قاليباف: شوراياري ها مرجع تشخيص اولويت هاي عمران شهري هستند
آغاز بهره برداري از ۲۱۰ پروژه شهري در شمال تهران
عكس ها: عليرضا بني علي
|
|
|
|
گروه شهري: ديروز دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران با حضور در منطقه يك شهر تهران در مراسمي كه به مناسبت بهره برداري از ۲۱۰ پروژه عمراني، ترافيكي و فضاي سبز برپا شده بود شركت كرد.
به گزارش همشهري احداث پياده راه رود دره ها، توسعه و تجهيز پارك ها و فضاي سبز، احداث ، تعريض و مرمت معابر، احداث كانال و ديواره سازي، احداث و بازسازي ساختمان هاي اداري و رفاهي و خدماتي، احداث و بازسازي پل هاي هوايي، احداث دوربرگردان ها، ميادين و اصلاحات هندسي ازجمله پروژه هايي است كه ديروز با حضور شهردار تهران در منطقه يك به بهره برداري رسيد.
دكتر قاليباف گفت: شهرداري تهران با پرهيزكردن از پروژه هاي حاشيه اي مصمم است همه امكانات، بودجه و اعتبارات خود را كه البته از ناحيه مردم حاصل مي شود،
به بهترين شكل ممكن و به منظور تامين رفاه و ارتقاي كيفيت زندگي مردم هزينه كرده و از شكاف موجود ميان شمال و جنوب شهر تهران بكاهد.
وي اظهار داشت: يكي از رويكردهاي جدي شهرداري تهران ارجحيت پياده بر سواره با اجراي يكسري پروژه هاي كلان و تاثيرگذار در قالب طرح جامع و تفصيلي شهر تهران است.
وي گفت: ما در آستانه تكميل طرح جامع و تفصيلي شهر تهران قرار داريم؛ موضوعي كه در تاريخ ۴۰ ساله اخير بي سابقه بوده و تسريع بهره برداري از پروژه ها و كاركرد عمومي بخشيدن به آنها را موجب خواهد شد.
قاليباف خطاب به شوراياران محلات از آنان به عنوان معتبرترين مرجع تشخيص در اولويت بندي طرح ها و پروژه ها در محلات نام برد و گفت: به همين دليل تلاش مي كنيم در طراحي پروژه هاي محلات از نظر و خواست اهالي آن به ويژه معتمدين و شوراياران محلات استفاده كنيم.
قاليباف با انتقاد از وضعيت ترافيك شهر تهران از آن به عنوان نخستين دغدغه مردم شهر تهران نام برد و گفت: به صراحت مي گويم ترافيك تهران بي صاحب است به طوري كه دخالت ۱۵ دستگاه و ارگان در اين حوزه خود عين نداشتن مديريت است چون بالاخره معلوم نيست چه كسي پاسخگوي معضلات موجود در ترافيك تهران است.
وي گفت: همه ما در مقابل ۲۴ هزار كشته در سال و تبعات روحي و رواني كه ترافيك بر اعصاب شهروندان وارد مي سازد و آسيب هاي اجتماعي كه از اين ناحيه به جامعه تحميل مي شود مسئوليم.
به گفته قاليباف، شهرداري برنامه هاي ترافيكي خود را به طور كامل تنظيم كرده و آن را به زودي به مسئولان مربوطه ارائه خواهد كرد.
وي افزود: در اين برنامه ديدگاه هاي شهرداري و راهكارهاي حل مشكل ترافيك مشخص شده كه مهمترين آن تعيين مديريت واحد ترافيك است.
شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود از راه اندازي سامانه ۱۳۷ به عنوان طرحي در جهت هدفمند كردن اقدامات شهرداري نام برد و درباره نتايج حاصله پس از ۴ ماه از شروع به كار سامانه ۱۳۷ در تهران گفت: در اين مدت دريافتيم كه مشكلات اصلي مردم چيست و براساس اولويت بندي اين مشكلات، سمت و سوي كارهاي خود را ترسيم كرديم.
قاليباف با اشاره به تماس هاي مردم با ۱۳۷ و اعتراض آنان به كيفيت نامناسب آسفالت برخي از معابر گفت: قبل از نوروز تماس هاي مردمي در اين زمينه بسيار زياد بود، به همين دليل مساله آسفالت معابر در اولويت برنامه هاي ما قرار گرفت و توانستيم در يك فرصت يك ماهه (۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردين) ۳۰ هزار تن آسفالت را در سطح شهر تهران براي ترميم آسفالت استفاده كرده، موفق شويم معضل آسفالت را از اولويت نخست درخواست مردم به رده سوم و چهارم تنزل دهيم.
وي ميزان رضايتمندي مردم از سامانه ۱۳۷ (سامانه فوريت هاي شهري) شهرداري را ۵۲ درصد بيان كرد و افزود: ميزان رضايتمندي از ۱۳۷ بايد به ۷۵ درصد ارتقا يافته و حفظ شود.
وي گفت: درحالي كه ۱۳۷ به سرعت جايگاه ويژه اي در بين شهروندان يافته اما هنوز رسانه ملي براي اطلاع رساني در اين زمينه همانند ۱۱۰ كمكي نكرده است.قاليباف ادامه داد: در ديدار با رييس صدا و سيما گفتيم ۱۳۷ نظير تبليغات تجاري نيست بلكه خدمت رساني به مردم است كه اميدواريم مسئولان اين سازمان همكاري لازم براي اطلاع رساني در اين زمينه را آغاز كنند.
موضوع اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه تعيين نرخ كرايه تاكسي ها در سال جديد توسط شوراي اسلامي شهر تهران سئوالي بود كه در حاشيه مراسم بهره برداري از ۲۱۰ پروژه عمراني _ ترافيكي و فضاي سبز در منطقه يك توسط خبرنگاران از دكتر قاليباف مطرح شد. قاليباف اعتراض فرمانداري را از جهت شكلي و حقوقي درست ارزيابي كرد و در توضيح آن گفت: به هرحال هر مصوبه اي كه در شوراي شهر به تصويب مي رسد بايد ظرف ۱۵ روز به تاييد استانداري رسيده و بعد ابلاغ و اجرايي شود اما اينكه قيمت ها نسبت به پارسال افزايش يافته بايد بگويم اصلا سال گذشته در شوراي شهر قيمتي براي كرايه تاكسي ها تصويب نشد و همين مساله موجب بروز دردسرهايي براي مردم گرديد.
وي اظهار داشت: امسال پس از تعيين نرخ كرايه تاكسي ها توسط شوراي شهر يك تيم كارشناسي به مدت ۱۲ روز كليه كرايه ها را بررسي كرد و متوجه شد اين نرخ در برخي مسيرها جاي تجديدنظر دارد.
به گفته قاليباف در تعيين نرخ كرايه تاكسي ها بايد به گونه اي عمل كرد كه علاوه بر شهروندان رضايت تاكسيرانان نيز لحاظ شود.
وي قول داد: نرخ كرايه تاكسي ها با توجه به كنترل دقيق نيروهاي بازرسي تا آخر سال ثابت بماند.
|