سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۱ - Feb 14, 2006
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع خبرنگاران اعلام كرد:
ظرفيت صندوق بيمه روزنامه نگاران
و هنرمندان افزايش مي يابد
003636.jpg
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: نشست مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با هدف تشريح دستاوردهاي فرهنگي و هنري كشور صبح ديروز در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.
به گزارش همشهري، در اين نشست كه با حضور خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي برگزار شد، محمدحسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: همه سازوكارها، اتفاقات و حوادثي كه منجر به پيروزي انقلاب شدند، بدون پشتوانه فرهنگي و فكري، قادر به انسجام بخشي و ابراز قدرت و سرنگوني يك رژيم نبودند.
وي با اشاره به نقش و تاثير افكار و انديشه هاي امام خميني(ره) در بسيج عمومي مردم خاطرنشان كرد: نكته مهم در اين انقلاب اين بود كه حرفها و تفكرات امام براي مردم آشنا و ملموس بود. هنر ايشان دست گذاشتن بر ارزش هايي بود كه در دل مردم ايران جاي داشت.
صفار هرندي با اشاره به پيشينه فرهنگي و فكري عميق جامعه ايران، تقارن زمان پيروزي انقلاب را با ايام محرم مورد توجه قرار داد و يادآور شد: با اين مشخصات ايران وارد دوران جديدي شد و علاوه بر رهايي از بند استبداد و استعمار، به تاسيس نظامي ارزشي و مردمي نائل گرديد كه ريشه در هويت ديني مردم داشت.
وي در مورد امنيت شغلي هنرمندان، گفت: انتظار امنيت شغلي براي هنرمندان، حقي طبيعي است. هم اكنون بخشي از اين قشر مشمول قانون كار هستند و براي كساني هم كه خارج از اين ضوابط فعاليت مي كنند بايد بيمه اي شغلي در نظر گرفت. در اين باره در حال تدارك برنامه هاي ويژه اي هستيم؛ ضمن اين كه تصميم داريم ظرفيت صندوق بيمه روزنامه نگاران و هنرمندان را هم ارتقا دهيم تا از اين طريق، بخشي از اين معضلات مرتفع شود هرچند براي رسيدن به نقطه مطلوب نيازمند زمان هستيم.
وي با اشاره به دگرگوني هاي كمي و كيفي در حوزه هاي كتاب، سينما، تئاتر و هنرهاي تجسمي و تعداد هنرمندان و پديدآورندگان آثار گفت: هنر بعد از انقلاب از انحصار طبقه اي خاص خارج شد و به سطح و عموم جامعه پرداخت. البته اين روند را همچنان كافي نمي دانم و بايد فراگيري بيشتر آن را در شهرها و روستاهاي مختلف شاهد باشيم.
وزير ارشاد درباره لزوم تجديد نظر در قوانين نظارتي گفت: هيچ قانوني از قوانين بشري ابدي نيست و هميشه با توجه به ضرورت ها و اقتضائات روز فرصت بازنگري در قوانين وجود دارد. نظارت و ارزشيابي نيز از جمله قواعدي است كه در همه جاي دنيا اعمال مي شود و بالطبع وزارت ارشاد نيز به انطباق آثار با چارچوب هاي قانوني مي انديشد و از اعمال سليقه در اين روند پرهيز مي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين با انتقاد از برخي كوتاهي هاي صورت گرفته در دوره پيشين وزارتخانه يادآور شد: بعضي از محصولات ناشايست هنري از رهگذر غفلت مديران قبلي و اعمال سليقه رندانه برخي افراد منتشر شده اند؛ كتابهايي بعضاً بسيار سخيف و توهين آميز كه خارج از چارچوب قوانين به چاپ و نشر مي رسيدند.
صفار هرندي در پاسخ به سؤالي مبني بر چگونگي تعديل تصدي گري دولت و برداشته شدن بار سنگين توليد و حمايت و جهت دهي توليدات هنري از دوش نهاد وزارت ارشاد گفت: كمال مطلوب ما نيز در كاستن از حجم تصدي گري و رسيدن به وظيفه و جايگاه حاكميتي خودمان است. اين امر مشروط بر اين است كه ديگران هم نقش خود را به خوبي ايفا كنند.وي ادامه داد: معمولاً عملكرد بخش ها نبايد با اصول و چارچوبهاي آن نظام منافات داشته باشد. كشورهايي كه عرصه ها را به مردم و بخش هاي مختلف واگذار كرده اند، طوري با نهادها در ارتباط هستند كه گويي آنها نيز در دل همان جريان حركت مي كنند. در واقع بخش هاي خصوصي نيز بايد موازي با ساختارهاي دولتي باشند.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* غمت را به «اطلاع چشمانت» نرسان كه «رسوايت مي كند» .
* تا كي با يد «ببازيم» و «بنازيم» !؟
* در زندگي خود، چرا نمي پذيريم «چه تأثيري» داشته ايم «چه تقصيري» داشتيم؟
* اگر «مشق شب» را انجام دادي «روز خوبي» خواهي داشت.

شيوه نامه آزمون انتخاب و اعزام فرهنگيان
به مدارس خارج از كشور اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: شيوه نامه و ضوابط ثبت نام، انتخاب و اعزام نيروي انساني مورد نياز مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور براي سال تحصيلي ۸۶-۸۵ به بعد اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، نيروهاي مورد نياز مدارس خارج از كشور شامل آموزگار، دبير راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي، مربي پرورشي، متصدي امور دفتري، مدير، معاون و مشاور تحصيلي از بين مستخدمين رسمي و يا پيماني وزارت آموزش و پرورش كه شرايط لازم را دارا باشند انتخاب خواهد شد.
داشتن حداقل ۱۰ و حداكثر ۲۵ سال سابقه كار تا پايان شهريور ،۱۳۸۵ داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي براي داوطلبان كليه رشته ها و مشاغل در زمان ثبت نام، برخورداري از سلامت كامل جسمي و رواني در زمان اعزام با تاييد پزشك متعهد وزارت آموزش و پرورش و تاهل شروط الزامي براي داوطلبين اعزام به خارج از كشور، آشنايي با رايانه و شبكه جهاني (اينترنت)، آشنايي با يك زبان خارجي (انگليسي، عربي) در حد رفع نيازهاي اوليه و تسلط گفتاري و نوشتاري به زبان فارسي معيار، از ديگر شروطي است كه داوطلبين اعزام به خارج از كشور بايد دارا باشند.
بنا بر اين گزارش، نيروهاي مورد نياز براي مسئوليت مدير واحد آموزشي بايد ۸ سال سابقه مديريت در واحدهاي آموزشي را داشته باشند.براي نيروهاي مورد نياز براي مسئوليت معاون واحد آموزشي ۵ سال سابقه مديريت يا معاونت واحد آموزشي و براي آموزگاران و دبيران حداقل ۵ سال سابقه تدريس در رشته مورد تقاضا الزامي است.

نخستين همايش بزرگ تجليل از آزادگان
سياسي امروز برگزار مي شود
گروه اجتماعي: به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران در اولين همايش تجليل از زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب با عنوان «فجرآفرينان» از فعالان مبارز قبل از انقلاب، امروز در تالار بزرگ وزارت كشور تجليل به عمل مي آيد.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام خبر فوق گفت: براي نخستين بار پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و در آغازين روزهاي بيست و هشتمين بهار انقلاب اسلامي به پاس قدرداني از حماسه بزرگ كساني كه با تحمل رنج و مشقت زندان هاي مخوف ستمشاهي، نقشي بسزا در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي داشته اند اولين همايش «فجرآفرينان» برگزار مي شود.
دكتر عباس خامه يار اظهار داشت: در اين همايش بزرگ كه با حضور بيش از يكهزار آزاده سياسي مسلمان قبل از انقلاب و اعضاي محترم خانواده ايشان و صدها تن از چهره هاي برجسته سياسي و فرهنگي برگزار مي شود از تني چند از آزادگان سياسي به نمايندگي از تمامي كساني كه با تحمل رنج و شكنجه نقش مؤثري در طلوع فجر انقلاب اسلامي داشته اند با اهداي تنديس و لوح تقدير تجليل به عمل مي آيد.

يك ميليون نفر هر سال به سرطان سينه مبتلا مي شوند
گروه اجتماعي: دبير نخستين همايش كاربردي سرطان سينه با هشدار نسبت به آمار فزاينده اين سرطان در دنيا و از جمله در ايران گفت: هرساله در دنيا بيش از يك ميليون و يكصد هزار مورد جديد به آمار مبتلايان به اين سرطان افزوده مي شود كه اين آمار بسيار نگران كننده است.دكتر آزاده جولايي به مناسبت برپايي اين همايش كه از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه امسال در تهران برگزار مي شود،سخن مي گفت، افزود: متأسفانه يك چهارم مبتلايان به اين سرطان همه ساله جان خود را از دست مي دهند.وي با اشاره به اين كه براي مقابله با اين خطر جدي، ضروري است تا متخصصان اين رشته به طور مستمر از روش هاي جديد تشخيص و درمان اين نوع سرطان آگاهي يابند، تصريح كرد: با آگاهي از اين امر و به دنبال آن كاربردي كردن اطلاعات به دست آمده، مي توان جان بيماران بيشتري را نجات داد.

تدابير نظارتي شديد براي جلوگيري
از شيوع آنفلوآنزاي پرندگان در آستارا
ايرنا: شبكه  دامپزشكي  آستارا اعلام  كرد: شديدترين  تدابير نظارتي  در اين  شهرستان تا پايان  زمان  تخميني  فروكش  كردن  اپيدمي  آنفلوآنزاي  پرندگان در سرزمين هاي  محل  زمستان  گذراني  پرندگان  وحشي  كه  معمولا تا اواسط فروردين  طول  مي كشد، اعمال  خواهد شد.
دكتر محرم  بايرامي گفت : مرگ  اخير تعدادي  كاكايي  بومي  در سواحل  آستارا بازهم  علت هاي  غير ويروسي  مانند شكار تصادفي ، گيركردن  در تورهاي  ماهيگيري  و سرمازدگي  داشته  است .
اين  مقام  مسئول  گفت : اين  گونه  مرگ ومير كاكايي ها در اين  فصل  كاملا عادي است  و هر سال  تعدادي  از اين  پرندگان  به  اين  علل  مي ميرند.
حساسيت  در مورد شهرستان  آستارا در شمال  استان  گيلان  به  دليل  قرار گرفتن آن  در مجاورت  مرزهاي  جمهوري  آذربايجان  است  كه  مقام هاي  اين  كشور روز جمعه  وجود پرندگان  مبتلا به  آنفلوآنزاي  پرندگان را در كشورشان  تأييد كردند.

تسهيلات جديد درماني براي بيمه شدگان
ايرنا: رئيس  سازمان  تامين  اجتماعي ، گفت : بيمارستانهاي  سازمان  تامين  اجتماعي در پنج  استان  كشور تا دو سال  آينده  به  بخشهاي  فوق  تخصصي  جراحي  و آنژيوگرافي قلب  مجهز مي شوند.
براساس  طرح  سازمان  تامين  اجتماعي ، نخستين  بخش  فوق تخصصي  در بيمارستان «عالي نسب» تبريز در دهه  فجر امسال  بهره برداري  شد و بيمارستان هاي  تامين  اجتماعي  در استانهاي  شيراز، اصفهان ، مشهد، قائم  شهر و تهران  نيز بتدريج تا دو سال  آينده  به  بخش  فوق  تخصصي  تجهيز مي شوند.
«داوود مددي» روز دوشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به  توسعه  جوامع  صنعتي  و رشد جوامع  شهرنشين ، استرس  افزايش  يافته  و برخي بيماريها مانند بيماريهاي  قلبي  - عروقي  رشد سريعي  داشته  است .وي ، با بيان  اينكه  بيماريهاي  قلبي  و انواع  جراحي ها هزينه  زيادي  به خانواده ها تحميل  مي كند، افزود: در اين  راستا و به  تناسب ، سعي  كرده ايم  كه بخش  فوق  تخصصي  بيمارستانها را توسعه  دهيم .
از سوي ديگر سرپرست معاونت درمان سازمان تامين اجتماعي، گفت: از مجموع بيمارستانهاي سازمان تامين اجتماعي در كشور، ۲۰بيمارستان نياز به بازسازي و مقاوم سازي دارد.
دكتر «سلطانعلي فلاح» ديروز در جمع خبرنگاران، با بيان اين مطلب، گفت: براي بازسازي و مقاوم سازي بيمارستانها امسال اعتباري به ميزان ۲۰ ميليارد تومان اختصاص يافته و براي سال آينده نيز به همين ميزان در نظر گرفته شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه ۲۵ تا ۳۰ درصد منابع درمان دركشور صرف تامين دارو مي شود كه دو برابر كشورهاي اروپايي است، افزود: هزار ميليارد تومان در سال صرف هزينه هاي دارويي در كشور و ۳۰۰ميليارد تومان صرف هزينه هاي دارويي بيمه شدگان تامين اجتماعي مي شود.
فلاح، آنتي بيوتيك ها و كورتون را شايع ترين داروي مصرفي در كشور عنوان كرد و بر ساماندهي فرهنگ تجويز و مصرف دارو در كشور تأكيد كرد.
فلاح در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود۱‎/۶مركز طرف قرارداد به ازاي يك هزار نفر بيمه شده، اظهار داشت: سازمان در سال آينده بيمارستان سازي ندارد و از ظرفيت موجود استفاده خواهد كرد و رويكرد به سمت ايجاد بخشهاي فوق تخصصي است.

با هدف افزايش ضريب ايمني خانواده ها
طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در استان تهران اجرايي شد
گروه اجتماعي: با هدف افزايش ضريب ايمني خانواده ها و شهروندان، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در استان تهران به اجرا گذاشته شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي استان تهران وجود برخي ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله حضور اراذل و اوباش و افراد شرور، مجرمان، سارقان، بزهكاران در سطح استان و احساس وظيفه نيروي انتظامي مبني بر استقرار نظم و امنيت عمومي، در نهايت به ايجاد و ارتقاي طرح امنيت اجتماعي منجر شده است.

گفته مي شود...
احمد مدني از نيروهاي سياسي خارج از كشور روز گذشته درگذشت. مدني كه در سال اول انقلاب فرمانده نيروي دريايي ارتش بود در اولين انتخابات رياست جمهوري در سال ۵۸ كانديدا شد و رأيي كمتر از يك ميليون نفر كسب كرد. مدني با ناكارآمدي در استانداري خوزستان از كشور خارج شد و به همكاري با جبهه ملي خارج از كشور پرداخت.

خاتمي وماهاتيرمحمد چالش هاي موجود
فراروي جهان اسلام را بررسي كردند
ايرنا: سيدمحمد خاتمي  رئيس  جمهوري  پيشين  ايران  و ماهاتير محمد نخست  وزير سابق  مالزي  روز گذشته چالش هاي  موجود فراروي  جهان  اسلام  را مورد بحث  و بررسي  قرار دادند.
رئيس  موسسه  بين المللي  گفت وگوي  فرهنگها و تمدنها گفت : ايران  با تاريخي ديرينه  و كهن  به  عنوان  يك  كشور اسلامي  مسير توسعه  و پيشرفت  را با شتاب  گسترده اي  آغاز كرده  است  و اين  روند را فرآيند مناسبي  براي  امت  اسلامي  مي داند.
خاتمي  با اشاره  به  اين كه  امروز مسلمانان  جهان  بايد به  فناوريهاي  نوين  در جهت  نيل  به  توسعه  پايدار دست  يابند تأكيد كرد كه  بايد از قرآن  براي  پيشرفت  و توسعه  الهام  گرفت  و با تحولات  زمانه  پيش  رفت .
رئيس  جمهوري  پيشين  ايران  در اين  ديدار كه  در پوتراجايا پايتخت  ستادي - سياسي  مالزي  انجام  شد، برقراري  گفت وگو ميان  كشورهاي  اسلامي  و تأكيد بر دستيابي  به  يك  الگوي  منطبق  با موازين  اسلامي و قرآني  در جهان  اسلام  و در مرحله  بعد گسترش  آن در سطح  جهاني  را از اهداف  موسسه  بين المللي  گفت وگوي  فرهنگها و تمدنها، ذكر كرد.
ماهاتير محمد نيز در اين  ديدار، راه  نجات  جهان  اسلام  را پيشرفت  و توسعه  دانست  و گفت : جهان  اسلام  كه  بيشترين  ثروت  را در اختيار دارد، تنها مصرف كننده  است  و هيچ  بازدهي  و توليد از خود ندارند. وي  افزود: در جهان  كنوني  قدرت  از آن كساني  است  كه  توانايي  توليد ورقابت  داشته  و در شاخص هاي  صنعتي  جهان  سهمي  را به  خود اختصاص  دهند در غير اين  صورت  ضعيف  و ناتوان  خواهند بود.

دبيركل حزب الله لبنان تباني ايتاليا و ليبي
در پرونده امام موسي صدر رامحكوم كرد
گروه سياسي: سيدحسن نصرالله، دبيركل حز ب الله لبنان، در مراسم راهپيمايي و عزاداري روز عاشورا، تباني اخير ليبي و ايتاليا را محكوم كرد و اعلام نمود آزاد كردن امام موسي صدر و همراهانش تنها راه ممكن پيش روي ليبي است.
بنا بر گزارش روزنامه الحيات و ديگر روزنامه هاي منطقه اي، دبيركل حزب الله در مقابل صدها هزار نفر از مردم لبنان اظهار داشت: در روز وفاداري و ايثار نمي توان از امام و رهبر بزرگمان امام موسي صدر و همراهانش كه هنوز در زندان هاي ليبي اسيرند سخن نگفت. هيچ يك از ما نمي تواند آنچه را كه اين امام به ما ارزاني داشت و مقاومت و هدايت و تعالي ثمره آن بود و ما را احيا كرد و حياتي تازه بخشيد فراموش كند.
امروز با قاطعيت اعلام مي كنم كه ليبي هيچ راهي جز آزاد كردن امام موسي صدر و همراهانش ندارد. حكمي كه اخيراً از سوي دادگاهي در ايتاليا صادر شده حكمي كاملاً سياسي است. دستگاه قضايي ايتاليا ۲۶ سال قبل طي حكمي اعلام كرد كه امام و دو همراهش وارد خاك ايتاليا نشده اند ولي امروز پس از ۲۶ سال مي بينيم كه دادگاهي ديگر ابراز مي دارد كه آنها وارد ايتاليا شده اند.
باز هم مي گويم اين يك تباني و حكم سياسي است، هزينه هاي آن هم در قالب امكانات و امتيازات اقتصادي به شركت هاي ايتاليايي پرداخت شده است. اين توطئه سياسي و تباني مالي را محكوم مي كنيم. آنچه مسلم و قطعي و غيرقابل ترديد است اين حقيقت است كه امام و همراهانش هنوز در ليبي هستند و بايد آزاد گردند.

تشريح اقدامات ديپلماتيك ايران براي جلوگيري
از توهين به مقدسات
ايسنا: مديركل امور سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه اظهار داشت: جهان اسلام براي جلوگيري از تكرار اقدامات اهانت آميز به مقدسات اسلامي و جريحه دار شدن احساسات مسلمانان به طور يكپارچه در برابر توهين كنندگان ايستاده است.
پيروز حسيني با تشريح اقدامات جمهوري اسلامي ايران در واكنش به رفتار هاي توهين آميز روزنامه هاي غربي به ارزش ها و مقدسات مسلمانان اظهار داشت: ما تاكنون اقدامات متنوعي را دنبال نموده ايم.وي در ادامه، «ارسال پيام هاي اعتراض آميز از جانب وزير خارجه كشورمان به همتاهاي نروژي، سوئدي و دانماركي» ، «تماس با برخي از وزراي خارجه كشورهاي اسلامي» ، «پيشنهاد برگزاري اجلاس فوق العاده وزيران خارجه ي كشورهاي اسلامي به دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي و هم چنين رئيس اجلاس وزراي خارجه اين سازمان» ، «برگزاري جلسه سفراي كشورهاي اسلامي در نيويورك و صدور بيانيه ي شديد اللحن در محكوميت اقدام روزنامه هاي غربي و درخواست از دولت هاي اروپايي براي برداشتن قدم هايي به منظور جلوگيري از تكرار اين اقدامات در آينده» و «تشكيل جلسه سفيران كشورهاي اسلامي در جده در سه شنبه آينده» را از جمله اين اقدامات توصيف كرد.
حسيني تأكيد كرد كه در صورت ناكافي بودن اقدامات سياسي صورت گرفته از سوي سازمان كنفرانس اسلامي جمهوري اسلامي ايران هم چنان بر برگزاري اجلاس فوق العاده اصرار خواهد ورزيد.

وزيراطلاعات : جهاد امروز ما خدمت 
همه جانبه  و بي منت  به  مردم  است
ايرنا: وزير اطلاعات  با تقدير از حضور پر شكوه  مردم  در راهپيمايي  يوم  الله  ۲۲بهمن ، گفت : جهاد امروز ما و همه  مسئولان  خدمت  همه  جانبه  و بي منت  به  اين مردم  است .
حجت الاسلام  محسني  اژه اي  روز گذشته در جمع  مديران  دستگاههاي  اجرايي استان  مازندران  در ساري  افزود: در شرايطي  به  سر مي بريم  كه  بهترين  فرصت ها براي  خدمت رساني  به  مردم  پيش  روي  ما است .وي  خاطرنشان  كرد: اگر اين  وظيفه  را به خوبي  انجام  دهيم  كشور از همه  جهات در امان  خواهدبود.
حجت الاسلام  محسني  اژه اي ، هوشياري  و بيداري  هر چه  بيشتر مردم  را يكي  ديگر از ضروريات  جامعه  دانست  و گفت : دشمنان  با ترفندهاي  مختلف  سعي  كردند با طرح  مسايلي  چون  دموكراسي  و حقوق  بشر سوءاستفاده  كنند ولي  خوشبختانه  اين نقشه ها و ترفندهاي  دشمن  نقش  برآب  شد.حجت الاسلام  اژه اي  در مورد حوادث  اخير اهواز گفت : خوشبختانه  همه  عوامل بمب گذاري  هاي  اخير شناسايي  شده  و پرونده  آنها درمحاكم  قضايي  در دست  بررسي است .

شاهچراغي رئيس سازمان تعزيرات حكومتي شد
فارس: سيدعلي شاهچراغي به عنوان رئيس جديد سازمان تعزيرات حكومتي منصوب شد. جمال كريمي راد وزير دادگستري در اجراي ماده ۲ آيين نامه سازمان تعزيرات حكومتي، طي حكمي سيد علي شاهچراغي را به سمت رييس سازمان تعزيرات حكومتي منصوب كرد. شاهچراغي پيش از اين سرپرست سازمان تعزيرات حكومتي بود.

هيچ عاملي نمي تواند ملت ايران
را از داشتن انرژي صلح آميز هسته اي باز دارد
ايسنا: قائم مقام و معاون امنيتي انتظامي وزير كشور، با تاكيد بر اينكه، ملت ايران به عنوان تنها ملت مستقل جهان امروز به هيچ قدرتي اجازه نمي دهد تا او را از داشتن انرژي صلح آميز هسته اي بازدارند، گفت: انقلاب اسلامي ملتي را كه هرگز در محاسبات جهاني به حساب نمي آمد، به نماد استقلال و نفي وابستگي به قدرت هاي جهاني تبديل كرد.
محمدباقر ذوالقدر هدف انقلاب اسلامي ايران را تحقق اهداف عاشورا و الگوي اين انقلاب را الگوي قيام عاشورا عنوان كرد و گفت: الگوي انقلاب شكوهمند اسلامي مبارزه سياسي و پارلمانتاريستي و يا مبارزه مسلحانه و پارتيزاني و نيز حركت اجتماعي و فرهنگي درازمدت نبود بلكه انقلابي بود مبتني بر انجام تكليف الهي با اتكاء به قدرت ايمان مذهبي و با حضور و مشاركت گسترده مردمي. جانشين و معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور، گفت: به بركت انقلاب، امروز جمهوري اسلامي، پرچمدار جنبش بيداري اسلامي و مبارزه جهاني عليه استكبار در جهان است.
وي افزود: رويكرد دولت اصولگرا پاسخگويي به مطالبات متراكم سال هاي گذشته مردم است و بايد در جهت تامين مطالبات ملتي كه در هر زمان حمايت خود را از انقلاب به اثبات رسانيده اند، همگي مسئولان با جديت تلاش كنند.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |