دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۰ - Feb 13, 2006
كنفرانس مطبوعاتي سردبير همشهري
كنفرانس مطبوعاتي مسابقه بين المللي كاريكاتور «مرز آزادي بيان غربي كجاست؟» سه شنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار مي شود.
در اين نشست مطبوعاتي كه با حضور سردبير روزنامه همشهري،رئيس خانه كاريكاتور ايران و مسئولين اجرايي مسابقه برگزار مي شود، خبرنگاران داخلي و خارجي مي توانند شركت كنند.
اين كنفرانس مطبوعاتي در محل سالن كنفرانس روزنامه همشهري برگزار مي شود.
استقبال از ابتكار همشهري
برگزاري مسابقه كاريكاتور آزادي بيان توسط روزنامه همشهري با استقبال كم نظير هموطنان مواجه شد.
بسياري از مردم با تماس تلفني و ارسال نامه و اي ميل از اين حركت حمايت كرده اند.
گروهي از هموطنان نيز اعلام كرده اند آماده اند به صورت مالي يا فكري با اين حركت همراهي نمايند.
بر اين اساس طي چند روز آينده راهكارهايي كه همكاري مردمي براي حمايت از اين مسابقه را امكان پذير سازد اعلام خواهد شد.

سرپرست تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح خبر داد:
اجراي مرحله اول اصلاح حقوق بازنشستگان سپاه
003429.jpg
ايسنا:  سرپرست سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح از اجراي مرحله اول اصلاح حقوق بازنشستگي سپاه از اسفندماه خبر داد.
سردار سرتيپ پاسدار حسين دقيقي افزود: در اين مرحله ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان سپاه كه حقوق بازنشستگي آنها كم محاسبه شده بود با اختصاص ۱۰ ميليارد ريال در هر ماه اجرا مي شود.
وي تصريح كرد: مجموع بار مالي مربوط به پرداخت معوقات بازنشستگي اين افراد كه حدود يكصد ميليارد تومان است بر اساس مذاكرات صورت گرفته ميان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور از سوي سپاه تامين و در اختيار سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح قرار مي گيرد.
سردار دقيقي همچنين با بيان اين كه حقوق بازنشستگان سپاه به طور ميانگين ۳۰ هزار تومان افزايش مي يابد، گفت: مرحله دوم اصلاح حقوق بازنشستگان سپاه «نهضت بازنگري» در ارديبهشت سال آينده اجرا خواهد شد.
سرپرست سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح همچنين اعلام كرد: فرزندان اناث نيروهاي مسلح از ماه جاري تا زماني كه تحت پوشش سازمان بيمه گر ديگري قرار نگيرند، حتي پس از ازدواج مي توانند از خدمات بيمه نيروهاي مسلح برخوردار شوند.
به گفته وي همچنين در صورت بيمه نبودن همسر فرزندان اناث نيروهاي مسلح، همسر و فرزندان وي نيز تحت پوشش بيمه نيروهاي مسلح قرار مي گيرند. سردار دقيقي گفت: پيش از اين فرزندان دختر و پسر نيروهاي مسلح تنها تا سن قانوني مي توانستند از خدمات بيمه استفاده كنند كه براي فرزندان ذكور از سال ۸۳ اين امكان فراهم شد تا زماني كه تحت پوشش هيچ بيمه ديگري قرار نگرفته اند، از خدمات بيمه نيروهاي مسلح برخوردار شوند و براي فرزندان اناث نيز از ماه جاري اين امكان فراهم شده است.
سردار دقيقي همچنين از دوبرابر شدن حق نگهداري جانبازان و معلولان نيروهاي مسلح خبر داد و افزود: طبق مصوبات ابلاغي به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح ۵۰۰ تا يك هزار برابر ضريب ريالي بر اساس نوع معلوليت جانبازان پس از تاييد شوراي عالي پزشكي، به عنوان حق  نگهداري پرداخت مي شد كه بر اساس مصوبه جديد اين كف و سقف به يك تا ۲ هزار برابر ضريب ريالي افزايش يافته است و ضرايب جديد از ابتداي سال ۸۵ اعمال مي شود.
سرپرست سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح همچنين از تلفني شدن صدور دفترچه هاي بيمه درمان در تهران و ۵ شهر ديگر كشور خبر داد و گفت: بيمه شدگان در صورت اتمام برگ هاي دفاتر بيمه مي توانند با شماره ۷۷۴۰۵۰۹۰ در استان تهران تماس گرفته و يك ساعت بعد، دفترچه خود را از شعبه مربوطه سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح دريافت كنند.
كارفرمايان موظف به بيمه كاركنان خود با هر نوع قرارداد هستند
سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي از اجراي مرحله سوم هماهنگ سازي حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان در سال ۸۵ خبر داد.
فرخ ملكوند فرد با اعلام اين كه در اين راستا پيشنهاد اختصاص ۵۰ ميليارد تومان در شوراي عالي تامين اجتماعي مطرح شده است، گفت: در صورت تصويب نهايي، با اجراي مرحله سوم طرح همسان سازي بر اساس سال برقراري، سابقه و ميزان پرداخت، حقوق مستمري بگيران ترميم خواهد شد.
سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي با تاكيد بر اين كه همه كارفرمايان موظفند تمام كاركنان و كارگران خود را با هر نوع قراردادي اعم از پيماني و مقاطعه كاري بيمه كنند، افزود: مطابق قانون تامين اجتماعي و كار، هيچ قراردادي اعم از فردي يا جمعي وجود ندارد كه مشمول كسر حق  بيمه براي احتساب سابقه پرسنلي نباشد.
وي خاطرنشان كرد: كارگراني كه كارفرمايانشان از بيمه كردن آنها خودداري مي كنند، شكايت خود را به صورت شفاهي و يا كتبي اعلام كنند تا مورد رسيدگي بازرسان قرار گيرد.
ملكوند فرد همچنين يادآور شد: بيمه شدگاني كه نسبت به سوابقشان معترضند، مي توانند مدارك خود را به هيات هاي رسيدگي به سوابق در ادارات كل استان ها و اداره كل فني بيمه شدگان ارائه كنند. بر اساس آيين نامه اجرايي مصوب دولت در سال ۸۱ ، از ابتداي اين سال، حقوق بازنشستگي و وظيفه كليه بازنشستگان و وظيفه بگيران مشترك صندوق هاي بازنشستگي كشوري و لشكري و مشمولان قانون تأمين اجتماعي كه مستخدم دولت بوده اند و مشتركان كليه صندوق هاي بازنشستگي اختصاصي كه تا پايان سال ۷۸ بازنشسته، از كار افتاده و فوت شده اند، بر اساس مقاطع تحصيلي، نوع مشاغل و سابقه خدمت، تعيين و مابه التفاوت حقوق بازنشستگي و وظيفه آنها پرداخت مي شود.
همچنين به منظور ارج نهادن به مدت مشاركت بيمه شدگان، آن دسته از بيمه شدگاني كه بيش از ۳۰ سال سابقه پرداخت حق  بيمه واقعي دارند، علاوه بر محاسبه مابه التفاوت پرداخت در مهر ماه ۸۱ ، به ازاي هر سال كامل پرداخت حق  بيمه واقعي مازاد بر ۳۰ سال، مبلغ ۵ هزار ريال به رقم مابه التفاوت ماهانه آنها اضافه شده كه در مجموع از ۲۵ هزار تومان تجاوز نمي كند.

افزايش ۱۰درصدي بودجه آموزش عالي
گروه علمي فرهنگي:  معاون پشتيباني و امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت:  با هدف رفع مشكلات احتمالي دانشگاه ها با توجه به سرانه اي شدن بودجه دانشگاه ها از سال آينده، پيشنهاد پيش بيني بودجه اي متمركز براي وزارت علوم به ميزان ۳ درصد كل اعتبارات وزارتخانه و دانشگاه ها در مجلس شوراي اسلامي مطرح است.
دكتر حسيني، درباره وضعيت بودجه آموزش عالي در مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: بودجه آموزش عالي براي سال جاري ۱۰ درصد يعني حدود ۱۰۰ ميليارد تومان افزايش مي يابد، با اين حال بودجه عمراني دانشگاه ها از متوسط بودجه عمراني در كل كشور بسيار كمتر است، به عبارت ديگر متوسط بودجه عمراني در كل كشور ۶۳ درصد است اما افزايش بودجه عمراني دانشگاه ها تنها ۲۸ درصد است. وي با بيان اينكه امسال براي اولين بار بودجه دانشگاه ها به صورت سرانه اي تخصيص مي يابد، گفت: با بررسي اين سرانه در مجلس امكان اصلاح نواقص آن وجود دارد، به عبارت ديگر اگر در فرمول تهيه شده توسط سازمان مديريت اشتباهي در آمار دانشجويان، رشد دانشجويان سال آينده و ساير محاسبات صورت گرفته باشد در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس قابل اصلاح است، ولي از آنجا كه سقف بودجه بسته شده است اين اصلاحات به سختي اعمال مي شود و بايد منابع جديدي براي اعمال اين اصلاحات تامين شود.
دكتر حسيني با بيان اينكه در حال حاضر پيشنهادات نمايندگان مجلس در خصوص بودجه وزارت علوم در حال بررسي است، گفت: پيش بيني بودجه و اعتباري متمركز براي وزارت علوم با هدف رفع مشكلات احتمالي دانشگاه ها، با توجه به اولين سال اختصاص بودجه دانشگاه ها براساس سرانه دانشجويي، يكي از پيشنهادات نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس است كه ميزان آن نيز تا ۳ درصد كل اعتبارات وزارت علوم و دانشگاه ها و مازاد بر اعتبار اصلي در نظر گرفته مي شود.

تكليف نوروزي دانش آموزان حذف شد
ايسنا: رئيس گروه راهنمايي آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام اين كه امسال، «فعاليت» جايگزين تكاليف نوروزي شده است، گفت:۶۰۰ هزار نسخه پيك نوروزي اسفند ماه سال جاري در مدارس تهران توزيع مي شود.
علمداري با بيان اين كه امسال، تكليف نوروزي حذف و فعاليت در قالب پژوهش، تحقيق و ... ، جايگزين آن شده است، تصريح كرد: معلمان مي توانند تنها در راستاي همان فعاليتهاي مطرح شده در پيكهاي نوروزي فعاليتهايي را طراحي و به دانش آموزان ارائه دهند. وي تاكيد كرد: در صورتيكه دانش آموزان خواهان ارائه فعاليتهاي تحقيقي انجام شده خود باشند، معلمان موظف به طرح آنها در كلاس هستند؛ اما هيچ گونه اجباري به دانش آموزان براي ارائه تحقيقات وجود ندارد. علمداري با بيان اين كه امسال براي اولين بار قصد داريم تا پيك نوروزي ۱۰ روز زودتر به دست معلمان برسد، گفت: بر اين اساس معلمان از طريق سرگروههاي مناطق تحت پوشش آموزشهاي لازم قرار مي گيرند. وي خبر داد: قيمت پيك نوروزي دانش آموزان در مناطق يك تا ۱۴ با توجه به برخورداري مناطق ۲۰۰ تومان و در مناطق ۱۵ تا ۱۹ ، ۱۰۰ تومان مصوب شده است.
رئيس گروه راهنمايي آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اين كه امسال براي اولين بار در دو منطقه ۳ و ۸ اختيار تهيه و توليد پيك نوروزي ابتدايي بر اساس شاخصهاي تعيين شده از سوي آموزش و پرورش به مناطق واگذار شده است،گفت: در مقطع راهنمايي نيز اختيارات به طور كلي به مناطق واگذار شده و آنها نيز اختيار را به مدارس محول كرده اند تا معلمان خود در خصوص تكاليف تصميم بگيرند؛ اما از آنجايي كه احساس نياز در مقطع راهنمايي وجود نداشت، پيك حذف شد.

حمايت از باشگاه استقلال آسيب هاي اجتماعي
را كاهش مي دهد
فارس: معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: روي آوردن وزارت رفاه به ورزش با خريد باشگاه استقلال، با هدف سلامت رواني جامعه و به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي است.
محمود جعفري افزود: يكي از اهداف وزارت رفاه و تامين اجتماعي، كاهش آسيب هاي اجتماعي است كه از طريق گسترش ورزش مي توان به اين هدف در سطح جامعه دست يافت. وي در ادامه گفت: جوانان كشور ما به دليل نداشتن جايگاهي براي آرامش رواني و سلامت خود بايد از پوشش ورزش برخوردار شوند و انگيزه هاي آنها به سمت خواسته هاي مورد علاقه شان سوق داده شود.
معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه و تامين اجتماعي اظهار داشت: اگر جامعه هزينه هايي را كه صرف درمان آسيب هاي اجتماعي چون اعتياد مي كند، صرف ورزش كند در واقع به نحو مطلوب تري از آسيب هاي اجتماعي جلوگيري كرده  است. جعفري ادامه داد: اگر ورزش در جامعه تقويت شود، بطور غيرمستقيم با اعتياد كه رفع آن يكي از اهداف وزارت رفاه است مقابله كرده ايم و در مقابل آرامش و سلامت روح و روان جوانان را تضمين كرده ايم. وي گفت: با روي آوردن به ورزش، سلامت جامعه را افزايش مي دهيم و در مقابل از آسيب هاي اجتماعي مي كاهيم.

شهريه  دانشگاه جامع علمي كاربردي كاهش يافت
ايسنا: سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: تعديل شهريه  دوره هاي ترمي و پودماني دانشگاه در ثبت نام بهمن ماه لحاظ مي شود.
دكتر حسين بلندي در ادامه افزود: كاهش شهريه  دوره هاي پودماني به طور ميانگين ۳۰ درصد و دوره هاي ترمي ۵ درصد خواهد بود.
وي با بيان اينكه بخشنامه كاهش شهريه  دوره هاي ترمي و پودماني ۱۸ بهمن ماه سال جاري براي اجرا به كليه  مراكز تحت نظارت دانشگاه در سراسر كشور ابلاغ شده است، خاطرنشان كرد: با توجه به نزديك بودن زمان ثبت نام تمام مراكز تحت نظارت دانشگاه بايد شهريه ها را بر اساس تعرفه هاي تعديل شده به صورت علي الحساب دريافت كرده و پس از تصويب هيات امناي دانشگاه به صورت قطعي در محاسبات منظور كنند.

انتقاد معاون آموزشي دانشگاه تهران از افزايش بي رويه ظرفيت پذيرش از سوي سازمان سنجش
۹۰۰ دانشجو مازاد بر ظرفيت در دانشگاه تحصيل مي كنند
ايسنا: معاون آموزشي دانشگاه تهران با انتقاد از افزايش بي رويه ظرفيت رشته هاي دانشگاه از سوي سازمان سنجش گفت:  سازمان سنجش ظرفيت ها را در برخي موارد تا دو برابر افزايش داده و امسال ۹۰۰ نفر مازاد بر ظرفيت اعلام شده به وزارت علوم، دانشجو به دانشگاه معرفي شده است، اما متاسفانه به اعتبارات اين افزايش ظرفيت توجه نمي شود.
دكتر سيد حسين حسيني،با اشاره به مصوبه شوراي آموزشي دانشگاه در مورد نقل و انتقال دانشجويان، گفت: در قانون نقل و انتقال، موارد خاص بودن متقاضي مدنظر قرار مي گيرد يعني تقاضاي افرادي كه بيماري صعب العلاج داشته يا سرپرست خانواده باشند و يا به دليل مشكلي تقاضاي نقل و انتقال را ارائه كرده باشند، به تدريج در كميسيون موارد خاص دانشگاه مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه كليه نقل و انتقالات دانشگاه در ابتدا به صورت مهمان شدن فرد متقاضي صورت مي گيرد، اظهار كرد: زماني در مورد انتقال دائم متقاضي تصميم گيري مي شود كه متقاضي توانسته باشد در طول يك ترم تحصيل ميهمان در دانشگاه وضعيت مطلوب كسب كند و متقاضيان داراي شرايط خاص نيز در صورت عدم تامين شرايط انتقال مي توانند با تصميم دانشگاه در چند نيمسال مهمان دانشگاه باشند اما مدرك دانشگاه تهران را دريافت نمي كنند.
دكتر حسيني درباره ميزان نقل و انتقالات دانشجويان در دانشگاه تهران تصريح كرد: درخواست انتقال از دانشگاه هاي تهران به دانشگاه هاي ديگر به صورت محدود است به طوري كه تنها ۴ الي ۵ نفر در نيمسال تحصيلي گذشته تقاضاي انتقال به دانشگاه هاي شهرستان را داشتند، اما تعداد زيادي درخواست حضور در دانشگاه را داشتند كه به دليل زمان نامناسب تصويب قانون نقل و انتقال، هيچ يك از متقاضيان پذيرش نشدند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: پرونده متقاضيان واجد شرايط در ترم تحصيلي گذشته، اكنون در كميسيون موارد خاص بررسي مي شود تا براي نيمسال دوم پذيرش شوند.
معاون آموزشي دانشگاه تهران در خاتمه تاكيد كرد: در تابستان گذشته ۴۰۰ تقاضاي انتقال و مهمان به دانشگاه ارائه شد.

افزايش اعتبارات سازمان ملي جوانان
ايرنا: اعتبارات سازمان ملي جوانان در لايحه بودجه سال ۸۵ نسبت به سال جاري ۱۰۱درصد رشد را نشان مي دهد. بر اساس اين گزارش، ۲۳۹ميليارد و۵۴ميليون ريال اعتبار براي سازمان ملي جوانان در لايحه بودجه سال آتي پيش بيني شده و اين در حالي است كه كل اعتبار سازمان ملي جوانان در سال۸۴ ۱۱۸،ميليارد و ۴۹۴ميليون ريال بود. دولت در لايحه بودجه سال آينده، بودجه جاري (هزينه اي) اين سازمان را ۲۳۶ميليارد و ۲۹ميليون ريال و بودجه عمراني (تملك دارايي ها و سرمايه اي) را ۳ميليارد و۲۵ميليون ريال پيشنهاد كرده است.

خطرات مصرف خودسرانه مولتي ويتامين
گروه اجتماعي: تا زماني كه از لحاظ وضعيت فيزيكي، منعي جهت مصرف ميوه و سبزيجات تازه وجود ندارد، استفاده از مكمل هاي غذايي ضروري نيست. دكتر جعفر بهزاد، محقق و متخصص تغذيه گفت: عملكرد بهينه سلول هاي بدن نيازمند تامين مناسب ويتامين ها، مواد معدني، اسيدهاي آمينه و چربي هاي ضروري است و اگر رژيم غذايي شامل مقادير مناسبي از همه اين مواد باشد، استفاده از مكمل هاي غذايي لازم نيست. اين محقق تغذيه مصرف خودسرانه قرص هاي مولتي ويتامين را در شرايطي مثل وجود بيماري زمينه اي و اختلال قلبي- عروقي خطرناك عنوان كرده و افزود: تحقيقات جديد حاكي از آن است كه مصرف مقادير زياد ويتامينE از طريق قرص هاي مكملي كه هيچ اندازه گيري دقيقي از لحاظ مقدار ويتامين روي آن اعمال نشده، مي تواند منجر به بروز سكته قلبي در افراد مستعد شود. تنها زماني كه شخص در يك مرحله بحراني از لحاظ رشد يا وضعيت فيزيولوژيك قرار دارد مثل كودكان ۷-۳ ساله، زنان باردار و افراد سالمند استفاده از مكمل هاي غذايي، زير نظر پزشك متخصص مانعي ندارد.

فعاليت۳۸ گروه براي پيشگيري از آنفلوآنزاي پرندگان
گروه اجتماعي:رئيس ستاد پيشگيري از آنفلوآنزاي پرندگان دشت آزادگان گفت: ۳۸گروه براي پيشگيري از آنفلوآنزاي پرندگان از يكشنبه فعاليت خود را در اين شهرستان آغاز كرد.
«حسن نيسي» گفت: اين ستاد اخيراً براي جمع آوري و انهدام طيور و جمع آوري تلفات، نظارت بر دفن، قرنطينه كردن، تداركات، نمونه برداري و ديگر كارهاي مربوط به پيشگيري از شيوع بيماري تشكيل شده است. شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان با استان ميسان عراق هم مرز است.

تاثير زيره در بهبود سوء هاضمه
ايرنا:  يافته هاي يك تحقيق علمي دانشگاه علوم پزشكي حاكي از آن است كه مصرف گياه زيره خواص درماني موثر و قوي در بهبود مبتلايان به سوءهاضمه دارد. زيره سبز در كاهش التهاب برونشه، نفخ ناشي از سوءهاضمه، بلع هوا و درمان بيماري هاي زنانگي مفيد است. اين گياه علاوه بر مصارف خوراكي به خاطر عطر بي نظيرش به عنوان ضماد خارجي روي پستان در موارد جمع شدن شير در اين عضو كاربرد دارد. در دامپزشكي نيز با خوراندن زيره به چارپايان تمايل جنسي در نوع ماده افزايش مي يابد.

تأثيرات منفي درگيري والدين روي كودكان
003426.jpg
ايسنا:  بررسي ها و مطالعات جديد نشان داده است كه حتي مشاجره و درگيري هاي اندك و محدود والدين مي تواند زندگي كودكان آنها را دچار آشفتگي كرده، الگوي خواب آنها را بر هم زند و احساسات منفي در زندگي هر روزه آنها به وجود آورد.
پاتريك ديوز استاد روانشناسي در دادگاه روچستر آمريكا و محقق اصلي در يك مجموعه از اين مطالعات در اين باره يادآور شد: كودكان حتي زماني كه والدينشان در سكوت با يكديگر رفتار خصمانه دارند، احساس پريشاني و اضطراب مي كنند، در حالي كه والدين به اين اميد هستند كه كودكانشان متوجه عصبانيت و خشم آنها نيستند. وي افزود: كودكان مي توانند اين حقيقت را درك كنند كه والدينشان نسبت به يكديگر ناراحت و ناراضي هستند و اين امر زماني مشخص مي شود كه شما از آنها بپرسيد در اين لحظه چه احساسي دارند. آنچه آنها از احساسشان بيان مي كنند احساس ترس،  عصبانيت بيشتر و اندوه بيشتر است. در سال هاي اخير محققان در تلاش براي بررسي چگونگي تاثير رفتارها و برخوردهاي والدين روي كودكان هستند. در مجموع كودكان در خانواده هايي كه با درجات مختلفي از درگيري و مشاجرات خفيف تا شديد زندگي مي كنند، تقريباً هر شب ۳۰ دقيقه از خواب را از دست مي دهند.

ابلاغ آيين نامه  جديد مكمل هاي  غذايي  و دارويي
واحد مركزي خبر: معاون  غذا و داروي  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  از تصويب آيين نامه  جديد مكمل هاي  غذايي  و دارويي  و ابلاغ  آن به  توليدكنندگان ، خبرداد. دكتر «رسول  ديناروند» با اشاره  به  محدوديت  توليد، عرضه  و واردات  مكمل هاي غذايي ، افزود: اين  محدوديت  و نبود ضوابط مدون  و مشخص  ممكن  است  يكي  از دلايل قاچاق  مكمل هاي  غذايي  و دارويي  در كشور باشد. وي  افزود: اگر در تركيب  اين  فرآورده ها مواد مجاز به  اندازه اي  كه وزارت  بهداشت  تعيين  كرده ، استفاده  شود به  عنوان  دارو محسوب  نمي شود و توليدكننده  نبايد در مورد آن ادعاي  دارويي  يا درماني  بودن  داشته  باشد. وي  اظهار داشت : اگر در تركيب  اين  مكمل ها، مواد مجاز بيش  از ميزان  تعيين شده  از وزارت  بهداشت  استفاده  شود دارو محسوب  مي شود كه  در صورت  نداشتن مجوزهاي  لازم  براي  دارو، قاچاق  به  حساب  مي آيد و وزارت  بهداشت  با آن برخورد خواهد كرد.

تغيير جنسيت در شناسنامه جديد دوجنسي ها ثبت نمي شود
فارس: مديركل ثبت احوال استان تهران اعلام كرد: در شناسنامه جديد دوجنسي ها تغيير جنسيت آنها ثبت نمي شود.
سيد احمد قشمي با بيان اين كه در ۱۰ سال گذشته فقط براي ۳ فرد دوجنسي، در تهران شناسنامه صادر شده است، افزود: در صفحه توضيحات شناسنامه جديد اين گونه افراد فقط تغيير نام ثبت مي شود، حتي جزئيات تغيير نام كه از چه نامي به چه نامي تغيير كرده است، در شناسنامه جديد آورده نمي شود. وي در ادامه گفت: براي صدور شناسنامه اين گونه افراد حتماً بايد پزشكي قانوني تغيير جنسيت آنها را تأييد و دادگاه نيز حكم لازم براي صدور مجدد شناسنامه را صادر كند. وي در پايان اظهار داشت: در صورت حكم دادگاه، ثبت احوال هيچ مشكلي در خصوص صدور مجدد شناسنامه براي دوجنسي ها ندارد.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |