چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۳ - Apr 19, 2006
تدابير تازه براي توسعه صنعت گردشگري در كيش
012264.jpg
گروه شهرستان ها: رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بر ايجاد هرچه سريع تر دهكده سلامت در اين جزيره تأكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش مهندس مجيد شايسته در مراسم آغاز به كار سومين گردهمايي سلامت در كيش افزود: به منظور گسترش صنعت «توريسم سلامت» در كيش به دنبال جذب سرمايه گذار در زمينه ساخت و ايجاد دهكده سلامت در اين منطقه آزاد هستيم.
وي گفت: به اين منظور بيمارستان تخصصي نيمه تمام موجود در اين جزيره تكميل مي شود به نحوي كه در اطراف آن هتل و مجموعه هاي تفريحي و تجاري نيز وجود داشته باشد.شايسته ادامه داد: با برنامه ريزي هاي به عمل آمده در اين دهكده تمام مسائل مربوط به پيشگيري و درمان مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به موقعيت خاص منطقه، شرايط آب و هوايي، طبيعت بكر و زيبا و زيرساخت هاي منحصربه فرد جزيره كيش اضافه كرد: شرايط به گونه اي خواهد شد تا بيماران بتوانند دوره درمان و نقاهت خود را در كنار خانواده هايشان سپري كنند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به اهداف اين سازمان ازجمله توسعه گردشگري، فناوري اطلاعات، آموزش عالي و جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي خاطرنشان كرد: گسترش توريسم سلامت يكي از اهداف مهم اين سازمان است كه در جهت تحقق آن اغلب زيرساخت هاي مورد نياز ايجاد شده و براي اجراي آن آمادگي هرگونه همكاري و حمايت سرمايه گذاران را داريم.
وي تصريح كرد: در اين راستا كارشناسان و متخصصان مي توانند طرح ها و ايده هاي خود را در زمينه هاي مختلف حوزه سلامت مطرح نمايند كه در صورت قابليت اجرا با جديت پيگيري شود.
وي با بيان اين كه به توسعه امر بهداشت در كيش توجه ويژه اي شده است گفت: بيمارستان موجود در اين منطقه از امكانات مجهز و كادر پزشكي مجربي برخوردار است كه در جهت ارتقاء وضعيت آن، فاز دوم طرح توسعه بيمارستان تا سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.شايسته در خاتمه تأكيد كرد: سازمان منطقه آزاد كيش براي كاهش دغدغه سرمايه گذاران و ايجاد زيرساخت هاي مورد نياز آنها تمام سعي و تلاش خود را به كار خواهد گرفت.
در اين مراسم دكتر اميدوار رضايي، رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه از سال هاي گذشته كيش به عنوان منطقه آغازين عرصه توريسم سلامت مطرح بوده است تأكيد كرد: اين منطقه آزاد بهترين و مناسب ترين مكان در كشور براي اجراي توريسم سلامت مي باشد و اقدامات مؤثري در جهت تحقق اين امر صورت گرفته است.
رضايي در پايان خاطرنشان كرد: باتوجه به قابليت هاي موجود و زيرساخت هاي مناسب ايجاد شده در كشور بايد تلاش كرد تا ايران هرچه زودتر به مركز رفع نيازهاي سلامت در منطقه تبديل شود.

برگزاري دومين همايش ادبي
«از سعدي تا سپهري» در كاشان
012270.jpg
012273.jpg
كاشان _ خبرنگار همشهري: به منظور بزرگداشت دو شاعر عرصه ادبيات كشور، دومين همايش ادبي « از سعدي تا سپهري» به كوشش انجمن شاعران جوان كاشان، در اين شهرستان برگزار مي شود.اين همايش امروز و فردا شامل يك نشست تخصصي در محل فرهنگسراي مهر و همچنين يك جلسه شعرخواني و گل افشاني بر مزار سهراب سپهري است.

جشنواره سراسري فيلم رحمت در تبريز برگزار مي شود
تبريز _ خبرنگار همشهري:مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: جشنواره سراسري فيلم رحمت همزمان با سال پيامبر اعظم(ص) از ۲۵ لغايت ۳۱ مرداد ماه امسال در تبريز برگزار خواهد شد.احمدي گفت: فراخوان ارسال آثار اين جشنواره از اواخر ارديبهشت ماه از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي اعلام مي شود.وي همچنين اعلام كرد: دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي استان كه مدتي تعطيل بود، فعاليت دوباره خود را ازسر مي گيرد.

گفت وگوي كوتاه همشهري با شيرخدا، مرشد نامدار ايران در سفر به رشت
تختي گفت كه هيچ وقت براي او نخوانم!
012276.jpg
گروه شهرستانها: هيأت ورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني استان گيلان در اين هفته در جشن ميلاد باسعادت پيامبر اكرم و زاد روز امام جعفرصادق عليه السلام، ميهمان ويژه اي داشتند...
استاد عباس شيرخدا، مرشد نام آشناي ورزش باستاني كشور، ميهمان استاندار و مردم ورزش دوست استان گيلان بود وبه همراه استاندار، مديركل تربيت بدني و جمعي از پيشكسوتان ورزش، به جمع دست اندركاران هيأت ورزشهاي باستاني و كشتي پهلواني در زورخانه پورياي ولي پيوست.
در حاشيه اين جشن و ديدار، فرصتي پيش آمد تا اكبر محبوبي فر، همكار خبري ما در رشت گفت وشنودي كوتاه و خودماني با استاد شيرخدا داشته باشد.
عباس شيرخدا در پاسخ به اين سئوال كه چند سال است در اين رشته ورزشي فعاليت دارد، گفت:شايد بيش از ۵۰ سال. هفت ساله بودم كه در مدرسه به همراه همكلاسي هايم، به ورزش زورخانه اي مي پرداختم و با همين سبك امروزي مي خواندم. در قديم، در راديو، برنامه به صورت زنده اجرا مي شد. با نسيم صبحگاهي، جوانان را به ورزش دعوت مي كردم. سپيده كه مي زد، راهي راديو مي شدم. الان هم به طور زنده در راديو تهران برنامه دارم و مجري ورزش باستاني صداوسيما هستم. بايد بگويم ورزش باستاني با تمام ورزش ها متفاوت است، تنها ورزشي است كه با آئين مذهب جعفري در آميخته است. ورزشكاران، صلوات مي فرستند و با نام ائمه اطهار، داخل گود مي شوند و به ورزش مي پردازند. بايد تلاش شود اين ورزش رنگ نبازد و جايگاه خود را از دست ندهد. رئيس سازمان ورزش كشور مي تواند به ورزش سنتي و آئيني  ما بيش از اين اعتبار ببخشد.
وقتي از شيرخدا مي خواهيم خاطره اي از روزهاي نخست كار در راديو بگويد در پاسخ مي گويد: اجازه بدهيد يك خاطره از سفر به شهر رشت بگويم. با شادروان نامجو وقتي وارد ورزشگاه رشت شديم خدا مي داند مردم چه قيامتي به پا كردند. از غريو شادي مردم و حضور در كنار قهرمان جهان چنان به وجد آمدم كه شروع كردم به خواندن: «به نام خداوند... بخشنده... مهربان. بسم الله الرحمن الرحيم، سلام بر مردم رشت و گيلان زمين...» شور و اشتياق مردم را هنوز فراموش نكرده ام. گيلاني ها، مردماني ورزش دوست هستند، نظرم اين است كه به ورزش اين استان بايد اهميت بيشتري داد. استان گيلان افراد صاحب نام زيادي در عرصه ورزش دارد، مثل مرحوم نامجو و نام آوران ديگر. در عرصه جهاني اين عنوان بايد توسط ورزشكاران امروز گيلان تكرار شود.
از استاد شيرخدا مي خواهم از اولين روزي كه به راديو رفت، تعريف كند.
در پاسخ مي گويد: گفتم كه آن وقت ها، برنامه به صورت زنده اجرا مي شد و تاكيد داشتند اشعار مناسبت با همان ايام داشته باشد. واقف بودم چه اشعاري انتخاب كنم كه هماهنگ باشد. از حافظ و سعدي و ديگر شعراي نام آور، ابياتي انتخاب مي كردم و عموماً مورد پسند شنوندگان بود. الان يك تعداد از مرشدها فعاليت دارند، صداي خوبي هم دارند اما با ترانه هماهنگ مي شوند. متاسفانه با اين روند، ورزش باستاني از بين خواهد رفت. البته مرشدهاي خوبي هم داريم كه بايد كارهاي آنان را رواج بدهيم. در همين رشت، مرحوم مرشد بهاري براي اين ورزش ارزش و احترام قائل بود، صدايش و تقوايش به ورزشكار داخل گود روح مي بخشيد و روايت هاي انتخابي او هم جالب بود، البته بايد به اين ورزش بيش از اين رسيدگي شود؛ نظارت، لازمه ارتقا اين ورزش است.
وقتي از او مي خواهم كه خاطره اي از جهان پهلوان تختي بگويد، لحنش دگرگون مي شود و در حالي كه منقلب است مي گويد: جهان پهلوان، پورياي زمانه بود، يك روز به مناسبتي، در مكاني برنامه داشتم، تختي آن موقع از مسابقات المپيك با مدال طلا به كشور بازگشته بود و در اوج افتخار بود. وقتي تختي به آن مجلس وارد شد، گفتم: اي بلبل فضاي گلستان، خوش آمدي، اي افتخار ورزش ايران، خوش آمدي... وقتي برنامه ام تمام شد، تختي پيش من آمد، يك شاخه گل به دستم داد و گفت: آقاي شيرخدا براي من هيچ وقت نخوان! گفتم شما بااخلاق ترين ورزشكار هستي پهلوان، شما نام آور جهان هستي، براي شما اين گونه نگويم براي چه كسي بخوانم؟ گفت: وقتي نام مولاي من علي(ع) است، من چه كاره ام؟
شيرخدا در اينجا شاخه گلي به خبرنگار هديه كرد و مجلس را ترك گفت.

دبير اجرايي خانه كارگر تبريز:
كارگران اجازه نمي دهند عده اي فضاي آرام
كار را برهم زنند
تبريز _ خبرنگار همشهري: در پي اجتماع جمعي از كارگران شركت توليدي، صنعتي (لاتن) در محل خانه كارگر تبريز، كريم صادق زاده دبير اجرايي خانه كارگر استان آذربايجان شرقي ضمن تأكيد بر پيگيري خواسته هاي آنان، به كارگران اطمينان داد تمامي راه هاي قانوني را جهت رفع مشكلات كارگران بكار خواهد گرفت.
صادق زاده خواستار رعايت حقوق حقه كارگران از سوي مديريت واحد لاتن شده و تصريح كرد: جامعه كارگري نمي تواند فضايي را كه در آن يك نفر بتواند با وجود گزارش رسمي بازرسان اداره كل كار و امور اجتماعي، در برابر قانون بايستد و حتي به اخراج كارگران دست بزند، تحمل كند.
وي گفت: به طور قطع كارگران ما بيدارند و نمي گذارند عده اي معدود، فضاي آرام كار و توليد را بر هم زنند.۳۹ تن از كارگران مجتمع صنعتي و توليدي قطعات شركت تندرو نصر، تهران (لاتن) ،در پي اعتراض به عدم افزايش حقوق در ساعات كار اضافه، تسويه حسابهاي بدون تاريخ و اجرا نشدن طبقه بندي مشاغل از سوي كارفرما، اخراج شده اند.

۲ميليارد ريال اعتبار براي جابه جايي شبكه آب پلدختر
پلدختر _ خبرنگار همشهري: براساس برآورد كارشناسان، جابه جايي شبكه آب شهر پلدختر به بيش از يك ميليارد و ۹۵۰ ميليون ريال اعتبار نياز دارد.
فضل اله موسوي مدير اداره آب و فاضلاب شهرستان پلدختر با اعلام اين مطلب گفت: خط انتقال آب آشاميدني پلدختر در مسير جاده ترانزيتي قرار دارد كه در معرض خطر جدي تصادف و برخورد وسايل نقليه سنگين و در بعضي از مسيرها در خطر سيلاب قرار دارد.وي افزود: سيل سال گذشته ۲/۵ ميليارد ريال به شبكه توزيع آب و خط انتقال آب آشاميدني پلدختر خسارت وارد كرد.
وي تصريح كرد: سيل، موجب تخريب ۲۰۰ متر از لوله اصلي در مسير پل قديم كه شبكه آب آشاميدني مناطق شرقي و غربي شهر پلدختر را به هم وصل مي كرد، شد. به همين دليل در حال حاضر امكان ذخيره سازي آب از طريق مخازن وجود ندارد.
سالانه حدود چهار هزار نفر در گيلان دچار حيوان گزيدگي مي شوند
رشت - كارشناس  مسئول  مبارزه  با بيماريهاي  واگير مركز بهداشت  گيلان  گفت : براساس آمارها، سالانه  حدود چهارهزار نفر دراين  استان  دچارحيوان  گزيدگي  مي شوند.
علي  رضا رسايي  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: معاونت بهداشتي  و مراكز بهداشت  شهرستانها همه  موارد حيوان  گزيدگي  را هاري  تلقي كرده  و به  درمان  و پيشگيري  از آن مبادرت  مي كند. وي  گفت : افراد دچارحيوان  گزيدگي  حداقل  سه  نوبت  و حداكثر پنج  نوبت  واكسن دريافت  مي كنند.
وي  با اشاره  به  اين  مطلب  كه  بيشترين  ميزان  حيوان  گزيدگي  در دانش آموزان و گروه  سني  ۱۰ تا ۱۹ سال  است ، افزود: دانش آموزان  از آزار و اذيت  سگهاخودداري  كنند.كارشناس  مسئول  مبارزه  با بيماريهاي  واگير مركز بهداشت  استان  گيلان  گفت :بيماري  هاري ، ۱۰۰ درصد كشنده است .
رسايي  از افراد دچار حيوان  گزيدگي  خواست  تا حتما به  نزديكترين  مراكز بهداشتي  درماني  مراجعه  كنند. وي  با بيان  اين  مطلب  كه  ۹۳ درصد گازگرفتگي  توسط سگهاي  خانگي  است ، افزود: افرادي  كه  در منزل  سگ  نگهداري  مي كنند، بايد مراقبت هاي  لازم  را انجام دهند.
وي  از شهروندان  خواست  تا با جمع آوري  و دفع  صحيح  زباله  از اجتماع  سگها در معابر نيز جلوگيري  كنند.

انفجار مين در سردشت ۴ كشته و زخمي داشت
سردشت- بر اثر انفجار دو قبضه مين باقيمانده از دوران دفاع مقدس در شهرستان سردشت، يك نفر كشته و سه نفر ديگر به شدت مجروح شدند.
اين حادثه در اطراف روستاي «كنه مشكه» از توابع سردشت به وقوع پيوست كه بر اثر آن يك جوان ۲۰ ساله به نام عثمان عبداللهي كشته شد و سه جوان ۱۶ و ۱۷ ساله به نام هاي كامران و امير خيالي و رحمت عبداللهي مجروح شدند.
افراد زخمي شده كه از ناحيه دست و پا و صورت آسيب ديده اند به دليل شدت جراحات وارده به اروميه اعزام شدند.

تالاب هاي ديدني لرستان و دعوت
استاندار از بخش خصوصي
012267.jpg
پلدختر _ خبرنگار همشهري:  استاندار لرستان در بازديد از تالابهاي شناخته شده شهرستان پلدختر، بخش خصوصي را به ايجاد واحدهاي اقامتي و پذيرايي از گردشگران داخلي و خارجي در اطراف درياچه ها و تالاب هاي اين استان فراخواند.استاندار گفت: مجموعه مديريت اجرايي استان از پيشنهادهاي بخش خصوصي جهت مشاركت در زمينه هاي كمك به رونق گردشگري استقبال مي كند و تسهيلاتي براي داوطلبان فراهم مي آورد.وي افزود: جاذبه هاي طبيعي اين استان از جمله درياچه ها و تالابهاي آن محل مناسبي براي احداث واحدهاي اقامتي و پذيرايي است كه مي تواند سيل گردشگر را از داخل و خارج كشور در بيشتر فصول سال به سوي خود بكشاند. حضور فعال بخش خصوصي در طرح  هاي گردشگري از سويي به ايجاد اشتغال و رفع معضل بيكاري جوانهاي مستعد كمك خواهد كرد.
عكس از:پارسا

نتايج مسابقات دو و ميداني قهرماني
نيروي زميني در شيراز
شيراز - مسابقات  دو وميداني  قهرماني  نيروي  زميني  ارتش  جمهوري  اسلامي ايران  ديروز با برتري  تيم  مركز آموزش  پياده  شيراز به  پايان  رسيد.
به گزارش  واحدمركزي  خبر از شيراز اين  دوره  از رقابتها با حضور۳۰۰ ورزشكار در قالب  ۳۵ تيم  در ۱۴ ماده  به  مدت  ۲ روز در ورزشگاه  حافظيه  شيراز برگزارشد كه  در پايان  در بخش  تيمي لشكر ۷۷ خراسان  بعد از تيم  شيراز دوم  شد و تيم  هوانيروز در مكان  سوم  ايستاد.
در بخش  انفرادي  نيز روشن  از لشكر ۳۰ گرگان  در دو۱۰۰ متر، نجار ماهر از لشكر ۲۳ تهران در دو۲۰۰ متر ، صبوري  از لشكر ۲۸ سنندج  در دو ۴۰۰ متر، چمني  از لشكر ۷۷ خراسان  در ۸۰۰ متر و صادق  زاده  از مركز پياده  شيراز در دو ۱۵۰۰ متر به  مقامهاي  برتر دست  يافتند.
همچنين  كريمي از مركز زرهي  شيراز در دوهاي  ۳ هزار و ۵ هزارمتر ، روباري  از مركز پياده  شيراز در پرش  هاي  طول  و سه  گام ، كاوياني  از تيپ  ۵۵ شيرازدرپرتاب  نيزه ، صلاحي  در پرتاب  ديسك  از لشكر ۶۴ اروميه  و فرخي  در پرش ارتفاع  از لشكر ۷۷ خراسان  رتبه هاي  نخست  را كسب  كردند.

پايان مسابقات كشوري شطرنج دختران در رشت
012279.jpg
رشت _ خبرنگار همشهري: مسابقات شطرنج دختران زير ،۱۴ ۱۶ و ۱۸ سال كشور در مجموعه ورزشي يادگار امام(ره) رشت روز گذشته با قهرماني تهران به پايان رسيد. در اين رقابت ها در رده زير ۱۴ سال آيدا رادفر از تهران با ۵/۸ امتياز به مقام قهرماني رسيد. ميترا حجازي پور از خراسان رضوي دوم شد و ستاره فرج الله زاده از فارس با ۷ امتياز به مقام سوم دست يافت. در رده زير ۱۶ سال هما علوي از تهران با ۱۷ امتياز به مقام برتر دست يافت، تارا رحيمي از گلستان با ۷ امتياز مقام دوم را كسب كرد و زهرا سعيدي راد از تهران با ۵/۶ امتياز سوم شد.
در پيكارهاي زير ۱۸ سال شطرنج دختران، آتوسا پوركاشيان از تهران با ۸ امتياز به مقام قهرماني رسيد، نينا همتي زاده از كرج با ۷ امتياز رتبه دوم را احراز كرد و متين فردي از گيلان با ۵/۶ امتياز در جاي سوم ايستاد. در مسابقات شطرنج دختران كشور ۱۱۰ شطرنج باز حضور داشتند كه در ۹ دور به روش سوئيسي با هم به رقابت پرداختند.

بازسازي مجموعه ورزشي تختي بندرعباس به پايان رسيد
بندرعباس - ۲۸طرح  ورزشي  در استان  هرمزگان  ،پارسال  با ۳۰ ميليارد ريال  اعتبار ساخته  شد .
مديركل  تربيت  بدني  هرمزگان  با بيان اينكه  اين  اعتبار از محل  اعتبارهاي  استاني  و طرح  توسعه  ميان  مدت  اختصاص  يافت  گفت : بهره برداري  از سالن  هاي  چند منظوره  ورزشي  در شهرستان هاي  رودان ، ميناب  و بندرعباس  نيز در هفته جاري آغاز مي شود.
مديركل  تربيت  بدني  هرمزگان  همچنين  از تكميل  طرح  بازسازي  و نوسازي  مجموعه  ورزشي  تختي  و سالن  پنج  هزار نفره  فجر بندرعباس  خبرداد و افزود: در روزهاي آينده شاهد آغاز بهره برداري از اين طرحها خواهيم بود. با بهره  برداري  از سالن  بزرگ  فجر بندرعباس  تا آخر فروردين  از اين  پس  استان هرمزگان  پذيراي   مسابقه هاي  بزرگ  كشوري  در رشته هاي  سالني  خواهد بود.
فيصل  مولاهويزه  تصريح  كرد: همچنين  با ايجاد چهار استخر سرپوشيده ، يك  سالن ورزشي در بندرعباس و ديگر مناطق استان موافقت شده كه كارهاي آن در حال اجراست.
مديركل  تربيت  بدني  هرمزگان  با اشاره  به  وجود مربيان  صاحب  نام  هرمزگاني  در برخي  از رشته  هاي  ورزشي افزود: با بهره  برداري  از كانون  آموزش  ورزش  در آينده  نزديك  هرمزگان  به  يكي  از مراكز آموزش  مربيان سطح  بالاي ورزش  كشور تبديل  مي شود.
هرمزگان  هم اكنون  به دليل حضور شش رشته آن در رقابت هاي كشوري نسبت به ديگر استانها وضع بهتر و مناسب تري دارد كه آن را بايد ثمره تلاش ورزشكاران و مربيان توانمند ورزش اين استان دانست.

۷۵۰ نفر در عرصه مطبوعات آذربايجان شرقي فعاليت دارند
تبريز _ خبرنگار همشهري: به گفته احمدي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، برابر آخرين سرشماري كه در روزهاي پاياني سال گذشته صورت گرفت ۷۵۰ نفر در عرصه مطبوعات اين استان فعاليت دارند.
وي شمار واحدهاي سرشماري شده را ۲۶۲ واحد، شامل دفاتر نشريات نمايندگي و دكه هاي عرضه مطبوعات اعلام كرد و افزود: در آذربايجان شرقي ۷۰ دفتر نشريه، ۳۲۰ دفتر نمايندگي ۱۵۳ واحد عرضه مطبوعات و ۷ دفتر خبرگزاري فعاليت دارند.
به گفته وي در سطح استان ۸۸ نشريه داراي مجوز هستند كه از اين تعداد ۷۰ نشريه منتشر مي شوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سپس با تأكيد بر لزوم توسعه و تجهيز صنعت چاپ منطقه و نيز ارتقاي كمي و كيفي مطبوعات محلي استان، افزود: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در اين زمينه برنامه اي دارد كه با همكاري مديران مطبوعات، چاپخانه ها و تشكيل تعاوني ها اجرا مي شود.وي سپس اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك سهميه كاغذ مطبوعات محلي استان تأمين شود.

تشكيل شوراي هماهنگي اطلاع رساني
در آموزش و پرورش گيلان
رشت _ خبرنگار همشهري: رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گيلان در جلسه مسئولان روابط عمومي ادارات آموزش و پرورش استان گيلان از تشكيل شوراي هماهنگي اطلاع رساني در ادارات مناطق خبر داد.
كوچكي نژاد دارم ساداتي اضافه كرد: دانستن شيوه هاي درست اطلاع يابي و اطلاع رساني دو ركن اساسي است كه با برگزاري دوره هاي آموزشي، دست اندركاران را در اطلاع رساني صحيح ياري مي كند.
كوچكي نژاد تعامل هرچه بيشتر رسانه ها و آموزش و پرورش را موجب كيفيت بخشي در امر آموزش ذكر كرد و افزود: بايد بتوانيم به خوبي از پتانسيل موجود در استان استفاده كنيم.
حسيني مشاور رئيس سازمان آموزش و پرورش نيز در اين جلسه با مهم خواندن نقش روابط عمومي در گسترش روابط انساني در سازمان ها، يادآور شد: برقراري تعامل با ارباب رجوع و ايجاد رضايت مندي و نيز انعكاس فعاليت هاي صورت گرفته، از مهم ترين وظايف روابط عمومي ها است كه مورد توجه آموزش و پرورش است.
وي ميزان بهره گيري از آراء و نظرات ديگران در جهت اعتلاي نظام تعليم و تربيت را از شاخص هاي مهم در ارزيابي فعاليت هاي روابط عمومي دانست.

جاده هاي لرستان چهاربانده مي شود
گروه شهرستان ها: به منظور كاهش تصادفات جاده اي كليه راه هاي شهرستان هاي لرستان به مركز استان، چهاربانده مي شود.
در جلسه شوراي ترافيك لرستان، معاون عمراني استانداري با اعلام اين خبر بر ضرورت آموزش در خصوص ترافيك تأكيد كرد و افزود: متأسفانه ۸۰ درصد مشكلات ترافيكي كشور ناشي از عدم آموزش مي باشد.
مهندس بازوند با اشاره به تهيه تيزرهاي آموزشي توسط نيروي انتظامي اظهار داشت: آموزش ترافيك به مردم، وظيفه اصلي نيروي انتظامي نيست، بلكه بايد متولي خاصي داشته باشد.

كاشت پنجاه هزار بوته گل محمدي در ارتفاعات عون بن علي
تبريز _ خبرنگار همشهري: به مناسبت هفته وحدت، ۵۰ هزار بوته گل محمدي در ارتفاعات عون بن علي كاشته شد.
اين بوته ها، بيشتر در حاشيه ضلع شمالي اتوبان پاسداران و محل احياي ربع رشيدي كاشته شد.
با رشد بوته هاي گل محمدي كه كليه آنها توليد داخل استان است به زودي شاهد دگرگوني در چشم انداز شمال شهر تبريز خواهيم بود.

مازندران بيشترين بيمارستان هاي فرسوده را دارد
چالوس - معاون  بهداشتي  دانشگاه  علوم  پزشكي  مازندران  گفت : اين  استان  در سطح  كشور بيشترين  بيمارستانهاي  فرسوده  را دارد.
محمدمهدي  ناصحي    در گفت وگو با ايرنا در چالوس  بدون ارائه  آمار افزود: برخي  از اين  بيمارستانها بيش  از ۷۰ سال  قدمت  دارند كه جايگزيني  و بازسازي  آنها ضروري  است .
ناصحي  يادآور شد: سياستگذاران  در سال هاي  اخير گام هاي  خوبي  براي  افزايش سرانه  درمان  برداشتند اما اين  اعتبارات  به  علت  وجود مشكلات ، هنوز كفايت نمي كند.وي همچنين بر ضرورت  تخصيص  اعتبار لازم  جهت  مرمت و بازسازي  شبكه هاي  فرسوده  آب آشاميدني  اين  استان  كه  احتمال  بروز بيماري هاي  واگيردار را افزايش  داده  است ، تأكيد كرد.

درخشش هنرمند تبريزي در جشنواره ايثار
تبريز _ خبرنگار همشهري: رتبه اول بخش انيميشن جشنواره ايثار و رتبه سوم فيلم كوتاه اين جشنواره به يك كارگردان تبريزي تعلق گرفت. قربانعلي طاهرفر كارگردان و نويسنده تبريزي با نگارش فيلمنامه «خواب ستاره» و ارائه يك فيلم كوتاه به نام «به روشني فردا» توانست اين جوايز را كسب كند.
«خواب ستاره» حكايت كودكي فلسطيني است كه با دختري به نام ستاره ارتباطي عاطفي دارد اما با ديدن علامت ستاره بر كلاه هاي صهيونيست ها از ستاره خود قهر مي كند. ستاره در پي آشتي با او برمي آيد و همراه با تمامي ستارگان آسمان به جنگ ستاره هاي پوشالي كه بر كلاه هاي سربازان اسرائيلي وجود دارد مي رود.
«به روشني فردا» روايتي است از دوران دفاع مقدس و يك معلم روستايي كه كلاس درس را رها مي كند و عازم جبهه مي شود. اين هنرمند سال گذشته نيز توانسته بود با فيلمنامه «ساقي» جايزه بخش قلم زرين جشنواره دفاع مقدس را به دست آورد.

شوراي حل اختلاف خانواده در پلدختر راه اندازي شد
پلدختر _ خبرنگار همشهري: نخستين شوراي حل اختلاف ويژه خانواده در شهرستان پلدختر افتتاح شد. در مراسم راه اندازي اين شورا احكام اعضاي شورا كه توسط رئيس كل دادگستري استان صادر شده است از سوي امام جمعه پلدختر به آنان داده شد.
حجت الاسلام محمدتقي صرفي پور امام جمعه پلدختر در اين مراسم گفت: شوراي حل اختلاف يك نهاد شبه قضايي است كه مي تواند هم به مردم و هم به قوه قضائيه كمك كند و اصل وجودي اين شوراها ريشه در باورهاي ديني و ملي ما دارد.
امام جمعه پلدختر به حقوق متقابل زن و شوهر و فرزند بر والدين اشاره و اعضاي شورا را به رعايت موازين اسلامي در احكام صادره توصيه كرد.

بازار ماهي فروشان رودسر را به خارج شهر منتقل كنيد
رشت _ خبرنگار همشهري: بازار ماهي فروشان رودسر كه در مركز شهر واقع شده، چهره زيباي اين شهر را زشت كرده است و با گرم شدن هوا، بوي تعفن و بد بازار ماهي فروش ها عابران و مردم اطراف اين بازار را آزار مي دهد.
حكيم زاده شهردار سابق رودسر براي انتقال بازار ماهي فروشان به خارج شهر اقداماتي انجام داده ولي نيمه كاره رها شده است.
مردم انتظار دارند شهردار جديد رودسر كه ظرف چند روز آينده معرفي و شروع به كار خواهد كرد، در اولين فرصت، انتقال بازار ماهي فروشان به خارج شهر را پي گيري نمايد.

برگزاري دو نمايشگاه بين المللي صنايع ساختماني در تبريز
تبريز _ خبرنگار همشهري: در پي برگزاري موفقيت آميز ده دوره نمايشگاه بين المللي لوازم و مصالح ساختماني، يازدهمين دوره اين نمايشگاه و نهمين نمايشگاه بين المللي سيستمهاي حرارتي، برودتي و تهويه از ۲۰ تا ۲۵ ارديبهشت ماه در تبريز برگزار مي شود.
بنا به اظهار حبيب ماهوتي مديرعامل نمايشگاه بين المللي تبريز ۳۷۵ واحد از ۹ استان آذربايجان شرقي و غربي، تهران، اصفهان، خراسان، يزد، گيلان، همدان، لرستان و مازندران و ۸ كشور تركيه، آلمان، اتريش، ايتاليا، اسپانيا، كره، چين، فرانسه، به طور مستقيم و يا در قالب نمايندگي در اين نمايشگاه مشاركت دارند.
اين نمايشگاه ها روز چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ماه با حضور وزير مسكن و شهرسازي افتتاح مي شود و تا ۲۵ ارديبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۵ الي ۲۱ براي بازديد متخصصان و عموم علاقمندان داير خواهد بود.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |