پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - سال پانزدهم - شماره۴۲۳۰ - Mar 15, 2007
چهارشنبه سوري آرام برگزار شد
017223.jpg
عكس :محمد توكلي
گروه اجتماعي- چهارشنبه سوري امسال نسبت به سال هاي قبل آرامتر برگزار شد و آمار حوادث ناشي از آن كاهش يافت.
گزارش ها حاكي است در شب چهارشنبه سوري 1117نفر در سراسر كشور مجروح شدند كه 887 نفر آنها به بيمارستان منتقل شدند.
رضا دهقان پور معاون اورژانس كشور گفت: اورژانس 115 كشور 490ماموريت را در سراسر كشور براي كمك به آسيب ديدگان چهارشنبه سوري انجام داد كه از اين تعداد ماموريت 258مورد انتقال به بيمارستان و 230 مورد درمان سطحي و سرپايي در محل بود. وي اضافه كرد: بر اساس آخرين گزارش هاي رسيده به اورژانس كشور هيچ مورد مرگي بر اثر حوادث چهارشنبه سوري به وقوع نپيوسته است.
اين درحالي است كه سال گذشته، يكهزار و 900 تن در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم و حدود يكصد نفر جان خود را از دست دادند. در اين شب حوادث آتش سوزي 50 درصد كاهش داشت با اين حال بر اثر آتش و ترقه بازي امسال 30 منزل مسكوني، 28 منطقه از فضاهاي سبز، 39 دستگاه خودرو و موتورسيكلت، 66نقطه از معابر شهري شامل 37 مورد سطل زباله مكانيزه طعمه حريق شدند.
سال گذشته تعداد عمليات نيروهاي آتش نشاني در شب چهارشنبه آخر سال 139مورد بوده كه در جريان اين حوادث 12 نفر دچار جراحات و سوختگي شدند.
همچنين فرمانده انتظامي تهران بزرگ طي گزارشي اعلام كرد، آمار آتش سوزي اماكن خصوصي و خودرو و ميزان خسارت وارده به بانك ها نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشت. بر اساس اين گزارش همچنين كاهش 50 درصدي تعداد تماس با مركز پليسي،۱۱۰ تعداد مجروحان و ميزان خسارت به وسايل نقليه و منازل به چشم مي خورد.
معاون دادستان تهران در امور زندان ها نيز از دستگيري يكهزار و 300 نفر در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.
محمود سالاركيا گفت: از يكهزار و 300 نفر دستگير شده در حوادث چهارشنبه سوري توسط نيروي انتظامي، تعدادي با تذكر و گرفتن تعهد آزاد شدند.
وي تصريح كرد: 184 نفر از دستگيرشدگان در شب چهارشنبه سوري كه سابقه شرارت داشتند و باعث تخريب اموال و ايجاد مزاحمت براي مردم شده بودند، به دادسرا معرفي و با قرار، روانه زندان شدند.
دادستان تهران نيز آرام ترين شهر كشور در چهارشنبه سوري را تهران دانست و گفت: روز سه شنبه حدود 300 نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار در تهران جمع آوري و به ورزشگاه ساعي منتقل شدند.
سعيد مرتضوي، در حاشيه  مراسم معارفه  سرپرست جديد مجتمع قضائي امور اقتصادي در جمع خبرنگاران ضمن تشكر از شهروندان تهراني و نظارت خوب و مؤثر خانواده ها، آرامش شب و روز چهارشنبه آخر سال 85 در تهران را نشانه ارتقاي هوشياري قابل توجه جوانان و نوجوانان تهراني دانست.
دادستان تهران افزود: شب و روز چهارشنبه آخر سال 85 در تهران از حالت اغتشاش گري به صورت كامل خارج شده و حتي شب گذشته نسبت به اوقات عادي سال تهران از مشكل ترافيكي كمتري نيز برخوردار بوده و عامل اصلي اين آرامش را مي توان ارتقاي سطح آگاهي جوانان، نوجوانان و خانواده ها برشمرد.
تقدير پليس از شهروندان
به دنبال برگزاري آرام و كاهش حوادث در چهارشنبه آخر سال نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با صدور اطلاعيه اي از شهروندان تقدير كرد.
در اين اطلاعيه آمده است، هرساله در مراسم چهارشنبه آخر سال عده اي با استفاده از مواد محترقه و منفجره پرخطر و غيرمجاز علاوه بر اخلال در نظم و امنيت عمومي ، سبب وقوع آتش سوزي هاي گسترده و بروز ضايعات جبران ناپذير جاني و مالي براي شهروندان نيز مي گردند.
اما در چهارشنبه آخر امسال با توجه به تمهيدات اتخاذ شده، آموزش همگاني، اطلاع رساني به موقع و موثر رسانه ها و همكاري سازمان ها، دستگاه هاي امدادي ذي ربط و همكاري و هوشياري مردم به ويژه جوانان و والدين آنان، شاهد بروز كمترين حوادث و وقايع ناگوار در اين خصوص نسبت به سنوات گذشته بوديم، لذا نيروي انتظامي وظيفه خود مي داند مراتب تقدير و تشكر خود را از تعامل و همكاري همه سازمان ها و دستگاه هاي امدادي و به ويژه مردم شريف و عزيز ميهن اسلامي در اين خصوص ابراز نمايد.

مالكي در پنجاهمين اجلاس كميسيون مقابله با مواد مخدر سازمان ملل خواستار شد:
تشكيل كمربند امنيتي مقابله با كشت و توليد
مواد مخدردر افغانستان
گروه اجتماعي - رئيس هيأت ايران در پنجاهمين اجلاس سالانه كميسيون مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد در وين گفت: مواد مخدر و داروهاي روان گردان تهديدي جدي و جهاني عليه جامعه بشريت است.
فداحسين مالكي در اجلاس سالانه كميسيون مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد در وين افزود: بحران جهاني كمبود اطلاعات و ضعف مديريت جهاني در هماهنگي و همبستگي اطلاعاتي و امنيتي، نيمه پنهان بحران جهاني مواد مخدر است.
وي با اشاره به افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان اذعان كرد: غيرقابل باور است كه اقتصاد و تجارت عظيم مواد مخدر و حجم توليد بيش از 6100 تني اين مواد در افغانستان، به طور كامل خصلتي پنهان داشته باشد و دور از اشراف اطلاعاتي و ديد چشمهاي مسلح قدرتهاي حاضر در صحنه اين كشور به حيات خود ادامه دهد.
مالكي اعلام كرد: سال 2006 در ايران 403 هزار و 990 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و امحا شده كه بيش از 21 هزار كيلوگرم آن هروئين و مرفين يعني مواد مخدر مصرفي در اروپا و غرب است و متأسفانه در مبارزات سال 2006، 50 نفر از مأموران پليس و نيروهاي امنيتي شهيد و 74 نفر مجروح و جانباز شدند.
وي گفت: عليرغم همه موانع و مشكلاتي كه در افغانستان بر سر راه جلوگيري از كشت و توليد مواد مخدر وجود دارد، هنوز تنها اولويت اول،  منطقي، زود بازده، كم هزينه و مؤثر، همان مقابله اصولي با كشت و توليد مواد مخدر است و آنچه تا كنون از آن به عنوان كمربند امنيتي اطراف افغانستان در مجامع بين المللي ياد كرده ايم، جداي از تدابير مرزي نيست.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در واقع، بسط و تعميم كنترل هاي فيزيكي، الكتريكي و الكترونيكي مرزهاي مشترك همسايگان با افغانستان در چارچوب طرح منسجم واحد و جهاني و تحت حمايت و نظارت سازمان ملل، مي تواند نخستين گامهاي مؤثر براي عملياتي كردن ايده مذكور باشد و مانع از سرايت شعله هاي آتش مواد مخدر از كانون اصلي به ساير نقاط دنيا شود.
اختصاص اعتبار پيشگيري از اعتياد به استان ها
مديركل فرهنگي پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز با اعلام اختصاص اعتبار مرحله دوم پيشگيري از اعتياد به استان ها تأكيد كرد: استاني شدن بودجه پيشگيري از اعتياد كه براي اولين بار در دولت نهم صورت گرفته است حاكي از عزم جدي دولت براي پيشگيري از اعتياد در جامعه است.
رهدار كه در جمع اعضاي كميته فرهنگي پيشگيري استان كرمان حضور داشت گفت: در مرحله اول اختصاص اعتبار، شاهد اثرات مفيد و برنامه هاي مدون و كاربردي در كليه استان هاي كشور بوده ايم كه رضايتمندي عموم را نيز به دنبال داشته است و مسئولين و دست اندركاران استان ها نيز از اين رويكرد ستاد شديداً استقبال كرده اند.
وي با بيان اين مهم كه در مرحله دوم تخصيص اعتبار، باقي مانده 100 ميليارد ريال اعتبار كل فرهنگي پيشگيري ستاد تقسيم گرديده، افزود: دستگاه هاي فرهنگي برنامه هاي خود را در 4 كانون خانواده، مراكز آموزشي، محلات و محيط هاي كاري ارائه مي نمايند تا پس از تصويب در كميته فرهنگي پيشگيري هر استان، به اجرا درآيد.
رهدار استمرار تحقق اين روند مثبت را نيازمند حمايت جدي مجلس در تخصيص اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و از نمايندگان مجلس خواست با توجه به تصويب سياست هاي كلان نظام و تأييد مقام معظم رهبري، توجه ويژه اي در تخصيص بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر، داشته باشند تا خللي در استمرار برنامه ها پيش نيايد.

مديركل امور فرهنگي سازمان زندان ها اعلام كرد:
جشن نوروز در زندان ها برگزار مي شود
ايلنا: مديركل امور فرهنگي سازمان زندان  ها گفت: در آستانه آغاز سال نو، دستورالعمل برگزاري مراسم نوروز به زندان  هاي سراسر كشور ابلاغ مي  شود.
منصور مقاره  عابد، گفت: به مناسبت آغاز سال جديد و عيد نوروز به رؤساي زندان  هاي سراسر كشور ابلاغ شده كه به دليل شرايط خاص زندانيان، اقداماتي را انجام دهند كه زمينه آرامش روحي و رواني زندانيان را فراهم كند.
وي افزود: به منظور امنيت رواني و آرامش روحي زندانيان و براي كم كردن فاصله ميان جامعه و زندان به تمامي زندان  ها توصيه شده كه نسبت به برگزاري مراسم استقبال از سال نو اقدام كنند.
مقاره  عابد خاطرنشان كرد: به رؤساي زندان  ها توصيه شده كه در هنگام تحويل سال، حتماً در كنار زندانيان حضور داشته باشند.
مديركل امور فرهنگي سازمان زندان  ها يادآور شد: علاوه بر ملاقات  هاي عمومي در ايام نوروز بهتر است، براي زندانيان ملاقات  هاي خصوصي و ويژه نيز در نظر گرفته شود. وي در خصوص برگزاري مراسم سال نو در كانون  هاي اصلاح و تربيت گفت: سازمان هاي مردم نهاد و غير دولتي و گروه  هاي مردمي در كانون  هاي اصلاح و تربيت حضور مي  يابند و به ويژه در روز اول، خانواده  ها نيز در كنار مددجويان حضور دارند.

رئيس مركز امور زنان و خانواده:
تشكل هاي غيردولتي تسريع كننده تكاليف بزرگ
گروه اجتماعي- دولت به تشكل هاي غيردولتي به عنوان همراه، ياري دهنده و تسريع كننده تكاليف بزرگ كشور مي نگرد.
مشاور رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در پيامي به همايش سازمان هاي غيردولتي زنان، انقلاب اسلامي را بزرگترين نماد يك تشكل غيردولتي دانست.
طبيب زاده نوري در اين پيام آورده است در نظامي كه به همت مردم و براساس توسعه همه جانبه انسان شكل گرفته است، نقش فعال، موثر و سازنده مردم در همه اركان توسعه نه به عنوان نقشي شعاري و صوري بلكه به عنوان حقيقتي ضروري و انكارناپذير جلوه مي نمايد.
وي با اشاره به آغاز گفتمان ديني به شكل جريان سيال و پويا افزود: بي شك انقلاب اسلامي ايران بزرگ ترين نماد اين حركت است كه با تشكيل هسته هاي مردمي حول هدفي مقدس و رهبري امام خميني(ره) جهت تحقق خواست عمومي مردم براي ايجاد بزرگترين حادثه قرن عمل نمود.
طبيب زاده معتقد است براي توسعه همه جانبه نظام اسلامي و دستيابي واقعي به مفاهيمي از قبيل عدالت اجتماعي و محروميت زدايي گام نخست اين حركت بايد از سوي مردم و براي مردم و با تقويت از سوي نظام اسلامي شكل گيرد.

خبر
017229.jpg
تعطيلي سه مركز سقط جنين
ايسنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اعلام كرد: با پيگيريهاي وسيع و گسترده در طي ده روز، سه مركز سقط جنين غيرقانوني توسط معاونت درمان اين دانشگاه كشف و تعطيل شد.
دكترمحمدعلي امام هادي با بيان اين مطلب اظهار داشت: با اشاره به وجود مراكزغيرقانوني سقط جنين اين معاونت خود را متعهد مي داند تا با كشف، تعطيل و معرفي متخلفان به مراجع قانوني با اين عمل غير اخلاقي و غير قانوني مبارزه كند. وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر عليرغم تصويب قانون سقط درماني و مجوز صادره براي 51 مورد بيماري و ايجاد نقطه عطفي براي اين موضوع، همچنان گروهي سودجو با استفاده از ناآگاهي و ضعف فرهنگي مردم اقدام به اين عمل غيرشرعي و غيرقانوني مي كنند.
بنا به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، بسياري از اين سقطهاي غير قانوني منجر به عوارض وخيمي براي زنان مي شود.
نازائي دائمي، عفونت منتشر خون، شوك عفوني، استرس هاي شديد رواني، افسردگي، اضطراب و در مواردي (كه چندان نادر نيز نمي باشد) مرگ به دنبال سقط غير قانوني جنين مشاهده شده است. دكتر امام هادي از همشهريان خواست تا از همكاري با اين معاونت و ارائه اطلاعات مردمي براي ايجاد جامعه اي سالم و به دور از انحرافات اخلاقي و اجتماعي دريغ نورزند.

آماده باش بيمارستان هاي تأمين اجتماعي در تعطيلات نوروزي
گروه اجتماعي- طرح آماده باش نوروزي واحدهاي درماني سازمان تأمين اجتماعي در سراسر كشور با تشكيل ستاد نوروزي مديريت درمان به اجرا در مي آيد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، در ايام تعطيلات نوروزي، فعاليت تمام وقت بيمارستان ها و مراكز درماني شبانه روزي تابعه اين سازمان در هر يك از استان ها كماكان ادامه يافته و متناسب با تعداد مسافران نوروزي هر استان، يك يا چند واحد درماني در هر شهرستان در طول روز آماده ارائه خدمات به بيماران احتمالي هستند. اين گزارش حاكي است، ترتيبي اتخاذ شده است كه نشاني مراكز درماني فعال در اين ايام در هر يك از شهرها از طريق رسانه هاي محلي و نصب پلاكاردهاي پارچه اي در سطح شهر به آگاهي مردم و مسافران آن شهر برسد.

تصحيح و پوزش
در گزارش ناله بيماران ام شنيده نمي شود چاپ شده در روز دوشنبه 21 اسفند ماه، عكس داروي PD Feron توليد شركت پويش دارو به اشتباه چاپ شده بود. اين دارو با آونكس يا اينترفرون آلفا كه براي درمان ام اس به كار مي رود و نسبت به افزايش قيمت آن انتقاد شده بود متفاوت است.

بدنبال واگذاري بخش حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد
مددجويان معلول كميته امداد تحت پوشش بهزيستي قرار مي گيرند
017238.jpg
مينا شهني- در اعتراض به تصميم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر واگذاري بخش حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد امام خميني(ره) گروهي از معلولان كشور صبح روز شنبه مقابل مجلس جمع خواهند شد.
به گفته علي همت محمود نژاد، رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان، در صورت واگذاري بخش حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد، معلولان بين دو نهاد سرگردان خواهند شد و به اين ترتيب مشكلات بيشتري را پيش روي خود خواهند داشت.
تصميم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در گرفتن وظايف حمايتي از سازمان بهزيستي با پيامدهاي ديگري نيز روبرو شد.
پس از تصويب اين لايحه از سوي نمايندگان تمامي معاونان سازمان بهزيستي در اعتراض به اين تصميم استعفاي  خود را به رئيس سازمان بهزيستي تقديم كردند.
به اعتقاد گروه معاونين سازمان بهزيستي در صورت حذف خدمات حمايتي، مسئوليت هاي اين سازمان متفاوت از مسئوليت هايي است كه در قانون اساسي در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام سيد محمدي معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي پس از اعلام رسمي مخالفت سازمان بهزيستي نسبت به اين تصميم نمايندگان مجلس گفت: انتظار مسئولين بهزيستي اين بود كه نمايندگان مجلس با اين لايحه به دلايل منطقي مخالفت كنند.
نبي الله عشقي ثاني، قائم مقام معاونت اجتماعي، اين سازمان نيز با تاكيد بر اينكه تكاليف سازمان بهزيستي مصوب شوراي انقلاب است گفت: تصويب اين لايحه در مجلس مغايرت جدي با اصول 21و 29 قانون اساسي دارد، در واقع نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي با تائيد اين لايحه اصلي ترين وظيفه سازمان بهزيستي را مخدوش كرده اند.
وي با انتقاد از اينكه لايحه بودجه محل مناسبي براي تعيين تكليف وظايف دستگاه هاي دولتي نيست افزود: لايحه بودجه تنها براي يك سال كشور برنامه ريزي شده است حال آنكه تكاليف سازمان ها بر اساس قوانيني وضع شده است كه در سال هاي متمادي ادامه پيدا مي كند.
عشقي ثاني با تاكيد بر اينكه تصويب اين لايحه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مغاير با قانون اساسي است خاطر نشان
كرد: به نظر مي رسد با توجه به شرايط كنوني، شوراي نگهبان به دليل تعارض به وجود آمده با اين مصوبه مخالفت كند.
انجمن مددكاران اجتماعي نيز در مخالفت با اين مصوبه بيانيه اي صادر و اعلام كرده است: محرومان معتقدند دولت بايد از محل دريافت ماليات ها سهمي براي گروه هاي ضعيف در نظر بگيرد زيرا مددجويان مايل نيستند از محل صدقه ساير شهروندان زندگي كنند.
اما مسئولان كميته امداد نسبت به تصويب اين قانون در مجلس شوراي اسلامي هيچ عكس العملي نشان ندادند.
مسئول روابط عمومي كميته امداد امام خميني (ره) تنها به ذكر اين نكته كه كميته امداد تابع قانون است بسنده كرده و افزود: تجميع خدمات حمايتي در كميته امداد جزء برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي بوده است كه حسب پيشنهاد كميسيون اجتماعي مجلس هفتم در لايحه بودجه سال آينده گنجانده شده است.
به اعتقاد وي كميته امداد نيز مددجويان معلول خود را به بهزيستي خواهد سپرد.گفتني است كه سيد ابوالحسن فقيه، رئيس سازمان بهزيستي كشور، هنوز به درخواست استعفاي معاونانش پاسخ رسمي نداده   است.گفته مي شود فقيه در اعتراض به روند جداسازي بخش حمايتي سازمان بهزيستي در سفر اخير استاني رئيس جمهور هيات دولت را همراهي نكرده  است.

ايجاد هفت رشته جديد دكترا
گروه اجتماعي- ايجاد 7 رشته جديد در دوره دكتري در شوراي گسترش آموزش عالي به تصويب رسيد.
بر اساس اين گزارش، 7 رشته جديد شامل زيست شناسي گرايش سلولي و مولكولي دانشگاه تهران، مهندسي صنايع دانشگاه پيام نور تهران، حسابداري دانشگاه شهيد چمران اهواز، ايمني شناسي دامپزشكي دانشگاه اروميه، فيزيك گرايش هسته اي دانشگاه سمنان، هنر اسلامي دانشگاه هنر اسلامي تبريز (از مهر۱۳۸۶) و ديپلماسي دانشگاهي بهداشت و بيماري هاي دام هاي كوچك به صورت يك بار پذيرش دانشجو موافقت كرد.
در مقطع كارشناسي ارشد نيز شورا ايجاد رشته هاي حقوق مالكيت فكري دانشگاه تربيت مدرس، مديريت صنعتي دانشگاه اصفهان، مهندسي منابع طبيعي - شيلات، علوم دامي گرايش تغذيه دام و جغرافيا و برنامه ريزي شهري دانشگاه زابل، مهندسي كشاورزي - علوم خاك و الهيات و معارف اسلامي دانشگاه مازندران، معماري دانشگاه هنر اصفهان و تربيت بدني و علوم ورزشي گرايشهاي مديريت ورزشي و فيزيولوژي ورزشي دانشگاه فردوسي مشهد به صورت يك بار پذيرش دانشجو موافقت كرد.
در همين مقطع رشته آمار دانشگاه يزد،  رياضي محض دانشگاه رازي،  زيست شناسي رشته علوم گياهي گرايش فيزيولوژي گياهي دانشگاه شهيد چمران اهواز، زيست شناسي رشته علوم جانوري گرايش فيزيولوژي جانوري و مهندسي كشاورزي ـ سازه هاي آبي دانشگاه شهركرد،  حشره شناسي كشاورزي دانشگاه علوم كشاورزي منابع طبيعي گرگان و ... به صورت يك بار پذيرش دانشجو به تصويب شورا رسيد.

طرح جديد پلمب دفاتر تجاري
گروه اجتماعي - طرح جديد پلمب دفاتر تجاري با حضور معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در اداره كل ثبت شركت ها رسما افتتاح شد.اين طرح كه به منظور رفاه حال ارباب رجوع و سرعت در روند اداري پلمب شركت ها از يك ماه پيش به صورت آزمايشي در سازمان ثبت آغاز شده بود، ديروز به طور رسمي كار خود را آغاز كرد.اين طرح آمار دقيقي از شركت ها و اشخاص حقوقي كه دفاتر قانوني خود را تهيه كرده اند، ارائه مي كند.از اين پس با بهره گيري اين سيستم مكانيزه، پلمب دفاتر با سرعت بيشتري انجام خواهد شد و نيز اطلاعات مربوط به اظهارنامه پلمب دفاتر، وارد سيستم مي شود .

معاون قضايي سازمان زندان ها:
كاهش جمعيت كيفري زندان ها
يكي از دغدغه هاي اصلي قوه قضائيه است
گروه اجتماعي- معاون قضايي سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور در كارگاه يكروزه بررسي راهكارهاي كاهش جمعيت كيفري زندان ها در استان آذربايجان شرقي جمعيت كيفري زندان ها و مسئله زندان را يكي از دغدغه هاي اصلي قوه قضائيه بيان كرد.
علي محمدي معاون قضائي سازمان زندان ها افزود: موضوع اين كارگاه آموزشي بررسي كاهش جمعيت كيفري زندان ها مي باشد و زندان يكي از دغدغه هاي اصلي قوه قضائيه مي باشد و رياست قوه قضائيه بر اين عقيده هستند كه زندان بايد به عنوان آخرين مرحله مورد استفاده قرار گيرد و در جايي بايد مجازات حبس اعمال شود كه چاره اي جز حبس وجود نداشته باشد در اسلام موارد حبس بسيار محدود مي باشد.
وي با اشاره به محورهاي اصلي در زمينه حبس گفت در حال حاضر جرم زدايي، قضازدايي و حبس زدايي به عنوان محورهاي اساسي مورد نظر قرار گرفته اند.
معاون قضائي سازمان در تشريح سه محور فوق تصريح كرد: درباره جرم زدايي لايحه آن تهيه شده و لايحه بسيار مناسبي است كه در صورت تصويب جرائم جزايي به صورت كاملاً محسوسي تغيير خواهد كرد.

دانشجويان بد حساب ممنوع الخروج مي شوند
ايسنا: رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم اعلام كرد: دانش آموختگان بد حساب دريافت كننده وام ارزي، ممنوع الخروج مي شوند.

با مردم
۹ تا 12 به استثناءروزهاي تعطيل
۲۳۰۲۳۳۳۷
بيماران و سالمندان را شاد كنيم
@ در اين روزهاي آخر سال و در آستانه نوروز در حد  امكان به بيمارستان ها و خانه سالمندان هم سري بزنيم و كساني را كه براي رهايي از تنهايي همواره چشم به در دارند، شاد كنيم.
سوري ابراهيمي- تبريز
كدام خط فقر؟
هفته گذشته مشاور وزير بهزيستي، تعريفي از خط فقر ارائه كرده بود كه نشان مي داد، عده زيادي در كشور زير خط فقر قرار دارند، حال با گفته وزير محترم بهزيستي مبني بر اين كه هيچ كس زير خط فقر قرار ندارد، مواجه هستيم. اگر خط فقر درآمد ماهي 400 هزار تومان باشد، بدون ترديد، جمعيت زير خط فقر داريم.
ابوطالب زنده روح- تهران
براي زنده ماندن ماهي ها
از خانواده هاي محترم كه عليرغم تأكيد متخصصان زيست حيوانات، به خريد ماهي قرمز روي آورده اند تقاضا مي كنم، مراقبت كافي براي حفظ حيات ماهي ها به عمل آورند و در پايان تعطيلات نيز، آنها را در درياچه پارك ها رها سازند.
مهري- س- كرج
افزايش غيرطبيعي بهاي مسكن
اگر افزايش قيمت مسكن در چهار سال اخير به گفته برخي مسئولان طبيعي بوده، در ماههاي اخير سير غيرطبيعي داشته است. چون حداقل در برخي مناطق بهاي مسكن تا 80 درصد افزايش پيدا كرد.
زينعلي و اكبر دشتي- تهران
تخلف در عرضه شيريني و آجيل
در اين ايام سال كه مردم به خريد شيريني و آجيل روي آورده اند، متاسفانه بعضي از واحدهاي توليد شيريني و آجيل به استفاده از روغن هاي نامرغوب و همچنين، عرضه آجيل كهنه و حتي فاسد در بسته بندي هاي به ظاهر نو مبادرت كرده اند كه نياز به رسيدگي دقيق است.
نساء سفري آجين - تهران
براي دفع خشونت
تجربه نشان داده است كه نفي سنت هاي ريشه دار همواره به رشد انحرافات و نابهنجاري ها انجاميده است. چهارشنبه سوري هم از اين قاعده مستثني نيست. تشويق براي برگزاري روش درست اين آيين باستاني، به مرور خشونت و انحراف را از چهره آن پاك مي كند.
سودابه سلكي- تهران
جنگل ها مزرعه چوب نيستند
ارزش افزوده منابع طبيعي بر همگان روشن است. حال بهتر نيست از ادامه بهره برداري هاي بي رويه جنگل ها هر چه سريع تر جلوگيري شود و جنگل هاي محدود ايران، به عنوان مزرعه چوب در معرض پاك تراشي قرار نگيرد؟
زاهدي- گرگان
صندلي هاي غيراستاندارد
@ معدود تاكسي هاي تهران كه داراي صندلي هاي استاندارد هستند، فضاي كافي هم براي نشستن مسافران دارند. اما استفاده از صندلي هاي بزرگ و غيراستاندارد، مسافران را در تنگنا قرار داده و متاسفانه به اين مسئله توجه نمي شود.
اكبر شهيدي- تهران

پاسخ مسئولان
در پاسخ مطلب درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 3/12/85 با عنوان آب بي كيفيت به اطلاع مي رساند: علت كدورت و تغيير رنگ در محدوده تهرانپارس، خيابان وفادار، افزايش مصرف آب و به تبع آن جريان آب در لوله ها بوده كه اين تلاطم در لوله هاي قديمي باعث حركت رسوب داخل لوله ها و تغيير رنگ آب شده كه هيچ گونه مشكل بهداشتي نداشته و كاملاً سالم مي باشد و در حال حاضر مسئله تغيير رنگ و كدورت آب برطرف شده است.
روابط عمومي شركت آب و فاضلاب شهر تهران
در پاسخ به مطلب درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 29/11/85 با عنوان خاموشي معابر كوچه شهيد كاشاني واقع در ميدان رسالت به اطلاع مي رساند: نسبت به اصلاح و بهينه سازي شبكه روشنايي محل اقدام و مشكل برطرف شد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال شرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |