چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۳ - Apr 19, 2006
گزارشي از مراسم بزرگداشت «سيدحسن حسيني»
«سيدحسن» يك استثنا بود
012345.jpg
012327.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: عصر روز دوشنبه در تالار كمال دانشكده ادبيات دانشگاه تهران، مراسم بزرگداشت «سيد حسن حسيني» - شاعر فقيد معاصر- برگزار شد. در اين مراسم چهار تن از شاعران و منتقدان ادبي معاصر درباره حسيني به بيان نكات قابل توجهي پرداختند كه مي خوانيد:
قيصر امين پور:
سيدحسن حسيني استثنا بود
قيصر امين پور كه از دوستان نزديك و همراه حسيني محسوب مي شود گفت: جهان بر اساس اكثريت مردم ساخته شده است، نه براساس استثناها و اگر فردي فراتر از اين اكثريت باشد، دچار مشكل مي شود و نمي تواند در اين جهان دوام بياورد. «سيدحسن حسيني» از اين دسته بود.
امين پور كه پس از حادثه رانندگي سال ،۱۳۷۷ كمتر در مجامع عمومي شركت داشته و عموماً از سخنراني و مراسم گريزان است، در بخش ديگري از سخنانش گفت: نمي خواهم بگويم «سيدحسن» در تمامي لحظات آرام بود؛ او گاهي عصباني هم مي شد؛ منظور من اين است كه «سيدحسن» از آن دسته شاعراني بود كه وقتي هم كه شعر نمي سرود، شعر مي گفت و گاهي شعرهايي كه در آن لحظات مي گفت بهتر از لحظه هاي سرودن بود.
امين پور افزود: شعر از حسيني سرازير بود. برخي از شخصيت ها جلوه شفاهي شان بيشتر از جلوه هاي مكتوب آنهاست و ديگر اين افراد را با آثار بعد از مرگ نمي توان شناخت. چگونه مي توانم بگويم به كدام كتاب حسيني مراجعه كنيد تا هوشياري، حاضر جوابي و نكته داني او را متوجه شويد؟ امين پور كه در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران به عنوان استاد نيز تدريس مي كند، در پايان سخنانش شعر منتشرنشده اي از «سيد حسن حسيني» را قرائت كرد.
صابر امامي:
مصون از زر و زور بود
صابر امامي، حسيني را يك شاعر شيعي و انقلابي معرفي كرد و گفت: در شعرهاي حسيني دو ويژگي براي شاعر شيعي و انقلابي مشهود است؛ يكي خوب ديدن و ديگري مصون ماندن از آلودگي زر و زور و تزوير.
وي افزود: به نظر مي رسد سيد حسن حسيني در مسير زندگي هنري خود اين خوب ديدن و تيز فهميدن را كه هر دو مستلزم يكديگر هستند با خود داشته است و از نزديك شدن به جرياناتي كه از اين بيماري ها به او سرايت مي دهند، اجتناب  مي كرده است. بي شك يكي از دلايل محبوبيت او همين است.
اسماعيل اميني:
ادبيات دانشگاهي و خلاق را پيوند داد
اسماعيل اميني- شاعر و طنزپرداز- نيز درباره سيدحسن حسيني گفت: معدود كساني هستند كه ادبيات دانشگاهي را به ادبيات خلاق پيوند دهند و بيشتر اديبان فقط در يكي از اين دو شاخه رشد كرده اند.
اميني افزود: در آثار حسيني طنز خاصي وجود دارد كه پنهان مانده است. حسيني هيچ شعري نگفته است كه طنز نداشته باشد؛ مثلاً طنز در مجموعه اشعار «نوشداروي طرح ژنريك» يك مقدار ناشناخته مانده است و خود شاعر هم با تواضع در مورد آن صحبت مي كند، در حالي كه نمونه هاي بسيار فاخري از طنز در اين كتاب وجود دارد كه مثال زدني است.
اميني با اشاره به اهميت رسانه ها در عصر حاضر و تأثيري كه بر انسان مي گذارند، گفت: شناخت انسان ها از جهان، بيش از آنكه عيني باشد، از طريق رسانه ها به آنها القا مي شود. يك گونه از اين نمايش كه مورد توجه «حسيني» است، در طنزش موجود است؛ اينكه ما در اين شرايط به سنت ها پايبند نيستيم و كسي كه به اين سنت ها پايبند است با دشواري روبه روست. اين موضوع، مورد توجه و خشم مرحوم حسيني است.
اميني در پايان، بخشي از اشعار مجموعه «نوشداروي طرح ژنريك» را قرائت كرد.
حميدرضا شكارسري:
بيشتر انقلابي بود
حميدرضا شكارسري- شاعر معاصر- سيدحسين حسيني را بيشتر از هر چيز، يك شاعر انقلابي دانست و گفت: شعرهاي خوب اين شاعر را بايد در اشعار انقلابي اش جست وجو كرد.
شكارسري با بيان مقدمه اي درباره تحولات ادبي پس از انقلاب، افزود: شاعراني مثل حسيني اگر آثاري را توليد مي كنند، بايد آن آثار را با توجه به همزماني شاعر با عصر خود سنجيد. آنها فقط نيازهاي عصر خود را پاسخ داده اند و در بند ادبيات نبوده اند.
وي ادامه داد: شعر حسيني با روندي اجتماع گرا و سياسي گرا، در سال هاي پيش از انقلاب آغاز شد و به سوي سمبل سازي مذهبي رفت و با وقوع انقلاب و دفاع مقدس، صراحت معنايي را در پيش گرفت.
شكارسري افزود: بعد از انقلاب، به مرور در كار حسيني، فاصله از صراحت و به نوعي حركت به سمت تكنيك ها و شگردهاي شعري مشاهده شد كه شعر او را به شعر معترض تبديل كرد.
وي در پايان گفت: در اين برهه، شعر حسيني كم كم به شعري مي رسد كه داراي تعريف است؛ مفاهيم صريح، جاي خود را به تصويرهاي متأثر از مفاهيم مي دهند.
شعري كه به حوادث پيرامون خودش از دريچه نگاه يك شاعر شيعي، عكس العمل نشان مي دهد.

چهره
دريا خاموش شد
پوپك گلدره متولد۱۳۵۰ مدرك كارشناسي خود را در رشته روان شناسي باليني
از دانشگاه تهران گرفت. پايان نامه ليسانس او كه در مورد تئاتر درماني بود، او را
با اهالي تئاتر و البته بعدتر سينما آشنا كرد
012315.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: زندگي ۹ ماهه پوپك در ميان مرگ و زندگي به پايان رسيد. زندگي به خاطر اينكه پوپك گلدره در كما مي خنديد، گريه مي كرد، نفس مي كشيد و با سرم تغذيه مي كرد!مرگ به خاطر اينكه راه نمي رفت، فكر نمي كرد، حرف نمي زد و فقط سكوت مطلق بود و اين براي يك انسان يعني مرگ!
پوپك گلدره كه در اثر تصادف رانندگي در جاده شمال ۹ ماه در كما به سر مي برد، سريال جذاب نرگس ساخته سيروس مقدم را ناتمام گذاشت. اگر چه نقش نرگس در اين سريال كليدي بود، اما سيروس مقدم زيركانه در اواسط سريال غيبت ناگهاني او را موجه جلوه داد. به هر حال همه مي دانستند كه چه اتفاقي افتاده است.
پوپك گلدره متولد۱۳۵۰ مدرك كارشناسي خود را در رشته روان شناسي باليني از دانشگاه تهران گرفت. پايان نامه ليسانس او كه در مورد تئاتر درماني بود، او را با اهالي تئاتر و البته بعدتر سينما آشنا كرد. اولين كار جدي او در عرصه طنز با مجموعه ساعت خوش در سال ۱۳۷۳ آغاز شد. هر چند كه پيشتر از آن در نمايش «پل» و يك ويدئو كليپ زيبا با نام «روياي زمين» ظاهر شده بود.
بازي فراموش نشدني پوپك در «دنياي شيرين دريا» در سال ۱۳۷۸ او را به شهرت رساند به طوري كه نظر ابراهيم حاتمي كيا را براي بازي در فيلم «موج مرده» جلب كرد، اگر چه همايون اسعديان پيش دستي كرده و پوپك را براي بازي در فيلم «آخر بازي» فراخواند.گلي پر شر و شور فيلم «سيندرلا» همه را به ياد شخصيت با نشاط رويايي دريا در دنياي شيرين دريا مي انداخت. بعد از آن پوپك به ايالات متحده آمريكا رفت و دو سال نزد خواهر بزرگش ماند، اما عشق به مادر و حرفه اش او را به وطن بازگرداند. سيروس مقدم از او دعوت كرد تا در سريال بلند «نرگس» نقش اول را برعهده بگيرد. چه كسي بهتر از پوپك كه خود را در عرصه سينما به اثبات رسانده بود. نزديك به ۳۵ قسمت از فيلم تصويربرداري شده بود كه مقدم يك استراحت دو روزه به عوامل فيلم داد و اين دو روز براي پوپك گلدره تا ابد ادامه پيدا كرد. روحش شاد.

جشنواره
ششمين جشنواره ادبي دانشجويان كشور
فارس: دبير ششمين دوسالانه ادبي دانشجويان كشور گفت: ششمين جشنواره دوسالانه ادبي دانشجويان سراسر كشور ۱۹،۲۰و۲۱ ارديبهشت ماه در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
«سيد پيمان ادب آموز» افزود: همه دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور اعم از دولتي و آزاد در بخش هاي مختلف اين جشنواره كه شامل مسابقات شعر (كلاسيك و آزاد)، داستان كوتاه، طنز، نقد و پژوهش ادبي است، شركت كرده اند.
وي اضافه كرد: اين جشنواره توسط مجمع ادبي دانشجويان كشور و با حمايت اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و به ميزباني دانشگاه تهران برگزار مي شود. وي تصريح كرد: بخش ويژه اين جشنواره مربوط به زبان هاي بومي ايران زمين (كردي، تركي، آذري، عربي و... ) تنها در بخش شعر برگزار خواهد شد. دبير شوراي سياستگذاري كانون هاي فرهنگي و هنري دانشجويان كشور ادامه داد: تاكنون داوري بخش مقدماتي جشنواره توسط دانشجويان برگزيده در المپياد ادبي دانشجويي و برگزيدگان جشنواره خوارزمي انجام شده است و داوري نهايي آن در حال انجام است.
ادب آموز افزود: برندگان نهايي در مراسم اختتاميه كه ۲۱ ارديبهشت در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي شود، معرفي خواهند شد.

نمونه آسان جدول اعداد ۵۸
012330.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

همايش
گردهمايي بزرگ معلمان انشا
گروه ادب و هنر: سومين گردهمايي معلمان انشا سي و يكم فروردين ماه در فرهنگسراي هنر برگزار مي شود. داشتن حداقل سه سال سابقه تدريس انشا با فعاليت شاخص در زمينه انشا  و نگارش، مجموعه شرايط است كه براي عضو شدن در اين انجمن علمي و آموزشي معلمان انشا ضروري است.در سومين گردهمايي معلمان انشا قرار است محمدرضا زائري رئيس هيأت مديره انجمن معلمان انشا  و دكتر علي عسگري رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري به سخنراني بپردازند.آشتياني مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران از برپايي كارگاههاي آموزش انشا و آشنايي با يك روزنامه نگار خبر داد و گفت: وظيفه اين نهاد همفكري و هماهنگي هر چه بهتر كلاسهاي انشا و تقويت بنيه علمي _ ادبي معلمان اين درس خواهد بود.
اولين همايش تخصصي انشا با هدف گردآوري تجربه هاي مفيد در زمينه آموزش انشا  و نقد و بررسي جايگاه درس انشا در كتابهاي آموزشي مرداد ماه سال ۱۳۸۵ برگزار خواهد شد.

فرهنگسرا
برپايي كارگاه هاي بازيگري
فرهنگسراي علوم: نمايشگاه آثار كودكان در نگارخانه صنيع الملك اين فرهنگسرا برپاست. علاقه مندان مي توانند از دوم الي چهاردهم ارديبهشت ماه به بزرگراه نواب، خيابان شهيد محبوب مجاز(سينا) خيابان شهيد كاظمي، خيابان اميرقلي(نيكو) مراجعه كنند.
خانهIT :اولين مركز تخصصي IT كودكان و نوجوانان با حضور قاليباف -شهردار تهران- و رؤساي فرهنگسراها افتتاح مي شود. علاقه مندان، از اين پس مي توانند به همراه كودكان خود به ولنجك، بلوار دانشجو، بلوار گلريزان، بوستان گلريزان، خانه فناوري اطلاعات كودكان و نوجوانان مراجعه كنند.
فرهنگسراي طبيعت: كارگاه هاي آموزش بازيگري در ترم بهار برپا شد. ۳۱فروردين روز ثبت نام اين كارگاه هاست. تشكيل كلاس ها از تاريخ ۱۹ ارديبهشت رايگان است.
فرهنگسراي مدرسه: آثار عكاسي محمد رضاپور با عنوان «پيامبر رحمت در جهان خشونت» در نگارخانه فرهنگسراي انديشه برپا شد.علاقه مندان مي توانند به نشاني پايين تر از پل سيدخندان، پارك هلال احمر مراجعه كنند.

اوتللو ي هندي در كن
012309.jpg
گروه ادب و هنر: جشنواره بين المللي فيلم كن ميزبان يك فيلم پرسروصداي هندي است. «اتللو» كه با حال و هواي هندي ساخته شده است،  در بخش جنبي اين جشنواره معتبر بين المللي به نمايش در مي آيد.
به نوشته سايت «اينديا اف ام»، ويشال بارادواج- كارگردان فيلم- همراه با بازيگران اصلي فيلم آجي ديوگان، كارينا كاپور، سيف علي خان، كانكانا سن شارما و ويويك اوبروي در جشنواره كن حاضر مي شوند و در دو گفت وگوي مطبوعاتي شركت مي كنند.
فيلم، براساس قصه نمايشنامه كلاسيك و معروف ويليام شكسپير ساخته شده، ولي محل اصلي رخدادهاي آن كشور هند است.
البته قرار است نام فيلم تا قبل از نمايش در جشنواره كن تغيير كند. فيلم به احتمال زياد يكي از دو نام «اومكارا» يا «ساتي و اسياك» را براي نمايش عمومي انتخاب خواهد كرد. بارادواج اميدوار بود فيلمش براي حضور در بخش مسابقه جشنواره كن انتخاب شود، اما هيأت انتخاب فيلم هاي بخش مسابقه كن، آن را براي حضور در اين بخش مناسب تشخيص نداد.

قديمي ترها موفق ترند
012303.jpg
گروه ادب و هنر:  انيميشن كامپيوتري و خانوادگي «عصر يخبندن ۲» در سومين هفته نمايش بين المللي خود نيز همچنان مورد توجه تماشاگران كشورهاي مختلف جهان است.
به نوشته نشريه ورايتي آسوشيتدپرس، محصول كمپاني فوكس قرن بيستم، هفته گذشته به يك فروش ۵۴ ميليون دلاري دست پيدا كرد.
با اين فروش خوب، رقم كلي فروش بين المللي فيلم به مرز ۲۵۱ميليون دلار رسيد. نكته جالب اين است كه قسمت اول فيلم كه سال ۲۰۰۲ روي پرده سينماها رفت، در كل زمان نمايش خود تنها توانست ۲۰۷ ميليون دلار فروش كند! «عصر يخبندان ۲» هم اكنون در ۵۷ كشور جهان روي پرده است.
دومين فيلم جدول نمايش بين المللي، درام دلهره آور «دنزل واشنگتن» به نام «مرد درون» است. اين فيلم كه دومين هفته نمايش خود را پشت سر گذاشت، به يك رقم فروش ۱۲ميليون دلاري (در ۴۱ كشور جهان) دست پيدا كرد. جودي فاستر و كلايو اوئن هم در اين فيلم بازي دارند. فيلم تا به حال ۵۱ ميليون دلار فروش داشته است.

ديك تريسي در دادگاه
012312.jpg
گروه ادب و هنر: دادگاه فدرال پرونده مربوط به امتياز برگردان سينمايي كميك استريپ «ديك تريسي» را بدون اينكه به نتيجه مشخصي برسد، به طور موقت مختومه اعلام كرد. به اين ترتيب وارن بيتي بازيگر و كارگردان كهنه كار سينما دست خالي به منزل خود رفت!
به نوشته خبرگزاري رويتر، قاضي دادگاه محتويات پرونده مربوط به دعواي حقوقي «ديك تريسي» را كافي ندانسته و از وارن بيتي خواسته كه براي اثبات حرف هاي خود، دلايل محكم تري به دادگاه ارائه دهد. بيتي نسخه سينمايي قصه كميك استريپي «ديك تريسي» را در سال ۱۹۹۰ بازي، تهيه و كارگرداني كرد و كمپاني والت ديزني توزيع كننده اين فيلم بود.
بازيگر- كارگردان ۶۹ ساله سينما قصد ساخت قسمت دوم اين فيلم را دارد اما شركت «تريبون مديا» سال گذشته گفت كه بيتي براي اين كار مجوز قانوني ندارد. بيتي در جواب اعلام كرد كه وي براساس قراردادي كه سال ۱۹۸۵ با اين شركت امضا كرده اجازه ساخت دنباله هاي اين فيلم را هم دارد. «تريبون مديا» مدعي است كه مالكيت انحصاري فيلم و كاراكترهاي آن متعلق به اين شركت است.

بازي
Driver: Parallel Lines
سيستم:PC/PS2
سبك: رانندگي _ ماجرايي
012333.jpg
پس از شكست نسخه سوم بازي Driver، شركت Reflections سازنده سري بازي هاي Driver با ضررهاي مالي فراواني مواجه شد و حتي تا آستانه ورشكستگي پيش رفت.
اين شركت با ساخت و عرضه نسخه ديگري از عنوان مشهورش Driver سعي كرد تا خود را از وضعيت بحراني نجات دهد. بازي تقريباً تمام ايرادات گرافيكي و كنترلي نسخه قبل را جبران كرده و باز هم به فضاي گانگستري برگشته است. شما در محيطي GTA مانند در نيويورك هستيد و مي توانيد عين بازي GTA در فضا آزادانه گردش كرده و سوار هر خودرويي كه ديديد بشويد. گرافيك بازي در حد متوسطي كار شده است.
در اين بازي بيش از ۸۰ نوع وسيله نقليه براي شما در نظر گرفته شده كه مي توانيد سوار بر آن تمام نقاط شهر را زير پا بگذاريد. حتي ماموريت هاي پياده، بسيار بهتر از نسخه قبلي شده اند و تنوع سلاح ها هم بالا است. در كل اين بازي همه علاقه مندان سبك Driver را با اين سري آشتي مي دهد.
The Sims2:Open for Business
سيستم:PC
سبك: استراتژي
012336.jpg
بازي Sims، يكي از مشهورترين بازيهاي دنياي بازيهاي كامپيوتري است. اين بازي در واقع استراتژي نيست بلكه يك Simulation يا شبيه سازي زندگي واقعي است و نسخه اول و دوم آن در برخي مدارس ابتدايي كشورهايي چون انگلستان و ايالت متحده به عنوان يك واحد درسي تدريس مي شود.
نسخه دوم بازي پس از ورود به دنياي بازي ها سر و صداي زيادي بر پا كرد و همچنين براي اين بازي بسته هاي الحاقي يكي پس از ديگري روانه بازار شد. ابتدا Univercity و سپس Night Life به بازار آمدند. جديدترين بسته الحاقي اين بازي Open for Business است كه همان طور كه از نام آن هم پيداست در مورد كار و شبيه سازي دنياي كاري است. شما در اين بازي تنها به كار و انجام كارهاي مختلف مي پردازيد.
مي توانيد كار و كاسبي هاي مختلفي را در اين بازي تجربه كنيد و همين طور مي توانيد مسير خوب و نيكي را انتخاب كرده و يا يك شبه ره صد ساله را طي كرده و ثروتمند شويد. نحوه ارتباط با مشتري، چيدمان دكور مغازه و حتي پس گرفتن اجناس پس از فروش و يا پس نگرفتن آنها و صد نكته ديگر در موفقيت يا شكست شما در كارتان موثر خواهند بود.
شما افرادي را استخدام كرده و بايد روابط تان هم با آنها را نيز تنظيم كنيد. نحوه برخورد شما با كارمندانتان در دادن مرخصي، دادن پاداش و يا حتي نحوه لباس پوشيدن آنها باز هم اثر مستقيم در موفقيت كار شما خواهد داشت.
Open four Business يك تمرين بي چون و چراي محيط كاري و شغل است.
Trapt
سيستم:PS2
سبك: اكشن _ ماجرايي
012339.jpg
اولاف، سلطان شهر كشته شده و دخترش آلورا متهم به قتل پدر شده است. او به قصر باز مي گردد و سعي مي كند راز قتل پدرش را بر ملا كند. ايده بازي چيز جالب و جديدي است (البته اين بازي قبلاً روي PS با نام Kagero عرضه شده بود) آلورا مي تواند با استفاده از تله هاي مختلف، دشمنانش را به دام انداخته و آنها را نابود كند. سه نوع تله زميني، ديواري و سقفي در اختيار شماست و هر تله زماني را براي شارژ شدن شما نياز دارد.
زمان بازي در قرون وسطي است و محيط ها بر اساس آن دوران طراحي شده است. گرافيك بازي چندان چنگي به دل نمي زند و بافت ها بسيار ساده و بدون جزييات طراحي شده اند. با تركيب تله هاي مختلف شما مي تواند بلاهاي مختلفي را بر سر دشمنان بخت برگشته نازل كنيد. متاسفانه بازي به زبان ژاپني بوده و تنها زير نويس انگليسي ياري دهنده شما در يافتن داستان بازي است. Trapt داستان كوتاهي داشته و به سرعت تمام مي شود. ضمن اينكه روند بازي متاسفانه با پيشروي در بازي شديداً افت كرده و پس از چندي ديگر جذابيت اوليه را نخواهد داشت.
012342.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

روي آنتن
پشت صحنه حس سوم در شبكه ۲
پشت صحنه مجموعه تلويزيوني «حس سوم» به كارگرداني «مهدي فخيم زاده» و به تهيه كنندگي «حبيب اسماعيلي» يكشنبه ساعت ۲۱ از شبكه دو سيما پخش مي شود.
«حس سوم» از جمله توليدات گروه فيلم و سريال شبكه دو سيما است كه در ژانر پليسي توليدشده و هفته گذشته پخش آن از اين شبكه به پايان رسيد.
قسمت بيست وپنجم سينماي ديگر در شبكه ۲
قسمت بيست و پنجم مجموعه برنامه «سينماي ديگر» براي پخش در شبكه ۲ سيما آماده شد.در اين قسمت فيلم خارجي «به خواب رفته» محصول كشور فرانسه و فيلم  ايراني «هشتمين ترانه» به نمايش درمي آيد.
همچنين در بخش «آينه فردا» نيز به معرفي فيلمساز جوان «حميد سليميان» پرداخته خواهد شد و در بخش پاياني سينماي ديگر، انيميشن خارجي «آلفردو» ، «شهري به نام ترس(۲)» و «جنگ ستاره ها» و مستند «لامپ سازي» پخش خواهد شد.
مجموعه برنامه سينماي ديگر هر هفته دوشنبه ها ساعت ۳۰:۲۱ از شبكه۲ سيما و تكرار آن سه شنبه ساعت ۳۰:۱۲پخش مي شود.
مستند ديدار در شبكه ۴
مجموعه مستند «ديدار» به كارگرداني «بيژن شكرريز» در ۱۵ قسمت ۳۰ دقيقه اي به سفارش گروه فرهنگ و انديشه ديني شبكه۴ سيما توليد شد.
اين مستند زندگي ۱۵ تن از فرهيختگان علم، ادب و فرهنگ و هنر را به تصوير كشيده است. علي نصيريان، دكتر تقي زرگري، زنده ياد فريدون ناصري، اصغر دادبه، عبدالمحمد آيتي، نصرالله پورجوادي، سيروس شمسيا، غلامرضا اعواني، رضا داوري، محسن جهانگيري، غلامحسين ديناني و... چهره هاي مطرح شده در اين مجموعه هستند كه زندگي و آثار آنان از زواياي مختلف مورد بررسي قرار مي گيرد.

برنامه
ديوار
نگارخانه ماه: نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي/ اول تا۱۹ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بلوار گلستان، پلاك۸۹/ تلفن:۲۲۰۴۵۸۷۹
نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي حسين حسني زاده/ تا چهارم ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، شماره ۱+۱۲/ تلفن ۲۲۰۱۷۷۶۱
نگارخانه كمال الملك: نمايشگاه عكس وحيد الطافي/ از اول ارديبهشت/ خيابان پاسداران، نبش گلستان سوم، پلاك يك/ تلفن ۲۲۵۶۵۴۳۴
نگارخانه دي: نمايشگاه آثار برگزيده مكرمه قنبري/ اول تا ۹ ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، روبه روي پارك ساعي، پلاك ۱۰۶۰/ تلفن: ۸۸۷۰۰۸۴۹
نگارخانه شيرين: نمايشگاه نقاشي نگار قدس/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ شمال ميدان تجريش، فنا خسرو، نبش كوچه فروغي، پلاك ۱۲۰/ تلفن: ۲۲۷۴۶۷۵۸
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي گروهي/ ۲ تا ۷ ارديبهشت/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۲ _ ۳۱۶/ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه آثار: نمايشگاه «منوپرينت روي كاشي» / آدريا قاسمي/ ۲ تا ۷ ارديبهشت/ خيابان انقلاب، فخررازي، شماره ۱۳۶/ تلفن: ۶۶۴۰۹۷۵۱
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي مژگان زارع/ اول تا ۷ ارديبهشت/ خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا
زير درخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي و شهره لرستاني
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري (اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي و پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا و جي۳
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو
ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)
محل اجرا: سالن قشقايي
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)
محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو، ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |