دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۷ - Apr 24, 2006
هنرمندان جهان در بي ينال نقاشي  اسلامي
013182.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: چهارمين دوسالانه بين المللي نقاشي معاصر جهان اسلام به همت فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران و مؤسسه فرهنگي هنري صبا در سال جاري برگزار مي شود.
مسئولان برگزاري اين دوسالانه پيش بيني مي كنند امسال هم همچون سه دوره گذشته استقبال خوبي از سوي هنرمندان داخلي و خارجي به عمل بيايد.
به گزارش روابط عمومي برگزاركننده اين دوسالانه، در سال ۸۳ نقاشاني از ۳۳ كشور جهان در دوسالانه نقاشي معاصر جهان اسلام شركت كرده بودند.
۱۸۵ اثر از هنرمندان و نقاشان كشورهاي فرانسه، ايتاليا، دانمارك، مصر، قطر، عربستان، سودان، اسپانيا، امارات، افغانستان، اردن، لبنان، بنگلادش، بحرين، آذربايجان، تركيه، عراق، تركمنستان، كويت و... و البته در اين ميان استقبال هنرمندان نقاش كشورهاي عربي بيش از ساير كشورها بوده است.
چهارمين دوسالانه بين المللي نقاشي معاصر جهان اسلام همزمان با دومين دوسالانه پوستر جهان اسلام برگزار مي شود.روابط عمومي مؤسسه فرهنگي صبا اين دوسالانه ها را با هدف ايجاد ارتباط وسيع تر ميان هنرمندان كشورهاي اسلامي با تأكيد بر مشاركت هاي ديني و پيوندهاي معنوي شكل دهي به هنر مبتني بر هويت، سنت و ميراث فرهنگي اسلام و آشنايي با تازه ترين تجارب و دستاوردهاي هنري جوامع اسلامي برگزار مي كند. چهارمين دوسالانه نقاشي معاصر در بخش هاي خيال شرقي، پيامبر(ص) و آزاد و دوسالانه پوستر جهان اسلام با موضوع هاي فلسطين، نام آوران جهان اسلام و پيامبر(ص) برگزار مي شود. مهلت ارسال آثار به اين دوسالانه ۳۱ تير ماه است و نمايشگاه از ۸ آبان تا ۲۲ آذر برگزار خواهد شد.
اما شرايط شركت در چهارمين دوسالانه بين المللي نقاشي چيست؟ شيوه و نحوه اجراي آثار آزاد است، هر هنرمند مي تواند حداكثر ۵ تصوير از آثار خود را در هر بخش به دبيرخانه نمايشگاه ارسال كند، ضروري است همراه با تصاوير آثار، نام و نام خانوادگي هنرمند، عنوان اثر، ابعاد، تاريخ آفرينش و شيوه اجرا در پايين تصوير اثر قيد شود. لازم است زمان آفرينش آثار، سال هاي ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ باشد بزرگترين ضلع هر اثر بيشتر از ۳۰۰ سانتي متر و كوچكترين ضلع آن كمتر از ۵۰ سانتي متر نباشد.
آثار در دو بخش خيال شرقي و بخش آزاد داوري مي شوند. در صورت انتخاب آثار از هنرمندان دعوت به عمل مي آيد تا اصل اثر را براي انتخاب  نهايي و شركت در نمايشگاه به دبيرخانه دوسالانه ارسال نمايند. در اين دوره، همانند دوره هاي قبل جوايزي از سوي فرهنگستان هنر به ۶ برگزيده ايراني و ۶ برگزيده غيرايراني اهدا خواهد شد.
علاقه مندان مي توانند آثار خود را به نشاني دبيرخانه اجرايي نمايشگاه در خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره ۵۳ مؤسسه فرهنگي هنري صبا ارسال كنند.

رضاشاه و بررسي كتب سياسي معاصر
013173.jpg
پژوهش و تأليف: كيوان پهلوان، چاپ اول۱۳۸۵
بيست وهفت سال بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي و فروپاشي رژيم ستمشاهي هنوز بسياري از تاريخ نويسان زواياي مختلفي از ويژگي هاي فردي عوامل رژيم پهلوي و شيوه هاي حكومتي آن را بررسي مي كنند. اما آنچه كه در اين ميان اهميت دارد بيان حقايق و واقعيت هاست.
ترديدي نيست كه مهمترين رسالت تاريخ نگار بيان واقعيت ها بدون دخل و تصرف آن است؛ در غير اين صورت آثار او چنانكه بايد مورد استناد آيندگان قرار نخواهد گرفت. در طول تاريخ حكومت هاي جبار سعي كردند تا تاريخ را به نفع خود مصادره كنند. رژيم پهلوي نيز از اين قاعده مستثني نبود. به همين علت بعد از انقلاب، پژوهشگران عرصه تاريخ سعي كردند تا حد ممكن به تنوير افكار عمومي بپردازند و ناگفته هاي اين رژيم را بازگو كنند؛ حتي برخي از عوامل حكومت پهلوي از ملكه مادر گرفته تا وزرا و وكلاي آن رژيم در مناسبتهاي مختلف خواسته يا ناخواسته به بيان وقايعي پرداختند كه چهره آن رژيم را بهتر تصوير مي كند.
از آنجايي كه كتابهاي تاريخي و يا خاطره نويسي از اقبال خوبي در ميان خوانندگان برخوردار است برخي بدون توجه به نقاط قوت و ضعف آثار خود مبادرت به چاپ و نشر كتابهايي از اين دست مي كنند؛ نويسنده كتاب فوق معتقد است كه تا حد ممكن برخي از اشكالات محتوايي و شكلي اين گونه كتابها را بررسي كرده تا نويسندگان محترم در آينده به اصلاح و تنقيح آن مبادرت ورزند. مولف كه پيش از اين دو كتاب ديگر به نامهاي «رضاشاه از الشتر تا الاشت» و «رضاشاه ديدگاه ها و خاطرات» را وارد بازار نشر كرده است، در اين كتاب بيش از ۷۰ اثر شامل كتابهايي كه قبل از انقلاب و همچنين بعد از انقلاب اسلامي پيرامون خاندان پهلوي و بالاخص رضاشاه چاپ شده است، را نقد و بررسي كرده است. اين كتاب را نشر آرون در سه هزار نسخه و با قيمت ۴هزاروپانصد تومان روانه بازار كتاب كرده است.

مسابقه مطبوعاتي همزمان با روز خبرنگار
انجمن نويسندگان و منتقدان خانه تئاتر، مسابقه مطبوعاتي خود را در پنجمين مراسم ساليانه خود همزمان با روز خبرنگار برگزار مي كند.
علاقه مندان و فعالان عرصه مطبوعات و خبرگزاري هاي در «حوزه تئاتر» مي توانند آثار خود را در بخش هاي گزارش، گفت وگو، يادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عكس به اين انجمن يا خانه تئاتر ارائه دهند.
مهلت ارسال آثار متقاضيان تا پايان خرداد ماه ۱۳۸۵ است كه اين مدت به هيچ وجه تمديد نخواهد شد. آثار متقاضي شركت در اين مسابقه بايد در طول سال ۸۴ منتشر شده و آثاري كه فاقد نام و يا داراي نام مستعار باشد، مورد قبول اين انجمن نيست. عكس هاي ارسالي نيز بايد در قطع ۱۸ در ۱۳ و رنگي يا سياه و سفيد و از اجراي نمايش هاي روي صحنه رفته در سال ۱۳۸۴ باشد. وبلاگ نويسان حوزه تئاتر نيز مي توانند آثار سال ۸۴ خود را براي شركت در هريك از بخش هاي مسابقه ارسال كنند. ارسال سندي كه تاريخ نگارش مطلب را مشخص كند الزامي است. گفتني است، حداكثر ارائه اثر در هر بخش از مسابقه دو مورد خواهد بود. مطالب ارسال شده از سوي افرادي كه در خبرگزاري هاي فعال هستند بايد به امضا و تأييد سردبير و يا دبير گروه ادب و هنر رسيده و سند آن نيز به مطالب ارسالي ضميمه شود.

نمونه دشوار جدول اعداد ۶۱
013203.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

موسيقي
موسيقي در طبابت جسم و جان نزد قطب الدين شيرازي
نشست علمي بررسي شخصيت، آراء و نظرات علامه قطب الدين شيرازي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، در استقبال از همايش بين المللي قطب الدين شيرازي، نشستي علمي، روزهاي پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ ارديبهشت ماه در شيراز و كازرون برگزار خواهد شد. در اين نشست دكتر اميرحسين پورجوادي دبير علمي همايش بين المللي، دكتر سعيد زاهد دبير علمي هم انديشي شيراز و كازرون، دكتر سيد مصطفي نديم استاد بخش تاريخ دانشگاه شيراز و دكتر محمدحسين قهرماني استاد دانشگاه علوم پزشكي شيراز، پيرامون ابعاد مختلف زندگي، آثار و نظرات علامه قطب الدين شيرازي به ايراد سخن خواهند پرداخت. پيش از برگزاري اين نشست علمي، دكتر نديم درباره زندگي علامه قطب الدين شيرازي و دكتر قهرماني با عنوان «طبابت جسم و جان و قطب الدين شيرازي» سخنراني خواهندكرد. همايش بين المللي علامه قطب الدين شيرازي اوايل خردادماه در تهران و شيراز برگزار خواهد شد.
ملودي هاي آفتاب
گروه موسيقي ايراني آفتاب به سرپرستي «حميد خاكبازي» و به خوانندگي «محسن كرامتي» هفتم و هشتم ارديبهشت ماه به اجراي برنامه مي پردازد. اين برنامه در اصل اجراي موسيقي چند صدايي به وسيله سازهاي ايراني است. اين گروه ساعت ۲۰ روزهاي فوق در تالار وحدت به روي صحنه مي روند و سپس اين اجرا در قالب آلبوم موسيقي منتشر مي شود.

فرهنگسرا
جزيره آبي آسماني
فرهنگسراي جوان: نمايش شاد و موزيكال جزيره آبي آسماني به كارگرداني محمد تيموري تا ۲۳ ارديبهشت ماه در سانس هاي ۳۰/،۸ ۳۰/۹ ، ۳۰/۱۰ ، ۱۴ و ۱۵ اجرا مي شود. والدين و مربيان مي توانند براي رزرو با شماره ۳۳۰۲۵۴۷۳ تماس بگيرند.
فرهنگسراي سالمند: اگر دوست داريد با روشي نه چندان سخت وزن خود را پايين بياوريد حتماً در گروه OA «پرخوران» فرهنگسراي سالمند عضو شويد تا با يك روش اصولي پرخوريتان قطع و پرهيز غذايي را ياد بگيريد. علاقه مندان براي اطلاع بيشتر مي توانند با شماره ۳۳۳۵۸۶۸۸ تماس بگيرند.
فرهنگسراي بهمن: بزرگترين گروه كُر جنوب شهر تهران در اين فرهنگسرا تشكيل مي شود. علاقه مندان مي توانند با شماره ۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگيرند.
فرهنگسراي خانواده: نمايشگاهي از آثار نقاشي كودكان به مناسبت هفته معلم از تاريخ ۵ تا ۹ ارديبهشت در نگارخانه فرهنگسراي خانواده برپا مي شود.
فرهنگسراي هنر: نمايشگاهي از آثار استادان معاصر هنرهاي تزييني و تجربي فدراسيون روسيه در اين فرهنگسرا برپا مي شود.

بكمامبتوف و فيلم علمي- خيالي تازه
013179.jpg
گروه ادب و هنر: تيمور بكمامبتوف فيلمساز جوان و مطرح سينماي روسيه، فيلم جديد خود را جلوي دوربين مي برد. كار تازه اين كارگردان «ستاره سرخ» نام دارد.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، اين فيلم براساس قصه كميك استريپ پرخواننده كريستين گوست به همين نام ساخته مي شود. اين كميك استريپ قبل از اين برنده چند جايزه ادبي شده است. قصه اين اثر حماسي و فانتزي كه حال وهوايي علمي-خيالي دارد در دوران حكومت شوروي سابق رخ مي دهد. در اين دوران نيروهاي نظامي و مونوپول هاي اقتصادي شانه به شانه يكديگر زندگي مي كنند.
فيلم به صورت محصول مشترك سينماي روسيه و كمپاني يونيورسال تهيه مي شود. تهيه كنندگان فيلم هم اكنون به دنبال فيلم نامه نويسي هستند كه كار اقتباس سينمايي قصه گوست را انجام دهد. قرار است كليد فيلمبرداري فيلم اواخر پاييز امسال زده شود. بكمامبتوف ۲سال قبل درام فانتزي و علمي_خيالي نگهبان شب را كارگرداني كرد. فيلم كه پاسخي روسي به سه گانه مشهور «ماتريس» بود، لقب پرفروش ترين فيلم سال ۲۰۰۴ سينماي روسيه را گرفت. قسمت دوم فيلم با نام «نگهبان روز» ماه ژانويه در روسيه اكران عمومي شد و تا به حال فروش خيلي خوبي كرده است. قسمت سوم و پاياني فيلم هم قرار است به زودي ساخته شود.

دي كاپريو سر صحنه زخمي شد
013185.jpg
گروه ادب و هنر: ليوناردو دي كاپريو سر صحنه فيلمبرداري فيلم تازه اش مجروح شد. اين جراحت از ناحيه پا بود و عوامل اصلي توليد فيلم،  چگونگي زخمي شدن او را توضيح ندادند.
به نوشته آسوشيتدپرس، دي كاپريو اين روزها در موزامبيك مشغول بازي در فيلم تازه اش «الماس خونين» است كه حال و هوايي ماجراجويانه و سياسي دارد. وي بلافاصله به بيمارستان منتقل شد. پزشكان بعد از مداواي بازيگر -كه بيشتر از چند ساعت طول نكشيد _ وي را مرخص كردند. دي كاپريو هم بلافاصله خود را به صحنه فيلمبرداري رساند تا به بازي خود ادامه دهد.
«الماس خونين» در زمان جنگ داخلي كشور سيرالئون رخ مي دهد و به جز دي كاپريو، جنيفر كانلي و دجيمون هونسو هم در آن بازي دارند. قصه فيلم درباره گروهي آدم ناجور است كه در يك هدف مشترك هستند؛ پيدا كردن يك الماس صورتي رنگ كمياب. دي كاپريو در فيلم جواني دلال و اهل آفريقاي جنوبي است كه در ميانه درگيري نيروهاي دو طرف جنگ داخلي گير افتاده است. فيلمبرداري فيلم _ كه ماه فوريه شروع شد _ در دو كشور آفريقاي جنوبي و موزامبيك انجام مي شود. كمپاني برادران وارنر تهيه كننده فيلم و ادوارد زويك كارگردان آن است. فيلم براي نمايش در تابستان آينده آماده مي شود و تحليل گران اقتصادي پيش بيني مي كنند كه فيلم فروش بالايي خواهد داشت.

آليدا والي درگذشت
013176.jpg
گروه ادب و هنر: آليدا والي بازيگر معتبر و كلاسيك سينماي ايتاليا در سن ۸۴ سالگي درگذشت. اين بازيگر به مدد بازي در فيلم هايي از آلفرد هيچكاك، لوچينو ويسكونتي و كارول ريد به شهرت بين المللي رسيد. به نوشته BBC، والي كه كار بازيگري را از سن ۱۵ سالگي آغاز كرد در طول ۵ دهه در بيش از ۱۰۰ فيلم سينمايي ظاهر شد كه در بين آنها مي توان به آثار كلاسيكي مثل «مرد سوم» ( ۱۹۴۹) كارول ريد، پرونده پارادين(۱۹۴۷) آلفرد هيچكاك و معجزه زنگ ها (۱۹۴۸) اشاره كرد.
والي كه سال ۱۹۲۱ به دنيا آمد، بعد از بازي در تعدادي فيلم  ايتاليايي، توسط ديويد ساز نيك تهيه كننده آمريكايي دعوت به بازي در فيلم هاي آمريكايي شد. وي اعتقاد داشت كه والي مي تواند تبديل به يك اينگريد برگمن جديد شود. اما وي نتوانست تبديل به يك چهره بين المللي ماندگار شود، زيرا نمي توانست زبان انگليسي را به راحتي زبان ايتاليايي صحبت كند. با اين حال، والي كه در دنياي تئاتر هم حضور داشت، در كنار فيلم هاي ايتاليايي در تعدادي فيلم فرانسوي زبان هم بازي كرد.
رئيس جمهور ايتاليا مرگ والي را ضايعه اي بزرگ براي سينما، تئاتر و فرهنگ ايتاليا دانست و شهردار رم با ستايش از اين بازيگر وي را يكي از بهترين و محبو ب ترين ستارگان كشور دانست كه كسي نمي تواند جاي خالي او را در دل مردم ايتاليا پر كند.

بازي
Scratches
سيستم :
سبك : ماجرايي اول شخص
013206.jpg
يك بازي با سوژه اي خوب و نسبتاً جالب اما پرداختي ضعيف و گرافيكي پايين. اين بازي به سبك اشاره، كليك بوده و يك بازگشت تمام عيار به سبك بازي هاي ماجرايي كلاسيك است. يك نويسنده رمان هاي ترسناك به يك قصر قديمي اسباب كشي مي كند.
او كه به تازگي نوشتن دومين اثرش را به پايان رسانده با موضوع عجيبي درگير مي شود. قصر پر شده از وسايل سنتي آفريقايي و عجيب و غريب. صاحبان قبلي قصر همگي به طرز اسرارآميزي ابتدا ديوانه شده و سپس مرده اند. از طرفي شما شبها با صداي دايم خراشيده شدن چيزي از خواب بيدار مي شويد.
همه چيز براي يك بازي ترسناك و خوب ماجرايي مهيا است اما افسوس كه گرافيك ضعيف و معماهاي بي سروته بازي چيزي براي لذت بردن از ايده اصلي به جا نمي گذارند. داستان بازي جمعاً در سه شبانه روز اتفاق مي افتد. از ديگر مشكلات بازي مي توان به نحوه كنترل آن اشاره كرد كه آزادي عمل چنداني در اختيار شما قرار نمي دهد.
Galactic Civilizations II
سيستم :PC
سبك : استراتژي
013209.jpg


يك بازي استراتژيك بي نظير با دنيايي كه شما در آن همه چيز را خودتان تعريف مي كنيد. در اين بازي بايد از بين ۱۰ نژاد مختلف (كه انسان يكي از آنهاست) يك تيره را برگزيده با هدف تسلط بر كهكشان بازي را دنبال كنيد.
روند پيشروي در بازي كاملاً بستگي به انتخاب شما دارد. اما دستيابي به فناوري و دانش در اين بازي حرف اول را مي زند. شما بايد به هر طريق ممكن در علم به سرعت پيشروي كرده و با دستيابي به تكنولوژي هاي پيشرفته از نژادهاي ديگر رقيب، سبقت بگيريد تا بتوانيد بر كل كهكشان مسلط شويد.
مي توانيد با ايجاد روابط دوستانه با ساير نژادها و دعوت از دانشمندان آنان با هم تبادل اطلاعات كرده و يا تمام توان خود را بر پيشرفت نظامي گذاشته و با حمله و جنگ با ساير اقوام (اگر پيروز شديد) فناوري آنان را به خدمت خودتان بگيريد. اين بازي يكي از گزينه هاي بي نقص براي علاقه مندان سبك استراتژي به شمار مي آيد.


CSI:
3Dimensions of Murder
سيستم :PC
سبك : ماجرايي
013212.jpg

اگر علاقه مند به فيلم ها و داستان هاي جنايي- پليسي باشيد، حتماً سري CSI را تجربه كنيد. اين نسخه در واقع چهارمين نسخه از اين سري از بازيهاست (كه از روي يك سريال تلويزيوني با همين عنوان ساخته شده است).در اين نسخه، ۵ پرونده جديد با ابعادي تازه در اختيار شما قرار مي گيرد. بايد با حضور در صحنه جنايت و بررسي محل و روابط و صحبت هاي اشخاص سرنخها را پيدا كرده و به سمت مظنون اصلي راه خود را پيدا كنيد.
مي توانيد با نمونه برداري از خون ريخته شده در محل جنايت و يا رد انگشت به جا مانده (كه پيدا كردن آن حكايتي دارد) و بررسي آنها در آزمايشگاه جنايي، سرنخهاي جديدتري يافته و به اطلاعات خود اضافه كنيد.
اين بازي يك تمرين بي چون و چرا براي يادگيري بهتر زبان است چرا كه در هر قسمت بايد با توجه به اطلاعات شنيده شده و يا خوانده شده از موارد تحت بررسي، داستان را به پيش ببريد. در قسمت جديد، امكانات آزمايشگاهي بهتر و جالب تر و نحوه تحقيقات تكنولوژيك به بازي اضافه شده است.
013215.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

خانه مجازي
جايزه معماري ميرميران طراحي شد
فارس: سيد عليرضا قهاري در مراسم تشييع پيكر سيدهادي ميرميران گفت:جايزه معماري ميرميران به برگزيدگان رشته معماري اهدا خواهد شد.
سيد عليرضا قهاري،رئيس انجمن مفاخر معماري ايران در اين مراسم با اشاره به ويژگي هاي ميرميران گفت: او يك معمار ملي بود با ايده هاي شرقي و پشتوانه باشكوه معماري فاخر و اصيل ايراني كه هميشه سعي داشت با الهام از ارزش هاي والاي ايراني طراحي كند.
وي افزود:پس از آنكه اصفهان به مدت يك سال به عنوان پايتخت جهان اسلام معرفي شد ميرميران خواست تا از سوي انجمن اقداماتي صورت گيرد تا اصفهان بتواند به عنوان پايتخت فرهنگي ايران باقي بماند.
وي با اشاره به گفته هاي ميرميران درخصوص مركزيت شهر اصفهان ادامه داد:ميرميران مي گفت حالا كه اصفهان به خاطر پتانسيل هاي موجود و سابقه  تاريخي - فرهنگي نظر جهانيان را به خود جلب كرده است، حساسيت مسئولان و متوليان فرهنگ و هنر كشور بيشتر خواهد شد. ضمن اين كه ايران، به طور حتم به اين توجه در شرايط كنوني نياز دارد و چون تهران به خاطر پيچيد گي مسائل و مشكلات نمي تواند پاسخگوي نيازهاي فرهنگي و احياي هويت فرهنگي پيشين باشد، شهري چون اصفهان براي اين مركزيت مناسب تر خواهد بود.
مراسم بزرگداشت علي تجويدي
مراسم بزرگداشت مقام هنري مرحوم علي تجويدي با حضور اصحاب فرهنگ و هنر عصر روز سه شنبه پنجم ارديبهشت ساعت ۱۷ در تالار وحدت برگزار مي شود. در اين مراسم كه مصادف با چهلمين روز درگذشت استاد تجويدي است، اركستر موسيقي ملي ايران به رهبري فرهاد فخرالديني به اجراي برنامه خواهند پرداخت.
سخنراني و اجراي موسيقي توسط همايون خرم و اجراي موسيقي توسط چند تن از شاگردان استاد تجويدي از ديگر برنامه هاي اين مراسم است. اين مراسم از سوي دفتر امور موسيقي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري خانه موسيقي و بنياد رودكي برگزار مي شود. گفتني است، ورود عموم هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ايران در اين مراسم آزاد است.

برنامه
ديوار
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي گروهي، تا ۷ ارديبهشت، بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۲ _ ،۳۱۶ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه آثار: نمايشگاه «منوپرينت روي كاشي» ، آدريا قاسمي تا ۷ ارديبهشت، خيابان انقلاب، فخررازي، شماره ،۱۳۶ تلفن: ۶۶۴۰۹۷۵۱
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي مژگان زارع، تا ۷ ارديبهشت، خيابان دروس، كماسايي، شماره ،۴۲ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
نگارخانه نقش جهان: نمايشگاه نقاشي آبرنگ فرشاد شيرازي، ۷ الي ۱۲ ارديبهشت، نياوران، مقدسي، زماني، محمودي ،۲ پلاك ،۵۹ تلفن ۲۲۷۱۶۲۲۰
نگارخانه نياكان: نمايشگاه نقاشي منيژه معاضد و مامك كمال، تا ۷ ارديبهشت، خيابان فاطمي، جمال زاده شمالي، كوي روزبه، شماره ،۱۴ تلفن: ۶۶۹۳۴۳۱۸
نگارخانه هفت ثمر: نمايشگاه نقاشي شهرزاد ميرزا حسابي، ۸ تا ۱۳ ارديبهشت، خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، شماره ،۲۵ تلفن: ۸۸۷۳۱۴۰۳
نگارخانه آثار: نمايشگاه منوپرينت روي كاشي آدريا آقاسي، تا ششم ارديبهشت، خيابان انقلاب، فخررازي،  پلاك ۱۳۶ ، تلفن: ۶۶۴۰۹۷۵۱

پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي.
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا
زير درخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي و شهره لرستاني
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري (اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي و پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا

صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو
ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)
محل اجرا: سالن قشقايي
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه
ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)
محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر
ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو، ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس
ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

نماي نزديك
گالري ضرابي
نمايشگاهي از مجموعه سنگ هاي تزئيني نادر صنعائي تا ششم ارديبهشت ماه در اين نگارخانه برپاست. سنگ هاي به نمايش درآمده حاصل پانزده سال تلاش اين هنرمند است. صنعائي در بيش از ۵۰ نمايشگاه سنگ بين المللي آثار خود را شركت داده است تا اطلاعات بيشتري درباره انواع سنگ ها و كيفيت آنها به دست آورد. گالري ضرابي در خيابان شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹ واقع شده است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
فرهنگ ماندگار
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   فرهنگ ماندگار   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |