چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۰ - Mar 8, 2006
ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا امروز آغاز مي شود
فولاد در تهران - صباباتري در دوحه
007440.jpg
گروه ورزشي: در آغاز رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا امروز نمايندگان ايران در تهران و دوحه به ميدان مي روند. در ورزشگاه دستگردي تهران فولاد خوزستان ميزبان القادسيه كويت است.
فولاد در آخرين بازي ليگ برتر ايران با نتيجه دور از انتظار ۷ بر يك مغلوب پاس شد، اما فولادي ها بايد نتيجه آن بازي را فراموش كنند. در اين صورت فولاد مي تواند با سايه انداختن بر القادسيه كويت گام اول را محكم بردارد. خانه به دوشي فولاد ناشي از آماده نشدن و طولاني شدن آماده سازي ورزشگاه تختي اهواز است و اين مسأله بدون شك در فصل جاري تأثير نامطلوبي در روند حركتي نمايندگان خوزستان (فولاد و استقلال) برجا گذاشت. فولاد امروز بايد با تكيه بر ملي پوشانش (كعبي، علوي، كاملي مفرد و ميرزاپور) و عمادرضا مهاجم آماده عراقي اش اجازه خودنمايي را از حريف كويتي خود بگيرد. بازي محكم و تهاجمي فولاد مي تواند القادسيه را به عقب نشيني وادارد. در شهر دوحه صباباتري در نخستين حضور آسيايي اش به ديدار الغرافه قطر مي رود. قطري ها چند سالي است با جذب بازيكنان برجسته و پا به سن گذاشته جهان در ليگ خود راه ژاپني ها را مي روند و قصد دارند بدين شكل خود را مطرح سازند. صباباتري برخلاف شروع نيم فصل در حال حاضر موقعيت خوبي در ليگ برتر فوتبال ايران دارد. صبا با مجموعه اي از بازيكنان باتجربه و جوان مثل علي دايي، سهراب بختياري زاده، يحيي گل محمدي، محمد نوازي، يدالله اكبري، رافيك ماركوسي، ذوالرحمي، محسن سلطاني و حميدرضا زوهاني اين توانايي را دارد كه ميزبان خود را با مشكل روبرو سازد. صبا از نظر روحي هم در وضعيت خوبي به سر مي برد.
برنامه بازيهاي امروز
فولاد خوزستان _ القادسيه كويت
الغرافه قطر _ صباباتري ايران
پاختا كور ازبكستان _ الاتحاد عربستان
الكرامه _ الوحده
ذوب آهن هم حذف شد
در ادامه رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاههاي ايران ديروز ذوب آهن اصفهان هم از گردونه ها اين بازيها حذف شد. ذوب آهن در مقابل نوژن مازندران كه پيشتر فولاد خوزستان را شكست داده بود با نتيجه دو بر يك شكست خورد. ملوان انزلي در يك بازي پرگل ۳ بر ۲ موفق به مغلوب كردن پيكان تهران شد. سپاهان نوين اصفهان نيز در شيراز يك بر صفر از سد پيام فارس گذشت.
ديدار تراكتورسازي تبريز و مازيران ساري كه يك بر صفر به سود تيم ميزبان تراكتورسازي بود با خروج تيم ميهمان (مازيران) نيمه تمام ماند. تكليف قطعي اين بازي از سوي فدراسيون فوتبال اعلام خواهد شد.

ايران كانون توجه مربيان بزرگ واليبال جهان
گروه ورزشي _ علي شاكري: واليبال ايران در حال وارد شدن به فاز جديدي از فعاليت هاي رو به رشدش است. روي آوردن به مربيان خارجي باكلاس تر و صاحب سبك براي تيم هاي ملي رده هاي سني مختلف را در همين راستا بايد ديد. واليبال ايران كه در سال هاي اخير با جذب مربياني از لتوني، روسيه، ژاپن، كره جنوبي و صربستان به تجربيات ارزنده اي دست پيدا كرده است، اين بار با رسيدن به جمع بندي تازه به اين نتيجه رسيد كه براي يكنواختي سيستم آماده سازي از وجود مربياني از يك كشور صاحب واليبال بهره بگيرد.
اعلام آمادگي استيلو
007434.jpg
صعود به مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۶ ژاپن در اين مقطع كه واليبال ايران باب گفت وگو با مربياني سرشناس را آغاز كرده است، امتياز بزرگي محسوب مي شود. بي دليل نيست كه هيچ كدام از مربيان طرف گفت وگو تاكنون به صراحت به اين درخواست پاسخ منفي نداده اند. حتي «جوليوولاسكو» ي نامدار با آن كارنامه درخشان در واليبال جهان و «دي جورجيو» هموطن او كه در ليگ برتر ايتاليا مربي برجسته اي به شمار مي رود. از سوي ديگر خبر مي رسد كه «استيلو» سرمربي كنوني كانادا كه قرارداد ۶ساله اش رو به پايان است با رد درخواست مصري ها مصرانه خواهان به ثمر نشستن گفت وگوهايش با مسئولان واليبال ايران است. «استيلو» مربي كوچكي نيست. او با استراليا در همين تهران در سال ۱۹۹۹ در قهرماني آسيا و اقيانوسيه به مقام نايب قهرماني رسيد و در المپيك ۲۰۰۰ سيدني با درخششي وافر مقام هشتمي را به مردان سرزمين كانگوردها هديه داد. او طي ۶ سال حضورش در تيم ملي كانادا اين تيم را در مقابل قدرت هاي شناخته شده جهان به پيروزي هاي بزرگ رساند كه از آن جمله كسب مقام سومي جام جهاني ژاپن، حضور در قهرماني جهان، برتري مقابل كوبا و همين دو ماه پيش غلبه بر آمريكا يكي از حريفان ايران در مسابقات قهرماني جهان بود. «استيلو» تيم ايران و پتانسيل واليبال ما را خوب مي شناسد.
رويارويي سه گانه ايران و كانادا در بازي هاي انتخابي المپيك آتن و دو بازي دوستانه كافي بود تا او با چشماني باز دست به انتخاب بزند.امتيازات و ويژگي هاي او را هم براي واليبال ايران نبايد ناديده گرفت.
«استيلو» هم قدرت هاي امروز واليبال جهان، آمريكاي جنوبي، اقيانوسيه، آسيا و اروپا را خوب مي شناسد و هم با او مشكل حضور در بازي هاي آسيايي دوحه را به دليل آشنايي اش با تيم هاي مطرح آسيايي نداريم. منتظر مي مانيم تا ببينيم سرنوشت آخرين چانه زني ها بين او و مسئولان واليبال به كجا مي انجامد.

آغاز بازي هاي فوتسال باشگاه هاي آسيا
ايرنا: تيم فوتسال شن سا ساوه نماينده ايران در رقابتهاي فوتسال جام باشگاه هاي آسيا، نماينده مالزي را در اولين بازي شكست داد.
عصر ديروز در شهر ساوه محل برگزاري اين رقابتها، تيم شن سا موفق شد با نتيجه ۱۰ بر صفر حريف خود را شكست دهد.
بازيكنان تيم شن سا در هر نيمه ۵ گل وارد دروازه تيم مالزي كردند.
ساويو سوسا سرمربي تيم فوتسال شن سا با انجام تعويض هاي پياپي، به حريف اجازه خودنمايي نداد.

حسين رضازاده:
باز هم ركوردشكني مي كنم
ايرنا: قهرمان وزنه برداري جهان گفت: در پيكارهاي جهاني جمهوري دومنيكن كه شهريورماه سال آينده برگزار مي شود و بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه، ركوردهاي جديد جهاني در دسته به اضافه ۱۰۵ كيلوگرم به ثبت خواهم رساند.
حسين رضازاده كه هم اكنون در اردوي تيم ملي وزنه برداري ايران در بندرعباس به سر مي برد، افزود: هم اكنون روزي سه جلسه و در مجموع پنج ساعت تمرين مي كنم تا بتوانم با آمادگي كامل در رقابت هاي جهاني و آسيايي شركت كنم.
وي درباره اردوي بندرعباس اظهار داشت: تيم در بهترين شرايط به سر مي برد و امكانات و تجهيزات خوبي در اختيار وزنه برداران قرار گرفته  است.

حضور يوري شاهمرادوف در تمرين تيم ملي كشتي آزاد
ايرنا: پروفسور يوري  شاهمرادوف  سرمربي  اسبق  تيم  ملي  كشتي  آزاد شوروي  سابق  و روسيه  و مدرس  فدراسيون  بين المللي  كشتي  (فيلا)، در تمرين  تيم ملي  كشتي  آزاد ايران  حاضر شد و بر نحوه  تمرينات  ملي پوشان  كشتي  نظارت كرد.قبل از آغاز تمرين منصور برزگر گفت : اين  كه  يوري  شاهمرادوف  مي گويد اگر بتوانيد يك  مدال  طلا در بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۸ پكن  بگيريد، شاهكار كرده ايد درست  است؛  زيرا روسها جز مدال  طلا، مدال  ديگري  را قبول  ندارند.
يوري  شاهمرادوف  مدرس  فيلا نيز به  زبان  روسي  كه  به  فارسي  ترجمه  مي شد، شروع  به  صحبت  كرد و اظهار داشت : شما
ملي  پوشان  كشتي  ايران  كه  امروز خود را براي  شركت  در مسابقه هاي  آسيايي  و جهاني  سال  ۲۰۰۶ آماده  مي كنيد، بايد از كشتي  كشورتان  به  خوبي  دفاع  و حفاظت  كنيد.
وي  افزود: بنابراين  از شما مي خواهم  كه  بيشتر زحمت  بكشيد و بيشتر تلاش كنيد تا بتوانيد در بازيهاي  المپيك  بيشتر از يك  مدال  طلا تصاحب  كنيد.
اگر بخواهيد مي توانيد اهداف  فيلا را خنثي  كنيد و چهار مدال  طلا به دست  آوريد.

ليگ برتر هندبال ايران
رقابت شهرداري كرمان و دانشگاه آزاد براي نايب قهرماني
گروه ورزشي: هفته هفتم از دور برگشت ليگ برتر هندبال ايران امروز با انجام چهار بازي در شهرهاي يزد، بهبهان، تهران و اصفهان پيگيري مي شود، اين بازيها هفته آينده خاتمه مي پذيرد. در يك هفته به پايان اين مسابقات قهرماني فولاد مباركه سپاهان قطعي شده است و اين تيم نماينده اول ايران در باشگاههاي آسيا خواهد بود. براي معرفي نماينده دوم ايران به مسابقات باشگاههاي آسيا دو تيم شهرداري كرمان و دانشگاه آزاد رقابت نزديكي را با هم دنبال مي كنند.
برنامه بازيهاي امروز
يزد: شهيد قندي _ كابل خودرو سبزوار
اصفهان: فولاد مباركه سپاهان _ هپكو اراك
بهبهان: تربيت بدني _ شهرداري تبريز
تهران: نيروي زميني _ شهرداري كرمان

آغاز تور واليبال ساحلي آسيا در كيش
گروه ورزشي:پنجمين دوره مسابقات بين المللي واليبال ساحلي كيش (تور آسيا) از امروز در زمين اختصاصي اين جزيره آغاز مي شود. در اين رقابت ها ۹ تيم خارجي به همراه چند تيم از ايران شركت دارند. قزاقستان با چهار تيم، اندونزي با دو تيم، عمان با دو تيم و تايلند با يك تيم ميهمانان خارجي اين دوره هستند. ده هزار دلار جايزه اين مرحله از بازيهاست.مرحله دوم اين رقابت ها تحت عنوان قهرماني آسيا و اقيانوسيه از روز ۲۱ تا ۲۴ اسفندماه انجام خواهد شد كه جايزه بازيهاي دور دوم ۱۵ هزار دلار تعيين شده است.
نفت تهران و هيأت خوزستان در ليگ برتر
چهره دو تيم برتر صعودكننده به ليگ برتر واليبال ايران در سال آينده هم مشخص شد. در رقابت هاي چهارجانبه مرحله پاياني، هيأت واليبال خوزستان با شايستگي سهميه اين استان زرخيز به دو تيم رساند و اين درحالي بود كه نمايندگان قزوين و يزد از صعود بازماندند. نفت تهران هم ديگر تيم صعودكننده بود كه حضورش در مرحله پاياني در حقيقت تشريفاتي بود و اين تيم در همان مرحله دوم پيشاپيش جواز صعود گرفته بود. نكته مهم نقش مديريت و برنامه ريزي در هيأت هاي استان ها بود و اين كه چگونه علي پروين داور بازنشسته بين المللي در سايه پشتكار و آن هم در استان كاملا فوتبالي خوزستان توانست گوي سبقت را از ساير همتاهايش بربايد.

ليگ قهرمانان اروپا
امشب همه نگاهها به هايبوري است
007437.jpg
گروه ورزشي: تيم هاي  فوتبال  ليورپول  و آرسنال  انگليس  امشب در دور برگشت  مرحله  حذفي  رقابت هاي  فوتبال  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا برابر بنفيكا پرتغال  و رئال  مادريد اسپانيا به  ميدان  مي روند.با اين اوصاف همه نگاهها به شهر لندن و ورزشگاه هايبوري محل ديدار برگشت دو تيم آرسنال و رئال مادريداست.
رافائل  بنيتز سرمربي  ليورپول  با ابراز اطمينان  از گلزني  تيمش  گفت : اگر نياز باشد دو يا حتي  سه  گل  مي زنيم . با وجود مهاجماني  كه  داريم  فقط شانس  مي خواهيم .
سرمربي  هلندي  بنفيكا نيز كه  در مرحله  گروهي  موفق  به  حذف  منچستريونايتد شده  است ، گفت : مسابقه  دشواري  را با ليورپول  پيش  رو داريم  اما گاهي  برابر تيمهاي  بزرگ  بهتر از تيمهاي  ضعيف  بازي  كرده ايم .رونالد كومن  اظهار داشت : مي خواهم  تيمم،  فوتبال  خوبي  به  نمايش بگذارد، مهم  نيست  حريف  ما چه  تيمي  باشد اما اين  بدان  مفهوم  نيست  كه  درصورت  نياز دفاع  نخواهيم  كرد.بنابر اين  گزارش ، آرسنال  هم  با اميد كسب  پيروزي  به  مصاف  رئال  مادريد مي رود.مسابقه  رفت  با تك  گل  تيه ري  هانري  با نتيجه  يك  بر صفر به  سود آرسنال  خاتمه  يافت .آرسن  ونگر سرمربي  آرسنال  گفت : اين  مسابقه  اهميت  بسياري  براي  ما دارد. روحيه  تيم  پس  از پيروزي  ۴ بر صفر برابر فولهام  بالا رفته  است  اما اين  خطر نيز وجود دارد كه  بازيكنان  فكر كنند، پيش  از اين  مسابقه  را برده اند.وي  افزود: فكر مي كنم  به  اندازه  ليورپول  در مسابقات  فصل  گذشته  قدرتمند هستيم  و مطمئنم  روز ۲۶ مه  در ورزشگاه  استادو فرانس  (مكان  برگزاري  مسابقه فينال ) خواهيم  بود. هنوز راه  زيادي  مانده  است  اما به  ويژه  با توجه  به پايان  مسابقات  جام  حذفي  انگليس ، انرژي  زيادي  داريم .مسابقه  امشب از نظر رئالي ها نيز با توجه  به  فاصله  ۱۰ امتيازي  آنها با بارسلونا در رقابتهاي  دسته  اول  اسپانيا، تعيين كننده  است .در ديگر ديدارهاي  امشب  تيم  ليون  قهرمان  فرانسه  برابر آيندهوون هلند قرار مي گيرد و آث  ميلان  ايتاليا نايب  قهرمان  فصل  گذشته ، در سن  سيرو ميزبان  بايرن  مونيخ  آلمان  است .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |