پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۴ - Apr 20, 2006
ليگ برتر فوتبال انگيزه هاي صباباتري و برق براي ايجاد حادثه
جشن قهرماني در ورزشگاه آزادي يا صباشهر؟
عكس : مجتبي جانبخش
012606.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: ليگ فردا به آخر مي رسد. قهرمان شناخته مي شود و يك دوره از مسابقات حرفه اي فوتبال كشور را پشت سر مي گذاريم و سپس جام جهاني در پيش است، رخدادي كه تماميت فوتبال جهان را در بر مي گيرد و ما هم در آن سهمي داريم. در آلمان ديگر بازيكنان پاس و استقلال رقيب يكديگر نخواهند بود. آنها در كنار يكديگر با نام ايران به ميدان مي روند تا با حمايت يكديگر افتخار ديگري براي فوتبال ما كسب كنند. فردا ليگ برتر در دو ورزشگاه خلاصه مي شود و تمام نگاه ها به اين دو بازي است. پاس با صباباتري در ورزشگاه اختصاصي صبا و استقلال با برق شيراز در ورزشگاه بزرگ آزادي. اگر هر دو بازي روند طبيعي خود را داشته باشد و براساس داشته هاي دو تيم به ارزيابي بنشينيم، استقلال بايد جام قهرماني را در دور زمين آزادي به گردش درآورد و پاس نيز با غلبه بر صباباتري نايب قهرمان شود. يك امتياز استقلال اين ويژگي را داشت كه در روز آخر بتواند با حريفي نسبتا ضعيف تر از حريف پاس (صباباتري) روبه رو شود و با پيروزي در مقابل آن قهرمان جام شود، اما در فوتبال حادثه خبر نمي كند و هيچ چيز در شرايط برابر از قبل قابل پيش بيني نيست و نمي توان با صراحت از پيروزي استقلال يا پاس گفت.
پاس در زمين حريف به ميدان مي رود، حريفي كه هم اندازه و هم سطح خود پاس است. شايد صبا به نوعي از نظر نفرات از پاس برتر هم باشد، اما آنچه از پاس يك مدعي ساخته است، كار گروهي (تيم ورك) اين تيم است. در واقع نقش مربي را مي توان در پشت نفرات تيم پاس و حركت هاي تيمي آنها به خوبي ديد. مصطفي دنيزلي فوتبال را خوب مي فهمد و درك بسيار قوي از بازي حريف و تيم خود دارد، بايد ديد صباباتري در مقابل پاس چگونه بازي خواهد كرد. صبا در هر سه خط بازيكنان و مهره هاي لازم را دارد، حتي دروازه بان صبا جزو بهترين ها در اين دوره است.
پاس به يك گل نياز دارد تا درصورت شكست استقلال و تساوي با برق بتواند جام را به دست آورد. استقلال براي قهرماني بايد تمام شك و شبهه ها را با پيروزي در مقابل برق از بين ببرد و قهرمان شود. استقلالي ها مي گويند: تيمي كه مي خواهد قهرمان شود بايد برق را ببرد. استقلال تنها، قرباني را نخواهد داشت و سعيد لطفي در پست او بازي خواهد كرد. صادقي و فكري خواهند آمد و بقيه نفرات قلعه نويي نيز در ميدان خواهند بود. طالبلو، صادقي، فكري، لطفي، نيك بخت، منصوريان، جباري، كاظمي، فرزاد مجيدي، عنايتي و سياوش اكبرپور بازيكنان استقلال براي نبرد نهايي و قهرماني خواهند بود. برق با همان پتانسيل موجود، اما با شيوه اي احتياطي و بسته بازي خواهد كرد. زلاتكو با ذهنيت حرفه اي هرگز حاضر نيست در اين بازي ريسك كند و با همان منطق فوتبال حرفه اي بازي مي كند و به شكست يك بر صفر نيز قانع است و چندان برايش مهم نيست پاس قهرمان شود يا استقلال.
رقيب پاس صباباتري شرايط جداگانه اي دارد. تيمي كه از ابتداي فصل به قهرماني چشم داشت و در ميانه راه دچار مشكلاتي شد و دوباره به پاخاست. صبا حالا مقام سوم را مي خواهد و براي احراز آن بايد بازي حساس با پاس را ببرد، در غير اين صورت سايپا با پيروزي بر فجرسپاسي جاي صبا را خواهد گرفت. استقلال و پاس تيم هاي اول و دوم خواهند بود و صبا و سايپا نيز براي كسب مقام سوم رقابت دارند. پس بازي با پاس براي صبا اهميت بيشتري دارد تا برقي كه شايد درصورت شكست راه آهن از شموشك در تهران و پيروزي برق بر استقلال بتواند از رده چهاردهم به سيزدهم دست پيدا كند.
در دو بازي حساس قهرماني فردا احتياط و تدبير فاكتورهاي پيروزي و قهرماني خواهند بود. شتاب و عصبيت، حادثه را بر منطق فوتبال پيروز خواهد كرد و قهرماني از كف خواهد رفت. استقلال با نفرات بهتر در كمال آرامش مي تواند با طي كردن روند طبيعي بازي به خواسته خود برسد و پاس با تدابير دنيزلي صبا باتري را به زمين خود مي كشد تا نتيجه را در نيمه زمين خلوت حريف از آن خود كند. ارزش هاي دو تيم مدعي قهرماني پنهان نيست و بر تكيه بر همين ارزش ها به پيروزي خواهند رسيد. فردا جشن قهرماني در صبا شهر برگزار خواهد شد يا در ورزشگاه بزرگ آزادي؟
در ديگر بازي ها حساسيت اين دو بازي وجود ندارد و آنها را به روزهاي آينده وا گذار مي كنيم.
برنامه بازي هاي
هفته پاياني( فردا)
صباباتري تهران _ پاس تهران
فجر شهيد سپاسي _ سايپا تهران
استقلال تهران _ برق شيراز
سپاهان اصفهان _ پرسپوليس تهران
ملوان انزلي _ ذوب آهن اصفهان
راه آهن تهران _ شموشك نوشهر
ابومسلم خراسان _ فولاد خوزستان
استقلال اهواز _ شهيد قندي يزد
تمام بازي ها راس ساعت ۳۰/۱۶ آغاز خواهد شد.

يزداني خرم نامزد عضويت در هيأت رئيسه
فدراسيون جهاني واليبال شد
012609.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: درپي درخواست رئيس فدراسيون بين المللي واليبال FIVB محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال ايران آمادگي خود را جهت عضويت در هيأت رئيسه فدراسيون جهاني اعلام كرد. فدراسيون بين المللي واليبال يكي از شرايط عضويت در هيأت رئيسه اين فدراسيون را از سوي اعضايش حضور تيم هاي اين كشورها در مسابقات نوجوانان و جوانان جهان اعلام داشته بود.در همين ارتباط دكتر «روبن اگوستا» رئيس فدراسيون جهاني واليبال با ارسال نمابري به فدراسيون واليبال ايران باتوجه به حضور تيم ايران در رقابت هاي نوجوانان و جوانان جهان از يزداني خرم خواست تا خود را نامزد حضور در انتخابات هيأت رئيسه كند.با تغيير كردن شرايط عضويت در كميته هاي مختلف فدراسيون جهاني واليبال ازجمله هيأت رئيسه، بسياري از اعضاي كنوني آن به خصوص از كشورهاي چين و ژاپن جاي خود را به نفرات جديد و تازه نفس خواهند داد.
تيم ملي جايگاه ممتازهاست
اگرچه هنوز رسما نام مربيان داخلي تيم ملي و اولين گروه از دعوت شدگان به اردوي تيم ملي بزرگسالان منتشر نشده است، اما برخي ها به فراخور سليقه و ميل خود نام افراد مورد علاقه شان را به عنوان از پيش انتخاب شدگان معرفي مي كنند. آن هم افرادي كه هرگز در دسته برترين ها و ممتازها نبوده و اكنون هم نامي از آنان درميان نيست!قطعا فدراسيون واليبال فقط به نظرات كميته فني اكتفا نكرده و در انتخاب شايسته ها نظر دلسوزان و كارشناسان آگاه را هم لحاظ مي كند. با چنين مقبوليتي مربيان و بازيكنان برگزيده مي توانند در سايه همدلي و آرامش موفقيت هاي بيشتري را به واليبال ارزاني دارند. تجربه دو رويداد سال پيش را هم فراموش نكنيد و بهترين بودن به لحاظ فني و اخلاقي را ملاك انتخاب قرار دهيد.

برزيل همچنان درصدر برترين تيم هاي جهان
ايرنا: در تازه ترين  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  برتر جهان  در سال  ۲۰۰۶ كه  عصر چهارشنبه  از سوي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) اعلام  شد، تيم  آرژانتين با چهار پله  سقوط در مكان  هشتم  قرار گرفت . به  گزارش  سايت  رسمي فيفا، تيم  ملي  فوتبال  آرژانتين  با كسب  ۷۵۳ امتياز همراه  با تيم  پرتغال  در رده  هشتم  برترين  تيم هاي  فوتبال  جهان  در ماه گذشته  ميلادي  ايستاد.اسامي  ده تيم  برتر فوتبال  جهان  به  شرح  زير است :
برزيل  ۸۳۰ امتياز، جمهوري  چك  ۷۷۹ امتياز، هلند ۷۷۴ امتياز، آمريكا ۷۶۰ امتياز، اسپانيا ۷۵۹ امتياز، مكزيك  ۷۵۸ امتياز، فرانسه  ۷۵۴ امتياز، آرژانتين  ۷۵۳ امتياز، پرتغال  ۷۵۳ امتياز، انگليس  ۷۴۴ امتياز
ايران سه پله سقوط كرد
در جديدترين  فهرست  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا)، تيم  ملي  فوتبال ايران  با سه  پله  سقوط نسبت  به  ماه  گذشته  ميلادي  در رده  بيست  و دوم  قرارگرفت .
به  گزارش  سايت  فيفا، ايران  با ۶۹۲ امتياز در بين  تيم هاي  آسيايي  پس  ازتيم  ژاپن  در مكان  دوم  قرار دارد. اما در اين  فهرست ، تيم هاي  هم  گروه  ايران  در جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان صعود داشتند. تيم  مكزيك  با يك  پله  صعود در مكان  ششم ، پرتغال  با دو پله  صعود در رتبه  هشتم  و آنگولا با دو پله  صعود در رده  پنجاه  و هشتم  ايستادند.
رده بندي  پنج  تيم  برتر آسيا در جدول  رده بندي  فيفا به  اين  شرح  است  :
ژاپن ۷۰۹ امتياز ، ايران ۶۹۲ امتياز، كره جنوبي  ۶۷۸ امتياز، عربستان  ۶۵۵ امتياز، استراليا ۶۱۴ امتياز

زلاتكو ايوانكوويچ: ۱۹ بازيكن برق شيراز را نمي خواهم
گروه ورزشي: زلاتكو ايوانكوويچ سرمربي تيم فوتبال برق شيراز در گفت وگو با خبرگزاري ايرانيوز گفته است: حضور من در برق شيراز ربطي به برادرم برانكو ندارد و اضافه كرده: براي فصل بعد اگر در شيراز بمانم اين تيم را متحول مي كنم. وي كه توانست در آخرين هفته هاي ليگ برتر، برق را در دسته برتر حفظ كند براي فصل آينده تنها ستار زارع، گودرزي، احسان راستي، اميري، پرهيزكار و باقري نيا را مي خواهد و بقيه بازيكنان را جواب خواهد كرد.

آغاز پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني كشور
طالقاني: غايبين شانسي در تيم ملي ندارند
گروه ورزشي: شصت وششمين دوره پيكارهاي كشتي آزاد قهرماني كشور از صبح امروز در سالن ۶ هزار نفري امام خميني(ره) كرمانشاه آغاز مي شود. نزديك به ۳۰ تيم براي حضور در اين دوره از مسابقه ها خود را به كرمانشاه رسانده اند و عصر ديروز نيز كشتي گيران شركت كننده به روي باسكول وزن كشي رفتند.
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي اعلام كرده است اگر كشتي گيران مطرح در اين رقابت ها شركت نكنند، از مسابقات انتخابي تيم ملي محروم خواهند شد.
تيم ميزبان كرمانشاه با دو تيم در اين مسابقات حضور دارد. بابك نورزاد، فريدون قنبري، مسعود مصطفي جوكار، سعيد ابراهيمي، جعفر دليري، مصطفي آخوندي، سعيد واگذاري، ياسر قرباني، جليل جگرگوشه و جلال لطيفي از جمله  چهره هاي سرشناس كشتي كشور در اين رقابت ها هستند. تيم هاي مازندران، تهران، كرمانشاه و همدان مدعيان اصلي قهرماني در مسابقه هاي كشتي آزاد كشورند.

ناكامي نمايندگان بسكتبال لبنان در تهران و بيروت
گروه ورزشي: در دور نخست مرحله نيمه نهايي ليگ بسكتبال غرب آسيا نمايندگان ايران و سوريه بر حريفان لبناني خود چيره شدند. در غياب الرياض لبنان، غايب بزرگ اين بازي ها ساجس و بلواستارز برآورنده انتظارات حداقل در دور اول نيمه پاياني نبودند. هرچند كه هنوز آنها فرصت براي جبران گذشته دارند.اگر صباباتري در تهران ۸۹ بر ۸۱ بر بلواستارز غلبه كرد، الجلاي سوريه شكست دهنده صنام در مرحله قبل در بيروت توانست با نتيجه ۸۸ بر ۸۲ مقابل ساجس پيروز شود.

تكليف فردا مشخص مي شود:
دو جام براي يك قهرمان
گروه ورزشي: در آستانه بازيهاي استقلال با برق و پاس با صبا، حواشي و خبرهاي تمرين اين دو تيم خواندن دارد.
استقلال فعلاً يك امتياز پيش است و در صدر قرار دارد. آبي ها از ديشب به اردو رفته اند. اين اولين بار است كه استقلال در ديداري به جز با پرسپوليس،  يك روز به اردوي تداركاتي اش مي افزايد. امروز ظهر نيز وزير رفاه به همراه اعضاي هيأت مديره ناهار را با بازيكنان و كادر فني مي خورند.
استقلال، پيروز قرباني را ندارد و محمود و فكري و رضا عنايتي مصدوم هستند. چهار روز تمرين سبك براي دو بازيكني كه استقلالي ها هر طور شده بايد به ميدان بفرستند.
استقلال حتي فكر گرماي روز جمعه را نيز كرده است. هواي جمعه ۲۸ درجه بالاي صفر است و نسبت به روزهاي اين هفته گرمتر مي شود. اين تيم به دستور قلعه نويي يك ساعت زودتر از ساعت بازي (۳۰/۱۶) تمرين مي كند.
امير قلعه نويي مي گويد براي پيروزي مقابل برق شيراز آماده و متحد هستيم. او مي گويد طبق برآورد ما صدهزار استقلالي به ورزشگاه مي آيند و بزرگترين جشن قهرماني را خواهيم گرفت.
تيم پاس هم براي كم  كردن استرس و اضطراب بازي آخر، يك روز تمرينات را تعطيل كرد و سعيد تكين دستيار دنيزلي كه در سال جديد راهي كشورش شده بود به تهران برگشته است. پاس محمد نصرتي، خسرو حيدري و ستار همداني را ندارد اما عيسي تراوره و پژمان جمشيدي آماده شده و به تركيب بازگشته اند. بهنام ابوالقاسم پور يكي از نفراتي كه چندي بود از تيم اخراج شده بود نيز قرار بود كه به تمرينات پاس بازگردد اما تا ديروز خبري از ابوالقاسم پور نشد.
نظر دنيزلي سرمربي پاس هم جالب است، او مي گويد: پاس بايد تا هفته قبل قهرماني اش را قطعي مي كرد و اگر استقلال به اين عنوان دست يابد تنها به دليل شانسي است كه به آنها داديم. در فوتبال هر اتفاقي ممكن مي شود و ما براي قهرماني مي جنگيم.
آخرين تمرين پاس و استقلال پشت درهاي بسته
تمرينات پاس در ورزشگاه دستگردي تهران در شرايطي برگزار مي شود كه با نظر مصطفي دنيزلي، سرمربي تيم پاس از حضور خبرنگاران در محل تمرين اين تيم جلوگيري مي شود.
به گزارش ايسنا، تمرين صبح پاس سبك و همراه با آرامش بسيار بود. در ابتداي تمرين، تمامي نفرات به گرم كردن و انجام حركات كششي پرداختند، تمرينات تكنيكي از جمله حركت با توپ، پاس هاي تك ضرب و حركات انفرادي تمرين بعدي بازيكنان بود. سپس بازيكنان در ۲ گروه تقسيم شده و به بازي پرداختند. پاسكاري عرضي و مرور برنامه هاي تكنيكي بخش بعدي تمرينات تيم پاس بود. تمرينات استقلال نيز با شرايطي مشابه و به دور از چشم خبرنگاران برگزار مي شود.
دو جام براي قهرماني
به دليل مشخص نبودن قهرمان ليگ، فدراسيون فوتبال برنامه مشخصي براي تجليل از تيم قهرمان ندارد. فدراسيون فوتبال دو جام را در ورزشگاه آزادي و صباشهر با حضور نماينده ويژه اش مستقر خواهد كرد تا در صورت قهرماني هر كدام از دو تيم استقلال تهران يا پاس، به آنها اهدا كند. محمد صادق درودگر نماينده فدراسيون در صباشهر و محمد نبي نماينده فدراسيون فوتبال در آزادي خواهد بود.

رقابت هاي وزنه برداري جوانان آسيا
پولاد مردان جوان ايران بر بام آسيا
012600.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان:سعيد علي حسيني با بالاي سر بردن وزنه هاي ۱۷۵ و ۲۰۰ كيلوگرمي به ۳ مدال طلا دست يافت و با اين نتيجه تيم نفت اهواز قهرمان پنجمين دوره مسابقات وزنه برداري جوانان باشگاه هاي آسيا شد و تيم نفت و گاز مسجد سليمان در مكان دوم ايستاد. در ادامه مسابقه هاي وزنه برداري جوانان باشگاههاي آسيا روز گذشته وزنه برداران كشورمان در اوزان ۸۵ ، ۹۴ ، ۱۰۵ و ۱۰۵+ كيلوگرم به ميدان رفتند كه حاصل كارشان كسب ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز بود.
احسان دارا بيگي وزنه بردار جوان باشگاه نفت مسجد سليمان در وزن ۸۵ كيلوگرم در جدال با جيانگ مو وزنه بردار چيني صاحب مدال نقره مجموع اين وزن شد. دارا بيگي با حد نصاب ۳۱۵ كيلوگرم در جايگاه دوم قرار گرفت. او در يكضرب با زدن وزنه ۱۴۲ كيلوگرم به مدال طلا دست يافت و در دو ضرب نيز با ركورد ۱۷۳ كيلوگرم صاحب مدال برنز شد. وزنه بردار چيني نيز ۱۴۲ كيلوگرم در يكضرب و ۱۸۰ كيلوگرم در دو ضرب را بالاي سر مهار كرد.
در وزن ۹۴ كيلوگرم نواب نصير شلال از تيم نفت اهواز در رقابت با حريفان خود با ركورد مجموع ۳۴۷ كيلوگرم در مكان سوم قرار گرفت. نصير شلال در حركت يكضرب با ۱۵۷ كيلوگرم به مدال نقره رسيد و در حركت دو ضرب با ركورد ۱۹۰ كيلوگرم به مدال برنز قناعت كرد. سعيد اوف از ازبكستان با مجموع ۳۵۰ كيلوگرم در اين وزن اول شد. الفراهان وزنه بردار عراقي به دليل سبكي وزن با ركورد ۳۴۷ كيلوگرم يك پله بالاتر از نصير شلال به مدال نقره دست يافت. همچنين در رقابت هاي دسته ۱۰۵ كيلوگرم رضا تيموري از تيم نفت اهواز با بالاي سر بردن وزنه هاي ۱۶۵ و ۱۹۵ كيلوگرم در مجموع با ركورد ۳۶۰ كيلوگرم به ۳ مدال طلا دست يافت. در اين وزن اسكندر از ازبكستان با مجموع ۳۴۶ كيلوگرم دوم شد و وزنه برداري از كشور قزاقستان با ركورد ۳۰۱ كيلوگرم در مكان سوم ايستاد.
ياسين نامداري وزنه بردار تيم نفت مسجد سليمان با ركورد ۱۳۵ كيلوگرم در حركت يكضرب اين وزن يك مدال برنز به دست آورد.

خبرهاي فوتبال جهان
012603.jpg
رونالدينيو: به اين پيروزي نمي توان اطمينان كرد
گروه ورزشي _ حسن حيدري: با هنرنمايي رونالدينيو بارسلونا يك گام به شهر نورباران پاريس كه فينال ليگ قهرمانان در آن برگزار مي شود نزديك شد.
بارسلونا در بازي رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان با پيروزي يك بر صفر مقابل آث ميلان اولين شكست خانگي اين فصل تيم ايتاليايي را در جوزپه مه آتزا رقم زد.
با اين پيروزي باارزش شانس بارسلونا براي رسيدن به فينال تا حد زيادي افزايش يافت.
لودويك ژولي مهاجم فرانسوي كه در غياب لارسن در تركيب اصلي قرار گرفته بود در دقيقه ۵۶ روي پاس استثنايي رونالدينيو تنها گل اين بازي را به ثمر رساند.
در اين بازي بارسلونا احاطه كامل بر بازي داشت و موفق شد تمامي نيروهاي مؤثر ميلان را در ميدان خنثي كند.
رونالدينيو در گفت وگو با كانال پلاس تلويزيون اسپانيا گفت: اين يك پيروزي خوب در مقابل يك تيم بزرگ بود.
وي در ادامه گفت: ما بازي خيلي خوبي را در نيمه اول به نمايش گذاشتيم و اين روند در نيمه دوم نيز ادامه داشت.
وي در پايان گفت: عليرغم اين پيروزي نبايد به آن اطمينان كرد و براي صعود ۹۰ دقيقه ديگر باقي مانده است.
جرارد و آدريانو در رئال مادريد
تيم رئال مادريد كه در اين فصل نتايج بسيار ضعيفي را در ليگ اسپانيا به دست آورد و به هيچ جام در اين فصل دست پيدا نكرد، از هم اكنون خواهان به خدمت گرفتن بازيكنان طراز اول است تا قواي تيمي خود را براي فصل آينده تقويت كند.
در فاصله تنها ۵ هفته به پايان بازي هاي لاليگا بنيتو فلورو مدير ورزشي باشگاه رئال مادريد اعلام كرد كه اين باشگاه قصد دارد تا آدريانو و استيون جرارد را براي فصل بعد به خدمت بگيرد.
با توجه به اين كه چندين تن از ستارگان رئال در پايان اين فصل از اين تيم اسپانيايي جدا خواهند شد اين تصميم رئالي ها منطقي به نظر مي رسد.
فلورو درمورد اين دو بازيكن گفت: جرارد و آدريانو داراي قابليت هاي زيادي هستند كه مي توانند نقاط ضعف تيم ما را پوشش دهند.
نيمه نهايي جام يوفا
جام يوفا نيز امشب شاهد برگزاري دو ديدار از مرحله نيمه نهايي خواهد بود.
در روماني تيم استه آ وا بخارست ميزبان تيم پرستاره ميدلزبرو است. هاسل بنك، زندن و... نفرات سرنوشت سازي هستند كه تيم انگليسي را تا اين مرحله رهنمون كرده اند.
استيومك لارن در اين باره گفت: در بازي هاي قبلي تمام نفرات خود را در اختيار داشتيم و اميدوارم در اين بازي نيز بتوانيم به پيروزي برسيم. شكست استه آ وا بخارست كار بسيار دشواري است كه به نظر مي رسد بتوانيم به اين مهم دست پيدا كنيم.
تيم استه آوا در ۱۰ مسابقه قبلي خود تنها ۳ گل دريافت كرده كه اين يك ركورد خوب به شمار مي رود.دانيل اپويتا يكي از بازيكنان اصلي خطوط حمله استه آ وا است كه بعد از پايان دوران مصدوميتش در خط حمله قرار مي گيرد.در بازي ديگر اين مرحله تيم شالكه درآلمان به مصاف سوي يا مي رود. تيم آلماني در سال ۱۹۹۷ يك بار قهرمان جام يوفا شده است و تجربه حضور در اين سطح فوتبال را دارد درحالي كه سوي يا براي اولين بار به مرحله نيمه نهايي يك جام معتبر اروپايي صعود مي كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |