سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۹۳ - July . 1, 2003
مذاكرات سازنده ايران و انگليس در تهران
گفت و گوي صريح
گروه سياسي: سفر جك استراو وزير امور خارجه انگليس به ايران ديروز پايان يافت و وي تهران را به مقصد كابل ترك كرد.
001945.jpg

وزير خارجه انگليس در سفر يك روزه خود به تهران با رئيس جمهور، رئيس شوراي عالي امنيت ملي و وزير خارجه ايران ديدار كرد. در اين ديدارها وي از ايران خواست به قرارداد الحاقي پروتكل منع تكثير سلاح هاي هسته اي بپردازد.
مقام هاي ايراني نيز در اين ديدارها با تشريح مواضع جمهوري اسلامي و پايبندي كامل ايران به معاهدات بين المللي از پاره اي مواضع انگليس از جمله اظهارات اخير سفير اين كشور در تهران و لشكركشي به عراق وافغانستان، انتقاد كردند . اما اين ديدارها درنهايت با مفاهمه و با تأكيد بر ترميم و گسترش روابط پايان يافت. به گزارش ايرنا، سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور در ديدار استراو، اظهار اميدواري كرد
سفير انگليس در تهران واقعيت هاي ايران را درست به مسئولان كشورش منتقل كند تا در ارزيابي ها دچار اشتباه نشوند. سفير انگليس در تهران اخيرا گفته بود مسئولان ايراني از هر كس كه بخواهند در جهان انتقاد مي كنند اما خودشان تاب تحمل انتقاد ديگران را ندارند.
رئيس جمهوري ايران در بخش ديگري از سخنانش با مقايسه تظاهرات در ايران با آنچه در انگليس و برخي كشورها رخ مي دهد، گفت: اختلاف نظرها در ايران نيز وجود دارد و ما همواره بر حق انتقاد و اعتراض مردم در چارچوب قانون تاكيد كرده ايم و با اغتشاش و برهم زدن امنيت مردم و كشور مخالفيم.
خاتمي در پاسخ به اظهارات جك استراو درباره فعاليت هاي هسته اي ايران، ابراز نگراني جهان از گسترش سلاح هاي كشتار جمعي را به حق خواند و در عين حال خواستار برخورد بدون تبعيض جامعه جهاني با همه كشورهاي داراي انرژي هسته اي در منطقه و جهان شد.
001950.jpg

وي افزود: ايران همكاري با آژانس بين المللي اتمي را مي پذيرد اما اين پرسش را مطرح مي كند كه چرا برخلاف مفاد قانوني سازمان انرژي هسته اي، اعضاي برخوردار هيچگاه به ايران در اين زمينه كمك نكردند؟
رئيس جمهوري گفت: ما خواهان به رسميت شناخته شدن دانش هسته اي صلح آميز ايران و تضمين اين حق از سوي جهان هستيم. خاتمي در اين ديدار با اشاره به اين كه ما به دنبال سلاح اتمي نيستيم اين امر را سياست كلي كشور دانست. وزير امور خارجه انگليس در اين ديدار با اشاره به چهارمين سفر خود به ايران و علاقه كشورش به روابط دوجانبه، وضعيت كنوني منطقه را حساس توصيف كرد و خواستار همكاري با جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسائل مختلف شد.
استراو گفت: دولت انگليس و توني بلر خواهان روابط خوب با ايران هستند و البته نگراني هايي نسبت به حقوق بشر در ايران دارند.
وي در اين ديدار از امضاء پروتكل هاي الحاقي سازمان انرژي هسته اي از سوي ايران به عنوان خواست اتحاديه اروپا ياد كرد و گفت: ما خواستار ادامه همكاري هاي اقتصادي و تجاري در چارچوب اتحاديه اروپا با ايران هستيم.
ديدار استراو
با دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي
دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  ايران در ديدار با وزير خارجه انگليس با اشاره به  اقدام  نظامي  آمريكا و انگليس  در افغانستان  و عراق ، گفت : متاسفانه  لشگركشي  آمريكا و انگيس  در طول  دو سال  گذشته ، بي ثباتي  در اين  منطقه  را افزايش  داد و اوضاع  بي ثبات  و ناامن  عراق  و افغانستان  از معضلات  مهم  منطقه  است .
دكتر روحاني  در اين  ديدار در مورد جنجال  تكنولوژي  هسته اي  عليه  ايران گفت : تمام  كشورها در مقابل  معاهدات  بين المللي  ازجمله  پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي مسئوليت برابر دارند.
روحاني  اضافه  كرد:ايران  مايل  است  با شفافيت  كامل  در تكنولوژي  هسته اي و معاهدات  بين المللي  هسته اي  عمل  كند اما شفافيت  كامل  ساير كشورهاي  عضو در چارچوب  معاهدات  هسته اي  براي  انتقال  تكنولوژي  صلح آميز به  ايران  نيز ضروري  است . وي  با رد هرگونه  برنامه  دستيابي  به  سلاح هاي  هسته اي  توسط ايران ، گفت : ايران  در جهت  شفافيت  بيشتر و رفع  هرگونه  ترديد آماده  است  كشورهاي بزرگ  صنعتي  را در پروژه هاي  غني سازي  خود مشاركت  دهد.
دبير شوراي  عالي اضافه  كرد: مشكلات  تكنيكي  در مورد معاهدات  هسته اي  نبايد دستمايه  تلاش هاي  سياسي  خصومت آميز آمريكا گردد.
دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  عنوان  كرد كه  براي  گفت وگو جهت  رفع  مشكلات  تكنيكي ، جمهوري  اسلامي  ايران  به زودي  از آقاي  البرادعي  رئيس  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي  جهت  سفر به  ايران  دعوت  خواهد كرد. جك  استراو وزير امور خارجه  انگلستان  در اين  ديدار گفت : ثبات  منطقه  منفعت  مشترك  ايران  و انگلستان  است .
استراو از نقش  سازنده  ايران  در بحران  عراق  قدرداني  كرد و مشاركت در بازسازي  عراق  را از زمينه هاي  همكاري هاي  جديد دو كشور تلقي  كرد. وي  در اين  ديدار مشكل  مواد مخدر در افغانستان  را بسيار بزرگ  قلمدادكرد و بر عزم  راسخ  لندن  براي  استفاده  از تمام  امكانات  و ظرفيتها براي مبارزه  با توليد و قاچاق  مواد مخدر تأكيد كرد.
001955.jpg

وزير امور خارجه  انگلستان  شرايط فعلي  عراق  را نامطلوب  و منافع مشروع  ايران  در عراق  را مورد احترام  لندن  خواند.
استراو با طرح  ضرورت  مبارزه  همه  جانبه  با تروريسم  و همكاري هاي فعال  دو كشور، منافقين  را يك  گروه  تروريستي  خواند و ممنوعيت فعاليت هاي  اين  گروهك  در انگلستان  را در راستاي  تعهدات  بين المللي  لندن  تلقي  كرد. وي  در اين  ديدار بااشاره  به  درخواست  شوراي  حكام  آژانس  بين المللي انرژي  اتمي  از ايران  براي  امضاء پروتكل  الحاقي  هسته اي  گفت : انگلستان  از شفافيت  فعاليت هاي  هسته اي  ايران  استقبال  مي كند.
در همين حال يك مقام آگاه در شوراي امنيت ملي به خبرنگار همشهري گفت: مذاكرات روحاني و استراو مثبت،سازنده و مبتني بر همكاري بود.

توضيح دادستاني كل كشور
روابط عمومي دادستاني كل كشور با ارسال نمابري درباره خبر مندرج در صفحه ۲ همشهري كه به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منتشر شده بود اعلام كرد: پيرو مصاحبه مطبوعاتي دادستان محترم كل كشور در حاشيه گردهمائي سراسري قوه قضائيه عبارت (اعلام تعداد دستگيرشدگان دانشجو در تهران ۸۰۰ نفر) تكذيب مي شود و اشعار مي دارد حدود ۸۰۰ نفر آمار دستگيرشدگان تهران مي باشد كه از اين تعداد حدود ۵۰ نفر دانشجو مي باشند.

سخنگوي دولت:
اسامي بازداشت شدگان القاعده به دلايل امنيتي منتشر نمي شود
گروه سياسي: عبدالله  رمضان زاده  سخنگوي  دولت  گفت : وزارت  اطلاعات  درحال  پيگيري  وجود دستهاي  پنهان  براي  تحريك  جامعه  از طريق  انتشار خبرهاي  جعلي  مانند خصوصي سازي  دانشگاهها و يا گوشتهاي  آلوده  است .
به گزارش ايرنا وي  كه  ديروز در جلسه  هفتگي  خود با خبرنگاران  رسانه هاي  داخلي  و خارجي  سخن  مي گفت ، افزود: در شايعه  خصوصي سازي  دانشگاهها و ايجاد وقايع  اخير در كشور بايد با ترديد نگريست .
رمضان زاده  همچنين  در مورد نتايج  اقدامات  وزارت  اطلاعات  در پيگيري  حوادث  اخير در كشور نيز گفت : درحوادث  اخير آنچه  براي  دولت  مهم  است  اين است  كه  كساني  كه  حوزه  وظايفشان  به  امنيت  ملي  مربوط مي شود، بايد در چارچوب  مصوبات  شوراي  عالي امنيت  ملي  اقدام  كنند.
وي  ادامه  داد براي  دولت  به هيچ وجه  قابل  پذيرش  نيست  كه  مصوبات  شوراي  امنيت  ملي  گزينشي  اجرا شود. وي  تصريح  كرد: دادستاني  كل  كشور آمار دستگيرشدگان  را رسما اعلام  خواهد كرد.
يكي  از خبرنگاران  پرسيد: خاتمي  اعتراض  را حق  قانوني  مردم مي داند. در عين  حال ، وزارت  كشور اعلام  كرد كه  مجوز راهپيمايي  در روز ۱۸ تير را صادر نمي كند و وزارت  علوم  هم ، احتمال  چنين  مجوزي  براي  تجمع  در محيطهاي  دانشگاهي  نمي دهد. پس  اعتراض  قانوني  بايد به  كدام  روش  انجام  شود؟
سخنگوي  دولت  پاسخ  داد: طبق قوانين ارگانهاي  ذيربط مطابق  شرايط روز جامعه ، مجوز برگزاري  تجمع  و يا راهپيمايي را صادر مي كنند.
مطابق  شرايط اخير، احتمال  عدم  تامين  امنيت  تجمع كنندگان  مطرح  است . وزارت  كشور هم  نظر خود را در اين  خصوص  اعلام  كرد. اميدواريم  روزي  برسد كه  نيروي  انتظامي از توان  تامين  امنيت  همه  تجمعات  قانوني  برخوردار شود. تمام  تلاش  دولت  هم  در همين  جهت  است .
دبيرهيأت  دولت  در جواب  به  سوالي  درباره  برخي  اعضاي  القاعده  كه  گفته  مي شود در ايران  بازداشت  هستند، گفت : مااعلام  اسامي  بازداشت شدگان  را از لحاظ امنيتي  به  صلاح  خود نمي دانيم  و اين  كار را نخواهيم  كرد.
وي  تأكيد كرد: همه  بازداشت  شدگاني  كه ايران  باكشورهايشان  قرارداد امنيتي و استرداد مجرمين  دارد، بلافاصله  به  كشورشان  بازگردانده  مي شوند. سايرافراد نيز اگر عليه  منافع  ملي  ايران  اقدام  كرده  باشند، از طريق  دستگاه قضائي  با آنها برخورد مي شود و يا اينكه  از كشور طرد خواهند شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت:
جريان هاي سياسي كشور در مقابل تهديدات آمريكا بايد با تدبير عمل كنند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر ديروز در ديدار جمعي از اعضاي حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اغتشاشات اخير، از عملكرد برخي عناصر معلوم الحال در خارج و داخل كشور به خاطر حمايت از آشوبگران و دامن زدن به آن انتقاد كرد و افزود: در شرايطي كه آمريكا با صراحت از عده اي فريب خورده و ضدانقلاب حمايت مي كند، بايد تمام گروه هاي سياسي كشور با يكديگر متحد شده و اجازه ندهند توان و امكانات كشور مصروف نزاع هاي سياسي و حزبي شود.
وي در اين ديدار با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تأكيد كرد برخي افراد با ناديده گرفتن يا معكوس جلوه دادن اين دستاوردها سعي در بدبين كردن مردم نسبت به نظام و انقلاب اسلامي دارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سخنان اخير مقام معظم رهبري مبني بر لزوم تقويت سرمايه گذاري داخلي و خارجي براي حل مشكلات جامعه، اهميت پرداختن به امور اقتصادي، معيشتي و دوري از افراط و تفريط را يادآور شد و خاطرنشان ساخت: با تمركز بر سياست توسعه اقتصادي همراه باتوجه به عدالت و اعتدال و تشويق سرمايه گذاري، مشكلات اقتصادي مردم و جوانان از جمله مسئله فقر و بيكاري حل مي شود. وي افزود: رسيدن به عدالت اجتماعي از طريق كارآفريني، ايجاد اشتغال، توليد و توزيع ثروت هاي حاصله از كار اقتصادي بين مردم ميسر است.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به ناتواني آمريكا در اداره عراق تأكيد كرد: مردم عراق از سقوط رژيم صدام استقبال كرده اند اما نسبت به اهداف و عملكرد نيروهاي آمريكايي، خوشبين نيستند و انتظاراتشان برآورده نشده است.
وي با اشاره به تهديدات آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: همه نيروها و جريانات سياسي كشور در مقابل اين تهديدات بايد با حفظ يكپارچگي، با شجاعت و تدبير عمل كنند.

رئيس قوه قضائيه خطاب به مسئولان قضايي:
طرح مبارزه با رشوه خواران و رانت خواران را آماده كنيد
001960.jpg
گروه سياسي: رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالي قضايي گفت: هفته قوه قضائيه دستاوردهاي خوبي داشته است كه مهم ترين آنها رهنمودهاي ارزشمند مقام معظم رهبري است.
به گزارش ايسنا آيت الله هاشمي شاهرودي افزود: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبري و اظهار خشنودي ايشان از روند حركت قوه قضائيه، هديه بسيار خوبي براي مسئولان،  مديران، قضات و كارمندان دستگاه قضايي است كه مي بايست سر لوحه دستگاه قضايي قرار گيرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي محور ديگري را كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند، امنيت قضايي مراجعه كنندگان به دستگاه قضايي و اجراي عدالت و احقاق حقوق دانست و تصريح كرد: اموري مانند رشوه و اعمال نفوذ در قوه قضائيه كه خودش مجري عدالت و مسئول برخورد با رشوه خواران و رانت خواران است يك موردش هم قابل تحمل نمي باشد و بايد دستگاه هاي حفاظتي، نظارتي و روساي دادگستري و دادستان كل براي اين مسأله طرحي آماده نمايند.

رئيس مجلس:
يكديگر را نقد كنيد اما متحد بمانيد
گروه سياسي: رييس  مجلس  شوراي  اسلامي  از همه اقشار جامعه خواست با آگاهي كامل از شرايط حساس  كنوني  و تهديدهاي  دشمن  به  فكرحفظ وحدت  و انسجام  بيشتر باشند.
به گزارش  ايرنا، مهدي كروبي  در مسجد جامع  دماوند و در جمع مسئولان  اين  شهرستان ،خانواده هاي  معظم  شهدا، ايثارگران  و جانبازان  و اقشارمختلف  منطقه  بااشاره  به  جنگ  افروزي هاي  آمريكا گفت : هيچ  كس  منكر نقد وانتقاد نيست  و همه  مسئولان  به  اهميت  اين  موضوع  واقفند، اما در مرحله  اول همه  ما بايد به  فكر اتحاد و همدلي  براي  سربلندي  كشور و نظام  جمهوري  اسلامي ايران  باشيم .
وي  افزود : همه  مردم  ما بخوبي  مي دانند كه  تنها در سايه  حفظ وحدت  ،همدلي  و انسجام  است  كه  مي توان  در مقابل  تهديدهاي  داخلي  و خارجي ، كشور راحفظ كرد. كروبي  در ادامه  بااشاره  به  سابقه  غني  تاريخي  و تمدني  شهرستان  دماوندو تاكيد بر كمك ها و كمبودها و نارسايي هاي  اين  شهرستان  خطاب  به  مردم دماوند گفت  : تمام  مسئولان  اين  منطقه  براي  رفع  مشكلات  اين  شهرستان  تلاش مطلوب  مي كنند و ما نيز در مجلس  شوراي  اسلامي  تلاش  مي كنيم  كه  در بودجه سال  ۸۳ كشور به  كمبودهاي  اين  شهرستان  بيش  از پيش  توجه  كرده  و در سال آينده  اكثر اين  كمبود مرتفع  شود.
پيش  از سخنان  رييس  مجلس  شوراي  اسلامي ، حجت الاسلام  والمسلمين آقايي  نماينده  ولي  فقيه  و امام  جمعه  شهرستان  دماوند در سخناني  ضمن  خيرمقدم  به  رييس  مجلس ، خواستار رفع  كاستي  و مشكلات  اين  شهرستان  شد.

با ورود آقازاده به مسكو
مذاكرات هسته اي ايران و روسيه آغاز شد
روسيه: عمليات ساخت نيروگاه بوشهر رو به پايان است
الكساندر روميانتسف  وزير انرژي  اتمي  روسيه  امروز دوشنبه  درملاقات  باغلامرضا آقازاده  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  انرژي  اتمي جمهوري  اسلامي  ايران  همكاريهاي  هسته اي  بين  دوكشور را داراي  اهميت  راهبردي خواند.
به گزارش ايرنا از مسكو، در آغاز اين  ملاقات  ابتدا آقازاده  در سخناني  بااشاره  به  دورنماي همكاريهاي  آينده  دو كشور در بخشهاي  مختلف  از جمله  امور هسته اي  ابرازاميدواري  كرد كه  هر دو كشور به  نتاج  قابل  توجهي  دراين  زمينه  دست  يابند.
به  پيشنهاد وي  قرار شد در اين  مذاكرات  كارشناسان  ايراني  گزارشهاي  خودرا در امور بوشهر و مساله  سوخت  و همچنين  توسعه  همكاريهاي  درازمدت  دو كشور ارائه  دهند.
آقازاده  ضمن  تبريك  انتخاب  آندري  ماليشف  معاون  وزير انرژي  اتمي  روسيه  به رياست  كميته  دولتي  كنترل  اتمي  اين  كشورگفت  : مسئوليت  ايشان  در امنيت بوشهر بيشتر از خود ما خواهد بود.
روميانتسف  نيز در سخناني  ضمن  خيرمقدم  به  هيات  ايراني  همكاريهاي  دو كشور در زمينه هاي  مختلف  ازجمله  انرژي  هسته اي  را سازنده  خواند.
وزير انرژي  اتمي  روسيه  تاكيد كرد كه  نيروگاه  بوشهر بايد در تاريخ  تعيين شده  مورد بهره  برداري  قرار گيرد.
وي  درمورد همكاريهاي  صلح  آميز دو كشور در زمينه  انرژي  هسته اي  گفت:اين  همكاري ها براي  روسيه  از اهميت  راهبردي  برخوردار است .
روميانتسف  تصريح  كرد كه  روسيه  براي  موافقت نامه  خود با ايران  در زمينه همكاري  هسته اي  اهميت  خاصي  قائل  است  .
در اين  مذاكرات  همچنين  رئيس  كميته  دولتي  كنترل  اتمي  و معاون  وزير انرژي  اتمي  روسيه  گزارشي  در مورد نيروگاه  بوشهر به  هيأت  ايراني  ارائه  مي دهد.
آقازاده  كه  پيش  از ظهر امروز در رأس  يك  هيات  عاليرتبه  وارد مسكو شده  و تا روز پنجشنبه  در روسيه  اقامت  دارد علاوه  بر ديدار با ساير مقام هاي  روس  از جمله  وزير امور خارجه  و دبير شوراي  امنيت  ملي  از برخي  از تاسيسات  هسته اي  اين  كشور نيز ديدن  خواهد كرد.
روميانتسف پيش از ورود آقازاده به مسكو گفته بود: عمليات  ساخت  نيروگاه  بوشهر با موفقيت  رو به  پايان  است  و وزارت  انرژي  اتمي  روسيه،  جايگاه  ويژه اي  براي  همكاري  با ايران  و بخصوص  درمورد تكميل  اين  نيروگاه  قائل  است .
يك  مقام  شركت  اتم  استروي  اكسپورت  سازنده  واحد اول  نيروگاه  اتمي  بوشهر نيز هفته  گذشته  از ادامه  روند عادي  عمليات  احداث  اين  نيروگاه  خبر داد.
به  گفته  وي،  دو كشور در زمان  كنوني  مسئله  امضاي  متمم  موافقت نامه  دوجانبه  براي  بازگرداندن  سوخت  مستعمل  از ايران  را كه  در حال  حاضر در وزارت  محيط زيست  و منابع  طبيعي  روسيه  در دست  بررسي  است،  در دستور كار خود دارند.
غلامرضا شافعي  سفير جمهوري  اسلامي  ايران  در روسيه  چندي  پيش  از آمادگي كشورمان  براي  امضاي  اين  متمم  بلافاصله  پس  از آماده  شدن  آن  بوسيله  طرف  روسي خبر داد.

خاتمي: تأكيد اسلام بر مجاهدت و ايثار بيش از ساير اديان است
گروه سياسي:   سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  در سي  و نهمين  جلسه شوراي  مشاوران  وزيران  و استانداران  درامور ايثارگران  با تبيين  جايگاه ايثار و شهادت  در فرهنگ  اسلامي اظهار داشت : تأكيداسلام  بر مجاهدت ، ايثار و شهادت  بيش  از ساير اديان  و مكاتب  است  و اين  امر نشانه  اهتمام  دين  مبين اسلام  بر اين  امر مبتني  بر فطرت  بشر است .
به گزارش ايرنا خاتمي ضرورت  ترويج  فرهنگ  ايثارگري  در جامعه  را خاطرنشان  ساخت  و اظهار داشت : استقلال  و پيشرفت  واقعي  كشور درسايه  ايثارگري  قشرهاي  مختلف جامعه  و استقرار فرهنگ  جهاد و شهادت  محقق  خواهد شد. وي ضرورت  رسيدگي  به  امور ايثارگران  را خاطرنشان  ساخت  و با اشاره  به 
از خودگذشتگي  رزمندگان ، شهدا، جانبازان  و آزادگان ، تصريح  كرد: اگر از خودگذشتگي  آنان  نبود امروز نمي توانستيم  كشور خود را به  نام  دين و اسلام  اداره  كنيم ، بنابر اين  ما منت  دار ايثارگران  هستيم .
رئيس  جمهوري  تصريح  كرد: دستگاه هاي  مسئول  درجامعه  مانند آموزش  و پرورش ،وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري ، صداوسيما وسازمان  تبليغات  اسلامي علاوه  بر همت  همگاني  بايد با استفاده  از ابزارهاي  موجود براي  همه  گير شدن  فرهنگ  ايثار و جهاد تلاش  كنند.

خبرهاي كوتاه
* وزير دفاع  و پشتيباني  نيروهاي  مسلح  گفت : باور عمومي  براي  محو سلاحهاي  غيرمتعارف  بايد به  اراده  جمعي  و جهاني  تبديل  شود تا با تحكيم روابط مبتني  بر صلح  و امنيت ، بقاي  محيط زيست  و نسل  بشر حاصل  شود.
به  گزارش  اداره  كل  تبليغات  دفاعي  وزارت  دفاع  امير دريابان  علي شمخاني ، در پيامي  به  مناسبت  حضور اين  وزارتخانه  در چهارمين  نمايشگاه محيط زيست  آورده  است : بايد در عرصه  بين  المللي ، براي  محو كامل سلاح  هاي  ميكروبي ، شيميايي ، بيولوژيك  و هسته اي  بدون  اعمال  نگاه  تبعيض آميز، زمينه سازي  شود.
* معاون  وزير امور خارجه  جمهوري  اسلامي  ايران  در امور كشورهاي  عربي  و آفريقايي ، روز دوشنبه  از مرز زميني  سوريه  وارد لبنان  شد.
به گزارش ايرنا از بيروت محمد صدر فرستاده  ويژه  رييس  جمهوري ، پس  از ورود به  خاك  لبنان  و درپاسخ  به  پرسش  خبرنگاران  محلي  درباره  تهديدهاي  آمريكا عليه  جمهوري  اسلامي ايران ، اظهار داشت  كه  اين  تهديدها تازگي  ندارد.
* يك  هيات  هفت  نفره  از اعضاي  گروه  دوستي  پارلماني  ايران  و ايتاليادر مجلس  شوراي  اسلامي ، به منظور مذاكره  با همتايان  خود در پارلمان  ايتالياروز دوشنبه  وارد فرودگاه  شهر رم  پايتخت  اين  كشور شد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
شهر
شهري
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |   شهر   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |