سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۱ - Feb 14, 2006
منتقدين در لباس نظارت
ناظرين كشتي انتخاب شدند
003624.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: روز بيست و ششم آذرماه سال جاري محمدعلي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني در ابلاغيه اي خطاب به مهدي قدمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني از وي خواست تا در راستاي سياست هاي جديد اين سازمان اقدام به تشكيل كميته هاي نظارت فني براي فدراسيون هاي ورزشي نمايد. در شرح وظايف كميته هاي يادشده آمده است كه اعضاي كميته  هاي نظارت حق دخالت در امور اجرايي و داخل فدراسيون هاي ورزشي را ندارند و تنها در مسير ۳ وظيفه تعيين شده براي آن ها يعني هدايت، حمايت و نظارت مي  توانند ماموريت هاي مربوط به خود را به سرانجام برسانند.
برهمين اساس طي حكمي از سوي قدمي ۹ عضو كميته نظارت فني فدراسيون كشتي تعيين شدند تا با استفاده از دانش و تجربيات آن ها نارسايي هاي موجود در بدنه اين ورزش شناخته و مورد ترميم قرار گيرد.محمدعلي صنعتكاران، منصور برزگر، احد پازاج، عباس نمازيان، امير عفراتي، صادق محبوبي، صدرالدين كاظمي، غلامرضا جعفري و رحيم  جدي ۹ نفري هستند كه از سوي سازمان تربيت بدني به عنوان اعضاي كميته نظارت فني فدراسيون كشتي انتخاب شده اند.با شناخت موجود از نفرات ياد شده و توانايي هاي آن ها به خوبي مي توان دريافت كه اعضاي اين گروه ۹ نفره تماما از افرادي هستند كه در سال هاي اخير در متن كشتي ايران حضور داشته و بعضا بسيار نيز تاثيرگذار بوده اند، اما يك نگراني وجود دارد و آن اين است كه اكثريت اعضاي انتخاب شده براي اين كميته دقيقاً نفراتي هستند كه در يكي دو سال اخير از منتقدان درجه اول فدراسيون كشتي و شخص محمدرضا طالقاني رئيس اين فدراسيون بوده اند و حتي در بسياري از موضعگيري هاي خود رسما از مديريت طالقاني ايراد گرفته اند.
حال آيا چنين مجموعه اي مي تواند بدون نقص و اشكال در انجام ماموريت خطيري كه به آن ها واگذار شده است، موفق عمل نمايند؟
البته با توجه به اينكه سازمان تربيت بدني مصمم به انتخاب روساي فدراسيون هاي ورزشي با همان سبك و سياق گذشته يعني انتصاب شده است، به وضوح مي توان دريافت كه تهيه گزارش نهايي اعضاي كميته  هاي نظارتي دقيقا مرتبط با ابقاء يا بركناري رؤساي كنوني فدراسيون هاي ورزشي است و حال اگر واقعيت اين گونه باشد آيا مي توان به چنين اعتقادي رسيد كه دقيقا در انجام اين عمل، عدالت رعايت شده است؟ 
شك و ترديد و نگراني ما از شكل گيري چنين حركت هايي در ورزش زماني بيشتر مي شود كه كميته اي با نام نظارت فني تشكيل مي شود، اما قرار است عمليات هدايتي و حمايتي هم داشته باشد! آيا دوستان ما در سازمان تربيت بدني نمي دانند كه اجراي اين سه وظيفه اصلي در هر حوزه اي خود داستان و ضوابطي مربوط به خود دارند كه نمي توان چنين نگرش ساده لوحانه اي نسبت به اجراي صحيح آن ها داشت.
مربي تيم ملي كشتي آزاد
از ۱۴ كشتي گير در جام  جهاني استفاده مي كنيم
مربي تيم ملي كشتي آزاد ايران مي گويد: سعي مي كنيم از هر ۱۴ كشتي گير در جام جهاني استفاده كنيم.
محسن كاوه پس از اعلام اسامي  ملي پوشان براي حضور در جام جهاني، اظهار داشت: هر ۱۴ نفر انتخاب شده شرايط خوبي دارند و پس از بررسي تركيب و پتانسيل حريفان، تركيب تيم براي مصاف با هر حريف را مشخص مي كنيم.سعي ما بر اين است تا هر ۱۴ كشتي گير انتخاب شده در جام جهاني مبارزه كنند كه البته اين موضوع به شرايط مسابقه و تيم هاي ديگر بستگي دارد.كاوه با اشاره به كشتي گيراني كه براي جام جهاني انتخاب نشدند، تصريح كرد: تعدادي از جوانان نظير دباغي كه مي توانند براي آينده كشتي ايران مفيد باشند، به اين اردو دعوت شدند تا با شرايط تيم ملي آشنا شوند.
در كنار اين جوانان كشتي گير با تجربه ديگري مثل مجيد خدايي در اردو حاضر بود كه مي تواند در دو سه سال آينده به وزن ۸۴ كيلوگرم كمك كند. در كنار مسايل فوق، اين كشتي گيران خود را براي جام تختي نيز آماده كردند تا در آن مسابقات حضور پيدا كنند.
وي با اشاره به حضور عليرضا حيدري در وزن ۱۲۰ كيلوگرم، افزود: حيدري كه از هفته گذشته به اردوي مازندران آمده، وضعيت بدني اش خيلي بهتر شده است. او با فراغت از مشغله هاي كاري، فكرش را معطوف به كشتي كرده و روند رو به رشدي داشته است. اين مسابقات استارتي براي حيدري است تا سال آينده در وزن خودش حضوري فعال داشته باشد.كاوه در پايان خاطر نشان كرد: در حال حاضر تمامي  كشتي گيران روحيه و انگيزه خوبي دارند كه اميدوارم آنچه در وجودشان است را روي تشك پياده كنند.رسانه ها هم مي توانند با حمايت خود به تيم ملي كمك كنند.
۳ مربي ديگر براي تيم ملي
سه  مربي  سازنده  از استانهاي  مازندران ، گلستان  و همدان  به  اردوي آمادگي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  به  منظور شركت  در مسابقه هاي  جام  جهاني كشتي  آزاد و همچنين  رقابتهاي  بين المللي  كشتي  آزاد جام  جهان  پهلوان  تختي در ساري  دعوت  شدند.
اين  سه  مربي  «محمود اسماعيل پور» از مازندران ، «اويس  ملاح» از گلستان  و «تورج  ظفري» از همدان  هستند كه  شاگردان  بيشتري  در تركيب  تيم  ملي  كشتي آزاد ايران  به  منظور شركت  در رقابتهاي  جام  جهاني  كشتي  آزاد دارند.اين  سه  مربي  از بين  مربيان  سازنده اي  كه  از سوي  كميته  مربيان  فدراسيون كشتي  به  كلاس  فشرده  مربيگري  دعوت  شده  بودند، انتخاب  شدند.

ذوب آهن محكوم شد
ايسنا: هيات منصفه سازمان ليگ برتر فوتبال، تيم ذوب آهن اصفهان را محكوم كرد.عصر ديروز و پس از دومين نشست هيات منصفه سازمان ليگ در خصوص تخلفات صورت گرفته در بازي تيم هاي سايپا و ذوب  آهن اصفهان كه طي آن تيم ذوب آهن با استفاده از چهار بازيكن خارجي مقررات ليگ برتر را نقض كرده بود، راي نهايي اين پرونده با محكوميت ذوب آهن صادر شد.
در نشست ديروز هيات منصفه سازمان ليگ كه با حضور كليه اعضا برگزار شد پس از مشورت و بررسي كليه جوانب حقوقي و انضباطي اين تخلف در نهايت راي محكوميت ذوب آهن و حذف يك امتياز حاصل شده اين تيم در ديدار مذكور صادر شد.تيم ذوب آهن اصفهان علاوه بر محكوم شدن به كسر يك امتياز حاصل شده در اين ديدار به پرداخت صد ميليون ريال جريمه نقدي نيز محكوم شد.
اصغر فروتن سرپرست تيم ذوب آهن نيز به دليل كم كاري در مسئوليت هاي محوله به دو جلسه محروميت از همراهي تيم و پرداخت ۱۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
رسول كربكندي سرمربي تيم ذوب آهن اصفهان نيز به پرداخت ۱۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.

خادم از انتصاب و انتخاب مي گويد
003633.jpg
ايسنا: اميررضا خادم گفت: سازمان تربيت بدني به عنوان متولي ورزش بايد توانايي و شرايط انتخاب نيروهايي كه كمتر نگاه شخصي داشته و كمتر قايل به رايزني ها هستند داشته باشد تا بتواند نسبت به آنها پاسخگو باشد.
رييس كميته تربيت بدني مجلس در خصوص بحث ايجاد شده در مورد انتخاب يا انتصاب روساي فدراسيون ها، گفت: طرح انتخاب روساي فدراسيون ها تا امروز طرح موفقي نبوده است.
وي افزود: تاكنون بيش از ۹۰ درصد افرادي كه به عنوان روساي فدراسيون ها معرفي شده اند، انتصاب شده اند نه انتخاب؛ لذا با اين سيستم، فشارهاي متفاوتي بر روساي فدراسيون ها بيش از گذشته وارد مي شود، و چون نمي توانند همه قوام و چارچوب را رعايت كنند، لذا با مشكلاتي روبرو هستند.
رييس فراكسيون ورزش مجلس با بيان اين كه سازمان تربيت بدني مي تواند در قضيه انتخاب يا انتصاب نقش تعيين كننده تري داشته باشد، ادامه داد: با توجه به وظايفي كه به صورت غيرمستقيم در اختيار رييس سازمان تربيت بدني است، و از آن طرف نيز بحث انتخابي كه با راي اعضاي مجمع اتفاق مي افتد، و با توجه به برخي اتفاقاتي كه در اين سال ها در اين مساله رخ داده و هم چنين به دليل فشارهاي غيرمتعارف در خصوص عزل روساي فدراسيون ها، قطعا همه اينها تاثيرات ناخوشايندي به اين بحث و سرنوشت آن گذاشته است.

جودوكاران ايران در پيكارهاي بين المللي آلمان
گروه ورزشي: تورنمنت بين المللي جودو آلمان با حضور تيمهاي معتبر دنيا اوايل اسفندماه در شهر هامبورگ برگزار مي شود.
تيم ملي كشورمان نيز در اين رقابتها با تركيبي كامل به مصاف رقباي خود مي رود. وحيد سرلك، محسن زكريا، حامد ملك محمدي، رضا چاه خندق، حسين قمي، عباس فلاح و سيد محمود ميران تركيب تيم ملي جودو را در اين مسابقات تشكيل مي دهند.
آرش ميراسماعيلي جودوكار وزن ۶۰ كيلوگرم تيم ملي به همراه اين تيم راهي آلمان مي شود ولي در مسابقات شركت نمي كند. به صلاحديد مربيان وي در اردوي مشترك كه بعد از پايان مسابقات تشكيل مي شود، شركت خواهد كرد.

شكست هندبال ايران برابر قطر
تيم  ملي  هندبال  ايران  در دومين  ديدار خود در دوازدهمين  دوره  مسابقات  هندبال  جام  ملت هاي  آسيا مقابل  تيم  قطر شكست  خورد. در اين  ديدار كه  عصر ديروز در تايلند برگزار شد، تيم  ملي  هندبال  ايران  با نتيجه  ۲۱ بر ۲۰ بازي  را واگذار كرد.
ملي پوشان  هندبال  ايران  در نخستين  ديدار خود با نتيجه  ۲۸ بر ۲۵ از سد تيم  ژاپن  گذشته  بودند. تيم  ايران  در آخرين  ديدار خود در مرحله  مقدماتي  پيكارهاي  فوق  روز شنبه  آينده  به  مصاف  تيم  چين  مي رود كه  در صورت  پيروزي  بر اين  تيم  مي تواند به  مرحله  بعد صعود كند. تيم  ملي  هندبال  ايران  به  همراه  تيم هاي  ژاپن ، قطر و چين  در گروه  دوم   رقابت هاي  هندبال  جام  ملت هاي  آسيا قرار دارد. تيم هاي  كويت ، تايلند، بحرين ، اردن  و كره  جنوبي  نيز در گروه  اول  جاي  دارند.

اعلام اسامي ملي پوشان وزنه برداري به فدراسيون جهاني
در حالي كه فدراسيون هاي ملي وزنه برداري اسامي  وزنه برداران احتمالي خود را براي حضور در رقابت هاي هر سال براي انجام تست دوپينگ محرمانه به فدراسيون بين المللي اعلام مي كنند، منابع آگاه در فدراسيون وزنه برداري اعلام مي كنند كه تنها ۱۴وزنه بردار به IWF فدراسيون جهاني وزنه برداري معرفي شده اند كه در آن ميان نامي  از وزنه برداراني همچون شاهين نصيري نيا ، حسين برخواه، محمدعلي فلاحتي نژاد، محسن بيرانوند و  هادي پانزوان به چشم نمي خورد. اما در اين رابطه علي مرادي رييس فدراسيون وزنه برداري مي گويد: از اين لحاظ هيچ مشكلي نداريم و در صورت تاييد ايوانف و كميته ملي المپيك نفرات جديد نيز به فدراسيون جهاني معرفي مي شوند و تا ارديبهشت ماه براي اين كار فرصت داريم.

محمدحسن انصاري فر:
ابراهيمي، قليچ و كماسي از پرسپوليس رفتند
گروه ورزشي: مدير عامل پرسپوليس گفت: با حميد استيلي و يونگ، درخصوص مسايل فني و تمرينات صحبت كرديم كه محور حرف هاي يونگ ضوابط انضباطي بود.انصاري فر در گفتگو با ايپنا تأكيد كرد: آري هان روز پنجشنبه در بازي پرسپوليس مقابل برق شيراز روي نيمكت مي نشيند تا پرسپوليس را هدايت كند.مديرعامل باشگاه پرسپوليس در رابطه با درگيري بازيكنان پرسپوليس در اصفهان گفت: دقيقاً نمي دانيم كه چرا اين درگيري رخ داده است، اما اين مسئله را پي گيري مي كنيم.مديرعامل پرسپوليس درخصوص بازيكنان خارجي پرسپوليس گفت: چند بازيكن خارجي در خطوط دفاع، هافبك و حمله به تيم اضافه مي كنيم. وي در ادامه تصريح كرد: از اين پس ابراهيمي، قليچ و كماسي پرسپوليس را ديگر همراهي نخواهند كرد اما خوردبين همچنان در سمت سرپرست تيم باقي خواهد ماند.انصاري فرد در پايان گفت: به تشخيص يونگ از اين پس تمرينات تيم در كارگران برگزار نمي شود و در زمين دانشگاه آزاد تهران برگزار خواهد شد.البته اين را هم بگويم كه ما اميدي به ليگ برتر نداريم و در مورد مسايل فني هم بهتر است من صحبتي نكنم.
اولين تمرين پرسپوليس با مربي هلندي
003627.jpg
نخستين تمرين تيم فوتبال پرسپوليس پس از شكست برابر ذوب آهن با حضور مربي جديد اين تيم برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين تمرين كه صبح ديروز در محل جديد زمين چمن دانشگاه تربيت بدني تهران برگزار شد، ابتدا تئودور يونگ به عنوان مربي جديد و دستيار آري هان، سرمربي هلندي به بازيكنان معرفي شد.
سپس بازيكنان زير نظر حميد استيلي به گرم كردن پرداختند و در دو گروه شامل بازيكناني كه در بازي روز گذشته بازي كرده بودند و ساير بازيكنان تقسيم شدند. اعضاي كادر فني پرسپوليس در پايان تمرين از گفت وگو با خبرنگاران خودداري كردند و اعلام كردند در كنفرانس مطبوعاتي روز جمعه در كيش به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهند گفت. تمرين بعدي پرسپوليس ساعت ۵/۹ صبح امروز در زمين چمن دانشگاه تربيت بدني برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |