دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۰ - Feb 13, 2006
گزارش عملكرد شركت هاي كارگزاري بورس منتشر شد
برترين كارگزاران بورس تهران در سال ۸۴
003444.jpg
گروه بورس: آخرين گزارش عملكرد ۷۹ كارگزار فعال در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار در سال ۸۴ منتشر شد.
به گزارش همشهري تازه ترين آمار رسمي ارائه شده از سوي سازمان بورس اوراق بهادار نشان مي دهد: تا پايان پاييز امسال نيمي از كل مبادلات انجام شده در بازار سهام فقط از كانال ۸ شركت كارگزاري فعال انجام پذيرفته است.
در حالي كه در اين مدت ۳۷ شركت كارگزاري در مجموع فقط ۷/۷ درصد از كل مبادلات سهام را به خود اختصاص داده اند. براساس اين گزارش، تا پايان پاييز امسال چهار كارگزاري وابسته به بانك هاي دولتي در جمع ۵ شركت كارگزاري اول بازار از نظر ميزان مبادلات جاي داشته اند.
در اين ميان كارگزاري بانك صادرات بيش از يك پنجم دستور خريد و فروش هاي صادرشده را وارد سيستم هاي مبادلات سهام كرده است.
اين گزارش نشان مي دهد: عملكرد كارگزاري بانك صادرات در طول دوره سپري شده از سال ۸۴ نسبت به سال هاي ۸۳ و ۸۲ معادل چهار تا پنج برابر افزايش يافته است. به نظر مي رسد بيشتر حجم مبادلات انجام شده در اين كارگزاري  به بازارگرداني هاي انجام شده بر سهام سرمايه گذاري غدير مربوط باشد. غدير از ابتداي امسال همزمان با افت قيمت سهام آن با عمليات بازارگرداني فشرده كارگزاري بانك صادرات در محدوده بالاتر از ۴۰۰ تومان حفظ شده است.
كارگزاري بانك ملي با فاصله به نسبت زياد و اختصاص ۳/۷ درصد از كل جمع معاملات سهام در بورس تهران به خود، رتبه دوم بورس تهران را در اختيار گرفته است. عملكرد اين شركت كارگزاري هم نسبت به پارسال ۷ برابر شده است.
دو كارگزاري بانك سپه و بانك صنعت و معدن نيز در طول سال جاري حدود ۵/۴ درصد از كل معاملات سهام را انجام داده و در رتبه هاي چهارم و پنجم ايستاده اند.
كارگزاري كيميا سهم كه معمولاً بخش اعظم دستور خريدهاي مربوط به سهام شركت هاي زيرمجموعه تأمين اجتماعي از طريق آن وارد سيستم مبادلات مي شود، با در اختيار گرفتن ۹/۴ درصد از جمع مبادلات در رتبه سوم قرار گرفته است.
اما در بين كارگزاري هاي بخش خصوصي، شركت كارگزاري نهايت نگر به لطف دريافت دستورهاي خريد و فروش مجموعه سايپا، در رتبه اول نشسته، اين شركت در مجموع ۱/۴ درصد از كل مبادلات بورس را در طول سال جاري انجام داده است.
شركت هاي كارگزاري مفيد و بهمن نيز هر يك با پذيرش حدود ۳ درصد كل دستور خريد و فروش ها در جمع ۸ شركت كارگزاري اول بازار قرار گرفته اند.
اين آمار نشان مي دهد: دو شركت كارگزاري بانك رفاه و بانك مسكن در طول سال ۸۴ با افت شديد آمار عملكرد مواجه بوده اند. در حالي كه پارسال كارگزاري بانك رفاه با ۶/۱۷ درصد از كل معاملات بيشترين حجم عملكرد را در بين كارگزاران بورس به خود اختصاص داده بود، امسال تاكنون در رتبه شانزدهم ايستاده است. عملكرد كارگزاري بانك رفاه هم از ۳/۹ درصد در سال ۸۳ به ۳/۲ درصد در سال ۸۴ افت كرده است.

تشكيل صف هاي فروش براي سهام سيمان و خودرو
گروه بورس: بيشترين صف فروش، روز گذشته براي شركت هاي گروه پتروشيمي، خودرو، سيمان و سرمايه گذاري تشكيل شد.
به گزارش «همشهري» ، در اين ميان طولاني ترين صف فروش ديروز متعلق به سرمايه گذاري غدير بود.
در اين روز ۲۲۹ نفر، تعداد ۲/۲ ميليون سهم اين شركت به ارزش ۹ميلياردريال را به فروش گذاشتند.
در گروه پتروشيمي نيز بيشترين صف فروش، روز گذشته براي شركت هاي پتروشيمي اراك، پتروشيمي شيراز و پتروشيمي خارك تشكيل شد. اين گزارش حاكي است كه در گروه سيمان، روز گذشته صف فروش سيمان سپاهان و سيمان شرق طولاني تر شد و در گروه خودرو بيشترين دستور فروش ها براي سهام سايپا ديزل، سايپا و گروه بهمن صادر شد.
بنابراين گزارش ۲۳۱ نفر، ديروز ۲/۱ ميليون سهم بانك اقتصاد نوين به ارزش ۳ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
در سوي ديگر، بازارگردانان با بازارگرداني سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن ، پتروشيمي اصفهان، زامياد، سيمان شرق و پتروشيمي آبادان، كوشش كردند بازار متعادل تر شود.

خبري از اجرايي شدن سهام عدالت نيست
ايسنا:سهام عدالت در مرحله نخست بايد از طريق سازمان خصوصي سازي واگذار شود، ولي هنوز مكانيزم آن مشخص نشده است.
دكتر عباس هشي حسابرس معتمد بورس اوراق بهادار گفت:هيچ  خبري از اجرايي شدن سهام عدالت نيست و احتمالا شركت هاي تعاوني  در استان ها تشكيل شده است كه اعلام كرد ه اند، اين سهام به افراد هدف در چهار استان داده مي شود.
هشي با بيان اينكه با بررسي روند خصوصي سازي در خلال سال هاي ۶۸ تا ۸۰ مي توان دريافت كه در فرايند خصوصي سازي عدالت و توزيع درآمد به طور عادلانه بين مردم اتفاق نيفتاده است، خاطرنشان كرد: به عبارتي هدف خصوصي سازي كسب درآمد وكاهش تصدي گري دولت بوده و آن طور كه همه انتظار دارند مردم به طور مساوي ذي نفع نبودند و همواره هم يكي از نقاط ضعف خصوصي سازي رعايت نشدن عدالت بود، ضمن اينكه خصوصي سازي به دلايل مختلف با شكست روبه رو شد.
حسابرس معتمد بورس اوراق بهادار ادامه داد: روي سهام حداقل قيمت گذاشته مي شود و قرار است پولش را هم قسطي بگيرند بنابراين الزامي نيست مردم در حال حاضر پول بدهند زيرا پول اين سهام غيرمستقيم از طريق شركت ها و در اقساطي از محل سودي كه در آينده نصيب آنها خواهد شد، ارائه مي شود.
عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي يكي از نكاتي را كه بايد در اين آيين نامه تكليف شود حفظ منافع عموم دانست و افزود: گيرندگان سهام عدالت كساني هستند كه در حال حاضر از نظر معيشتي در وضعيت خوبي قرار ندارند.
او با بيان اينكه در اين طرح نكات مثبت و ابهام وجود دارد، تاكيد كرد:مطالعه دقيق روي قانون و آيين نامه صورت گرفته و ايجاد شركت تعاوني و شناسايي شركت مادر تخصصي به بهترشدن وضعيت اقتصاد ايران كمك خواهد كرد.

كاهش ۵ درصدي قيمت سهام ۲۷ شركت
گروه بورس: قيمت سهام ۲۷ شركت در جريان معاملات ديروز بورس تهران تا سقف ۵درصد كاهش يافت.
به گزارش «همشهري» در اين روز قيمت سرمايه گذاري مسكن، نفت پارس، شهد ايران، آزمايش، گاز لوله و هپكو ۵ درصد افت كرد.همچنين ايران ارقام، ايران تاير، پتروشيمي اراك، سرمايه گذاري صنعت نفت، سيمان هگمتان، پيام، گاز لوله، گروه بهمن و ليزينگ صنعت و معدن، ديروز افت ۵درصدي قيمت را تجربه كردند.بنابراين گزارش، سايپا آذين، آذر آب و ليفت تراك سازي سهند ۳ شركتي بودند كه روز گذشته سقف ۵ درصدي افزايش قيمت را پر كردند.

شاخص كل به ۹ هزار و ۹۰۰ واحد نزديك شد
003441.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام، روز گذشته ۶/۱۹ واحد افت و به رقم ۹هزار و ۹۰۴ واحد كاهش يافت.
به گزارش همشهري در اين روز معاملات ايران خودرو ديزل، سيمان سپاهان، گروه بهمن و گاز لوله بيشترين تأثير را بر روند افت شاخص ها داشت.
شاخص عملكرد تالار اصلي، ديروز ۵/۱۸ واحد كاهش را تجربه كرد و به ۹هزار و ۶۲۴ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي هم با ۲۲ واحد كاهش به ۱۰ هزار و ۷۵ واحد رسيد.
داد و ستدهاي سهامداران بورس ديروز موجب شد شاخص بازده نقدي و قيمت، ۵۵ واحد پايين آمده و به رقم ۲۷هزار و ۸۲۷ واحد برسد.
اين گزارش حاكي است: شاخص واسطه گري هاي مالي در جريان معاملات روزگذشته ۲۳ واحد كاهش يافت تا نشان دهد عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري در اين روز مثبت ارزيابي شده است. اين شاخص در پايان معاملات ديروز رقم ۲۴هزار و ۱۴۰ واحد را نشان مي داد.
شاخص صنعت هم ديروز ۱۶ واحد منفي خورد و رقم ۷هزار و ۶۸۸ واحد را براي خود به ثبت رساند. اين شاخص، عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد.
در اين روز شاخص سهام ساختمان ۱۳ واحد، شاخص گروه وسايل نقليه ۲۰ واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۹ واحد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۵ واحد افت داشتند.

به رغم پيگيري هاي سازمان بورس
نوسا سياست تقسيم سود ۸۴ را اعلام نكرده است
گروه بورس: شركت نوسازي و ساختمان تهران(نوسا) در پاييز امسال به ازاي هر سهم ۲۵ ريال سود كنار گذاشت و توانست ۹ درصد بودجه را محقق سازد.
به گزارش «همشهري» اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان شهريورماه ۸۵ مبلغ ۲۷۵ ريال پيش بيني كرده است.
نوسا در پاييز امسال ۱۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات داشته و ميزان بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته آن نيز ۴/۸ ميليارد ريال بوده است. در اين مدت سود عملياتي شركت ۷ ميليارد ريال و سود خالص آن ۵/۷ ميليارد ريال برآورده شده است.
بر اساس اين گزارش پيش بيني عملكرد سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه نوسا در مقايسه با عملكرد سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش و ارائه خدمات ۱۱۰ درصد افزايش، بهاي تمام شده واحدهاي فروش رفته ۱۱۸ درصد افزايش، سود عملياتي ۷۰ درصد افزايش و سود خالص ۶ درصد افزايش نشان مي دهد.اين شركت به رغم پيگيري هاي سازمان بورس هنوز سياست  تقسيم سود خود براي سال مالي ۸۴ را اعلام نكرده است.

شوراي بورس هر چه زودتر تشكيل شود
ايسنا: با توجه به اين كه در بورس پولي خلق نمي شود، بنابراين نمي تواند در رشد نقدينگي نقشي داشته باشد، در حالي كه در كاهش نقدينگي تاثيرگذار است.
حسين خرازي، مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي گفت: خود بورس خلق نقدينگي جديد نمي كند، اما مي تواند محلي براي كنترل نقدينگي باشد. طبيعي است كه در چند ماه گذشته بورس نتوانسته اين نقش خود را به خوبي ايفا كند.
او خاطرنشان كرد: نه سهام شركت جديدي در بورس عرضه شده و نه اجازه افزايش سرمايه  جديدي داده شده، اگر هم معامله اي صورت گرفته درون بورس بوده، بنابراين به نظر مي رسد پول تازه اي كه از بيرون وارد بورس شده است خيلي كم است.
مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي با بيان اين كه توزيع سهام عدالت خيلي به بورس ارتباطي ندارد، تاكيد كرد: تا مدت زيادي اين سهم قابل معامله نيست و در رهن دولت باقي ماند و از محل سودهاي سال هاي آينده آزاد مي شود. چون قابليت فروش ندارد توليد ارزش جديدي هم براي مالكان جديد خود نمي كند. مگر اين كه بازار جداگانه اي براي آن طراحي كنند كه آن هم تبعات ويژه اي دارد. وي به ديرشدن زمان تشكيل شوراي بورس اشاره كرد و گفت: با توجه به اوضاع سياسي و مسائل روز، بازار سرمايه در حال حاضر متولي ندارد، از ۱۱ عضو شوراي بورس پنج عضو آن معلوم نيستند اما شوراي بورس با ۶ عضو حقوقي مي تواند تشكيل  شود بنابراين تشكيل اين شورا در بازار تاثير مي گذارد و دلگرمي خاصي از سوي دولت و نظام به فعالان بازار داده مي شود.
خرازي در ادامه به نبود فرصت براي تشكيل سازمان جديد بورس اوراق بهادار اشاره كرد و گفت: حدود ۵/۲ ماه از تصويب قانون مي گذرد بنابراين فرصت زيادي براي تشكيل سازمان نيست. متولي اصلي بازار شوراي بورس است. شايد حدود ۱۰۰ آيين نامه، ۱۰۰ دستورالعمل و ده ها اساسنامه بايد نوشته شود. همه اينها نيازمند بازار متشكلي است كه زير نظر نظارت و كنترل سازمان بورس جديد بايد كار كنند.
وي بورس نفت را يكي از فرصت هاي جدي اقتصاد كشور عنوان كرد و افزود: متاسفانه دولت قبلي در اين زمينه بسيار سهل انگاري كرد، دولت جديد نيز چهار ماه طول كشيد كه وزير نفت را انتخاب كند، بنابراين شوراي بورس بايد فشار آورده تا فرصت ملي اقتصادمان را مثل باقي فرصت هايي كه از دست داده ايم از دست ندهيم. متخصصان ايراني كه حاضر بودند براي بورس نفت با ما همكاري كنند جذب بازارهاي دوبي و كويت شده اند. اين كارگزار بورس اوراق بهادار ادامه داد: با توجه به اين كه دومين توليدكننده گاز و مشتقات پتروشيمي در دنيا هستيم، بورس نفت و حامل هاي انرژي و كالاي مشتقه از نفت و ابزارهاي مالي مشتقه از نفت مي تواند در منطقه آزاد كيش بسيار پررونق باشد. به نظر مي رسد دست هايي در كار است كه نمي گذارد اين كار پيش برود.

توسعه خوزستان هيأت مديره جديد را معرفي كرد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري و توسعه خوزستان در مجمع عمومي عادي سالانه خود ضمن بررسي صورت هاي مالي، اعضاي هيأت مديره جديد را معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» عباس نگارستاني و منصور سلطاني دو عضو هيأت مديره اين شركت هستند. همچنين حسنعلي سينايي به عنوان مديرعامل و عضو هيأت مديره، مهدي كمراني به عنوان نايب رئيس هيأت مديره و عباس هلاكوئي به عنوان رئيس هيأت مديره اين شركت معرفي شدند.
در اين مجمع درآمد حاصل از فروش ۳/۱ ميليارد ريال و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲/۱ ميليارد ريال براي اين شركت به تصويب رسيد. ضمن اينكه در مجمع يادشده سود خالص توسعه خوزستان ۲/۶ ميليارد ريال برآورد شد و شركت مبلغ ۴ هزار و ۴۴۰ ريال سود بين سهامدارانش پخش كرد.
هيأت مديره اين شركت در اين جلسه ۲۲۲ ريال پاداش دريافت كردند.

افزايش سرمايه دو شركت به ثبت رسيد
گروه بورس: دو شركت داده پردازي ايران و گالوانيزه فجر سپاهان افزايش سرمايه خود را به ثبت رساندند.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس سرمايه داده پردازي ايران از ۵/۴۶ ميليارد ريال به ۴/۹۳ ميليارد ريال تغيير مي كند. اين افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران تأمين مي شود.
سرمايه فجر سپاهان از ۵/۲۱۴ ميليارد ريال به ۲۸۶ ميليارد ريال افزايش مي يابد.

هيأت مديره سرمايه گذاري صنعت و معدن معرفي شد
گروه بورس:  اعضاي جديد هيأت مديره سرمايه گذاري صنعت و معدن طي اطلاعيه اي معرفي شدند.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس فريبرز قاسمي نماينده سرمايه گذاري آتيه دماوند به عنوان مديرعامل و نائب رئيس هيأت مديره و مهدي شريفي نيك نفس نماينده بانك صنعت و معدن به عنوان رئيس هيأت مديره انتخاب شدند.
همچنين مجتبي زوار نماينده گروه كارخانجات صنعتي و معدني ايران و حسن سلامت نماينده ليزينگ صنعت و معدن به عنوان اعضاي هيأت مديره سرمايه گذاري صنعت و معدن معرفي شدند.
قرار است شركت سرمايه گذاري ايران و فرانسه نيز يك نماينده براي عضويت در اين شركت معرفي كند، اما تاكنون اين شخص را معرفي نكرده است.

اعضاي هيأت مديره رنا معرفي شدند
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري رنا اعضاي هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» سازمان گسترش و نوسازي، صندوق حمايت و بازنشستگي آينده ساز، شركت ساختمان و خدمات نوساز، سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري و سرمايه گذاري صبا تأمين به عنوان اعضاي هيأت مديره اين شركت انتخاب شدند.

معرفي هيأت مديره «مپنا»
گروه بورس: شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران (مپنا) مديرعامل و اعضاي هيأت مديره خود را معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» محمد احمديان نماينده مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق، محمود مقدم نماينده مديريت توليد برق دماوند، حميد اسلاميان نماينده مديريت توليد برق بعثت، حميد زرگرپور نماينده مديريت توليد برق ري و عبدالحسين مهنما نماينده سازمان گسترش و نوسازي ۵ عضو هيأت مديره اين شركت هستند.موسي رفان به عنوان رئيس هيأت مديره و مديرعامل و محمود جنتيان نماينده سرمايه گذاري صنايع برق و آب صبا به عنوان نائب رئيس هيأت مديره مپنا معرفي شده اند.

كيميدارو در مجمع سود بيشتري تقسيم كرد
گروه بورس: شركت كيميدارو در مجمع عمومي عادي سالانه خود ۵۰۰ ريال سود بين سهامدارانش تقسيم كرد.
به گزارش «همشهري» اين شركت پيش از اين قصد داشت ۴۴۳ ريال سود پخش كند كه در مجمع ياد شده ۵۷ ريال به اين رقم افزود. براساس صورتحساب سود و زيان كيميدارو كه به تصويب مجمع هم رسيد، در سال مالي منتهي به پايان آذر ماه ۸۴ اين شركت ۱۶۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۳/۱۱۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و مبلغ ۵/۳۶ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴۴ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده است. در اين سال شركت به ازاي هر سهم خود ۷۲۷ ريال سود كنار گذاشته است.

بورس فرش ، سال آينده راه اندازي مي شود
واحد مركزي خبر: رئيس مركز ملي فرش از تأسيس بورس فرش ايران در سال آينده خبر داد.
فرجي تشكيل بورس فرش را براي صنعت فرش دستباف كشور ضروري دانست و افزود: مطالعات افتتاح بورس فرش آغاز شده. شفاف سازي قيمت فرش و عدالت در پرداخت دستمزد واقعي به بافندگان فرش از مزاياي ايجاد بورس فرش است.

سرمايه فولاد كاويان دو برابر شد
گروه بورس: شركت فولاد كاويان افزايش سرمايه ۱۰۰ درصدي خود را به ثبت رساند.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس سرمايه شركت از مبلغ ۵۰ ميليارد ريال به ۱۰۰ ميليارد ريال افزايش يافت.
مبلغ ياد شده از محل مطالبات حال شده تأمين مي شود.

سرمايه سامان گستر اصفهان ۱۱۶ درصد افزايش يافت
گروه بورس: بر اساس تصميم مجمع عمومي فوق العاده سامان گستر اصفهان، سرمايه اين شركت ۱۱۶ درصد افزايش يافت.
به گزارش «همشهري» هيات مديره اين شركت ظرف مدت ۲ سال طي يك يا دو دهه بايد افزايش سرمايه از مبلغ ۱۸۵ ميليارد ريال به ۴۰۰ ميليارد ريال را عملي كند.
اين افزايش سرمايه از محل اندوخته صرف سهام،  سود انباشته، مطالبات و آورده نقدي سهامداران تامين مي شود.

دادوستد كنجاله و جو در بورس كشاورزي
ايرنا: در معاملات روز يكشنبه بورس كالاي كشاورزي، در مجموع ۱۶۰ تن كنجاله و جو به ارزش ۳۸۵ ميليون ريال دادوستد شد. در اين معاملات در مقابل ۶۰ تن تقاضا براي محصول جو، چهار هزار و ۴۶۰ تن عرضه وجود داشت كه ميزان تقاضا شده به ارزش ۹۰ ميليون ريال معامله شد.
در اين بورس، در مقابل ۱۰۰ تن تقاضا براي محصول كنجاله، ۲ هزار و ۹۳۰ تن عرضه وجود داشت كه ميزان تقاضا شده به ارزش ۲۹۵ ميليون ريال فروش رفت.
در فعاليت روز گذشته بورس كالاي كشاورزي بر روي محصول هاي ذرت، خرما، عدس، پسته، نخود و برنج معامله اي انجام نشد.

توليدي تهران مديرعامل جديد را معرفي كرد
گروه بورس: شركت توليدي تهران، مديرعامل جديد خود را معرفي كرد.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس محمدصادق حاج ملاعلي كني به جاي مرتضي رضي زاده به عنوان مديرعامل عضو هيأت مديره اين شركت انتخاب شده است.
مرتضي رضي زاده رئيس هيأت مديره، كامران بديعي نائب رئيس هيأت مديره و غلامعلي بصائري و سيدعلي ثابت اعضاي هيأت مديره توليدي تهران هستند كه در سمت هاي خود ابقا شدند.

گل گهر سود بيشتري پيش بيني كرد
گروه بورس: شركت سنگ آهن گل گهر پيش بيني سود هر سهم خود را از يك هزار و ۴۸ ريال به يك هزار و ۱۹۳ريال تغيير داد.
به گزارش «همشهري» اين شركت افزايش مقدار توليد و فروش، پيش بيني فروش ۱۱۰ هزار تن مواد برگشتي، كاهش هزينه هاي توليدي و كاهش ماليات را از جمله دلايل تعديل ياد شده اعلام كرده است.
بنا بر اين گزارش، گل گهر در ۹ ماه نخست امسال يك هزار و ۴۴ ميليار ريال درآمد حاصل از فروش و ۳۵۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته و مبلغ ۳۷۳ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده است.در اين مدت شركت به ازاي هر سهم ۸۴۷ ريال سود خالص كنار گذاشت كه اين رقم ۷۱ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال گل گهر در مقايسه با سال مالي قبل از آن، به ترتيب به لحاظ فروش ۶۰ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۷ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۱۳ درصد افزايش و سود خالص ۱۰۷ درصد افزايش نشان مي دهد.
اين شركت امسال قصد دارد ضمن افزايش سرمايه از مبلغ ۴۴۰ ميليارد ريال به ۸۸۰ ميليارد ريال، ۶۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.

ادامه كاهش شاخص هادر بورس هاي امارات
واحد مركزي خبر: كاهش  شاخص  هاي  سهام  در بازارهاي  مالي  امارات  همچنان  ادامه  دارد.
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  العربيه  شاخص  سهام  در بازارهاي  مالي  ابوظبي  با چهل  و يك  واحد كاهش  به  چهار هزار و ششصد و سي  و يك  واحد رسيد. شاخص  سهام در بازار مالي  دوبي  با هشت  واحد كاهش  در نهصد و يازده  واحد بسته  شد.شاخص  سهام  در بازار مالي  دوحه  نيز با چهل  و هشت  واحد كاهش  به  ده  هزار و دويست  و دوازده  واحد رسيد.در اين  حال  شاخص  سهام  در بازار مالي  بحرين  با چهار و سي  و دو صدم  واحد افزايش  به دو هزار و سيصد و سي  و نه  واحد رسيد.شاخص  سهام  در بازار مالي  عربستان  نيز با صد واحد افزايش  در نوزده  هزارو چهارصد و نود و هفت  واحد بسته  شد.شاخص  سهام  در بازار مالي  كويت  با هفده  واحد افزايش  به  دوازده  هزار و پنجاه  و چهار واحد رسيد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۶۹-
۴۲-
۸۵۴
آبسال
۱.۲۶-
۱۶-
۱,۲۵۷
آبگينه
۵-
۴۴-
۸۳۶
آزمايش
۰.۵۹
۳۹
۶,۶۹۹
آلومتك
۴.۹۶-
۵۹۱-
۱۱,۳۱۴
آلومراد
۴.۶۷-
۱۶۱-
۳,۲۸۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۴.۹۸-
۱۹۱-
۳,۶۴۶
ايران ارقام
۴.۹۹-
۵۳-
۱,۰۰۹
ايران تاير
۳.۰۱-
۹۲-
۲,۹۶۰
ايران خودرو
۴.۳۹-
۱۵۶-
۳,۴۰۰
ايران خودروديزل
۳.۷۹-
۲۲۹-
۵,۸۱۸
ايران دارو
۰
۰
۹,۰۸۸
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۳.۷۶-
۳۵۳-
۹,۰۳۰
باما
۰.۰۸
۲
۲,۳۹۴
بانك كارآفرين
۱.۳۵-
۵-
۳۶۵
پارس الكتريك
۰.۵۴-
۷-
۱,۲۹۰
پارس خودرو
۰.۰۲-
۱-
۶,۱۳۶
پارس دارو
۴.۹۹-
۹۲-
۱,۷۵۱
پاكسان
۰.۱۷-
۱۳-
۷,۷۴۱
پتروشيمي آبادان
۴.۹۹-
۵۳۴-
۱۰,۱۶۵
پتروشيمي اراك
۰.۱۳
۸
۶,۱۷۳
پتروشيمي اصفهان
۰.۵۷
۶۶
۱۱,۶۶۸
پتروشيمي خارك
۴.۹۴-
۶۴-
۱,۲۳۱
پتروشيمي شيراز
۰
۰
۱,۱۲۲
پلاستيران
۰.۶۱
۱۶
۲,۶۲۲
تجهيزنيروي زنگان
۲.۶۳-
۹۶-
۳,۵۴۹
تراكتورسازي ايران
۴.۹۹-
۸۰-
۱,۵۲۲
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲.۹۹-
۲۶۵-
۸,۶۰۰
توليد سموم علف كش
۰.۲-
۲-
۹۸۶
توليد محور خودرو
۴.۹۸-
۶۴-
۱,۲۲۱
توليدي تيزرو
۴.۹۴-
۶۹-
۱,۳۲۸
چيني ايران
۹.۹۳-
۱۲۲-
۱,۱۰۷
حق تقدم رايان سايپا
۲.۵۶
۲
۸۰
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۹.۹۱-
۶۴-
۵۸۲
حق تقدم مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴.۹۹-
۳۶۴-
۶,۹۲۵
حمل و نقل پتروشيمي
۴.۹۹-
۱۷۲-
۳,۲۷۷
حمل و نقل توكا
۰.۷۴
۵۵
۷,۴۹۹
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۴.۹۹-
۲۸۶-
۵,۴۴۴
خوراك دام پارس
۳.۲۲
۹۴
۳,۰۱۰
داده پردازي ايران
۴.۴-
۳۵۰-
۷,۶۰۱
داروسازي جابرابن حيان
۰.۲۹
۲۷
۹,۳۰۰
داروسازي زهراوي
۰.۲۷-
۶-
۲,۱۸۸
داروسازي سبحان
۲.۳۷-
۶۸-
۲,۸۰۰
داروسازي كوثر
۴.۲۸-
۹۸-
۲,۱۹۰
رايان سايپا
۱.۱۵
۱۱
۹۷۰
روغن نباتي جهان
۳.۸۱-
۵۷-
۱,۴۴۱
روغن نباتي ناب
۳.۶-
۴۶-
۱,۲۳۲
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۴۹-
۴۱-
۸,۳۰۰
زامياد
۰.۰۳
۱
۳,۸۴۷
سايپا
۴.۹
۸۴
۱,۸۰۰
سايپاآذين
۱.۴۶-
۷۷-
۵,۲۰۰
سايپاديزل
۱.۶۳-
۲۳-
۱,۳۹۰
سرما آفرين
۲.۲۳-
۳۳-
۱,۴۴۴
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ)
۰.۲
۲
۱,۰۲۳
سرمايه گذاري بوعلي
۳.۶۹-
۷۴-
۱,۹۳۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰
۰
۲,۵۷۸
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲.۱۲-
۹۳-
۴,۳۰۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۴۷-
۹-
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ)
۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۹۸-
۱۰۹-
۲,۰۷۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۹
۲
۲,۱۲۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۵-
۱۶۹-
۳,۲۱۴
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱۱,۱۹۷
سنگ آهن گل گهر
۱.۵۳-
۱۹۹-
۱۲,۸۰۰
سيمان بهبهان
۱.۱۹-
۱۳۳-
۱۱,۰۰۰
سيمان تهران
۲.۲۱-
۲۱۰-
۹,۳۰۰
سيمان سپاهان
۲.۰۷-
۱۹۴-
۹,۲۰۰
سيمان شرق
۴.۹۹-
۵۶۶-
۱۰,۷۸۴
سيمان صوفيان
۴.۹۹-
۴۱۰-
۷,۸۰۳
سيمان هگمتان
۵-
۹۴-
۱,۷۸۷
شهد ايران
۲.۴۷-
۱۸-
۷۱۰
صنايع آذرآب
۲.۴۴-
۱۵۴-
۶,۱۵۰
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۷۸
صنايع ريخته گري ايران
۰
۰
۸,۶۴۷
صنايع شيميايي ايران
۴.۹۸-
۱۹۴-
۳,۶۹۸
صنايع كاغذسازي كاوه
۱.۰۶-
۴۶-
۴,۲۹۷
صنعتي دريايي ايران
۴.۵۳-
۹۶-
۲,۰۲۱
فرآورده هاي تزريقي ايران
۲.۷۱-
۳۰-
۱,۰۷۵
فنرسازي خاور
۱.۸۵-
۱۷۰-
۹,۰۱۱
قند اصفهان
۱.۲۱
۱۶
۱,۳۴۳
قند پارس
۱.۶۴
۲۸
۱,۷۳۹
قند مرودشت
۴.۸۸-
۳۹-
۷۶۰
قوه پارس
۴.۴۳-
۲۱۲-
۴,۵۷۲
كارتن ايران
۴.۹۶-
۶۸-
۱,۳۰۳
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۲۱-
۳۹-
۱۸,۳۵۲
كالسيمين
۰.۳۷
۹
۲,۴۵۰
كشت وصنعت پياذر
۰
۰
۲,۶۳۹
كمباين سازي ايران
۴.۹۹-
۱۶۵-
۳,۱۴۳
گازلوله
۴.۹۷-
۱۱۷-
۲,۲۳۶
گروه بهمن
۰
۰
۳,۴۳۷
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۹۹
۲۵۲
۵,۳۰۷
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰
۰
۸,۵۹۳
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۳.۱۵-
۱۳۰-
۴,۰۰۰
گلوكوزان
۰.۵۸-
۱۹-
۳,۲۵۰
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۶۲-
۷۱-
۱,۴۶۵
ليزينگ ايران
۴.۹۷-
۱۱۲-
۲,۱۴۰
ليزينگ صنعت و معدن
۵
۶۳
۱,۳۲۳
ليفت تراك سازي سهند
۰.۴۶-
۷-
۱,۵۳۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴.۴۶-
۲۷۸-
۵,۹۵۱
معدني و صنعتي چادرملو
۴.۹۸-
۲۲۳-
۴,۲۵۱
ملي سرب و روي ايران
۲.۴۶
۲۵
۱,۰۴۰
مهركام پارس
۳.۶۱
۱۲۸
۳,۶۷۰
مهندسي نصير ماشين
۴.۹۷-
۱۵۹-
۳,۰۴۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۳.۷۸-
۶۵-
۱,۶۵۵
موتوژن
۵-
۷۳۳-
۱۳,۹۳۸
نفت پارس
۴.۹۲-
۳۴-
۶۵۷
نورد و لوله اهواز
۳.۰۱-
۴۹-
۱,۵۸۰
نيرو محركه
۱.۸۵
۳۸
۲,۰۹۰
نيروترانس
۰.۹۴
۱۱
۱,۱۸۵
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |