چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۰ - Mar 8, 2006
امروز در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود
گردهمايي آدمك هاي ۳۰ سانتي
007410.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: امروز اولين نمايشگاه مجسمه هاي كوچك ۳۰سانتي متري در محل خانه هنرمندان ايران افتتاح مي شود و ۵۰ عضو انجمن مجسمه سازان ايران مجسمه هاي خود را در ابعاد كوچك در معرض ديد علاقه مندان خواهند گذاشت. تجمع اين همه مجسمه هاي كوچك از جنس چوب، فلز و فايبرگلاس كه قامتشان از ۳۰ سانتي متر تجاوز نمي كند بسيار جذاب و ديدني است، به ويژه اينكه سازندگان آنها از بهترين مجسمه سازان كشور به شمار مي روند كه آثارشان در بازارهاي اروپايي به فروش مي رود.
اين نمايشگاه اگرچه چندان گسترده نيست اما پيش درآمد نمايشگاه بزرگ مجسمه تهران است كه هر دو سال يك بار آثار ارزشمندي را از هنرمندان سراسر كشور به نمايش مي گذارد. در اين دوسالانه از مجسمه هاي۳۰ سانتي متري گرفته تا سه متري به نمايش گذاشته مي شود و از بين آنها مجسمه هاي برتر توسط هيأت داوران، برگزيده خواهد شد.
به گفته ملك داديار گروسيان- دبير انجمن مجسمه سازان ايران- به زودي هيأت مديره انجمن، شوراي سياستگذاري دور آتي بي ينال مجسمه تهران را انتخاب خواهد كرد تا جزئيات و زمان دقيق اين نمايشگاه را برنامه ريزي كنند. چهارمين بي ينال مجسمه سازي ايران بسيار باشكوه برگزار شد، به طوري كه يك مجسمه ساز مكزيكي پس از بازديد از اين نمايشگاه و آشنايي با اعضاي انجمن، از تعدادي از هنرمندان مجسمه ساز ايراني دعوت كرد آثار خود را براي برگزاري نمايشگاه گروهي مكزيك در فرودين ماه آينده ارسال كنند.
گروسيان مي گويد: «ما يك گروه ۶ نفره به مكزيك اعزام مي كنيم تا به نمايندگي از انجمن، آثار اعضاي انجمن را به نمايش بگذارند. ۲۵مجسمه كوچك و بزرگ قرار است مهارت هنرمندان ايراني را در اين كشور در معرض ديد عموم قرار دهند.»
به اعتقاد وي برگزاري چنين نمايشگاهي، هم مجسمه سازان ايراني را فعال نگه مي دارد و هم به رشد و توسعه اين هنر كمك مي كند.
گروسيان با انتقاد از بودجه انجمن مي گويد: «البته بودجه كافي نيست و ما مجبوريم با هزينه زياد، خودمان اين نمايشگاه ها را برگزار كنيم. يكي از دلايل تأخير بي ينال مجسمه تهران، تصويب نشدن بودجه اين نمايشگاه است. البته ما بارها از حسيني راد- رئيس موزه هنرهاي معاصر- خواسته ايم اعتبارات مان را افزايش دهد.»
وي از سازمان زيباسازي كشور به عنوان يك دستگاه مكمل با اين انجمن ياد كرد و گفت: «انجمن، همكاري تنگاتنگي با اين سازمان ايجاد كرده و حتي يك كارشناس مجسمه ساز را نيز به اين سازمان معرفي كرده است. سازمان نيز پروژه هاي مجسمه سازي خود را با اين انجمن در ميان گذاشته و به هنرمندان معرفي شده از سوي انجمن واگذار مي كند.»
شايان ذكر است كه نمايشگاه بزرگ مجسمه  هاي ايراني قرار است در خردادماه سال آينده برگزار شود.

فرهنگسرا
تا آفرينشي ديگر
فرهنگسراي علوم: نمايشگاه بهاره صنايع دستي تا ۲۶ اسفندماه در فرهنگسراي علوم برگزار مي شود. در ميان اين نمايشگاه كارگاه آموزش تزئين سفره هفت سين هم برگزار مي شود.
فرهنگسراي سلامت: صد درخت زيتون به نشانه حمايت و يادبود از كودكان فلسطيني كاشته مي شود.
فرهنگسراي نوجوان: از ۲۰ تا ۲۲ اسفند ماه مركز آفرينش هاي هنري نوجوانان غرب تهران برنامه «تا آفرينشي ديگر» را برگزار مي كند. طي اين سه روز برنامه هاي موسيقي، نمايش مفهومي، خلق آثار، نقاشي، سياه قلم، سه بعدي و نمايشگاهي از ابتكار و خلاقيت برگزار مي شود.
فرهنگسراي انقلاب: نمايشگاهي از ۱۱۰ طرح هنري عكس نوشته با عنوان «آفتاب و سايه ها» در دو موضوع انتفاضه و بررسي تطبيقي انقلاب اسلامي با انقلاب هاي جهان در اين فرهنگسرا برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند تا نوزدهم اسفند صبح ها از ساعت ۱۱ تا ۳۰/۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۳۰/۱۹ به اين فرهنگسرا مراجعه كنند.

ادبيات
بررسي تطبيقي شعر آمريكاي لاتين و اسپانيا
يكصد و پنجاهمين نشست هفته كانون ادبيات ايران به بررسي تطبيقي شعر آمريكاي لاتين و اسپانيا اختصاص دارد.
در اين نشست دكتر نجمه شبيري، عضو هيات علمي دانشكده ادبيات و زبان هاي خارجي علامه طباطبايي و نازنين نوذري، استاد و مترجم زبان اسپانيايي با نگاهي به آثار و ديدگاه هاي «ادواردو گاله آنو» ، درباره شعر آمريكاي لاتين و اسپانيا و تفاوت ادبيات اين دو منطقه سخنراني مي كنند.
«ادواردو گاله  آنو» - نويسنده و شاعر اروگوئه يي- در سال ۱۹۴۱ متولد شده است. او در دهه ۶۰ سردبيري نشريه هايي را در اروگوئه به عهده داشت. در طول سال هاي ديكتاتوري نظامي در اروگوئه به آرژانتين رفت و در آن جا نشريه «كريسيس» را بنيان نهاد و سپس به ساحل هاي كاتولونياي اسپانيا تبعيد شد و در دهه ۸۰ دوباره به اروگوئه بازگشت.
نشست ياد شده روز شنبه ۲۰ اسفند، ساعت ۱۷ در محل كانون ادبيات ايران واقع در تهران، خيابان مفتح، روبه روي مجموعه ورزشي شيرودي، خيابان اردلان، شماره ۳۱ برگزار مي شود.

فروش خوب بهترين فيلم خارجي اسكار
007416.jpg
«تسوتسي» در آفريقاي جنوبي حكم يك فيلم پرفروش را پيدا كرده است.
اين فيلم كه اسكار بهترين فيلم خارجي سال را به خود اختصاص داد، قصه فقر، گلوله هاي اسلحه و خونريزي را در ژوهانسبورگ، پايتخت اين كشور آفريقايي تعريف مي كند.
كاراكتر اصلي فيلم يك گنگستر ۱۹ ساله اهل سوه تو (مشهور ترين شهر آفريقاي جنوبي) است كه بعد از شليك به مالك يك ماشين، دست به سرقت اتومبيل او مي زند. بعد از سرقت ماشين او متوجه مي شود كه يك بچه كوچك در صندلي پشتي حضور دارد.
اين بچه دردسرهاي زيادي براي اين گنگستر بخت برگشته ايجاد مي كند. به نوشته رسانه هاي گروهي، قصه جذاب فيلم موفق به جذب سياهان و سفيد پوستان، فقرا و ثروتمندان به داخل سينماهاي نمايش دهنده شده است.
يكي از تهيه كنندگان فيلم مي گويد: «تا قبل از اين ما هيچ فيلم سينمايي محصول آفريقاي جنوبي را نداشته ايم كه بتواند يك چنين طيف وسيعي از تماشاگران را جذب خود كند.» اين فيلم كه با هزينه اي ۵۰۰ هزار دلاري تهيه شده، تا به حال بيش از ۴۰ هزار تماشاچي داشته است.

جت لي، تهيه كننده فيلم خود
007422.jpg
جت لي تهيه كننده فيلم جديد خود است.
اكشن ماجراجويانه «آدم دغل» اين بازيگر رزمي كار هنگ كنگي را در نقش اصلي دارد. او در اين فيلم در نقش يك مأمور وظيفه شناس پليس ظاهر مي شود كه همكار صميمي خود را در جريان يك مأموريت خطرناك از دست مي دهد. قاتل يك تروريست حرفه اي است كه اداره پليس تا به حال نتوانسته او را دستگير كند.
اين مأمور ماهر كه قصد انتقام گيري دارد، تصميم مي گيرد اين تروريست را پيدا كند. نقش مهم ديگر فيلم را ديويد استاتام انگليسي به عهده دارد كه يكي از ورزشكاران و كاراته كاران سرشناس عالم سينماست.
فيلمبرداري فيلم همين روزها در ونكوور كانادا شروع مي شود. علت انتخاب اين لوكيشن براي فيلمبرداري فيلم، ارزان قيمت بودن هزينه هاي توليد است. فيليپ جي آتول كارگرداني «آدم دغل» را انجام مي دهد.
جت لي كه اين روزها درام  اكشن «بي باك» را در آسيا روي پرده سينماها دارد، اخيراً در يك مصاحبه گفت كه قصد گسترش فعاليت هاي هنري خود را در سرزمين مادري اش دارد.

گارسيا برنال نقش اصلي گذشته
007413.jpg
گائل گارسيا برنال يك فيلم جديد بازي مي كند.
اين بازيگر مكزيكي نقش اصلي «گذشته» را برعهده دارد. فيلم را هكتور بابنكو كارگردان مطرح برزيلي كارگرداني مي كند. او براي ساخته جديد خود به سراغ قصه كتاب پرخواننده آلن پائولز به نام «لاپاسادو» رفته كه در زبان لاتين به معني «گذشته» است.
اين كتاب در آرژانتين محبوبيت زيادي دارد. قصه كتاب درباره يك زوج جوان است كه زندگي مشتركشان به شكست مي انجامد. مرد جوان تلاش مي كند تا تحرك تازه اي در زندگي اش ايجاد كند، اما از سوي همسر سابق خود با يك سري دردسر و مشكل روبه رو مي شود.
فيلمبرداري فيلم اوايل ماه ژولاي در آرژانتين آغاز مي شود. هزينه توليد فيلم ۵ ميليون دلار برآورد شده است. از برنال كمدي اجتماعي «علم خواب» آماده نمايش است.
او كه به تازگي بازي در كمدي «بابل» را تمام كرده، در اين فيلم يك بار ديگر با آلخاندرو گونزالس ايناريتو همكاري كرده است. اين فيلمساز بود كه با كارگرداني درام اجتماعي «آمورس پروس» در مكزيك شهرت بين المللي را براي خودش و برنال به وجود آورد .

دكه
ادبيات داستاني ۹۷ و اشاره شاكري
007419.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي : «ادبيات داستاني ۹۷» هم درآمد. يعني حالا ۱۲ سال است كه نخستين ماهنامه تخصصي ادبيات داستاني ايران منتشر مي شود و الحمدلله قصد ندارد مثل ماهنامه هاي ادبي ديگر، ميدان را خالي كند. كسي چه مي داند، شايد چون به اصطلاح پشتش به حوزه هنري قرص است و شايد هم حرفش حرف است.حتماً حالا سرگرم حساب و كتاب ۹۷ شماره و تعداد ماه هاي يك سال و اين ها هستيد و حتماً هم حساب و كتابتان جور درنمي آيد. حق با شماست. اگر قرار بود در تمام اين ۱۲ سال، ماهي يك نشريه دربيايد، الان با شماره ۱۴۴ طرف بوديم، ولي در اين مسأله دو اشكال است:
۱- يك بدعت در ترتيب انتشار مجلات ايراني صورت مي گرفت كه ممكن بود انتظارات بعدي اش را هيچ كس توان پاسخگويي نداشته باشد. مگر مي شود ماهنامه، ماهي يك شماره منتشر شود؟!
۲- ادبيات داستاني هم مثل همه هم رديف هايش، مدتي فصلنامه شد و حسابي هيكلش رشد كرد و بعد، دوباره... اين كه مي بينيد؛ ماهنامه اي در ۸۰ صفحه A4 به قرار ۵۰۰ تومان.
به هر حال حالا شماره ۹۷ ادبيات داستاني با دو پوتين واكس خورده و نام هاي آشناي هميشگي اش، محمدرضا سرشار، كامران پارسي نژاد و فيروز زنوزي جلالي منتشر شده و مي توان اين بخش ها را در آن سراغ گرفت: داستان (هفت ايراني و يك خارجي)، مقاله (درباره مدرنيسم، نقد، ادبيات جنگ و...)،  نقد (نقد مجموعه سايه روشن صادق هدايت)، گفت وگو با رضا عليزاده و اخبار و مطالب ديگري از حوزه ادبيات داستاني.
اما اتفاقاً در اين شماره ادبيات داستاني، از پوتين هاي واكس خورده و فهرست كه بگذريم، مي رسيم به «اشاره» خواندني احمد شاكري كه اتفاقاً بر خلاف اشاره هاي مرسوم، چندان كوتاه هم نيست. ظاهراً دل همكار محمدرضا سرشار در شوراي سردبيري مجله ادبيات داستاني، خيلي گرفته بوده است كه چهار صفحه كامل نشريه را درباره داستان و طبقه بندي داستان نويسان نوشته است و اتفاقاً بسيار هم خواندني:
«... بدون شك، يكي از ابزارهاي مهم تاثيرگذاري شيوه كدخدامنشي، برخورداري از مقبوليت عام است، البته نبايد فراموش كرد كه مقبوليت، همواره مرادف محبوبيت نيست، چرا كه اساساً نشستن بر كرسي نظر و رأي و مرجع حل اختلاف، مخالفاني براي شخص به وجود خواهد آورد، اما جمع شدن ويژگي هايي چند در يك فرد يا مجموعه مي تواند چنين جايگاهي را به آن ببخشد.
ويژگي ديگر، داشتن سابقه روش ادبي و حرفه اي است. كسي كه بر سر هر خوان نعمتي بنشيند و نمك گير اين و آن باشد، نمي تواند استقلال رأي لازم را در هدايت يك مجموعه دارا باشد....»
باقي در ماهنامه ادبيات داستاني ۹۷

اخبار كوتاه
* سينما كارت در شبكه شتاب: مؤسسه سينما شهر اعلام كرد به زودي دارندگان «سينما كارت» مي توانند از خدمات شبكه شتاب استفاده كنند. امكان دريافت وجه از تمامي مراكز عضو شبكه شتاب و خريد مستقيم از پايگاه اينترنتي، دو نمونه از خدمات سينما كارت است.
* چند مي گيري گريه كني در موزه سينما: برنامه تقدير از فيلم «چند مي گيري گريه كني» عصر امروز در موزه سينما برگزار مي شود. اين فيلم با مضموني طنز، داستان پيرمرد متمولي كه پس از سالها به وطن بازگشته و با نزديك شدن مرگش دنبال گريه كن براي خود مي گردد را روايت مي كند.
* لوح تقدير براي شاهزاده ايراني: لوح تقدير موزه سينما به دست اندركاران فيلم «شاهزاده ايراني» ساخته محمد نوري زاد از آثار منتخب جشنواره فيلم فجر اهدا شد. تقدير از آثار منتخب جشنواره بيست وچهارم از اوايل اسفند در برنامه موزه سينما گنجانده شده است.

نمونه سخت جدول اعداد ۳۶
007308.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

كتابخانه
گرافيك ايران در هلند
همزمان با انتشار كتاب «فرهنگ تصويري معاصر ايران» در كشور هلند، نمايشگاه گرافيك ايران در پايتخت اين كشور از هفته گذشته در دانشكده  هنرهاي زيباي آمستردام برپا شد.
رضا عابديني و دوست هلندي اش هانز ولبر، پس از تلاشي يك ساله «فرهنگ تصويري معاصر ايران» را با عنوان New Visual Culture of Modern Iran به سرانجام رسانده و هفته گذشته در كشور هلند منتشر كرده اند. اين كتاب در قطع رحلي با ۱۶۰ صفحه ارايه شده است. تاكنون گويا تنها يك نسخه از اين كتاب به ايران آمده و ناشر سرشناس هلندي در پي رايزني براي پخش اين كتاب در ايران است. دو سال پيش «هانز ولبر» هلندي ، به تهران سفر كرد و با سركشي به آتليه  گرافيست هاي ايران، به عكاسي و جمع آوري اطلاعات در اين باره پرداخت.
كتاب يادشده مجموعه آثار گرافيست هاي ايراني، تعدادي عكس و تصويرسازي هاي هنرمندان ايراني را دربر مي گيرد. در مقدمه اين كتاب آمده است: اگرچه هنرهاي بصري يا visual arts مانند خوشنويسي، نگارگري و مينياتور جاي مهمي را در فرهنگ ايران اشغال كرده، اما گرافيك از ۱۹۷۰ در ايران حضور جدي داشته است. تنوع حمايت از طراحان گرافيك كه ابزارهاي بيان را گسترش داده، دليل اصلي اين حضور جدي از سال ۱۹۷۰ است. منبع اصلي گرافيك در ايران، سنت تصويري اين كشور و نفوذ قوي فرهنگ اسلامي بر هنرمندان به طور عمومي است. استفاده از خوشنويسي و تكنيك هاي هنر مينياتور، در گرافيك ايران جايگاه ويژه اي دارد.

نمايشگاه
مصلاي شهر ري ميزبان ۱۱۰ طرح هنري
نمايشگاهي از ۱۱۰ طرح هنري عكس نوشته با عنوان «آفتاب و سايه ها» به همت حوزه هنري استان تهران مركز ري در مصلاي شهر ري برپاست.
اين نمايشگاه در دو موضوع «انتفاضه» و «بررسي تطبيقي انقلاب اسلامي با انقلاب هاي بزرگ جهان» و با همكاري فرهنگسراي انقلاب برپا شده و تا نوزدهم اسفندماه صبح ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ پذيراي علاقمندان است.
هر روز حدود يك هزار و پانصد بروشور درباره مساله «هولوكاست» به بازديدكنندگان اهدا و تصاوير واقعي از انتفاضه مردم فلسطين پخش مي شود.
در كنار نمايشگاه، نشست هاي پرسش و پاسخي به صورت كارگاهي تشكيل مي شود تا به پرسش هاي مختلف در زمينه هولوكاست پاسخ داده شود.

بازي
Fifa 2006
سبك: ورزشي
سيستم: PC/PS2/Xbox/Ube
007311.jpg
Fifa 2006 يكي از عنوانهاي مشهور و محبوب ورزشي مطرح در بين علاقه مندان بازيهاي كامپيوتري و كنسولي است. در جديدترين نسخه اين بازي شركت EA سعي كرده با ايجاد تغييراتي در بازي سطح بازي را براي رقابت با ساير عناوين اين رشته ورزشي (فوتبال) افزايش دهد. اولين مورد در اين زمينه همكاري و هماهنگي تيمي است.
در Fifa06 با يك تيم محلي با بازيكنان نه چندان معروف اما هماهنگ،به مراتب بهتر از يك تيم پر ستاره اما بدون هماهنگي عمل خواهيد كرد. توجه به كار تيمي در اين بازي بيشتر شده است. در بخش مربيگري بازي، Fifa06 با كمك طراحان بازي مربيگري فوتبال (Cocal Club Manager) توانسته نكات مثبت زيادي به نحوه چيدن ارنج تيمي اضافه كند و تاكتيك تيمي بدين ترتيب افزايش يافته است. سواي همه اين مسائل Fifa06 با گرافيك بهتر و زيباتر از هميشه توانسته توجه علاقه مندان فوتبال كامپيوتري را بيشتر از هميشه به خود جلب كند.
Spiderman
سبك: اكشن سوم شخص
سيستم:PC /PS2 Xbox/ Ube
007314.jpg


اگر واقعاً به دنبال يك بازي متفاوت با حضور شخصيت هاي كميك هستيد، Ultimate Spiderman گزينه خوبي براي شما خواهد بود. اولين نكته اي كه در بازي توجه شما را جلب خواهد كرد، سبك جالب بازي در گرافيك و روند روايت داستان است كه شما را كاملاً در يك كميك ديناميك و پويا غرق خواهد كرد. شما در هر صحنه احساس مي كنيد كه از يك فريم كميك به يك فريم ديگر منتقل خواهيد شد. سبك گرافيك بازي كاملاً كارتوني (Cell Shade) است و فضاها بدون توجه به جزييات، بسيار ساده ولي شاد و مهيج طراحي شده اند. سبك كنترل بازي اكشن سوم شخص است و حركات آكروباتيك و پرشهاي بلند و جالب مرد عنكبوتي شما را كاملاً در بازي غرق خواهد كرد. كنترل نسخه PC كمي دشوارتر از نسخه هاي كنسولي است كه البته با گيم پد اين مشكل به آساني برطرف خواهد شد. اما داستان بازي حرف جديدي براي گفتن نداشته و بسيار كليشه اي از اين سبك كميك هاست. در اين بازي مثل۲ Spider Man شما مأموريت هاي جانبي فراواني در هر مرحله بازي در اختيار خواهيد داشت.

Mortal Kombat:
Shaolin Monks
سبك: اكشن سوم شخص
سيستم:PS2 Xbox/
007317.jpg

در ادامه سري با سابقه و پرطرفدار MK، اين نسخه با نوآوريهاي جالب و منحصر به فردي روانه بازار شد. در اين نسخه شما روايت جديدي از كليه ستارگان اين سري مي بينيد. داستان بازي كاملاً جديد بوده و ارتباطي با نسخه هاي قبل ندارد. در اين بازي شما با دو شخصيت Liu Kang وKang Lau مي توانيد بازي را دنبال كنيد. مبارزات به سبك قديمي شورش در شهر بوده، اما حال و هواي مبارزات MK را دارند. اجراي فنون آخر Fatality حتي Brutality در ميان بازي وجود دارد. غول آخر هر مرحله يكي از شخصيت هاي بازي است و شما انصافاً بايد در هر مبارزه با آنها سنگ تمام بگذاريد. بازي، اكشن بسيار نفس گير و مهيجي دارد و صحنه هاي نبرد چند نفر با يك نفر بسيار جالب و درگيركننده است. با به پايان بردن بازي با هر يك از اين دو نفر، دو شخصيت ديگر يعني Subzero و Scorpion هم به جمع افراد قابل بازي اضافه مي شوند كه مي توانيد با آنها هم كار را دنبال كنيد. اما جالب ترين قسمت، حالت بازي دو نفره (Co-Op) است كه در آن مي توانيد با دوستان خود و دو نفري جلو برويد. Shaolins Monks يكي از بهترين MK هاي عرضه شده تاكنون است.
007320.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

برنامه
پرده
چهارشنبه  سوري  ساخته  اصغر فرهادي  و چپ  دست  ساخته  آرش  معيريان  با اكران در ۱۸سينما، بيشترين  شمار سالن هاي  نمايش  را در اختيار دارند.
چهارشنبه  سوري  سالن هاي  آفريقا، ايران  ،۱ جي  ،۲ بهمن ،۲ قيام ، فرهنگ  ،۱ صحرا، آسيا، عصرجديد ۲و ۳ پارس  ،۱ المپيا، ماندانا، گلريز،۱ جوان  ،۲ ناهيد، كانون  و حافظ را در اختيار دارد.
فيلم  چپ  دست  نيز در سينماهاي  قدس ، جوان  ،۱ گلريز ،۲ سروش ، پيوند، پايتخت ، فردوسي ، فلسطين،۱ بهمن،۱ شهرقشنگ ، مركزي،۱ پيروزي ، تهران  ،۱ كارون ، ميلاد، بلوار، جمهوري و شاهد در حال  اكران  است .
بربادرفته  در سينماهاي  عصرجديد،۱ آستارا، ايران  ،۲ جي ۱ و پارس ۲ در حال  نمايش  است .
ما همه  خوبيم،  سينماهاي  ايران  ،۳ مركزي  ،۲ فرهنگ  ،۲ سپيده  ۲ و فلسطين  ۲را براي  اكران  در اختيار دارد.
همچنين  فيلم هاي  كودكانه ، سالاد فصل ، سرتو بدزد رفيق ، صليب  طلايي ، غزل ، آكواريوم ، عقرب ، علف هاي  هرز، روي  خط مرگ  و كافه  ترانزيت در سينماهاي  تهران  در حال  نمايش  است .

ديوار
نگارخانه فرامرزي: نمايشگاه نقاشي مريم عرفاني/ از ۱۷ تا ۲۰ اسفند/ ميدان ونك، خيابان خدامي، كوچه ارم، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۷۹۶۸۰۹.
نگارخانه بانو: نمايشگاه نقاشي ديجيتال شيما شالباف/ تا ۲۰ اسفند/ ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، فرهنگسراي بانو/ تلفن: ۸-۸۸۷۸۶۲۷۶.
نگارخانه بنفشه: نمايشگاه حجم گروهي هنرمندان/ ۱۹ تا ۲۴ اسفند/ ملاصدرا/ نبش شيراز جنوبي، كوچه بهار، شماره ۵۰/ تلفن: ۸۸۰۳۴۲۴۷.
نگارخانه شيرازي: نمايشگاه نقاشي فرشاد شيرازي/ ۱۹ تا ۲۵ اسفند/ خيابان آفريقا، پديدار، ساختمان شهروز/ تلفن: ۸۸۸۸۶۳۳۴.

صحنه
ملكه جنيان (كارگردان: امير دژاكام)، محل اجرا: سالن چهارسو، بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
خداوند يحيي را به جليل مي خواند (كارگردان: سعيد شاپوري)، محل اجرا:  سالن كوچك، بهاي بليت: ۲۰۰۰۰ريال
عادل ها(كاگردان: قطب الدين صادقي)،  محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر،  بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
در سايه سار سكوت (كارگردان: سپيده نظري پور)
محال هم ممكن است(كارگردان: سيروس همتي)
حقيقت دارد تو را در خواب بوسيده  ام(كارگردان: مهدي مكاري، عباس اقسامي)
پرده خواني افلاك(كارگردان: حسن سرچاهي)
آب مرا قصه كرد (كارگردان: عباس غفاري)
اپراي رستم و سهراب(كارگردان: بهروز غريب پور)
بازيگر تعزيه( كارگردان: ميثم يوسفي)
اعتراف ها(كارگردان: بهرام صادقي مزيدي)

تابلو
نگارخانه پاسارگاد
نمايشگاه آثار هنري ايلات و عشاير در حمايت از بيماران سرطاني از ۱۲ تا ۲۲ اسفند در اين نگارخانه برپاست. اين آثار در قالب دكوراسيون داخلي ارائه مي شوند و در اين نمايشگاه به بررسي فلسفه نقوش و نقد هنري جزء به جزء اين آثار پرداخته خواهد شد و آثاري از قبيل قاليچه هاي تصويري عشايري، فرش هاي ايلاتي، چنته، تاچه، گبه و گليم، جل و پلاس، نمكدان و سوزني ارائه مي شوند.
آثار منتخب به نمايش درآمده از لحاظ هنري داراي اهميت قابل توجهي هستند. نگارخانه پاسارگاد در خيابان دولت، چهارراه قنات، جنب داروخانه اكسير، كوي سلمي، كاشي ۲۶ قرار دارد. تلفن: ۲۲۵۸۲۷۵۸.

بازسازي هنرستان تجسمي پسران
بازسازي هنرستان هنرهاي تجسمي پسران در دستور كار معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه توسعه هنرهاي تجسمي قرار گرفت.
هنرستان هنرهاي تجسمي پسران با سابقه ۵۲ ساله يكي از قديمي ترين مراكز آموزش هنرهاي تجسمي در ايران است و مرمت و بازسازي و فعاليت هاي تازه اين مركز به زودي آغاز خواهد شد.
موسسه توسعه هنرهاي تجسمي با صرف پنج ميليون تومان هزينه، ايجاد فضايي به عنوان گنجينه و توسعه كتابخانه اين مركز را با همكاري و مساعدت مسئولان هنرستان برعهده گرفته و انجام داده است. كار بازسازي هم با حضور هنرمندان پيشكسوت و معاصر ايران در هنرستان هنرهاي تجسمي پسران آغاز مي شود. روز پنج شنبه ۱۸ اسفند هم از ساعت ۹ صبح در قطعه ۱۲ بهشت زهرا به ياد زنده ياد اصغر محمدي، از هنرمندان برجسته و بنيانگذاران مركز آموزشي هنرستان هنرهاي تجسمي پسران، مراسم نكوداشتي برگزار مي شود و ادامه مراسم در محل هنرستان پسران با حضور پيشكسوتان و اساتيد و دانش آموختگان اين هنرستان پيگيري خواهد شد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |