سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۸ - Feb 7, 2006
ادامه خشم مسلمانان از اهانت به مقدسات اسلامي
003168.jpg
گروه سياسي خارجي: خشم مسلمانان از اهانت رسانه هاي غرب به مقدسات اسلامي همچنان ادامه دارد و مردم افغانستان ديروز در اعتراض به اين اقدام تظاهرات كردند كه در اين تظاهرات ۵ تن كشته شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايلاف، كسبه كشمير تحت كنترل هند نيز با بستن مغازه هايشان در اعتراض به اين اقدام اعتصاب كردند.
وزارت راه و ترابري عراق نيز اعلام كرد، تمام قراردادها با دانمارك و نروژ در اعتراض به چاپ تصاوير موهن در روزنامه هاي اين كشور لغو شد.
سخنگوي وزارت ترابري عراق اعلام كرد: اين تصميم در اعتراض به توهين به پيامبر اسلام (ص) اتخاذ شد.
ما هيچ گونه پولي را از دانمارك و نروژ براي بازسازي كشورمان قبول نمي كنيم.
در همين حال وزارت امور خارجه دانمارك اعلام كرد: سازمان كنفرانس اسلامي  با ديدار وزير امور خارجه دانمارك موافقت كرده است.
وزارت خارجه دانمارك افزود: اين ديدار با هدف پايان دادن به اعتراضات مسلمانان سراسر جهان برگزار خواهد شد.
از سوي ديگر، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: تعدادي از مسلمانان ديروز در اعتراض به چاپ تصاوير موهن درباره پيامبر اسلام (ص) در خارج از سفارت دانمارك در بانكوك به شيوه اي صلح آميز تظاهرات كردند.
معترضان تايلندي با سردادن شعارهاي الله اكبر تحريم كالاهاي دانمارك را خواستار شدند.
مسلمانان اندونزي نيز ديروز با برپايي تظاهرات در خارج از سفارت دانمارك در جاكارتا، اعتراضشان را نسبت به توهين به مقدسات اسلامي ابراز داشتند.
حدود ۱۰۰ تن از نيروهاي پليس از اين سفارتخانه محافظت مي كردند.
خبرگزاري فرانسه نيز ديروز اعلام كرد: مطبوعات انگليس نيز خشمشان را از عدم واكنش پليس و مقامات به تظاهركنندگان ابراز كردند.
روزنامه سان كه بيش از سه ميليون تيراژ دارد، از خوانندگانش خواست تا تظاهركنندگان را شناسايي كنند.
هيچ كدام از روزنامه هاي انگليسي تاكنون اين تصاوير را چاپ نكرده اند.
به دنبال تظاهرات بيش از ۷۰۰ مسلمان در لندن در اعتراض به انتشار تصاوير توهين آميز به مقدسات، حزب محافظه كار انگليس با انتقاد از شعارهاي رد و بدل شده بين تظاهركنندگان، از نيروي پليس خواست تا به سرعت وارد عمل شود.
هم چنين خبرگزاري آلمان اعلام كرد، مقامات رسمي مالزي ديروز گفتند، سردبير روزنامه محلي «ساراواك تربيون» نيز پس از آنكه تأييد شد وي اجازه چاپ مجدد تصاوير موهن را در اين روزنامه داده، استعفا كرد.
وي پس از چاپ اين تصاوير در روزنامه اش استعفا داد.
وي در نامه اي براي اين اقدام عذرخواهي كرده و استعفايش را ارائه كرد.
در همين حال، پايگاه اينترنتي المحيط گزارش داد: پيراستيج مولر، وزير امور خارجه دانمارك تأكيد كرد با نشر تصاوير توهين آميز به مقدسات، كفري مرتكب نشديم.وي هم چنين گفت: برخي از تندروهاي ديني در كشورهاي اسلامي خواهان گفت وگو بين غرب و مسلمانان نيستند. مولر افزود: رهبران عرب بايد خشونت هاي انجام شده از سوي آنها را متوقف سازند.
از سوي ديگر سازمان كنفرانس اسلامي از اقدام تظاهركنندگان سوري در آتش زدن سفارتخانه هاي دانمارك و نروژ در دمشق انتقاد كرد.
در بيانيه اين سازمان آمده است: اين قبيل واكنش هاي تند از حدود اقدامات دموكراتيك و مسالمت آميز خارج است كه موجب از بين رفتن تلاش هايي مي شود كه در جهت دفاع از جهان اسلام صورت مي گيرد.
احمد ابوالغيظ، وزير امور خارجه مصر نيز در گفت وگوي تلفني با كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل متحد به بررسي اين موضوع و پيامدهاي آن در جهان اسلام پرداخت.وي در اين تماس تلفني تأكيد كرد، مصر ضمن احترام به آزادي بيان، معتقد است كه هيچ كس حق حمله به مقدسات و ارزش هاي ديني ديگران را ندارد.
وي افزود: مهمترين مسئوليت دولت دانمارك در حال حاضر اتخاذ يك موضع گيري جدي و مهم در برابر مطبوعات و جلوگيري از تكرار و افزايش آن است.
ابوالغيظ هم چنين به نقش سازمان ملل متحد در آرام ساختن اوضاع اشاره كرد و عنان نيز تأكيد كرد كه تمام تلاشش را در اين خصوص انجام دهد.
حدود ۱۰۰۰ تن از مردم در پاريس نيز در اعتراض به چاپ اين تصاوير در روزنامه هاي اروپايي تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعار الله اكبر سه ساعت راه پيمايي كردند.
مسلمانان خشمگين در وين نيز در اعتراض به چاپ اين تصاوير تظاهرات كرده؛ اما استفاده از خشونت عليه سفارت هاي اروپا در كشورهاي عربي را محكوم كردند.
۵۰۰ تن از مسلمانان با تجمع در مركز اين شهر چاپ اين تصاوير را توهين به مذهبشان توصيف كردند.
نخست وزير نروژ نيز اعلام كرد، وي از سوريه مي خواهد غرامت خسارات وارده به سفارت نروژ در دمشق را پرداخت كند.
وي گفت: آنچه كه در سوريه اتفاق افتاد غير قابل قبول است.
در بروكسل هم حدود چهار هزار مسلمان يكشنبه شب با شركت در تظاهرات آرامي نسبت به چاپ كاريكاتورهايي موهن از پيامبر اسلام(ص) اعتراض كردند. معترضان در نقاط مختلف شهر راهپيمايي كردند، اما بنا به گفته رسانه هاي محلي، هيچ گزارشي از وقوع درگيري و حادثه گزارش نشده است.
همچنين گروهي از مردم دانمارك نيز با برپايي تظاهرات در برابر دفتر روزنامه «پولاندس پوستن» از مسلمانان جهان عذرخواهي كردند.
در همين حال وزير خارجه دانمارك گفت كه دادگاه اين كشور مي تواند براساس قانون به مساله توهين به اديان رسيدگي كند.
به گزارش روز دوشنبه شبكه تلويزيوني الجزيره قطر، «پيير استيك مولر» گفت: تنها راه حل بحران كنوني، توسل به گفت وگو و كنار گذاشتن خشونت است.
از سوي ديگر وزارت امور خارجه دانمارك از شهروندان اين كشور خواست كه به ۱۴ كشور افغانستان، الجزاير، بحرين، مصر، ايران، ليبي، اردن، مغرب، عمان، پاكستان، قطر، سودان، تونس و امارات عربي متحده سفر نكنند.
در همين حال بي بي سي تظاهرات مسلمانان در اعتراض به چاپ تصوير اهانت آميز به پيامبر گرامي اسلام(ص) در چند نشريه اروپايي را فراگير و رو به گسترش دانست.
شبكه تلويزيوني بي بي سي يكشنبه شب تظاهرات مسلمانان در اعتراض به چاپ تصاوير اهانت آميز به پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد(ص) در نشريات غربي را رو به افزايش دانست و گفت اكثر كشورهاي اسلامي شاهد تظاهرات مسلمين بر ضد چاپ اين تصاوير در مطبوعات غرب هستند.

سخنان پاول در شوراي امنيت براي
توجيه حمله به عراق واقعيت نداشت
ايسنا : رئيس دفتر سابق كالين پاول گفت: سخنراني وزير امور خارجه  سابق آمريكا در پنجم فوريه ۲۰۰۳ در سازمان ملل براي توجيه جنگ عليه عراق دروغ هايي بود كه پاول هرگز از آنها خبر نداشت.
سرهنگ لارنس ويلكرسون، از سربازان جنگ ويتنام كه سال ها به عنوان مشاور كالين پاول، وزير امور خارجه سابق آمريكا خدمت كرده، گفت: من هم در گول زدن مردم آمريكا، جامعه بين المللي و شوراي امنيت سازمان ملل مشاركت كردم و اين مشاركت نازل ترين نقطه زندگي كاري من بوده است.
وي در گفت وگو با هفته نامه نو كه در سالگرد سخنراني پاول منتشر شد، گفته است، وي از نزديك در آماده كردن كالين پاول براي سخنراني پنجم فوريه ۲۰۰۳ در شوراي امنيت دست داشته است.

در پي حمله مردم خشمگين به كنسولگري دانمارك در بيروت
وزير كشور لبنان استعفا داد
گروه سياسي خارجي: در پي حمله مردم خشمگين در بيروت به كنسولگري دانمارك و حمله به يك كليسا در شرق بيروت وزير كشور لبنان استعفا داد.
در پي چاپ كاريكاتورهاي موهن در يك روزنامه دانماركي روز يكشنبه جمعيت خشمگين با حمله به كنسولگري دانمارك در بيروت آن را به آتش كشيد.
در اين حادثه يك نفر كشته و ۳۰ نفر زخمي و ۲۷۴ نفر بازداشت شدند. جمعيت خشمگين همچنين به يك كليسا در شرق بيروت حمله كردند.
اين تظاهرات را ۱۲۰۰ نيروي پليس كنترل مي كردند اما نيروهاي پليس نتوانستند جلوي حمله مردم خشمگين را بگيرند.
در پي اين حادثه ديروز حسن السبع وزير كشور لبنان استعفا داد.
در پي اين حادثه روزنامه لبناني السفير نوشت: افراد بازداشتي داراي  تابعيت هاي  مختلف  لبناني ، سوري  و فلسطيني  هستند كه  براي  بازجويي  به مراكز مختلف  نيروهاي  امنيتي  انتقال  داده  شدند.
فرماندهي  نيروهاي  انتظامي لبنان  نيز ديروز با صدور بيانيه اي  اعلام  كرد در درگيري  روز يكشنبه ميان  تظاهركنندگان  و نيروهاي  انتظامي يك  نفر از تظاهركنندگان  كشته ، ۲۲ نفر زخمي و همچنين  ۱۹ نفر از نظاميان  زخمي شدند و شمار افراد بازداشتي  در ارتباط با ناآرامي ها و هرج  و مرج  در بيروت  به  ۲۷۴نفر رسيد.
در اين  بيانيه  اضافه  شده است  كه  ۷۶ نفر از بازداشتي ها سوري ، ۳۵ فلسطيني ، ۳۵ لبناني  و بقيه  داراي  هيچ  تابعيتي  نيستند.
بر اساس  اين  بيانيه ، در نتيجه  حمله  تظاهركنندگان  به  ساختمان ها و خودروهاي  متوقف  شده  در محله  مسيحي نشين  اشرفيه ، هشت  دستگاه  خودرو پليس ، هشت  دستگاه  ماشين  آتش  نشاني ، ۵۰ خودرو شخصي  و حدود ۴۰۰ فروشگاه  و مغازه آسيب  ديد.

در پي بروز اختلاف ميان گروه هاي ائتلاف شيعيان
معرفي نخست وزير عراق به شنبه آينده موكول شد
003174.jpg
ايسنا: ايلاف به نقل از سياستمداران عراقي نوشت: اختلاف ميان گروه هاي سياسي فهرست ائتلاف يكپارچه عراق تعيين نخست وزير را به شنبه آينده موكول كرد.
اين مقامات اظهار داشتند: اختلاف ميان گروههاي سياسي فهرست ائتلاف يكپارچه موجب شد تا انتخاب نامزد نهايي نخست وزيري عراق به تأخير افتاده و به روز شنبه موكول شود كه ظاهراً اين امر به معناي تأخير در تشكيل دولت جديد است.
به گفته  سياستمداران، عدم توافق نظر رهبران فهرست پيروز انتخابات اخير عراق بر سر تعيين نامزد نخست وزيري و مخالفت با نامزدهاي معرفي شده، نگراني هايي را ايجاد كرده است كه ممكن است خساراتي را به پيكره اين فهرست كه توانسته است ۱۲۸ كرسي را در پارلمان جديد كسب كند، وارد آورد.
نامزدهاي احراز پست نخست وزيري شامل ابراهيم جعفري، نخست وزير فعلي از حزب اسلامي الدعوه، عادل عبدالمهدي، معاون رئيس جمهور از مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، نديم الجابري، نماينده  پارلمان از حزب اسلامي الفضيله و حسين الشهرستاني، معاون رئيس پارلمان از شيعيان مستقل است.
مقامات عراق اظهار داشتند كه درخواست تأخير در انتخاب نامزد نهايي از سوي سعيد عبدالعزيز حكيم، رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي و چند ساعت بعد از تهديد حزب الفضيله مبني بر صرف نظر از نامزدي مطرح شد.
حزب اسلامي الفضيله در طول مذاكرات درخواست كرد تا انتخاب نامزد نهايي به روز يكشنبه موكول شود و تهديد كرد كه در غير اين صورت نامزد اين حزب را از رقابت خارج مي كند. به اين ترتيب سيد عبدالعزيز حكيم نيز به منظور حفظ يكپارچگي فهرست و جلوگيري از بروز اختلاف اين مسأله را به روز شنبه آينده موكول كرد.
ساير خبرها
*تلويزيون عراق با اعلام اينكه نيروهاي مجلس اين كشور توانسته اند يكي از اعضاي ارشد سازمان القاعده را دستگير كنند. ادعا كرد ابومصعب زرقاوي رئيس اين گروه احتمالاً به ايران گريخته است.
*مقتدي صدر گفت گروه وي در صورتي در دولت آينده عراق شركت مي كند كه اين شركت مقدمه اي براي خروج نيروهاي آمريكايي و استقلال عراق باشد.
*پليس عراق براي جلوگيري از حملات تروريستي در شهر كربلا در روزهاي تاسوعا و عاشورا ورودي هاي اين شهر را بسته اعلام كرد.
*رئيس سازمان بازرسي كل عراق، ديروز شعان جبوري رئيس جريان آشتي ملي عراق و عضو سابق مجمع ملي اين كشور را به حمايت مالي از گروه هاي مسلح و تروريستي متهم كرد.

انتخابات رياست جمهوري هائيتي امروز برگزار مي شود
003177.jpg
ايسنا: آدم ربايي، خشونت، فقر كشنده، اقتصاد رو به احتضار و رگبار گلوله هاي سرگردان در مناطق فقيرنشين  هائيتي در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري، به حدي است كه مردم ديگر چيزي براي از دست دادن ندارند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، مردم  هائيتي دو سال پس از وقوع قيام خونيني كه به سرنگوني ژان برتراند آريستيد، رئيس جمهور سابق اين كشور انجاميد، سرانجام امروز پس از مدتها تعويق در زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري به پاي صندوق هاي رأي خواهند رفت تا دموكراسي گريزپا را به كشور خود بازگردانند.
۳۲ كانديداي اين انتخابات در حالي به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت كه هزاران نيروي حافظ صلح سازمان ملل به همراه نيروهاي ارتش و پليس  هائيتي مسئوليت برقراري امنيت انتخابات را بر عهده دارند.
اين درحالي است كه چنانچه هيچ يك از ۳۲ كانديداي انتخابات رياست جمهوري به اكثريت آرا دست پيدا نكنند، دور دوم انتخابات در تاريخ ۱۹ مارس برگزار خواهد شد.

تقدير كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي از ايران
گروه علمي فرهنگي: كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي يونسكو به عنوان مهمترين مرجع بين المللي اقيانوس شناسي از جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از ۱۰ كشور جهان كه در دو سال اخير نقش فعال و اساسي در زمينه ظرفيت سازي علم دريايي ايفا كرده و از توسعه ظرفيت علمي دريايي در منطقه خود حمايت كرده اند تشكر و قدرداني كرد.
دكتر برنال، مدير اجرايي كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي در نامه خود كه روز سيزدهم بهمن منتشر شده، نوشته است كه كميسيون اعتقاد دارد كه تجربه موفقيت آميز توسعه سريع ظرفيت سازي علمي در ايران يك منبع فوق العاده ارزشمند جهت هدايت مطالعات علمي دريايي در ساير كشورها در منطقه محسوب مي شود.
مركز ملي اقيانوس شناسي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي فعاليت هاي مؤثر و سازنده اي را به منظور توسعه ظرفيت علمي كشورهاي حاشيه اقيانوس هند در سال هاي اخير انجام داده كه در اين زمينه موفقيت هاي مهمي نيز حاصل شده است.

مذاكره كنندگان اسرائيلي و افغاني در لندن
فارس: روزنامه معاريو در شماره ديروز خود نوشت، دو تن از همكاران نزديك تزيپي ليوني وزير امور خارجه اسرائيل براي مذاكره محرمانه با همتايان افغان خود عازم لندن شده اند. به گزارش خبرگزاري فرانسه از بيت المقدس، معاريو نوشت رون پروسور مدير كل امور خارجه و ياكي دايان رئيس دفتر وزير امور خارجه در اوايل اين هفته مذاكرات محرمانه اي با همتايان افغان خود در لندن داشته اند.
مارك رگو سخنگوي وزارت امور خارجه اسرائيل نيز در پاسخ به سؤالي در اين خصوص گفت وي در شرايطي نيست كه بتواند اين خبر را تأييد كند.

۱۵ هزار نيروي هندي از كشمير خارج مي شوند
واحد مركزي خبر: هند ديروز با هدف تقويت روند صلح با پاكستان اعلام كرد: پانزده هزار نفر از نيروهايش را از ايالت جامو و كشمير خارج خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويتر يكي از مقام هاي دولت هند كه خواست نامش فاش نشود بدون اشاره به جزئيات بيشتر گفت خروج نيروهاي هند از كشمير چند مرحله اي خواهد بود.
حدود نيم ميليون سرباز هندي در كشمير مستقرند كه بسياري از آنها با شبه نظاميان مخالف با حاكميت هند در كشمير مي جنگند.
دهلي نو پيش از اين پيشنهادات پرويز مشرف رئيس جمهور پاكستان براي غيرنظامي كردن سه شهر در كشمير را رد كرده بود. دو كشور هند و پاكستان در يك سال گذشته ارتباطات فرهنگي و حمل و نقلي خود را بيشتر كرده اند اما هنوز اختلافات بر سر كشمير باقي مانده است.

انفجار بمب در سرحد پاكستان
واحد مركزي خبر: انفجار بمب در مراسم عزاداري در ايالت سرحد پاكستان هفت زخمي برجاي گذاشت.روزنامه انگليسي زبان ديلي تايمز ديروز با اعلام اين خبر نوشت اين بمب كه در شهر تانك در منطقه ديره اسماعيل خان منفجر شد مردم را وحشت زده كرد و ماموران امنيتي را به محل حادثه كشاند.
اين انفجار در مراسم عزاداري حضرت امام حسين (ع) رخ داد و مردم اين شهر را به شدت از حملات فرقه گرايانه خشمگين كرده است.
هنوز هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.

سران دو كره امسال با يكديگر ديدار مي كنند
واحد مركزي خبر: مقامات كره جنوبي مي گويند، اجلاس سران دو كره در سال جاري ميلادي برگزار خواهد شد.
به نوشته مطبوعات كره جنوبي جونگ سوك از مقامات وزارت وحدت كره جنوبي در نشست اعضاي كميته خارجي، تجارت و وحدت اين كشور در سئول خاطرنشان كرد، اين احتمال كه رو مو هيون و كيم جونگ ايل رهبران كره جنوبي و شمالي سال جاري ميلادي با يكديگر ديدار كنند، وجود دارد.
سران دو كره نخستين بار در ژوئن سال ۲۰۰۰ در پيونگ يانگ با يكديگر ديدار كردند و درباره مصالحه دو كره به توافقاتي دست يافتند.
كره جنوبي در روزهاي گذشته تلاش گسترده اي را براي برگزاري مذاكرات سران دو كره و مذاكرات نظامي و گفت وگوهاي وزيران دفاع دو كشور آغاز كرده است.
مقامات سئول هدف از برگزاري اين گفت وگوها را كاهش تنش در شبه جزيره كره و بهبود روابط دو كره اعلام كردند.

عفو بين الملل بار ديگر خواستار تعطيلي گوانتانامو شد
مهر: سازمان عفو بين الملل بارديگر درخواست خود از آمريكا براي تعطيلي زندان گوانتانامو و آزادي زنداني ها را تكرار كرد.
به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، اين سازمان در بيانيه اي كه به همين مناسبت صادر كرد، آورده است: مركز بازداشت آمريكا در گوانتانامو غير قانوني است، زيرا هزاران تن از مردم از سراسر جهان در اين مركز شكنجه شده و از زندگي خود رنج برده اند.
سازمان عفو بين الملل در بيانيه اي كه از لندن صادر كرد، آورده است: ۵۰۰ نفر از ۳۵ كشور در گوانتانامو حضور دارند و دهها تن از آنها هم اكنون در اعتصاب غذا به سر مي برند و حتي برخي از آنها تاكنون خودكشي نيز كرده اند.

مذاكره حماس و فتح براي تشكيل دولت در فلسطين
003171.jpg
گروه سياسي خارجي: جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) ديروز رسماً از جنبش فتح خواست در دولت آتي اين كشور مشاركت كند.
اسماعيل هنيه از رهبران حماس پس از برگزاري نشست با تعدادي از مسئولان فتح گفت، رسماً تمايل شديد خود را براي مشاركت فتح در دولت آينده اعلام كرديم. هنيه همچنين از تشكيل گروهي براي مذاكره با ساير گروه هاي فلسطيني درباره دولت آينده خبر داد. وي در عين حال تأكيد كرد اگر كسي هم در تشكيل دولت با حماس مشاركت نكند ناچار به رهبري ملت هستيم.
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس هم با بيان اين كه خواستار همكاري با محمودعباس است گفت: ما براي محمود عباس احترام زيادي قائل هستيم. مشعل در خصوص موافقتنامه هاي تشكيلات خودگردان با اسرائيل گفت: ما به موافقتنامه هاي امضا شده احترام مي گذاريم ولي در مورد حقوق مردم فلسطين سازش نخواهيم كرد.
در همين حال ايهود المرت كفيل نخست وزير اسرائيل گفت: اگر محمود عباس به صفوف حماس بپيوندد تل آويو با وي همكاري نخواهد كرد. وي افزود: تا وقتي كه حماس در صدر دولت فلسطيني نباشد ما خواهان لطمه زدن به رئيس تشكيلات حكومت خودگردان نيستيم.
هاآرتص نيز ديروز نوشت محمودعباس از اسرائيل خواسته است با وجود پيروزي حماس در انتخابات پارلماني فلسطين به مذاكرات با وي ادامه دهد.
در همين حال يك  هيئت  حماس  كه  روز يكشنبه  به  قاهره سفر كرده  است  قصد دارد درخصوص  موضع  اين  جنبش  در قبال  رژيم  صهيونيستي با مقامات  مصري  بحث  و مذاكره  كند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از قاهره ، موسي  ابو مرزوق  از اعضاي  دفترسياسي  حماس  با اعلام  اين  خبر گفت:  ما كار خود را با ملاقات  با عمر سليمان رئيس  دستگاه  امنيتي  مصر آغاز مي كنيم  تا درباره  موضوعات  مختلف  ازجمله  موضع  حماس  در زمينه  به  رسميت  شناختن  اسرائيل  بحث  و گفتگو كنيم .
سليمان  هفته  گذشته  در جريان  ديدار محمود عباس  رئيس  تشكيلات  خودگردان فلسطين  به  قاهره  گفته  بود با وجود پيروزي  قاطع  حماس  در انتخابات پارلماني،  مادامي كه  اين  گروه  به  خشونت  پايان ندهد و اسرائيل  را به  رسميت  نشناسد، از آن براي  تشكيل  دولت  جديد درخواست  نخواهد شد.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |