پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۴ - Apr 20, 2006
آزادراه تهران- پرديس سال آينده افتتاح مي شود
گروه شهري: عمليات احداث آزادراه تهران- پرديس به طول ۲۴ كيلومتر در سال ۸۱ آغاز و در سال ۸۶ به بهره برداري خواهد رسيد.
اين پروژه با اعتباري معادل ۵۵۶ ميليون ريال و با مشاركت بانك مسكن، سازمان توسعه راه ها و شركت آزادراه تهران- پرديس در حال احداث است كه تاكنون ۳۹ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
همچنين در سال جاري ۳۶۲ كيلومتر آزادراه از جمله آزادراه اهواز- بندرامام، سرچم- قوري گل واقع در آزادراه زنجان- تبريز و آزادراه كنارگذر غربي اصفهان افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
براساس اين گزارش آزادراه زنجان _تبريز مشتمل بر محورهاي زنجان- سرچم، سرچم- قوري گل و قوري گل- تبريز و به طول ۲۸۵ كيلومتر كه عمليات احداث آن از سال ۷۵ آغاز شده است، امسال افتتاح خواهد شد.
اعتبار كل اين پروژه ۳ميليارد و ۲۸۱ ميليون و ۷۰۴ هزار ريال اعلام شد كه با سرمايه گذاري بانك هاي ملي، صادرات و رفاه عمليات اجرايي به روي محور آغاز شده و از زنجان تا پرچم به طول ۸۲ كيلومتر مورد بهره برداري قرار گرفته است.
همچنين عمليات احداث آزادراه اهواز- بندرامام به طول ۹۲ كيلومتر از سال ۸۱ آغاز و در سال جاري مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
اعتبار كل اين پروژه ۹۵۰ ميليون ريال اعلام شده كه با مشاركت بنياد مسكن انقلاب اسلامي عمليات اجرايي آن در حال انجام است.

سال تحول و قانونگرايي در ناوگان تاكسيراني تهران
شهرداري مصمم به اجراي نرخ مصوب كرايه تاكسي است
گروه شهري: شهرداري تهران مصمم است مصوبه نرخ جديد كرايه تاكسي ها توسط شوراي اسلامي شهر را به طور قطعي اجرا كند.
به گزارش همشهري دكتر محمد باقر قاليباف گفت: من فكر نمي كنم غير از اين به جهت اجرايي امكان پذير باشد چرا كه اين نرخها غير از چند مسير كه نياز به تجديد دارد عموما منصفانه و به طور متوسط با ۱۵ درصد افزايش قيمت مواجه است چرا كه پس از مدتها بررسي،سعي شده در تعيين نرخها رعايت حال همه اعم از مسافران و رانندگان تاكسي لحاظ شود.
وي ايراد وارده از سوي فرمانداري را به لحاظ شكلي موجه دانست ولي اظهار داشت نيازي به رسانه اي شدن اين قضيه نبود چرا كه به راحتي از طريق يك تماس تلفني از سوي فرمانداري هم قابل حل و پيگيري بود.
قاليباف ديروز در جريان بازديد هفتگي خود از مناطق با حضور در منطقه ۱۰ طي سخناني گفت: براي اداره بهينه شهر تهران، رعايت كرامت انساني، كاهش هزينه ها و تقاضاي سفر، برنامه ريزي براي اجراي شهرداري الكترونيك در دستور كار مديريت شهري قرار دارد تا با استفاده از IT و سيستم تحت وب امورات شهرداري در ابعاد مختلف جنبه اجرايي به خود گيرد.
قاليباف در اين باره خواستار هماهنگي و همكاري ديگر سازمانهاي متولي شد و با ذكر مثالي از منطقه ۶ گفت: هم اكنون بحث صدور پروانه، بازديد، پايان كار، اطلاع از روند و مراحل پيشرفت كار در پرونده ها و... در منطقه ۶ از طريق نرم افزارهاي طراحي شده و اينترنت به طور آزمايشي به اجرا درآمده كه بعد از رفع اشكالات احتمالي در كليه مناطق عملياتي خواهد شد.
وي خبر داد: به زودي ظرف ۸-۷ روز آينده تكليف احداث ارائه بزرگراه زين الدين مشخص خواهد شد.
قاليباف در اينباره به دو مرحله شكايت كيفري و حقوقي مطرح شده از سوي سازمان جنگلها اشاره كرد كه در برهه نخست قوه قضاييه راي به نفع شهرداري تهران صادر كرده و شكايت حقوقي دوم هم در مرحله رسيدگي است.
شهردار تهران اظهار اميدواري كرد با توجه به تاييد قانوني بودن كار از سوي قوه قضاييه  احداث ادامه بزرگراه زين الدين به زودي آغاز شود.
وي دليل خرابي آسفالت پل كالج در بعضي نقاط كه پس از ۹ روز از زمان افتتاح آن رخ داد را رطوبت هوا اعلام كرد و گفت: با توجه به بارندگي شديد و افزايش رطوبت هوا از همان زمان افتتاح پل، در ضلع شمال آن متوجه اشكالاتي شديم كه نيازمند اصلاح مجدد بود اما از يك طرف ضرورت گشايش پل به منظور رفع مزاحمت در تردد شهروندان و از طرف ديگر انتظار براي رسيدن روزهاي خشك و رفع رطوبت زمين انجام كار به شكل اصولي و فني را به تعويق انداخت وگرنه روكش آسفالت پل كالج كاملا استاندارد و اشكال پيش آمده جدي نيست و به راحتي قابل رفع است.

از تقاطع رسالت تا ميدان سپاه:
تكميل بزرگراه شهيد صياد شيرازي به زودي آغاز مي شود
012450.jpg
گروه شهري: طرح تكميل ارائه بزرگراه شهيد صياد شيرازي از تقاطع رسالت تا ميدان سپاه در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفت.
همشهري در اين باره به نقل از مهندس ايلخاني شهردار منطقه ۷ مي نويسد: بزرگراه صياد شيرازي از تقاطع رسالت با ورود به منطقه ۷ بعد از عبور از خيابان پليس به شكل تقاطع به خيابان شهيد مطهري متصل شده و از آنجا تا ميدان سپاه ادامه خواهد يافت.
ايلخاني گفت: در صورت تكميل اين طرح از بار ترافيكي خيابان شريعتي و پل سيد خندان به نحو چشمگيري كاسته خواهد شد.
وي گفت: طرح تملك ۳۰ واحد از املاك معارض واقع در خيابان پليس را به وسعت ۵۶۰۰ مترمربع در دست اقدام داريم كه با تعدادي از مالكان به توافق رسيديم و مابقي به دليل مواجه بودن با مشكلات حقوقي هنوز معطل مانده كه به نظر مي رسد ظرف يكي دو ماه آينده آزاد شود تا پس از آن معاونت فني عمراني شهرداري تهران به سرعت وارد فاز اجرايي ادامه بزرگراه صياد در خيابان پليس شود.
وي هزينه تملك املاك واقع در سر راه بزرگراه صياد شيرازي تنها از محدوده منطقه ۷ را دست كم يكصد ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: منطقه ۷ به عنوان بخش مركزي تهران روزانه پذيراي حجم انبوهي از خودروهايي است كه از محورهاي جنوبي به سمت شمال تهران در حركت هستند و از آنجا كه در شهر تهران مسيرهاي بزرگراهي شمالي _ جنوبي در مقايسه با شرقي _ غربي كمتر است، احداث بزرگراه صياد مي تواند تأمين كننده راهنماي دسترسي مورد نياز آن دسته از شهرونداني باشد كه روزانه در محورهاي جنوب به شمال و برعكس در حركتند.
ايلخاني اظهار داشت: با احداث ادامه بزرگراه صياد ضمن كاهش بار ترافيكي مركز شهر امكان دسترسي به بزرگراههاي بابايي _ همت و رسالت فراهم خواهد شد.
وي طول مسير بزرگراه صياد شيرازي از بزرگراه نياوران تا ميدان سپاه را ۵/۸ كيلومتر اعلام كرد و در پاسخ به وجود يا عدم وجود طرحي براي هدايت ترافيكي كه از طريق صياد به ميدان سپاه منتقل مي شود گفت: قطعاً طرح ادامه ميدان سپاه به سمت خيابان مصطفي خميني مطرح است و كارشناسان مشغول بررسي آن هستند ولي ريزدانه و متراكم بودن بافت هاي مسكوني دور اين نقطه از شهر كار تملك املاك معارض واقع بر سر راه طرح را هزينه بر و كسب توافق مالكان براي واگذاري املاكشان را متضمن وقت طولاني مي سازد اما اميدواريم تا تصويب طرح جامع و تفصيلي شهر تهران و تعيين تكليف نهايي اين محدوده يكسري طرح هاي مقطعي نظير تغيير مسيرها و اعمال سيستم مديريت ترافيك كار كنترل ترافيكي كه از بزرگراه صياد به ميدان سپاه منتقل مي شود را به انجام برسانيم.

عوارض تمديد پروانه ساختماني
012456.jpg
ايرنا: شهرداري تهران اعلام كرد:طبق مصوبه ۴۳شوراي اسلامي شهر تهران، ساختمان هاي نيمه كاره ملزم به پرداخت عوارض تمديد پروانه ساختماني شدند. ساختمان هايي كه ضوابط و مقرارت تعيين شده از سوي معاونت شهرسازي و معماري را رعايت نكنند ملزم به پرداخت عوارض براي تمديد پروانه ساختماني خواهند بود. ساختمان هايي كه پروانه ساختماني آنها مربوط به سنوات گذشته است و عمليات اجرايي آن در مراحل مختلف متوقف مانده و اين عمليات براساس گزارش شروع به كار مهندس ناظر آغازشده و تاقبل ازپايان مهلت دوساله، گزارش مهندس ناظر در دفاتر منطقه مربوطه به ثبت رسيده است، ساختمان نيمه كاره محسوب مي شود.

شماره گذاري وانت پيكان
012447.jpg
ايسنا: ممنوعيت شماره گذاري «وانت پيكان» با تست مجدد اين خودرو از سوي سازمان حفاظت محيط زيست لغو شد.به دنبال اعلام سازمان حفاظت محيط زيست در نامه اي به معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي مبني بر ممنوعيت شماره گذاري وانت پيكان از فروردين ماه سال جاري، با توجه به آلايندگي اين خودرو و عدم توانايي در كسب استاندارد آلايندگي يورو ۲ ، سرانجام در پي درخواست تست مجدد «وانت پيكان» از سوي ايران خودرو، با اين درخواست موافقت شد.سيدخلاق ميرنيا، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: لغو اين ممنوعيت طي نامه اي روز شنبه به راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام مي شود.

بازارچه هاي سيار خوداشتغالي
012441.jpg
ايرنا: معاون  امور اجتماعي  شهرداري  تهران  از راه اندازي  بازارچه هاي  سيار خوداشتغالي  براي  فعاليت  خانواده هاي  كم  درآمد پايتخت  در سال  جاري  خبر داد.
احمد نوريان  اظهار داشت : شهرداري  از سال  گذشته  توجه  به آسيب  پذيران  پايتخت  را دررئوس  برنامه هاي  خود قرار داده  و در ابتداي  امر رسيدگي  به  بي خانمان ها درقالب  پنج  مركز و جمع آوري  و ساماندهي  آنها ونيز توجه  به زنان  سرپرست  خانوار را با راه اندازي  مراكز كارآفريني  اجرا كرد.وي  افزود: سال  گذشته  ۱۴ بازار خوداشتغالي  در تهران  فعال  شد و با توسعه آن  در سال  جاري ، تحرك  اقتصادي  خانواده هاي  نيازمند بيشتر مي شود.

كاهش نرخ تاكسي
واحد مركزي خبر: استاندار تهران از كاهش قطعي نرخ تاكسي در تهران خبر داد. دانشجو با بيان اينكه افزايش نرخ تاكسي در استان تهران تخلف از قانون بوده است، گفت: شهرداري و شوراي شهر موظف به جلوگيري از اين افزايش قيمت هستند. وي ادامه داد: افزايش نرخ تاكسي  در بعضي از مناطق استان تهران به ۱۰۰درصد رسيده است.

نگاه
012438.jpg
علي درخشي

در ديدار اتحاديه بين المللي شهرداري هاي هلند با معاون اجتماعي شهرداري تهران مطرح شد
اعتماد بين مردم و مسئولان سرمايه اصلي
مديريت شهري است
گروه شهري: نمايندگان اتحاديه بين المللي شهرداري هاي هلند و مديران معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران بنابه هماهنگي صورت گرفته ازسوي امور شوراهاي وزارت كشور با يكديگر ديدار كرده و درخصوص مديريت خوب شهري به تبادل تجربه ها پرداختند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين ديدار احمد نوريان با توصيف توانمندي ها و ويژگي هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي ايران و موقعيت برتر اين كشور در سطح منطقه و جهان، گفت: ايران موقعيت استراتژيك خاصي در منطقه دارد و كانون مبارزات ضداستعماري و ضد استكباري در طول اعصار بوده و هم اكنون نيز مركز تحولات سياسي و فرهنگي خاورميانه و جهان اسلام است.
معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اينكه بيش از ۲۰ درصد جمعيت كشور در تهران مستقر بوده و اين شهر با ۵/۷ ميليون نفر جمعيت، مهمترين كانون جمعيت خاورميانه است، تصريح كرد: تهران جزو ۱۰ شهر بزرگ آسيا و يكي از ۲۰ كلانشهر دنيا محسوب مي شود.
به گفته وي، در حالي كه يك ميليارد نفر از مردم جهان در حاشيه شهرهاي بزرگ زندگي مي كنند و داراي وضعيت معيشتي و بهداشتي نامطلوبي هستند؛ ولي در شهرهاي بزرگ كشور ما اين مسأله در مقايسه با شهرهاي مشابه دنيا بسيار كمرنگ تر است.
نوريان با استناد به آمار اينترپل (پليس بين الملل) گفت: آمار جرائم، آسيب ها و ناهنجاري ها در تهران و ديگر شهرهاي كشور در مقايسه با كشورهاي ديگر بسيار پايين تر است.
وي با تأكيد بر وجود سرمايه هاي عظيم اجتماعي در تهران به عنوان ام القراي جهان اسلام، افزود: در تهران وجود ايمان قوي در بين شهروندان از جمله اين سرمايه ها است كه موجب وحدت و انسجام جامعه و مردم مي شود و شهروندان با تكيه بر اين سرمايه، وظايف و تكاليف خود را به عنوان يك وظيفه شرعي انجام مي دهند.
معاون اجتماعي شهرداري تهران، ارتقاي آگاهي ها در بين شهروندان را از ديگر سرمايه هاي اجتماعي كشور برشمرد و اضافه  كرد: ميانگين سطح تحصيلات در كشور ۹۲ يا ۹۳ درصد اعلام شده است كه اين رقم در تهران بيش از ۹۰ درصد جمعيت را در برمي گيرد.
معاون اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به برنامه ريزي هاي جامع صورت گرفته از سوي مديريت شهري براي اداره بهتر كلان شهر تهران اظهار كرد: رويكرد منطقه محوري، استراتژي است كه مديريت شهري به منظور تنظيم فعاليت شهري، پاسخگويي به نياز مردم در مناطق، كاهش رفت و آمد و حل مشكلات شهروندي در منطقه خودشان، پيش روي قرار داده است.
وي اضافه كرد: در كنار رويكرد منطقه محوري، توسعه محله اي، جهت گيري اي است كه از زواياي مختلف در شهرداري به آن پرداخته مي شود و ثقل فعاليت ها از جنس فرهنگي و اجتماعي است.
نوريان گفت: برنامه ريزي هاي ما به گونه اي است كه هويت فرهنگي- اجتماعي محلات را تقويت كنيم، هرچند در حال حاضر اين انسجام تا حدي وجود دارد. ولي با توجه به توسعه شهرها و تبديل آنها به كلان شهرها بايد توجه بيشتري به اين امر شود.
در ادامه مراسم اسكفو، رئيس اتحاديه بين المللي شهرداري هاي هلند و شهردار شهر آلفن هدف از اين ديدار را انتقال تجربه هاي شهرداري هاي دو كشور در زمينه هاي مديريتي، فرهنگي و اجتماعي عنوان و تصريح كرد: هدف هيأت هلندي آشنايي بيشتر با كشورهاي اسلامي و برقراري ارتباط نزديك تر بين جوامع محلي هلند و كشورهاي ديگر است.
وي افزود: آماده ايم تا با همكاري وزارت كشور، دو شهرداري منتخب از بين شهرهاي مختلف ايران انتخاب كرده و طرح پايلوت مديريت خوب را به منظور تقويت مديريت محلي و مشاركت مردم در مديريت شهري اجرا كنيم.
در پايان اين نشست مديران بخش هاي مختلف معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به بيان تجربه هاي خود در حوزه هاي مختلف پرداخته و پيشنهاد اجراي طرح هايي نظير پروژ ه نشريه همشهري محله و... را به هيأت هلندي دادند.

بازديد يك هيأت بين المللي از زندان قزلحصار
ايرنا: هيات  ۵۷ نفره  بين المللي  شامل  مسئولان  و كارشناسان  امور بهداشتي  و اجتماعي  روز چهارشنبه  از زندان  قزلحصار كرج  ديدن  كرد.
«گلاره  مستشاري» كارشناس  دفتر كاهش  تقاضا و مقابله  با مواد مخدر و جرم سازمان  ملل  متحد در ايران  بررسي  و تبادل  تجارب  كارشناسان  در زمينه  پيشگيري  از اعتياد و ارتقاي  سطح  بهداشت  بين  زندانيان  را از اهداف  اين  ديدار برشمرد.
وي  تأكيد كرد: با توجه  به  اثرات  مخرب  تزريق  مواد مخدر در گسترش  بيماري  ايدز، دستيابي  به  راهكارهاي  عملي  براي  كاهش  اين  معضل  به  خصوص  در زندانها ضروري  است .
مستشاري  يادآور شد: اين  ديدار در ادامه  همايش  پيشگيري  از ايدز در ميان  معتادان  تزريقي  كه  به  مدت  سه  روز در تهران  جريان  داشت ، انجام  شد.
در اين  ديدار كارشناساني  از كشورهاي  افغانستان ، پاكستان ، تاجيكستان ، ازبكستان ، قرقيزستان ، اتريش ، آلمان ، استراليا، روسيه  و نيجريه  حضور داشتند.

مدير اجرايي پروژه تعريض روكش پل كالج:
نقايص احتمالي رفع مي شود
مدير اجرايي پروژه تعريض روكش پل كالج گفت: برخي نيازهاي اصلاحي در اين طرح وجود دارد كه غيرعادي نبوده و دليل اصلي آن انجام بسيار فشرده عمليات اجرايي طرح است.
به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، مهندس اسدي افزود: برخي از موارد از جمله بارشهاي شديد باران در هنگام اجراي طرح هايي از اين قبيل، موجب مي گردد كه انجام برخي اصلاحات پس از اتمام عمليات اصلي روكش پل، لازم باشد كه درخصوص پل كالج نيز همين گونه بوده است.
وي گفت: نوع فرايند روكش آسفالت پل هاي فلزي به نحوي است كه امكان انجام صددرصدي تمامي جزئيات در آن وجود ندارد.
مهندس اسدي خاطرنشان كرد: پس از اتمام عمليات روكش پل، تيمهاي متخصص، براساس نيازهاي تكميلي و اصلاحي پيش گفته، نسبت به بررسي و اقدام لازم در ساعات كم ترافيك نظير شبها- مبادرت مي نمايند كه اين فرآيند در حال انجام است.
اسدي اطمينان داد: به دليل اينكه اين نوع روكش داراي گارانتي ده ساله است تمامي نقايص احتمالي و نيازهاي اصلاحي و تكميلي در كوتاه ترين زمان از سوي پيمانكار پروژه، تحت نظر كارشناسان اين حوزه مرتفع خواهد شد.

پيك بادپا در دبي شعبه مي زند
012453.jpg
ايرنا: مديرعامل  شركت  پيك بادپاي شهرداري تهران گفت : براي  نخستين  بار در خارج  از كشور شركت پيك  بادپا براساس  استانداردهاي  حمل  و نقل  و متناسب  با قوانين  كشور امارات شعبه اي  داير خواهد كرد.به  گزارش  روابط  عمومي  شهرداري  تهران ، مهندس  گلرخي  افزود: نمايندگي  پيك  بادپا را يك  ايراني  كه  سال ها در دبي  اقامت  دارد پذيرفته  و تبليغات  آن  نيز در روزنامه  جام  جم  چاپ  امارات، منتشر خواهد شد.وي اظهار داشت : يك  تيم  بازرسي  و فني  براي  هماهنگي  و ساماندهي  اين  شعبه  به  دبي  سفر مي كند.
مديرعامل  شركت  پيك  بادپا تصريح  كرد: تهيه  موتورهاي  استاندارد و آموزش رانندگي  كه اغلب  از كشورهاي  هندوستان ، پاكستان  و بنگلادش  هستند جزو اقداماتي است  كه  براي  راه اندازي  اين  شعبه  انجام  خواهد شد.
گلرخي  يادآورشد: بارنامه هاي  مورد نياز اين  مركز به  سه  زبان  فارسي  ، عربي  و انگليسي  خواهند بود.
وي  در مورد توسعه  پيك  بادپا در امارات  گفت : بعد از راه اندازي  پيك  بادپا شارجه  دومين  محل  آغاز به  كار نمايندگي  ما در امارات  خواهد بود كه  حدود ۲۰دقيقه  با دبي  فاصله  زماني  دارد.مهندس  گلرخي  درباره  خدمات  اين  مركز گفت : خدمات  اين  مركز در خارج  از كشور شامل  همان  خدماتي  است  كه  همكاران  ما در ايران  ارائه  مي كنند.وي  تاكيد كرد: قصد داريم  فعاليت هاي  شركت  بادپا را در مذاكره  با مراكز جهاني  در عرصه هاي  جهاني  گسترش  دهيم .

مشاوران حقوقي قوه قضاييه در فرهنگسراها
ايرنا: معاون  فرهنگي  سازمان  فرهنگي هنري  شهرداري  تهران  گفت : مشاوران  حقوقي  قوه  قضاييه  براي  نخستين  بار در تمام  فرهنگسراهاي  شهر تهران  مستقر مي شوند.
محمدحسن  مظفري  تهران  افزود: اين  طرح  از ابتداي  خردادماه  امسال  در قالب  برنامه هاي  كوتاه  مدت ، ميان مدت  و بلندمدت  در طول  پنج  سال  به  صورت  فراگير و گسترده  اجرا مي شود.وي  افزود: در اين  راستا در تمام  مناطق  تهران  ستاد هدايتگر تشكيل  و اين  ستاد براساس  اصول  قانون  اساسي  كه  قوه  قضاييه  در جهت  آموزش  حقوق  شهروندي  موظف  شده ، مشاوران  حقوقي  اين  قوه اقدام  به  برگزاري  برنامه هاي  آموزشي ، ترويجي ، اطلاع رساني  و تبادل  نظر مي كنند.وي  تصريح  كرد: با حضور مشاوران  حقوقي  قوه  قضاييه  دوره هاي  آموزش  در خصوص  حقوق  شهروندي  طراحي  و از طريق  همايش  و كارگاه هاي  آموزشي ، آموزش  چهره  به  چهره ، آموزش  مكتوب  و غيرحضوري ، شهروندان  با حقوق  شهروندي  خود آشنا مي شوند.
مظفري  به  نتايج  مثبت  حضور اين  مشاوران  در فرهنگسراها اشاره  كرد و گفت : شهروندان  در صورت  داشتن  مشكلات  حقوقي  مي آموزند كه  چگونه  بدون  رجوع  به  وكيل و با استفاده  از سامانه هاي  پاسخگوي  قوه  قضاييه  مشكلات  حقوقي  خود را برطرف كنند.وي  آشنايي  شهروندان  با حقوق  خود، بسترسازي  تحقق  سلامت  اجتماعي  شهروندان  و كاهش بار استرس  نسبت  به  مشكلات  حقوقي  را از ديگر نتايج  مثبت  حضور مشاوران  حقوقي  در فرهنگسراها عنوان  كرد.
معاون  فرهنگي  سازمان  فرهنگي هنري  شهرداري  تهران  تأكيدكرد: مشاوران  حقوقي  قوه  قضاييه  به  موجب  امضاي  توافق  نامه  پنج  ساله  اين  سازمان  با مركز خدمات  الكترونيك  قوه  قضاييه ( ۱۲۹) به  منظور آموزش  و ترويج  فرهنگ  و حقوق  شهروندي  در فرهنگسراها حضور مي يابند.

موافقتنامه ساخت پروژه خط ۷ متروي تهران امضا شد
موافقتنامه ساخت پروژه خط ۷ متروي تهران بين شركت راه  آهن شهري تهران و حومه (مترو) و شركت مهندسي سپاسد قرارگاه سازندگي خاتم  الانبيا (ص) به امضا رسيد.
به گزارش ايلنا، اين خط به طول ۲۷ كيلومتر و شامل ۲۸ ايستگاه از منطقه سعادت  آباد- ميدان سرو در شمال غرب تهران آغاز شده و با عبور از مسيرهاي بلوار پاك  نژاد- بزرگراه  هاي چمران و نواب- خيابان مولوي- بزرگراه آيت  الله محلاتي و ايستگاه  هاي نواب و ميدان محمديه تا سمت جنوب شرق تهران واقع در شمال شهرك اميرالمومنين در منطقه افسريه امتداد مي  يابد.
بر اين اساس، اين قرارداد بعد از تصويب مجمع و سازمان برنامه  ريزي و شوراي اقتصاد موثر خواهد بود.
گفتني است؛ اين طرح شامل طراحي، اجرا، تامين كالا و به صورت فاينانس است كه در فازهاي مختلف بهره  برداري خواهد شد.

مدير عامل سازمان خدمات موتوري:
موفقيت اجراي طرح مكانيزه جمع  آوري
زباله در گرو همكاري مردم است
ايلنا: مدير عامل سازمان خدمات موتوري، با اشاره به اجراي طرح جمع  آوري مكانيزه زباله در شهر تهران، گفت: تجهيزات و برنامه  ريزي يك  سوي اين طرح است و مهم آن است كه مردم همكاري كامل در اجراي اين طرح را داشته باشند و به نظافت شهر كمك كنند.
مصطفي سليمي، مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران گفت: بر اساس برنامه زمانبندي شده تا به امروز ۴۰ ناحيه به طرح جمع  آوري مكانيزه زباله ملحق شده  اند كه تا پايان نيمه اول ارديبهشت ماه اين تعداد به ۴۵ ناحيه افزايش خواهد يافت.
وي افزود: تا پايان امسال، زباله  هاي تمامي ۱۲۹ ناحيه شهرداري تهران به صورت مكانيزه جمع  آوري مي  شود. سليمي، در خصوص نحوه اجراي اين طرح توضيح داد: جمع  آوري زباله  ها بصورت مكانيزه با استفاده از خودروهاي روبسته استاندارد و با حداقل دخالت نيروي انساني صورت مي  گيرد و شهروندان در ساعت مقرر زباله  هاي خود را در مخازن نصب شده در خيابان  ها و معابر محل سكونتشان قرار داده و خودروهاي حمل زباله نيز اقدام به جمع  آوري و حمل زباله مي  كنند.
وي با اشاره به وجود برخي معابر باريك و بلند در برخي مناطق شهري تهران و عدم امكان تردد خودرو در آنها گفت: در اينگونه معابر زباله  ها از طريق مخازن نصب شده كه چرخدار نيز هستند، توسط نيروي انساني به محل مشخصي كه براي دپوي مخازن در نظر گرفته شده، برده مي  شوند و از آنجا بوسيله خودروهاي حمل زباله منتقل مي  شوند.
سليمي، پيشرفت كاري طرح مكانيزه جمع  آوري زباله را تا به امروز مثبت ارزيابي كرد و گفت: شهرداري  هاي مناطق از طريق چاپ جزوات و نصب پيام  هاي آموزشي در معابر اقدام به آموزش شهروندان در خصوص اين طرح كرده  اند كه البته در مناطقي كه اين طرح در آنها اجرا شده مردم همكاري خوبي با شهرداري داشته  اند.

بيمه اجباري پزشكان و پيراپزشكان
عضو سازمان نظام پزشكي
ايسنا: مديركل امور فني بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي گفت: كليه پزشكان و پيراپزشكان داراي كارت عضويت از سازمان نظام پزشكي، تحت پوشش بيمه اجباري تامين اجتماعي قرار مي گيرند.
عباس صابري افزود: براساس تفاهم نامه اي كه ميان سازمان نظام پزشكي و سازمان تامين اجتماعي به امضا خواهد رسيد، تمامي اعضاي سازمان نظام پزشكي در صورتي كه مشمول مقررات حمايتي خاص يا تحت پوشش صندوق بيمه اي ديگر نباشند، مشروط به اين كه كمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند.وي تصريح كرد: تا كنون امكان بيمه پزشكان و پيراپزشكان، در قالب طرح بيمه حرف و مشاغل آزاد فراهم بود كه پس از امضاي اين تفاهمنامه، سازمان نظام پزشكي ارسال ليست پزشكان به همراه حق بيمه آنها را متقبل مي شود و اين عده از خدمات بيمه اي جامع تري برخوردار مي شوند.
صابري افزود: نرخ حق بيمه پزشكان و پيراپزشكان ۲۷ درصد است كه هر ماه همراه با ليست بيمه شدگان، از طريق سازمان نظام پزشكي به شعب اين سازمان پرداخت و ارايه مي شود.
وي با اشاره به اين كه دستمزد مقطوع پزشكان و پيراپزشكان، براساس تخصص هاي مختلف اين رشته با هماهنگي سازمان نظام پزشكي و سازمان تامين اجتماعي تعيين شده است، به ايسنا گفت: دستمزد مبناي كسر حق بيمه پيراپزشكان ۵/۱ برابر، پزشكان عمومي ۲ برابر، پزشكان متخصص ۳ برابر و پزشكان فوق تخصص ۴ برابر حداقل حقوق كارگر عادي كه هر سال از سوي شوراي عالي كار تصويب مي شود، تعيين شده است.

آزمايشگاه هاي طبي كشور ساماندهي مي شوند
ايسنا: مديركل امور آزمايشگاهي تشخيص طبي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: ساختار آزمايشگاه هاي طبي كشور تقويت مي شود.
دكتر صاحب الزماني افزود: به منظور انسجام بخشيدن به فعاليت امور آزمايشگاه هاي تشخيص طبي و تقويت ساختار آنها مقرر شده است فعاليت اين آزمايشگاه ها در اداره كل امور آزمايشگاه طبي وزارت بهداشت ساماندهي شود.
وي گفت: دسترسي آسان مردم به آزمايشگاه تشخيص طبي از اولويت هاي كاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
دكتر صاحب الزماني با بيان اينكه ۴ هزار و ۲۰۰ آزمايشگاه تشخيص طبي در كشور فعاليت مي كنند كه نيمي از آنان دولتي و بقيه متعلق به بخش خصوصي است، خاطرنشان كرد: در كشورمان به طور ميانگين به ازاي هر ۱۸ هزار نفر يك آزمايشگاه تشخيص طبي وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه شاخص جهاني برخورداري از آزمايشگاه هاي تشخيص طبي به ازاي هر ۱۵ هزار نفر يك آزمايشگاه است، ابراز اميدواري كرد تا ۳ سال آينده ايران به شاخص هاي جهاني در اين زمينه دست يابد.
وي گفت: ۴ هزار و ۲۰۰مسئول فني با مدرك دكتراي پاتولوژي و تشخيص طبي در اين آزمايشگاه ها مشغول به كارند.

كارگاه روش هاي تشخيص آنفلوآنزاي
پرندگان برگزار مي شود
گروه اجتماعي: كارگاه آموزشي منطقه اي روش هاي آزمايشگاهي تشخيص بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان، سوم تا هفتم ارديبهشت ماه سال جاري در آزمايشگاه مركز تشخيص، كنترل دارو و مواد بيولوژيك سازمان دامپزشكي كشور برگزار خواهد شد.
اين دوره به منظور آشنايي با روش هاي جديد تشخيص آزمايشگاهي و با حضور پنج نفر از متخصصان فائو و اساتيدي از آزمايشگاه هاي مرجع سازمان بهداشت جهاني دام براي نمايندگاني از كشورهاي عراق، ليبي، يمن، اردن، لبنان، فلسطين، سوريه و مصر برگزار خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |