دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۷ - Apr 24, 2006
بورس فلزات سال ۸۵ را با ۱۹ درصد رشد آغاز كرد
گروه بورس: در اولين ماه فعاليت بورس فلزات تهران در سال جاري جمعاً ۳۹۲ هزار و ۲۲۵ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس، كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن به ارزش يك هزار و ۹۸۸ ميليارد ريال داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات، آمار معاملات انجام شده در فروردين ماه سال جاري نسبت به فروردين ماه سال قبل از لحاظ وزن ۱۳ درصد و از نظر ارزش ۱۹ درصد افزايش داشته است. اين گزارش حاكي است: ماه گذشته، جمعاً ۳۸۳ هزار و ۳۶۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش يك  هزار و ۵۸۵ ميليارد و ۷۳ ميليون و ۱۴۰ هزار ريال معامله شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۷۴/۹۷ و ۷۲/۷۹ درصد از كل بازار را در اين ماه به خود اختصاص داده و در جايگاه اول قرار داشته است و نسبت به فروردين ماه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۳ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱ درصد رشد داشته است. بنابر اين گزارش، در گروه محصولات آلومينيومي نيز جمعاً ۴ هزار و ۷۴۰ تن انواع آلومينيوم به ارزش ۱۱۱ ميليارد و ۷۶۳ ميليون و ۸۰۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۲۱/۱ و ۶۲/۵ درصد از كل بازار را در برگرفته و در جايگاه دوم اين بازار قرار گرفت. ضمناً ميزان معاملات آلومينيوم از لحاظ وزن با ۲۰۸ درصد و از لحاظ ارزش با ۲۷۹ درصد افزايش روبه رو بوده است.
براساس اين گزارش، پس از فولاد و آلومينيوم، محصولات مسي قرار داشته كه جمعاً ۳ هزار و ۵۲۰ تن انواع مس به ارزش ۱۷۴ ميليارد و ۴۱۷ ميليون و ۶۴۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۸۹/۰ و ۷۷/۸ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده بود. ضمناً ميزان معاملات مس در اين ماه نسبت به فروردين ماه سال قبل از لحاظ وزن با ۴۵ درصد و از لحاظ ارزش با ۱۶ درصد كاهش مواجه بود. همچنين، در گروه كنسانتره موليبدن نيز جمعاً ۵۸۰ تن سولفور موليبدن به ارزش ۱۰۳ ميليارد و ۸۶۶ ميليون و ۴۷۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۱۵/۰ و ۲۲/۵ درصد از كل معاملات را در اين ماه شامل شده است.
در اين ماه ۲۵ تن كنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۱۳ ميليارد و ۱۵۵ ميليون ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۰۱/۰ و ۶۷/۰ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داد درحالي كه در فروردين ماه سال قبل كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن در بورس فلزات تهران پذيرش نشده بود.

آمار عملكرد فروردين ماه بازار سهام نشان مي دهد:
نخستين دوره رونق بورس پس از ۱۵ماه
013161.jpg
گروه بورس: سرانجام پس از ۱۵ ماه ركود و سقوط مداوم، بازده بازار سهام تهران بار ديگر مثبت شد. سهامداران بورس تهران در فروردين ماه امسال به طور ميانگين كمتر از يك درصد سود به دست آوردند.
به گزارش همشهري،  سال گذشته متوسط زيان سهامداران شركت هاي فعال در بورس تهران از ۱۷ درصد فراتر رفت اما در سال جاري به دليل بازگشت آرامش به بازار شاخص قيمت و بازده نقدي ۳۰۰واحد افزايش يافت. در طول زمستان ۸۳ و چهارفصل سال ۸۴ شاخص قيمت و بازده نقدي نزول كرده و از ارقام بالاتر از ۴۰هزار واحد به سطوح نزديك به ۲۵هزار واحد نزديك شده بود.
براساس اين گزارش، در فروردين ماه سهام صنعتي بورس تهران از رونق بيشتري برخوردار بوده اند به طوري كه شاخص عملكرد اين گروه ۷دهم درصد افزايش يافته و از محدوده ۷ هزار و ۴۰۰ واحد به محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ واحد رسيده است. شاخص عملكرد كل بازار نيز در اين مدت ۶دهم درصد رشد را تجربه كرده است. رقم رشد عملكرد شاخص در تالار اصلي برابر يك درصد بوده اما در تالار فرعي شاخص عملكرد بازار يك دهم درصد افت كرده است.
براساس اين گزارش در پايان فروردين ماه ارزش جاري بازار سهام تهران هم با شش دهم درصد رشد به مرز ۳۲۸هزار ميليارد ريال رسيد. در اين مدت ارزش سهام شركت هاي فعال در تالار فرعي ۷/۱۵ درصد افزايش يافت و در تالار اصلي ارزش بازار ۵/۳درصد تنزل كرد.
آمار موجود نشان مي دهد: در فروردين ماه ارزش نقدينگي سرازير شده به سوي بورس تهران به رقم ۳۳۰ ميليون دلار نزديك شد. در اين مدت ۵۰هزار نفر ۸۵۰ ميليون سهم عرضه شده در تالارهاي مبادلات بازار اوراق بهادار را با پرداخت سه هزار ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند.
در يك ماه گذشته تالار فرعي بورس تهران شاهد حضور ۹هزار متقاضي سرمايه گذاري بود .اين تعداد ۵۰ ميليون سهم را با پرداخت ۱۲۰ميليارد ريال خريدند. ۴۱هزار نفر هم در تالار اصلي براي ۸۰۰ ميليون سهم قابل داد و ستد در بازار دستور خريد صادر كردند. ارزش كل مبادلات انجام شده در اين تالار ظرف يك ماه گذشته از دو هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال فراتر رفت. از سوي ديگر بازار داد و ستد اوراق مشاركت در فروردين ماه رشدي عجيب را نسبت به اسفندماه تجربه كرد. در حالي كه در اسفندماه سال گذشته فقط چهارهزار و ۴۰۰برگه اوراق مشاركت دادوستد شده بود در فروردين ماه تعداد اوراق مشاركت مبادله شده به ۹۴ هزار برگه رسيد. طبق گزارش هاي دريافتي در پايان فروردين ماه تمام ۳۵ شركت در فهرست انتظار بورس تهران جاي گرفته است.

آخرين صف هاي خريد سهام در بورس تهران
گروه بورس: داده پردازي، معادن بافق، پتروشيمي اصفهان، زامياد، پتروشيمي آبادان و جابرابن حيان ۶ شركتي بودند كه روز گذشته فعالان بازار براي خريد سهام آنها صف كشيدند.
به گزارش «همشهري» ديروز ۱۷۴ دستور خريد براي ۱۱۴ ميليون سهم داده پردازي به ارزش ۶ ميليارد ريال صادر و ۷۷ فرم تقاضا مربوط به ۶۰۶ هزار و ۴۵۷ سهم معادن بافق به ارزش ۲/۴ ميليارد ريال تحويل كارگزاري ها شد. در اين روز ۱۷۷ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد ۶۸۸ هزار سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۹/۳ ميليارد ريال برگه دستور خريد سپردند.
همچنين طي معاملات روز گذشته بورس تهران ۱۲ دستور خريد براي حدود ۳۴۸ هزار سهم زامياد به ارزش ۳ ميليارد ريال صادر شد و ۶۸ نفر هم براي ۳ هزار و ۷۰۰ سهم پتروشيمي آبادان به ارزش ۵/۲ ميليارد ريال مقابل درهاي كارگزاري ها صف كشيدند.
حجم تقاضا براي خريد سهام جابرابن حيان ديروز به ۳۹۶ هزار برگه سهم به ارزش ۳/۲ ميليارد ريال نزديك شد.
در سوي ديگر بازار ديروز ۸۵۳ نفر، ۷/۲ ميليون سهم سيمان فارس و خوزستان به ارزش ۳/۱۳ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند. ۱۸۶ نفر نيز ۵/۱ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۶ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
بنابراين گزارش ۲۴۳ نفر طي داد و ستدهاي روز گذشته براي فروش ۶/۱ ميليون سهم گاز لوله به ارزش ۳/۴ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
در جريان معاملات ديروز بازار سهام، پس از شركت هاي ياد شده بيشترين دستور فروش براي سهام سيمان سپاهان، سامان گستر اصفهان، بانك اقتصاد نوين، سيمان خاش و سرمايه گذاري توسعه صنعتي صادر شد.

شاخص مثبت شد
013200.jpg
گروه بورس: معاملات سه شركت چادرملو، پارس خودرو و داملران ديروز موجب شد شاخص كل قيمت سهام دوباره مثبت شده و روند روبه  رشد را در پيش گيرد.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص كل با دو دهم واحد افزايش به ۹ هزار و ۵۱۵ واحد رسيد. شاخص عملكرد تالار اصلي در جريان معاملات روز گذشته با يك واحد افت به رقم ۹ هزار و ۲۳۱واحد بازگشت اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي ۳ واحد ديگر افزايش يافت و خود را تا رقم ۹ هزار و ۷۶۹ واحد بالا كشيد. اگر چه شاخص صنعت در اين روز رشد چشمگيري نداشت اما عملكرد مطلوب شركت هاي صنعتي موجبات افزايش يك واحدي اين شاخص را فراهم ساخت. در پايان معاملات اين روز شاخص ياد شده به ۷ هزار و ۴۷۸ واحد نزديك شد. براساس اين گزارش ديروز شاخص واسطه گري هاي مالي ۲۲ واحد افت را تجربه كرد و نشان داد عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس در اين روز مثبت ارزيابي شده است. شاخص مالي روز گذشته به رقم ۲۰ هزار و ۸۹۴ واحد بازگشت. طي معاملات روز گذشته بورس تهران شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي بيشترين رشد را تجربه كرد و ۸۰ واحد افزايش يافت. در اين روز شاخص سهام وسايل نقليه يك واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۳ واحد و شاخص سهام كاني هاي فلزي ۵/۰ واحد مثبت شدند.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۸۸.۶۸
۴۷
۱۰۰
حق تقدم رينگ سازي مشهد
۱۹.۷۷
۱۲۳۸
۷,۵۰۰
داملران
۱۰.۴۴
۲۰۸
۲,۲۰۰
حق تقدم الكتريك خودرو شرق
۳.۸۹
۳۵
۹۳۴
حق تقدم موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲
۵۰۰
۲۵,۵۰۰
توليدمواداوليه داروپخش
۲
۱۵۶
۷,۹۷۳
دارويي رازك
۲
۱۱۴
۵,۸۲۷
سينا دارو
۲
۱۰۵
۵,۳۶۴
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۲
۱۱۶
۵,۹۲۰
ايران دارو
۲
۱۱۰
۵,۶۱۶
پتروشيمي اصفهان
۱.۹۹
۱۳۳
۶,۸۲۰
صنايع جوشكاب يزد
۱.۹۹
۱۵۹
۸,۱۵۲
پتروشيمي آبادان
۱.۹۹
۱۲۵
۶,۴۱۵
تولي پرس
۱.۹۹
۱۳۵
۶,۹۳۰
معادن بافق
۱.۹۹
۵۲
۲,۶۶۰
كاشي اصفهان
۱.۹۹
۷۵
۳,۸۵۰
ايران ارقام
۱.۹۹
۲۶۳
۱۳,۴۴۹
نفت بهران
۱.۹۹
۱۷۹
۹,۱۵۲
سيمان شاهرود
۱.۹۹
۸۶
۴,۳۹۸
نورد آلومينيوم
۱.۹۹
۴۳
۲,۲۰۴
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۹۹
۵۹
۳,۰۲۴
داروسازي كوثر
۱.۹۹
۱۵۳
۷,۸۳۳
داروسازي جابرابن حيان
۱.۹۹
۱۲۶
۶,۴۶۷
پارس دارو
۱.۹۹
۳۲
۱,۶۴۰
نيرو محركه
۱.۹۹
۱۴۳
۷,۳۳۸
داروسازي اسوه
۱.۹۹
۱۸۹
۹,۶۸۷
داروسازي زهراوي
۱.۹۹
۷۸
۳,۹۸۸
كيميدارو
۱.۹۹
۷۸
۳,۹۹۶
تراكتورسازي ايران
۱.۹۹
۵۱
۲,۶۱۳
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۹۹
۸۲
۴,۲۱۰
داده پردازي ايران
۱.۹۹
۳۰
۱,۵۴۱
قند پارس
۱.۹۸
۳۰
۱,۵۴۷
فولاد كاويان
۱.۹۸
۷۰
۳,۶۰۲
دارويي لقمان
۱.۹۸
۱۸
۹۲۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱.۹۸
۶۱
۳,۱۴۷
شيميايي سينا
۱.۹۸
۶۷
۳,۴۴۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۱.۹۷
۲۷
۱,۴۰۰
صنعتي آما
۱.۹۶
۳۹
۲,۰۲۴
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۹۶
۲۵
۱,۳۰۱
مهركام پارس
۱.۹۶
۴۰
۲,۰۷۸
محورسازان ايران خودرو
۱.۹۵
۳۱
۱,۶۲۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۱.۹۵
۳۶
۱,۸۸۰
سايپاآذين
۱.۹۴
۲۲
۱,۱۵۴
كارخانه فارسيت درود
۱.۹۳
۲۸
۱,۴۷۷
سرما آفرين
۱.۹۱
۲۳
۱,۲۲۷
فنرسازي خاور
۱.۸۸
۳۰
۱,۶۲۷
پارس خودرو
۱.۸۲
۸
۴۴۸
پارس الكتريك
۱.۶۷
۳۶
۲,۱۹۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۶۶
۵۰
۳,۰۵۸
كمباين سازي ايران
۱.۴۳
۱۲۸
۹,۱۰۱
قند اصفهان
۱.۳۱
۹۸
۷,۵۷۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۱۹
۲۵
۲,۱۲۹
ايران مرينوس
۰.۸۵
۵۲
۶,۱۷۰
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۷۸
۹
۱,۱۶۰
رينگ سازي مشهد
۰.۵۸
۱۱
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ )
۰.۳۸
۸
۲,۱۰۰
گلتاش
۰.۳
۱۰
۳,۳۷۸
الكتريك خودرو شرق
۰.۲۸
۲۷
۹,۵۲۶
توليد سموم علف كش
۰.۲۱
۳
۱,۴۴۲
قند شيرين خراسان
۰.۱۷
۱۵
۸,۹۸۸
زامياد
۰.۱۳
۲
۱,۵۴۶
بانك پارسيان
۰.۰۴
۲
۵,۱۰۰
سايپاديزل
۰
۰
۴,۲۹۹
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۲,۰۵۲
قند ثابت خراسان
۰
۰
۱۱,۲۰۰
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۱۳,۹۲۸
تامين ماسه ريخته گري
۰
۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۰
۰
۱,۵۴۰
سايپا شيشه
۰
۰
۵,۵۴۲
لبنيات پاك
۰
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱۵,۶۲۲
افست
۰
۰
۱۶,۰۰۰
داروسازي تهران دارو
۰
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۰۹-
۹-
۹,۸۰۲
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۲۱-
۱۲-
۵,۸۳۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۲۲-
۱۰-
۴,۵۲۷
ملي سرب و روي ايران
۰.۳۹-
۱۶-
۴,۱۰۰
سايپا
۰.۵۷-
۷-
۱,۲۲۲
سرمايه گذاري نيرو
۰.۶-
۱۱-
۱,۸۳۱
كابل سازي ايران
۰.۶۴-
۲۱-
۳,۲۵۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۷۱-
۲۷-
۳,۷۶۰
ايران خودروديزل
۰.۸۳-
۹-
۱,۰۷۴
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۹۸-
۱۱-
۱,۱۰۶
سرمايه گذاري بهمن
۱.۰۳-
۴۳-
۴,۱۲۱
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱.۱۶-
۴۵-
۳,۸۳۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۳۲-
۲۰-
۱,۴۹۰
ليزينگ ايران
۱.۴۷-
۵۴-
۳,۶۱۶
حق تقدم سيمان سپاهان
۱.۶-
۲۹-
۱,۷۸۴
شهد ايران
۱.۶۴-
۱۶۴-
۹,۸۵۰
پتروشيمي اراك
۱.۷۳-
۲۲-
۱,۲۵۰
كف
۱.۸۲-
۱۵-
۸۱۱
آزمايش
۱.۸۴-
۱۲۹-
۶,۸۸۶
حمل و نقل پتروشيمي
۱.۸۴-
۲۹-
۱,۵۴۶
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۸۶-
۱۱-
۵۸۱
نورد و لوله اهواز
۱.۹-
۱۸-
۹۲۹
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۹۴-
۲۸-
۱,۴۱۳
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱.۹۴-
۱۳-
۶۵۸
بهپاك
۱.۹۶-
۵۱-
۲,۵۴۶
شيشه همدان
۱.۹۶-
۴۶-
۲,۳۰۰
رايان سايپا
۱.۹۶-
۱۵-
۷۵۲
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱.۹۶-
۳۸-
۱,۹۰۵
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۱.۹۶-
۲۵-
۱,۲۵۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۹۷-
۴۰-
۱,۹۸۸
مارگارين
۱.۹۷-
۳۳-
۱,۶۴۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۹۸-
۹۸-
۴,۸۵۱
سيمان فارس و خوزستان
۱.۹۸-
۳۹-
۱,۹۲۷
كاشي پارس
۱.۹۸-
۳۹-
۱,۹۳۵
كربن ايران
۱.۹۸-
۴۵-
۲,۲۲۴
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۹۸-
۸۲-
۴,۰۵۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۹۸-
۲۶-
۱,۲۹۰
آبگينه
۱.۹۹-
۴۳-
۲,۱۲۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱.۹۹-
۴۸-
۲,۳۶۸
بانك اقتصادنوين
۱.۹۹-
۴۷-
۲,۳۱۷
بانك كارآفرين
۱.۹۹-
۸۰-
۳,۹۴۸
عمران و توسعه فارس
۱.۹۹-
۵۳-
۲,۶۰۷
صنعتي بهشهر
۱.۹۹-
۶-
۲۹۵
پارسيلون
۱.۹۹-
۲۵-
۱,۲۳۱
پتروشيمي شيراز
۱.۹۹-
۱۲۵-
۶,۱۴۸
خوراك دام پارس
۱.۹۹-
۱۴۶-
۷,۱۹۹
سيمان تهران
۱.۹۹-
۳۵-
۱,۷۲۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱.۹۹-
۴۲-
۲,۰۷۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱.۹۹-
۹۲-
۴,۵۲۱
كارتن ايران
۱.۹۹-
۳۹-
۱,۹۲۳
كنتورسازي ايران
۱.۹۹-
۵۲-
۲,۵۶۶
صنايع لاستيكي سهند
۱.۹۹-
۵۴-
۲,۶۶۰
گازلوله
۲-
۳۸-
۱,۸۶۵
نيروترانس
۲-
۷۷-
۳,۷۷۹
صنايع كاغذسازي كاوه
۲-
۱۱۳-
۵,۵۴۶
سيمان سپاهان
۲-
۶۰-
۲,۹۴۱
حمل و نقل توكا
۲-
۵۱-
۲,۵۰۳
صنايع مس شهيد باهنر
۲-
۵۵-
۲,۷۰۰
سامان گستراصفهان

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |