سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۶۸ - Sep.16, 2003
مقام سومي ايران در كشتي دنيا
گرجستان قدرت تازه كشتي جهان
014625.jpg
گروه ورزشي: با تقسيم قدرت كشتي در دنيا و جدال نزديك تيم هاي مطرح كشتي نظير ايران، آمريكا و روسيه سرانجام تيم ملي كشتي آزاد گرجستان با كسب قهرماني در سي و هفتمين دوره اين پيكارها به اين غائله خاتمه داد. كاملاً قابل پيش بيني بود كه با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق و استقلال جمهوري هاي جديد در اين منطقه از جهان و به دنبال آن قرار گرفتن رافي مارتينتي در جايگاه اول اين ورزش، كشتي دنيا در دوره تازه اي از حيات خود از شكوفايي تازه اي برخوردار مي شود. تصويب قوانين تازه اين ورزش را از بن بست هاي درگير با آن خارج ساخت و امروز كشتي با مدعياني جدي و تازه، از اعتبار ويژه اي در جهان برخوردار شده است. حضور كشتي گيران ۷۰ كشور جهان در آمريكا و ظهور مدعيان تازه، نقطه عطف روشني براي اين ورزش است كه مي تواند ثبات آن در بازيهاي المپيك را تضمين نمايد.
مردان كشتي جمهوري تازه  استقلال يافته گرجستان كه روش مبارزاتي آن ها هنوز هم متأثر از همان سبك هاي پرتوان كشتي روسيه است در نيويورك آمريكا خود را جدي ترين مدعي اين ورزش در دنيا نشان دادند و با توان و مديريت هوشيارانه مردان قدرتمند خود گوي سبقت را از تيم هايي نظير ايران، آمريكا، روسيه، اوكراين، تركيه و كوبا ربودند.
براي تيم كشتي آزاد ايران كه خود را با مشقت فراوان به اين مسابقه ها رسانده بود مدال نقره حيدري، برنز رضايي و دو عنوان چهارمي اصلاني و حبيبي اين فرصت را پيش آورد كه با كسب ۳۱ امتياز در مكان سوم و روي سكو قرار گيرد كه اين مسئله با توجه به تحولات غيرقابل پيش بيني در اين دوره مهم ترين دستا ورد حاصله براي مردان ما بود. قهرماني گرجي ها، نايب قهرماني آمريكايي هاي ميزبان و عنوان چهارمي تيم روسيه عليرغم كسب ۳ مدال طلا حاكي از آن است كه ورزش كشتي در جهان به سرعت در حال دگرگوني و رشد و رونق است و اين يعني آنكه هر كشوري كه بخواهد در كشتي آينده دنيا نقشي تأثيرگذار داشته باشد بايستي كه با برنامه ريزي هاي مدرن و مستمر، خود را با چنين تغيير و تحولاتي هماهنگ سازد.
محمدعلي صنعتكاران:
نسبت به فن كمرگيري
كم توجهي كرديم
محمدعلي صنعكاران سرپرست سابق تيم ملي كشتي كشورمان در المپيك سيدني كه كارنامه قابل قبولي در عرصه كشتي كشور دارد، مي گويد: تيم ما از لحاظ امتياز شانس بسياري آورد ولي در كسب مدال ضعيف ظاهر شد كه البته همين امتيازهاي بدست آمده مقام سومي جهان را نصيب كشورمان كرد. به طور كلي اعضاي تيم خوب كار كردند و به وضوح زحمات بچه ها در تمرينات و مسابقه قابل لمس و مشاهده بود.
وي در مورد ناكامي برخي از كشتي گيران كشورمان گفت: ما نسبت به فن كمرگيري كم توجهي كرديم و از اين مسئله به نفع خود بهره نبرديم. در فن كمر به كمر كه بيشتر به كشتي فرنگي تعلق دارد بايد با حريف قاطي شد و خود را درگير كرد و در لحظه مناسب، استفاده لازم را برد كه متأسفانه طلايي، دبير و حيدري اسير همين فن شده و كشتي هاي خود را واگذار كردند. كما اين كه در صورت پيروزي اين ملي پوشان مقابل حريفان خود عنوان قهرماني به راحتي دراختيار ما بود.
منصور برزگر:
با موفقيت هاي كاذب
خود را فريب داده ايم
ايجاد تغييرات پي در پي و نالازم در سطوح مديريتي فدراسيون كشتي، تيشه به ريشه ورزش اول كشور زد و باعث شد كه در مسابقات جهاني ۲۰۰۳ آمريكا آن نتيجه اي كه انتظارش را داشتيم براي تيم كشورمان حاصل نشود.
منصور برزگر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران در مسابقات المپيك ۲۰۰۰ سيدني درخصوص ناكامي كشتي ايران در كسب عنوان قهرماني رقابت هاي جهاني آمريكا اظهار داشت: درست است كه طي ۶ سال اخير ۲ بار قهرمان جهان شده ايم اما نبايد اين نتيجه را ملاك ارزيابي كشتي در چند سال اخير بدانيم.
در هر حال بايد به اين سئوال پاسخ داده شود كه در اين مدت مسئولين با كشتي ايران چه كردند؟! ما با موفقيت هاي كاذب خود را فريب داده ايم و از اصل و حقيقت دور شده ايم.
قهرمان سابق كشتي جهان تصريح كرد: در چند ساله اخير دايماً در رأس فدراسيون كشتي تغييراتي ايجاد شده است. پرويز سيروس پور را از كار بركنار كرديم و به جايش امير خادم را به كار گرفتيم. خادم پس از چندي كنار گذاشته شد و محمدرضا طالقاني به عنوان رئيس فدراسيون انتخاب شد و اين تغييرات به صورت بي وقفه و پي درپي در كشتي ما بوجود مي آيد. در اين شرايط چه انتظاري مي توان از كشتي داشت؟
رده بندي تيمي مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جهان
۱- گرجستان ۳۳ امتياز
۲- آمريكا ۳۱ امتياز
۳- ايران ۳۱ امتياز
۴- روسيه ۳۰ امتياز
۵- ازبكستان ۲۳ امتياز
۶- اوكراين ۲۳ امتياز
۷- كوبا ۲۱ امتياز
۸- بلاروس ۲۱ امتياز
۹- قزاقستان ۲۱ امتياز
۱۰- بلغارستان ۱۷ امتياز

تيم ملي دووميداني ايران عازم رقابتهاي آسيايي فيليپين شد
014630.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي دووميداني ايران براي شركت در رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا ا تهران را به مقصد مانيل پايتخت فيليپين ترك كرد. نفرات اعزامي را عبدالغفار سقر در ۱۰۰ متر، محمد عاكفيان در ۴۰۰ متر، احسان مهاجر شجاعي و سجاد مرادي در ۸۰۰ متر، احمد يزدانيان در ۱۵۰۰ متر، ابوالفضل محمدويان در ۳ هزار متر با مانع، روح الله عسگري در ۱۱۰ متر با مانع، امين ابراهيم نيكفر در پرتاب وزنه، عباس صميمي و احسان حداديان در پرتاب ديسك، مهدي روايي در پرتاب نيزه، مهدي اميني در پرش طول، پندار شوقيان در پرش با نيزه، علي فيض در دهگانه و امير خير گو در پياده روي تشكيل مي دهند.
اين تيم را تيمور غياثي مدير تيم هاي ملي و سر مربي، حميد سجادي مربي، يوري روانكو مربي و پزشك تيم همراهي مي كنند. مسابقات دووميداني قهرماني آسيا از ۲۹ شهريورماه تا اول مهرماه در مانيل برگزار مي شود.

فدراسيون هاي هندبال ايران و آلمان روابط خود را گسترش مي دهند
گروه ورزشي: به گفته  رئيس  فدراسيون  هندبال  ايران ، روابط فدراسيون هاي  هندبال  ايران  وآلمان  در آينده  گسترش  پيدا مي كند.
عــليرضا رحيمي گفت: بنابرتفاهم هاي  صورت  گرفته  قرار اســت  اين  همكاري ها در چارچوب  يك  توافقنــــامه رسمي در آينده  به امضاي مسئولان  هندبال  دو كشور برسد.وي  برخي  از مواد اين  توافقنامه  را حمايت  فدراسيون ها از سياست هاي  همديگر، برپايي اردو دركشورهاي  يكديگر،حضور تيم هاي  كشورهاي  مربوطه  در مسابقات  بين المللي كشور مقابل ، حضور داوران  و مربـــيان  ايراني  و آلماني  در كلاسهاي  داوري  ومربيگري  در كشورهاي  فوق  و... عنوان  كرد.
بنابرگفته  رحيمي ، احتمال  دارد كه  تيم  ملي  هندبال  ايران  پيش  ازشركت  درمسابقـات  آسيايي  در آلمان  اردوي  آمادگي  برپا كند و يكي  از مربيان  تيم  ملي كشورمان  دراردوي  آمادگي  تيم  ملي  آلمان  در كنار مربيان  اين  كشور حضور پيداكند.
شركت  مربيان  ايراني  دركلاسهاي  پيشرفته  داوري  آلمان  و همچنين  داوران  دركلاسهاي  بازآموزي  داوري  و مسابقات  بين الــمللي  و يا باشگاهي  آلمان  از ديگرموارد پيش  بيني  شده    در اين  توافقنامه  است .
رئيس  فدراسيون  هندبـال  با اشاره  به  جايگاه  بالاي  هندبال  آلمان  در جهان گفت : با توجه  به  وجود پتـانسيل هاي  لازم  براي  گسترش  اين  همكاري ، ما بايداز اين  فرصت  استفاده  كنيم  و در جهت  رشد هندبال  كشور بهره ببريم .

۱۰ تنيس باز ايراني در رده بندي اتحاديه تنيس بازان حرفه اي
گروه ورزشي: براي  نخستين بار در طول  ۲۵ سال  گذشته ، ۱۰ تنيس  باز ايراني  در فهـــرست رده بندي  اتحاديه  تنيس بازان  حرفه اي  جهان  قرار گرفتند.
براساس  قوانين  اتحاديه  تنيس بازان  حرفه اي ، هر تنيس بازي  كه  بتواند راهي جداول  اصلي  مسابقات  بين المللي  تنيس  چلنجر شود در رده بندي  اين  اتحاديه قرار خواهد گرفت .
چهار تنيس باز كشورمان  يكشنبه شب  درپايان  مرحله  مقدماتي  پيكارهـــــــاي  بين المللي  تنيس  چلنجر تهران  كه  در زمين هاي  تنيس  مجموعه  ورزشي  انقلاب  تهران برگزار مي شود موفق  به  صعود به  جدول  اصلي  اين  رقابتها شدند.
«اكبر طاهري »، «مهرداد وهابي »، «امير مهذب  نيا» و «اميد سوري » نفراتي  بودند كه  با شكست  دادن  حريفان  خود به  جدول  اصلي  اين  رقابتها صعود كردند.
همچنين  «كوروش   هاشميان » و «روزبه  كامران » با قرعه كشي  موفق  به  راهيابي  به  جدول  اصلي  شدند.
«انوشا شاهقلي »، «اشكان  شكوفي »، «شهاب  حسني » و «فرشاد تلاور» نيز به دليل  ميزباني  ايران ، مستقيما در جدول  اصلي  قرار گرفتند.

پيام تبريك سازمان تربيت بدني به مناسبت قهرماني وزنه برداران ايران در آسيا
گروه ورزشي: سازمان  تربيت  بدني  ديروز با انتشار پيامي  ، قهرماني  تيم  ملــــي  وزنه برداري  ايران  را در رقابت هاي  آسيايي  چين  به  جامعه  ورزش  مسئولان  و مردم  كشورمان  تبريك  گفت .
به  گزارش  روابط عمومي  سازمان  تربيت  بدني  ، در اين  پيام  آمده  است:كسب  مقام  قهرماني  سي  و پنجمين  دوره  مسابقات  قهرماني  آسيا مايه  افتخارو سربلندي  براي  ورزش  كشور و به  ثمر نشستن  تلاش  مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري و ورزشكاران  اين  رشته  در عرصه  رقابت هاي  جهاني  و بين المللي  است .
در بخش  ديگري  از اين  پيام  آمده  است  ، كسب  مقام  قهرماني  و ثبت  ركوردجديد جهاني  توسط حسين  رضازاده  دلاور مرد كشورمان  و كسب  ۱۰ مدال  طلا توسط ورزشكاران  ايراني  نشان  از تلاش  و همت  اين  عزيزان  ، مربيان  و مسئولان فدراسيون  وزنه برداري  كشورمان  دارد.
اساسي ترين  و كليدي ترين  پايه هاي  قهرماني  در هر رشته  ، توجه  به  سرمايه هاي  موجود و استعداديابي  در اقصي  نقاط ميهن  اسلاميمان  است  تا بر پايه  اين اصل  ، قهرماني  در همه  رشته هاي  ورزشي  نهادينه  شود.
اميد است  با اتكال  به  خداوند منان  در همه  عرصه هاي  جهاني  شاهد موفقيت ، پيروزي  و سربلندي  ورزش  كشور و رشته  وزنه برداري  باشيم  .

الوحده به دنبال جذب علي دايي
گروه ورزشي: تيم فوتبال الوحده امارات با جديت تمام به دنبال جذب علي دايي ستاره ملي پوش پرسپوليس است. پس از جدايي محمد سالم الغندي قطري كادر فني اين باشگاه درصدد گرفتن علي دايي برآمدند.
الوحده امارات تاكنون «مولدوان» مهاجم رومانيايي را جذب كرده است و سرمربي اين تيم قصد دارد با گرفتن دايي زوج جديدي در خط حمله الوحده ايجاد كند. علي دايي تا پايان فصل دراختيار پرسپوليس قرار دارد و اين انتقال بايد با رضايت اين باشگاه صورت پذيرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |