سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۳۴ - Aug. 12, 2003
الظَّفَرُ بالْحَزْمِ.
پيروزي به دورانديشي است.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
بيرون كشيد بايد از اين ورطه رخت خويش
ما آزموديم درين شهر بخت خويش
آتش زدم چو گل به تن لخت لخت خويش
از بس كه دست مي گزم وآه مي كشم
مسعود جعفري جوزاني:
سينما هاي ايران مطابق با استاندارد جهاني نيست
008615.jpg
مسعود جعفري جوزاني كارگردان و فيلمنامه نويس كه مجوز ساخت يك مجتمع سينمايي به نام «سپنتا» را گرفته گفت: بدون دريافت هيچ كمكي يك زمين را خريديم و چون شهرداري و شوراي شهر كرج همكاري كردند، مجوز ساخت اين سالن سينمايي را دريافت كرديم.
وي در گفتگو با ايسنا گفت: اين مجتمع داراي ۴ سالن سينمايي است كه در ابتدا ۶ سالن بود و كميسيوني در ارشاد، سالنهاي ۱۰۰ نفره را قبول نكرد، بنابراين، اين دو سالن تبديل به سالنهاي ورزشي مي شوند. به هر حال ساختار مجتمع سپنتا به گونه اي خواهد بود كه حتي افرادي كه نمي خواهند به سينما بروند، حتما دوست دارند از داخل اين ساختمان رد شوند.
مسعود جعفري جوزاني، با تأكيد بر اينكه يكي از مشكلات اصلي سينماي ايران، سالن است گفت: اصولا ما بايد سينمارو تربيت كنيم و در اين شرايط كه اكثر سينماهاي موجود در مكان هاي غيرقابل استفاده قرار گرفتند و مانند گذشته سينماهاي محلي نداريم، نمي توانيم بدرستي تماشاگر تربيت كنيم.
اين كارگردان و تهيه كننده سينما معتقد است در ايران يك سالن مطابق با استانداردهاي جهاني وجود ندارد به همين دليل چرا يك نفر بايد به سينما برود؟
كارگردان فيلم بلوغ در پاسخ به اينكه آيا فيلم هاي موجود مي تواند تماشاگر را جذب كند گفت: سينما و تهيه كنندگان دارند ورشكسته مي شوند و دليل آن كاملا مشخص است كه با سليقه  مردم فيلم نمي سازند چون اراده  توليد در دست دولت است و اين دولت است كه در ايران به ما مي گويد چه نوع فيلمي بايد ساخته شود. بنابراين به اين مسايل نيز بعد از ساخت سالن بايد توجه كرد.
وي در ادامه گفت: در شرايط فعلي تنها راه اين است كه ارتباط ارگانيك بين مسئولين دولتي و نيروي خلاقه كشور به وجود آيد در غير اين صورت درچارچوب فرهنگ اتفاق مثبتي نخواهد افتاد.
متأسفانه بيشترتصميماتي كه براي ما گرفته شده، پشت درهاي بسته بوده كه تصميم مي گيرند يك نفر كار بكند و يك نفر كار نكند.
مسعود جعفري جوزاني تأكيد كرد: اگر از شعارهايي كه توسط مسئولين داده مي شود، كم شود و عملكرد و كمكهايشان اضافه شود و به آن مساله اي كه مدعي هستند، عمل كنند، قطعا اتفاقات مثبتي خواهد افتاد.
در سالهاي گذشته ارگانهاي جديدي مثلا براي ساخت سالن تأسيس كردند و بودجه هاي مختلفي را در اين سازمانها ريختند ولي هيچ اتفاقي نيفتاد.
وي در پايان گفت: هم اكنون منتظر وام وزارت ارشاد هستيم تا در آينده اي نزديك كلنگ احداث مجتمع سپنتا را در شهرستان كرج بزنيم.

تعزيه پژوه  نامي ايران درگذشت
008610.jpg
دكتر عنايت الله شهيدي تعزيه پژوه نامي كه اثرش «تعزيه و تعزيه شناسي در ايران» به عنوان پژوهش برگزيده سال و كتاب سال يونسكو انتخاب شده بود، جمعه گذشته و پس از چندماه بيماري، در بيمارستاني در كرج درگذشت.
دكتر شهيدي استاد فلسفه دانشگاه تهران در شناخت تعزيه و رابطه آن با موسيقي محققي كم نظير بود و مقالات و نوشته هاي وي در اين زمينه جزو مقالات شاخص اين حوزه به شمار مي رفت. وي در شناخت رديف آوازي و مقابله آنها با آواهاي تعزيه نيز دستي چيره داشت.
پيكر استاد شهيدي شنبه گذشته در امام زاده طاهر كرج به خاك سپرده شد.

انتقاد حوزه هنري از تعطيلي سينما در قزوين
رئيس  حوزه  هنري  سازمان  تبليغات  اسلامي استان  قزوين  با انتقاد از تعطيلي يك  سينماي  شهر قزوين  گفت : تعطيلي  اين  سينما، با وجود كمبود فضاهاي  فرهنگي موجب  تاسف  است .
حجت الاسلام  عيسي  احمدي  سلوشي  در ديدار با شهردار قزوين  افزود:در شهر بزرگي  مثل  قزوين  يك  سالن  و يا يك  نگارخانه  قابل  قبول  و نمايشگاه دايمي هنر وجود ندارد.
وي  با اشاره  به  پيگيريها و مكاتبات  حوزه  هنري  با شوراي  اسلامي شهر براي رفع  مشكلات  بوجود آمده  و نيز نياز حوزه  هنري  به  سالن  اجتماعات  از شهردارقزوين  خواست  تا براي  رهايي  از بلاتكليفي  به  وجود آمده  دستورات  لازم  را صادر كند.
«مهندس  محمود كمالي » افزود: همانگونه  كه  گذشتگان  آثارگرانقدري  براي ما به  جاگذاشته  اند، ما نيز بايد براي  آيندگان  اثري  باقي  بگذاريم .
در پايان  شهردارقزوين  براي  ساخت  يك  سالن  مجهز دراين  شهر قول  همكاري  داد.
شهر قزوين  پيش  از انقلاب  اسلامي داراي  پنج  سينما بود كه  بعد از انقلاب  به دو سينما كاهش  يافت  و از يك  ماه  پيش  يكي  از اين  سينماها با توجيه  اختلاف  بين  شركاي  آن ، تعطيل  شده  است .

جشنواره فرهنگي هنري كرمان برگزار مي شود
جشنواره فرهنگي هنري كرمان (مركز استان كرمان ) در شهريور ماه برگزار مي شود .
اكبر علوي  فرماندار كرمان با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره به صورت چهارجانبه در شهرهاي كرمان، كوير شهداد، راين و ماهان در ۴۵ غرفه ۱۳ تا ۱۹ شهريور ۸۲ برگزار مي شود.
وي هدف از برگزاري اين جشنواره را احياي صنعت توريسم در كرمان ذكر كرد و افزود: اين جشنواره در چهار عنوان جشنواره خريد كرمان، كوير شهداد، هزار راين و صنايع ماهان برگزار مي شود كه شركت كنندگان در اين جشنواره در شهر كرمان با سوغات، غذاهاي سنتي، توليدات و صنايع دستي ويژه استان آشنا مي شوند.
شركت كنندگان در اين جشنواره همچنين با ديدار و اقامت در كوير شهداد با جاذبه هاي اين كوير كه يكي از گرمترين نقاط كره زمين است آشنا خواهند شد و به اين منظور ساعت ويژه اي براي اقامت و آسايش مسافران در اين منطقه پيش بيني شده است.
وي ديگر برنامه هاي اين جشنواره را ارائه خدمات فرهنگي هنري و صنايع دستي راين و ارائه صنايع دستي روستاهاي ويژه ماهان ذكر كرد.
به گفته اكبر علوي در اين ايام جشنواره، تسهيلات ويژه اي براي گردشگران تدارك داده شده است كه از آن جمله مي توان به تخفيف در بليت هواپيما و هتل و استفاده از مهمانسراهاي دولتي براي اسكان مسافران ياد كرد.

انتخابات شوراي مركزي كانون كارگردانان
انتخابات شوراي مركزي و بازرسان كانون كارگردانان براي دو سال آينده در تاريخ ۴ شهريورماه در محل خانه سينما برگزار مي شود. به گزارش ايسنا، دستور اين جلسه گزارش عملكرد شوراي مركزي و بازرسان و تقديم تراز ساليانه كانون به مجمع عمومي است.
شوراي مركزي كانون كارگردانان سينماي ايران از تمام اعضاي پيوسته و وابسته كانون براي شركت در اين انتخابات دعوت مي كند و بيان مي دارد كه نظام صنفي قدرتمند متكي بر حضور و حمايت اعضا مي باشد.
اعضاي شوراي مركزي كانون كارگردانان در اين دوره، عليرضا رئيسيان (رئيس كانون كارگردانان)، ابوالحسن داودي (نايب رئيس كانون كارگردانان)، محمدعلي نجفي (سخنگو) و اصغر هاشمي، علي ژكان، كيومرث پوراحمد، احمد اميني ، همايون اسعديان،كامران قدكچيان، محمدرضا اعلامي جزو شوراي مركزي و سيامك شايقي و عزيز الله حميدنژاد بازرسان اتحاديه هستند.

كوتاه از هفت هنر
دانه هاي ريز برف در جشنواره لوكارنو
فيلم  سينمايي  «دانه هاي  ريز برف » ساخته  عليرضا اميني ، ۲۳ مردادماه دربخش  مسابقه  جشنواره  بين المللي  «لوكارنو» به  نمايش  درمي آيد.
پنجاه وششمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  لوكارنو از ۱۵ مرداد در سوئيس  آغاز شده  و تا ۲۵ مردادماه  ادامه  دارد. به  گزارش  ايرنا، فيلم  مستند «گاگومان » از محمدرسول اف  و «نامه هاي  باد» ديگر ساخته اميني  نيز به  ترتيب  ۲۱ و ۲۲ مردادماه دربخش  «فيلمسازان  معاصر» در سينما فير لوكارنو روي  پرده  مي رود.
بيش  از ۴۰۰ فيلم  از كشورهاي  مختلف  از جمله «ايران »، «روسيه »، «بوسني »، «روماني »، «كره  جنوبي» و «ژاپن » دراين  رويداد بين المللي  حضوردارند.
دربخش  مسابقه اين  جشنواره  همچنين  ۱۹ فيلم  به  رقابت  مي پردازند.
فيلم  «من  ترانه  ۱۵ سال  دارم » ساخته  رسول  صدرعاملي  جايزه  ويژه  هيات داوران  و بهترين  بازيگر زن  دوره  گذشته  جشنواره  لوكارنو را دريافت  كرد.

۱۱نمايش تهراني در جشنواره تئاتر دفاع مقدس
يازده نمايش از تهران در دهمين جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس حضور دارند. محمد حيدري مدير ارزشيابي جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس با اعلام اين خبر افزود: در مجموع ازميان ۸۴ متن نمايشي رسيده از تهران هيات هاي انتخاب يازده نمايش را در بخش صحنه اي، عروسكي كودك و نوجوان انتخاب كردند.
وي ادامه داد: در بخش صحنه اي چهار نمايش انتخاب گرديد و سه نمايش نيز منوط به بازبيني مجدد شدند. همچنين در بخش عروسكي سه نمايش و در بخش نوجوان يك نمايش انتخاب گرديد.
مدير ارزشيابي دهمين جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس اسامي نمايش هاي پذيرفته شده از تهران در بخش هاي صحنه اي، عروسكي و نوجوان را به اين شرح اعلام كرد: بخش صحنه اي: خواب گم، حميدرضا آذرنگ، درون پيراهن يحيي ، حسن رونده، جايي ديگر، فروغ قجابگلي و يحيي پسر ايمان ، حميدرضا هدايتي.
سه نمايش مشروط به بازبيني مجدد عبارتند از: اسماعيل اسماعيل ، نيما گودرزي، زير خاكي ، كورش زارعي و آمنه كار آقاي عسگري.
بخش عروسكي و سپس هيچ نبود حسين افشار (آبي، مهتاب شمس) آواي خاك، رحيم بهبودي)
به گفته مدير ارزشيابي دهمين جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس علاوه بر اين نمايش ها بيش از ده نمايش در بخش عروسكي، صحنه اي و نوجوان از استانهاي مختلف كشور منتخب سه جشنواره منطقه اي نيز در جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس كه مهرماه سال جاري همزمان با هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار مي شود حضور دارند.
نامه هاي باد جايزه ويژه جشنواره استراليا را دريافت كرد
فيلم  «نامه هاي  باد» ساخته  عليرضا اميني ، جايزه  ويژه  هيات  داوران منتقدين  جشنواره  «بريسبين » (استراليا) را دريافت  كرد. دوازدهمين  جشنواره  بين المللي  بريسبين  از ۷ تا ۱۹ مردادماه  در استراليابرگزار شد.
به  گزارش  موسسه  پخش  فيلم  شهزاد، جشنواره  بريسبين  از معتبرترين  رويدادهاي  اقيانوسيه  در حوزه  فيلم  و سينما است . فيلم  نامه هاي  باد همچنين  در بخش  غيررقابتي  پنجاه  و ششمين  جشنواره  بين المللي  «لوكارنو» كه  از ۱۵ مرداد در سوئيس  آغاز و تا ۲۵ مردادماه  ادامه دارد، نمايش  داده  مي شود.
رئيس جديد انجمن عكاسان
در يكصد و پنجاه و ششمين جلسه اعضاي هيات مديره انجمن صنفي عكاسان ايران كه روز نوزدهم مردادماه در خانه هنرمندان ايران برگزار شد، رئيس جديد هيات مديره اين انجمن انتخاب شد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، كاووس صادقلو ـ از عكاسان روزنامه ايران و يكي از اعضاي هيات مديره انجمن ـ با كسب اكثريت آرا، رياست هيات مديره انجمن را تا برگزاري پنجمين مجمع عمومي آن به عهده گرفت.همچنين احمد نصيرپور ـ دبير انجمن ـ نيز با اكثريت آرا، سمت نايب رئيسي انجمن را بر عهده گرفت.
روناك در جشنواره يونان
فيلم مستند «روناك» به پنجمين جشنواره  چشم انداز سينماي مستقل دريونان راه يافت.
اين جشنواره از ۲۵ سپتامبر تا ۴ اكتبر درشهر سالونيكا يونان برگزار مي شود.
به گفته  ميرزايي، كارگردان روناك، اين جشنواره از بين ۱۸۰۰ فيلم ارسالي به دفتر جشنواره ۶۹ فيلم را براي سه بخش مستند داستاني و تجربي برگزيده است.
داوران اين جشنواره را يك كارگردان فيلم، يك تهيه كننده، يك فيلمبردار، يك فيلمنامه نويس، يك سينمادار و يك طراح وب تشكيل مي دهند. مستند روناك ساخته هوشنگ ميرزايي تنها فيلم ايراني است كه به بخش مسابقه اين جشنواره دريونان راه يافته است.
اين فيلم تا كنون به بيش از ۲۰ جشنواره بين المللي راه پيدا كرده است كه معتبرترين آنها جشنواره فيلم شفيلد انگلستان ،هات داگس تورنتو كانادا و تزارو (ايتاليا) و... بوده است. مستند روناك درباره پيرمرد نابيناي كردي است كه درسه ماهگي نابينا شده و حالا تنها در روستا زندگي مي كند. او با پولي كه از تعمير راديو و ضبط به دست مي آورد امرار معاش مي كند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
براق
در كوچه هاي شهر، سرگردان پرسه مي زدم. نگاهم به چيز براقي افتاد. ايستادم و نگاهش كردم، خوشم آمد و تصميم گرفتم برش دارم. نگاهي به اطراف انداختم، دوباره كه نگاهش كردم، سر جاش نبود. چند قدم جلوتر ديدمش. جلو رفتم، خواستم برش دارم كه باز چند قدم جلوتر رفته بود. با پرشي سريع پا بر آن گذاشتم. گرفته بودمش، به آرامي دستم را جلو بردم و آن را برداشتم.
تكه كاغذي بيش نبود كه بر آن نوشته بود: «شوخي كردم، چند قدم جلوتر مي بينمت».
جلو را نگاه كردم، در ميان كوهي از زباله افتاده بود. به آن خيره شدم. خود را به زباله ها زدم اما نيافتمش. آلوده شده بودم و بدنم بوي تعفن مي داد.
جواد گلزار

گشتي در دنياي خبرها
فروش كليه
كاراكاس: يك مادر در ونزوئلا براي تأمين هزينه هاي زندگي اقدام به فروش لوازم خانه خود كرده است. وي همچنين قصد دارد يكي از كليه هايش را به ارزش ۱۵۰ هزار دلار به فروش برساند تا هزينه تحصيل فرزندانش را تأمين كند.
با آنكه فروش اعضاي بدن در ونزوئلا ممنوع است اين خانم تلفن خود را روي صدها كارت ويزيت چاپ كرده و كليه اش را در معرض فروش قرار داده است.
رفاقت با مجرم
دوور: دو مأمور دادگاه در انگليس به جرم فراري دادن يك سارق سابقه دار دستگير شدند. هنگامي كه اين جنايتكار در دادگاه به تحمل ۱۵ سال حبس محكوم شد، قاضي دستور داد وي را به زندان انتقال دهند. اما در طول مسير محافظان دادگاه كه در طول برگزاري محاكمه با متهم رفيق شده بودند او را فراري دادند.
رفيق بي رحم
برلين: يك راننده ۲۱ ساله به دليل رها كردن صميمي ترين دوست خود در خودرو آتش گرفته به تحمل ۷ سال حبس محكوم شد.
وي كه تحت تأثير مشروبات الكلي قرار داشت در جهت عكس حركت خودروها در بزرگراه به رانندگي پرداخت كه در نهايت با نرده هاي كنار بزرگراه برخورد كرد و خودرو آتش گرفت. او به جاي اينكه رفيق صميمي خود را از شعله هاي آتش بيرون بياورد با شنيدن صداي آژير خودروهاي پليس پا به فرار گذاشت و دوست وي داخل خودرو سوخت و جان باخت.
سرقت براي هيچ
ليدز: يك كارمند اداره پست در انگليس به مدت يكسال بيش از ۲۴ هزار پوند از محل كارش سرقت كرد اما سرانجام پولها و چك هاي سرقت شده را به آتش كشيد.
اين خانم ۵۶ ساله هر ماه چك ها و پولهاي مستمري بگيران را به سرقت مي برد و آنها را در پاركينگ خانه اش انبار مي كرد.
سرانجام چند روز پيش هنگامي كه وي متوجه شد پليس به اين موضوع پي برده و قصد يورش به منزل وي را دارد، به پاركينگ رفت و تمام اسكناس ها و پولها را به آتش كشيد.
خلبان دروغگو
نيويورك: يك خلبان فرانسوي كه به شوخي اعلام كرده بود در داخل كفش خود بمب كار گذاشته است توسط پليس دستگير شد.
اين كمك خلبان كه قرار بود در پرواز نيويورك به پاريس انجام وظيفه كند به شوخي در سالن فرودگاه فرياد زد: «من داخل كفش خود بمب كار گذاشته ام» به همين دليل مسئولان فرودگاه وي را دستگير و پرواز را لغو كردند.
اما پس از مدتي مشخص شد كه وي واقعا شوخي كرده است. در صورتي كه وي در دادگاه محكوم شود، ۷ سال حبس در انتظارش خواهد بود.
نابغه پشت در دانشگاه
منچستر: يك پسر نابغه ۱۳ ساله در انگليس در هيچيك از دانشگاههاي اين كشور پذيرش نمي شود. اين پسربچه در سن ۱۸ ماهگي، الفباي زبان انگليسي را كاملا فرا گرفت و هم اكنون كه ۱۳ سال سن دارد هم مدرك ديپلم خود را دريافت كرده و هم نمرات لازم براي ورود به دانشگاه را در كارنامه خود دارد.
با اين حال دانشگاههاي انگليس از پذيرش وي پيش از سن ۱۸ سالگي خودداري مي كنند.
ازدواج به خرج صدام
بغداد: فرداي روزي كه حكومت صدام حسين در عراق سرنگون شد، مردي كه در ساختمان مقابل يكي از قصرهاي صدام زندگي مي كرد وارد اين مكان شد و تختخواب لوكس، دمپايي، و چند روميزي رئيس جمهور سرنگون شده اين كشور را به سرقت برد.
نكته جالب اينكه، مرد ۲۸ ساله براي اينكه بتواند تختخواب غول پيكر صدام را از قصر خارج كند مجبور شد آنرا به چهار قسمت تقسيم كند.
به محض اينكه نامزد اين جوان از اين موضوع مطلع شد، تصميم گرفت سرانجام پس از ۱۰ سال با او ازدواج كند.
اين خانم مي گويد: من به دليل اينكه نامزدم پول كافي نداشت، از ازدواج با وي سرباز مي زدم اما حالا مي دانم كه با فروش چند قطعه از اجناس صدام مي توانيم هزينه عروسي را تأمين كنيم.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۹ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۱۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۴۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۲۱ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* گالري سيحون: نمايشگاه نمدهاي بهزاد مساوات / ۲۵ تا ۳۰ مرداد / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
* نگارخانه جهان نما: نمايشگاه آثار فتوگرافيك و نقاشي برمك عليخاني و محمدرضا حنفي / تا ۲۲ مرداد / مجموعه تاريخي فرهنگي نياوران.
* نگارخانه شيث: نمايشگاه نقاشي سروش كريمي / تا ۲۳ مرداد / چهارراه ولي عصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، كوچه شيرزاد شرقي، پلاك ۴۱ / تلفن: ۶۷۰۹۱۸۵
* نگارخانه انقلاب: نمايشگاه گل هاي مصنوعي/ تا ۲۷ مرداد/ بزرگراه نواب صفوي/ كميل شرقي/ تلفن: ۹-۵۴۹۰۵۷
* عكسخانه شهر: نمايشگاه عكس آلن ژينو/ تا سوم شهريور / ميدان هفت تير، بهار شيراز/ تلفن: ۸۸۴۸۹۹۳
* نگارخانه نقش: نمايشگاه نقاشي طرح مصري با عنوان از اهرام تا نيل آثار استاد كمالي / تا ۲۸ مرداد / فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي جشنواره، فرهنگسراي طبيعت، تلفن :
۳-۷۳۲۴۱۱۲
* نگارخانه بانو: نمايشگاه تصويرسازي اسطوره معصومه رجبي/ تا ۲۸ مرداد / خيابان ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، فرهنگسراي بانو/ تلفن: ۸۸۷۸۶۲۷۶
* نگارخانه شفق: نمايشگاه زيورآلات گروهي از هنرمندان / از ۲ تا ۲۶ مرداد / سيد جمال الدين اسدآبادي، خيابان ۲۱، پارك شفق تلفن: ۸۵۵۴۰۱۶
* نگارخانه آثار: نمايشگاه نقاشي اكرم جعفرپور / ۲۵ تا ۲۹ مرداد / خيابان انقلاب، فخر رازي، مقابل دانشگاه تهران، پلاك ۱۳۶ / تلفن: ۶۴۰۹۷۵۱

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |