يك مقام مسئول در آموزش و پرورش:
دانش آموزان تجديدي را تنبيه نكنيد
گروه علمي فرهنگي: مديركل دفتر آموزش و پرورش راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش ازخانواده ها خواست از تهديد،تحريم و تنبيه دانش آموزان تجديدي پرهيز كنند.
منوچهر فضلي خاني به ايرنا گفت :استفاده از تهديد، تحريم و تنبيه ، علاوه بر تاثير منفي در يادگيري فرد،در شخصيت دانش آموز اثر نامطلوب برجاي مي گذارد.
وي به خانواده ها توصيه كرد، ضمن رعايت و لحاظ كردن برنامه هاي تفريحي براي اين دسته از دانش آموزان ، يك برنامه جامع براي مطالعه و يادگيري دروس تجديد شده تدوين و آنها را در اجراي دقيق اين برنامه ها ياري كنند.
فضلي خاني گفت : اوليا بايد «تجديدي » فرزندان خود را يك فرصت بدانند واز اين فرصت براي تقويت بنيه علمي دانش آموزان در درس مربوطه استفاده كنند.
اين مقام آموزش و پرورش به خانواده ها توصيه كرد، به جاي تخريب شخصيت دانش آموز در جمع خانواده و اقوام ، جنبه هاي مثبت و توانايي هاي او را بيان كنند زيرا اين اقدام اعتماد به نفس دانش آموزان را افزايش مي دهد و او مي تواند با تكيه بر قابليت هاي خود،ضعف ها را جبران كند. وي از اوليا خواست محيطي آرام براي جبران ضعف درسي فرزندان خود فراهم و از هر راهي او را دلگرم كنند.
وي افزود : امتحانات شهريورماه فرصت ديگري است كه دانش آموزان ناموفق در امتحانات مي توانند از آن استفاده كنند و خانواده ها بايد تا زمان فرارسيدن امتحانات شهريورماه در ايجاد محيط مناسب براي فرزندان خودبكوشند تا خداي ناكرده يكسال عمر اين دسته از دانش آموزان به هدر نرود.
|