سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۳ - Feb 28, 2006
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي :
شكايات و انتقادات را بررسي مي كنيم
005904.jpg
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: مهندس داود مددي رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در راستاي التزام به اصل پاسخگويي و نهادينه كردن اين امر براي ايجاد سازماني پاسخگو و مردم مدار، با صدور بخشنامه اي اداره كل روابط عمومي اين سازمان را موظف به انعكاس شكايات و انتقادات مطروحه از سازمان به واحدهاي ذي ربط، پيگيري موضوع تا حصول نتيجه و اعلام پاسخ مستدل، منطقي و شفاف به افكار عمومي در اولين زمان ممكن نمود.
اين تصميم درراستاي عملياتي كردن چهار راهبرد رياست محترم جمهوري اسلامي در اين سازمان و به منظور احترام به افكار عمومي، تكريم ارباب رجوع و گسترش رضايتمندي در ميان مخاطبان سازمان و اصحاب رسانه هاي گروهي اتخاذ شده است.
گفتني است؛ مدير كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي نيز به عنوان نماينده تام الاختيار اين سازمان در امر پاسخگويي به شكايات تعيين گرديده است.
همچنين در اين راستا در بازديد سرزده عزيز بيگي مشاور اجرايي مدير عامل و معاون امور استان هاي سازمان تأمين اجتماعي از شعبه ۹ تهران به دو تن از كاركنان اين شعبه به دليل برخورد نامناسب با ارباب رجوع تذكر داد و دستور بركناري اين افراد را صادر نمود.
مشاور اجرايي مديرعامل و معاون امور استان هاي سازمان تأمين اجتماعي با تقدير از زحمات مجموعه همكاران سازمان تأمين اجتماعي به ويژه در بخش هاي اجرايي بيمه اي و درماني گفت: همكاران سازمان تأمين اجتماعي در زمره سخت كوش ترين و سالم ترين كاركنان اداري كشور محسوب مي شوند و رفتار غيرمنطقي بعضي از كاركنان كه تعدادشان بسيار اندك است موجب تضييع حقوق و زحمات مجموعه اين همكاران مي  شود كه تلاش خواهيم كرد در بازديدهاي سرزده از واحدهاي اجرايي توسط مسئولان و بازرسان اين موارد به صورت غيرمحسوس كنترل و با اين افراد برخورد قانوني شود.
وظيفه كارفرمايان
در قبال بيمه كاركنان
فرخ ملكوند فرد عضو هيأت مديره و سرپرست معاونت فني و درآمد نيز گفت: همه كارفرمايان موظفند تمام كاركنان و كارگران خود را با هر نوع قراردادي از جمله پيماني و مقاطعه كاري بيمه كنند.
وي افزود: مطابق قانون تأمين اجتماعي و كار، هيچ قراردادي اعم از فردي يا جمعي وجود ندارد كه مشمول كسر حق بيمه براي احتساب سابقه پرسنلي نباشد و كارگراني كه كارفرمايانشان از بيمه كردن آنها خودداري مي كنند، شكايت خود را به صورت شفاهي يا كتبي اعلام كنند تا مورد رسيدگي بازرسان قرار گيرد.
ملكوند فرد همچنين يادآور شد: بيمه شدگان كه نسبت به سوابقشان معترضند، مي توانند مدارك خود را به هيأت هاي رسيدگي به سوابق در ادارات كل استان ها و اداره كل فني و بيمه شدگان ارائه كنند.
ممنوعيت انتشار نشريات داخلي
در استان ها
مهندس مددي مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با صدور دستور اداري به معاونان، اداره هاي كل تأمين اجتماعي استان ها و مديريت درمان تأمين اجتماعي گفت: از انتشار نشريه توسط واحدهاي مختلف سازماني تحت هر عنواني خودداري شود.
وي افزود: در راستاي هدفمند و همسو كردن مقوله اطلاع رساني و بنا به وجود هفته نامه آتيه با هدف توسعه فرهنگ و مسايل مرتبط با تأمين اجتماعي براي عموم مردم و به منظور صرفه جويي در هزينه ها و جلوگيري از موازي كاري در جهت غناي بيشتر نشريه آتيه به عنوان رسانه اصلي سازمان يا پوشش خبري وسيع جهت اطلاع رساني و تنوير افكار كليه مخاطبان جامعه به شمار مي رود و كليه استان ها از انتشارهرگونه نشريه استاني و محلي به صورت ماهانه، هفته نامه و روزنامه خودداري كنند.

همايش فرياد بيداري هزاران كودك مهد و پيش دبستاني
گروه اجتماعي: در پاسخ به هتك حرمت حرمين شريفين امام  هادي(ع) و امام حسن   عسكري(ع) بيش از دو هزار كودك مهد و پيش دبستاني مناطق شرق تهران با برافراشتن بادكنك هاي سياه، همايش فرياد بيداري را با انزجار از حركت غيرانساني تعرض كنندگان برگزار مي كنند.
در اين برنامه كه با حضور كانون هاي دانش آموزي، ورزشكاران و هنرمندان همراه است، كودكان در قالب برپايي ايستگاه هاي نقاشي با موضوع محكوميت تعرض به حرمين امام شيعيان، ايستگاه هاي نقاشي، خط و خوشنويسي و تدارك برنامه فرهنگي شامل مسابقه خلاصه نويسي كتاب، مسابقه دل نوشته ها، پرتاب دارت با هدف قرار دادن سمبليك تروريسم و خشونت برنامه اجرا مي كنند.
در برنامه همايش فرياد بيداري همچنين نزديك به پنج هزار نفر از هنرمندان و اعضاي كانون هاي مناطق شهري ۸ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ و۱۵ حضور دارند و به همين مناسبت طوماري در محكوميت حمله گستاخانه به حرمين مطهر امضا شده و دسته هاي عزاداري كودكان در سالن روباز فرهنگسراي جوان با حضور مجريان و هنرمندان صدا و سيما به اجراي برنامه  مي پردازند.

افزايش آمار معتادان كشور
مهر: بر اساس آمارهاي ارائه شده ، تعداد معتادان كشور نسبت به سالهاي گذشته افزايش يافته است.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در همايش بررسي معضل اعتياد در ساوجبلاغ ، بدون اشاره به ميزان درصد افزايش معتادان كشور افزود: به دليل قرار گرفتن ايران در مسير ترانزيت مواد مخدر در همسايگي كشورهاي توليد كننده ، در خصوص برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر بايد قاطعيت بيشتري صورت گيرد.

دفتر پرستاري وزارت بهداشت، رديف بودجه ندارد
005907.jpg
گروه اجتماعي: مدير دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت: در صورت موافقت مجلس، بودجه دفتر امور پرستاري وزارت بهداشت براي سال آينده تصويب مي شود.
دكتر اعظم گيوري روز گذشته در يك نشست خبري با اشاره به اين كه هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه و جايگاه سازماني ندارد گفت: در حال حاضر ۱۴۳ دانشكده پرستاري در سطح دولتي و آزاد وجود دارد و تعداد پرستاران شاغل در بخش دولتي ۵۸ هزار و ۲۰۴ نفر و ۲۱ هزار و ۵۷۰ نفر در بخش خصوصي مشغول به فعاليت هستند.
رئيس دفتر امور پرستاري وزارت بهداشت ادامه داد: كل تخت هاي بستري در بخش دولتي ۵۸ هزار و ۴۷۲ تخت و در بخش خصوصي ۱۹ هزار و ۴۴۶ تخت فعال هستند.
گيوري با بيان اين كه تقريبا سالانه ۷ هزار دانشجوي پرستاري از دانشگاه هاي دولتي و آزاد فارغ التحصيل مي شوند، افزود: در حال حاضر نسبت نيروي انساني به تخت كمتر از يك درصدست، در حالي كه اگر بخواهيم در اين خصوص به وضعيت مطلوب برسيم اين رقم بايد به ۸/۱ دهم درصد برسد.
وي با اشاره به اين كه در سال هاي اخير فشار سختي به كادر پرستاري وارد آمده است، گفت: كمبود نيروي انساني در سال هاي متمادي سبب شده كه پرستاران شيفت هاي سنگين كاري را تحمل كنند ولي از طرفي به حقوق و مزاياي آنها بي توجهي شده است.
وي با اشاره به اين كه كمبود نيروي انساني و شيفت هاي سخت كاري سبب شده كه با عدم ارائه خدمات پرستاري با كيفيت مواجه شويم، افزود: با توجه به اين كه ماهيت كار پرستاري اين است كه بيشترين خدمات در حالت ايستاده انجام شود پرستاران در سال هاي خدمات خود دچار بيماريهاي اختلالات اسكلتي مي  شوند و اين امر سبب مي شود كه پرستاران نتوانند به خوبي به بيماران خدمت كنند.
گيوري عدم چارت سازماني، كمبود نيروي انساني، عدم رديف بودجه اي براي دفتر پرستاري، عدم جايگاه سازماني براي مديران پرستاري در دانشگا ه هاي پرستاري را از جمله مشكلات عمده دفتر امور پرستاري وزارت بهداشت و جامعه پرستاري عنوان كرد و در ادامه همچنين از پايين بودن حقوق و مزايا، عدم تعرفه گذاري خدمات پرستاري،  واگذاري خدمات پرستاري به بخش خصوصي، اجراي افقي طرح مسير ارتقاي شغلي و عدم درج احكام كارشناسي، نبود برنامه هايي براي آموزش مداوم پرستاران را از ديگر مشكلات پرستاران برشمرد.
مدير دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت:  طرح ديگري نيز تدوين شده است كه براي ارتقاي سطح علمي و جايگاه شغلي پرستاران درصدي از ظرفيت دانشكده هاي پرستاري به بهياران اختصاص يابد و سهميه اي براي پذيرش بهياران در دانشكده هاي پرستاري در نظر گرفته شود كه هنوز ميزان آن مشخص نيست و پس از تصويب اعلام مي شود.
گيوري ادامه داد: چارت دفتر پرستاري وزارت بهداشت نيز تدوين شده و به زودي با تصويب آن، رديف بودجه مستقلي براي اين دفتر در نظر گرفته مي شود كه موجب مي شود بتوانيم براي رفع انبوه مشكلات جامعه پرستاري قدمهاي بزرگتري برداريم.
وي گفت: طرحي نيز تهيه شده است كه بر اساس آن نظارت و ارزشيابي امور پرستاري در بيمارستانها به صورت دقيق انجام شود كه بر اساس آن علاوه بر تلاش براي رفع مشكلات پرستاران بانك اطلاعاتي قابل قبولي نيز از وضعيت پرستاران راه اندازي مي شود.

تاريخچه دانشگاه صنعتي شريف مستندسازي مي شود
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: تاريخچه دانشگاه صنعتي شريف، به مناسبت چهلمين سال تأسيس اين دانشگاه مستندسازي مي شود.
به گزارش همشهري، محمد ميرزايي- مديركل فرهنگي و فوق برنامه دانشگاه صنعتي شريف- ديروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب اظهار كرد: برنامه هاي ستاد بزرگداشت چهلمين سال تأسيس دانشگاه شريف از سال تحصيلي ۸۴ به مدت يك سال اجرا مي شود و تاريخچه فعاليت هاي فرهنگي و تاريخچه روند شكل گيري و توسعه اين دانشگاه از مهمترين اين برنامه هاست. وي افزود: مراسم بزرگداشت چهلمين سال تأسيس دانشگاه صنعتي شريف شانزدهم اسفندماه جاري در اين دانشگاه برگزار مي شود و طي آن از ۴۰نفر از رؤساي قبلي، استادان برجسته و ماندگار، پژوهشگران نمونه و كاركنان و استادان پيشكسوت دانشگاه تقدير خواهد شد. به گفته مهندس ميرزايي، در حاشيه اين مراسم، نمايشگاه عكس با موضوع تاريخچه دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود و كتاب عكس تاريخي، آلبوم يادبود و مدال دانشگاه صنعتي شريف نيز عرضه خواهد شد.
وي برگزاري نمايشگاه كارآفرينان در سال آينده، مراسم تقدير از بازنشستگان، همايش توسعه و دانشگاه و گردهمايي استادان را از مهمترين برنامه هاي چهلمين سال تأسيس دانشگاه صنعتي شريف عنوان كرد و گفت: جشن فارغ التحصيلان برتر در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا ۱۸اسفندماه جاري برگزار مي شود.

طرح «جامعه اطلاعاتي بيماري ايدز» نهايي مي  شود
ايلنا:  رييس اداره ايدز وزارت بهداشت،   گفت: طرح «جامعه اطلاعاتي بيماري ايدز» ۲۰ اسفندماه نهايي و اعلام مي  شود.
دكتر احمد صداقت، گفت: طرح اجراي جامعه اطلاعاتي بيماري ايدز در دست بررسي است و بيشتر اقدامات اوليه آن، انجام شده است. وي افزود: براي انجام اين كار، نياز به تحقيقات و آناليز اطلاعات است كه در اختيار وزارت بهداشت بوده و خوشبختانه تاكنون بيشتر مراحل اجرايي آن را پشت سر گذاشته  ايم.
به گفته صداقت، نحوه انجام كار به اين شكل است كه تمامي تجزيه و تحليل  هاي مورد نظر را، به استناد موارد مثبت بيماري در كشور انجام مي  دهيم.
در اين جامعه اطلاعاتي بر روي مواردي كه تخميني است، كار نمي  شود و تمام نتايج از موارد مثبت و قطعي بيماري ايدز در كشور به دست مي  آيد.

۲۴۶ هزار بازمانده  از تحصيل  سال  آينده
  جذب  آموزش  از راه  دور مي شوند
گروه علمي فرهنگي: ۲۴۶ هزار بازمانده  از تحصيل  دوره هاي  راهنمايي ، متوسطه  و پيش  دانشگاهي  در سال  تحصيلي  ۸۶-۸۵ جذب  آموزش  از راه  دور وزارت  آموزش  و پرورش  مي شوند.به  گزارش  روابط عمومي  مؤسسه  آموزش  از راه  دور وزارت  آموزش  و پرورش ، مدير روابط عمومي  مؤسسه  آموزش  از راه  دور گفت : امسال  ۱۲۰ هزار نفر از بازماندگان  از تحصيل  اعم  از واجب  التعليم  و بزرگسال  در پايه هاي  اول  راهنمايي ، دوم  راهنمايي ، اول  متوسطه ، دوم  متوسطه  و دوره  پيش  دانشگاهي  جذب  آموزش  از راه  دور شدند.«اين  افراد در ۵۷۶ مركز آموزش  از راه  دور سراسر كشور به  ادامه  تحصيل  پرداختند.»«عليرضا سعيدآبادي» افزود: آموزش هاي  از راه  دور بر اساس  مصوبات  شوراي  عالي  انقلاب  فرهنگي  و شوراي  عالي  آموزش  و پرورش  براي  ارائه  آموزش هاي  نيمه  حضوري  و غيرحضوري  در دوره هاي  راهنمايي  تحصيلي ، متوسطه  و پيش  دانشگاهي  در كشور به  اجرا درآمده  و مطابق  شيوه نامه هاي  آموزش  دو دسته  كلي  از دانش آموزان  را در بر مي گيرد.

ضرورت افزايش ذخيره خوني در تعطيلات نوروزي
ايلنا: مديرعامل سازمان انتقال خون ايران، اعلام  كرد: همه استان  هاي كشور موظف شده  اند تا ذخيره خوني خود را در ايام تعطيلات نوروز افزايش دهند.
حسن ابوالقاسمي، مديرعامل سازمان انتقال خون ايران، در جمع خبرنگاران، گفت: در ايام تعطيلات نوروز كه مسافرت  ها افزايش مي  يابد و احتمال بروز تصادفات بالا مي  رود، به همه استان  ها اعلام كرده  ايم كه ذخيره خوني خود را افزايش دهند. وي افزود: اين ذخيره  ها در مناطق خطرخيز بيشتر خواهد بود تا در زمان وقوع حادثه بتوانيم از اين ذخيره  ها استفاده كنيم.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
سينما
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |