پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۴ - Apr 20, 2006
مجلس خواستار برخورد وزارت كشور با بدحجابي شد
012612.jpg
012666.jpg
گروه اجتماعي: «توسل به زور در برخورد با بدحجابي، شكست مي خورد.»
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم با بيان اين مطلب به اصل هشتم قانون اساسي اشاره كرده و گفت: «اين اصل كه امر به معروف و نهي از منكر تكليفي همگاني است، نمي توان براي اجراي آن افراد خاصي را معين كرد. امر به معروف و نهي از منكر مانند نماز، روزه و مسائل ديگر جزو فروع دين ماست و نمي توان براي اجراي آن افراد خاص را مأمور كرد. اين نكته ظريفي است كه بايد به آن دقت شود.»
به گزارش خبرگزاري ايسنا قوامي گفت: «طبق نظر اسلام خانم ها بايد حجاب داشته باشند اما اينكه حد و معيار اين حجاب چيست بين فقها اختلاف نظرهايي وجود دارد. به طوري كه حتي برخي فقها پوشش وجه و كفين را ضروري مي دانند و اگر اين را به عنوان معيار حجاب فرض كنيم، بسياري از زنان ما مبتلا به بدحجابي محسوب مي شوند.»
اما محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، صبح ديروز در جمع معترضين به بدحجابي گفت: «از دغدغه هاي شما متشكرم، حرف شما كاملاً حق است و دولت نهم و مجلس هفتم كه ادعايشان اين است كه دنبال اصول و ارزش ها هستند در وسع خود بعضي اقدامات را در اين زمينه انجام داده اند، ولي براي انجام اين اقدامات بايد تقسيم كار صورت گيرد.»
گروه معترضين ديروز براي دومين روز پياپي مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده و خواستار مبارزه جدي با بدحجابي در كشور شدند.
قوانين سلبي و ايجابي
محمدرضا باهنر گفت: «اميد است با دولت حزب اللهي و اصولگراي آقاي احمدي نژاد و مجلس هفتم بخشي از قدم هاي اساسي برداشته شود و قوانين سلبي و ايجابي مربوط به حجاب اجرا شود.»
به گزارش ايسنا وي افزود: «ما پيگيري شما در اصرار به اين مسأله را ارج مي نهيم و به صورت جدي موضوع را پيگيري مي كنيم شما نيز پيامتان را به دستگاه هاي اجرايي برسانيد.»او به معترضين گفت روز قبل قوانين موجود در بايگاني مجلس را مرور كرده است و مجموعه قوانين سلبي و ايجابي را مطالعه كرده است. او خاطرنشان كرد: «مزيت قانوني زماني بروز مي كند كه به صحنه عمل و اجرا درآيد، اما اين فرهنگي است و نه اقتصادي و امنيتي كه با گرفتن، زدن و بستن پيش برود.»
تذكر به وزير كشور
از سوي ديگر جمعي از نمايندگان متن تذكري را خطاب به وزير كشور امضا كرده اند و خواستار برخورد قاطع نيروي انتظامي با بدحجابي كه در تعارض با امنيت اجتماعي است شدند. علي اكبر ناصري،  نماينده بابل در مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين خبر در جمع معترضين گفت: «مجلس و دولت ملزم نيستند كه از مد ماهواره اي و فرهنگ استعماري كه در ضديت منافع ملي است حمايت كنند.»اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به فردي كه پرسيده بود اگر فردا جمعي از خانمها در مقابل مجلس تجمع كنند و خواهان تصويب قانوني براي آزادي حجاب شوند برخورد مجلس چيست؟ پاسخ داد: مجلس برخورد خواهد كرد و مانع اين هنجارشكني و حرمت شكني آنها خواهد شد.
عنوان نادرست تجمع گران
تجمع كنندگان در مقابل مجلس در حقيقت با فحشا مخالفند اما عنوان غلطي را براي تجمع خود انتخاب كرده اند. مهدي كوچك زاده عضو ائتلاف آبادگران در مجلس ضمن بيان اين اظهارات به ايرنا گفت: آنچه كه دلسوزان انقلاب و مردم ايران را آ زرده است، بيرون بودن يا نبودن چهار شاخه موي زنان نيست، بلكه فحشا است كه حتي افراد بدحجاب نيز با آن مخالفند.
از سوي ديگر ستار هدايت خواه يك نماينده ديگر مجلس با حضور در جمع تجمع كنندگان مقابل مجلس گفت: مجلس پيام شما را شنيده و حضور نمايندگان به ويژه نايب رئيس مجلس در جمع شما نشانگر اين است كه مجلس به اين حركت شما اهميت مي دهد.
وي افزود: به دنبال تجمع ديروز شما، خواسته شما در جلسه ديروز كميسيون فرهنگي بررسي و قرار شد براي اجرايي شدن قوانين و برنامه جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي يعني طرح گسترش عفاف و حجاب تلاش شود.
عضو كميسيون فرهنگي ادامه داد: در طرح شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تمام دستگاه ها وظايفي تعريف شده و تكاليف تمام دستگاه ها و وزارتخانه ها حتي وزارت راه براي گسترش عفاف مثلاً در هواپيما، قطار و اتوبوس مشخص شده است و قرار است كميسيون فرهنگي براي اجرايي شدن اين طرح اقدام كند تا دغدغه بحق شما برطرف شود. نماينده بويراحمد و دنا به طرح ساماندهي مد و لباس كه در حال رسيدگي در كميسيون فرهنگي است اشاره و تصريح كرد: اين طرح با امضاي ۵۲ نماينده براي رسيدگي در صحن علني مجلس در اولويت قرار گرفت. يكي ديگر از نمايندگان نيز گفت: در زمينه حجاب خلأ و كمبود قانوني نداريم و اخيراً در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طرح توسعه عفاف و حجاب تصويب شده كه همه بايد اين قانون را پياده كنند.
محمد ميرتاج الديني در حاشيه تجمع زنان معترض به بدحجابي به ايسنا گفت: دولت، دستگاه هاي دولتي و نيروي انتظامي بايد با اين موضوع برخورد كنند.
دستگاه هاي قانونگذار و اجرايي
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان صدا و سيما، مركز امور زنان و خانواده، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان ملي جوانان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، سازمان تربيت بدنِي، وزارت بهداشت به عنوان دستگاه هاي قانونگذار و ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر، سازمان بهزيستي كشور، مجلس شوراي اسلامي، وزارت كار و امور اجتماعي، سازمان مديريت و برنامه ريزي، نيروي مقاومت بسيج، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، قوه قضاييه، وزارت كشور، شهرداري ها، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزارت بازرگاني، نيروي انتظامي، وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت امور خارجه و وزارت مسكن و شهرسازي از جمله ديگر دستگاه هايي هستند كه بايد مصوبات مزبور به آنها ابلاغ شود.
به گزارش ايرنا فاطمه رهبر عضو كميسيون فرهنگي مجلس با ارائه اين فهرست از نشست مشترك ميان كميسيون فرهنگي رياست جمهوري خبر داد.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* «بيكار» همچنان «بيمناك» آينده!
* «كفن سفارشي» پولدارها، «جيب» هم دارد!؟
* «بلند پروازي» ، بدون هماهنگي برج مراقبت (فكر) سبب «فرود اضطراري» مي شود.
* چرا بايد «خوشي خويش» را در «ناخوشي ديگران» جستجو كرد!؟

عملكرد دولت براي كاهش فقر تشريح شد
ايسنا: مدير دفتر فقرزدايي وزارت رفاه اعلام كرد: اشتغال و كارآفريني با ۸۴ ميليارد و۵۰۰ ميليون ريال اعتبار، بالاترين سهم اعتبارات كاهش فقر در ششماهه دوم سال گذشته را به خود اختصاص داد.
نجات اميني افزود: براساس قانون بودجه سال ۸۴ ، ۴۰۰ ميليارد ريال اعتبار به منظور برنامه هاي كاهش فقر اختصاص يافت كه مقرر شد به نسبت جمعيت تحت پوشش، ۳۴۰ ميليارد ريال آن در اختيار كميته امداد و ۶۰ ميليارد ريال در اختيار سازمان بهزيستي براي انجام برنامه هاي كاهش فقر با نظارت وزارت رفاه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: ۶۵ درصد اين اعتبار در سال گذشته تخصيص يافت كه ۳۹ ميليارد ريال از سوي سازمان بهزيستي و ۲۲۱ ميليارد ريال از سوي كميته امداد به منظور اجراي برنامه هاي فقرزدايي در چهار استان محروم، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و خراسان جنوبي هزينه شد.
وي يادآور شد: بررسي گزارش عملكرد كميته امداد امام خميني(ره) از نحوه هزينه كرد اين اعتبار نشان مي دهد كه ۱۵ ميليارد و ۶۰ ميليون ريال به منظور كمك به امر ازدواج فرزندان خانوارهاي تحت حمايت (تامين جهيزيه)، ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال براي امنيت تغذيه كودكان زير ۶ سال و مادران باردار و شيرده، ۱۳۰ ميليارد ريال به منظور كمك به تأمين هزينه هاي تحصيلي دانش آموزان، ۵ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال براي كمك به تأمين هزينه هاي تحصيلي دانشجويان و يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال به منظور ارتقاي آگاهي عمومي (آموزش مهارت هاي زندگي) صرف شده است.
به گزارش ايسنا، مدير دفتر فقرزدايي وزارت رفاه افزود: همچنين بهداشت و درمان با ۹ ميليارد و ۷۵۰ ميليون ريال، احداث مسكن با ۶۷ ميليارد و ۲۷۵ ميليون ريال، تعمير واحدهاي مسكوني با ۶ ميليارد و ۸۲۵ ميليون ريال، اشتغال و كارآفريني با ۸۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال، ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي با ۴ ميليارد و ۵۵۰ ميليون ريال و كمك به آسيب ديدگان اجتماعي و مخاطرات طبيعي با ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال اعتبار از ديگر برنامه ها و فعاليت هاي كاهش فقر كميته امداد امام خميني(ره) در سال گذشته بوده كه ميان چهار استان محروم توزيع شده است.
اميني خاطرنشان كرد: سازمان بهزيستي نيز به منظور كاهش فقر از مجموع ۳۹ ميليارد ريال اعتبار تخصيصي، يك ميليارد و ۹۵۰ ميليون ريال وديعه مسكن زنان سرپرست خانوار، يك ميليارد و ۵۶۰ ميليون ريال به توانمندسازي زنان سرپرست خانوار گروه هاي هميار، يك ميليارد و ۸۸۵ ميليون ريال به ارتقاي آموزش فني و حرفه اي خانواده هاي زن سرپرست، ۵ ميليارد و ۸۵۰ ميليون ريال به ايجاد اشتغال خانواده هاي زن سرپرست و فرزندان شبانه روزي اختصاص داد.
وي افزود: همچنين برنامه بهبود تغذيه و آموزش كودكان زير ۶ سال نيازمند در مهد كودك هاي روستايي و حاشيه شهرها با ۲ ميليارد و ۵۳۵ ميليون ريال اعتبار، كمك به آسيب ديدگان اجتماعي و مخاطرات طبيعي جامعه هدف با يك ميليارد و ۹۵۰ ميليون ريال، بهداشت و درمان خانواده هاي زن سرپرست با ۷۴۱ ميليون ريال و كمك به بهبود تغذيه خانوارهاي تحت پوشش با ۴ ميليارد و ۵۳۰ ميليون و ۵۰۰ هزار ريال، از ديگر برنامه هاي سازمان بهزيستي به منظور كاهش فقر در سال گذشته بوده است.
به گفته اميني ۷۸۰ ميليون ريال نيز از سوي سازمان بهزيستي صرف تأمين حق بيمه سهم كارفرمايي و خوداشتغالي خانواده هاي زن سرپرست و ۱۷ ميليارد و ۲۱۸ ميليون و ۵۰۰ هزار ريال صرف كمك به تهيه ساخت و بهسازي مسكن خانواده هاي زن سرپرست و فرزندان شبانه روزي شده است.
مدير دفتر فقرزدايي وزارت رفاه در پايان گفت: استان هايي كه برنامه هاي كاهش فقر در سال جاري در آنها اجرا خواهد شد و موضوعات مربوط به كاهش فقر ، در دست بررسي است.

اختصاص ۳ ميليارد و ۹۵۴ ميليون دلار
اعتبار براي نوسازي و مقاوم سازي مدارس
ايسنا: سرانجام پس از كش و قوسها و بحث و بررسي هاي فراوان وزارت آموزش و پرورش و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، با اختصاص ۳ ميليارد و ۹۵۴ ميليون دلار اعتبار از صندوق ذخيره ارزي، اميدهاي تازه اي براي تخريب، نوسازي و مقاوم سازي ۶۰ درصد كلاسهايي كه از مجموع ۴۴۵ هزار كلاس درس كشور، داراي سقف نامطمئن هستند، زنده شد.
لايحه برداشت ۳ ميليارد و ۹۵۴ ميليون دلار از محل صندوق ذخيره ارزي براي نوسازي و مقاوم سازي مدارس كشور روز گذشته، مصوب مجلس شوراي اسلامي شد و بر اين اساس، سالانه يك ميليارد و ۱۱۵ ميليون دلار به اين امر اختصاص مي يابد. بوربور، معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سئوال كه آيا با اختصاص اعتبار فوق مدرسه اي در كشور تخريبي يا غير مقاوم خواهد ماند، اذعان كرد: در صورتي كه اعتبار فوق ظرف ۴ سال تامين شود، تعهد مي كنيم كه بعد از اين مدت مدرسه اي غيرمقاوم و تخريبي باقي نماند.
به گفته وي ظرف ۴ سال، ۱۳۱ هزار و ۹۳۵ باب كلاس درس خطرآفرين كشور، تخريب و نوسازي و ۱۲۶ هزار و ۱۰ باب كلاس بدون استحكام، مقاوم سازي مي شوند. بوربور افزود: بر اين اساس از رقم اختصاص يافته ۷۰۰ ميليون دلار صرف مقاوم سازي و بيش از ۳ ميليارد دلار صرف تخريب و بازسازي خواهد شد.
معاون عمراني وزير كشور با بيان اين كه از اعتبار اختصاص يافته ۶۰۹ ميليون دلار در سال ۸۵ به نوسازي و مقاوم سازي مدارس اختصاص يافته است، گفت: همچنين مقرر شده است تا طي سالهاي ۸۶ تا ۸۸ سالانه يك ميليارد و ۱۱۵ ميليون دلار به اين امر اختصاص يابد.
وي در پاسخ به اين كه آيا با اختصاص اعتبار فوق مدرسه اي در كشور تخريبي يا غيرمقاوم خواهد ماند، اذعان كرد: در صورتي كه اعتبار فوق ظرف ۴ سال تامين شود تعهد مي كنيم كه بعد از اين مدت مدرسه اي غير مقاوم و تخريبي باقي نماند.
بوربور گفت: در راستاي تصويب اين اعتبار سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس كشور به هر يك از نمايندگان استانها وضعيت مدارس حوزه انتخابي آنها را نسبت به كل كشور اعلام كرد.
در اين خصوص رضا طلايي نيك، عضو فراكسيون وفاق و كارآمدي مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: با اختصاص اين اعتبار با نوسازي مدارس غيرمقاوم و تخريبي، افزايش ضريب ايمني مدارس در برابر زلزله و جبران كاهش ۳ ميليارد دلاري بودجه سال جاري، كمك اساسي به دولت خواهد شد.
گفتني است براساس مفاد لايحه تخريب و بازسازي مدارس غير استاندارد و مقاوم سازي مدارس بدون استحكام بايد هر سال معادل تعديل قيمتها به مبلغ سالانه اختصاص يافته اضافه شده و دولت نيز موظف شده است تا اعتبار مربوط به سال ۸۴ را در لايحه اصلاح بودجه و اعتبار مربوط به سالهاي بعد را در لوايح بودجه سالانه منظور كند. همچنين مدارس ساخته شده بايد از نظر مقاومت در برابر زلزله به تاييد پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله و از نظر واجد شرايط بودن استحكام ساختمان و استانداردهاي لازم به تاييد وزارت مسكن و شهرسازي برسد.

گفته مي شود...
مجله «مطالعات كاتوليكي» به مديرمسئولي «چزاره كاوالري» عضو خليفه گري بدون مرز «اوپوس دئي» در شماره اخير خود، كاريكاتوري موهن بدون درج تصويري از حضرت رسول(ص) درباره ايشان به چاپ رسانده است.
اين كاريكاتور برپايه سروده بيست وهشتم كتاب «كمدي الهي» اثر دانته كشيده شده، به موضوع ديدار پيامبر(ص) از جهنم اشاره دارد.
در سال ۲۰۰۳ نيز اين نشريه در شماره ويژه خود از سياست هاي دولت بوش تمجيد و از احساسات ضدآمريكايي برخي از روحانيون كاتوليك انتقاد كرده بود.

رئيس دادگستري استان تهران:
قانون حفظ حقوق شهروندي از قوانين پرافتخار نظام است
ايسنا: رئيس دادگستري استان تهران، قانون حفظ حقوق شهروندي و احترام به آزادي هاي مشروع را از قوانين پر افتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست.
سيدعليرضا آوايي در جلسه هيأت نظارت و بازرسي بر حفظ حقوق شهروندي با تبريك سال نو و قدرداني از زحمات اعضاي هيأت حقوقي شهروندي، آنان را به تلاش و كوشش بيشتر در جهت انجام وظيفه خطير محوله با استعانت از الطاف الهي و در سايه رهنمودهاي آيت الله هاشمي شاهرودي دعوت كرد و اظهار داشت: بحمدالله اين هيأت از ابتداي تشكيل تاكنون منشاء فعاليت هاي قابل توجهي بوده است و به حق بايد گفت كه قانون حفظ حقوق شهروندي و احترام به آزادي هاي مشروع از قوانين پرافتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه به ابتكار قوه قضاييه و تصويب مجلس شوراي اسلامي حالت اجرايي به خود گرفته است.
وي تصريح كرد: اين هيأت همچون گذشته مبناي كارش اصلاح امور در شئون مختلف و در صورت نياز برخورد قانوني و قاطع با تخلفات احتمالي است، ضمن اين كه در همه حال رعايت قانون و جلب رضايت حق تعالي مدنظر خواهد بود.
در ادامه جلسه تعدادي از گزارش هاي تهيه شده از سوي هيأت هاي اعزامي به تعدادي از مراجع قضايي و انتظامي توسط دبير جلسه به ترتيب قرائت و پس از بحث و تبادل نظر كارشناسانه، حسب مورد تصميمات مقتضي اتخاذ و مصوبات جلسات قبل نيز به دقت پيگيري شد.
نامه نمايندگان براي تسريع در بررسي لوايح قضايي
از سوي ديگر ۵۲ نفر از نمايندگان در نامه به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار بررسي خارج از نوبت دو لايحه قبلي شدند.
در نامه  نمايندگان به حدادعادل آمده است: با توجه به گسترش صلح و سازش در اسلام ناب محمدي(ص) و تأثيرگذاري اين موضوع در توسعه  قضايي، لايحه  شوراي حل اختلاف در صحن علني مجلس خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار گيرد.
به علاوه نمايندگان در نامه  ديگري با اشاره به نقش محوري اصلاح قوانين قضايي و حقوقي بر پايه  سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه چهارم در توسعه  قضايي، خواستار رسيدگي خارج از نوبت به لايحه مجازات هاي جايگزين در صحن علني مجلس شدند.

اشغال ۱۰۰ درصدي تخت هاي ويژه بيماران رواني
مهر: با توجه به اينكه ضريب اشغال تخت هاي ويژه بيماران رواني ۱۰۰ درصد است، اين امر موجب درمان نامناسب اين قبيل بيماران خواهد شد.
دكتر سيد مهدي صميمي اردستاني، روانپزشك ضمن اعلام اين مطلب افزود: براساس آمارهاي سال ۲۰۰۱ تعداد تختهاي بيماران رواني در بيمارستان هاي كشور حدود ۷ هزار و ۸۵۰ تخت بوده است كه با افزايش آن در سالهاي اخير حداكثر اين ميزان ممكن است به ۱۰ هزار تخت رسيده باشد كه نسبت به تعداد بيماران هنوز با كمبود تعداد تخت مواجه هستيم.
وي اظهار داشت: بسيار به ندرت زماني كه بيمار داراي مشكلات رواني به بيمارستان مراجعه مي كند، تخت خالي در بيمارستان وجود دارد و اين امر مشكلات زيادي  را ايجاد مي كند.
استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: عدم بستري بيماران رواني نيازمند بستري، موجب عدم دريافت خدمات درماني مي شود و اين امر كاهش كيفيت زندگي را به همراه دارد. چون اين افراد به علت بيماري و عدم درمان كامل نمي توانند به درستي فعاليت هاي خود را انجام دهند.
وي در خصوص نگهداري بيماران رواني در منزل، توضيح داد: شايد بتوان اين بيماران را با همكاري و آموزش افراد خانواده در منزل نگهداري كرد اما كيفيت خدمات درماني در منزل در مقايسه با بستري بيمار در بيمارستان، مطلوب و كامل نخواهد بود.
از سوي ديگر مديركل بيمه گري و درآمد سازمان بيمه خدمات درماني با بيان اينكه بيماران رواني جزء بيماران صعب العلاج محسوب مي شوند، گفت: آئين نامه اجرايي بيماران صعب العلاج با هدف خدمت رساني مطلوب به اين گونه بيماران، در شوراي عالي بيمه در حال بررسي است.
دكتر محمد باقر هوشنگي گفت: براساس مصوبه دولت بيماران رواني جزء بيماران صعب العلاج محسوب مي شوند و بايد از خدمات بيماران صعب العلاج بهره مند شوند.
وي گفت: سازمان بيمه خدمات درماني موظف شده آمار دقيق اين بيماران را مشخص كند كه به طور حتم با اجراي اين امر در آينده اي نزديك شاهد افزايش خدمات به خصوص در ارتباط با مسائل بيمه اي اين قشر در جامعه خواهيم بود.
هوشنگي تصريح كرد: سازمانهاي بيمه گر به تنهايي با توجه به سرانه پاييني كه از بيماران رواني دريافت مي كنند، نمي توانند خدماتي در سطح بالاتر به اين بيماران ارائه كنند و اين امر كمك هاي ويژه دولت را مي طلبد.

ايران يك ميليون بي سواد زير ۳۰ سال دارد
012615.jpg
مهر: قائم مقام سازمان نهضت سواد آموزي اعلام كرد: يك ميليون نفر از جمعيت ۹ تا ۲۹ ساله كشور بي سواد هستند.
علي وطني در حاشيه مراسم توديع و معارفه مدير نهضت سواد آموزي مازندران، به خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر در ساري، گفت: شاخص  هاي سواد آموزي در استانها تغيير كرده است.
وي با بيان اينكه در بعضي از كشورهاي توسعه يافته، حداقل سواد افراد، دوره متوسطه است، افزود: با افزايش تكنولوژي و پيروزي علوم تجربي در كشور، شاخص  هاي سواد تغيير مي كند.
وطني اظهار داشت: مازندران در بسياري از شاخص  هاي سواد آموزي از استانهاي ديگر كشور برتر است.
همچنين با حكم رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران، موسي اميني به عنوان مدير نهضت سواد آموزي استان منصوب و از خدمات  خيرانديش قدرداني شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |