پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - سال پانزدهم - شماره۴۲۳۰ - Mar 15, 2007
با دستگيري سارق لوازم خودرو فاش شد
قتل  فجيع كودك۱۰ساله درشكنجه گاه پدر
بندرعباس- خبرنگار همشهري: با دستگيري پسر جواني كه پدرش او را مجبور به سرقت لوازم داخل خودرو كرده بود، راز قتل يك كودك 10 ساله برملا شد. پدر جنايتكار كه تمامي پسرانش را مجبور به سرقت مي كرد زماني كه با سرپيچي اين كودك مواجه شد، پس از شكنجه هاي بسيار او را به قتل رساند.
مدتي پيش زماني كه پسر جواني در يكي از خيابان هاي بندر عباس قصد سرقت لوازم داخل خودرو  را داشت تحت تعقيب مالك خودرو قرار گرفت و دقايقي بعد توسط مردم و ماموران دستگير شد. اين سارق افغاني هنگامي كه تحت بازجويي هاي تخصصي پليس قرار گرفت پرده از شكنجه هاي سياه پدرش كه باعث قتل يكي از برادرانش شده بود برداشت. وي در بازجويي ها گفت: پدرم من و 2 برادر كوچكترم را مجبور به سرقت مي كرد و اگر از فرمان او سرپيچي مي كرديم به شدت ما را شكنجه مي كرد. او هر روز با تهديد و كتك  ما را براي سرقت از خانه بيرون مي انداخت و چند بار كه سعي كرديم فرار كنيم، ماموران ما را دستگير و دوباره به خانه باز گرداندند.
وي ادامه داد: يك روز كه برادر 10 ساله ام به نام عبدالرحمن از سرقت خودداري كرده و دست خالي به خانه برگشت، پدرم به شدت عصباني شد و پس از آنكه او را شكنجه كرد، به حمام برد و با طناب وي را بست. سپس همه ما را تهديد كرد اگر كسي به عبدالرحمن آب و غذا بدهد، وي را خواهد كشت و به اين ترتيب برادرم چندين روز بدون آب و غذا در حمام محبوس ماند و در همانجا جان باخت. سه هفته بعد در حالي كه بوي تعفن خانه را پر كرده بود پدرم از ترس اينكه پليس پي به اين ماجرا ببرد، جسد برادرم را داخل يك كيسه پلاستيكي قرار داده و او را در 7 كيلومتري شهر دفن كرد.
پس از اعترافات هولناك سارق جوان ماموران به محلي كه جسد پسربچه 10 ساله در آنجا مدفون بود، رفتند و پس از كندن زمين توانستند بقاياي جسد پوسيده او را كشف كنند. با پيدا شدن اين جسد قاضي جاويد اماني، بازپرس شعبه 2 دادسراي بندرعباس دستور دستگيري پدر جنايتكار را صادر كرد اما ماموران پس از ورود به خانه او با فرزند ديگر اين مرد كه در خانه حضور داشت مواجه شدند. در حالي كه معاينات انجام شده از اين پسربچه نشان مي داد او نيز از سوي پدرش مورد شكنجه قرار گرفته و آثار متعدد سوختگي بر روي بدنش وجود دارد، پليس اين خانه را به صورت نامحسوس زير نظر گرفت و سرانجام موفق شد پدر سنگدل را هنگام بازگشت به خانه دستگير كند. با انتقال اين مرد به اداره پليس در حالي كه وي در بازجويي هاي اوليه اظهارات پسرش را تكذيب مي كرد ماموران شواهد و مدارك به دست آمده در اين پرونده را پيش روي او قرار دادند و به اين ترتيب متهم به شكنجه فرزندانش و قتل يكي از آنها اعتراف كرد. در حالي كه اين مرد ادعا مي كند همسر اولش پس از ترك او به افغانستان رفته است، پليس احتمال مي دهد كه اين زن نيز قرباني خشونت متهم شده و به همين دليل با صدور قرار مجرميت به اتهام قتل عمد براي وي، تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

پيرمرد 73 ساله همسرش راكشت
017181.jpg
گروه حوادث- پيرمرد۷۳ ساله كه بعد از 50 سال زندگي مشترك همسرش را به قتل رسانده و جسدش را كنار رودخانه  جاده چالوس رها كرده بود، در اعترافاتش مدعي شد اختلافات خانوادگي انگيزه اين جنايت بوده  است.
عصر پنج شنبه هفدهم اسفندماه پس از آنكه كشف جسد مثله شده يك زن ميانسال در جاده چالوس از طريق كارگر باغي به پليس گزارش شد ، كارآگاهان جنايي كرج با حضور در صحنه بررسي هاي خود را براي يافتن سرنخي از عامل جنايت آ غاز كردند. در حاليكه تحقيقات ادامه داشت، 2 روز بعد از كشف جسد، مرد سالخورده اي به همراه دخترش به كلانتري رسالت كرج رفته و مدعي شد همسرش به نام معصومه را به قتل رسانده است.
با انتقال اين مرد به اداره آگاهي بازجويي هاي اوليه از وي آغاز شد كه وي در اين بازجويي ها گفت: مدتها بود كه با همسرم اختلاف پيدا كرده بودم و اين اختلافات دايما بيشتر مي شد. اين پيرمرد گفت: عصر چهارشنبه 16 اسفند احساس كردم ديگر خسته شده ام، در حالي كه شرايط سختي داشتم تصميم به قتل گرفتم، آجري را داخل پارچه گذاشتم و همسرم را در حالي كه در خواب بود با ضربات متعدد به سرش به قتل رساندم.
سپس جسد بي جانش را به داخل حمام كشاندم و بعد از يك ساعت فكر كردن آن را مثله كرده و داخل گوني انداختم، پس از آن خودرويي كرايه كرده و در تاريكي شب گوني ها را كنار رودخانه اي در جاده چالوس رها كردم.
عامل اين جنايت در ادامه گفت: فرداي آن روز به خانه فرزندانم رفتم، اما هيچ كدام از آنها در خانه نبودند، دوباره به سراغ گوني ها رفتم و ديدم هنوز همانجا هستند. به همين خاطر به دخترم تلفن كردم و از او خواستم به خانه ام بيايد و آنوقت در زيرزمين خانه بود كه ماجرا را برايش تعريف كردم و پس از آن خودم را به پليس تسليم كردم. سرهنگ حجت الله مفاخري- رئيس اداره آگاهي كرج- با اعلام اين خبر گفت: با اظهارات اين مرد وي در حال حاضر با قرار قانوني در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي صورت گيرد.

فيلمبرداري عجيب
از آتش سوزي يك خودرو
گروه حوادث- سردار زارعي فرمانده پليس استان تهران از دستگيري چند جوان كه بعد از آتش زدن يك خودرو در حال فيلمبرداري از آ ن بودند خبر داد و گفت پليس به دنبال بررسي هدف گروه فيلمبرداري است.
بنا به اين گزارش سردار زارعي- فرمانده پليس استان تهران- در آخرين نشست خبري خود در سال 85 با اشاره به كاهش خسارات چهارشنبه سوري امسال نسبت به سالهاي گذشته گفت: رفتار مردمي در شب چهارشنبه آخر سال حاكي از مثبت بودن اطلاع رساني و اقدامات منطقي پليس در فرهنگسازي است، اما در اين شب 100 نفر به دليل هنجارشكني دستگير شدند كه بيشترين فراواني با تشكيل 56 پرونده قضايي مربوط به گروه سني 15 تا 40 سال در اسلامشهر و شهريار بوده است.
رييس پليس استان تهران در ادامه از وقوع يك آتش سوزي عجيب در شب چهارشنبه سوري خبر داد و در اين باره گفت: عده اي يك دستگاه خودرو اسقاطي را در كنار خيابان آتش زدند و ماموران آنها را در حالي دستگير كردند كه اين افراد در حال فيلمبرداري تخصصي اين خودرو بودند. وي افزود: پليس به دنبال بررسي هدف اين مدل فيلمبرداري است. سردار زارعي با اعلام ركورد كشف 8 هزار و 100 كيلو گرم مواد مخدر در سال 85 با فراواني ترياك، هروئين و مرفين، گفت: در سالهاي بعد از انقلاب، اين ميزان بالاترين رقم كشف اين استان بوده است . وي در ادامه از كشف 92 درصدي جرايم در سال گذشته خبر داد و گفت به اين ترتيب نرخ كشف جرم پليس استان تهران از شاخص ابلاغ شده 22 درصد جلوتر رفت.

عاملان ترور شهيد مقدس به اعدام محكوم شدند
خط پايان براي۲ جنايتكار مخوف
017184.jpg
گروه حوادث- عاملان ترور قاضي مقدس از سوي دادگاه انقلاب مفسد في الارض و محارب تشخيص داده شده و به مجازات اعدام محكوم شدند.
در حكم صادره از سوي دادگاه انقلاب،  متهم رديف اول به نام مجيد كاووسي به اتهام مباشرت در 3 فقره قتل عمدي، مرحوم حاج حسن مقدس (معاون دادستان تهران)، گروهبان بشير سهامي (محافظ بانك) و هوشنگ تلاشي (ارباب رجوع بانك)، ايجاد رعب و وحشت و هراس و سلب آزادي و امنيت مردم و متهم رديف دوم به نام حسين به اتهام معاونت در ترور حاج حسن مقدس از طريق تهيه وسيله فرار و تسهيل ترور، معاونت در سرقت مسلحانه اسلحه  كلاشينكف از نگهباني سفارت قرقيزستان، مشاركت در سرقت مسلحانه از بانك، ايجاد رعب و وحشت و هراس و سلب آزادي و امنيت مردم و جرايم ديگر به عنوان مفسد في الارض و محارب تشخيص داده شده و به اعدام محكوم شدند.

قاتل لبو فروش در روستاي دورافتاده به دام افتاد
گروه حوادث- قاتل 17ساله يك لبوفروش در خيابان افسريه، بعد از 3 سال تلاش پليسي در يك روستاي دورافتاده در اطراف مشهد در محاصره كارآگاهان پليس تهران قرار گرفت. اين قاتل فراري بعد از دستگيري چاره اي جز اعتراف نداشت.
دوم بهمن سال 82 در جريان يك نزاع خونين بين دو فروشنده دوره گرد در خيابان افسريه تهران، يكي از آنان كه يك لبوفروش 20 ساله به نام محمد حسين بود، با ضربه چاقو از پاي درآمد.
با گزارش اين جنايت كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران (ويژه قتل) تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري عامل جنايت آغاز كردند.
كارآگاهان پليس در مسير تحقيقات خود براي شناسايي قاتل به سرنخ هايي رسيدند كه نشان مي داد قاتل پسر 17 ساله اي به نام كاظم است كه بعد از قتل قرباني خود به مشهد گريخته و زندگي مخفيانه اي را در روستاي كلات آ غاز كرده است.
با گذشت سه سال از زمان جنايت، در حالي كه مخفيگاه مرد جوان در مشهد شناسايي شده بود، هفته گذشته تيمي از كارآگاهان جنايي پايتخت با نيابت قضايي از سوي بازپرس محمد حسين شاملو به مشهد رفته و متهم جنايت مرگبار را در روستاي كلات دستگير كردند.
كاظم كه باور نمي كرد بعد از سه سال پليس بتواند رد او را پيدا كند، در بازجويي ها به قتل جوان لبوفروش با استفاده از چاقو اعتراف كرد و در خصوص انگيزه خود از ارتكاب اين جنايت گفت: از چند روز قبل از اين حادثه با قرباني بر سر مسئله اي اختلاف پيدا كرديم و آن روز در پي آن اختلاف قديمي با يكديگر گلاويز شديم كه در نهايت من با چاقويي كه براي بريدن لبوها روي چرخ دستي ام بود به وي حمله كرده و محمد حسين را از پا درآوردم.
با اين اعترافات صبح ديروز اولين جلسه بازجويي اين متهم در شعبه يكم دادسراي جنايي تهران توسط بازپرس محمد حسين شاملو آغاز شد.

اعتراف جيب برها به۷۰ فقره سرقت
017262.jpg
گروه حوادث- جيب برهاي حرفه اي به 70 فقره سرقت در مناطق مركزي تهران اعتراف كردند.
سرهنگ داوود سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي پايتخت روز گذشته در توضيح خبر دستگيري متهمان گفت: ماموران پايگاه هفتم پليس آگاهي، بيست و يكم اسفند 2 متهم به نام خيرالله معروف به حميد سياه و سارق 29 ساله اي به نام علي را به اتهام جيب بري بازداشت كردند.
بازجويي از آنها نشان مي دهد كه در يكسال گذشته مرتكب 70 فقره جيب بري در مناطق مركزي تهران مانند مولوي، خيام و پانزده خرداد و ايستگاه هاي مترو شده اند.

محاكمه باند علي ميكروب به صورت غير علني
۶ عضو باند علي ميكروب كه پس از آزار و اذيت دختران جوان از آن ها فيلم مي گرفتند، پشت درهاي بسته در شعبه 71 مورد محاكمه قرار  گرفتند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |