دوشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۱۵ - Jan 17, 2005
خبرهاي اختصاصي از تيم ملي فوتبال ايران ۲۴
روز تا بازي بحرين و ايران
سرفصل هاي بين المللي فوتبال
000210.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: فوتبال است و هزار درد سر ريز و درشت، ابعاد اين پديده گسترده در جهان امروز به اندازه اي است كه در راستاي هر شعاع آن به يك مديريت توانا نيازمند است. مديراني اجتماعي، جامعه شناس و به دور از هر مسأله كوچك و بزرگ. فوتبال ايران طي اين هفتاد سال اخير پيچ و خمهاي بسياري داشته، تغييرات، نزولها، بحرانها و حتي رشد و سيرهاي صعودي هم داشته است، با تمام فراز و نشيبها، فوتبال سايه سنگين مثبت خود را بر جامعه انداخته است.
اين گرايش و توجه ويژه هر روز ابعاد گسترده تري گرفته است. و اكنون مسئولين را در موقعيتي قرار داده است تا همگان نسبت به فوتبال ديدگاه هاي خود را تغيير دهند.
داستان امروز فوتبال ما با دوره ها و دهه هاي ديگر تفاوتهاي بسيار دارد، در شرايط امروزي فوتبال حال و هواي خاصي دارد. اكنون سهم فوتبال جدا شده و از منظر اجتماعي به آن نگريسته مي شود و به سرفصلهاي بين المللي آن توجه ويژه اي شده است.
امروز راه افتخار شناخته شده تا بدون دغدغه و دردسر بتوان به مقصد رسيد.
در فوتبال با ابعاد بين المللي و ظاهر پر هياهويش، پيچيدگي هاي زيادي وجود دارد، پس بايد اين واقعيت ها _ حاشيه هايي كه اصل فوتبال را به سلطه خود در مي آورند- را درك كنيم تا بتوانيم جوابگوي خواست هاي مردم باشيم. بازي با بحرين در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ را هيچ وقت فراموش نمي كنيم. چرا باختيم، در روزي كه تا جام جهاني يك قدم فاصله داشتيم و از اين نهايت رقابت فوتبال باز مانديم.
ايراد كجا بود، زود به منامه رفتيم؟ آيا چهار روز قبل بازي زود بود؟ غذاي هتل شرايتون منامه مشكل داشت؟ يا آن ضيافت شام در هتل اينتركنتيننتال منامه مشكل ايجاد كرد؟ و يا محبت زياد از حد ايرانيان مقيم آن شهر كه از لحاظ قومي و مذهبي وابستگي زيادي به بچه هاي ما داشتند و خيلي مسائل ديگر، اكنون مي توان اميدوار بود برنامه ها حساب شده پيش مي رود و اميدواريم تيم ملي بدون حاشيه تا فتح منامه پيش رود. خبرهاي اختصاصي در ارتباط با تيم ملي را مي خوانيد:
***
فيزيوتراپ هامبورگ در تيم ملي ايران
براي تيم ملي در راه جام جهاني تمام مسائل جدي گرفته شده است. مسئولان فدراسيون فوتبال با مجربترين فيزيوتراپ آلمان در حال مذاكره هستند تا كادر پزشكي پيشرفته اي بر تمام امور نظارت كند. اوه اپلينيوس، اشتفان كليشه و اشتفان ماركورات ۳ فيزيوتراپ باشگاه هامبورگ هستند كه يكي از آنها قراردادي ۴ ماهه با تيم ملي فوتبال ايران امضا خواهد كرد.
هفت بحريني وارد تهران شده اند
ايرانيان مقيم بحرين خبر دادند، هفت بحريني كه عضو فدراسيون فوتبال اين كشور هستند، وارد تهران شده اند، گويا قرار است اين نفرات تمام تمرينات تيم ملي و بازي ايران و بوسني را زير نظر داشته باشند. و حتي از هم اكنون بليت تهران كيش را هم رزرو كرده اند. گفته مي شود از اين هفت نفر، چهار نفر اهل كشور كرواسي هستند، و سه نفر ديگر بحريني كه خيلي خوب فارسي حرف مي زنند. سرمربي تيم ملي بحرين، استريچكو كروات است.
همزماني بازي ايران و بحرين با كنفرانس كشورهاي اسلامي
بازي ايران و بحرين با كنفرانس كشورهاي اسلامي در شهر منامه همزمان شده است ، به همين دليل مسئولان فدراسيون فوتبال از هم اكنون تدابير ويژه اي انجام داده اند تا اعضاي تيم ملي در بهترين هتل و در نزديك ترين مكان به ورزشگاه اصلي شهر مستقر شوند.
هتل براي تيم ملي در منامه
فدراسيون فوتبال بحرين هفت هتل پنج ستاره براي اقامت تيم ملي به ايران پيشنهاد داده و تا چهار روز ميزباني تيم ملي كشورمان را به عهده گرفته است. ۹ اتاق دو نفره براي بازيكنان _ ۶ اتاق تك نفره (سينگل) براي كادر فني، يك سوييت براي سرپرست كل تيم، يك انبار و يك اتاق پزشكي.
ميزباني پيونگ يانگ قطعي شد
در حالي كه مسئولان فوتبال ژاپني تلاش بسياري كردند تا بازيهاي خانگي كره شمالي در شهر پيونگ يانگ برگزار نشود اما كنفدراسيون فوتبال آسيا مخالفت نهايي خود را اعلام كرد و كره شمالي مي تواند ميزبان تيم هاي ژاپن، بحرين و ايران باشد.
دو نماينده ايران در منامه
رضا غياثي رئيس  كميته داوران فدراسيون فوتبال و همايون شاهرخي مدير فني تيم ملي اين هفته راهي منامه مي شوند تا از امكانات ورزشگاه اصلي و محل تمرينات تيم ملي ديدن كنند. منتظر ديگر خبرهاي اختصاصي از تيم ملي فوتبال ايران باشيد.

فريدون زندي قبل از بازي با بوسني به ايران مي آيد
000213.jpg
گروه ورزشي: بعد از مدت ها بحث و جدل و اظهارات ضد و نقيض فريدون زندي رسما براي حضور در تيم ملي فوتبال ايران اعلام آمادگي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، فريدون به همراه پدرش _ پرويز زندي _ سه روز قبل از بازي ايران و بوسني به تهران خواهند آمد و تيم ملي كشورمان را مقابل تيم ملي بوسني و هرزگوين همراهي خواهد كرد. فريدون زندي از پدري ايراني و مادري آلماني داراي دو مليت ايراني و آلماني است و با وجود آنكه در تيم ملي المپيك آلمان بازي كرده اما همواره دوست داشت با پيراهن تيم ملي ايران به ميدان رود و در اين راه پس از مدت ها تلاش توانست مجوز فيفا را دريافت كند.
فريدون زندي هم اكنون عضو تيم كايزرزلاترن آلمان است و بهترين گلزن اين تيم محسوب مي شود. اين خبر را پرويز زندي پدر فريدون به طور اختصاصي در اختيار گروه ورزشي روزنامه همشهري قرار داد.

خبرهايي از كشتي
با ۲ مدال طلا در جام «عيسي اوف» سوم شديم
گروه ورزشي: در پايان ششمين دوره مسابقات بين المللي جام مشفق عيسي اف در شهر باكو آذربايجان كشتي گيران نوجوان كشورمان موفق شدند با كسب ۲ مدال طلا، يك نقره و سه برنز به مقام سوم اين رقابتها دست پيدا كنند.در اوزان ۴۶ و ۵۰ كيلوگرم، مجتبي بهنام نژاد و حسن مرادقلي به مدال طلا دست يافتند. در وزن ۷۶ كيلو سعيد قلي خاني مدال نقره گرفت و در وزن ،۴۲ ۷۶ و ۱۰۰ كيلو هادي ميرحسيني و مصيب دوگانه و ميلاد ذوالنوري نشان برنز را برگردن آويختند. در اين دوره از رقابت ها تيم گرجستان به مقام اول دست يافت و تيم آذربايجان در رده دوم قرار گرفت. روسيه و ازبكستان نيز به ترتيب در جايگاه چهارم و پنجم ايستادند.
ملاقات امامعلي حبيبي با كفاشيان
000219.jpg
امامعلي حبيبي قهرمان المپيك ۱۹۵۶ ملبورن در محل كميته ملي المپيك با علي كفاشيان دبيركل اين كميته ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار كفاشيان از امامعلي حبيبي به عنوان يكي از نوابغ كشتي ياد كرد و گفت: نام حبيبي بر تارك كشتي ايران و جهان نقش بسته و تا ابد جاودانه خواهد ماند.
وي ضمن خشنودي از حضور قهرمانان پرآوازه جهان در كميته ملي المپيك خواستار برگزاري جلسات مستمر قهرمانان و پيشكسوتان با دبير كل كميته ملي المپيك شد.امامعلي حبيبي هم ضمن قدرداني از زحمات بهرام افشارزاده دبير سابق كميته  ملي المپيك، از كفاشيان به عنوان فردي ورزشي و خوش نام ياد كرد و گفت: آقاي كفاشيان از سالها پيش در ورزش بوده و با پشتكاري كه از وي سراغ داريم، در مسئوليت جديد هم به توفيقاتي خواهد رسيد.
حبيبي در پايان خواستار حمايت بيشتر كفاشيان از ورزش كشتي شد.

روماريو: اشتباه كردم، از پله معذرت مي خواهم
000216.jpg
روماريو مهاجم  تيم  قهرمان  برزيل  در جام  جهاني  ۱۹۹۴ آمريكا، بابت اظهارات  موهن  خود عليه  په له  رسما از وي  عذرخواهي  كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از ريودوژانيرو، وي  قبل  از آغاز يك  ديدار دوستانه  در ريودوژانيرو به  خبرنگاران  گفت : به  خاطر سخناني  كه  گفتم  از په له  عذرخواهي  مي كنم . آنچه  گفتم  نظر و عقيده  واقعي ام  نبود. په له  هنوز همان  سلطان  است .
جنجال  تازه  روماريو اوايل  هفته  گذشته  هنگامي آغاز شد كه  سلطان  په له  به  وي  پيشنهاد كرد براي  جلوگيري  از كمرنگ  شدن  افتخاراتش  كه  شامل  قهرماني  در جام  جهاني  است ، از فوتبال  كناره گيري  كند.
روماريو در واكنش  به  اين  اظهارات  مدعي  شد ۹۰ درصد احتمال  دارد قرارداد خود را با باشگاه  واسكودوگاما تمديد كند و افزود بهتر است  په له  جورابش  را روي  دهانش  كشيده  و ساكت  بماند.

تيم ملي را در سايه آرامش قرار دهيم
جهانگير كوثري
بحث بازيكن و باشگاه نيست. تيم ملي فوتبال ايران مي خواهد به جام جهاني برود. چالش هاي موجود در فوتبال كه متأسفانه بيشتر در حاشيه اين رشته ساخته مي شود به پشت درهاي تيم ملي رسيده است. هيچ حركت نسنجيده اي در شرايط موجود، از جانب هيچ فرد و ارگاني در رابطه با فوتبال به سود تيم ملي نخواهد بود. بحث روانشناس يا روانپزشك، مربي براي تيم ب ايران، گفتگو با مربيان جهان و گفتگوي مطبوعاتي مسئولين در ارتباط با تيم ملي فوتبال، مطرح كردن مربيان خارجي براي باشگاه ها و پرداختن دستمزدهاي كلان به آنها تماماً مي تواند در بدنه حساس تيم ملي ايجاد تنش كند و حساسيت به وجود آورد.
رفتار مسئولين بيشتر از بقيه مي تواند، واكنش هاي مثبت و منفي را در فضاي موجود فوتبال پراكنده كند. در مقطع فعلي هر حركتي كه از طرف مسئولين ورزش به ويژه فوتبال انجام شود، در مقابل بازيكنان و مربيان تيم ملي اگرانديسمان مي شود و در اين بزرگ نمايي كوچكترين عمل تبديل به چالش مي شود كه رفع آن تا آستانه بازي با بحرين مي تواند تيم ملي را دچار لغزش كند.
اين اشاره از آن جهت نوشته شد تا شايد هشداري باشد براي كساني كه در موقعيت حساس فعلي قصد دارند تيم ملي را در بستر مسائل حاشيه اي قرار دهند.

عليرغم اعتراض ۷ ملي پوش
كاروان وزنه برداري ايران عازم بلغارستان شد
گروه ورزشي: كاروان  وزنه برداري  ايران  بدون  ملي پوشان  بزرگسال  اين  رشته  براي  تشكيل  اردوي  آمادگي  بامداد ديروز عازم  صوفيه  پايتخت  بلغارستان  شد.
از ميان  ۲۳ وزنه برداري  كه  قرار بود به  صوفيه  اعزام  شوند، سيدمهدي پانزوان ، محمدعلي  فلاحتي نژاد، شاهين  نصيري نيا، محسن  بيرانوند، اصغرابراهيمي ، حسين  رضازاده  و حسين  توكلي  در اعتراض  به  اعزام  نكردن  بهمن زارع  مربي  خود به  اردوي  فوق ، از حضور در صوفيه  سر باز زدند.
سجاد انوشيرواني ، متين  مهدي  راكي ، رضا تيموري ، جواد گوهري زاده ، محمد صالحي ، رشيد شريفي ، وحيد ربيعي ، شهروز قرباني ، سعيدعلي  حسيني ، اميد ناييج ، جواد نادري ، علي  دهقانيان ، حسين  آبرون ، محموداسماعيل زاده ، عبدالرضا فولادي وند و حسين  فرزانه  وزنه برداراني  بودند كه به  صوفيه  اعزام  شدند.
دست اندركاران  فدراسيون  وزنه برداري  و ورزش  كشور قصد دارند، با رفع مشكلات  ايجاد شده ، زمينه  حضور ملي پوشان  وزنه برداري  ايران  را در اردوي فوق  فراهم  كنند.
اين  وزنه برداران  قرار است ، زير نظر يوردان  گئورگي  ايوانف  مربي بلغاري  تمرينات  خود را پي  بگيرند.

فوتبال دسته اول جام آزادگان
صدرنشيني راه آهن و پيام ارتباطات مشهد
گروه ورزشي: مسابقه هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران روز گذشته دنبال شد و راه آهن تهران با شكست شهيد قندي يزد صدرنشين گروه دوم شد. در اين گروه پاسارگاد نيز شكست خورد.
در گروه اول پيام ارتباطات مشهد با شكست تيم سرخپوشان مقتدرانه در رده اول ايستاد. نتايج بازي هاي روز گذشته به شرح زير است:
* پيام مشهد يك - سرخپوشان صفر
* نيروي زميني يك - نفت آبادان صفر
* كشت و صنعت يك - پاسارگاد صفر
* راه آهن تهران ۲ - شهيد قند يزد يك
* شهرداري كرمان صفر - صنايع اراك يك
* عقاب تهران ۳ - شهاب زنجان صفر
* ايرانجوان بوشهر صفر - هما صفر
* مس كرمان يك - برق تهران صفر

بدمينتون در تدارك مسابقات بين المللي دهه فجر
گروه ورزشي: شانزدهمين دوره مسابقات بين المللي بدمينتون دهه فجر امسال طي روزهاي ۱۴ تا ۱۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد. سال گذشته اين بازي ها با حضور تني چند از بازيكنان حاضر در رنكينگ جهاني رونق خاصي نسبت به دوره هاي قبلي پيدا كرده بود و امسال هم دعوتنامه هايي براي نفرات مطرح اين رشته ارسال شده است. از كشور ما قرار است تيم هاي بزرگسالان، اميد و جوانان در اين پيكارها حاضر شوند.گروه مربيگري ايران را در اين مسابقات محمد انصاري، صادق كرباسي و بهادر زكي زاده تشكيل مي دهند. مربيان اين سه تيم به زودي اسامي برترين هاي اين رشته را براي شركت در اردوي آمادگي اعلام مي كنند.

نمايش قدرت برق و پيكان قبل از رويارويي اصلي
گروه ورزشي _ علي شاكري: در آغاز هفته دوم ليگ برتر واليبال تهران ديروز دو تيم مدعي پيكان و برق قبل از رويارويي حساس آخر هفته خود در ليگ برتر كشور نمايش قدرت دادند. برق در مصاف با تيم جوان و سخت كوش هوافضا در سه «ست» پياپي پيروز شد و پيكان برخلاف بازي مقابل دخانيات، پرسپوليس را در يك بازي كاملا برتر سه بر صفر شكست داد. جالب آنكه هم پيكان و هم برق با تركيب هاي متفاوت سعي در مخفي نگاه داشتن تركيب اصلي خود داشتند. دخانيات كه از صعود در ليگ برتر ايران نااميد شده است، در جدال با پاس هم سه بر يك بازنده بازي شد. نادر حصاري با استفاده از ذخيره هاي تيم بزرگسالان و نفرات تيم جوانان فاتحي سربلند بود. بازيهاي ليگ برتر تهران هم قرار است با شيوه «پلي آف» تيم هاي برتر خود را شناسايي كند.
جايزه شهردار تهران
براي تيم هاي برتر
براي نخستين بار با ابتكار هيأت واليبال و با همكاري شهرداري، اداره كل تربيت بدني استان تهران و فدراسيون واليبال از برترين هاي واليبال تهران تجليل خواهد شد. در اين مراسم كه اواخر امسال برگزار مي شود، پيشكسوتان، نمايندگان رسانه هاي گروهي و جمعي از مسئولان رشته هاي ورزشي هم شركت دارند. در همين رابطه عباس جلاير رئيس هيأت واليبال استان تهران به همشهري گفت: با مكاتباتي كه با شهرداري تهران انجام داديم با مساعدت شهردار ورزش دوست آقاي دكتر محمود احمدي نژاد مبلغ پنجاه و چهار ميليون ريال به اين امر اختصاص داده شده است.

بوريس چيزوف سرمربي تيم هندبال نوجوانان ايران
گروه ورزشي: نشست اعضاي هيات  رئيسه فدراسيون هندبال، حضور «بوريس چيزوف» را در كادر مربيگري تيم نوجوانان ايران به همراه داشت. چيزوف سرمربي كنوني باشگاه فولاد مباركه اصفهان صدرنشين فعلي ليگ برتر است كه در يك سال گذشته با هدايت او تيم جوانان ايران براي نخستين بار در سكوي سوم آسيا ايستاد.در رده باشگاهي هم او با تيم فولاد نايب قهرمان قاره شد.در اين جلسه كوروش خسروي و رسول كشاني هم به عنوان دستياران «بوريس چيزوف» پيشنهاد شدند. نخستين دوره مسابقات نوجوانان آسيا بنا به پيشنهاد ايران قرار است در سال ۲۰۰۵ انجام شود كه ايران خود يكي از متقاضيان ميزباني اين بازيهاست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |