پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - سال پانزدهم - شماره۴۲۳۰ - Mar 15, 2007
از سال آينده آغاز مي شود
ورود پليس راهنمايي به حوزه ناهنجاري  فرهنگي
تردد زوج و فرد خودروها از امروز تا پايان سيزدهم فروردين به طور موقت لغو مي شود
گروه شهري- رئيس پليس راهور تهران بزرگ در آخرين نشست مطبوعاتي خود در سال 85، از لغو موقت تردد زوج و فرد خودروها از 24 اسفند تا پايان سيزدهم فروردين خبر داد و گفت: اجراي اين طرح پس از تعطيلات نوروزي ازسر گرفته مي شود.
به گزارش همشهري، سردار حميدرضا هاشمي افزود: از سال آينده پليس راهنمايي و رانندگي با تخلفاتي كه امنيت اخلاقي جامعه را به خطر مي اندازد برخورد كرده و افراد خاطي را به دادگاه معرفي مي كند.
وي مصداق اين تخلفات را بدحجابي، به نمايش گذاشتن خالكوبي، همراه داشتن سگ و هر موردي كه مغاير با شئونات اسلامي باشد ذكر كرد و گفت: اين افراد براي اعمال قانون به كلانتري و نيروي انتظامي معرفي مي شوند اما خودروي آنها توقيف نمي شود.
وي به اجراي طرح ويژه پليس براي آخرين پنج شنبه سال اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه هر ساله در اين روز، شمار قابل توجهي از شهروندان براي زيارت مرقد امام (ره) و قبور شهدا و اموات عازم بهشت زهرا مي شوند، ضمن هماهنگي با شركت اتوبوسراني و مترو تسهيلات لازم براي اين سفرها فراهم شده، با اين همه به شهروندان توصيه مي شود از ساعات اوليه روز پنج شنبه براي عزيمت به بهشت زهرا اقدام كنند تا در ساعات پاياني روز با ترافيك سنگين مواجه نشوند.
وي با اشاره به موج سفرهاي نوروزي كه از امروز و فردا آغاز مي شود گفت: پليس راهنمايي و رانندگي با تمام تجهيزات در محورهاي خروجي جنوب، شرق و غرب تهران كه مسيرهاي اصلي خروج محسوب مي شوند مستقر است ضمن آن كه دو بالگرد در امر كنترل و نظارت بر ترافيك با پليس همكاري دارند. براين اساس انتظار مي رود با رعايت مقررات از سوي شهروندان و همكاري آنها با پليس در محورهاي خروجي با مشكل مواجه نشويم.
وي به كاهش 27 درصدي اعمال مقررات در سال جاري اشاره كرد و گفت: با اين همه در شاخص هاي تاثيرگذار در امنيت و تردد درون شهري، ميزان برخورد افزايش داشته است كه در اين راستا كنترل حركت مارپيچ 10 درصد، تاكيد بر بستن كمربند ايمني 185 درصد، توقف دوبله 1 درصد، سرعت غيرمجاز 20 درصد و سبقت غيرمجاز 13 درصد، توقف موتورسيكلت در پياده رو 13 درصد و توقيف موتورسيكلت 23 درصد افزايش برخورد داشته ايم.
هاشمي همچنين از افزايش 160 درصدي توقيف خودروها در بزرگراهها خبر داد و گفت: در سال 85 13 هزار و 103 خودروي متخلف را عوامل كنترل آشكار و نامحسوس در بزرگراهها توقيف كرده اند كه 100 دستگاه خودرو براي مرتبه دوم و 15 دستگاه براي مرتبه سوم توقيف شده اند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: در سال جاري 294 نفر بر اثر تصادف فوت كرده اند كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 25 نفر كاهش را نشان مي دهد.
وي مهمترين عامل تصادفات منجر به مرگ را عدم دقت به جلو ذكر كرد و افزود: قربانيان اين تصادفات موتورسواران و عابراني بوده اند كه در حين تردد نسبت به جلو، بي دقت بوده و در نتيجه اين بي دقتي با وسايل نقليه برخورد كرده اند.

تداوم اجراي طرحي كه نه ارزياب دارد نه بازرس
درخواست سازمان محيط زيست براي
تسريع در احداث آزادراه تهران - شمال
017217.jpg
گروه شهري - سازمان محيط زيست با وجود اذعان به اينكه مشكلات زيست محيطي آزادراه تهران - شمال مانند تغيير مسير رودخانه، ريختن نخاله در مناطق حفاظت شده، عبور كاميونها از داخل رودخانه و ... ادامه دارد خواستار تسريع در اجراي اين طرح است.
اگرچه سازمان حفاظت محيط زيست در همه ساليان گذشته يا بر اجراي آزادراه تهران- شمال چشم فروبسته و يا اگر هم در اين باره اعتراضاتي داشته كسي به اين اعتراضات توجهي نكرده است، اما اين نخستين باري است كه اين سازمان جلوتر از وزارت راه خواستار آغاز به كار هرچه زودتر اين آزادراه مي شود. در عين حال حسن اصيليان، سومين معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در۲ سال گذشته اعلام كرده است مجريان آزادراه براي تعيين بازرسي يك ماه وقت داشته و در صورت عدم رعايت مسائل زيست محيطي فعاليت طرح متوقف خواهد شد.
اما وي ظاهرا مشكلات زيست محيطي را صرفا مرتبط با مرحله اجرا مي داند و پيامدهاي محيطي ناشي از بهره برداري از آزادراه را ناچيز مي داند زيرا در گفت و گو با ايسنا تلويحا ابراز اميدواري كرده است كه با پايان فعاليت هاي اجرايي مشكلات فوق الذكر هم حل شود.

تكذيب اتلاف پرندگان در پرديسان
گروه شهري- درپي درج اخبار مرتبط با آنفلوانزاي پرندگان در پرديسان كه در روزهاي 14، 15 و 16 ماه جاري در همين صفحه به چاپ رسيد، سازمان حفاظت محيط زيست جوابيه اي ارسال كرده كه از نظرتان مي گذرد:
به آگاهي مي رساند در پارك طبيعت پرديسان تعدادي از پرندگان و پستانداران وحشي نگهداري مي شوند و عمليات نمونه برداري از حيوانات اشاره شده به صورت مستمر به عمل مي آيد.
بديهي است در صورت وجود هر گونه مورد مشكوك در حيوانات مذكور، چنانچه آزمايش هاي تكميلي و تخصصي سازمان دامپزشكي كشور وجود هر گونه بيماري را به صورت قطعي براي اين سازمان تاييد نمايد در اسرع وقت با همكاري آن سازمان و ساير دستگاههاي ذيربط كليه اقدامات لازم به عمل خواهد آمد ولي تاكنون هيچ گونه مورد تأييد شده و قطعي از وجود بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان (تحت تيپ H5N1) در پارك طبيعت پرديسان از جانب سازمان دامپزشكي كشور به اين سازمان كتبا گزارش نگرديده است و بالطبع هيچ گونه اقدامي در جهت حذف پرندگان موجود و يا ساير اقدامات متصور بر آن صورت نپذيرفته است. لذا وجود هر گونه آلودگي در خصوص بيماري مذكور در پارك پرديسان رد مي گردد.

استقبال از طرح اشتراك خبري sms همشهري
گروه شهري-سيستم خبررساني روزنامه همشهري از طريق sms با استقبال شهروندان مواجه شده است. محمد مهاجري مدير اطلاع رساني الكترونيك همشهري با اعلام اين خبر گفت: در پي استقبال گسترده از خبرهاي همشهري كه به صورت sms براي مشتركان ارسال مي شد، همشهري ارسال اخبار به طور منظم و با سرعت بالا را در دستور كار خود قرار داد و از شهروندان خواست از طريق آبونمان، سرويس هاي خبري همشهري را درخواست كنند. با توجه به اعتماد و علاقه مخاطبان اين طرح با استقبال روبه رو شد به طوري كه در مدت كمتر از 2 هفته، بيش از 12هزارو 175 نفر با واريز حق اشتراك، درخواست عضويت كرده اند.
مدير مركز اطلاع رساني الكترونيك همشهري از علاقه مندان دريافت اخبار از طريق sms ، درخواست كرد با مراجعه به آگهي مندرج در روزنامه همشهري، مشترك اين سرويس شوند. مهاجري افزود: در حال حاضر خبرها در 12 گروه توليد مي شود و براي هر گروه نيز روزانه به طور متوسط بين 7 تا 12 خبر ارسال مي شود.
وي همچنين در مورد مسابقه sms كه هر روز در صفحه آخر روزنامه چاپ مي شود گفت: روزانه بين 25 تا 40 هزار نفر در اين مسابقه شركت مي كنند كه به 12 نفر (5 نفر از تهران، 5 نفر از شهرستانها و 2 نفر از مشتركان sms خبري) جايزه نقدي داده مي شود.
مهاجري در پاسخ اين سؤال كه برخي مشتركان sms از كم بودن اخبار ارسالي گلايه دارند، اظهار داشت: سعي مي كنيم حداقل تعهد خود را در برابر مشتركان انجام دهيم اما از آن جا كه به تهيه خبرهاي جذاب و مفيد اعتقاد داريم، براي برخي گروه ها، توليد انبوه خبرهاي كيفي امكان ندارد با اين حال سعي مي كنيم با ارسال خبر بيشتر در روزهاي آتي، اين كمبود را جبران كنيم.

تخريب؛ اولين حكم در مورد ساخت وسازغيرمجاز
ايسنا: استاندار تهران گفت: اولين حكم ساخت وساز غيرمجاز، تخريب است و از قوه قضائيه مي خواهيم همكاري لازم را با ما داشته باشد.

نگاه
017214.jpg
نويد شريفي

اواسط فروردين 86
احداث تونل توحيد آغاز مي شود
گروه شهري- مراسم كلنگ زني ساخت تونل هوشمند 2200 متري توحيد حدفاصل خيابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خيابان آذربايجان در بزرگراه نواب به اوايل سال آينده موكول شد.
به گفته مسعود نصرآزاداني مدير عامل سازمان فني مهندسي شهرداري از آنجا كه در تهران افزايش سفرهاي درون شهري به علت خريدهاي نوروزي به ويژه در محدوده طرح ،افزايش بار ترافيكي را موجب شده لذا شهرداري تهران به منظور رفاه حال شهروندان آغاز مراحل ساخت اين پروژه عظيم ترافيكي را با توجه به مهيا بودن تجهيزات كارگاهي و... تا نيمه دوم فروردين ماه سال 86 به تعويق انداخت.
آزاداني در مورد مشخصات فني تونل توحيد گفت : اين تونل به صورت هوشمند بوده و به شكل دوقلو در كنار يكديگر قرار مي گيرد ضمن اينكه هركدام از آنها برخوردار از سه خط ترافيكي و دو خط عابر پياده در طرفين هستند .وي ادامه داد: اين تونل حدودا 2000 متري قرار است ظرف مدت 28 ماه جنوب خيابان باقرخان را به جنوب خيابان آذربايجان متصل كند.
به گفته وي انحراف ترافيك حاصله در طول ساخت اين تونل هيچ اخلالي در رفت و آمدهاي روزمره مردم به وجود نخواهد آورد .آزاداني مزاياي احداث اين تونل را كاهش نياز به رفع معارض ملكي و تاسيسات شهري ، ارتقاء عملكرد كريدور چمران _ نواب در شبكه معابر شهر تهران از جاده دسترسي به بزرگراه ، افزايش سرعت اجراي پروژه و نتيجتا تسريع در بهره برداري از آن ، كاهش زمان سفرهاي درون شهري ، ترافيك عبوري به علت افزايش متوسط سرعت حركت وسايل نقليه و تسهيل دردسترسي هاي محلي ، كاهش مصرف سوخت وسايل نقليه و جلوگيري از هدررفتن سوخت، افزايش ايمني عبور و مرور و در نتيجه كاهش حوادث ،تصادفات و جرايم ترافيكي ، كاهش آلودگي محيط زيست اعم از صوتي و هوايي ، كاهش استهلاك وسايل نقليه و هزينه هاي نگهداري و تامين قطعات يدكي ، بالا رفتن امنيت فكري و كاهش اضطراب شهروندان اعلام كرد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |