سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۳ - Feb 28, 2006
ايجاد ۳۰۰ هزار كمپ اسكان مسافران نوروزي
005967.jpg
006060.jpg
مهر: معاون اسكان و اقامت ستاد تسهيلات نوروزي گفت: به منظور ارايه تسهيلات و امكانات اقامتي براي مسافران نوروزي، ۳۰۰ هزار كمپ در استانهاي كشور ايجاد خواهد شد.
بنا بر اين گزارش مختار باقري ديروز در جمع خبرنگاران درمورد تعداد واحدهاي اقامتي و پذيرايي سراسر كشور گفت: در مجموع ۲ هزارو ۳۵۵ واحد اقامتي و ۲هزارو ۱۰۰ واحد پذيرايي در سطح استانهاي كشور وجود دارد كه از اين تعداد ۶۲۵ هتل با ۲۸ هزارو ۷۸۰ اتاق و حدود ۶۰ هزار تخت و همچنين يك هزارو ۵۰۰ مهمان پذير و ۲۳۰ هتل آپارتمان هستند.
وي افزود: تمامي مراكز اقامتي و رفاهي براي ايام نوروز تجهيز و آماده شده اند و همچنين به منظور رفاه حال مسافران و ايجاد امكانات و تسهيلات اقامتي بيشتر براي گردشگران نوروزي در ايام تعطيلات ۳۰۰ هزار كمپينگ وفضاي اسكان موقت براي مسافران در نظر گرفته شده كه عمدتا رايگان بوده و در برخي موارد قيمت اندكي براي آن دريافت مي شود.
باقري خاطرنشان كرد: بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده با وزارت بازرگاني به منظور فراهم كردن اقلام مورد نياز مسافران نوروزي مراكزي براي توزيع اين اقلام بصورت شبانه روزي در نظر گرفته شده كه در پايگاههاي اطلاع رساني و بروشورهاي تبليغاتي به اطلاع گردشگران مي رسد.
رئيس ستاد تسهيلات نوروزي نيز درمورد برنامه هاي ستاد دائمي تسهيلات نوروزي افزود: امسال براي اولين بار كيفيت خدمات ارايه شده در رستورانهاي بين راهي در ايام نوروز بررسي و برعملكرد آنها نظارت مي شود و همچنين بازرسي و نظارت هاي مستمر نيز بر خدمات و قيمت خدمات مراكز اقامتي، پذيرايي و بين راهي نيز صورت خواهد گرفت.
حسين وظيفه دوست خاطرنشان كرد: به منظور رسيدگي بيشتر به تصادفات جاده اي و كاهش مشكلات مردم پايگاههاي مركز اورژانس در جاده ها از ۲۵۰ تا ۵۰۰ مركز افزايش پيدا مي كند.
مدير دفتر نظارت و تدوين استانداردهاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درمورد توزيع نقشه و بروشور براي اطلاع رساني گردشگران گفت: درنوروز امسال نقشه و بوروشور با كيفيت و تعداد بيشتري در مراكز و پايگاههاي اطلاع رساني در راه آهن و فرودگاههاي استانها توزيع مي شود و تا ۲۵ اسفند ماه نيز سايت ويژه اطلاع رساني گردشگران افتتاح خواهد شد.
وي بودجه ۶۰۵ ميليون توماني ستاد را كافي نداست و گفت: ۲۸۵ميليون تومان اين بودجه در اختيار ستادهاي استاني قرار گرفته و ۱۰۰ ميليون تومان آن نيز براي اطلاع رساني و تبليغات هزينه شده است و ۵۰ ميليون تومان نيز هزينه ماموريت ناظران اعزامي خواهد بود كه البته اين بودجه كفاف فعاليتهاي گسترده ستاد را نمي كند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* چون «هنر زنده كردن لحظات» را دارد، پس زندگي مي كند.
* چه «خوابي براي خود ديده ايم» كه هميشه «خود را به خواب مي زنيم» !
* بيشتر اشتباهاتمان «ناشي» از ناشيگري در انتخاب است.
* علت عمده مشكلات، «سرعت تدبير» موزون با سبقت تغيير نبوده است.

وزير كشور: با قاطعيت از امنيت اتباع خارجي دفاع مي كنيم
ايسنا: وزير كشور با اشاره به اين كه از تعرض به سفارتخانه ها جلوگيري مي شود، تاكيد كرد كه با قاطعيت از امنيت تمام اتباع خارجي كه طبق تعهدات بين المللي در كشور ما اقامت دارند، حمايت مي كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي - وزير كشور - در حاشيه بازديد از نمايشگاه «توانمندي هاي وزارت دفاع در حوادث غيرمترقبه» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ما تعهد داريم كه از اتباع }بيگانه به ويژه اتباع رسمي خارجي دفاع كامل كنيم و در پناه حفاظت ما باشند. در اين ايام كه راهپيمايي و اعتراضات را شاهد بوديم دستور داده شده كه حفاظت را بالا ببرند؛ در هر صورت ما وظيفه خود را انجام مي دهيم. وي درباره تجمع هاي مقابل سفارتخانه ها گفت: برخ۲ي افراد هستند كه احساساتي مي شوند و افراد ديگري هم هستند كه اغراض خاصي دارند كه مقاصدشان براي ما مشكوك است و متاسفانه تعرض هايي هم داشته اند كه تمام تلاش ما جلوگيري از آن است. پورمحمدي تاكيد كرد: ما با قاطعيت از امنيت تمام اتباع خارجي كه طبق تعهدات بين المللي در كشور ما اقامت دارند، حمايت مي كنيم.
وزير كشور در ادامه درباره  آخرين خبرها از عاملان حوادث اهواز گفت: همان نتايج قبلي است. عواملي هستند كه از بيرون الهام گرفته اند و از آنجا پشتيباني و هدايت مي شوند؛ تعدادي افراد تندرو و متعصب با ذهن بسته و در خدمت بيگانگان كه بخشي از اينها شناسايي شده اند.

برگزاري سومين سالگرد تأسيس خبرگزاري فارس
گروه اجتماعي : مديرعامل خبرگزاري فارس گفت: متوليان رسانه اي كشور بايد تمام همت خود را به كار گيرند تا رسانه اي قدرتمند و تأثيرگذار در منطقه و جهان به وجود آيد.
بنابراين گزارش، مهدي فضايلي كه در جمع شركت كنندگان در مراسم سومين سالگرد تأسيس خبرگزاري فارس سخن مي گفت با اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام كه در آن ايران بايد به قدرت اول منطقه اي در عرصه هاي مختلف تبديل شود، نحوه شكل گيري و تأسيس اين خبرگزاري را يادآور شد و افزود: در ۲۲ بهمن سال ۸۲ تنوع نسبي در عرصه مطبوعات و نيازي كه در كشور به لحاظ شرايط خاص سياسي و منطقه اي آن احساس مي شد، همچنين وجود بستري كه از جهت فناوري فراهم شده بود تعدادي از دوستان را به اين فكر انداخت كه به سمت تأسيس يك خبرگزاري بروند و تا حدودي در بسط و تقويت اطلاع رساني تلاش كنند.

دانش آموزان تهراني يك ميليون جلد كتاب هديه گرفتند
فارس: دبير ستاد برگزاري سومين نمايشگاه ياد يار مهربان از اهداي بيش از يك ميليون جلد كتاب به مدارس شهر تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران مسعود شهرام نيا گفت: تا نخستين ساعات روز برگزاري نمايشگاه نمايندگان قريب به ۵۵۰۰ مدرسه در مقاطع دبستان، راهنمايي و دبيرستان كتاب هاي اهدايي را تحويل گرفتند و براساس آخرين آمار بيش از يك ميليون كتاب تحويل مدارس شده است. وي افزود: تلاش مي كنيم حق مدارسي كه موفق نشده اند به نمايشگاه اهداي كتاب مراجعه كنند محفوظ بماند و بتوانند از كتاب هاي اهدايي برخوردار باشند. شهرام نيا همچنين از طرح اهداي كتاب به حوزه هاي علميه و مساجد خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح كتابخانه هاي مساجد و حوزه ها نيز با كتاب هاي اهدايي تجهيز خواهد شد.
سومين نمايشگاه ياديار مهربان ويژه اهداي كتاب به مدارس شهر تهران از ۳۰ بهمن تا ۸ اسفند در شبستان مصلاي امام خميني(ره) برگزار گرديد. در اين نمايشگاه كه از سوي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران و مشاركت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،  سازمان اسناد و كتابخانه ملي و آموزش و پرورش برگزار شد، ۵۰۰ ناشر با بيش از ۸۰۰۰ عنوان كتاب حضور داشتند. در سومين نمايشگاه ياديار مهربان مدارس ابتدايي ۱۳۰ هزار تومان ،  راهنمايي ۱۶۰ هزار تومان و دبيرستان ۲۱۰ هزار تومان كتاب هديه گرفتند. بنا به گفته مسئولين برگزاري نمايشگاه و وعده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه اهداي كتاب به مدارس با الگوگيري از نمايشگاه ياد يار مهربان به صورت ملي و سراسري برگزار خواهد شد.

بخشنامه معاون اول رئيس جمهور براي تكريم ايثارگران
ايلنا: معاون اول رئيس  جمهور با صدور بخشنامه اي از تمام وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و استانداري هاي سراسر كشور خواست با عنايت به حق عظيمي كه ايثارگران به ملت و دولت اسلامي دارند، شايسته است رئيسان و مسئولان اين دستگاه ها سهميه و اولويت هاي استخدامي  ايثارگران به ترتيب مقرر در قوانين و مقررات را با تأكيد، رعايت كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، در اين بخشنامه بر رعايت اولويت ايثارگران در انتخاب و انتصاب مديران و تكريم ايثارگران تأكيد شده و از دستگاه ها درخواست شده كه روش مناسبي براي نظارت بر اجراي قوانين مربوط به ايثارگران طراحي كنند.اتخاذ تدابير مناسب براي رعايت شان و منزلت ايثارگران مراجعه كننده به دستگاه هاي اجرايي، برگزاري مراسم و برنامه هاي رسمي هر دستگاه در صورت امكان با حضور ايثارگران و ديدار وزرا به هنگام سفر به استان ها با ايثارگران، از موارد ديگري است كه در اين بخشنامه به چشم مي خورد.

وزير آموزش و پرورش اعلام كرد:
بررسي پيشنهاد فعاليت جداگانه
معاونت  تربيت بدني و پرورشي در مجلس
ايسنا: وزير آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت ۳ كميته براي بررسي عرصه هاي مختلف احياي معاونت پرورشي گفت: پيشنهاد عدم ادغام و فعاليت جداگانه معاونت هاي تربيت بدني و تندرستي و پرورشي در دست بررسي مجلس است.
فرشيدي روز دوشنبه در حاشيه تقدير از پيشكسوتان و مربيان تربيتي شهر تهران به مناسبت هشتم اسفند سالروز تاسيس امور تربيتي به خبرنگاران گفت: تصميم گيري نهايي در خصوص ادغام يا عدم ادغام دو معاونت تربيت بدني و پرورشي با مجلس است اما ما خواستار حداقل آسيب ساختاري در شرايط فعلي بوده ايم. وي در خصوص اختصاص طرح ارتقاي شغلي به ۳۵ درصد مابقي معلمان اذعان كرد: اختصاص اين سهم به ۳۵ درصد مابقي معلمان ديگر به معناي ارتقاي شغلي نيست چرا كه هدف طرح دستيابي افراد داراي امتياز ويژه به امكانات بيشتر است. وي در خصوص حذف سقف امتياز ۶۵ درصد در طرح ارتقاي شغلي معلمان نيز گفت: اميدواريم سال آينده مشكل به نحوي برطرف شود تا هر كسي واجد شرايط امتياز ۶۰۰ است مشمول طرح ارتقا شود.
فرشيدي همچنين در جمع مربيان تربيتي با طرح اين سئوال كه «آيا اسلام به عنوان داعيه دار تربيت نظامي براي تربيت پيش بيني نكرده است؟» گفت: مسلما اسلام داراي نظام تربيتي بوده لذا بايد تمامي عوامل تعليم و تربيت را براي موفقيت خود به كار بنديم و در كتابهاي ديني از ارزشهاي اسلامي ياد كنيم.
وي ادامه داد: نظام تربيتي اسلام نه تنها بر مدرسه بلكه بايد بر سراسر جامعه حاكم شود تا آموزش و پرورش و خانواده يا رسانه ها هر كدام از يك ارزش خاص پيروي كنند.
فرشيدي با بيان اين كه تغيير نظام آموزش و پرورش بايد از پيش دبستان و دبستان شروع شود تصريح كرد: با شكل گيري نظام جديد متوسطه، نسبت به تربيت از سوي اين نظام اعلام بي طرفي و اين امر سبب شد تا ارتباط بين خانه و مدرسه از بين برود.
وي با تاكيد بر فعاليت معاونت پرورشي همانند ساير گروه ها در بستر تربيت اسلامي فعاليتهاي اعتقادي و اخلاقي، آموزشي و فني، فرهنگي _ هنري، ابعاد اجتماعي، سياسي زيستي و بهداشتي و اقتصادي را عرصه هاي فعاليت اين معاونت خواند.
وزير آموزش و پرورش در خصوص اصول حاكم بر فعاليتهاي پرورشي با تاكيد بر تماشاچي بودن مربي پرورشي در اين راستا، خاطرنشان كرد: هماهنگي با عوامل مدرسه، حضور حداكثري در فضاي ذهن و روح دانش آموزان ،بي نيازي از اهرمهاي كلاسيك، نوآوري، تنوع و فراگيري، تشخيص ضروريات زمان بايد جزو اصول حاكم بر فعاليتهاي پرورشي قرار گيرد. وي در پايان تشكيل معاونت در مدرسه، شوراي پرورشي و شوراي اجرايي با عضويت دانش آموزان را از راهكارهاي اجرايي اين معاونت خواند.

گفته مي شود...
*۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از افراطيون به صورت سازماندهي شده ، عصر يكشنبه در اعتراض به كشتار مردم (خوجالي) جمهوري آذربايجان توسط نيروهاي جدايي طلب ارمني در سال ۱۹۹۲ ميلادي در مقابل خليفه گري ارامنه تبريز اجتماع كرده و شعارهاي تندي را عليه جمهوري ارمنستان سر دادند.
*حدود صد تن از كارگران كارخانه چيني حميد استان قم در اعتراض به وضعيت شغلي خود، روز يكشنبه مقابل استانداري قم تجمع كردند.
* منابع خبري فرانسوي از احتمال عقد قراردادهاي شركت انگليسي _ هلندي و شل و توتال فرانسه و رپسول اسپانيا به منظور توسعه طرحهاي ميدان گاز پارس جنوبي با ايران خبر دادند.

شوراي هماهنگي: فعاليت ما به زمان و مكان محدود نيست
ايرنا : شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي مناطق سي گانه تهران در اطلاعيه اي اعلام كرد كه اين شورا منحصر به زمان و مكان محدود نيست كه در مقطعي طراحي و در مقطع ديگر عمر آن سپري شود.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي روز شنبه گفته بود كه شوراي هماهنگي براي مقطع خاصي طراحي شده بود كه آن مقطع سپري شده است.شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در اطلاعيه خود به نيروهاي شوراي هماهنگي توصيه كرد با حفظ وحدت و همگرايي در جهت اصول چهارگانه اسلام، انقلاب، امام و رهبري منسجم پيش روند.شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي از نيمه دوم سال گذشته به منظور دستيابي به توافق ميان گروههاي همسو در انتخابات دوره نهم رياست جمهوري فعال شد.
انجمن اسلامي پزشكان ايران، جامعه اسلامي مهندسين، جامعه اسلامي دانشجويان، جامعه اسلامي دانشگاهيان، جامعه اسلامي كارگران، جامعه اسلامي فرهنگيان، جامعه اسلامي كارگران، جامعه اسلامي كارمندان، جامعه اسلامي ورزشكاران، جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس، جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار، جامعه روحانيت مبارز تهران، جامعه زينب (س)، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، حزب موتلفه اسلامي، كانون فارغ التحصيلان شبه قاره هند از جمله گروههاي تشكيل دهنده شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي هستند.

دو انفجار در فرمانداري هاي آبادان و دزفول
ايسنا: صبح ديروز دو انفجار تقريبا همزمان در فرمانداري هاي آبادان و دزفول رخ داد.
اين انفجارها درحالي به وقوع پيوست كه هفته هاي گذشته وقوع چند انفجار ديگر در اهواز، موجب شهادت چند تن از هموطنان و مجروحيت تعدادي ديگر از آنان شد.نماينده مردم آبادان در مجلس با تأييد انفجار در آبادان اظهار داشت: بمبي صبح دوشنبه در طبقه اول فرمانداري آبادان نزديك نمازخانه منفجر شد كه به زخمي شدن يك نفر منجر شد.مرداسي، معاون فرماندار دزفول هم اظهار داشت: بمبي حدود ساعت ۱۰ صبح در فرمانداري دزفول منفجر شد كه به تخريب بخش كوچكي از ساختمان فرمانداري منجر شد.مرداسي با تأكيد بر اين كه اين انفجار تلفات جاني نداشته است، گفت: دو نفر به صورت سطحي زخمي شدند.

گزارش البرادعي امروز منتشر مي شود
فارس: يك سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: «گزارش محمد البرادعي، مديركل اين آژانس درباره برنامه هسته اي ايران امروز منتشر مي شود.»
وي كه در تماس تلفني با دفتر «مارك ويدريكر» ، سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي خود را يك سخنگوي آژانس معرفي و از ذكر نامش خودداري كرد، افزود: «گزارش البرادعي امشب يا فردا در اختيار اعضاي شوراي حكام آژانس قرار مي گيرد.»

دوست نداريم هزينه رفتن به شوراي امنيت
را متحمل شويم
ايسنا: معاون راهبردي شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: برنامه هسته اي ايران فرصتي است براي دست و پنجه نرم  كردن ما براي كسب موقعيت استراتژيك و دست يافتن به هويت ملي.علي حسيني تاش، با حضور در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: استراتژي جديد آمريكا يعني نظم  نوين بين المللي، عمدتا بر محور خاورميانه متمركز است و دليل آن، تحرك بزرگ اجتماعي _ سياسي منطقه، ناشي از موج بعد از انقلاب اسلامي و همچنين فروپاشي نظام دوقطبي در سطح بين المللي است.
حسيني تاش گفت: دو عنصر اساسي پايه ايجاد بحران است. اين دو عنصر شامل منافع و امنيت است. همواره بايد بين اين دو مقوله، بده بستان صورت بگيرد. اصولا موضوع هسته اي يك مفهوم امنيتي است و يك بحث فني صرف نيست. امروزه پديد هسته اي فضاي خاصي را در كشور ما ايجاد كرده است. وي با بيان اين كه در قطعنامه بهمن ماه مواردي ذكر شده كه مشخص بود ايران به آنها عمل نخواهد كرد، گفت: در واقع مسايل و فضا به گونه اي طراحي شده كه پرونده  ايران به شوراي امنيت خواهد رفت، در همين حال نمي توان پيش بيني قطعي از شرايط مبني بر رفتن ايران به شوراي امنيت داشت. ما تمام تلاشمان را مي كنيم كه ايران به شوراي امنيت نرود، چون به هر حال رفتن به شوراي امنيت هزينه هايي دارد كه دوست نداريم اين هزينه ها را متحمل شويم.

پاسداشت يكصدمين سال
انجمن خيريه بانوان ارامنه تهران
006057.jpg
گروه اجتماعي: يكصدمين سال انجمن خيريه بانوان ارامنه تهران با حضور نماينده ارامنه شمال در مجلس شوراي اسلامي و شماري از بانوان خيرتهراني برگزار شد.
به گزارش همشهري در اين مراسم كه با سرودهاي حماسي ايران پيروزي و دو قطعه سرود ارمني همراه بود. شهلا حبيبي رئيس شوراي هماهنگي تشكل هاي غيردولتي بانوان از نقاط مشترك اديان الهي در گرايش به امور خيريه به عنوان يك فرصت همدلي ياد كرد و افزود: بي ترديد فارغ از تفاوت ايدئولوژيك ميان گروه هاي نيكوكار آنچه خميرمايه حركت رو به جلو انجمن هاي خيريه است همانا حس نوعدوستي و دگرخواهي است . انجمن خيريه بانوان ارامنه تهران هم اكنون برنامه هاي دستگيري از محرومان، تأمين آذوقه براي مستمندان و نيازمندان و تلاش براي سرپناه بي پناهان را از گذشته تا حالا در دستور كار قرار داده و اين روند ادامه دارد.

رئيس مركز اورژانس كشور:
چهارشنبه سوري گذشته ۱۶۰۰ مجروح داشت
فارس : رئيس مركز حوادث و فوريتهاي كشور اعلام كرد: چهارشنبه سوري پارسال ۱۶۶۲ نفر در سراسر كشور دچار حادثه شدند كه بيشتر اين حوادث در استانهاي قم، آذربايجان غربي و كردستان و كمترين آن در استانهاي مازندران، خوزستان و سيستان و بلوچستان ثبت شده است.
فرزاد پناهي افزود: حادثه ديدگان بيش از همه دچار سوختگي درجه يك و سطحي شدند و پس از آن سوختگي درجه ،۲ پارگي، زخم و خراشيدگي و سوختگي درجه ۳ كه شديدترين نوع سوختگي است، شدند. وي ادامه داد: بيشترين گروه آسيب ديده در حوادث چهارشنبه سوري سال گذشته گروه سني ۱۶ تا ۲۳ سال با فراواني بيشتر در گروه سني ۱۶ تا ۱۹ سال بود و پس از آن گروه سني ۸ تا ۱۵ سال و ۳۴ تا ۳۸ سال است و حدود ۸۰ درصد حادثه ديدگان نيز مرد بودند.
پناهي اضافه كرد: ۹۵ درصد آسيب ديدگان در چهارشنبه سوري سال گذشته، در شهرها اتفاق افتاده و بيشترين عامل حادثه ترقه با ۵۵ درصد بوده است و پس از آن تركيب بنزين و چوب و بمب قرار دارد و متاسفانه بيش از ۶۰ درصد آسيب ديدگان دانش آموز بودند. وي گفت: ۷۳ درصد حادثه ديدگان در چهارشنبه سوري گذشته در حال بازي بوده اند، ۱۵ درصد عابر و حدود ۸ درصد نيز در حال تماشا بودند و بقيه ساير موارد است ضمن اينكه ۸۵ درصد اين حوادث در خيابانها و ۱۴ درصد در خانه اتفاق افتاده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
سينما
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |