شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۶۰ - Nov 20, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
سايپا در صدر و پيكان در قعر جدول
پرسپوليس- صباباتري ديدني بود
006993.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: ليگ برتر فوتبال ايران به ظرفيت واقعي خود نزديك مي شود. اتفاقات و حوادثي كه در جريان بازيها نتيجه بخش مي شدند، رنگ مي بازند و روي قاعده و اصول، تيمها در رده ها و جايگاههاي خود قرار مي گيرند.
زماني كه سايپا در رشت بر پگاه پيروز مي شود، روي هر نتيجه و تحت هر زمان بازي كه گل بزند، ديگر نمي توان آن را حادثه ناميد. مثال زنده تر همين پرسپوليس كه گام به گام به شرايط آرماني مي رسد، بديهي است كه اين تيم ديگر نبازد و ذوب آهن كه در حساس ترين بازي خانگي و خانوادگي بر سپاهان پيروز مي شود.
براي تمام اين پيروزي ها مي توان دلايل محكمي آورد. استقلال اهواز _ چند ماهي است براي خود استراتژي سنجيده اي ترسيم كرده است، شكست آنها در مقابل پرسپوليس را نمي توان نقطه ضعف اين تيم محسوب كرد. پاس هم روي همين منطق بايد اين هفته پيروز مي شد. تيمي با اين نفرات، بازيكنان و مربي استحقاق بيشتري دارد. يك حرف براي پاس كافي است و آن نقش مديريت كلان تيم است كه اگر به جلالي و تيم اعتماد ببخشد، بقيه مسايل روي شايستگي جلالي و بازيكنان مستعدي كه دارد پيش خواهد رفت.
نوشهر هم به خواسته هاي خود رسيد و با گزينش يك مربي اهل توپ و فوتبال كه حس غريبي به آن نيز دارد، به پيروزي رسيد. شموشك هم مشكل خود را از راس هرم حل كرده است. فوتبال، مربي و بازيكنان را از جريانات حاشيه اي و جاري دور نگه داريد تا به موفقيت و اهداف خود برسيد. اين فوتبال بدجوري نيازمند آرامش و فضاي صاف است، پيوس اين حرفه را خوب مي شناسد، او اهل عمل و فوتبال است. بايد در نوشهر به او اعتماد به نفس بيشتري داد. بحث مديريت را جدي بايد گرفت وگرنه حكايت پيكان براي بقيه تكرار خواهد شد. تيمداري و باشگاه داري كار آساني نيست. اين را مديريت بالاي ايران خودرو بايد بداند كه ورزش داري كار دشواري است و با اين برنامه و طراحي كه مديريت ايران خودرو براي ورزش و فوتبال پيكان كرده است، راه  به جايي نخواهد برد. زماني كه پيكان به ملوان هم مي بازد، ديگر نمي توان به انتظار معجزه نشست و ناگهان پيكان را در صدر جدول ديد.
در هفته نهم بازيهاي ليگ برتر، تيم خوش تركيب و بدون ادعاي سايپا در گيلان سه امتياز از پگاه گرفت، كار دشواري كه سايپا و تقوي خوش فكر به آن دست يافتند. گل سايپا را محسن ارزاني در دقيقه ۹۲ به ثمر رساند تا تيمش به صدر جدول برسد. پاس در شيراز دست به كار بزرگي زد و خود را از گرداب شرايط بحراني بيرون آورد. ميثم منيعي در دقيقه ۶۴ پاس را به آرزويش رساند و خود را تا پله دوازدهم بالا كشيد. اما زيباترين بازي در اهواز برگزار شد كه پنج گل هم داشت كه استقلال اهواز در همان نيمه اول سه گل به ثمر رساند، اما در نيمه دوم ابومسلم بود كه دو گل را جبران كرد، اما توان تساوي بازي را نداشت.
استقلال اهواز با اين پيروزي خود را به ميانه هاي جدول رساند و ابومسلم دو پله سقوط كرد. در بازي بزرگ نصف جهان سپاهان با گلي كه مدافع خوبش وارد دروازه اين تيم كرد به ذوب آهن باخت تا ذوب آهن به رده دوم برسد و سپاهان نيز يك رده پائين تر بيايد. شموشك هم در نوشهر بر برق غلبه كرد. با اين كه گل اول را برقي ها زدند، اما توكلي و گرايلي حكم پيروزي شموشك را صادر كردند. در انزلي ملوان با يك گل (۱۲) امتيازي شد و پيكان همچنان در ته جدول باقي ماند. پيكان با ۴ تساوي همان (۴) امتياز و بدون پيروزي و بدون گل زده به هفته دهم مي رود.
پرسپوليس و صباباتري هم طي يك بازي ديدني كه صباباتري ۵۰ دقيقه آن را ده نفره بازي كرد به تساوي بدون گل رسيدند. هر دو تيم خوب كار كردند، جوانان پرسپوليس حالا مهره هاي مورد اعتماد سوبل شده اند. اما صباباتري هم علي دايي سرحال را داشت، او در دقيقه ۹۰ توپ را به تير دروازه پرسپوليس زد تا همه چيز به طور مساوي تقسيم شود. فردا استقلال به ديدار فولاد مي رود. فولاد براي صدرنشيني به ميدان مي رود و استقلال براي اثبات بسياري از مسائل. استقلال اگر با تفاضل دو گل بازي را ببرد مي تواند تا رده چهارم خود را بالا بكشد.
تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* پگاه گيلان صفر _ سايپا تهران يك
گل: محسن ارزاني (۹۲)
* فجر سپاسي شيراز صفر _ پاس تهران يك
گل: ميثم منيعي (۶۴)
* استقلال اهواز ۳ _ ابومسلم خراسان ۲
گل ها: رضا جلالي ثابت (۳۰)، امير خليفه اصل (۳۳) و يدالله اكبري (۴۴) براي استقلال و فريدون فضلي (۷۰) از روي نقطه پنالتي و مهدي خيري (۷۵) براي ابومسلم
* ذوب آهن يك _ سپاهان صفر
گل: عقيلي مدافع سپاهان
* شموشك نوشهر ۲ _ برق شيراز يك
گل ها: امير هاشم توكلي (۳۷) و يونس گرايلي (۶۳) براي شموشك و فرهاد محمدي (۲۵) براي برق
* ملوان انزلي يك _ پيكان صفر
گل: مجتبي قرباني (۷۱)
* پرسپوليس صفر _ صباباتري صفر

السفير گلزني دايي را تحسين برانگيز خواند
006990.jpg
روزنامه  لبناني «السفير» روز جمعه  نوشت : علي  دايي  نخستين  بازيكن  درتاريخ  فوتبال  جهان  است  كه  شمار گل هاي  ملي اش  از مرز ۱۰۰ گل  گذشت  و اين  امربراي  يك  بازيكن  تحسين  برانگيز است .
اين  روزنامه  افزود: دايي  مهاجم  بلندبالاي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  نخستين بازيكني  است  كه  شمار گل هاي  ملي  زده  خود در ۱۳۳ بازي  ملي  را به  ۱۰۲ گل رسانده  است .
السفير نوشت : دايي  در بازي  روز چهارشنبه  گذشته  مقابل  تيم  لائوس  چهارگل  دردقايق  ۷ ، ۱۹ ، ۲۷ و ۵۸ درون  دروازه  اين  تيم  قرار داد كه  اين  بازي  درپايان  با نتيجه  ۷ بر صفر به  سود تيم  ايران  پايان  يافت .
روزنامه  لبناني  افزود: دايي  توانست  ركورد پيشين  گل هاي  زده  ملي را  كه  با ۸۴گل  متعلق  به  پوشكاش  مجارستاني  بود، پشت  سر بگذارد.
به  نوشته  السفير، پله  اسطوره  فوتبال  برزيل  با ۷۷ گل  زده  در مرتبه  سوم بهترين  گلزنان  ملي  فوتبال  جهان  قرار دارد.

فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان
با شكست برزيل آرژانتين به صدر رفت
006996.jpg
گروه ورزشي: تيم  ملي  فوتبال  آرژانتين  با پيروزي  مقابل  تيم  ونزوئلا به  تنهايي  درصدرجدول  رده بندي  مسابقات  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در منطقه آمريكاي  جنوبي  قرار گرفت . به گزارش  خبرگزاري  فرانسه ، تيم  آرژانتين  در اين  چارچوب  چهارشنبه شب  درورزشگاه  شهر بوينوس آيرس  مقابل  تيم  ونزوئلا به  برتري  ۳ بر ۲ رسيد تا با۲۲ امتياز پيشتاز پيكارهاي  اين  گروه  شود. شكست  يك  بر صفر تيم  برزيل  مقابل  اكوادور سبب  شد اين  تيم  با دو امتيازاختلاف  نسبت  به  تيم  آرژانتين  در مكان  دوم  بايستد. در ساير ديدارهاي  ديشب  تيم  پرو ۲ بر يك  شيلي  را برد، كلمبيا يك  برصفر بر تيم  بوليوي  غلبه  كرد و اروگوئه  با همين  نتيجه  بر تيم  پاراگوئه  چيره  شد.

يك هفته مملو از شگفتي در ليگ برتر واليبال
اتفاقات مهم پنج شنبه افتاد
گروه ورزشي- علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران يك هفته مملو از شگفتي را پشت سرگذاشت. در هفته هشتم در حالي كه بيشترين توجه و حجم مطالب روزنامه ها به سه بازي عصر روز چهارشنبه تهران و به خصوص رويارويي «پارك كي ون» و «سوتكوويچ» اختصاص پيدا كرده بود، اتفاقات مهم در بازي هاي به ظاهر قابل پيش بيني پنج شنبه افتاد! اگرچه بازي برق و پيكان هم در نوع خود و به دلايل بسيار ديدني و جذاب از آب درآمد و پارك با وجود در اختيار نداشتن سرعتي زنان شاخص خود آبرو داري كرد، اما فاتحين بزرگ بي ترديد تيم هاي انتهاي جدول بودند كه با تحمل هفته ها ناكامي چون شير غريده و اعلام وجود كردند.
آتكا قم كه نامش از هفته ها پيش سرزبان ها افتاده بود، اين بار راه آهن مشهد را با شكست سنگيني زمينگير كرد ولي كار مهم تر را وحدت مازندران يا همان نئوپان ۲۲ بهمن ساري انجام داد كه تغيير نامش مصادف با يك برد «نوبرانه» شد.
در تبريز قاسم تاجري با دانشگاه آزاد اسلامي با شكست دادن پتروشيمي نشان داد كه اين تيم روند رو به رشد را به خوبي در حال طي كردن است.
نتايج بازي هاي هفته هشتم
* وحدت ساري ۳- نئوپان ۲
* ذوب آهن ۳ _ شهر كرد يك
* پيكان ۳- برق تهران ۲
* دانشگاه آزاد اسلامي ۳ _ پتروشيمي بندر امام ۲
صنام تهران ۳- آذرپيام اروميه صفر
* پاس تهران ۳- دخانيات يك
* آتكا قم ۳- راه آهن مشهد صفر

حاصل بازي جنجالي صبا _ پيكان
گروه ورزشي- شاكري: همه وقايع هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال باشگاههاي ايران تحت الشعاع بازي جنجالي دو تيم صبا باتري و پيكان در سالن آزادي واقع شد.
از قبل هم قابل پيش بيني بودكه اين بازي يك ديدار معمولي نخواهد بود و ستارگان دو تيم هم جدال فيزيكي سختي خواهند داشت، اما هرگز گمان نمي رفت يك بازيكن اخراجي آن هم يك ملي پوش جوان با آينده اي درخشان پس از خارج شدن از ميدان «خودزني» كند.حامد حدادي كاپيتان تيم اميد ايران متاسفانه پس از اخراج تنها روانه رختكن شد و خشم خود از داور و اخراج را با كوبيدن مشت به شيشه فرو نشاند!؟ آيا حساسيت بازي ارزشش بيش از سلامتي يك بازيكن بود كه در بدترين شرايط روحي و عصبانيت كسي وي را همراهي نكرد؟! مطلبي كه از ديد رضا مشحون مدير تيم هاي ملي بسكتبال پنهان نماند و وي سرپرست پيكان را مقصر دانست كه مسئوليت كنترل، حفاظت و مراقبت بازيكن را بر عهده دارد.

شكست طلايي، حبيبي و جوكار در ليگ كشتي
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان:در ورزش مدرن مثل معروفي وجود دارد و آن اينكه هر تيمي كه مربي جوان و با دانشي در كنارش دارد، نيمي از راه پيروز شدن را پيموده است و اين امتياز بزرگي است كه تيم كشتي آزاد باشگاه پاس امروز از آن برخوردار است. اين تيم با تكيه بر دانش و خوشفكري مربي جوانش غلامرضا محمدي به يك پيروزي بزرگ مقابل پرسپوليس دست يافت تا در ليگ امسال كشتي هم يك مدعي تمام عيار براي كسب عنوان قهرماني باقي بماند.
در مسابقه تيم هاي پرسپوليس و پاس محمدي قدرت بالاي مربيگري و كوچينگ خود را در ديدار وزن ۶۶ كيلوگرم نشان داد. او در اين مسابقه راه پيروزشدن بر نايب قهرمان المپيك را بخوبي براي كشتي گير تحت امرش ديكته كرد و مهدي شيرازي كم ادعا هم توانست مسعود مصطفي جوكار مرد نقره اي المپيك ۲۰۰۴ آتن را (۱-۵) شكست دهد. پيروزي (۱-۲) پژمان درستكار بر مجيد خدايي در وزن ۸۴ كيلوگرم نيز نمي توانست بدون تاثير از نسخه اي باشد كه اين مربي جوان براي كشتي گيرش پيچيده بود. پيروزي مجيد رودباري بر كشتي گير سرشناسي چون محمدجواد صفايي در وزن ۵۵ كيلوگرم هنر ديگر مربيگري محمدي در كنار تشك بود.در ديدار تيم هاي پرسپوليس و پاس هادي حبيبي ملي پوش ۷۴ كيلويي كشتي ايران در رقابت هاي جهاني نيويورك باز هم شكست خورد. او اين بار به محمدعيسي حاجي اوف روسي باخت تا بداند كه با چنين شيوه اي او هيچگاه نمي تواند به نتيجه برسد. از كشتي گيري مثل حبيبي خيلي بعيد است زماني كه با قرعه مناسب صاحب يك خم حريف شده است، به اين راحتي به حريفش اجازه فرار دهد و با دادن يك امتياز كشتي از دستش خارج شود. پيروزي عليرضا درويشي برابر محمد طلايي در وزن ۶۰ كيلوگرم، برتري حميد سيفي بر فاتح چاكر اوغلو در وزن ۹۶ كيلوگرم و شكست ياسر نورزايي مقابل آيدين پولاتچي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم از نتايج مهم به دست آمده در اين مسابقه بود كه نتيجه پاياني تيمي اش (۱۳-۱۶) به سود پاس اعلام شد.

ايوانف دوشنبه در تهران است
گروه ورزشي: از قرار معلوم مذاكرات اوليه علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران و گئورگي ايوانف مربي سابق تيم ملي وزنه برداري ايران در صوفيه بلغارستان به نتيجه رسيده و اين مربي سرشناس بلغاري آمادگي خود را براي پذيرش دوباره كار مربيگري در تيم ملي اعلام كرده است.طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است ايوانف روز دوشنبه هفته جاري به همراه مرادي به تهران بيايد و در صورت توافق نهايي قرارداد في مابين منعقد گردد.اين گونه به نظر مي  رسد كه ايوانف براي قبول دوباره ا ين پست پيشنهادهاي تازه اي را مطرح كرده است كه فدراسيون وزنه برداري كشور براي اجرا و تعميم آن نيازمند حمايت جدي مسئولين كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |