سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۳۰ - April . 22, 2003
نايب رئيس كميته مخابرات مجلس:
مجلس و رئيس جمهوري دستور شناسايي و برخورد با متخلفان انتشار امواج و پارازيت هاي ماهواره اي را صادر كردند
گروه سياسي: سيدعلي اكبر موسوي (خوييني) نايب رئيس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا نتايج جلسه كميسيون صنايع مجلس درباره رسيدگي به تخلفات برخي دستگاه ها در پخش پارازيت هاي ماهواره اي را اعلام كرد و گفت: مجلس و رئيس جمهوري دستور شناسايي و برخورد با متخلفان انتشار امواج و پارازيت هاي ماهواره اي را صادر كردند.
موسوي نماينده مردم تهران در اين گفت وگو ضمن خاطرنشان كردن نكته فوق اظهار داشت: در اين جلسه براساس نتايج گزارشهاي رسمي سال ۸۱ كارشناسان و دستگاه اجرايي ذيربط، اعلام شد اماكني در تهران كه تداخلات ياد شده از آن ناحيه منتشر شده به ثبت رسيده اند .
به گفته موسوي در اين جلسه معاونان وزارتخانه ها و كارشناسان وزارت دفاع پست، تلگراف و تلفن، اطلاعات، بهداشت و درمان، و محيط زيست حضور داشتند و معاون وزير دفاع از قول يكي از دستگاه هاي نظامي (كه در جلسه دبيرخانه شوراي امنيت بر غيرمضر بودن امواج ياد شده تأكيد نموده بود) ضمن اظهار بي اطلاعي از انتشار چنين امواجي از دولت و مجلس خواست گزارشهاي تخلفات و محل هاي احتمالي انتشار پارازيت ها را در اختيار اين وزارتخانه براي پي گيري و برخورد لازم با متخلفان قرار داده و تأكيد كرد اگر تخلفي گزارش شود تعارف با كسي نداشته و وزارت دفاع به عنوان مسئول نظارت بر حسن اجراي قوانين در نيروهاي مسلح به وظيفه خود عمل خواهد كرد.
نماينده تهران ادامه داد: همچنين در اين جلسه معاون وزير پست، تلگراف و تلفن ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي فني و كارشناسي درخصوص شناسايي و رديابي امواج مورد اشاره اظهار كرد: متأسفانه اين وزارتخانه در برخورد با دستگاه هايي كه اقدام به تداخل در سيستم هاي مخابراتي كشور مي كنند با مشكل مواجه است و از اين رهگذر خسارات عديده اي تحميل مي شود. وي گفت: معاون وزير پست و تلگراف هشدار داد كه در برخي مواقع تداخل امواج بر روي سيستم ناوبري هواپيما نيز تأثير گذاشته و خطرات فراواني در پي دارد كه نمونه هاي مشخصي از آن موجود است.
نايب رئيس كميته مخابرات ادامه داد: جمع بندي كميسيون آن بود كه اولا با توجه به ايجاد تداخل در فركانس هاي كشور و مشكلات فني وزارت خانه هاي پست، تلگراف و تلفن و اطلاعات با هماهنگي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در اسرع وقت نسبت به توقف اين تخلفات، برخورد قانوني كنند و ثانيا وزارتخانه هاي بهداشت و درمان و سازمان حفاظت از محيط زيست كه از نظر خطرات انساني اظهار نگراني كرده اند با همكاري انستيتوها و كارشناسان فني و جامعه دانشگاهي، نتايج تحقيقاتشان را درخصوص تاثيرات مخرب اين امواج براساس توان تشعشعات و فاصله مكان انتشار آن با محل هاي مسكوني و اشخاص اعلام كنند.

رئيس مجلس در ديدار سفير انگليس در تهران:
بيگانگان، تروريست ها و منافقين بايد از عراق بروند
011060.jpg
گروه سياسي: جان  دالتون سفير انگلستان  در تهران  با  مهدي  كروبي رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  ديدار و درباره  روابط دوجانبه  و مسائل  مهم  منطقه اي  و بين المللي  به  بحث  وتبادل  نظر پرداخت .
به  گزارش  اداره  كل  فرهنگي  و روابط عمومي  مجلس  شوراي  اسلامي ، مهدي  كروبي  در اين  ديدار با اشاره  به  تحولات  منطقه ، بويژه  حوادث  عراق ، بر ضرورت  خروج  سريع  نيروهاي  بيگانه  از آن  كشور تأكيدكرد و خواستار حاكميت  مردم  عراق  بر سرنوشت  سياسي  خود شد. كروبي  با تأكيد بر لزوم  مبارزه  جهاني  با تروريسم  به  رهبري  سازمان  ملل  متحد، از برخورد دوگانه  با مساله  تروريسم  انتقاد كرد و اظهار اميدواري  كرد كه  درآينده  نزديك ، كشور عراق  ديگر ماواي  تروريستها و منافقين  نباشد.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  ضمن  اشاره  به  خرسندي  و مسرت  مردم  عراق  و منطقه  از سقوط صدام  تصريح  كرد: ما اميدواريم  كه  آينده  اين  كشور توسط مردم  عراق  ساخته  شود و اين  كشور بتواند با تشكيل  دولتي  فراگير و مردمي ، روابط خوبي  با جامعه  جهاني  بويژه  همسايگانش  برقرار كند. جان  دالتون سفير انگلستان  در تهران  نيز ضمن  تقدير از مواضع  جمهوري  اسلامي  ايران  درخصوص  مسائل  منطقه  و ارسال  كمكهاي  انساندوستانه  به  مردم  عراق  ابراز اميدواري  كرد كه  با تسلط مردم  عراق  براداره  امور و تشكيل  حكومت  فراگير، نيروهاي  نظامي  آمريكا و انگليس  از منطقه  خارج  شوند.
وي  همچنين  ضرورت  حضور تمامي  نيروهاي  معارض ، احزاب  و اقوام  در دولت  آينده  عراق  را اجتناب ناپذير دانست .
سفير انگلستان ، موضع  لندن  در خصوص  مذاكرات  جمهوري  اسلامي  ايران  و اتحاديه  اروپايي  موسوم  به  (تي .سي .آ) را مثبت  دانست  و اظهار اميدواري  كردكه  با انعقاد سند همكاريهاي  سياسي ،تجاري  مورد نظر، روابط موجود از استحكام  و استمرار بيشتري  برخوردار شود.

گزارش تحقيق و تفحص از صدا و سيما هفته آينده در مجلس مطرح مي شود
گروه سياسي: نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به كارهاي كارشناسي اين كميسيون در خصوص گزارش تحقيق و تفحص از صداوسيما، هفته آينده اين گزارش در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمد مهدي  پورفاطمي افزود: در اين گزارش كه مربوط به عملكرد مالي صدا و سيما است بعد از تغييرات انجام شده براي تصويب در صحن علني قرائت مي شود.

فراكسيون اقليت مجلس خواستار رفع مشكلات توده هاي مردم شد
گروه سياسي: فراكسيون  اقليت  مجلس  شوراي  اسلامي  ديروز با انتشار بيانيه اي  خواستار رفع  مشكلات  توده هاي  مردم  و تامين  نيازهاي  عمومي  و تسهيل  معيشت آنان  از سوي  دولت  شد.
به گزارش ايرنا در اين بيانيه با اشاره به  نهضت  خدمت رساني  به  مردم  آمده  است : «تامين  رضايت  مردم  نه  تنها موجب  جلب رضاي  خداوند كه  مايه  اقتدار ملي  هر كشور و سبب  سرافرازي  و سربلندي  آن  درعرصه  ملي  و بين المللي  خواهد بود. اقتدار ملي ، نيازمند وحدت  مردم  و پيوند محكم  آنان  با حكومت  و دلبستگي شان  به  منافع  و مصالح  ملي  است  كه  خود مستلزم اهتمام  حكومت  به  رفع  مشكلات  توده هاي  مردم  و تامين  نيازهاي  عمومي  و تسهيل معيشت  آنان  است  ».
اين  بيانيه  مي افزايد : در تامين  اين  مقصود، قبل  از هر چيز مي بايدمشكلات  عمده  و عمومي  مردم  شناخته  شود و دستگاهها و سازمانهايي  كه  مردم  درمراجعه  به  آنها گرفتار مشكل  هستند، مشخص  گردد و در قدم  بعد علت  بروز مشكل معلوم  شود و پس  از شناخت  علت  ، براي  رفع  آن 
چاره  جويي  به  عمل  آيد.

وزير كشور در ديدار يك مقام افغان:
افغانها مي توانند در ايران سرمايه گذاري كنند
گروه سياسي: عبدالواحد موسوي  لاري وزير كشور روز گذشته در ديدار با يك مقام افغان تصريح كرد كه  افغانها در صورت تمايل  مي توانند در ايران  سرمايه گذاري  كنند.
وي  در ديدار «عنايت الله  نظري» وزير امور مهاجرين  و عودت كنندگان افغانستان  افزود: افغانها پس  از بازگشت  از ايران ، در صورت  تمايل  نسبت  به سرمايه گذاري  و حضور ضابطه مند در بازار كار ايران  مي توانند فعاليت  كنند.
بر اساس  اخبار منتشره ، در سال  ۸۱، ۴۰۰ هزار نفر از اتباع  افغاني مقيم  ايران  به  كشورشان  بازگشتند و در حال  حاضر نيز يك  ميليون  و ۹۰۰ هزارافغاني  درايران  زندگي  مي كنند.
موسوي  لاري در اين  ديدار با اشاره  به  ضرورت  بازسازي  هر چه  سريعترافغانستان ، بر اهتمام  دولت  جمهوري  اسلامي ايران  به  اين  امر تأكيد كرد و در مورد نحوه  بازگشت  آوارگان  افغاني  به  كشورشان  گفت : بازگشت  هرچه  سريعتر افغانها زمينه  تحرك  اقتصادي  و اجتماعي  را در افغانستان  فراهم مي كند و موجب  اشتغالزايي  و سرعت  گردش  بازسازي  افغانستان  مي شود.
وزير كشور آمادگي  تهران  را براي  ارائه  آموزش هاي  فني  و حرفه اي  به افغانها در داخل  افغانستان  اعلام  كرد.
موسوي  لاري  گفت : جمهوري  اسلامي ايران  هر اقدامي را كه  در زمينه  سامان يافتن  امور و كنترل  مرزهاي  مشترك  لازم  باشد، انجام  مي دهد و با استقرارنهادها و تهيه  ضوابط قانوني  در مرزهاي  دو كشور، هر نوع  مبادله  و ترددي به صورت  قانونمند،قابل  انجام  است .
عنايت  الله  نظري وزير امور مهاجرين  و عودت كنندگان  افغانستان  نيزدر اين  ديدار از دولت  و ملت  ايران  كه  در روزهاي  سخت  مقاومت ، در كنارمردم  افغانستان  قرار گرفته  و بيش  از دو دهه  با پذيرايي  از آوارگان  به ياري  اين  ملت  برخاسته اند، قدرداني  كرد و گفت : مهمان  نوازي  ملت  ايران  ازحافظه  ملت  افغانستان  هرگز زدوده  نمي شود.
نظري  برخي  مسايل  حقوقي  مربوط به  تملك  اموال  را يادآور شد و ازمقامهاي  جمهوري  اسلامي ايران  درخواست  كرد تا با بررسي  آنها، زمينه بازگشت  آوارگان  را تسهيل  كنند.

رئيس قوه قضائيه:
بخشي از فسادهاي اقتصادي ناشي از اختيارات وسيع مسئولان است
گروه سياسي: رئيس  قوه  قضائيه  گفت : بخش  زيادي  از فسادهاي  اقتصادي ، ناشي  از اختيارات  وسيعي  است  كه  در قوانين  به  برخي  مسئوليت ها داده  شده  است  كه  لازم  است ، نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي  با اصلاح  قوانين ، در بستن  اين  گلوگاهها اقدام  كنند.
به  گزارش  روابط عمومي  قوه  قضائيه ، آيت الله  هاشمي  شاهرودي  در جلسه  مسئولان  عالي  قضايي ، در سخناني  گفت : لازم  است  مسئولان  و دادگستريها بدون  اينكه  اسامي  متهمين  را اعلام  كنند، خدمات  و اقداماتي  كه  در حوزه  اقتصادي  انجام  گرفته  و تعداد پرونده هاي  رسيدگي  شده  و نيز اموالي  كه  به  بيت المال  برگشت  داده  شده  را براي  مردم  بيان  كنند.
وي  با اشاره  به  دستاوردهاي  دستگاه  قضايي  در مبارزه  با مفاسد اقتصادي  گفت : تاكنون  در تهران  و استانهاي  ديگر، دهها پرونده  مربوط به  جرايم  اقتصادي  رسيدگي  شده  است  و ميلياردها تومان  از متجاوزان  به  بيت المال  برگشت  داده  شد.
رئيس  قوه  قضائيه  افزود: تنها در يك  پرونده  از حيف  و ميل  و به  هدررفتن ۵۰ ميليون  دلار و نيز تبديل  ارز به  ريال ، مواردي  از فساد مالي  پيدا شده  كه  با پيگيري  قوه  قضائيه  از آنها جلوگيري  شد.
آيت الله  هاشمي  شاهرودي  با اشاره  به  تنوع  بسترهاي  مبارزه  با مفاسد اقتصادي  گفت : چنانكه  در پيام  مقام  معظم  رهبري  آمده  است ، محور اساسي  در مبارزه  با مفاسد اقتصادي ، پيگيري  و بستن  گلوگاههاست  و اين  با قوانين ، آئين نامه ها و نظارت  جدي  مسئولان  دولت  بر زيرمجموعه ها تحقق  مي يابد.

در ديدار رئيس و مسئولان سازمان بازرسي كل كشور مطرح شد:
تأكيد مقام معظم رهبري بر تعادل و پرهيز از افراط و تفريط در بازرسي ها
سياه جلوه  دادن اوضاع كشور و القاي فساد فراگير در دستگاه ها امري غيرواقعي و بسيار مضر است
نظام اسلامي اجازه هيچگونه انحراف و فسادي را به مسئولان نمي دهد
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: رهبر معظم  انقلاب  اسلامي تأكيد كردند: نظارت  و بازرسي  بايد همه  دستگاه هايي  را كه  در قانون  پيش  بيني  شده  است  دربرگيرد.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  صبح  ديروز در ديدار رئيس  و مسئولان سازمان  بازرسي  كل  كشور افزودند: اين  سازمان  مي تواند با آگاه  كردن مديران  كشور از نقاط ضعف  و قوت  دستگاه ها ابزار حسن  مديريت  مسئولان  مختلف كشور باشد. بنابراين  دولت ، مجلس ، قوه  قضاييه  و همه  دستگاه ها، سازمان بازرسي  را نعمت  و نقطه  اتكا و اميد خود بدانند و با پيگيري  گزارش هاي   اين سازمان ، به  آنها ترتيب  اثر دهند.
حضرت  آيت  الله  خامنه اي  سازمان  بازرسي  را از جمله  ابزارهاي  كارآمدي نظام  برشمردند و خاطرنشان  كردند: تضعيف  و ايجاد شبهه  در مورد ابزارهاي مديريتي  كشور كاملا مضر است .
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي ، تكيه  بر كار كارشناسي ، استفاده  از عناصركارآمد، بصيرت  و دقت ، تعيين  شاخصهاي  دقيق  صحت  و خطا به  تناسب  وظايف  و ويژگيهاي  دستگاه هاي  مختلف ، مراقبت  از صحت  عمل  بازرسان ، تقدم  بازرسي پيشگيرانه  بر بازرسي  در مراحل  بعد و توجه  به  بازرسي هاي  ادواري  و مستمر را از جمله  لوازم  حركت  صحيح  سازمان  بازرسي  كل  كشور دانستند.
ايشان  توجه  به  نقاط مثبت  را در بازرسي  از دستگاه ها ضروري  برشمردند وافزودند: دستگاه هايي  كه  حسن  عمل  دارند نيز بايد به  افكار عمومي معرفي شوند.
حضرت آيت  الله  خامنه اي  با تأكيد بر تعادل  و پرهيز از افراط و تفريط در كار بازرسي  خاطرنشان  كردند: سياه  جلوه  دادن  اوضاع  كشور و القاي  فسادفراگير در دستگاه ها امري  غيرواقعي  و بسيار مضر است  ضمن   اينكه  نبايد به  گونه اي  عمل  كرد كه  مردم  تصور كنند حركتي  جدي  در مقابله  با فساد انجام نمي شود.
رهبر معظم  انقلاب  تأكيد كردند: نظام  اسلامي اجازه  هيچ  گونه  انحراف  و فسادي  را به  مسئولان  نمي دهد و بر مبناي  ارزشهاي  اسلامي ، با رخنه  هرگونه فساد در مجموعه  مديريتي  كشور برخورد مي كند.
در اين  ديدار پيش  از سخنان  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي ، رئيس  سازمان بازرسي كل  كشور در گزارشي  از روند كلي  اقدامات   اين  سازمان  گفت : جامع نگري ، استفاده  از ديدگاه هاي  كارشناسان ، مستدل  بودن  گزارشها، پرهيز از تضعيف  مديريت  و پيگيري  گزارشها، از جمله  محورهاي  حركت  سازمان  بازرسي كل  كشور است .
آقاي  رئيسي  با اشاره  به  جايگاه  سازمان  بازرسي  كل  كشور در قانون اساسي  گفت : توجه  بيشتر دستگاه ها به  اين  جايگاه  قانوني  باعث  كارآمدترشدن  مساله  بازرسي  در كشور خواهد شد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
شوراها
شهر
شهري
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |