چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۷ - May 17, 2006
ويژگي بازيكنان در قالب تاكتيكي تيم چيست؟
درايت برانكو در انتخاب تيم ملي فوتبال
عكس : مجتبي جانبخش
003348.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: تيم ملي فوتبال ايران يك مرحله از آمادگي را نيز پشت سر گذاشت. نفرات اعزامي به جام جهاني انتخاب شدند. گزينه هاي برانكو با خواسته هاي رسانه ها و مردم بسيار نزديك بود. اگر آسيب ديدگي جباري و نيك بخت جدي نمي شد، آنها نيز جزو مسافران جام جهاني مي شدند. برانكو هرآنچه كه سرمايه فوتبال ملي ما بود را دعوت كرده است. سه دروازه بان كه نسبت به بقيه دروازبان ها از امتياز بيشتري برخوردارند. هركدام ويژگي خاص خود را دارند، حتي اگر رضايت همگاني در اين پست وجود نداشته باشد. اما تقويت روحي و جسماني ميرزاپور و ايجاد انگيزه هاي لازم در وي، ضريب اطمينان را در اين نقطه بالا خواهد برد.
توانمندي دروازه بانان در اكثر كشورها بالا نيست، حتي با نگاهي به آلمان ميزبان بازي ها اين عدم اعتماد وجود دارد و كلا تاييد عمومي نسبت به لمان يا كان ديده نمي شود.
كلينزمن نيز در همين اواخر در ترديد و دودلي بود و نهايتا انگشت روي ينس لمان گذاشت. به برزيل هم توجه كنيد، ديدا و سزار، هيچكدام هنوز صددرصد تاييد نشده اند. در تيم ملي انگليس نيز هنوز دروازه بانان ثابت مشخص نشده است. اريكسون مربي تيم ملي انگليس روي پل رابينسون نظر دارد، اما كاملا او را تاييد نمي كند و مطبوعات نيز به حضور او خوشبين نيستند. رابين گرين دروازه بان دوم انگليس نيز مهره قابل اطمينان نيست. در بقيه كشورها نيز اين ترديد و تزلزل به نسبت به چشم مي خورد.
برانكو با مطالعه روي حريفان و شيوه بازي آنها، جدا از مدافعان ثابتي كه چندين سال است خط دفاعي تيم ملي را تشكيل مي دهند (كعبي، رضايي، گل محمدي و زارع)، نصرتي، صادقي و بختياري زاده نيز در پشت سر آنها قرار دارند. اگر لازم باشد كه روزي مثلا در مقابل تيمي چون پرتغال يحيي گل محمدي را در جلوي چهار مدافع قرار دهد، آن زمان مي توان از نصرتي يا بختياري زاده و حتي صادقي در دفاع مياني استفاده كرد. محمد نصرتي در دفاع چپ نيز جايگاه دارد و براي نوعي از بازي دفاعي فشرده متمركز مدافع امتحان پس داده اي است. برانكو تركيب تيم انتخابي خود را با رعايت اين اصول كه بازيكنان چندپسته داشته باشيم برگزيده است. حتي مهدي مهدوي كيا را برانكو در دفاع راست آزمايش كرده است تا شايد در مواردي كه تيم احتياج به هجوم بيشتر دارد او را در اين پست قرار دهد. از ذهن دور نخواهد بود كه مهدوي كيا ناگهان در دفاع راست ظاهر شود. اين امتياز يك تيم است كه بازيكنانش قادرند در شرايط گوناگون در پست هاي تعيين شده بازي كنند. هفت مدافع با خصلت هاي دفاعي براي جام جهاني جوابگوي برانكو خواهد بود. مهدوي كيا را نيز به حساب آوريد.
در خط مياني بهترين هاي آسيا را داريم. اين يك ادعاي كاملا متواضعانه است .در هافبك مياني جواد نكونام، آندرانيك تيموريان را داريم، در هافبك چپ ( فريدون زندي و مهرزاد معدنچي) دو چپ پاي كاملا آشنا به بازي در سمت چپ، در سمت راست مهدي مهدوي كيا كه حتي در بوندس ليگا جزو برترين هاست. اغراق نگفته ايم كه اگر مهدوي كيا يك آلماني بود، شايد در بين فهرست ۲۲ نفره كلينزمن قرار مي گرفت. مگر جرارد آساموآ غنايي در تيم ملي آلمان بازي نكرد.
علي كريمي، مسعود شجاعي و جواد كاظميان ديگر هافبك هاي ما به حساب مي آيند كه علي كريمي محبوب ترين ايراني بوندس ليگاست، جواد كاظميان آماده ترين هافبك رو به جلو و شجاعي پديده اي كه در سال هاي آينده نام ماندگاري از خود بجا خواهد گذاشت.
برانكو باتوجه به تيم هاي حريف ما، مكزيك، پرتغال و آنگولا، پنج مهاجم برتر ليگ و بهترين هاي اين پست را انتخاب نموده است. علي دايي سرآمد بازيكنان فوتبال ايران وحيد هاشميان يك بوندس ليگايي سرحال و سه مهاجمي كه هركدام بهترين گلزنان ليگ به حساب مي آيند.
رضا عنايتي يكي از اهرم هاي قهرماني استقلال، آرش برهاني مهره موثر پاس و رسول خطيبي يكي از بهترين مهاجمان عمقي كه نمونه اش در فوتبال ما ديده نشده است.
اين جمع را با تعريف معرفي نموديم، اما حقيقت تيم ملي در همين جمع خلاصه مي شود و بيرون از اين دايره بازيكن لايقي به چشم نمي خورد. افسوس براي جباري و نيكبخت كه مي توانستند در اين دايره باقي بمانند.
۲۴ روز ديگر تا آغاز جام جهاني و دو بازي تداركاتي دشوار با كرواسي و بوسني. در اين دو بازي مي توان موجوديت تيم را در قالب تاكتيكي و فردي ديد و سپس به آناليز تيم مكزيك پرداخت.

پاداش سيصد ميليون ريالي براي فدراسيون هاي برتر
گروه ورزشي: نخستين نتيجه ارزيابي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي (حاصل كار كارشناسي مشترك سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك) امروز اعلام مي شود. قرار است در نخستين گام از هفت فدراسيون برتر در محل سازمان تربيت بدني تجليل شود. در اين مراسم مجموعاً ۲۱۰ ميليون تومان كه سهم هر فدراسيون سيصد ميليون ريال خواهد بود به عنوان پاداش به آنان تعلق مي گيرد. هدف سازمان تربيت بدني از اين اقدام ارزيابي دوره اي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي، تشويق برترين ها و بررسي نقاط ضعف فدراسيون هاست. بايد ديد در ارزيابي به عمل آمده از ميان بيش از چهل فدراسيون ورزشي كدام فدراسيون ها در زمره نخستين فدراسيون هاي برتر به دريافت پاداش نايل مي شوند.

دوندگان ايران عازم تايوان و تايلند شدند
ايرنا: تيم  ملي  دووميداني  ايران  امروز به  منظور شركت  در مسابقات  بين المللي  تايوان  عازم  اين  كشور  شد.مسابقات  دووميداني  بين المللي  تايوان  در روزهاي  ۳۰ و ۳۱ ارديبهشت  ماه  در اين  كشور برگزار خواهد شد.ورزشكاران  اعزامي به  اين  رقابتها را حسن  حيدرپور، رضا بوعذار، مهرداد محمدي ، احسان  زيني وند، محمدمحسن  رباني ، اسحاق  غفاري ، محمدصالح  رستمي ، محمد ارزنده  و محمد صميمي  تشكيل  مي دهند.
اين  تيم  را سيد مصطفي  طباطبائيان  به  عنوان  سرپرست  و حسن  جوادي  رئيس  هيات  دووميداني  قزوين  به  عنوان  مربي  همراهي  مي كنند.
احسان  مهاجر شجاعي  و مهدي  اميني  دو تن  از دوندگان  كشورمان  نيز روز دوشنبه  به  منظور شركت  در رقابتهاي  دووميداني  جايزه  بزرگ  تايلند و هند، تهران  را به  مقصد بانكوك  ترك  كردند.اين  دو دونده  روز ۲۸ ارديبهشت  ماه  در رقابتهاي  دووميداني  جايزه  بزرگ  تايلند شركت  خواهند كرد و سپس  در رقابتهاي  دووميداني  جايزه  بزرگ  هند كه  در روزهاي  اول  و پنجم  خرداد ماه  در شهرهاي  بنگلور و پونا هند برگزار مي شود، شركت  مي كنند.اين  دو دونده  را محمدصادق  داداشي  دبير فدراسيون  دووميداني  همراهي مي كند.

مذاكره آري هان با كره جنوبي تكذيب شد
ايسنا: باشگاه پرسپوليس تهران هر گونه مذاكره  سرمربي اين تيم با تيم  ملي كره  جنوبي را تكذيب كرد. مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس تاكيد كرد: در نشستي كه امروز با مديرعامل باشگاه داشتيم تاكيد شد كه آري هان سرمربي تيم پرسپوليس جهت بازديد از كمپ هاي موجود در كشور اتريش به منظور برگزاري اردوي تيم عازم اين كشور شده است و هر گونه مذاكره  اين مربي با تيم هاي خارجي را به شدت تكذيب كرد. وي افزود: آري هان هيچ گونه مذاكره  يا سفري به كره  جنوبي نداشته است و عازم اتريش شده است، بنابراين اخباري كه در اين زمينه منتشر شده است صحت ندارد. آري هان هجده ماه با پرسپوليس قرارداد دارد و كاملا به اين قرارداد پايبند است. قره گوزلو خاطرنشان كرد: پس از فينال جام حذفي اردوهاي پرسپوليس اتريش آغاز مي شود.

تيم ملي شناي ايران در انگلستان
مهر: تيم ملي شناي ايران براي شركت در دو دوره مسابقه قهرماني بين المللي شنا كه در شهر شفيلد انگلستان برگزار مي شود، امروز عازم اين كشور مي شود.
محمدعليرضايي، سهيل آشتياني، شاهين برادران، پاشا وحدتي، امين نوشادي و محمد بيداريان شش شناگر ملي پوش اعزامي به شفيلد محل برگزاري مسابقات هستند كه در دو دوره مسابقه بين المللي شركت خواهند كرد.

ليگ قهرمانان آسيا
پايان داستان فولاد و راه تازه صبا باتري
003345.jpg
گروه ورزشي : حواس ها به جام جهاني معطوف است، شايد عده اي هم هنوز اخبار جام حذفي را پيگيري كنند اما در اين روزها كمتر به ليگ قهرمانان آسيا توجه مي شود. امروز فولاد در تهران آخرين مرثيه اش را در ابعاد قاره اي مي خواند و صبا خسته از فشردگي رقابت ها به بلندپروازي مي انديشد و فتح جام آسيا را نشانه رفته است. اول از فولاد شروع مي كنيم كه اين بازي يادآور دردهاي اين روزهاي فولادي هاست، تيمي كه از ريشه تغيير خواهد كرد. پروژه ۵ ساله بازيكن سازي فولاد انگار فصل قبل با قهرماني بسته شد و انگيزه ها پايان گرفت و حالا مي روند تا از نو ساخته شوند. بعد از بازي امروز و حذف از ليگ قهرمانان آسيا، فولاد وارد دوره دگرگوني مي شود.
اما صباباتري هنوز انگيزه دارد. صبا امروز در دمشق نياز به يك تساوي دارد تا به مرحله نهايي راه يابد، تك امتيازي كه سخت است ولي غيرممكن نيست، صبا اين روزها تنها نياز به بازسازي جسماني دارد. آن صبا كه مقابل سپاهان ديديم در ليگ قهرمانان نيز مانند جام حذفي به بن بست مي خورد. ميانگين سني صبا بالاست و اين تيم امروز بايد با استفاده از جوانان و تقسيم نيروي بدني باتجربه ها با تدبير خاصي به ميدان آيد و به هدف خود برسد.

ليگ بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا
اولين فينال از فينال هاي پنجگانه در تهران
003333.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: در روزهاي پرهياهوي ورزش و فوتبال، امروز تهران ميزبان يك فينال از پنج فينال تعيين شده براي شناسايي نخستين قهرمان ليگ بسكتبال غرب آسياست. صباباتري به نشانه شايستگي بسكتبال ما امروز روياروي ساجس لبنان مي ايستد. صباباتري باوجود درگيري با رقابت هاي داخلي و بازي هاي فرسايشي ليگ برتر پايداري بسياري از خود به خرج داد تا توانست در سايه تلاش يك مربي جوان و بي ادعا با عبور از سد رقباي حرفه اي از سوريه و لبنان خود را تا فينال بالا بكشد. شكست دادن تيم هاي سوري، اردني و به خصوص لبناني كه سال ها زودتر از ما وارد چرخه حرفه اي شده اند كار ساده اي نبود، اما حضور تا فينال هم براي صبا موفقيت بزرگي تلقي مي شود و بايد با اميد به بازي هاي اين تيم و طولاني شدن فينال ۳ از ۵ انديشيد. سرمربي صباباتري با اميدواري از كشانده شدن دوباره بازي هاي فينال به تهران مي گويد و اينكه اگر امروز شاگردانش در سايه حمايت تماشاگران و تمركز كافي بتوانند از پس حريف قدرتمند برآيند پس از انجام دو بازي بيروت بازهم خواهند توانست پاي تيم حرفه اي و ستارگانش را به تهران بكشند. شاهين طبع فرصت طلبي در لحظات حساس، خطاي كمتر و حفظ ريتم بازي را از عوامل پيروزي ساز صبا بر ساجس خواند.
برنامه بازي هاي پاياني به شكلي است كه صباباتري امروز در تهران با حريف بازي خواهد كرد و بلافاصله در روزهاي اول و سوم خرداد در بيروت ميهمان خواهد بود. يك پيروزي صباباتري در تهران و بيروت كافي است تا سرگذشت تيم برنده دوباره در روزهاي ششم و هفتم خرداد به تهران كشيده شود.
ساجس يكي از سه تيم قدرتمند لبنان و آسياست.
تيمي كه سابقه ۳ قهرماني، نايب قهرماني و مقام سومي در باشگاه هاي آسيا را دارد.
هدايت اين تيم با يك مربي اروپايي اهل صربستان است و جدا از استفاده دو بازيكن آمريكايي، «فادي الخطيب» مشهورترين بسكتباليست آسيا پس از «يائومينگ» چيني و چند بازيكن خارجي به تابعيت درآمده را در خدمت دارد.
صباباتري برخلاف خبرهاي روز گذشته در اين بازي ها قادر به استفاده از بازيكنان كمكي ازجمله حامد حدادي نخواهد بود. حدادي براي بازي هاي مرحله نهايي باشگاه هاي آسيا در كويت مدنظر مسوولان صباباتري است. امروز كرم احمديان در تركيب تيم نخواهد بود و صباباتري با آرايش آندره پيتس، بهزاد افرادي، آيدين نيكخواه بهرامي، حامد آفاق و جوزف گارس برابر ساجس مي ايستد. كامران جمشيدوند، اصغر كاردوست، محمد سيستاني و بهنام افرادي هم جواناني هستند كه مي توانند در لحظات مختلف بازي جايگزين بازيكنان اصلي شوند.
بازي صباباتري و ساجس ساعت ۳۰/۱۷ امروز در سالن بسكتبال مجموعه آزادي انجام مي شود.
۱۸ بازيكن در تيم ملي بسكتبال
سازمان تيم هاي ملي بسكتبال براي اولين مرحله اردوي آماده سازي اين تيم از ۱۸ بازيكن دعوت به عمل آورد. بازيكنان دعوت شده بايد ساعت ۳۰/۱۷ روز يكشنبه ۳۱ ارديبهشت خود را به سرپرست اردو معرفي كنند.
اسامي دعوت شدگان: ۱ _ كرم احمديان ۲ _ حامد آفاق ۳ _ آيدين نيكخواه بهرامي ۴ _ محمد شاهسوند ۵ _ حامد سهراب نژاد ۶ _ سامان ويسي ۷ _ امير اميني ۸ _ حامد حدادي ۹ _ سيامك ويسي ۱۰ _ جواد داوري ۱۱ _ جابر روزبهاني ۱۲ _ رضا هنگام پور ۱۳ _ وحيد آزادي ۱۴ _ احمد سعيدي ۱۵ _ ايمان زندي ۱۶ _ هومن رضايي ۱۷ _ صمد نيكخواه بهرامي ۱۸ _ عليرضا هنردوست.

آمادگي نصيري نيا براي تسخير سكوهاي قهرماني
003339.jpg
ايسنا :شاهين نصيري نيا قهرمان و بهترين وزنه بردار جهان در سال ۱۹۹۹ پس از اين كه بيش از يك سال  دور از اردوي تيم ملي وزنه برداري بود،حدود يك ماه قبل به اردو بازگشت و اكنون نيز اميد زيادي به بازگشت مجدد اين قهرمان به سكوهاي جهاني و بازي هاي آسيايي دوحه وجود دارد.خودش مي گويد: در سال جديد به طور جدي براي كسب نتيجه در مسابقات جهاني و بازي هاي دوحه تمرين مي كنم. تمام برنامه هايم نيز به صورتي تنظيم شده كه فقط به تمرين برسم. حتي تلفن همراهم نيز در بسياري از اوقات خاموش است. در سال جاري تمام فكرم موفقيت در مسابقات است. او در مورد تمرين با ايوانف مي گويد: «چند مدتي كه من در اردو بودم، ايوانف اذيت خاصي نداشته. فقط تمرينات او براي يك سري از وزنه برداران قديمي سخت است. بايد شب به خانه برگشته و دوباره صبح زود به اردو بازگرديم. يك مقدار شرايط وزنه برداران متاهل سخت است. اما اكنون همه راضي اند. ايوانف در شرايط كنوني به من و كوروش باقري لطف زيادي دارد.» وي در مورد مسابقات جهاني سال ۲۰۰۶ در دومينيكن و بازي هاي آسيايي دوحه يادآور شد: با لطف خداوند اولين مسابقه  مهم من، مسابقات جهاني است كه بايد تلاش كنم تا مدال بگيرم. همچنين پس از آن بازي هاي آسيايي دوحه را در پيش خواهيم داشت. در دوحه من كمتر از مدال طلا قانع نيستم. اكنون براي رسيدن به اين هدف نيز تمرينات و برنامه هاي خوبي دارم و از وضعيت پيشرفتم راضي ام.

نگاه
آقاي بناء: تصميم شما اشتباه است
محمدرضا منصوريان
در خبرها آمده بود كه محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران ۹ كشتي گير فرنگي كار مطرح و شاخص كشور را از حضور در رقابت هاي انتخابي تيم ملي معاف كرده و سفت و سخت هم با دفاع از اين عمل خود گفته است من بر مبناي فكر و عقيده ام تصميم مي گيرم.
نگارنده به لحاظ احترام ويژه اي كه از ساليان دور براي سرمربي محترم تيم ملي كشتي فرنگي قائل بوده و هستم قصد بر اين ندارم كه در مقام مخالفت با حركت تازه ايشان جبهه گيري خاصي داشته باشم، اما به لحاظ شرايط موجود در خانواده كشتي واجب مي دانم كه توجه سرمربي تيم ملي را به اين نكته جلب كنم كه اگر قرار بر اين باشد كه طبق خواسته سرپرست جديد فدراسيون كشتي ريشه قهرمان سالاري در اين مجموعه ورزشي براي هميشه خشك شود، آيا تصميم بر معافيت ۹ كشتي گير از حضور در پيكارهاي انتخابي نمي تواند عملي مغاير با اهداف و سياستگذاري هاي فدراسيون يزداني خرم باشد؟
اضافه بر اين از مربي كارداني مثل محمد بناء كه خود روزي قهرمان بزرگي در جهان بوده و با حضور در مسابقات مختلف طعم شيرين كسب مدال جهاني را چشيده است، شنيدن اين حرف كه من نمي توانم بهترين مهره هايم را بر اثر حضور در رقابت هاي پي درپي فسيل و فرسوده كنم غيرقابل هضم است. لازم است كه توجه مربي خوب كشورمان را به يك مورد كه قطعاً خود ايشان نيز ناظر و شاهد آن بوده اند جلب نمايم. گاتسالوف روسي كه امروز يكي از نوابغ كشتي روسيه است سال گذشته در ليگ كشتي ايران حضور قابل لمسي داشت و با بسياري از مردان كشتي ما رودر رو شد و بعد هم همراه با تيم ملي روسيه در مبارزه هاي مختلفي حاضر شد و هرگز هم احساس فسيل شدن نكرد. البته كشتي گيران ديگري هم بودند كه از جمهوري هاي مختلف جدا شده از شوروي سابق به ليگ كشتي ايران وصل شدند و هيچ مربي هم حضور آنها را غيرعقلاني قلمداد نكرد. عيسي حاجي اف، گوتشليدزه، زاهاروك، كورتانيدزه و ... كشتي گيران ديگري بودند كه حضورشان در ليگ كشتي ايران و تورنمنت هاي مختلف هرگز فسيل و فرسوده شان نكرد. آقاي بناء عزيز اگر شما روي فكر و عقيده خودتان معتقد به حفظ طراوت، شادابي و انگيزه كشتي گيران بدون حضور در پيكارهاي انتخابي هستيد، ما دقيقاً برخلاف عقيده شما فكر مي كنيم ، يك كشتي گير تنها با شركت در مسابقات مختلف و حضور بر روي تشك كشتي است كه ساخته و پرداخته مي شود.

۱۶ بازيكن و ۵ مربي در اردوي تيم ملي سپك تاكرا
مهر: هكتور سنتيلاس سرمربي فيليپيني تيم ملي سپك تاكرا اسامي ۱۶ بازيكن را جهت حضور در اردو تيم ملي اعلام كرد.
ملي پوشان دعوت شده كه از مسابقات سپك تاكراي قهرماني كشور انتخاب شده اند بايستي با در دست داشتن مدارك كامل و لوازم ورزشي عصر روز يكشنبه مورخ ۳۱ ارديبهشت ماه خود را به مسئول اردو واقع در خوابگاه نصرت مجموعه ورزشي انقلاب تهران معرفي كنند.
سرمربي فيليپيني علاوه بر ۱۶ بازيكن اصلي اسامي ۵ بازيكن ذخيره را نيز اعلام كرده تا در صورت نياز از آنها براي حضور در اردو دعوت به عمل آيد و حضور اين ۵ بازيكن در اردو فعلي ضرورتي ندارد.

مسابقات بيليارد قهرماني آسيا تهران
ايسنا: آيين افتتاحيه پنجمين دوره مسابقات بيليارد انگليسي و هفتمين دوره مسابقات اسنوكر زير ۲۱ سال قهرماني آسيا عصر دوشنبه در سالن بانوان مجموعه ورزشي آزادي با حضور ۱۰ تيم آسيايي برگزار شد.مراسم افتتاحيه با حضور سيد محبوب دبيركل كنفدراسيون آسيا، كيومرث هاشمي  معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني، علي كفاشيان دبير كل كميته المپيك، مهر عبدالهي رئيس فدراسيون بولينگ و بيليارد، يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي و دكتر ياري معاون سياسي وزارت كشور و روساي فدراسيون  تيم هاي شركت كننده برگزار شد.در آغاز مراسم مهندس كي نژاد مسئول برگزاري مسابقات كه از سوي كنفدراسيون بيليارد آسيا انتخاب شده است، به ارائه گزارشي از عملكرد فدراسيون بيليارد ايران و چگونگي دريافت امتياز ميزباني مسابقات پرداخت.وي در ادامه براي پيشرفت اين ورزش مدال آور حمايت سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك را خواستار شد تا تيم ايران بتواند در بازي هاي آسيايي آينده كه در دوحه قطر برگزار مي شود از سهم مدال بيشتري برخوردار شود.

تدوين برنامه پنج ساله فدراسيون ورزشهاي همگاني
مهر:  برنامه جامع پنج ساله فدراسيون ورزشهاي همگاني با هدف گسترش كمي و كيفي ورزش در بين آحاد جامعه پس از تهيه و تدوين تقديم مركز توسعه ورزشهاي همگاني و تفريحي سازمان تربيت بدني شد. اين برنامه كه در۵ سرفصل كلي توسط كارشناسان و اساتيد ورزش تهيه و تدوين شده راهكارهاي ساده و آساني را براي جذب مردم به ورزش ارائه داده است. در حاليكه هم اكنون آمارها نشان از رويكرد ۱۰ درصدي جامعه به ورزش دارد در برنامه ۵ ساله فدراسيون ورزشهاي همگاني پيش بيني شده كه اين آمار حداقل به ۲۵ درصد افزايش يابد.
سرفصل هاي اين برنامه عبارتند از: بررسي وضعيت موجود، تجزيه و تحليل وضعيت موجود، تدوين چشم انداز برنامه ۵ ساله راهبردي و برنامه عملياتي. زمان اجراي برنامه ۵ ساله از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ را شامل مي شود.دربخش پاياني برنامه ۵ ساله فدراسيون ورزشهاي همگاني آمده است: ورزش همگاني يك مقوله و رويكرد ملي خواهد بود و چنانچه مانند ورزش قهرماني مورد استقبال مسئولين نظام از جمله سازمان تربيت بدني قرار گيرد اجراي آن بسيار بيشتر و سريع تر از موارد پيش بيني شده خواهد بود.

خبرهاي فوتبال جهان
شوچنكو نيز به چلسي مي رود
003351.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري:چلسي قهرمان ليگ برتر انگليس يك روز بعد از انعقاد قرارداد با ميشائيل بالاك تمايل خود را براي به خدمت  گرفتن اندري شوچنكو مهاجم تيم آث ميلان اعلام كرد.
خوزه مورينيو سرمربي چلسي در اين مورد گفت: نمي توانم بگويم كه شوچنكو را نمي خواهم اما ميلان تيم پرقدرت و ثروتمندي است و نيازي به فروش بازيكن براي خريد بازيكن بزرگتري ندارد و همين امر كار خريد او را دشوار مي كند.
انتقال شوچنكو ۲۹ ساله به باشگاه چلسي از زماني كه او اعلام كرد قصد ترك ميلان را دارد قوت بيشتري به خود گرفت.
مورينيو در همين رابطه افزود: قصد دارم يك دروازه بان بزرگ ديگر را به مجموعه چلسي اضافه كنم.
در پرتغال دروازه بانان خوبي از جمله دروازه بان بنفيكا وجود دارد كه مورينيو قصد دارند تا يكي از آنها را به چلسي بياورد.
داور فينال از نروژ مي آيد
003342.jpg
قضاوت فينال ليگ قهرمانان اروپا به يك داور نروژي سپرده شد.
ترژه هاگ امشب در ساعت ۱۵/۲۲ دقيقه سوت خود را به صدا درمي آورد تا فينال اين دوره از بازي ها بين بارسلونا و آرسنال آغاز شود.ترژه هاگ از جمله داوراني است كه در جام جهاني حضور ندارد.در حاشيه فينال اين دوره از ليگ قهرمانان روز گذشته دو مرد مسلح با گروگان  گرفتن ۱۳ تن از مسئولان شوراي شهر سنت دنيس منطقه اي كه ورزشگاه استاد دوفرانس در آنجا قرار دارد خواهان دريافت بليت بازي فينال شدند كه بعد از اين كه پليس در جريان اين حادثه قرار گرفت از محل گريختند.قيمت بليت در بازار سياه بين هزار تا دو هزار يورو خريد و فروش مي شود..
مكزيك و عربستان با هم ديدار مي كنند
تيم فوتبال مكزيك در ادامه ديدارهاي تداركاتي خود روز شنبه هفته جاري به مصاف عربستان سعودي مي رود. مكزيك كه با تيم ملي ايران در جام جهاني همگروه است براي اينكه شناخت بيشتري با تيم هاي آسيايي داشته باشد به مصاف عربستان خواهد رفت.مكزيك در هفته جاري دو بر يك مقابل جمهوري كونگو به پيروزي رسيد و در ديدار قبلي اش در آمريكا نيز يك بر صفر برابر ونزوئلا به برتري رسيد.تيم ملي مكزيك در آخرين بازي تداركاتي اش پيش از آغاز جام جهاني به مصاف فرانسه در پاريس مي رود.
ونگر در آرسنال ماندگار شد
آرسن ونگر در آستانه فينال ليگ قهرمانان اعلام كرد تا پايان دوران مربيگري اش در آرسنال مي ماند.وي كه امشب براي اولين بار در فينال ليگ قهرمانان اروپا روي نيمكت آرسنال مي نشيند گفت: فقط مايل هستم به تعهداتم نسبت به آرسنال عمل كنم و دوست ندارم در تيم ديگري كار كنم.ونگر در سال ۱۹۹۶ به آرسنال آمد و يكي از مربيان باسابقه در ليگ برتر به شمار مي رود. او پيش از اين در تيم هاي موناكو و گرامپوس ايت ژاپن مربيگري كرده بود.

فيزيوتراپ سابق تيم ملي فوتبال:
وضعيت بدني بازيكنان تيم ملي نگران كننده است
مهر: فيزيوتراپ سابق تيم ملي نسبت به وضعيت بدني و مصدوميت هاي اخير بازيكنان تيم ملي ابراز نگراني كرد.
مجيد ساعي فر در خصوص مصدوميت بازيكنان تيم ملي و افزايش تعداد بازيكنان مصدوم در آستانه بازي هاي جام جهاني گفت: عامل اصلي اين گونه مصدوميت ها خستگي و فشار بيش از حدي است كه روي بازيكنان وارد مي شود و اكثر بازيكنان بدون اين كه براي حضور در اين گونه اردوهاي سنگين، استراحت لازم را داشته باشند، ناگزير بودند در تمرينات بدنسازي تيم ملي شركت كنند. اين شرايط باعث شده بازيكنان در تمرينات بسيار آسيب پذير باشند و بدن ها مقاومت لازم را نداشته باشد.
ساعدي فر افزود: به اعتقاد من زمان كنوني براي شروع تمرينات بدنسازي تيم ملي چندان مناسب نبود ؛چراكه بازيكنان،تازه  مسابقات ليگ برتر را به پايان برده بودند و فرصت كافي براي استراحت و بازسازي توان بدني خود نداشتند. اگر بازيكنان يك هفته بعد از پايان ليگ استراحت مي كردند و بعد اردوي سوئيس در دستور كار تيم ملي قرار مي گرفت مطمئناً شاهد اين تعداد بازيكنان مصدوم در تيم ملي نبوديم.
فيزيوتراپ سابق تيم ملي در خصوص اردوي آماده سازي سوئيس و تاثير آن در آماده سازي تيم ملي گفت: اردوي سوئيس براي بالابردن ظرفيت هاي تنفسي بازيكنان در ارتفاع برپا شده است، ولي تمام بازيكنان به ويژه نفرات اصلي در آن شركت ندارند و اين مساله باعث مي شود بازيكنان به لحاظ بدني در شرايط يكساني قرار نگيرند و در اردوهاي آينده با ناهماهنگي شرايط بدني روبه رو شوند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |