سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۳ - Feb 28, 2006
مشمولان ۵۵ تا ۶۵ به خدمت فراخوانده شدند
ايسنا: معاونت وظيفه عمومي ناجا با صدور اطلاعيه اي، مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سال هاي ۵۵ تا پايان ۶۵ را به خدمت فرا خواند.
معاونت وظيفه عمومي ناجا از كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم متولد سال هاي ۵۵ تا پايان ۶۵ خواست با در دست داشتن دفترچه آماده به خدمت يا برگه اعزام، به مراكز اعزام  مراجعه كنند.
بر اين اساس، مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن تهران كه از اداره كل وظيفه عمومي تهران بزرگ دفترچه ۳ برگي آماده به خدمت يا برگه اعزام از مركز رايانه اين معاونت دريافت كرده اند، ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه هجدهم اسفند و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب ، ساعت ۷ صبح روز دوشنبه بيستم اسفند به معاونت وظيفه عمومي ناجا واقع در ميدان سپاه مراجعه كنند.
مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن شهرستان ها و متولد سال هاي ۵۵ تا پايان ۶۵ كه از مراكز وظيفه عمومي شهرستان ها دفترچه ۳ برگي آماده به خدمت يا برگه اعزام دريافت كرده اند نيز بايد ساعت  ۷ صبح روز پنج شنبه ۱۸اسفند و مشمولان زيرديپلم نيز روز شنبه ۲۰ اسفند به معاونت وظيفه عمومي استان مربوطه (مركز استان) مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مقام معظم رهبري:
آمريكا در عراق به دنبال جنگ قومي و مذهبي است
005973.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار وزير كشور و استانداران، از استانداران به عنوان رئيس دولت در هر استان نام بردند و با اشاره به آمادگي عمومي  و روحيه همراه با نشاط، خوش بيني و اميد در مردم به دليل شعارها و برنامه هاي دولت جديد و تعامل مردمي رئيس جمهور محترم، تأكيد كردند: استانداران مردان خدمت هستند و بايد در صحنه عمل همه همت و تلاش خود را براي خدمت به مردم و جلب رضايت آنان به كار گيرند و هيچ گاه از كار براي مردم خسته نشوند.
ايشان با تأكيد بر اينكه استانداران مسئول امور اجرايي و پيشرفت يا عدم پيشرفت كارها هستند و بايد از همه ظرفيت ها براي پيشبرد امور استفاده كنند، افزودند: استانداران بايد با استفاده از شرايط كنوني اميدواري و اعتماد مردم و آمادگي آنان براي خدمت و با روحيه اي مردمي و متواضعانه و مخلصانه تلاش كنند تا حداكثر كار و خدمت رساني انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامي، سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيأت دولت و رفتن آنان به ميان مردم و شنيدن مسائل از زبان آنان را كاري بسيار خوب و تأثيرگذار دانستند و خاطرنشان كردند: بايد ميان رسيدگي به امور فوري مردم و كارهاي بلندمدت تعادل ايجاد شود و مانند برخي دوره ها به بهانه كارهاي زيربنايي از مشكلات جاري و فوري مردم غفلت نشود.
ايشان لزوم مراقبت معنوي، به كارگيري نيروهاي مخلص و با كفايت و در نظر گرفتن سند چشم انداز بيست ساله و برنامه پنج ساله را به عنوان اهداف اساسي نظام يادآور شدند و خاطرنشان كردند: در مسير خدمت به مردم نبايد مرعوب دشمن شد زيرا اگر ما بر خط مستقيم و اهداف و آرمان هاي نظام اسلامي استقامت ورزيم، دشمن كاري از پيش نخواهد برد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه به دليل تعارض معيارهاي نظام اسلامي با خواست هاي قدرت سلطه گر، همواره نظام جمهوري اسلامي ايران در ۲۷ سال گذشته، با چالش پيش بيني شده اي مواجه بوده است، افزودند: نظام اسلامي  با معيارهاي گرايش به دين خدا و معنويت، عدالت بين المللي، كرامت قائل شدن براي انسان ها و تن ندادن به قدرت طلبي و زياده خواهي سلطه گران جهاني بر سر كار آمده است، بنابراين چالش نظام اسلامي با زورگويان عالم تا زماني كه آنان مأيوس شوند ادامه خواهد داشت.ايشان در همين خصوص افزودند: در اين چالش، هدف قدرت هاي سلطه گر و به ويژه آمريكا، ايجاد اختلاف و ناامني، متوقف كردن حركت علمي كشور و موج خدمت رساني به مردم، سرگرم كردن دولت به جدال هاي بي فايده سياسي و جناحي، گرفتن اميد از مردم و بي نشاط كردن آنان و ايجاد خلل در اعتماد و ايمان مردم به شعارها و مسير حركت نظام اسلامي است،بنابراين بايد در برنامه ريزي ها و اولويت بندي مسائل در سطح كلان و استاني در نقطه مقابل خواست ها و تلاش هاي سلطه گران جهاني حركت كرد.
مقام معظم رهبري با تأكيد بر اين كه قدرت علمي، راز پيشرفت و اقتدار سياسي، نظامي و روحيه اي هر كشور است خاطرنشان كردند: اين حركت خوب علمي كه در كشور آغاز شده و نتايج قابل ملاحظه و چشمگيري هم داشته بايد با شتابي دوچندان ادامه يابد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به اوضاع عراق، هدف آمريكا را ايجاد اختلاف و ناامني، و ناكارآمد نشان دادن دولت برآمده از مردم دانستند و تأكيد كردند: آمريكايي ها در عراق در جهت ايجاد جنگ قومي و مذهبي تلاش مي كنند كه حادثه فاجعه آميز سامرا نمونه اي از آن است.
ايشان اين گونه حوادث و اقدام برخي نشريات غربي را در اهانت به پيامبر گرامي اسلام(ص) را يك نوع و جنس ارزيابي كردند و افزودند: آنان قصد داشتند در سايه ايجاد هيجان در ميان مسلمانان، اهداف خود را پيش ببرند اما شكست خوردند زيرا قضيه تصاوير توهين آميز، به احساس نفرت دنياي اسلام از استكبار تبديل و ماجراي سامرا نيز به وحدت شيعه و سني در عراق و در بسياري از نقاط اسلام منجر شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به بيداري جهان اسلام، لزوم حفظ اين بيداري و روشنگري بيش از پيش افكار عمومي مسلمانان را درباره توطئه هاي دشمنان يادآور شدند و تصريح كردند: امروز دولت عراق مظهر شكست سياست هاي آمريكا در خاورميانه است زيرا آمريكا درصدد روي كارآمدن يك دولت طرفدار خود بود اما اكنون دولتي اسلام گرا و پيرو نظر مرجعيت تشكيل شده است به همين دليل آمريكايي ها تلاش مي كنند در كار اين دولت اخلال ايجاد كنند اما با هوشياري مردم و مسئولان عراق، توطئه آنها ناكام خواهد ماند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي  پورمحمدي وزير كشور ضمن ارائه گزارشي از حوزه كاري وزارت كشور و استانداران در بخش هاي مسائل سياسي، امنيتي، عمراني و شهرداري ها، حوادث غيرمترقبه و حوزه شوراها و اجتماعي، گفت: وزارت كشور درخصوص مسائل مختلف اين بخش ها از جمله اصلاح قانون انتخابات، مسائل قومي، تقسيمات كشوري، امنيت مرزها، كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي، كاهش تصدي گري دولت در امور شهري، حمل و نقل شهري و كنترل جمعيت مطالعات كارشناسانه جامعي انجام داده كه در برخي موارد طرح هايي اجرا شده و در موارد ديگر طرح هايي در دست تهيه است.

ارزيابي كرينكو از مذاكرات تهران
توافق ايران و روسيه مقدماتي بود
005970.jpg
گروه سياسي: جمله كليدي رضا آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان در كنفرانس مطبوعاتي مشتركش با سرگئي كرينكو در روز يكشنبه مورد توجه اساسي رسانه هاي غربي به ويژه رسانه هاي روسي قرار گرفت. آقازاده گفته بود: مذاكرات درمورد طرح روسيه پيشرفت مناسبي داشت و دو كشور درخصوص تأسيس شركت مشترك غني سازي توافق اصولي داشتند.
روزنامه هاي صبح ديروز روسيه بر همين اساس از موافقت تهران با پيشنهاد غني سازي مشترك با روسيه خبر دادند و آن را همچنان تنها راه براي حل مسئله هسته اي ايران دانستند.
روزنامه راسيسكايا گازيه تا نوشته است كه دور دوم مذاكرات هسته اي بين تهران و مسكو برخلاف تصور قبلي، نتيجه بخش بوده است و در آستانه نشست آتي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين، ايران ممكن است حاضر به دادن امتيازاتي شود.
روزنامه ورميا نووستي نيز موافقت تهران با طرح مسكو را تيتر مقاله اول خود قرار داده و نوشته است: ايران و روسيه به توافقات اصولي در زمينه ايجاد مركز مشترك غني سازي در خانه روسيه دست يافته اند.
روزنامه ايزوستيا نيز از خبر جنجال برانگيز توافق بين تهران و مسكو صحبت مي كند و با استناد به گفته هاي غلامرضا آقازاده، معاون رئيس جمهور ايران در اين خصوص مي نويسد: نتيجه چند ماه تلاش ديپلماسي روسيه مشخص شد و بالاخره ايران با پيشنهاد روسيه كه مي تواند براي رفع بحران پيرامون برنامه هاي هسته اي خود راه چاره اي باشد، موافقت نمود.
اين روزنامه مي افزايد، البته مذاكرات درباره جزئيات پيشنهاد روسيه طي چند روز آينده در مسكو ادامه پيدا مي كند و نتيجه نهايي تا قبل از نشست شوراي حكام اعلام خواهد شد.
شبكه تلويزيوني ان.تي.وي روسيه با اشاره به توافق به دست آمده گفت: اين توافق در جريان يك كنفرانس مطبوعاتي در بوشهر با شركت سرگئي كرينكو رئيس آژانس فدرال انرژي اتمي روسيه و همتاي ايراني وي غلامرضا آقازاده اعلام شد.
اين شبكه افزود: پس از مذاكرات روز نخست كرينكو به نظر مي رسيد كه مأموريت وي قابل اجرا نيست اما كنفرانس مطبوعاتي كه در آن توافق اصولي دو طرف اعلام شد حتي مذاكره كنندگان روس را به حيرت واداشت.
اين شبكه خاطرنشان كرد: مقام هاي روس در اظهارنظرهاي خود در مورد اين توافق احتياط مي كنند.
برخي خبرگزاري هاي خارجي هم روز يكشنبه ضمن انعكاس كنفرانس خبري رؤساي آژانس انرژي اتمي كشورهاي ايران و روسيه در بوشهر واقع در جنوب ايران، از يك توافق مقدماتي بين دو كشور خبر دادند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: يكي از مقامات عاليرتبه ايران گفت كه ايران و روسيه در مورد طرحي كه هدف آن كاهش نگراني ها در زمينه امكان دستيابي ايران به تسليحات هسته اي است، به يك توافق مقدماتي رسيدند.
خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد: رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت، كشورش در مورد فعاليت مشترك براي غني سازي اورانيوم به يك توافق مقدماتي با روسيه دست يافته است.
اين موضع گيري هاي رسانه اي درحالي صورت گرفت كه رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه در گفت وگو با خبرگزاري ايتارتاس با بيان اينكه هنوز پيشرفت زيادي در مذاكره با ايران صورت نگرفته است، گفت وگوهاي بيشتر در اين زمينه را ضروري دانست.
سرگئي كرينكو پيشرفت هاي صورت گرفته در مذاكرات ايران و روسيه در زمينه پيشنهاد هسته اي مسكو را بي اهميت دانست و گفت: هنوز بايد كارهاي بيشتري انجام شود و زمان زيادي به جلسه ۶ مارس شوراي حكام باقي  نمانده است.
وي با ابراز خوشبيني به اين كه توافق نامه جامعي با ايران در زمينه پيشنهاد هسته اي مسكو منعقد شود، تأكيد كرد: اما مشكل اين است كه زمان زيادي به جلسه ۶ مارس باقي نمانده است.
اين خبرگزاري همچنين به نقل از يك منبع آگاه روس كه خواست نامش فاش نشود اعلام كرد نشست روز يكشنبه در ايران نيم گامي به جلو بود. مذاكرات ايران و روسيه قرار است هفته آينده در مسكو ادامه يابد.
وزير امور خارجه روسيه هم در اين خصوص گفت: مذاكرات ايران و روسيه تا ششم مارس (۱۵ اسفند ماه) و زمان نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه خواهد داشت.
لاوروف افزود: تعليق غني سازي اورانيوم در ايران بايد تا زماني كه كارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي مسائل موجود در فعاليت هاي اتمي گذشته و حال ايران را روشن مي سازند ادامه داشته باشد.
اين موضوعي است كه ايران بارها با آن مخالفت كرده چنانكه منوچهر متكي وزير امور خارجه نيز روز گذشته در ژاپن بر ادامه تحقيقات هسته اي در ايران تأكيد كرد.
اروپا و آمريكا منتظر اخبار طرف روسي
مقامات اتحاديه اروپا اعلام كردند كه اين اتحاديه براي تأييد توافق اوليه ميان روسيه و ايران براي انجام غني سازي مشترك اورانيوم منتظر تأييديه رسمي است.
فرانك والتر اشتاين ماير وزير امور خارجه آلمان اعلام كرد كه درباره اين توافق از سوي روسيه به دولتش اطلاعي داده نشده و او انتظار دارد تا پايان امروز تأييديه اين امر از سوي مسكو ارائه شود.
اشتاين ماير كه پس از ديدار وزراي خارجه اتحاديه اروپا در جمع خبرنگاران صحبت مي كرد، گفت: ما بايد منتظر بمانيم تا آنچه كه شنيده ايم به تأييد برسد.
بنيتا فره رو والدنر كميسر روابط خارجي اتحاديه اروپا نيز تأكيد كرد: ما هيچ اطلاعي از توافقات حاصله نداريم.
استفان هادلي مشاور امنيت ملي رئيس جمهور آمريكا هم در واكنش به گفت وگوهاي هسته اي ميان تهران و مسكو و اخبار منتشره در رسانه ها از هر نوع اعلام نظر صريح درباره اين مذاكرات خودداري نمود.
هادلي معتقد است كه هنوز براي تفسير توافقات به عمل آمده ميان روسيه و ايران آن هم براساس گزارش هاي رسانه اي زود است.
هادلي در گفت وگوي خود در شبكه تلويزيوني سي ان ان در اين رابطه اعلام كرد: هنوز خيلي زود است كه در اين باره صحبت كرد و ما بايد منتظر باشيم.
مذاكرات ادامه پيدا مي كند
به هر حال به زودي مذاكرات ايران و روسيه در مسكو ادامه مي يابد. يك مقام آگاه در مذاكرات هسته اي در گفت وگو با مهر به توافق اصولي ايران و روسيه بر سر طرح غني سازي مشترك اشاره كرد و گفت: امكان برگزاري مذاكرات در خصوص جزئيات اين طرح در سطح دبيران شوراي عالي امنيت ملي، رؤساي سازمان هاي انرژي اتمي و يا مديران كل وجود دارد.
يك منبع آگاه به ايرنا اعلام كرد سيدعلي حسيني تاش معاون راهبردي شوراي عالي امنيت ملي به احتمال زياد سرپرستي تيم مذاكره كننده ايران در دور بعدي مذاكرات دو كشور در مسكو را برعهده خواهد داشت.
اين منبع آگاه افزود: در اين دور از مذاكرات بررسي راهكارهاي دستيابي به توافقي مشترك بين دو طرف در خصوص طرح روسيه ادامه خواهد يافت.
وي محور بعدي اين دور از مذاكرات را بررسي پيشنهادات اصلاحي ايران در خصوص طرح روسيه اعلام كرد.
به گفته اين منبع آگاه، دو طرف مذاكرات را با جديت دنبال كرده و به دنبال راه حلي مورد رضايت دو كشور براي دستيابي به توافق اصولي هستند.
جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است كه طرح روسيه را در قالب مجموعه اي از مسائل ازجمله مسائل سياسي ديده و مي خواهد در اين قالب با روسيه به توافق دست يابد.

احمدي نژاد در سفر به كويت:
اقتدار ايران به نفع ثبات منطقه است
فارس: رئيس جمهور كشورمان روز گذشته سفري چندساعته، به كويت داشت.محمود احمدي نژاد روز گذشته به منظور ديدار با «صباح الاحمد الصباح» امير كويت به اين كشور سفر كرده بود، پس از انجام كنفرانسي مطبوعاتي با بدرقه رسمي امير كويت خاك اين كشور را ترك كرد.
احمدي نژاد در اين سفر چند ساعته با امير كويت  ديدار و پيرامون موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر كرد و سپس در كنفرانسي مطبوعاتي به سئوالات خبرنگاران حاضر پاسخ گفت.رئيس جمهور در اين كنفرانس خبري با بيان اين كه ايران به دنبال استقرار صلح و  آرامش در منطقه است، خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده كه ايران در دفاع از خود توانمند است و بدخواهان خود را پشيمان مي كند.
يكي از خبرنگاران كويتي از احمدي نژاد درخصوص مواضع ايران پرسيد و عنوان كرد كه مواضع تهران در منطقه خشك و غيرمنطقي است و به عنوان مثال سه دهه است كه مشكلات حوزه نفتي آرش حل نشده و احمدي نژاد نيز در پاسخ اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران يكي از منعطف ترين كشورهاي جهان است و ما به دنبال استقرار صلح و آرامش در منطقه و جهان هستيم.وي افزود: ما در توسعه ارتباطات با دوستانمان از جمله با كشور دوست و برادر كويت هيچ مرزي نمي شناسيم؛ البته مقابل زورگويي قدرت ها غيرمنعطف و مقاوم هستيم.
رئيس جمهور كشورمان در پاسخ به پرسش يكي ديگر از خبرنگاران كويتي درخصوص بيم و ترس كشورهاي همسايه از فعاليت هسته اي ايران نيز خاطرنشان كرد: تاريخ و تجربه نشان داده ايران همسايه و دوست خوبي براي كشورهاي منطقه از جمله كويت است.وي افزود: اقتدار ايران به نفع صلح و ثبات منطقه است.رئيس جمهور كشورمان فناوري سوخت هسته اي صلح آميز را در راستاي مصارف صلح آميز خواند و گفت: سوخت هسته اي امروز براي زندگي بشر موثر است.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي درباره مسائل و مشكلات عراق نيز خاطرنشان كرد: از وضعيتي كه در عراق وجود دارد به لحاظ ناامني بسيار متأسف هستيم.وي افزود: از يك روند سياسي براي رسيدن مردم عراق به يك حكومت مردمي حمايت مي كنيم.ما خواهان استقلال، امنيت و پيشرفت عراق هستيم.رئيس جمهور پاسخگوي مشكلات و ناامني هاي عراق را اشغالگران عنوان كرد.وي تأكيد كرد: پايان اشغالگري توسط اشغالگران مشكلات مردم عراق را نيز پايان مي دهد.

رئيس جمهور: دولت كساني را كه براي پركردن
جيب هايشان آمده اند تحمل نمي كند
ايسنا: رئيس جمهور گفت: وزرا و استاندارن بايد به گونه اي عمل كنند كه مردم عدالت طلبي آنها را باور كنند.
محمود احمدي نژاد عصر يكشنبه در نخستين جلسه  مشترك هيات وزيران و استانداران سراسر كشور از وزرا و استانداران خواست خود را براي يك سال پركار در زمينه هاي مختلف فرهنگي، عمراني و توليدي آماده كنند و افزود: ما براي تفريح و خوش گذراني و يا اينكه به هر ترتيبي در قدرت بمانيم نيامده ايم، بلكه آمده ايم كار كنيم و كشور را جلو ببريم، زيرا خدمت به يك انقلاب عظيم و مكتبي كه در برگيرنده  سرنوشت بشريت است را نمي توان به شوخي گرفت.وي قرار گرفتن در مسند هايي هم چون رياست جمهوري، وزارت و استانداري بدون انگيزه  خدمت به مردم را، كامل ندانست و گفت: كمال در ايستادگي بر اصول و خدمتگزاري بي وقفه به مردم است و اگر مسئولان به دليل برخي ملاحظات در يك مورد از اصول كوتاه بيايند آن چنان اسير خواهند شد كه بايد در صد ها مورد ديگر نيز كوتاه بيايند.
رئيس جمهور بر لزوم هماهنگي و همراهي كارگزاران دولتي با رويكرد ها و سياست هاي دولت براي رسيدن به اهدافي كه مردم به آنها راي داده اند و مورد تأييد نظام نيز قرار گرفته است، تأكيد كرد و گفت: راهي كه اين دولت در پيش گرفته است راه تداوم انقلاب اسلامي است و كسي كه از بن دندان به آنها معتقد نباشد نمي تواند در اين مسير دولت را همراهي كند.احمدي نژاد تصريح كرد: بارها گفته ام و دوباره مي گويم كه راه اين دولت و نگاه و معيارهاي آن با دولت هاي قبل متفاوت است.
وي خطاب به مسئولان بلند پايه دولتي گفت: هر چند كه اكثر قريب به اتفاق شما در اين مسير در حال حركت هستيد اما اگر كساني را به اشتباه نصب كرده ايد سريعا آنها را تغيير دهيد و مطمئن باشيد هيچ اتفاقي نمي افتد جز آن كه عده اي معدود غر مي زنند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سينما
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |