چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۳ - Apr 19, 2006
سردار طلايي خبر داد:
برنامه هاي نيروي انتظامي براي جام جهاني ۲۰۰۶
012318.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در گفت وگويي مطبوعاتي، شرح برنامه ها و وظايف پليس تهران در سال ۸۵ را ارائه داد. وي در اين گفت وگو تأكيد كرد كه تعيين مصاديق حجاب در سطح شهر تهران بر عهده نيروي انتظامي قرار دارد.
به گزارش همشهري، سردار مرتضي طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران در مصاحبه مطبوعاتي خود در محل مركز ۱۹۷ پليس تهران گفت: «بعد از بيان چندين باره اين مطلب كه به تلفن هاي مردمي در مركز ۱۹۷ پليس بها داده نمي شود، دستور برگزاري نمايشگاهي از آثار تماس هاي مردمي سال ۸۴ و گزارش دستورات كه بر روي هريك از تماس ها داده شده بود   را صادر كرديم كه به زودي به مرحله اجرا در خواهد آمد و اميدواريم با اجراي اين نمايشگاه اعتماد مردم افزايش يابد.وي در ادامه افزود: از اين پس تمام افرادي كه قصد استفاده از موتورسيكلت هاي پولسا ر   رادارند بايد براي تهيه مجوز به كلانتري هاي محل خود مراجعه كنند، در غير اين صورت هر راننده موتورسيكلتي از اين نوع كه اين مجوز را در اختيار نداشته باشد از سوي پليس متوقف و موتورسيكلت وي ضبط خواهد شد كه اين طرح از هفته گذشته به اجرا درآمده است.
وي گفت: برنامه اي كه از اول ارديبهشت انجام مي گيرد، برخورد با ناامن كنندگان محيط اجتماعي است. وي به عنوان مصاديق ناامني اجتماعي به مواردي از جمله: زنان و دختراني كه در خيابان از شلوارك استفاده مي كنند و پاهاي آنها برهنه است، يا زناني كه بدون روسري در جامعه حاضر مي شوند يا زناني كه با روسري هاي كوتاه و باريك به خيابان مي آيند، افرادي كه مانتوهاي كوتاه و چسبان مي پوشند و يا حيوان در پارك و خيابان همراه خود دارند اشاره كرد.
فرمانده انتظامي شهر تهران افزود: در تماس هاي مردمي عمده نگراني مردم، مزاحمت براي نواميس آنها در سطح شهر بوده كه پليس در چارچوب وظايف مشخص خود در حوزه امنيت اجتماعي به بررسي اين موضوع خواهد پرداخت.سردار مرتضي طلايي گفت: فصول مختلف سال در برآورد نيازمندي حوزه اجتماعي متفاوت هستند. ما در آستانه مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ هستيم، نتايج هريك از بازي هاي تيم ملي فوتبال كه به اين مسابقات راه يافته است مي تواند واكنش ويژه اي در مردم ايجاد كند براي همين براي ايجاد امنيت در آن زمان طرح ويژه اي را در برنامه خود داريم.وي در مورد كنترل ناامني اجتماعي گفت: در ناامني اجتماعي نگاه به همه اقشار است. يك قشر يا بخشي از جامعه يا جنس مد نظر نيست. ما مرز خاصي در اين خصوص نداريم. در اين طرح بحث حجاب وجود ندارد. تعيين مصاديق حجاب اسلامي زنان، جزو وظايف بنده نيست و نمي توانم در اين خصوص اظهار نظر كنم. ولي در هر حال طرحي در مجلس به نام طرح عفاف در حال بررسي است كه اگر به تصويب برسد و به ما ابلاغ شود آن گاه آن را به مرحله اجرا مي گذاريم.
سردار طلايي در مورد طرح پليس كه از اول ارديبهشت ماه به مرحله اجرا در خواهد آمد گفت:« ۵۰ واحد گشت ارشادي كه به طور سيار در شهر تردد دارند به حفاظت و امنيت اجتماعي شهر خواهند پرداخت. در اين واحدها از پليس زن و مرد كه سوار بر خودروهاي بنز هستند استفاده خواهد شد.»
وي در مورد مواردي كه از سوي واحدهاي گشت مورد بررسي و دقت قرار خواهد گرفت گفت: «مواردي كه مدنظر اين واحدهاي گشتي است، مواردي است كه در آيين نامه امور خلافي به آن پرداخته شده است . موردهاي ديگر  نيزدر برنامه هاي ما مانند استفاده از پوزه بند براي حيوانات، رعايت حقوق مردم در استفاده از ضبط و راديو و بوق اتومبيل، وجود دارد.

آخرين اخبار از درگيري مسلحانه در نعمت آباد
گروه حوادث: تحقيق در خصوص حادثه مرگبار نعمت آباد در دو دايره ويژه قتل و سرقت مسلحانه اداره آگاهي تهران در حال بررسي است.
به گزارش همشهري، فخرالدين جعفرزاده رئيس دادسراي امور جنايي تهران، روز گذشته در خصوص آخرين اقدامات قضايي و پليسي بر روي پرونده شهادت استوار يكم محسن ندافان و بازجويي از متهمان گفت: اين پرونده زير نظر ولي الله حسيني بازپرس هفتم دادسراي امور جنايي تهران ادامه دارد. تا ساعت ۲۱ روز دوشنبه بنده و بازپرس پرونده همراه با كارآگاهان اداره يكم و ۱۰ اداره آگاهي تهران تحقيقات از دو متهم اين پرونده را ادامه داديم. عبدالمجيد يكي از متهمان كه تصور مي كرد همدست وي در اثر شليك گلوله جان سپرده است، در ابتدا منكر هرگونه ارتكاب جرم شد ولي وقتي وي را با همدستش مواجهه حضوري داديم ديگر هر دو چاره اي جز بيان حقيقت نداشتند.
نامبرده به طور صريح به شهادت رساندن درجه دار آگاهي و عابر كشته شده در اين حادثه كه غفار صدرمحمد نام داشت اعتراف كرده و در خصوص علت حضور خود در تهران گفت: براي يك معامله ۶۰ كيلويي مواد مخدر به پايتخت آمده بوديم. رياست دادسراي امور جنايي تهران در ادامه گفت: اعترافات اين دو متهم در اين مقطع از تحقيقات براي ما كافي نيست و احتمال اين كه عبدالمجيد و محمدرضا به قصد ارتكاب جرمي مهم تر به تهران آمده باشند وجود دارد و ما تا روشن شدن تمام ابعاد حادثه، تحقيقات خود از متهمان را ادامه مي دهيم. ولي الله حسيني بازپرس پرونده، در مورد روند رسيدگي قضايي اين حادثه گفت: در حال حاضر حمل اسلحه و تيراندازي [كه منجر به دو فقره مرگ شده است] در دايره يكم و بررسي بر روي پرونده دو قتل در دايره ۱۰ در حال تحقيق است و كارآگاهان درباره هريك از موارد به صورت تفكيكي تحقيق مي كنند.

پرونده قتل در پاكدشت براي دومين بار تجديد شد
گروه حوادث: پرونده مرد جواني كه بدست دوستش به قتل رسيده بود، به خاطر عدم حضور متهم رديف دوم تجديد شد.
به گزارش همشهري، شامگاه ۷ فروردين ماه ۸۳ مردي به نام قربانعلي ۳۴ ساله براي ملاقات با همسرش به خانه وي در پاكدشت رفت و در آنجا با يكي از دوستانش مواجه شد و به دليل عصبانيت زياد با وي درگير شد. در اين درگيري ابتدا مهدي (دوستش) وي را به سمت آشپزخانه پرتاب كرد. در همين لحظه قربانعلي با چاقويي كه در دست داشت به طرف مهدي حمله ور شد و يك ضربه به او زد.پس از اين حادثه قربانعلي دوستش را به بيمارستان رساند اما شب بعد از حادثه، مهدي به دليل شدت خونريزي در بيمارستان جان سپرد.قربانعلي و گلرخ پس از دستگيري، روانه زندان شدند كه گلرخ به ۹ ماه حبس و تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محكوم شد.
پس از گذشت مدتي از محاكمه، قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار، اين قتل را شبه عمد تشخيص دادند و متهم را تنها به پرداخت ديه محكوم كردند اما وكيل متهم پس از صدور اين حكم نسبت به آن اعتراض كرد و قرارشد اين پرونده بار ديگر از سوي قضات دادگاه بررسي و حكم صادر شود. اما با توجه به تعيين دو بار وقت براي رسيدگي به اتهامات مجدد قربانعلي و گلرخ، اين جلسه مجددا به خاطر عدم حضور گلرخ تجديد شد.
اين در حالي است كه قاضي عزيزمحمدي گفت: متاسفانه در اين پرونده نواقص زيادي وجود دارد. با توجه به شرايط موجود در پرونده و ايرادات وارده از جمله مشخص نبودن تاريخ شروع و خاتمه صيغه نامه ها، همچنين عدم مواجهه حضوري گلرخ با قربانعلي، اقدام به صدور راي خواهم كرد.

تحمل حبس براي جوان كودك آزار
گروه حوادث: عامل آزار و اذيت چند پسر بچه با برگزاري چندين جلسه محاكمه از سوي قاضي شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان به تحمل ۵سال حبس محكوم شد.
به گزارش همشهري، پسر جوان كه سجاد نام دارد با شكايت چند خانواده از سوي مأموران كلانتري ۱۲۴ شهرك غرب دستگير شد.
وي متهم به آزار و اذيت سه پسر بچه بود. اما در تمام مراحل تحقيق و بازجويي منكر ارتكاب جنايت شد. اولياي بچه ها با حضور در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان با طرح شكايت خود از دادگاه درخواست مجازات براي سجاد كردند. وي چندي قبل از سوي قضات دادگاه به اتهام آزار و اذيت به تحمل ۵ سال زندان محكوم شد.

اعتراض وكلاي متهم به قتل در دانشگاه سياتل آمريكا
گروه حوادث: وكلاي عامل جنايت دانشگاه سياتل ايالت واشنگتن آمريكا، كه در آن يك جوان با شليك مرگبار، دو دانشجوي هموطن خود را به قتل رسانده بود، با صدور حكم قصاص نفس (اعدام)به صورت غيابي اعتراض كردند.
به گزارش همشهري، اين حادثه در تاريخ سوم مردادماه سال ۶۸ اتفاق افتاد و عامل جنايت كه پسردايي مرجان بود، همان لحظه توسط پليس دانشگاه و مردم دستگير شد. اين مرد در دادگاه آمريكا محاكمه شده و به تحمل ۱۵ سال زندان محكوم شد. با شكايت اولياي دم، تحقيقات اوليه در خصوص شناسايي عزيزالله آغاز شد و وي در تاريخ ۲۹ بهمن ماه سال ۷۹ زماني كه وارد فرودگاه اهواز شد توسط مأموران پليس تهران بازداشت شد.متهم پس از بازجويي مقدماتي به قتل مرجان و محمد اعتراف كرد در نتيجه قاضي همتيار با توجه به تلاش هاي صورت گرفته براي حضور متهم در دادگاه، وي را به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) به صورت غيابي محكوم كرد. در حال حاضر وكلاي متهم با اعتراض به حكم صادره خواهان تحقيق بيشتر شدند.

پليس در تعقيب آدم ربايان دانشجوي رشته گرافيك
گروه حوادث: تحقيقات پليسي و قضايي براي شناسايي دو آدم ربا كه عصر روز شنبه گذشته اقدام به ربودن يك دانشجوي دختر رشته گرافيك كرده بودند، در داد سراي امور جنايي دامه دارد.
ساعت ۲۰و۳۰دقيقه روز شنبه ۲۶فروردين ماه دختر ۱۸ساله اي به نام مريم بعد از اتمام آخرين كلاس درسي دانشگاهش، ساختمان محل تحصيل خود را در منطقه سعادت آباد به قصدخانه ترك كرد. در گوشه اي از خيابان منتظر خودرو مسافركش بود كه يك پيكان سفيد رنگ كه به ظاهر مسافركشي مي كرد مقابل پاهايش ايستاد. مريم مقصد خود را اعلام كرد و سپس روي صندلي همان خودرو كه دو سرنشين مرد سوار بر آن بودند، جاي گرفت. پس از طي مسيري در ميان راه راننده خودرو به بهانه اينكه مسيري كه در آن در حال تردد هستند دچار ترافيك سنگيني است، از مريم سؤال كرد اجازه مي دهيد اتوبان چمران را ترك كرده و وارد اتوبان حقاني شويم. مريم قبول نكرد ولي راننده مسير خود را تغيير داد و وارد اتوبان حقاني شد و به اعتراض دختر جوان هيچ توجهي نكرد.در همين لحظه راننده كه مردي ۴۰ساله بود با همدستي مرد جواني كه تا آن لحظه تظاهر مي كرد مسافر آن خودرو است با چاقويي در دست به مريم حمله ور شده و در يك حركت غافلگيرانه يكي از آنها در صندلي عقب خودرو جاي گرفت و با تهديد ، مريم را به زير صندلي هول دادند. تيزي چاقو كه بر گردن مريم قرار گرفت، ديگر دختر قادر به هيچ مقاومتي نبود. حتي يك بار كه سرش را از زير صندلي بيرون  آورد تا كمك بطلبد، با تيزي چاقو ضربه اي را به ران راست وي وارد كردند. مادر مريم كه بازگو كننده اين حادثه تلخ به خبرنگار همشهري بود، در ادامه افزود: دخترم را با تهديد و زور به باغي در حوالي كرج برده و بعد از ضرب و شتم شديد تمامي اموال با ارزش وي شامل تلفن همراه و ۴۰هزارتومان وجه نقد وي را ربوده و قصد رها كردن وي را در آن منطقه دور افتاده داشتند كه متهم جوان پرونده از همدست خود خواست تا دخترم را كه بسيار ترسيده بود و به شدت گريه مي كرد، به كنار جاده برساند. بعد از كمي بحث و جدل، در نهايت دخترم را پشت خودرو انداخته و در حالي كه به شدت از او خون مي رفت در گوشه اي از جاده در نيمه هاي شب رها كردند. متهمان كه دور شدند، مريم خود را كشان كشان، به لب جاده رساند و از مردم كمك خواست كه در اين فاصله يك خانواده كه پياده از آنجا مي گذشتند، به كمك دخترم شتافتند.

تأييد حكم عامل قتل پيرزن ثروتمند
گروه حوادث: حكم مردي كه به خاطر سرقت اموال، پيرزني را در تهران به قتل رسانده بود، صبح ديروز از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش همشهري، در اين پرونده حميدرضا (۵۴ ساله) متهم به قتل عمدي سارا معروف به ستاره (۷۰ ساله) است. قتل در تاريخ ۲۴ مهر ماه سال ۸۲ در تهران اتفاق افتاده و جسد پيرزن توسط پسرش كشف شده است. با مراجعه مأموران به محل قتل جسد مقتوله كشف شد. در ابتدا مأموران تصور كردند كه موضوع خودكشي است، اما در بررسي ها و حضور بازپرس مشخص شد كه نامبرده به قتل رسيده و طلاهاي وي نيز به سرقت رفته است. تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت تا اينكه فردي با مطالعه خبر در روزنامه ها با مراجعه به پليس اعلام مي كند كه شخص حميد رضا قاتل بوده و به او گفته است كه وي را به قتل رسانده و طلاهايش را سرقت كرده است. با به دست آمدن سرنخ نامبرده شناسايي و دستگير شد. وي به قتل اعتراف كرد. با صدور راي قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي ديگر به قصاص نفس محكوم شد. حكم صادره صبح ديروز از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و قابل اجرا خواهد بود.

رويارويي قرباني با متهم
سايت جنايي: دادگاه بوستون روز گذشته شاهد يكي از دلخراش ترين صحنه ها در طول چند سال گذشته بود. روز گذشته دختر ۵ساله اي كه دو سال پيش به ضرب گلوله در يك نزاع خانوادگي از ناحيه گردن به پايين فلج شده بود با حضور در دادگاه و در حالي كه روي ويلچر نشسته بود خطاب به مردي كه وي را هدف گلوله قرار داده بود گفت: در طول اين دو سال تلاش كردم از تو متنفر شوم اما امروز به اين نتيجه رسيدم كه تو را بخشيده ام .
كاي ۵ساله در ابتداي دادگاه و زماني كه پس از گذشت دو سال از اين ماجرا با متهم روبه رو شد، به شدت اشك ريخت اما پس از نوشيدن كمي آب و صحبت با اعضاي خانواده اش، مجددا به دادگاه بازگشته و به چشمان متهم خيره شد .آنتوني وارن، شب حادثه در يك اقدام ناگهاني و زماني كه با خانواده كاي در حال جر و بحث بود ناگهان كنترل خود را از دست داده و با آوردن اسلحه اي كه در منزل نگهداري مي كرد به سمت خانواده كاي تيراندازي كرد . اين تير به كاي كه در آن زمان تنها ۲ سال سن داشته و در تراس منزل در حال بازي بود برخورد كرده و وي را فلج نمود.در حالي كه قرار بود اتهام داشتن اسلحه گرم و اتهام تلاش براي قتل در دو دادگاه متفاوت بررسي شود، متهم در دادگاه، صراحتاً به هر دو اتهام خود اعتراف كرده و در نتيجه به هر دو اتهام در يك دادگاه رسيدگي خواهد شد .قاضي دادگاه در پايان جلسه روز گذشته با توجه به اعتراف صريح متهم به اتهامات خود، وي را به تحمل حبس از ۱۵ تا بيست سال محكوم كرده و از سوي ديگر ۵ سال حبس تعليقي نيز براي وي تعيين كرد.مادر قرباني نيز پس از حضور در جايگاه شهود دادگاه خطاب به متهم گفت : دختر من با وجود سن كم، هرگز پس از اين حادثه نامي  از تو نبرده و از نشستن روي صندلي چرخ دار شكايت نكرده است.

فراز به قصاص و پدرش به حبس محكوم شد
گروه حوادث: حكم پرونده  قتل آنديا، دختر۱۶ ساله اي كه در پي اختلاف با پسري كه با او دوست بوده، جان خود را از دست داد، از سوي ۵ قاضي شعبه  ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران صادر شد.
به گزارش همشهري، بر اساس كيفرخواست صادره متهم رديف اول فراز _ الف ۱۹ ساله متهم به مباشرت در قتل عمدي آنديا _ ر ۱۶ ساله و مشاركت در جنايت بر ميت و متهم رديف دوم محمدباقر _ الف ۴۹ ساله متهم به امحاء و اخفاي ادله جرم براي رهايي متهم رديف اول و همچنين مشاركت در جنايت بر ميت به همراه متهم رديف اول است.
بر اساس راي صادره از سوي قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران، متهم رديف اول فراز _ الف به اتهام قتل عمدي آنديا _ ر به قصاص نفس و محمدباقر _ الف ۴۹ ساله به اتهام امحاء و اخفاي ادله جرم براي رهايي متهم رديف اول به سه سال حبس تعزيري محكوم شد.

مرد فرزندكش مقابل پنج قاضي دادگاه
گروه حوادث: مرد افغاني كه در پي اختلاف خانوادگي با همسرش فرزند ۱۸ ماهه خود را به قتل رسانده بود، به زودي در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه خواهد شد. به گزارش همشهري، در اين پرونده احمد (۲۰ ساله) متهم است در تاريخ ۱۴ آذر ماه سال ۸۴ در جاده فرديس كرج فرزند ۱۸ ماهه خود به نام عزت را به قتل رسانده است.
ماجراي رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه مأموران حراست بيمارستان شهيد باهنر با پليس تماس گرفتند و مدعي شدند كودكي در اثر ضربه وارده به سرش جان باخته است. با حضور مأموران با توجه به اين كه آثار ضرب و شتم بر روي سر و بدن كودك مشهود بود، مادر عزت بازداشت شد. وي در نخستين بازجويي ها مدعي شد كه فرزندش از پله افتاده اما در پي تناقض گويي هايش مجدداً تحت تحقيق قرار گرفت و بيان داشت: با شوهرم اختلاف داشتم، روز حادثه دعوايمان شد و او بچه را پرت كرد.
به اين ترتيب، احمد بازداشت و ضمن اعتراف به قتل فرزندش، با قرار بازداشت روانه زندان شد. صبح ديروز پرونده اين جنايت براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان قرار گرفت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |