سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۱ - Feb 14, 2006
هيأت وزيران تصويب كرد
عيدي كاركنان شاغل و بازنشسته دولت؛ ۱۷۵هزار تومان
مهر: هيات وزيران پيشنهاد سازمان مديريت مبني بر پرداخت ۱۷۵ هزار تومان به كاركنان و بازنشستگان دولت بابت عيدي امسال را تصويب كرد.
سازمان مديريت و برنامه ريزي اعلام كرد: تمام وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتي مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت، نيروهاي مسلح، نيروي انتظامي، و قوه قضاييه مجاز هستند به كاركنان رسمي، ثابت، پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت و همچنين اعضاي هيات علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و تحقيقاتي كه به طور تمام وقت به كار اشتغال دارند مبلغ ثابت ۱۷۵ هزار تومان به پاداش پايان سال(عيدي) در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ از محل بودجه مصوب دستگاه هاي اجرايي پرداخت كنند.
به موجب اين گزارش، پرداخت هر نوع وجه ديگر به عنوان پاداش آخر سال(عيدي) با عنوان هاي مشابه علاوه بر پرداخت مذكور ممنوع است.
اين تصويبنامه پرداخت پاداش سال (عيدي) موضوع فوق را به مستخدمان پيماني، خريد خدمت، قراردادي و موقت مشروط بر آن كه وجهي به عنوان عيدي يا پاداش آخر سال با عنوان هاي مشابه آن دريافت نكرده باشند را به نسبت خدمت تمام وقت آنها در سال ۱۳۸۴ مجاز دانسته است.
براساس اين تصويبنامه، ميزان پرداخت پاداش آخر سال(عيدي) تمام بازنشستگان، مستمري بگيران حقوق وظيفه از كار افتادگي و حقوق وظيفه مستخدمان متوفاي مشمول صندوق هاي بازنشستگي، كشوري و صندوق معذوريت و از كار افتادگي جهاد سازندگي و صندوق هاي بازنشستگي نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي و ساير صندوق هاي بازنشستگي نيز مبلغ ۱۷۵ هزار تومان از محل بودجه مصوب هر دستگاه اجرايي قابل پرداخت است.
با توجه به اين تصويبنامه، خدمت نيمه وقت بانوان از لحاظ اجراي اين تصويبنامه، تمام وقت محسوب مي شود و همچنين معلمان حق التدريس نسبت به ساعات تدريس، مشمول اين تصويبنامه خواهند بود.
به موجب اين تصويبنامه، شهرداري هاي سراسر كشور مجاز هستند پاداش آخر سال ۱۳۸۴(عيدي) كاركنان شاغل، بازنشسته، مستمري بگيران، وظيفه از كار افتادگي و حقوق وظيفه وراث متوفاي خود را از محل اعتبارات منابع داخلي خود با توجه به مفاد اين تصويبنامه پرداخت كنند.

رئيس اتحاديه آهن فروشان خبر داد:
واردات ۷ ميليون تن آهن آلات تا پايان امسال
مهر: رئيس اتحاديه آهن فروشان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵/۶ ميليون تن آهن آلات وارد كشور شده كه اين ميزان تا پايان سال جاري به ۷ ميليون تن  خواهد رسيد.
محمد آزاد با اشاره به واردات آهن آلات افزود: اغلب اين واردات به صورت آهن ورق به عنوان مواد اوليه مورد نياز كارخانجات و مقدار زيادي نيز به صورت شمش آهن در كارخانجات نورد براي توليد آهن و فولاد بوده است.
وي، ميزان واردات آهن آلات را در سال گذشته همانند امسال برشمرد و تأكيد كرد: اين درحالي است كه ميزان توليد داخلي حدود ۵/۸ تا ۹ ميليون تن بوده اما امسال توليد داخلي به مرز ۱۰ ميليون تن خواهد رسيد.
رئيس اتحاديه آهن فروشان درباره وضعيت بازارآهن تصريح كرد: در حال حاضر وضعيت آهن خوب است و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
وي گفت: اما به علت تغييرات فصلي و شروع فصل ساخت و ساز پيش بيني مي شود كه قيمت آهن آلات در ماههاي پاياني سال ۲ تا ۳ درصد افزايش يابد.
به گفته وي، در حال حاضر از نظر موجودي آهن آلات در بازار مشكلي وجود ندارد چرا كه علاوه بر توليد داخلي واردات آن به ميزان كافي انجام شده است.

دفاع وزير نيرو از اصلاح تعرفه ها
شانا: وزير نيرو با اشاره به پيشنهاد دولت گفت: اصلاح تعرفه ها در بودجه وزارت نيرو تاثيرگذار است.
سيد پرويز فتاح اظهار داشت: براي اصلاح تعرفه هاي آب و برق دولت پيشنهادي را به مجلس ارائه داده است.
وي با اظهار اميدواري براي اين كه دولت رويكرد مثبتي نسبت به اصلاح تعرفه هاي آب و برق داشته باشد، افزود: اصلاح تعرفه ها در بودجه بخش آب و برق موثر خواهد بود و به همين دليل ما بر اجراي آن اصرار داريم.
مهندس فتاح در عين حال خاطرنشان كرد: با اين حال ما مجري مصوبه هاي مجلس هستيم و هر تصميمي را كه در اين زمينه اتخاذ شود اجرا خواهيم كرد.
بنا به گفته مسئولان وزارت نيرو، در طرح اصلاح تعرفه ها جامعه به ۱۰ دهك درآمدي تقسيم مي شود.
در اين طرح الگوي مصرف براي مشتركان ۲۵۰ كيلووات ساعت در نظر گرفته شده است.بر اين اساس مشتركاني هم كه بيش از الگوي مصرف در نظر گرفته شده در ماه برق مصرف كنند، بايد قيمت تمام شده برق را پرداخت كنند.
بر اساس اين طرح، برق مصرف كنندگان زير۴۰ كيلووات ساعت رايگان و برق مصرف كنندگان بالاي ۶۰ كيلووات ساعت در ماه ۵۵ ريال محاسبه مي شود و مشتركاني هم كه بيش از اين مصرف كنند، بهاي برق آن ها به صورت تصاعدي افزايش خواهد يافت.

در تدوين و بررسي لايحه بودجه سال ۸۵
زمان مشخصي براي حل بحران مصرف بنزين تعيين شود
003621.jpg
گروه اقتصادي: بودجه ۸۵ به رغم اعتقاد عمومي به ضرورت حل مشكل مصرف بي رويه سوخت در كشور و توسعه حمل و نقل عمومي در شهرهاي بزرگ كه همه ساله رفع آن لاينحل تر و دشوارتر مي شود هيچ راه حل مشخصي در اين زمينه ارايه نكرده است.
به گزارش همشهري درحالي كه سال هاست رشد غيرقابل كنترل مصرف سوخت به ويژه بنزين در كشور به يك معضل بزرگ اقتصادي تبديل شده و هر سال بيش از ۴ ميليارد دلار از درآمدهاي ارزي كشور را مي بلعد در بودجه ۸۵ حل اين معضل بدون هيچ زمان بندي مشخص به توسعه حمل و نقل عمومي در شهرها موكول شده است.
اين درحالي است كه بدون شك عدم توسعه حمل ونقل عمومي در شهرهاي بزرگ نيز درصورت عدم توجه به آن در آينده به يك مشكل بزرگ در مديريت و اداره شهرها تبديل شود درحالي كه توسعه آن نيز در بودجه ۸۵ به زمان نامعلوم موكول شده است.
در همين حال به رغم برنامه دولت براي توسعه حمل و نقل شهري توليد خودروهاي تجاري به ويژه اتوبوس در ده ماهه آغاز سال جاري كاهش يافته و صنايع خودروسازي با سياست هاي دولت در اين زمينه هماهنگ عمل نمي كنند.
براساس تازه ترين آمارهاي منتشرشده از سوي وزارت صنايع در اين مدت هزار و ۷۰۹ دستگاه اتوبوس توليد شده كه در مدت مشابه سال گذشته اين ميزان تا ۳ هزار دستگاه رسيده بود.
در سال جاري برخي مديران صنايع خودروسازي اعلام كرده بودند كه استراتژي اين صنعت به سوي توليد خودروهاي كار و سرمايه اي ميل خواهد كرد كه برخلاف اين سياست اعلام شده توليد اتوبوس كاهش يافته است.
باتوجه به سياست هاي ارايه شده در بودجه سال آينده از سوي دولت جا دارد كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي زمان بندي مشخصي براي توسعه حمل و نقل شهري تعيين كرده و دولت را موظف به ارايه راه حل هاي مشخصي در اين زمينه و هماهنگ كردن بخش هاي گوناگون و ايجاد تسهيلات لازم براي حل مشكل حمل ونقل شهري و در پي آن حل مشكل مصرف بي رويه بنزين در كشور كند.
در بودجه سال ۸۵ تاكيد شده درصورت حل مشكل حمل و نقل شهري در شهرهاي بزرگ كشور دولت مي تواند بنزين را با دو قيمت يارانه اي و غيريارانه اي عرضه كند. در بودجه سال ۸۵ هيچ زمان بندي مشخصي براي حل معضل حمل و نقل شهري و دوقيمتي  شدن بنزين تعيين نشده و دولت تعهد و مسووليتي در اين زمينه ندارد.

بيش از ۵ ميليون نفر براي تلفن همراه ثبت نام كردند
تداوم تقاضاي انباشته و خدمات ناكارآمد
گروه اقتصادي: ثبت نام افزون بر ۵ ميليون نفر براي دريافت خدمات تلفن همراه در كشور باز هم از نياز عمومي به اين خدمات و ضرورت توسعه كمي و كيفي هرچه سريعتر اين بخش در كشور حكايت كرد.به گزارش همشهري پيش فروش سيمكارت تلفن همراه از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه تا ۲۷ بهمن ماه هفته جاري ادامه دارد و به گفته مقامات اين وزارت ظاهرا تمديد نخواهد شد بار ديگر تعداد بي شماري از نيازمندان به اين خدمات را به خود جلب كرد و به رغم فقدان خدمات مناسب و تاخير در واگذاري آن ميزان ثبت نام كنندگان به تعداد سال گذشته رسيد كه از تداوم تقاضاي بالا در كشور براي استفاده از اين خدمات حكايت دارد.قيمت پيش فروش سيمكارت در سال جاري نسبت به دو سال پيش يكصد و چهل هزار تومان كاهش يافت و به ۳۶۰ هزار تومان رسيد و با توجه به بالابودن اين پيش پرداخت نسبت به معيارهاي جاري در ديگر كشورها هنوز تقاضاي انباشته متقاضيان براي استفاده از خدمات تلفن همراه در كشور بالاست و اين امر ضرورت تسهيل توسعه خدمات دولتي و بخش خصوصي براي پاسخ به اين تقاضاي بالا را اجتناب ناپذير مي كند.
كيفيت پايين خدمات
اگرچه ثبت نام بالاي ۵ ميليون نفر مي تواند به رضايت ثبت نام كنندگان از خدمات تلفن همراه در كشور تعبير شود ولي متاسفانه در اين زمينه بجز شهرهاي كم جمعيت در تهران و شهرهاي بزرگ با كاستي هايي روبرو هستيم كه رفع مشكل تماس هاي ناموفق و داراي نقص صدا كه در برخي نقاط تهران به صورت پايدار وجود دارد، بايد از اولويت هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات باشد و نبايد تداوم تقاضاي بالا براي استفاده از اين خدمات به رضايت از خدمات ارتباطات سيار تعبير شود.براساس گزارشهاي اوليه در اين دوره ميزان ثبت نام در تهران كمتر از شهرستانها بوده است و اين امر با توجه به كارايي خدمات تلفن همراه در صورت ارائه خدمات مناسب و با كيفيت بالا مي تواند بسياري از كمبودها در ديگر بخشها از جمله حمل و نقل و ديگر بخشهاي خدماتي را جبران كند.

همكاري ايران و چين در بخش انرژي گسترش مي يابد
فارس : مديرعامل انستيتو نفت و گاز پتروپارس گفت: با توجه به موقعيت خاص جغرافيايي كه ايران در آن واقع شده است، در تأمين انرژي آينده دنيا سهم و جايگاه خاصي را به خود اختصاص خواهيم داد.
عباس ملكي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال هاي اخير تغييرات زيادي در زمينه توليد و مصرف انرژي در كشور ها به وقوع پيوسته به گونه اي كه كشورهاي آسيايي هم اكنون سهم زيادي در مصرف انرژي دنيا را به خود اختصاص داده اند.
وي افزود: به عنوان مثال پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۲۰ چين به تنهايي انرژي معادل ۸۰ ميليون بشكه نفت را مصرف كند كه اين مسئله به منطقه خليج فارس و خاورميانه كه تأمين كننده ۶۵ درصد انرژي دنيا است، اهميت خاص مي دهد.
ملكي يادآور شد: وجود مخازن و ذخاير غني نفت و گاز در شمال و جنوب ايران و همسايگي با كشورهاي بزرگ مصرف كننده انرژي نظير هند و چين ايران را در جايگاه خاصي قرار داده است.
وي در ادامه افزود: به منظور بررسي آينده انرژي جهان، آسيا و خصوصا ايران و چين تصميم گرفتيم همايشي با موضوع همكاري هاي ايران و چين در زمينه هاي نفت، گاز، پتروشيمي و انرژي هاي نو بر پا شود تا طي آن شركت هاي نفتي داخلي با همتايان چيني خود آشنايي بيشتري پيدا كنند و به شناسايي بازارهاي جديد، امكانات موجود و توانمندي هاي يكديگر بپردازند.
رئيس موسسه مطالعات خزر با اشاره به ابعاد اين همايش گفت: اين همايش به مدت ۲ روز در تاريخ ۳۰-۲۹ بهمن ماه سال جاري در كيش برپا خواهد شد و در آن معاونين وزارت نفت، اقتصاد و دارايي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل، شركت هاي فعال در صنعت نفت و گاز چين، مدير عامل شركت شل در ايران و كارشناسان مختلفي از كشورهاي نروژ، فنلاند، آمريكا و چين شركت دارند.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي:
كاهش اتكاي بودجه به منابع نفتي
يك تصميم سرنوشت ساز است
فارس: رئيس مركز پژوهشهاي مجلس گفت: كميسيون تلفيق در جلسه امروز خود در يك تصميم مهم و سرنوشت ساز، اتكاي بودجه پيشنهادي سال آينده را به منابع نفتي ۲۵ درصد كاهش داد.
احمد توكلي افزود: در بودجه پيشنهادي سال ۸۵ قرار بود كه ۴۰ ميليارد دلار از منابع نفتي استفاده شود كه اين اقدام به معناي اقدامي تورمي و مخل توليد ملي تلقي مي شد؛ گرچه با نيت اشتغال و رونق كارهاي عمراني صورت مي گرفت.
وي اظهار داشت: آنچه در ادبيات اقتصادي به بيماري هلندي مشهور است با استفاده گسترده از منابع نفتي رخ مي دهد. اين حادثه در سالهاي ۵۲ تا ۵۶ يك بار كشور را با تورم شديد واردات بي دروپيكر و در نتيجه عقب ماندگي توليد ملي روبه رو ساخت.
رئيس مركز پژوهشها يادآور شد: در سالهاي اخير كه منابع ارزي فراوان در اختيار دولت قرار داشت، اين بيماري مجدداً ظاهر شد و توليدكننده داخلي با واردات بي حساب و كتاب عقب ماند.
وي گفت: اين در حالي بود كه در سال ۸۲ و ۸۳ به ترتيب حدود ۲۰ و ۲۲ ميليارد دلار از منابع نفتي براي بودجه دولت استفاده شده بود و اگر پيشنهاد دولت براي سال آينده كه بيش از ۴۰ ميليارد دلار است اتفاق مي افتاد، ما با تورم جدي، كاهش توليد داخلي و حجم وسيع واردات روبه رو مي شديم.
وي اظهار داشت: وقتي دلارهاي نفتي به جاي ماليات، براي دولت قدرت خريد خلق مي كند، تقاضاي كل اقتصاد به سرعت بالا مي رود و براي جبران اين تقاضا دروازه هاي كشور به روي كالاهاي خارجي باز مي شود. وي يادآور شد: در هر حال چون بخشي از كالاهاي مورد نياز جامعه مانند ساختمان، راه و خدمات قابل وارد كردن نيست، تورم در اين حوزه ها قطعي است و شاخص كل تورم را افزايش مي دهد. در عين حال واردات بي حساب و كتاب توليد متكي  به منابع داخلي را سركوب مي كند.
توكلي در پايان گفت: اقدام كميسيون تلفيق قدمي براي حفظ قدرت خريد مردم، ايجاد فرصتهاي شغلي و حمايت از توليدكنندگان داخلي بود. البته اين سياست با اصلاح در نحوه خرج كردن دولت، اتخاذ سياستهاي بازرگاني مناسب و ساير سياستهاي حمايت از توليد داخل بايد تكميل شود.
ديروز مخبر كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد، رقم دقيق كاهش اتكاي بودجه به منابع نفتي ۷/۶ ميليارد دلار است. پيش از اين يكي از نمايندگان مجلس اين كاهش را معادل ده ميليارد دلار دانست.

از اوايل سال آينده اجرايي مي شود
اصلاح سند استراتژي توسعه صنعتي
ايسنا: معاون برنامه ريزي، توسعه و فناوري وزير صنايع و معادن اعلام كرد: طرح استراتژي توسعه صنعتي از اوايل سال آينده اجرايي مي شود.
محمدحسن ثقفي افزود: استراتژي توسعه صنعتي توسط شوراي بازنگري در حال نهايي شدن است و پيش بيني مي شود اواخر امسال پس از انجام ويرايش به عنوان سند سوم (پس از سياست هاي كلي صنعت و معدن قانون برنامه چهارم توسعه) آماده و نهايي شود.
وي ادامه داد: براساس قانون، وزارت صنايع و معادن مي تواند استراتژي توسعه صنعتي را نهايي و به بخش هاي مختلف ابلاغ كند.
پيش تر مهندس رضا اشرف سمناني - قائم مقام معاون برنامه ريزي، توسعه و فناوري وزيرسابق صنايع و معادن - مردادماه امسال اعلام كرده بود: طرح استراتژي توسعه صنعتي كه پيش تر انتقادهاي زيادي به آن وارد شده بود، به صورت رسمي از سوي وزير صنايع و معادن به تمام دستگاه ها و سازمان هاي مرتبط با اين وزارتخانه و همچنين به وزارتخانه هاي مرتبط با اين موضوع ابلاغ شده است.

تا ارديبهشت ماه
طرح كارت هوشمند سوخت در شهرهاي بزرگ اجرا مي شود
فارس- كارفرماي اجراي طرح كارت هوشمند گفت: با عنايت به تصريح قانون، تجهيزات پروژه كارت هوشمند تا اول ارديبهشت ماه سال آينده در كلان شهرهاي كشور نصب و آماده بهره برداري خواهد بود.
علي اكبر گوي آبادي اظهار داشت: پيچيدگي زياد و فقدان تجربه مشابه در سطح كلان پروژه باعث تعريف و شناخت نسبي پروژه گرديد و همزمان با اجرا و تكميل شناخت ابعاد جديدي از طرح نمايان شد.
وي افزود: مجري پروژه به همراه كارفرما و مشاوره ناظر همگي با فعاليت شبانه روزي در حال كامل نمودن اين ابعاد هستند. ضمن اين كه به علت تغيير ساختار دولتي مجري و تصدي بخش خصوصي در اين شركت سعي بر آن است تا از توانمندي تخصصي بخش هاي دولتي و خصوصي داخل و خارج از كشور نهايت بهره مندي صورت گيرد.

سهام عدالت از پنج شنبه هفته جاري واگذار مي شود
گروه اقتصادي: واگذاري سهام عدالت به خانوارهاي ايراني كه از چندي پيش در دستور كار هيات دولت قرار گرفته بود با وعده رييس جمهوري مبني بر اجرايي شدن آن از چهارشنبه هفته جاري آغاز خواهد شد. پيش از اين قيمت گذاري و تشكيل شركت هاي واسطه ازجمله موانع واگذاري اين سهام عنوان شده بود كه با اصلاح آيين نامه اين مشكلات مرتفع شده است.با غلامرضا حيدري كرد زنگنه رييس سازمان خصوصي سازي پيرامون زمان و چگونگي واگذاري سهام عدالت گفت وگو كرده ايم.
***
* واگذاري سهام عدالت در چه مرحله اي است؟
- با تصويب ابلاغ آيين نامه جديد واگذاري سهام عدالت و اساسنامه شركت كارگزاري توسط هيات دولت با امضاي قراردادي شركت كارگزاري سهام عدالت تشكيل شده و همه سهام شركت هاي دولتي در قالب سهام عدالت به گروه هاي هدف مرحله اول طرح واگذار خواهد شد. اين سهام به تعاوني هاي عدالت استاني واگذار شده و از روز چهارشنبه هفته جاري با مبادله قرار داد سهام عدالت از طريق اين تعاوني ها در ۴ استان كشور به واجدين شرايط واگذار خواهد شد. روز چهارشنبه در همايشي كه با حضور دبيران استان ها در وزارت امور اقتصادي تشكيل خواهد شد سهام عدالت، اسامي مشمولين و نرم افزارهاي كامپيوتري جهت توزيع سهام دراختيار آنها قرار مي گيرد تا از طريق تعاوني هاي عدالت اين سهام به ۸۰ هزار نفر از مشمولين در استان ها پرداخت شود.
* چه مشكلاتي براي اجرايي شدن مرحله اول واگذاري سهام عدالت وجود دارد؟
- با اطمينان مي گويم مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد. تا يك ماه پيش هيچكس حتي تصور روشني از واگذاري سهام عدالت و عملياتي شدن آن نداشت اما اكنون همه چيز شفاف و روشن پيش بيني شده و مشكل خاص وجود ندارد. همه مشكلات احتمالي را در دبيرخانه ستاد درنظر گرفته ايم و در چارچوب لوح فشرده حتي دفتر سهام را براي تعاوني هاي استان ها نوشته و ارايه كرده  ايم.
* در اين چارچوب سهام چه شركت هايي واگذار خواهد شد و قيمت گذاري سهام چگونه خواهد بود؟
- در اين چارچوب شركت هاي سودده را واگذار خواهيم كرد و حتي در روش هاي قيمت گذاري قيمت ها را پايين تر از بورس درنظر گرفته ايم و اگر برخي شركت ها زيان ده باشد چون در قالب سبد عرضه مي شود در كل سودده خواهد بود. شركت هايي كه قبلا قيمت گذاري شده و دراختيار سازمان خصوصي سازي بود در سبد سهام عدالت قرار گرفته و هر شركت كه اضافه شود در اين سبد قرار خواهد گرفت. شركت خاصي به تعاوني ها واگذار نمي شود و اين گونه نيست كه شركت خاصي به استان خاص واگذار شود و تعاوني هاي استاني سهام شركت كارگزاري سازمان خصوصي سازي را دريافت مي كنند به طور نمونه وقتي سهام شركت سرمايه گذاري البرز يا غدير در سبد قرار مي گيرد اين شركت ها داراي ۲۰ تا ۳۰ زيرمجموعه بوده كه تنها شركت هاي مادرتخصصي واگذار مي شود. در سهام عدالت سهام شركت هاي كارگزاري در قالب سبد سهام عرضه خواهد شد و سهام سازمان خصوصي سازي پس از تعيين سبد سهام و همگن سازي واگذار مي شود و سهام در اقساط ۲۰ ساله به هر نفر ۲ ميليون تومان و هر خانواده ۵ نفره جمعا ۱۰ ميليون تومان واگذار شده و پول سهام از محل سود سهام تامين شده و بخشي از سود بابت اقساط و بقيه به صاحبان سهام واگذار مي شود و در سال هاي اول تلاش مي كنيم تا سود بيشتري به صاحبان سهام داده شود. اين امكان وجود دارد كه سبد سهام با ۱۰۰ شركت شروع شده و درنهايت به ۶۰۰ شركت با طي مرحله واگذاري برسد.
* خريد و فروش سهام عدالت چگونه خواهد بود؟
- خريد و فروش سهام عدالت در قالب تعاوني هاي عدالت استاني آزاد خواهد بود و مي توانند بين اعضاء و تعاوني خريد و فروش انجام شود. براين اساس افراد حتي يك ماه بعد مي توانند سهم را به فروش رسانند اما اين سهام تنها قابل خريد و فروش بين اعضاء بوده و امكان خريد و فروش در خارج از شركت هاي تعاوني و اعضاء وجود ندارد.

تا پايان هفته جاري
فهرست كالاهاي مشمول تجميع عوارض اعلام مي شود
مهر: رييس گروه خدمات بازرگاني وزارت صنايع و معادن گفت: پس از پايان يافتن جلسات كارگروه تجميع عوارض در ۲۰ دي ماه سال جاري، ليست جديد كالاهاي مشمول اين قانون تقديم هيات وزيران شده است.فرشته جراحي افزود: در حال حاضر فهرست كالاهاي مشمول قانون تجميع عوارض در انتظار تصويب هيات وزيران مي باشد. اين ليست قرار بود كه در هفته گذشته اعلام شود اما به علت تعطيلي هفته گذشته و سفر استاني رييس جمهور با تاخير مواجه شد.

قيمت طلا و ارز
نوع--فروش (ريال)
يك بهار آزادي(قديم) ۱۳۹۵۰۰۰
يك بهار آزادي(جديد)۱۲۸۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۶۴۵۰۰۰
ربع بهار آزادي ۳۲۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۱۱۹۰۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۹۱۳۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۹۱۲۰
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۱۰۸۴۵

اقتصادي
اجتماعي
ادب و هنر
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
سكه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |