چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۰ - Mar 8, 2006
توصيه استاندار گيلان به شهرداران سراسر استان:
در هر شهر، دست كم يك طرح بزرگ از خود به يادگار بگذاريد
007377.jpg
رشت _ خبرنگار همشهري: درگردهمايي شهرداران استان گيلان كه در سالن اجتماعات استانداري برپا شد، استاندار گيلان با اشاره به موقعيت خاص طبيعي و جغرافيايي اين استان و قابليت هاي بالاي گردشگرپذيري آن، از شهرداران خواست تمهيدات و امكانات لازم رفاهي براي شهروندان و مسافران فراهم آورند.
مهندس عبداللهي در همين رابطه افزود: يكي از كارهاي شهرداري ها، رسيدگي به نظافت و بهداشت شهرها است كه انتظار مي رود براي تميز نگه داشتن شهر، گام هاي بلندتري برداشته شود و به ويژه در ايام نوروز، محيطي پاك و سالم و شهري تميز و فاقد زباله براي شهروندان و مسافران فراهم آوريم كه البته اين مهم به همكاري و مساعدت مردم نياز دارد.
مهندس عبداللهي همچنين، درختكاري ورودي شهرها، معابر و جاده ها با استفاده از گونه هاي مناسب از نظر پايداري و رشد و تأمين روشنايي معابر را مهم دانست و بر انجام آن توسط شهرداري ها با هماهنگي دستگاه هاي ذي ربط تأكيد كرد.
استاندار در قسمت ديگري از سخنان خود به توسعه شهرنشيني و مشكلات عديده آن اشاره كرد و اظهار داشت: سرعت شهرنشيني با زيرساخت ها و خدمات در حال ارائه شهرداري ها متناسب نبوده و چون اين موازنه برقرار نيست بنابراين مشكلات مربوطه در كنار آن زياد شده و هرچند خدمات رساني به مردم و آماده  كردن زيرساخت ها نياز به منابع مالي دارد، ولي ما بايد با اعمال مديريت و بكارگيري فكر و انديشه بر مشكلات فايق آييم و با جمع بندي مشكلات و انعكاس آن به مسئولان ارشد، و همچنين جلب همكاري سرمايه گذاران بخش خصوصي، معضلات موجود را رفع و در خدمات رساني به مردم تلاش نماييم.
مهندس عبداللهي، توجه شهرداران به انجام حداقل يك كار بزرگ و به يادگار گذاشتن يك اقدام عمراني و خدمت بزرگ به مردم را حائز اهميت دانست و تصريح كرد: همه شهرداران بايد اين عزم را داشته باشند و با مشخص كردن يك يا چند طرح مهم و تأثيرگذار، با حساسيت و پيگيري مجدانه، منابع لازم در تحقق آن را اختصاص دهند و شخصا دنبال پروژه باشند تا به ثمر برسد و به عنوان يادگاري ارزنده از دوره مسئوليت آنان، در هر شهر و نزد افكار عمومي باقي بماند.
وي در ادامه دقت در ساخت و ساز شهري به ويژه مرتفع سازي و فراهم آوردن ساز و كار مناسب، تمهيد خدمات لازم فني و توجه بر مقاومت و استحكام بنا را مورد تأكيد قرار داد و افزود: شهرداران بايد با همكاري عوامل فني خود، بر مراحل ساخت و سازها و استفاده از مصالح درست در مرتفع سازي نظارت دقيقي اعمال كنند تا مردم با اعتماد به رعايت مشخصات فني، به خريد اينگونه ساختمان ها اقدام كنند. استاندار همچنين به لزوم ارائه خدمات شهري به شهروندان اشاره كرد و با بيان اين نكته كه ارائه خدمات، روح زندگي در كالبد شهر مي دهد، گفت: اگر به خدمات رساني سرعت ندهيم، عدالت را رعايت نكرده ايم.بنابراين از دستگاه هاي اجرايي انتظار داريم با همكاري و هماهنگي در خدمات رساني به مردم، تلاش بيشتري نشان دهند و تسهيلات لازم در عمران شهري فراهم آورند.

تشكيل ستاد استقبال از مسافران نوروزي در پلدختر
پلدختر _ خبرنگار همشهري: ستاد استقبال از مسافران نوروزي در پلدختر تشكيل شد.
فرماندار پلدختر ديروز گفت: پنج كميته فرهنگي، تبليغاتي، امنيتي، انتظامي و پشتيباني و نيز كميته اسكان براي استقبال از مسافران نوروزي تشكيل شده است.
«گودرز نظري» ايجاد پايگاه هاي راهنما و امداد در محورهاي ارتباطي اين شهرستان  را از ديگر اقدامات تدارك  ديده شده در اين ايام عنوان كرد و از مسئولان ادارات خواست امكانات لازم را براي ديدار مهمانان نوروزي فراهم كنند.

جشنواره ماهي هاي تزئيني در رشت
007374.jpg
رشت _ خبرنگار همشهري: به مناسبت فرارسيدن سال نو، جشنواره ماهي هاي تزئيني از شنبه آينده، به مدت پنج روز در محل آكواريوم بوستان ملت رشت برگزار مي شود.
در پايان اين جشنواره كه به همت سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري رشت برپا مي شود، به برترين عرضه كنندگان ماهي هاي تزئيني جوايزي اهدا مي شود.

پخت نوعي غذاي محلي در بلوچستان يك ماه طول مي كشد
007380.jpg
گروه شهرستانها: آماده سازي يك نوع غذاي خوش طعم محلي در بلوچستان كه «تباهي» نام دارد، يك ماه به طول مي انجامد!
اين غذاي بلوچي كه براي مهمانان رسمي و مجالس شادماني سرو مي شود از طعمي خوش و دلپذير برخوردار است و مي توان آن را در رديف سوغاتي هاي استان سيستان و بلوچستان جاي داد؛ البته به شرطي كه بتوانيد آن را حمل و مدتي نگهداري كنيد!
مسافران و گردشگران منطقه، از اين غذاي محلي كه با ادويه هاي تند و معطر تهيه مي شود و مزه اش زير دندان مي ماند، به راحتي نمي گذرند.
بلوچستان به دليل داشتن مرز مشترك با پاكستان و تبادلات فرهنگي با مردم شبه قاره هند، داراي غذاهايي متفاوت با ديگر نقاط ايران است.
عطر ادويه غذاهاي بلوچي، فضاي كوچه و بازار را پر مي كند و «تباهي» ، يكي از لذيذترين غذاهاي دستپخت زنان بلوچ است. اين غذا براي مهمانان رسمي و در مجالس شادي سر سفره خانه هاي بلوچ مي نشيند.
به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي، آماده سازي و طبخ تباهي بيش از يك ماه طول مي كشد. فردين ايراندوست از اهالي ايرانشهر، نمونه هايي از تصاوير تباهي را نشان مي دهد و در مورد آماده سازي آن مي گويد: گوشت گوسفند را خشك و در انبارهاي خنك نگهداري مي كنيم. گوشت قرمه شده را به دانه هاي انار ترش آغشته كرده و با ادويه زياد در جايي خنك و دور از دسترس حيوانات قرار مي دهيم. پس از يك ماه، ادويه به تمام گوشت نفوذ كرده و غذا معطر شده است. سپس آن را با ادويه كاري در روغن حيواني- محلي سرخ كرده و سر سفره ميهمان مي گذاريم.

هشدار آتش نشاني قزوين:
ساختار ايمني نمايشگاه بهاره قزوين كامل نيست
قزوين _ مديرعامل  سازمان  آتش  نشاني  قزوين  گفت : برپايي  نمايشگاه  فروش  بهاره  قزوين  در فضاي  محدود و غيراستاندارد به  هيچ وجه  از نظر ايمني  مورد تأييد اين  سازمان  نيست .
حسين  بهزادپور در گفت وگو با ايرنا افزود: غرفه هاي اين  نمايشگاه  با داربست  و چادرهاي  برزنتي  و در مكاني  غيراستاندارد ايجاد شده  است  كه  هر لحظه  احتمال  وقوع  حادثه اي  در آن مي رود.
وي  اظهار داشت : در حالي  كه  هيچ  هماهنگي  در خصوص  برپايي  نمايشگاه  با اين  سازمان  نشده بود، پس  از گذشت  يك  روز يكي  از مسئولان  استانداري  از ما خواست  مراقبت هاي  لازم  را از آن به  عمل  آوريم .
بهزادپور با اشاره  به  آتش سوزي  نمايشگاه  بهاره  قزوين  در سال  گذشته  گفت : از غرفه داران  خواستيم  از لامپ هاي  التهابي  استفاده  نكنند و براي  افرايش  امنيت  نمايشگاه ، ولتاژ برق  را پايين  آورده  و تعدادي  كپسول  آتش  نشاني  در مكان هاي  مختلف  نصب  كرده ايم .
وي  ادامه  داد: در نمايشگاه  خروجي  اضطراري  پيش  بيني  نشده  بود كه  مأموران  آتش  نشاني  بعد از استقرار در محل ، چند در خروجي  اضطراري  را تعيين  كردند.
وي  فضاي  نمايشگاه  را كوچك  و محل هاي  پيش  بيني  شده  براي  رفت  وآمد مردم  را غيراستاندارد عنوان  كرد.
مديرعامل  سازمان  آتش  نشاني  قزوين  بيان  داشت : ما نمي توانيم  جلوي  برپايي  نمايشگاه هاي  غيراستاندارد را بگيريم ، ولي  تا پايان  كار اين  نمايشگاه  با مسئولان  همكاري  خواهيم  داشت .
وي  پيشنهاد كرد كه  مسئولان  استان  مكاني  مناسب  و استاندارد را به  عنوان محل  نمايشگاه ها در نظر بگيرند و تمام  نمايشگاه ها را در آنجا برپا كنند.
نمايشگاه  بهاره  قزوين  از هفته  گذشته  جنب  سالن  كوثر اين  شهر در زميني  به  مساحت  پنج  هزار مترمربع  با ۱۹۰ غرفه  راه اندازي  شده  است .

فضاي سبز جزيره قشم توسعه مي يابد
قشم _ بيش از ۵هزار اصله نهال به مناسبت روز درختكاري در منطقه آزاد قشم توزيع شد.
هدف از توزيع نهال ها، توسعه فضاي سبز منطقه از طريق مشاركت مردمي است و نهال هاي توزيع شده مناسب مناطق گرمسيري مي باشد.
مدير محيط زيست سازمان منطقه آزاد قشم در اين راستا گفت: پيش بيني شده در فصل درختكاري امسال، حدود ۲۰ هكتار به فضاي سبز جزيره قشم افزوده شود.
در حال حاضر كاشت نهال در مناطق مختلف جزيره ادامه دارد و قرار است يك ميليون اصله نهال حرا كه از گياهان دريايي با خاصيت شگفت انگيز رويش در آب شور است، در اين جزيره كاشته شود.
به گفته وي تاكنون ۳۰۰ هزار اصله نهال حرا كاشته شده و ۷۰۰ هزار اصله نهال در روستاهاي هلر، زينبي، طولا، سوزا و نقاشه در دست كاشت است.

حادثه پشت حادثه، ملوانان را به كام مرگ مي كشاند
مطاف بوشهر، مثلث برموداي خليج فارس
007365.jpg
007368.jpg
بندر بوشهر - «مطاف» منطقه اي دريايي از خليج فارس در آبهاي ساحلي بندر دير در جنوب استان بوشهر است كه مانند مثلث «برمودا» ، هر ساله جمعي از دريانوردان و ملوانان را به كام مرگ مي كشاند.
از هزاران شناوري كه سالانه در مسير بنادر جنوبي ايران از جمله بندربوشهر و دير به كشورهاي عربي آن سوي خليج فارس تردد مي كنند، همواره چند شناور در اين مثلث حادثه ساز گرفتار مي شوند.
ملواناني كه سالهاي متمادي از عمر خود را در اين مسير دريايي تردد كرده اند، مي گويند كه هر وقت شناور آنان بويژه به هنگام شب در منطقه دريايي مطاف قرار گرفته، يك لحظه خواب به چشمان ملوانان نرفته و همواره منتظر حادثه بوده اند.بسياري از ملوانان اظهار مي دارند كه بارها شاهد فرو رفتن شناورهايي در اين منطقه دريايي بوده اند و ملواناني را ديده اند كه ساعتها با امواج خروشان خليج فارس دست و پنجه نرم كرده اند و سرانجام جان داده اند ولي براي نجات آنان از دست كسي كاري بر نيامده است.
عباس بهمنياري يكي از ملواناني كه قريب به ۵۰ سال از عمر خود را در دريا سپري كرده است، مي گويد: در سالهاي اخير كه شناورها مجهز به بي سيم و دستگاههاي پيشرفته مسيرياب شده اند و در برخي بنادر، شناورهاي امداد و نجات مستقر شده اند، مطاف كمتر قرباني مي گيرد.وي در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در گذشته اكثر موتورلنج ها چوبي بود و اگر شناوري در مطاف غرق مي شد مابقي شناورهاي عبوري از منطقه حتي قادر نبودند براي نجات ملوانان گرفتار حادثه، به آن نزديك شوند.
مدير عامل تعاوني صيادان بندر دير مي گويد: منطقه دريايي مطاف، جزيره اي ماسه اي در ميان آبهاي ساحلي اين بندر است كه در هنگام مد دريا زير آب فرو مي رود و شناورهاي عبوري در برخي نقاط آن كه عمق آب كم است به گل مي نشينند.
عيسي فولادي افزود: اين جزيره ماسه اي ناپيدا به شكل يك نوار به طول تقريبي ده مايل و عرض يك مايل در درياي خليج فارس بين بندر دير تا جزيره جبرين كشيده شده است.وي يادآور شد: هنگام مد دريا ارتفاع آب روي اين جزيره از دو تا ۱۳ متر است و شناورهايي كه از اين مسير عبور مي كنند، گاهي بدليل گم كردن مسير در آبهاي كم عمق منطقه به گل مي نشينند.
يكي از ملوانان كه سالها پيش شناور او در مثلث برموداي خليج فارس غرق شد و وي به طور معجزه آسايي نجات يافته، مي  گويد: شناور وقتي در ميان ماسه هاي اين جزيره ناپيدا گرفتار مي شود، هيچ نيرويي قادر به بيرون كشيدن آن نيست.
علي ناظمي افزود: اگر دريا توفاني باشد، موجهاي سهمگين بطور مداوم بر بدنه شناور مي كوبد و بدنه شناورهاي چوبي را از هم مي پاشد و همه چيز نابود مي شود.وي يادآور شد: با توجه به اينكه شناورهاي ديگر بدليل كم عمق بودن آب نمي توانند به محل حادثه نزديك شوند، تنها ملواناني زنده مي مانند كه بتوانند چند مايل در دريا شنا كنند و خود را از منطقه دور كنند.
اين ملوان مي گويد: سالها در اين مسير تردد كردم، اما تاكنون نشنيدم كه شناوري گرفتار شده در مطاف، نجات يافته باشد.
مدير عامل تعاوني صيادان بندر دير گفت: همراه داشتن جليقه نجات و استفاده از بي سيم، تنها راه نجات ملوانان شناورهايي است كه در مطاف گرفتار مي شوند. وي افزود: آموزش كاربري سيستم موقعيت ياب ماهواره اي (جي.پي.اس) براي ناخداي شناورها و توجه به علائم كمك ناوبري موجود نيز راه پيشگيري از ورود به منطقه پر خطر مطاف است.

احداث مجموعه بين المللي ورزش «كريكت» در چابهار
چابهار- طرح  احداث  مجموعه  بين المللي  كريكت  توسط  كنفدراسيون  كريكت  آسيا و باحضور نماينده  اين  فدراسيون  در منطقه  آزاد چابهار آغاز شد.
نماينده  كنفدراسيون  كريكت  آسيا به ايرناگفت : تحقيقات  كارشناسي  بر روي  زمين  اختصاص  داده  شده  توسط  منطقه آزاد چابهار از نظر نوع  بافت  ، خاك  ،آب  و ساير شرايط  استاندارد ويژه زمين هاي  كريكت  در حال  انجام  است .«مارك  هوكر» افزود: با توجه  به  تشابه  آب  و هوايي  بندر چابهار با آب  وهواي  كشورهاي  حاشيه  خليج  فارس  كه  در اين  رشته  ورزشي  فعال  هستند ، مي توان در مدت  يك  سال  ، مجموعه  ورزشي  كريكت  را با رعايت  شرايط  استاندارد جهاني در منطقه  آزاد چابهار احداث  كرد.

كلاس ارتقاي فني مربيان كاراته استان همدان برپا شد
همدان _ كلاس ارتقاي فني مربيان و ورزشكاران برتر رشته كاراته استان همدان در خانه كاراته شهر همدان برپا شد.
در اين كلاس توجيهي ۸۰ مربي و كاراته كا زير نظر «عبدالمحمدي» مربي تيم ملي كاراته كشور، آموزشهاي ارتقا فنون را فرا گرفتند.
به گفته رئيس هيات كاراته استان همدان، اين كلاس آموزشي تا پايان سال جاري، هر هفته يك روز با حضور مربيان تيم ملي كاراته كشور در همدان داير خواهد بود.

قوي ترين مردان سيستان و بلوچستان معرفي شدند
007371.jpg
زاهدان- مسابقات قويترين مردان سيستان و بلوچستان با معرفي افراد برتر در زاهدان به پايان رسيد.
به گزارش واحد مركزي خبر مسئول هيات بدن سازي و پرورش اندام سيستان و بلوچستان گفت:  در اين رقابتها عبدالصمد محمدپرست مقام نخست را كسب كرد و نادر براهويي و حسين شريف زاده دوم و سوم شدند.سلطان زاده افزود: در اين مسابقات كه در ورزشگاه هفده شهريور زاهدان برگزار شد ۱۸ ورزشكار در ۱۱ ماده با يكديگر رقابت كردند.

اخطار شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي مشهد:
با آلوده كنندگان بنزين به شدت برخورد مي شود
مشهد-مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه مشهد گفت: هر گونه آلودگي در بنزين توزيع شده بين مردم به سرعت كشف و متوقف مي شود.
مهندس علي  هرندي در گفت وگو با ايسنا افزود: با انجام بازديدهاي مداوم و آزمون هاي آب يابي، ذره يابي داخل مخازن و آزمايش هاي صنعتي، از هر گونه آلودگي در بنزين مطلع و از توزيع آن جلوگيري مي كنيم.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه مشهد خاطرنشان ساخت: گاهي اوقات به دليل اشتباهاتي كه توسط جايگاه داران رخ مي دهد، بنزين آلوده توزيع مي شود و از طريق مردم به ما گزارش مي شود كه سريعا آن جايگاه را پاكسازي كرده و مشكل را رفع مي كنيم.
هرندي با اشاره به اين كه خودرو نمي تواند با بنزين مخلوط به ديگر سوخت ها حركت كند، گفت: در صورت مخلوط شدن بنزين با هر سوخت ديگري، خودرو پس از خارج شدن از جايگاه متوقف شده كه پس از علني شدن موضوع، با متخلف به شدت برخورد و علاوه بر معين شدن جريمه هاي سنگين، بايد خسارت وارده به تمامي خودروها را نيز متقبل شود.
وي با اعلام رشد  ۸ تا  ۸‎/۵ درصدي مصرف بنزين در خراسان رضوي افزود: هر ساله به ۷ مركز عرضه جديد نياز داريم كه براساس سياست كلي مبني بر گسترش مصرف CNG براي سال آينده ۲ مركز عرضه CNG و ۵ مركز عرضه بنزين احداث مي شود.
هرندي از تردد  ۲۰ هزار خودرو با سوخت گاز طبيعي مايع در سطح مشهد خبر داد و توضيح داد:  با وجود  ۶ هزار خودرويي كه از سوخت گاز مايع استفاده مي كنند، تنها  ۲مركز عرضه LNG براي سوخت رساني به آنها وجود دارد؛ از طرفي با توجه به اين كه برنامه اي براي گسترش استفاده از اين سوخت نداريم، در آينده هم طرحي براي افزايش اين مراكز نخواهيم داشت.
وي با اعلام وجود  ۱۴هزار خودرو با سوخت گاز طبيعي اظهار داشت: در حال حاضر۱۴ مركز عرضه گاز طبيعي در مشهد وجود دارد و به طور متوسط هر مركز براي  يكهزار خودرو مي باشد كه آماري مورد قبول است.
هرندي با اعلام پيش بيني  ۳ مركز عرضه دوگانه سوز براي سال جاري در مشهد يادآور شد: پيمانكار اين سه طرح مشخص شده و در سال آينده افتتاح مي شود.

كارون فروكش كرد، آلودگي افزايش يافت
اهواز- كاهش آب كارون، موجب افزايش سطح آلودگي در اين رودخانه شده است.
رئيس دانشكده مهندسي علوم آب دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: لايروبي و ساماندهي رودخانه كارون براي جلوگيري از ورود خسارات ناشي از سيل به مردمي كه در حاشيه رودخانه كارون زندگي مي كنند، يك ضرورت است.
دكتر كاشفي پور در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: جمع  شدن رسوبات در بستر رودخانه كارون به دليل كاهش سرعت و حجم آب عبوري از اين رودخانه، موجب كاهش سطح مقطع رودخانه در بالادست و پايين دست شهر اهواز شده است.
وي تصريح كرد: سيلاب اخير با دبي حدود ۳ هزار مترمكعب بر ثانيه از رودخانه كارون عبور كرده و موجب آب گرفتگي زمين هاي اطراف رودخانه شد.

۱۱ پست امداد نوروزي در راه هاي گيلان مستقر مي شود
رشت _ خبرنگار همشهري: براساس طرح امداد و نجات جاده اي در تعطيلات نوروزي در استان گيلان كه از تاريخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردين ۸۵ به اجرا درمي آيد، ۱۱ پست امدادي ثابت و ۵ پست سيار جاده اي در مسيرهاي پرتردد فعال خواهند بود.
اين پست ها به يك دستگاه اتوبوس بيمارستاني همراه با پزشك و امدادگر و يك دستگاه خودروي نجات جاده اي ويژه عمليات رهاسازي مجهز خواهند بود. همچنين يك دستگاه چرخبال سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر به مدت ۴ روز در سطح استان در ايام نوروز به امر گشت زني بر فراز جاده ها خواهد پرداخت.
نصب ده ها دستگاه چادر جهت اسكان موقت مسافران در محل بوستان ملت رشت نيز از برنامه هاي حوزه معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان در تعطيلات نوروز پيش بيني شده است.

خرم آبادي ها پالايشگاه نفت مي خواهند
خرم آباد - نماينده  مردم  خرم آباد در مجلس  شوراي  اسلامي  خواستار احداث  پالايشگاه  نفت خام  در اين  شهرستان  شد.
فتح  اله  حسنوند به ايرنا گفت: خرم آباد هم اكنون  يكي  از مهمترين  بلوك  نفتي  كشور به شمار مي رود و مسئولان  كشور بايد براي  توسعه  و بهره برداري  از اين  منابع  غني  انرژي  درنگ  نكنند.
وي افزود: اين  منطقه  داراي  منابع  و ميادين  نفتي  فراواني  است ، به طوري كه  در حال  حاضر صنايع  پتروشيمي  و پالايشگاه هاي  استانهاي  كرمانشاه ، خوزستان  و ايلام  را تغذيه  مي كند.
به گفته حسنوند، كار مطالعه  احداث  پالايشگاه  در بلوك  خرم آباد در حال  بررسي  است  و اميد است ، وزارت  نفت  با توجه  ويژه  به  اين  مهم  زمينه  احداث  پالايشگاه در اين شهر را فراهم سازد.وي  همچنين  به  تمايل  برخي  شركتهاي  فعال  در زمينه  اكتشاف  و توسعه  براي  فعاليت  در بلوك  نفتي  خرم آباد اشاره  كرد و يادآور شد: فراهم  نمودن  زمينه  فعاليت  اين  شركتها براي  دستيابي  به  منابع  نفتي  خرم آباد باعث  پيشرفت  منطقه  خواهد شد.

مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران نهاوند راه اندازي شد
همدان _ خبرنگار همشهري: مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران نهاوند با ظرفيت آموزش ۶۰۰ نفر در سال افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. اين مركز در چهار طبقه با زيربناي ۱۲۲۹ متر احداث شده و مجهز به ۷ كارگاه آموزشي است.
در اين مركز رشته هاي گليم بافي، قالي بافي، معرق كاري، منبت كاري، پرده دوزي، رايانه، نقشه كشي ساختمان، حسابداري و طراحي دوخت آموزش داده مي شود.

شوراي حل اختلاف خمام پرمراجعه است
خمام _ خبرنگار همشهري: اساس كار شوراهاي حل اختلاف بر مصالحه است، ولي گاهي اوقات چنان آتش  خصومت و تفرقه بين افراد شعله ور مي شود كه هيچ راهي جهت ايجاد الفت و آشتي بين آنها وجود ندارد، در اين صورت بايد به صدور حكم تن داد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي صادقي خمامي رئيس شوراي حل اختلاف خمام با بيان مطلب فوق گفت: هرچند به مصالحه اعتقاد راسخ داريم ولي حجم سنگين پرونده ها و ازدياد مراجعه كنندگان، اين فرصت را از ما مي گيرد و گاهي فقط مشغول رفع و رجوع كارهاي خشك اداري هستيم و فرصت راهنمايي و نصيحت طرفين را پيدا نمي كنيم. لذا اين نياز به طور جدي ملموس است كه يك شعبه ديگر شوراي حل اختلاف در خمام راه اندازي شود.
وي با اشاره به مشكلات مادي و كمبود امكانات افزود: هرچند در سال جاري يك هزار و ۱۱۵ پرونده ورودي داشته ايم ولي از لحاظ كمبود تخصيص اعتبارات رنج مي بريم و از مسئولين مي خواهيم ما را ياري كنند.

حذف ۵ هزار نخل فرسوده در طبس
طبس _ براي اولين بار در استان يزد، ۵ هزار نفر نخل فرسوده در شهرستان طبس حذف شد.
بنا بر اعلام جهاد كشاورزي شهرستان طبس حذف نخيلات پير، فرسوده و كم بازده و جايگزيني با ارقام مرغوب و صادراتي در قالب پژوهش هاي اصلاح باغات خرما براي اولين بار در شهرستان طبس اجرا شده است.

افزايش صادرات گل و گياه از آستارا
آستارا _ خبرنگار همشهري: مدير جهاد كشاورزي آستارا اعلام كرد: معادل ۲۰ هزار تن گل و گياه طبيعي به ارزش ۶۷ هزار دلار در يازده ماه منتهي به بهمن امسال از گمرك آستارا به خارج از كشور صادر شده است.
وي اضافه كرد: اين ميزان صادرات از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۱۰ و ۳۵ درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال است.

مراكز صدا و سيما، فيلمهاي خود را در سمنان به نمايش گذاشتند
گروه شهرستانها: همايش فيلمهاي توليد شده در مراكز صدا و سيماي كشور با رويكرد سوادآموزي، به مدت دو روز و با حضور مراكز۱۰استان، در سمنان برگزار شد.
مدير انجمن سينماي جوان سمنان و مسئول اجرايي همايش گفت: ۲۶ عنوان فيلم در ۵۲۰ دقيقه، در قالب كليپ، مستند، داستاني و تركيبي و در ۷ سانس، در اين همايش اكران شده است.
علي همتي، هدف از برگزاري همايش را نشان  دادن رويكرد فرهنگي و هنري مديريت نهضت سوادآموزي از راه هنر عنوان كرد و افزود: هنرمندان و هنرجويان فيلمسازي و فراگيران نهضت سوادآموزي، بيشترين مخاطبان اين همايش بوده اند.

توليد سالانه يك ميليون شاخه گل در رودسر
رودسر _ خبرنگار همشهري: جهاد كشاورزي شهرستان رودسر اعلام كرد: توليدكنندگان گل و گياه در شهرستان رودسر هر سال يك ميليون شاخه گل توليد و به بازارهاي مصرف عرضه مي كنند.
در شهرستان رودسر بيش از ۱۵۵ هزار مترمربع فضاي گلخانه اي وجود دارد.

نمايشگاه بهاره ۸ استان در تبريز
تبريز _ خبرنگار همشهري: نمايشگاه فروش بهاره نوروز ۸۵ با شركت توليدكنندگان لوازم خانگي هشت استان از ۱۸ تا ۲۶ اسفند در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز برپا مي شود. انواع پوشاك، مواد غذايي، تنقلات، سرويس هاي خواب و آشپزخانه، پتو، پرده، حوله، فرش، نوشت افزار، صنايع دستي، عطر، اسباب بازي، لوازم كامپيوتر و سوغاتي هاي مهمي از استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، تهران، اصفهان، قم، همدان، خراسان و كرمانشاه در غرفه هاي متعدد اين نمايشگاه در معرض فروش قرار گرفته است.

دبير خانه مطبوعات گيلان معرفي شد
رشت _ خبرنگار همشهري: در نشست تازه شوراي مركزي خانه مطبوعات گيلان، ابراهيم بهمني جلالي مديرمسئول روزنامه نسيم با اكثريت آراء به عنوان دبير و مسئول خانه مطبوعات انتخاب شد.
بهمن جلالي پس از انتخاب گفت: از هم اكنون براي انجام كارهاي بزرگ، دست ياري و كمك به سوي همه اهالي مطبوعات دراز مي كنم و اميدوارم با همكاري همگان و توجه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان بتوانيم گام هاي مؤثري در راه ارتقاء كمي و كيفي مطبوعات گيلان برداريم.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |