دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۰ - Feb 13, 2006
كليات بودجه شهرداري تهران در جلسه ديروز شوراي شهر بررسي شد
انتخابات شوراياري ها هماهنگ
با وزارت كشور برگزار مي شود
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بار ديگر بر تشكيل شوراياري هاي محلي در تهران تأكيد كرد و گفت: اگر وزارت كشور با شكل انتخابات شوراياري ها مشكل دارد، سيستم انتخابات شوراياري ها را به گونه اي پيش بيني خواهيم كرد كه براي وزارت كشور قابل قبول باشد.
به گزارش همشهري، مهندس مهدي چمران در پايان دويست و يازدهمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر افزود: آقايان اعلام مي كنند كه نوع انتخابات شوراياري ها، وزارت كشوري است و ظاهراً سيستم انتخابات براي آقايان مشكل ايجاد كرده است؛ از اين رو شوراي شهر انتخابات را طوري برگزار مي كند كه وزارت كشور مشكل نداشته باشد.
وي همچنين گفت: بدنه وزارت كشور هنوز با شوراها ميانه خوبي ندارد و اين موضوع حتي بر مسئولان وزارت كشور نيز تأثير گذاشته است و گويي نمي خواهند شوراها نضج بگيرند.
چمران در خصوص بررسي اعتراض فرمانداري در شوراي حل اختلاف نيز گفت: هنوز نتيجه اين بررسي به دست ما نرسيده است ولي تا آنجا كه مي دانم با شوراياري ها مخالفتي ندارند و وزير كشور گفته است كه با اصل وجود شوراياري ها موافق است، ولي در برگزاري انتخابات آنها شبهاتي وجود دارد كه بايد برطرف شود.
وي افزود: مصوبه شوراياري ها مربوط به ۶ سال پيش است و در اين مدت ۵ آيين نامه در اين زمينه لحاظ شده است كه ۲ مورد آن مربوط به دوره مديريت دكتر احمدي نژاد در شهرداري بوده است.
وي شوراياري ها را در راستاي مشاركت مردم در تصميم گيري ها و سپردن امور به آنان ارزيابي كرد و گفت: سياست سپردن امور به مردم، سياست دولت نيز هست و شوراياري ها هم اكنون در ۹ شهر كشور تشكيل و يا در شرف ايجاد شدن است.
بررسي بودجه شهرداري
رئيس شوراي شهر همچنين گفت: در جلسه امروز شوراي شهر، كليات لايحه بودجه سال آينده شهرداري تهران بررسي شد.
چمران افزود: بررسي بودجه سال ۸۵ شهرداري به لحاظ درآمدي و هزينه اي هفته آينده و قبل از بهمن ماه پايان خواهد يافت و تصويب خواهد شد.
وي تصريح كرد كه بودجه سال آينده شهرداري هم اكنون در كميسيون هاي تخصصي شوراي شهر در حال بررسي است.

پيمانكار موظف است به جاي درختان قطع شده، فضاي سبز جديد ايجاد كند
واكنش شهرداري و شوراي شهر
درباره قطع ۷ هزار درخت در لويزان
003453.jpg
گروه شهري - جمشيد پوراسكندر: مديريت شهري تهران، ماجراي قطع كردن تعدادي از درختان پارك جنگلي لويزان را بطور جدي پيگيري مي كند.
به گزارش خبرنگار ما براي ساخت و تكميل شبكه عبوري در شمال شرق تهران، تكميل و تعريض بخشي از بزرگراه شهيد زين الدين و اتصال بزرگراه همت به سه راه آزمايش به عنوان يكي از پروژه هاي ترافيكي مهم شرق تهران در برنامه تفصيلي ترافيك تهران پيش بيني شده است.
از همين رو، چندي پيش تعريض بخشي از بزرگراه زين الدين به منظور روان سازي و ارتقاء سطح ايمني تردد خودروها به عنوان يك پروژه مورد تاييد مراجع ذيصلاح در شهرداري قرار گرفت و متعاقب آن پيمانكار و مجري طرح مشخص شد.
براي اجراي اين طرح كه مي تواند به استانداردسازي سرعت خودروها در شمال شرق شهر منتج شود، مقرر شد شماري از درختان پارك جنگلي لويزان قطع شود، از اين رو پيگيري هاي قانوني آن انجام شد و مجوز قطع چند درخت به شرط كاشت در جاي ديگري صادر شد.
يك مقام مسئول در شهرداري تهران با بيان اين مطلب كه اصولا اين نهاد بطور ذاتي خود را موظف به ايجاد فضاي سبز و صيانت از محيط زيست مي داند، افزود: متاسفانه پيمانكار پروژه بيش از تعداد مصوب، به قطع درختان اقدام كرده كه مطابق ضوابط و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
در همين زمينه مهندس چمران _ رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز اعلام كرد قطع برخي درختان بوستان جنگلي لويزان براي اجراي عمليات عمراني و با مصوبه شوراي شهر صورت گرفته است.
وي خاطرنشان مي كند: شوراي شهر تهران مصوبه اي دارد كه براي اجراي طرحهاي عمراني، با هماهنگي سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري مي توان درخت قطع كند و در جاي ديگر به همان تعداد بكارد.
چمران مي افزايد: شهرداري تهران براي اجراي امتداد بزرگراه زين الدين مجبور بود درختان كاج ضلع جنوبي جنگل لويزان را قطع كند.
بزرگراه درون شهري زين الدين هم اينك به عنوان يك شريان عبوري خودروها از جايگاه مهمي در مديريت ترافيك برخوردار است، از اين رو استانداردسازي اين بزرگراه اجتناب ناپذير است. بروز همه روزه بار ترافيك سنگين در اين منطقه از شهر، خسارات اقتصادي و زيست محيطي آشكار و پنهاني را بر گرده شهر و شهروندان تحميل مي كند.يك كارشناس ترافيك و حمل و نقل در اين باره مي گويد: تكميل بزرگراه زين الدين و اتصال بزرگراه شهيد همت به سه راه آزمايش موجب روان سازي ترافيك مي شود و تعريض بخشي از بزرگراه زين الدين، اجتناب ناپذير و در عين حال اقتصادي است، چرا كه تغيير مسير ادامه اين بزرگراه از وسط بافت مسكوني مي گذرد و تملك و آزادسازي آنها، بودجه هنگفتي مي طلبد و زمان اجراي طرح را بسيار طولاني مي نمايد و اين در حالي است كه به شرط جايگزين مي توان شماري از درختان را قطع كرد.
قطع۷ هزار درخت با مجوز كميسيون ماده ۷
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران اظهار داشت: براي قطع ۷ هزار اصله درخت در پارك جنگلي لويزان كميسيون ماده ۷ شهرداري تهران مجوز صادر كرده است. محمد عيديان، افزود: طبق لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها، قطع هرگونه درخت در حريم شهر بايد با مجوز كميسيون ماده ۷ شهرداري تهران صورت گيرد و براي قطع ۷ هزار اصله درخت در پارك جنگلي لويزان نيز كميسيون ماده ۷ مجوز صادر كرده است.

نخستين قطار ايراني مترو
003456.jpg
گروه شهري: به زودي طي مراسمي با حضور مسئولين حوزه مديريت شهري نخستين قطار ساخت ايران تحويل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) خواهد شد.
به گزارش همشهري كار مونتاژ اين قطار با ۷ واگن ظرف مدتي كمتر از سه ماه به دست متخصصان ايراني به پايان رسيد و به زودي در خط يك متروي تهران آماده بهره برداري خواهد بود.
بنا بر اين گزارش  با راه اندازي اين خط مونتاژ ۱۰ درصد در هزينه هاي ارزي كشور جهت خريد واگن مترو صرفه جويي خواهد شد.
در حال حاضر امكان مونتاژ يكصد دستگاه واگن مترو در كشور وجود دارد.

حل  مشكل  ترافيك  تهران
003459.jpg
ايرنا : روش هاي  دريافت  نظرات  شهروندان  در حل  مشكلات  ترافيك  تهران  ازسوي  معاونت حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  اعلام  شد.  اين  معاونت  با تأكيد بر مشاركت  مردمي  از طريق  ارائه  ايده هاي  نو، موضوعات  رفع  مشكلات  ترافيكي  و ساماندهي  ترافيك و افزايش  ايمني  و بهبود عبور و مرور سواره  و پياده  را مورد تأكيد قرار داده  است .شيوه هاي  دريافت  نظرات  شهروندان  به  شرح  زير اعلام  شده  است :۱ - شماره  تلفن  صندوق  صوتي  ۸۸۸۲۰۰۰۱۲
۲ - شماره  دورنگار ۸۸۸۲۷۸۰۷۵
۳ - نشاني  پستي : خيابان  ايرانشهر شمالي ، پلاك  ،۱۲۷ ساختمان  معاونت  و ترافيك  شهرداري  تهران ، واحد فني .

برج ميلاد در سال ۸۶ به بهره برداري مي رسد
003462.jpg
گروه شهري: تابلوي روزشمار زمان افتتاح دو پروژه بزرگ عمران شهري تونل رسالت و برج ميلاد به زودي روشن خواهد شد.خبرنگار همشهري در مصاحبه با مهندس ميرصادقي مديرعامل شركت يادمان سازه مي نويسد، تابلوي روزشمار زمان افتتاح برج ميلاد ۱۰ اسفند ماه و تونل رسالت تا آخر اين هفته روشن خواهد شد.وي زمان اجراي دو پروژه تونل رسالت و برج ميلاد را در ميان پروژه هاي حوزه عمران شهري طولاني ترين خواند كه هر كدام با ۸ تا ۱۰ سال تأخير در بهره برداري مواجه بوده اند.
وي گفت: تا نيمه دوم سال ۸۶ برج ميلاد، مركز همايشها و سالن اجلاس به همراه راههاي دسترسي و فضاي ورودي به محوطه برج آماده بهره برداري خواهد بود.

نرخ  بليت هاي سيستم مسافتي مترو اعلام شد
فارس: شهروندان تهراني از امروز با استفاده از ۲۳ نوع بليت در قالب بليت هاي مدت دار، مبلغ دار و سفري به تناسب ميزان مسافتي كه طي مي كنند با ميانگين قيمت ۷۵ تومان در خطوط ۳گانه مترو رفت و آمد مي كنند.
طرح بليت هاي مسافتي مترو كه بر اساس اظهارات مسئولين مترو قرار بود از ديروز در شهر تهران اجرا شود به دليل درخواست تعداد كثيري از مردم و مسئولين و تعطيلي ۴ روزه، ۲۴ ساعت به تعويق افتاد و از امروز اجراي اين طرح بطور رسمي آغاز خواهد شد.
به گفته مهندس ربيعي معاون پشتيباني شركت مترو با اجراي اين طرح شهروندان مي توانند با استفاده از ۲۳ نوع بليت كه از اين تعداد ۱۵ نوع آن سفري، ۷ نوع مدت دار كه فاقد محدوديت زماني هستند و يك نوع بليت مبلغ دار، در كليه ايستگاه هاي مترو تردد كنند.بر اساس سيستم جديد از اعتبار «بليت هاي مدت دار» از اولين سفر و استفاده از كارت، كسر مي شود نه از زمان خريد بليط، بدين ترتيب اگر فردي بليت ۶ ماهه را خريداري و پس از ۲ ماه از آن استفاده كند، از همان زمان استفاده از اعتبار بليت كسر مي شود.
قيمت بليت هاي مدت دار يك، ۳ و ۷ روزه به ترتيب ،۳۰۰ ۷۰۰ و ۱۳۰۰ تومان، بليت هاي يك، ۳ ، ۶ ماهه و يكساله نيز به ترتيب ۴۳۰۰ ، ۱۱ هزار، ۱۸ هزار و ۲۸ هزار تومان است و افراد با خريد اين بليت ها مي توانند بدون محدوديت تعداد و طول سفر، از مترو استفاده  كنند.
از اعتبار «بليت هاي مبلغ دار» با توجه به تعداد سفرها و مسافت طي شده از اعتبار ريالي بليت كسر مي شود، بر همين اساس مسافران مي توانند به دلخواه خود از بليتهاي اعتباري با ميزان يك هزار تا ۴۹۰۰ تومان با ۴۰ درصد مدت اعتبار تشويقي اضافي، ۵هزار تا ۹۹۰۰ تومان با ۴۵ درصد اعتبار اضافي، و ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان با ۵۰ درصد اعتبار اضافي استفاده كنند.
«بليتهاي سفري» نيز با سه رنگ آبي، نارنجي و صورتي با مقياس سفرهاي يك، ۲ و ۱۰ سفره ارائه مي شود ضمن آن كه اين بليت هاي سفري بر اساس برنامه ريزي ها و طول سفر مسافران به ۵ ناحيه تقسيم مي شود و اين مسافت ها بر حسب كيلومتر براي ناحيه يك به ميزان صفر تا ۶۵/۱۰ كيلومتر، ۶۵/۱۰ناحيه ۲ تا ۲۰ كيلومتر، ناحيه سه ۲۰ تا ۳۰ كيلومتر، ناحيه چهار ۳۰ تا ۴۰ كيلومتر و ناحيه پنج از ۴۰ كيلومتر بيشتر تعيين شده است. قيمت بليت تك سفره آبي رنگ از ناحيه يك تا ۵ به ترتيب ۷۵ ، ،۱۰۰ ۱۲۵ ، ۱۵۰ ، و ۱۷۵ تومان، بليت ۲ سفره با رنگ نارنجي به ترتيب، ۱۲۵ ، ۱۷۵ ، ۲۰۰ ، ۲۵۰ ، ۳۰۰ تومان و بليت ۱۰ سفره صورتي ۵۵۰ ، ۷۵۰ ، ۹۰۰ ، ۱۱۰۰و ۱۳۰۰ تومان است.همچنين بر اساس اين طرح بليت مسافران در مبدأ و مقصد توسط ماموران و با استفاده از دستگاههاي تعبيه شده در تمام ايستگاه هاي مترو، كنترل مي شود و اگر فردي تخلف و به جاي بليت ناحيه ،۲ ناحيه يك خريداري كند و با آن قصد انجام سفر به اندازه ناحيه دو را داشته باشد، نه تنها امكان خروج از ايستگاه را پيدا نمي كند بلكه بايد ۲۰۰ تومان نيز جريمه پرداخت كند.
علاوه بر اين افرادي كه به هر دليل بليت خود را به همراه نداشته باشند و يا گم كرده باشند بايد يكهزار تومان جريمه پرداخت كنند ضمن آن كه بليت ها توسط خود افراد قابل استفاده است و ساير افراد نمي توانند از آن استفاده كنند.

نگاه
003450.jpg
جمال رحمتي

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |