دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۷ - Apr 24, 2006
راهپيمايي ارامنه تهران به مناسبت ۲۴ آوريل
مهر: كميسيون ماده ۱۰ قانون فعاليت احزاب با تقاضاي راهپيمايي شوراي خليفه گري ارامنه تهران به مناسبت ۲۴ آوريل (۴ ارديبهشت) موافقت كرد.
دكتر موالي زاده دبير كميسيون ماده ۱۰ قانون احزاب ضمن اعلام اين مطلب افزود: در جلسه روز شنبه اين كميسيون، كه با حضور تمامي اعضا تشكيل شد، علاوه بر طرح و تصويب تقاضاي شوراي خليفه گري ارامنه تهران مبني بر راهپيمايي در سالروز ۲۴ آوريل، تقاضاي تمديد ۱۵ تشكل نيز به تصويب اين كميسيون رسيد.
انجمن فرهنگي ارامنه چهار محال، انجمن زرتشتيان تفت و توابع مقيم تهران، باشگاه فرهنگي ورزشي ارامنه آرارات، كانون بازنشستگان ديوان محاسبات، شوراي خليفه گري ارامنه اصفهان، انجمن ملي فرهنگي ارامنه تهران، انجمن زرتشتيان شريف آباد مقيم تهران، انجمن زرتشتيان خرمشاه يزد، انجمن بانوان ارامنه دوستدار كليساي تهران، انجمن زرتشتيان مريم آباد يزد، سازمان زنان زرتشتي ايران، انجمن درون بين دستگاه گوارش، جمعيت مامايي، انجمن متخصصين زنان و مامايي و نازايي و انجمن گردانندگان قلب و ريه مصنوعي، تشكل هايي هستند كه تقاضاي تمديد فعاليت آنها در جلسه ديروز كميسيون ماده ۱۰ احزاب به تصويب رسيده است.

احمدي نژاد در تماس تلفني با اسماعيل هنيه:
براي انتقال تجربيات به دولت جديد فلسطين آماده ايم
مهر: رئيس جمهوري ايران در تماس تلفني نخست وزير دولت فلسطين، با تاكيد بر حمايت دولت و ملت ايران از آرمان فلسطين، آمادگي جمهوري اسلامي را براي انتقال تجربيات اداره حكومت و كشورداري به دولت جديد فلسطين اعلام كرد.
محمود احمدي  نژاد با بيان اينكه ملت ايران همواره در كنار ملت فلسطين بوده و خواهد بود، تصريح كرد: همه مسلمانان و آزاديخواهان موظف به حمايت و دفاع از مبارزات مردم فلسطين براي آزاد سازي سرزمينهاي اشغالي هستند.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت فلسطين نيز در اين گفتگو با اشاره به برگزاري موفق كنفرانس قدس و حمايت از مردم فلسطين در تهران از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهوري و ملت ايران در حمايت از مردم فلسطين تشكر و قدرداني كرد.

مخالفت چمران با انتخابات زودهنگام
ايسنا: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص برگزاري انتخابات شوراي اسلامي  شهرها در آبان ماه گفت: به طور كلي با برگزاري انتخابات در اين زمان موافق نيستم.مهندس مهدي چمران افزود: برگزاري انتخابات شوراهاي شهر شايد براي حل مشكلات اقتصادي وزارت كشور مؤثر باشد، اما با توجه به اين كه از آبان ماه تا زمان آغاز به كار شوراهاي اسلامي شهرها، در ارديبهشت، حدود ۶ ماه فاصله زماني است، احتمال بروز مشكلات عديده اي وجود دارد.
وي افزود: يكي از بارزترين مشكلات و تبعاتي كه برگزاري زودهنگام انتخابات شوراهاي اسلامي شهرها در آبان به دنبال دارد، بلاتكليفي افراد انتخاب شده و حذف شده تا زمان آغاز به كار فعاليت شوراهاست.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران توضيح داد: به عنوان مثال فردي كه در انتخابات شوراهاي اسلامي شهرها رأي لازم را كسب مي كند، نمي داند كه تا ۶ ماه آغاز به كار فعاليت دوره جديد شورا چه بايد بكند و از سويي ديگر فردي كه حذف شده معلوم نيست كه انگيزه لازم را براي ادامه كار داشته باشد.
چمران گفت: به علاوه فعاليت دوره بعدي شوراهاي اسلامي شهرها را ۵/۲ ساله فرض كردند كه اين مدت در دوره بعدي انتخابات با انتخابات رياست جمهوري همزمان مي شود و اين موضوع نيز نيازمند بررسي است كه آيا صحيح است انتخابات شوراها با انتخابات رياست جمهوري و يا مجلس همزمان شود يا خير.
وي افزود: درباره برگزاري زودهنگام انتخابات شوراهاي اسلامي شهرها كه تبعات منفي بسياري را به دنبال دارد سؤال هاي متعددي مطرح است كه بايد مسئولان پاسخ دهند.
چمران گفت: در مجموع برگزاري زودهنگام انتخابات شوراهاي اسلامي  شهرها سؤال برانگيز است و بايد مورد بررسي قرار گيرد.

درصورت تصويب نهايي مجلس
وزارت كشور نظارت بر امور شهري را در اختيار مي گيرد
حاشيه
* تذكر حسن كامران نماينده اصفهان به هيات رييسه مجلس نسبت به تبعيض ميان كاركنان و نمايندگان مجلس مبني بر اينكه اگر به نمايندگان دو نوع غذا داده مي شود به كاركنان هم كه اداره مجلس را برعهده دارند بايد دو نوع غذا داده شود منجر به عكس العمل شديد قدرت الله عليخاني نماينده آوج و بوئين  زهرا شد.عليخاني با بيان اينكه آقاي كامران عضو هيات علمي دانشگاه است و يك ميليون و پانصد هزار تومان حقوق مي گيرد حال براي يك صبحانه جزئي اعتراض مي كند گفت: من بارها اعلام كردم كه با تفكرات طالباني مخالف هستم. امروز هم با تفكرات كامراني كه همان تفكرات طالباني است مخالفم.حداد عادل رييس مجلس در پاسخ به تذكر وي گفت: همان طور كه برخي تفكرات آقاي كامران را نمي پذيرم برخي تفكرات شما را هم نمي پذيرم. ما با ايشان اختلاف سليقه داريم ولي اختلاف عقيده نداريم زيرا اصل فكر ايشان در رعايت مساوات و عدالت است اما گاهي ايشان در تشخيص مصاديق با ما اختلاف سليقه دارد.
* «ايرج نديمي» نماينده مردم لاهيجان در تذكري آيين نامه اي از «رعايت نكردن بيطرفي از سوي رييس مجلس شوراي اسلامي هنگام راي گيري در مورد تقاضاي تحقيق و تفحص از بانك ها» انتقاد كرد و گفت: هنگام راي گيري شما به مسئله سفرهاي خارجي براي انجام اين تحقيق و تفحص اشاره كرديد كه بر راي نمايندگان اثر گذاشت.
گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به كليات لايحه تعيين مرجع تهيه و تصويب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهري و چگونگي اجراي آن راي مثبت دادند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري اين لايحه كه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي رد شده بود با راي موافق ۱۲۶ نماينده و ۳۳ راي مخالف نهايتا به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
درصورت تصويب نهايي اين لايحه در شور دوم به وزارت كشور اجازه داده خواهد شد ساماندهي و موارد تخلف از مقررات و نظامات راجع به امور شهرداري ها اعم از استفاده از معابر ميادين و اماكن عمومي، سدمعبر محل ها، حفظ زيبايي و تنظيف شهر، تخليه زباله، نخاله و فضولات ساختماني توسط رانندگان وسايل نقليه، جلوگيري از ايجاد مزاحمت، نظير اشتغال به كسب و شغل غيرمجاز و خطرات ناشي از بناها و تاسيسات در معابر و ميادين و اماكن عمومي براي ساكنان شهرها، نوشتن يا الصاق نوشته يا تصوير يا امثال آن در معابر، ميادين و اماكن عمومي و امور مربوط به گورستان ها و غسالخانه هاي شهري و ساماندهي و صدور مجوز براي فعاليت دست فروش ها بر عهده گيرد و ميزان جريمه نقدي متناسب با آنها را در محدوده مقررات اجرا نمايد.
براساس تبصره ۲ اين لايحه در خصوص جريمه ها مقرر خواهد شد متخلفان درصورت تخلف علاوه بر پرداخت خسارت وارده مستوجب مجازات هاي بازدارنده از ۲ هزار تومان تا حداكثر ۵۰ هزار تومان جريمه نقدي شوند كه ميزان جريمه هاي يادشده براساس نرخ تورم كه توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام مي شود هر سه سال يك بار بنا به پيشنهاد وزارت كشور و تاييد هيات وزيران قابل افزايش مي باشد.
براساس تبصره ۷ لايحه دولت مقرر خواهد شد شعبي از دادگاه هاي عمومي كه توسط قوه قضاييه در شهرداري ها و مناطق آنها داير مي شود براساس برگه هاي تخلف صادره نسبت به احضار متخلف يا متخلفين و صدور حكم مجازات بازدارنده اين قانون اقدام نمايند.
همچنين درصورت تصويب نهايي در تبصره ديگري سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مكلف خواهد شد براي آموزش عمومي شهروندان درباره مسايل شهري، رعايت قوانين و مقررات، ارتقاء سطح فرهنگ عمومي و شهري، رعايت هنجارهاي اجتماعي و حفاظت از سرمايه هاي ملي با همكاري وزارت كشور و شهرداري ها از محل بودجه سازمان ها، برنامه هاي راديويي و تلويزيوني آموزشي تهيه و پخش كند.
موسي پور معاون پارلماني وزارت كشور در مخالفت با رد اين لايحه گفت: تعيين مرجع تهيه و تصويب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات مراجع به امور شهري و چگونگي اجراي آن معنايش ورود وزارت كشور در امور اجرايي شهرها و محدودكردن شوراها نيست و وزارت كشور تنها نقش نظارتي دارد و هيچ محدوديتي براي اختيارات شوراها ايجاد نمي كند.
وي گفت: در حال حاضر وزارت كشور با ابهامات، سئوالات و موضوعات مختلفي در خصوص شوراها مواجه است كه قادر به پاسخگويي نيست و بايد اين موضوع در جايي ساماندهي شود.موسي پور افزود: هدف ما محدودكردن شوراها و احاله وزارت كشور به شوراها نيست و مخالف مردم سالاري نيستيم و آمادگي داريم در شور دوم نواقص را برطرف كنيم.
جواد جهانگيرزاده در دفاع از نظر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مبني بر رد اين لايحه گفت: لايحه ارايه شده خلاف اصل شوراها و مردم سالاري است چراكه براساس اصل صدم قانون اساسي شوراها به عنوان بخشي از مردم بايد در ساختار اجرايي كشور حضور داشته باشند.
وي افزود: با توجه به اصل صدم قانون اساسي كه صراحت دارد براي پيشبرد برنامه هاي فرهنگي، آموزشي و.... شوراها بايد شكل بگيرد لايحه ارايه شده دولت مغاير با قانون اساسي و مغاير با قانون برنامه توسعه است.
جهانگيرزاده تصريح كرد: مگر بنا نيست وزارتخانه ها بخشي از فعاليت خود را به مردم واگذار كنند. چرا ما دوباره با اين لايحه مي خواهيم وظايف را برعهده وزارت كشور بگذاريم؟وي با طرح اين سئوال كه اين لايحه به بهره وري كمك نمي كند گفت: اين لايحه سنگ هايي را پيش روي مردم مي گذارد.
وي گفت: قرار نيست شوراها محدود شوند بلكه بايد تقويت گردند و اين لايحه مي خواهد شوراها را محدود كند. تقويت شوراها بر عهده دولت و به نفع ملت است و وابسته كردن شوراها به دولت بحث مردم سالاري را زير سئوال مي برد.
وي افزود: گلايه هايي بر عملكرد شوراها وجود دارد و همين گلايه ها به دستگاه هاي اجرايي هم وارد است. بهتر است امور مردم را به دست مردم بسپاريم.
كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا هم در موافقت با رد اين لايحه گفت: بايد در لايحه دقت شود. اين واگذاري اختيارات كامل به وزارت كشور است.
وي افزود: ۳۴ وظيفه در قانون براي شوراهاي شهرها در نظر گرفته شد. نظارت بر عملكرد مالي و بودجه شهرداري ها و بسياري ديگر از مسايل شهري بر عهده شوراها گذاشته شده است.
همچنين محمدحسين فرهنگي در موافقت با رد اين لايحه و سليماني در مخالفت با رد لايحه مذكور صحبت كردند.
همايش يكصدمين سال مشروطيت
غلامعلي حداد عادل در نطق پيش از دستور خود با اشاره به گذشت صد سال از نهضت مشروطيت گفت: صد سال از عمر مجلس در كشور ما مي گذرد و اين واقعيت به خودي خود قابل توجه و تامل است.
وي افزود: مجلس نيز در نظر دارد در سال ۸۵ در زمينه قانونگذاري و همچنين در خصوص تاملي در باب خود مشروطيت در اول خرداد ماه سال جاري همايش برگزار نمايد.

احتمال توافق اوليه ايران و روسيه
در طرح غني سازي مشترك دو كشور
گروه سياسي: خبرگزاري رويترز گزارش داد كه طبق برخي گمانه زني ها، طرح غني سازي مشترك ايران و روسيه در مذاكرات اخير مسكو مورد بررسي قرار گرفته و بر سر اصول آن توافق شده است.طبق طرح روسيه، اين كشور حاضر است امكانات غني سازي را در خاك خود در اختيار ايران قرار دهد تا نگراني هاي جامعه بين المللي از انحراف برنامه اتمي صلح آميز ايران حذف شود.
براساس اين گزارش، علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در مسكو اعلام كرده بود كه توافق ابتدايي با روسيه حاصل شده اما برخي مباحث تكنيكي، حقوقي و مالي نياز به بررسي بيشتر دارد.

احمدي نژاد انتخاب جلال طالباني
به رياست جمهوري عراق را تبريك گفت
مهر: دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور شنبه شب در گفتگوي تلفني با جلال طالباني رئيس جمهور عراق انتخاب وي به اين سمت و تشكيل دولت جديد عراق را به وي و ملت عراق تبريك گفت.
دكتر احمدي نژاد در اين گفتگوي تلفني ابراز اميدواري كرد با تشكيل دولت دائمي عراق اين كشور هرچه سريعتر در مسير بازسازي و پيشرفت قرار گرفته و ثبات و امنيت كامل در آن برقرار شود. رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به پيوندهاي عميق مذهبي، تاريخي و فرهنگي ميان دو ملت همسايه ايران و عراق تاكيد كرد: با توجه به ظرفيت ها و توانمنديهاي موجود مي توان روابط دو جانبه و مناسبات تهران و بغداد را روز به روز گسترش داد.
جلال طالباني رئيس جمهور عراق نيز در اين گفت وگو با تشكر از پيام رئيس جمهور كشورمان از حمايت هاي مختلف دولت و ملت ايران از مردم عراق قدرداني كرد و گفت: ايران و عراق به عنوان دو كشور بزرگ منطقه مي توانند با همكاري هرچه بيشتر نقش مهمي در پيشرفت، ثبات و امنيت منطقه داشته باشند. رئيس جمهور عراق ابراز اميدواري كرد: با تشكيل دولت دائمي عراق هرچه سريعتر شاهد برقراري ثبات و امنيت كامل در اين كشور بوده و مبارزه با تروريست ها شدت و سرعت يابد.

رئيس جمهور: آموزش عالي بايد به سمت
گسترش تحقيقات معطوف شود
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد، رييس جمهور، شناسايي موانع و مشكلات عملياتي شدن پژوهش و تحقيقات در كشور و ارايه ي برنامه اجرايي براي حل و رفع آنها را مهم ترين وظيفه  شوراي عالي علوم، تحقيقات و فن آوري عنوان كرد و افزود: سياست گذاري صرف و تصويب الزامات موجب گسترش پژوهش و تحقيق در كشور نخواهد شد، بلكه مشكلات بايد به صورت اجرايي و عملي رفع شود.
رييس جمهور روزگذشته در جلسه  شوراي عالي علوم، تحقيقات و فن آوري با اشاره به استعدادها و ظرفيت هاي فراوان علمي كشور بر فراهم كردن زمينه ها براي هدايت آنها به سوي تحقيقات تاكيد كرد و افزود: رويكرد آموزش عالي كشور به جاي تمركز بر آموزش بايد به سمت گسترش و نهادينه كردن تحقيقات و پژوهش در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي معطوف شود.
دكتر احمدي نژاد بر تقويت ارتباط دستگاه هاي اجرايي با دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي تاكيد كرد و گفت: اين ارتباط بايد آن چنان تقويت شود كه دستگاه هاي اجرايي براي حل مشكلات خود به جاي استفاده از شركت ها و مشاوران خارجي از ظرفيت تحقيقاتي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور بهره برداري كنند.
در دومين جلسه  شوراي عالي علوم، تحقيقات و فن آوري كه به رياست احمدي نژاد برگزار شد، شرح تفضيلي وظايف و اختيارات اين شورا براي ارايه به هيات وزيران به تصويب رسيد.
هم چنين دبيرخانه  شوراي عالي علوم، تحقيقات و فن آوري موظف شد طرح سامانه مديريت اطلاعات پژوهشي و فن آوري كشور را ظرف سه ماه آماده و به شوراي عالي ارايه كند.
شوراي عالي علوم، تحقيقات و فن آوري هم همه  وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي را موظف كرد سياست ها، راهبردها و اولويت هاي پژوهشي، فن آوري و آموزشي مربوط به بخش خود را براي ارتقاي توان پاسخگويي مراكز علمي، پژوهشي و آموزشي تحت پوشش نسبت به تقاضاهاي موجود در كشور به دبيرخانه اين شورا ارايه دهد.

حكميت بهزاد نبوي و عسگراولادي
براي حل مشكل خانه احزاب
ايسنا:شنبه شب جلسه حكميت خانه احزاب با حضور نمايندگاني از دور دوم(غفوري فرد و بادامچيان) و نمايندگاني از دور سوم (كاشفي و شيخيان) به حكميت بهزاد نبوي و عسگراولادي برگزار شد. حسن غفوري فرد رئيس دور دوم خانه احزاب گفت: در اين جلسه اعضاء طي توافقاتي تأكيد كردند كه خانه احزاب باشگاه سياسي احزاب است و بايد زمينه اي فراهم شود تا تمام گرايش هاي سياسي در آن حضور داشته باشند. وي افزود: هم چنين بحث هايي درمورد برگزاري انتخابات دوباره و هم چنين برگزاري مجمع عمومي انجام و تصميم گرفته شد كه با برگزاري جلسه اي در روز چهارشنبه تصميم نهايي اتخاذ شود.
وي ابراز اميدواري كرد كه در آينده شاهد حضور پررنگ بيشتر خانه احزاب در فعاليت هاي سياسي باشيم و مشكل خانه احزاب هرچه زودتر حل شود.

عدم تغيير مديران مازندران دليل تعويق سفر رئيس جمهور
مهر: نماينده ولي فقيه در مازندران از استاندار خواست تا هر چه سريعتر تكليف انتصاب مديران اين استان را مشخص كند. آيت الله طبرسي اظهار داشت: يكي از دلايل تاخير سفر رئيس جمهور به مازندران عدم تغيير مسئولين محلي است و اگر قرار است دكتر احمدي نژاد به اين استان سفر كند بايد هرچه سريعتر وضعيت مديران و فرمانداران اعلام شود. وي از استاندار خواست تا با تصميم گيري صحيح و بموقع در اين خصوص زمينه سفر هيأت دولت را فراهم سازد.

سخنگوي وزارت امور خارجه اعلام كرد:
طرح پيشنهادي جديد ايران به روسيه
ايسنا: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از تشديد تلاش هاي دستگاه ديپلماسي ايران در عرصه  هسته اي خبر داد و گفت كه در مذاكرات اخير مسكو، هيات ايراني طرحي هسته اي را به روس ها ارائه كرده بود. وي در عين حال تصريح كرد كه اگر گزارش آژانس از فعاليت هاي هسته اي ايران حرفه اي باشد، جاي نگراني وجود نخواهد داشت و در عين حال تاكيد كرد كه ايران به هيچ وجه تعليق فعاليت هاي غني سازي را در دستور كار ندارد.
دكترحميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه  كشورمان صبح روز يكشنبه در جلسه هفتگي اش با خبرنگاران با اعلام اين كه عمر البشير، رييس جمهور سودان امروز به تهران وارد خواهد شد، گفت: رئيس جمهور سودان براي انجام سفري سه روزه در پاسخ به سفر آقاي خاتمي دوشنبه به تهران وارد خواهد شد. هياتي مركب از شش وزير و افراد ديگري از بخش صنايع اين كشور، وي را همراهي خواهند كرد.
سخنگوي وزارت خارجه خاطرنشان كرد: ايران و سودان روابط خوبي دارند وفكر مي كنيم اين سفر گام مهم ديگري در راستاي فعاليت  كميسيون هاي مشترك  باشد.
انتظار مي رود كه در پايان هم رؤساي جمهور دو كشور بيانيه مشتركي صادر نمايند.
آصفي با اشاره به آخرين تحولات همسايه هاي غربي كشورمان افزود: جمهوري اسلامي ايران از تحولات جديد در تشكيل دولت عراق و انتخاب قواي سه گانه  اين كشور استقبال مي كند.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوالي درباره  اخبار منتشر شده مبني بر مخالفت اروپا با پيشنهاد ايران براي تعليق موقت فعاليت هاي هسته اي اش گفت: مطلبي كه در خصوص تعليق فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران اعلام شده، بيشتر رسانه اي و تبليغاتي بوده است.
آصفي تاكيد كرد كه بحث فعاليت ها و تحقيقات هسته اي جمهوري اسلامي ايران غيرقابل  بازگشت است.
وي در ارتباط با گزارش محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در روزهاي آينده در خصوص فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان منتشر خواهد شد، افزود: متاسفانه برخي كشورهاي قدرتمند با اعمال فشار در پي سياسي كردن پرونده هسته  اي ايران هستند. اگر اين پرونده سياسي نشود، جاي هيچگونه نگراني نيست ولي ما همواره نگران سياسي شدن اين پرونده بوده و هستيم.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به اين كه آيا كشورمان تاكنون از سانتريفيوژ هاي پي-۲ استفاده كرده است؟ افزود: جمهوري اسلامي ايران تاكنون از سانتريفيوژ هاي پي-۲ استفاده نكرده و آنچه تاكنون انجام شده با سانتريفيوژ هاي پي-۱ بوده است.
آصفي با بيان اين كه استفاده ي ايران از سانتريفيوژ هاي پي-۱ كاملا با اطلاع و زير نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام شده است، ادامه داد:   اين كه در آينده از اين نوع سانتريفيوژ استفاده شود يا خير، به تصميم گيري هاي ما در آينده باز مي گردد. ضمن آنكه به طور كلي اعضاي معاهده ان.پي.تي مي توانند از اين دستگاه ها استفاده كنند و كسي نمي تواند جمهوري اسلامي ايران را از اين عمل منع نمايد.
وي درباره طرح روسيه نيز افزود: اين طرح كماكان روي ميز مذاكره قرار دارد، ولي بسترهاي لازم آن بايد فراهم شود. به هر حال طرح روسيه يا طرح هاي ديگري كه بتواند حقوق ما را تامين كند، همواره در دستور كار خواهد بود و چيزي كه مسلم است اين كه هيچ طرحي نبايد حقوق ايران را ناديده انگارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به سفر علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به كشورهاي منطقه ادامه داد: دكتر لاريجاني امروز (يكشنبه) به كشورهاي منطقه سفر مي كند و در آينده نيز سفرهايش را ادامه خواهد داد. به هنگام اجلاس ۱+۵ در روسيه به ابتكار و تمايل سرگي لاوروف، وزير امور خارجه  روسيه نيز هياتي براي مذاكره به روسيه رفته بودند.
آصفي همچنين گفت:   در حال حاضر نيز مذاكرات در سطح كارشناسي با مسوولان مختلف در وين در حال انجام است. دكتر لاريجاني نيز در ادامه سفرهاي منطقه اي ا ش احتمالا امروز (يكشنبه) به بحرين سفر مي كند.وي درباره   اخبار منتشر شده مبني بر لغو سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به تركيه به درخواست مقامات ترك اظهار داشت: قرار بوده و هست كه لاريجاني به تركيه برود. البته هنوز تاريخي براي اين سفر با طرف هاي ترك مشخص نشده، ولي اين سفر همچنان در دستور كار است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در ارتباط با مذاكرات اخير هيات ايراني در مسكو پس از برگزاري نشست ۱+۵ در روسيه با بيان اين كه هيات ايراني طرحي را براي طرف هاي روس برده بود، افزود: در مسكو صحبت هايي را كرديم كه اين صحبت ها ادامه رايزني هاي صورت گرفته ما بود. با چيني ها و ژاپني ها هم مذاكره داريم.آصفي تصريح كرد: ديد و نگاه ما بر چند اصل استوار است: نخست آن كه بحث تحقيقات مساله اي غيرقابل بازگشت است. نكته دوم آن است كه ما همواره علاقه داشته ايم از دل گفت وگو موضوع به نتيجه نهايي برسد. ضمن آنكه معتقديم هيچ مشكلي نيست و آمريكا اين مساله را به عنوان مشكل بروز مي دهد.وي ادامه داد: نكته ديگر اين كه ما همچنان آماده انجام نظارت هاي آژانس از فعاليت هاي هسته اي مان هستيم و اين فعاليت ها را تحت نظر آژانس ادامه مي دهيم. مساله ديگر هم اين كه به هيچ وجه از حقوق مان صرف نظر نخواهيم كرد و معتقديم اين حقوق بايد به رسميت شناخته شوند.
آصفي در ارتباط با مساله سفر نهاونديان، معاون اقتصادي شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به آمريكا ادامه داد: به نظرم در اين موضوع هم آمريكايي ها سوءاستفاده كرده اند و بحث اقامت را با مساله شهروندي به جاي هم جا زده اند. من با آقاي نهاونديان صحبت كردم و ايشان مدتي است كه از سفر خصوصي و تحقيقاتي شان به آمريكا بازگشته و شما هم مي توانيد با ايشان صحبت كنيد.
وي درباره برخي اخبار منتشر شده مبني بر لغو سفر اولي هاينونن، معاون پادماني مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران گفت: ما همواره اعلام كرديم كه آماده همكاري با آژانس هستيم و ايشان هم هر گاه بخواهند به ايران سفر كنند، از آن استقبال خواهيم كرد، ولي هنوز تاريخ سفر شان قطعي نشده كه بخواهيم از لغو آن سخن گوييم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خبر داد:
مديران سالم تشويق مي شوند
مهر: مديران موفق، سالم و خلاق مورد تشويق قرار مي گيرند.
اولين جلسه شوراي اداري استان خراسان جنوبي در سال ۸۵ با حضور رئيس سازمان بازرسي كل كشور برگزار شد.
وي پاسخگويي مسئولان به مردم را يكي از راههاي حفظ انسجام نظام جمهوري اسلامي دانست و دليل عقب ماندگي مسلمانان را فاصله گرفتن از آموزه هاي اسلامي چون تلاش، نظم و راستي در انجام امور عنوان كرد و از اين سه به عنوان عامل رشد و توسعه در هر كشور ياد كرد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: وظيفه سازمان بازرسي طبق قانون، نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين است.
وي در ادامه فلسفه وجودي اين سازمان را كمك به مديريت كشور با رويكرد نظارت پيش از اقدام دانست.
نيازي همچنين متذكر شد: نظارت بايد فراگير، مقتدرانه و در عين حال مشفقانه باشد تا مديران و مسئولين كشور با اطمينان خاطر و بدون ترس به اعمال مديريت بپردازند تا راه خلاقيت و ابتكار آنها مسدود نگردد.
وي اظهار اميدواري كرد، نمايندگان سازمان بازرسي كل كشور با ارائه گزارشهاي جامع، دقيق و كارشناسي شده حرف آخر را در اين زمينه بزنند و با پرهيز از دخالت در امر مديريت به تعامل صحيح با ارگان ها و نهادهاي دولتي بپردازند.
نيازي يادآور شد: طي سال گذشته بر اثر گزارشها و بازرسي هاي اين سازمان ۲۰۰ مورد مزايده و مناقصه مضر ابطال گرديده است.
در پايان اين جلسه، از زحمات حجت الاسلام درويشيان مديركل بازرسي خراسان بزرگ تقدير به عمل آمد و فرزادنيا به عنوان مديركل بازرسي استان خراسان جنوبي معرفي شد.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح:
پرونده سقوط هواپيماي C-۱۳۰
تا يك ماه آينده تكميل مي شود
ايسنا: رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح خبر داد كه بخش عمده تحقيقات پرونده سقوط هواپيماي C-۱۳۰ انجام شده و بخش اندكي از آن باقي مانده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدكاظم بهرامي در حاشيه دهمين مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح در خصوص پرونده سقوط هواپيماي C-۱۳۰ گفت: تقريبا بخش عمده تحقيقات پرونده سقوط هواپيماي C-۱۳۰ انجام شده و بخش اندكي از آن باقي مانده است كه به دليل اختلافات نظري كه ميان برخي نظرات كارشناسي هست بايد كار كارشناسي بهتري انجام و نظر كارشناسي ارائه شود كه در اين صورت پرونده ظرف يك ماه آينده تكميل مي شود.
وي با تأكيد بر اين كه نظر ما اين است كه حتي الامكان از نظرات كارشناسي داخلي استفاده كنيم مگر اين كه به نتيجه قاطعي نرسيم ، در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص تعداد متهمان افزود: متهمان همان ۶ نفر هستند كه قبلا هم اعلام شده، ولي معلوم نيست كه اين ۶ نفر در نهايت نيز متهم باشند و ممكن است براي برخي منع پيگرد صادر شود.
بهرامي ادامه داد: كار كارشناسي به دليل اين است كه بفهميم در نهايت متهمان مقصر بوده اند يا نه يا تعداد مقصران روشن شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |