سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۸ - Feb 7, 2006
درپي برپايي نمايشگاه دستاوردهاي مازندران در ارمنستان اعلام شد
امضاي ۲۵ قرارداد همكاري بين ساري و ايروان
003102.jpg
گروه شهرستان ها : استان مازندران به لحاظ برخورداري از شرايط اقليمي مناسب، توان توليد بالايي در محصولات باغي و كشاورزي دارد به نحوي كه رتبه نخست كشور را در توليد مركبات و كيوي و مقام سوم را در توليد بوته هاي گل و گياهان زينتي به خود اختصاص داده است. در بهمن ماه جاري قرار است بخشي از دستاوردهاي صنايع غذايي، كشاورزي، باغداري و معدني اين استان تحت عنوان «هفته مازندران» در نمايشگاه فراگير امارات متحده عربي به نمايش درآيد.
برپايي اين نمايشگاه، بهانه اي شد تا در زمينه موفقيت هايي كه تا به حال از طريق شركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي نصيب استان مازندران شده است، با نايب رئيس اتاق بازرگاني شهرستان ساري به گفت وگو بنشينيم.
احمد اصغري، نخست از امضاي ۲۵ سند همكاري با ارمنستان كه در جريان برپايي نمايشگاه دستاوردهاي مازندران در اين كشور حاصل شده است صحبت مي كند.
اين نمايشگاه اختصاصي كه در آبان ماه گذشته با شركت صاحبان صنايع، بازرگانان و مديران دستگاه هاي اجرايي به مدت شش روز در ايروان پايتخت ارمنستان ترتيب يافت، با استقبال شايسته اي از سوي مردم و تجار ارمني مواجه شد. از پيامدهاي اين نمايشگاه مي توان به امضاي ۲۵ سند همكاري و يادداشت تفاهم اشاره كرد كه براساس آن افزون بر ۴۵ ميليون دلار كالا و خدمات فني و حرفه اي بين طرفين مبادله خواهد شد. مهم ترين محصولات عرضه شده در نمايشگاه اختصاصي ايروان به صنايع غذايي، گل و گياه و كيوي، ماشين آلات كشاورزي و باغداري، معدني، فلزي، برق و الكترونيك، لوازم خانگي و ساختماني و شيلات و طيور اختصاص داشت كه استقبال تجار و مردم ارمنستان سبب شد قول و قرار نمايشگاه مشابه ديگري در ارديبهشت ماه سال ۸۵ بين مقامات ارمنستان و استان مازندران گذاشته شود.
نايب رئيس اتاق بازرگاني ساري افزود: از آنجا كه مازندران در بخش معدن بين ۳۰ استان كشور مقام دوم را در توليد زغال سنگ و سنگ فلورين دارد و در كنار آن از طريق بنادر فعال نظير نوشهر و اميرآباد در مسير كريدور شماره ۹ شمال _ جنوب كشور قرار گرفته است، قابليت جذب سرمايه گذاري هاي كلان داخلي و خارجي را دارد و به عنوان مثال، طرح توسعه كارخانه مرمرهاي GRP با مشاركت يكي از معتبرترين شركت هاي اروپايي در شهرستان جويبار با سرمايه گذاري اوليه ۲۰۰ ميليون دلار در حال انجام است.
احمد اصغري ابراز اميدواري كرد عرضه صنايع و توليدات استان مازندران در نمايشگاه بزرگ امارات متحده عربي، دستاوردهاي تازه اي را براي كشور و استان مازندران به همراه داشته باشد.

اختلاف دو نهاد خيريه بر سر يك درمانگاه در شهر الوند
گروه شهرستانها- اختلاف «انجمن  خيريه  حمايت  از بيماران  كليوي» و «موقوفه  خزانه» در خصوص  درمانگاه «شفا» در شهر الوند استان  قزوين  باعث  شده  آينده  فعاليت  اين درمانگاه  و استفاده  شهروندان  از آن در هاله اي  از ابهام  قرار گيرد.
مديركل  انجمن  بيماران  كليوي ، استان  قزوين  دراين باره  گفت : يكي  از اهداف انجمنهاي  خيريه  بيماران  كليوي  راه اندازي  درمانگاههاي  خيريه  است  كه  در اين راستا اين  انجمن  اقدام  به  راه اندازي  درمانگاه  بيماران  كليوي  شفا در سال ۱۳۸۳ در شهر الوند كرد.
فاطمه  اشدري  افزود: با راه اندازي  اين  درمانگاه ، خدمات  درماني  بسيار ارزان در اين  درمانگاه  به  مردم  ارايه  مي شود، بطوريكه  خدمات  درماني  به محرومين  ۱۰۰ درصد رايگان  و به  افرادي  كه  داراي  دفترچه  بيمه  يا فاقد آن هستند ۵۰ درصد به صورت  رايگان  ارائه  مي شود.
اين  عضو شوراي  شهر قزوين  ادامه  داد: براي  راه اندازي  اين  درمانگاه ، «موقوفه  خزانه» سه  طبقه  از يك  ساختمان  را در شهرالوند به اين  انجمن  واگذاركرد تا به  عنوان  درمانگاه  مورد استفاده  قرار گيرد.وي  با بيان  اينكه  از متولي  موقوفه  خزانه  خواسته  شد تا انجام  مراحل قانوني  درمانگاه  از راه اندازي  آن خودداري  شود، افزود: متاسفانه  مسئولان اين  موقوفه  به رغم  درخواست  ما اصرار كردند كه  اين  درمانگاه  بلافاصله  گشايش يابد.
اشدري  گفت : علت  اين  درخواست  موقوفه  نگراني  آنان  از دانشگاه  علوم  پزشكي قزوين  براي  در اختيار گرفتن  اين  ساختمان  و تاسيس  شبكه  بهداشت  شهر الوندبود كه  موقوفه  با واگذاري  اين  ساختمان  به  اين  دانشگاه  مخالف  بود و ما ر ا وادار كرد آن را زودتر از موعد و فراهم  كردن  امكانات  لازم  به  بهره برداري  برسانيم .
عضو شوراي  اسلامي شهر قزوين  تأكيد كرد كه  طبق  قرارداد ثبت  شده ، موقوفه توافق  كرد تا زماني  كه  اين  درمانگاه  به  درآمدزايي  نرسيده  است ، از دريافت اجاره  بها خودداري  كند و چون  هدف  خدمت  به  مردم  محروم  است ، اجازه  دهد اين درمانگاه  به  مرحله  خودكفايي  برسد.
به  گفته  وي ، انجمن  بعد از تحويل  گرفتن  اين  درمانگاه ، اقدام  به  انجام  مراحل  قانوني  و دريافت  مجوزهاي  لازم  كرد كه  دريافت  هر كدام  شايد ماهها وسالها وقت  نياز داشت  و پس  از پايان  كارهاي  اداري  و مقدماتي ، متاسفانه  موقوفه  خزانه  به رغم  وعده هاي  داده شده ، خواستار دريافت  اجاره وساير هزينه هاي جانبي  شد كه  اين  درخواست ها باعث  افت  فعاليت هاي  درمانگاه  و محروميت تعدادي  از شهروندان  الوندي  از دريافت  خدمات  درماني  آن شده است .وي  اظهارداشت : درحال  حاضر زيرزمين  اين  ساختمان  كه  در اجاره  انجمن  است قفل  شده  و دو تا از اتاقهاي  آن بدون  اجازه  انجمن  اجاره  داده  شده  و براي ادامه  فعاليت هاي  انجمن  و درمانگاه  مشكلاتي  ايجاد شده  است .
اشدري  افزود: يك  دستگاه  يونيت  دندانپزشكي  نيز كه  براي  ارايه  خدمات  دراتاقي  دراين  درمانگاه  قرار دارد، به  دليل  قفل  شدن  در اتاق  از سوي  موقوفه  بلااستفاده  مانده  است .

پايانه مرزي باجگيران ۱۸ ماه است خاك مي خورد!
ايرنا- فرماندار قوچان  گفت : به  رغم  گذشت  ۱۸ ماه  از زمان تكميل مجتمع  پايانه مرزي  باجگيران،  هنوز اين  مجموعه  واقع  در مرز مشترك  با تركمنستان  بلااستفاده مانده  است .
سيد جلال   هاشمي گفت : عمليات  ساخت  اين مجتمع  هفت  سال  پيش  با ۴۰ ميليارد ريال  اعتبار در نقطه  صفرمرزي  شروع  و ۱۸ ماه پيش آماده بهره برداري شد.وي  افزود: همچنين  در كشور همسايه  نيز از راه اندازي  پايانه  مشابه  در خاك جمهوري  تركمنستان  خبري  نيست .او گفت : در سفر اخير معاون  برنامه ريزي  استانداري  خراسان  رضوي  و هيات  همراه  به  باجگيران ، طي  نشستي  مسايل  و مشكلات  اين  شهر مرزي  به  عنوان  معبري حايز اهميت  در ارتباط با آسياي  ميانه  و مسافت  كوتاه  آن تا پايتخت تركمنستان  مورد بحث  و بررسي  قرار گرفت .در اين  نشست  از سوي  معاون  استاندار مقرر شد با پيگيري  مسئولان استان  و سفارت  جمهوري  اسلامي در تركمنستان  سعي  در راه اندازي  هر چه  زودتر پايانه  شود و در حد امكان،  پايانه هاي  مشترك  هر دو طرف  همزمان  گشايش يابند.او گفت : در صورت  راه اندازي  نشدن  پايانه  مرزي  تركمنستان ۱، ما بطور يكجانبه تا نيمه  دوم  فروردين  ماه  ۸۵ پايانه  مرزي  باجگيران  را راه اندازي  مي كنيم .

كشاورز نمونه مازندران، بذركار شش رديفي ساخت
003027.jpg
كرج _ خبرنگار همشهري: توليد كننده نمونه گندم ديم در شهرستان چالوس موفق به ساخت دستگاه بذركار شش رديفه خودكششي شد و اين دستگاه با همكاري كارشناسان مؤسسه اصلاح بذر و نهال شهرستان كرج و مؤسسه تحقيقات ديم كشور با موفقيت مورد آزمايش قرار گرفت. رستم كياپاشا سازنده دستگاه معتقد است با بكارگيري بذركار شش رديفه، سرعت و دقت كار كاشت چند برابر مي شود و هزينه هاي كاشت به نحو چشمگيري كاهش پيدا مي كند. اين كشاورز و صنعت كار مبتكر، تا به حال ۱۹ نوع ديگر از ماشين آلات كشاورزي را طراحي و توليد كرده كه برخي از آنها پس از تست و بهينه سازي، مورد استفاده سازمانهاي كشاورزي قرار گرفته است.
بنا به اظهار كياپاشا، نوع اتريشي بذر كار شش رديفه با قيمت حدود ۴۵ ميليون تومان به ايران وارد مي شود در حالي كه هزينه ساخت هر دستگاه بذركار توليد داخل حدود چهار ميليون تومان است.

نگاهي به موزه سكه كرمان
سكه هاي دو هزار ساله در ضرابخانه
003105.jpg
ضرابخانه كه هم اكنون موزه سكه نام دارد، از بناهاي مجموعه گنجعلي خان است كه در ضلع شمالي ميدان گنجعلي خان قرار دارد. بناي ساختمان بين سال هاي ۱۰۰۷ تا ۱۰۳۵ به دستور گنجعلي خان حاكم كرمان ساخته شده است.
تزئينات داخلي بنا گچ بري به شكل آجركاري كاذب است. سقف بنا نيز گنبدي است و محل تأمين نور كل بنا مي باشد. اين بنا همچنين داراي پلان هشت گوش، قوس هاي تيزه دار و طاق نماهاي ضربي و سردر آن كاملاً ساده است.
در كاوش هاي معماري انجام شده در اين محل، تعدادي سكه مسي و قطعات فلزي متعلق به دستگاه ضرب سكه به دست آمده كه تأييدي بر كاربري اين بنا به عنوان ضرابخانه است.
سكه هاي به دست آمده كه هم اكنون در اين موزه به نمايش گذاشته شده مربوط به دوره هاي اشكاني، ساساني و سكه هاي دوره اسلامي است.
سكه هاي اشكاني
به طور كلي سكه هاي به دست آمده از اين دوره گرانبهاترين اسنادي است كه مي تواند بخش مهمي از تاريخ اشكانيان را بر ما معلوم كند. چنين به نظر مي رسد كه سيستم پولي اين دوره به طور كلي بر اساس ارزش نقره است چرا كه تاكنون سكه اي از طلا به دست نيامده است. به طور كلي قالب سكه زني در اين دوره شامل تصوير نيم رخ يا تمام رخ شاه است. در پشت اين سكه ها «ارشك» در حالي كه كماني در دست دارد و به تخت نشسته  است، ديده مي شود. اين نقش را چند رديف نوشته به خط يوناني محاط كرده است. گفتني است، واحد پول اين دوره «دراخما» بوده است.
سكه هاي ساساني
تاكنون سكه اي از «پاپك» بنيان گذار سلسله ساساني به دست نيامده است. اما از پسر بزرگ وي يعني شاپور نمونه هايي مورد بررسي و مطالعه قرار گرفته است. بر روي اين سكه ها به خط پهلوي ساساني عبارت «شاه بزرگ شاپور» و در پشت سكه عبارت «پسر شاه پاپك» نوشته شده است. سكه هاي شاپور اول به صورت درهم شامل نيم تنه و نيم رخ پادشاه است كه به جانب راست نگاه مي كند. در اين تصوير شاه با ريش و سبيل و آرايش مو و كلاه سلطنتي ديده مي شود. در پشت سكه در بين دو نگهبان كه تاجي بر سر دارند، آتشداني نقش شده است، نوشته هاي اين سكه ها شامل نام شاپور است. در برخي از نمونه ها جمله «خداي بزرگ، شاپور شاه شاهان ايران» درج شده است.
سكه هاي دوران اسلامي
اولين نشانه هاي ضرب سكه به وسيله مسلمانان در زمان خلافت عثمان روي داد. بر روي سكه هاي اين دوران كه شامل امويان، طاهريان، صفاريان، سامانيان، آل بويه و غزنويان است بيشتر نام خدا و آيات قرآن و در بعضي از دوره ها نام حاكم وقت و القاب و عناوين آن ديده مي شود. اين سكه ها در دوره هاي مختلف به اشكال گوناگوني ضرب شده اند. لازم به ذكر است علاوه بر اينها، سكه هايي از دوران سلجوقيان، خوارزمشاهيان، ايلخانان، تيموريان، آل جلاير، آل مظفر، قره قيونلو، آق قيونلو، صفويان، افشاريه، زنديه و قاجاريه نيز در اين موزه به نمايش درآمده است.

«عَلَم بندي» ؛ در مراغه
003024.jpg
ايسنا ـ مردم شهر مراغه در سومين روز ماه محرم  به ياد پرچم هاي برافراشته شده خاندان نبوت در صحراي كربلا، علم هاي بلندي را كه با پارچه هاي گران بهاي نذري آذين مي شود، به اهتزاز درمي آورند.
يك شاعر خاندان اهل بيت(ع) در مراغه با اشاره به اين كه در هيچ يك از نقاط ايران و جهان تشيع چنين رسمي وجود ندارد و اين رسم خاص مراغه اي ها است، گفت: عَلَم در تاريخ شيعه دو معنا دارد: يكي نشانه حكومتي و ديگري علامتي براي جنگ و درگيري. امام حسين(ع) نيز در روز سوم محرم، دو عَلَم سيادت و مبارزه را در صحراي كربلا به دست حضرت ابوالفضل(ع) برافراشت.
رضا پاشازاده معتقد است: باورهاي مذهبي مردم نوعي تقدس به عَلَم ها داده و هر سال عده كثيري از مردم مراغه طي آييني خاص، عَلَم ها را با سلام و صلوات به اهتزاز درمي آورند.

شاخه درخت از چشم يك مجروح در رشت خارج شد
ايسنا ـ در يك عمل جراحي كم سابقه در يكي از بيمارستانهاي رشت، شاخه درختي از چشمان يك فرد مجروح تصادفي خارج شد.
در پي وقوع يك فقره تصادف و برخورد يك دستگاه خاور با موتور در رستم  آباد شهرستان رودبار و انحراف خاور، سرنشينان موتور به داخل بلوار در آن خيابان پرت شدند كه در اين هنگام شاخه درختي به طول ۱۵ سانتيمتر و به قطر ۳ سانتيمتر وارد چشم راست فردي كه بر ترك موتور سوار بود فرو رفت به گونه اي كه بيش از نيمي از چوب در داخل چشم جوان قرار گرفت.
اين نوجوان ۱۷ ساله بعد از انتقال به بيمارستان رستم آباد، براي درمان و عمل جراحي به بيمارستان گلسار رشت منتقل شد و مورد عمل جراحي قرار گرفت.
دكتر مهريار مشعوف جراح مغز و اعصاب در اين خصوص گفت: بر اثر اين تصادف شاخه درخت وارد چشم اين نوجوان شده و سبب آسيب ديدن پرده مغز وي نيز شد كه با عمل جراحي چهار ساعته اين چوب از چشم فرد خارج شد.
وي ادامه داد:  به علت شدت صدمه وارده و به دنبال آن فشردگي بافت مغز و پاره شدن پرده مغز، مغز دچار خونريزي شده بود كه با جراحي انجام شده ترميم يافت.
دكتر مهريار مشعوف با اشاره به اين كه در حال حاضر بيمار در وضعيت عمومي مناسبي به سر مي برد، خاطرنشان كرد: بعد از ترميم بافت آسيب ديده مغز و بيرون آوردن چوب، از آنجا كه شاخه درخت سبب شكستگي سقف استخوان چشم و انحراف كره چشم شده بود، چشم بيمار را متخصص چشم جراحي كرد. درصد بازگشت بينايي اين فرد چند هفته بعد از عمل مشخص خواهد شد.

گلايه  هاي رييس هيات فوتبال ايلام:
بازيكنان ما شب تا صبح را در ميني بوس سر مي كنند
ايسنا ـ رئيس هيات فوتبال ايلام گفت: بودجه  اين هيات ورزشي سالانه كمتر از ۶ ميليون تومان است و نمي توانيم جوابگوي خواسته هاي تيم ها باشيم.
آبختي سنجابي با اعلام اين مطلب وبا اشاره به اين كه امروز همه  تيم هاي فوتبال استان هاي كشور از حمايت مالي ارگان هاي دولتي و يا شركت هاي توليدي برخوردارند افزود: تيم ها و بازيكنان ما عليرغم شايستگي هايشان از اين حمايت ها بي بهره اند و صرفا به خاطر علاقه و عشق به اين ورزش با هزينه هاي شخصي از جيب خود تيم را سرپا نگه مي دارند.
آبختي سنجابي اضافه كرد: بازيكنان تيم ايلامي كه به نمايندگي استان در دسته سوم كشور حضور دارند، با ميني بوس فاصله  بين ايلام تا شهر ميزبان را طي مي كند و محلي براي خواب و غذايي براي خوردن به خاطر بي پولي ندارند، فقط يك وعده غذا آن هم ساندويچ مي خورند و شب را تا صبح در همان ميني بوس سر مي كنند و فرداي آن روز به زمين مسابقه مي روند!
رئيس هيات فوتبال ايلام بيان كرد: اين در حالي است كه بازيكن تيم مقابل حداقل سالانه ۱۰ ميليون تومان پيش و ماهيانه مبلغ قابل توجهي از باشگاه خود دريافت مي كند و اين مساله روحيه  بازيكنان فوتبال استان را در هم شكسته است به گونه اي كه برخي از آنها فوتبال را رها كرده اند.
وي تلخ ترين نكته  اين مساله را اين گونه گفت: در حالي كه مردم استان ايلام كم درآمد ترين مردم سطح كشور هستند و بازيكنان فوتبال ما هم جزيي از همين مردمند و وضعيت معيشتي بدي دارند اما حاضرند از جيب خودشان توپ، لباس و ديگر امكانات تيم را تامين كنند.
سنجابي وضعيت مالي باشگاه هاي نماينده  استان در رقابتهاي باشگاهي كشور را بسيار بد توصيف كرد و خاطر نشان كرد: برخي از آنها در پرداخت وديعه دو ميليون توماني به فدراسيون فوتبال هم با مشكل جدي مواجهند و راه حل خروج از اين بحران، حمايت مالي كارخانه ها و دستگاه هاي دولتي است.

قطع انشعاب غير مجاز پس از ۳۰ سال
مدير آبفاي كرج ديروز، پريروز خبر داده است كه انشعاب غيرمجاز آب يك كارخانه در كرج پس از ۳۰ سال قطع شده است! اگر از موقعيت اين كارخانه در كرج خبر نداريد بهتر است اضافه كنيم كه اين كارخانه در نقطه مركزي شهر كرج واقع است و رسيدن و بازديد مأموران اداره آب از كنتورهاي اين كارخانه، مسئله پيچيده و دور از دسترسي نيست.
حال سازماني كه بايد فغانش از دست مأموران مجموعه خود بلند باشد، به راحتي با مطبوعات مصاحبه مي گذارد و خبر از اقدام قاطع براي قطع انشعاب مي دهد، موضوعي است كه بايد صبر كنيم و پيامدهاي آن را ببينيم.
در خبر ايرنا آمده است: مدير امور آبفاي  مركزي  كرج  گفت : انشعاب  غيرمجاز آب كارخانه  روغن  جهان كرج  پس  از ۳۰ سال  مورد شناسايي  قرار گرفت  و قطع  شد.
بابك  سيستاني  افزود: اين  انشعاب غيرمجاز به  قطر ۱۰۰ ميليمتر براي  مصارف  تجاري  دراين  كارخانه  مورد استفاده قرار مي گرفت .
سيستاني  يادآورشد: باپيگيري  دفتر حقوقي  و كميته  تحويلگيري  آبرساني هاي خصوصي ، از ابتداي  تابستان  امسال ، آبرساني  روغن  جهان  منحل  و ۳۸۹ مشترك  آن زير پوشش  آبفاي  مركزي  قرار گرفت .
اين  مسئول  خاطرنشان  كرد: پس  از تحويلگيري  اين  آبرساني ، عمليات  قرائت كنتور، مساحي  و مميزي  آن شروع  شد و با اجراي  حدود ۲۰۰ مترلوله گذاري  به منظور توسعه  شبكه ، اين  مشتركان  از آب شرب  شبكه  شهري  بهره مند شدند.
سيستاني  توضيح  بيشتري  در اين  زمينه  از جمله  اينكه  با تخلف  طولاني  مدت كارخانه  روغن  جهان  كرج  به  لحاظ قانوني  چه  برخوردي  خواهد شد، نداد.

ستاد پاكيزگي شهر قزوين آغاز به كار كرد
مديرعامل  سازمان  بازيافت  وتبديل  مواد شهرداري  قزوين  گفت : ستاد پاكيزگي شهر باهدف  تهيه  و اجراي  طرح  جمع آوري  زباله ، حمل  وبازيافت  ضايعات  ساختماني ، جلوگيري  از تخليه  نخاله  و ضايعات  ساختماني  درمعابر و محدوده  شهر و پيگيري تعيين  تعرفه  تخليه  نخاله ها در جايگاه  مخصوص  تشكيل  شد.
حيدر باراني    در بازديد اعضاي  شوراي  اسلامي شهر قزوين  از اين سازمان ، هدف  اصلي  سازمان  بازيافت  را كاهش  حجم  زباله  توليدي  ذكر كرد وافزود: براي  دستيابي  به  اين  هدف ، ستاد تفكيك  و بازيافت  زباله  از مبدا باجذب  كارشناسان  متخصص  راه اندازي  شده است .

جمعي از مديران صندوق هاي قرض الحسنه
ورشكسته فارس دستگير شدند
ايسنا ـ رئيس كل دادگستري استان فارس گفت: هم اكنون جمعي از مديران صندوق هاي قرض الحسنه ورشكسته استان دستگير شده اند و دادگاه براي آنها حكم لازم را صادر خواهد كرد.
احمد سياوش پور اظهار داشت: صندوق هاي قرض الحسنه شيراز و ممسني با همكاري دولت و برنامه ريزي صورت گرفته، ۹۷ درصد تسويه شده است و بر اساس پيش بيني ها تا پايان سال جاري پرونده اين دو صندوق به طور كامل مختومه مي شود.
رئيس دادگستري استان فارس با قدرداني از همكاري دولت خاتمي و استاندار سابق فارس در جهت حل بحران صندوق هاي قرض الحسنه اين استان، گفت: تاكنون ۲ ميليارد تومان تسهيلات از سوي صندوق قرض الحسنه بسيجيان به افراد بدهكار به صندوق هاي بحراني فارس پرداخت شده است تا به طلبكاران اين صندوق ها برگشت داده شود.
وي همچنين در پايان تصريح كرد: هم اكنون جمعي از مديران صندوق هاي قرض الحسنه ورشكسته در فارس دستگير شده اند و نسبت به جرم آنها حكم لازم صادر مي شود.

شوراي حل اختلاف مطبوعات در آذربايجان غربي تشكيل شد
ايسنا ـ شوراي حل اختلاف مطبوعات براي نخستين بار در كشور، با عضويت چهار نفر از اصحاب مطبوعات آذربايجان غربي تشكيل شد.
بنا به اين گزارش، در مراسمي  با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس دادگستري و جمعي از اصحاب مطبوعات و رسانه هاي آذربايجان غربي، اعضاي شوراي حل اختلاف مطبوعات اين استان كه براي نخستين بار در كشور تشكيل مي شود، معرفي شدند.
محل شوراي حل اختلاف مطبوعات آذربايجان غربي نيز اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تعيين شده است .

نخستين كلانتري شهرداري تبريز آغاز به كار كرد
تبريز _ خبرنگار همشهري: نخستين كلانتري ويژه شهرداري تبريز در اين هفته فعاليت خود را آغاز كرد. در مراسمي بدين مناسبت، مهندس نوين شهردار تبريز گفت: متأسفانه مهاجرت بي رويه و سودجويي برخي واسطه ها و دلال ها در امر زمين و مسكن، موجب بروز مشكلات بسيار در سطح شهر و حاشيه هاي آن شده و تأسيس اين كلانتري مي تواند تا حدودي پاسدار حقوق شهروندان باشد. كلانتري تأكيد كرد كه شهرداري قويا نسبت به خلع يد از سودجويان اقدام و خلافكاران در امر ساخت وساز غيرمجاز را به دست قانون خواهد سپرد.

سيل سومار، پل كنگير را برد
ايرنا- سيلاب  ناشي  از بارندگي هاي  سه روز گذشته ، پل «كنگير» در بخش  سومار از توابع شهرستان  مرزي  قصرشيرين  را ويران كرد.
بخشدار سومار گفت : با تخريب  اين  پل  ارتباط عشايرساكن  در مناطق  كاني  شيخ ، گيسكه  و ميان  تنگ  با اين  سوي  رودخانه  قطع  شده است .
خليل  بابلي  تصريح  كرد: بجز عشاير منطقه ، نيروهاي  نظامي و انتظامي مستقر در پاسگاههاي  مرزي  نيز بر اثر اين  حادثه  دسترسي  به  سومار ندارند.

گازرساني به روستاي گل تپه در شهرستان عجبشير
مراغه- طرح گازرساني به روستاي گل تپه شهرستان عجبشير به بهره برداري رسيد.
اجراي اين طرح با ۲۸۰ انشعاب كه به روستائيان داده شده، دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال هزينه داشته است.

سرقت از خانه فرهنگ گيلان موجب تعطيلي
كلاس هاي درس شد!
ايسنا ـ خانه فرهنگ گيلان مورد دستبرد سارقين قرار گرفت و كليه لوازم موجود صوتي و تصويري آن به سرقت رفت.
يكي از اعضاي خانه فرهنگ كه جهت تشكيل كلاس در آن حضور يافته بود، متوجه به سرقت رفتن كليه لوازم صوتي و تصويري شد و ساير اعضاي خانه فرهنگ و پليس را در جريان قرار داد.
سه دستگاه كامپيوتر، دو دستگاه تلويزيون، دو دستگاه ويدئو سي دي، يك دستگاه دوربين فيلمبرداري، يك دستگاه مونتاژ فيلم، فكس، اسكنر، آمپلي فاير و راديو ضبط و مبلغي وجه نقد داخل گاو صندوق خانه فرهنگ گيلان از جمله وسايلي بود كه به سرقت رفت.
با توجه به سرقت انجام شده، تشكيل كلاس هاي تئاتر، موسيقي، سينما و هنرهاي تجسمي به دليل امكانات و وسايل محدود با مشكل مواجه شده است و به اين جهت كلاس هاي تحليل موسيقي و سينما نيز فعلا برگزار نخواهد شد.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |