چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۵ - May 3, 2006
كارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد فردا توزيع مي شود
ايسنا: كارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها صبح و بعدازظهر روز پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت ماه بر اساس سال تولد و شماره شناسنامه داوطلبان توزيع مي شود.
كارنامه داوطلبان غيرمجاز براي انتخاب رشته نيز به آدرس پستي آنها ارسال مي گردد.
كليه متولدين سال ۱۳۵۵ و قبل از آن و همچنين متولدين سالهاي ۵۶ ، ۵۷ ، ۵۸ و ۵۹ صبح پنج شنبه، كليه متولدين سالهاي ۶۰ ، ۶۱ ، ۶۲ و ۶۳ و سالهاي بعد از آن بعدازظهر روز پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت ماه براي دريافت كارنامه، فرم انتخاب رشته تحصيلي، دفترچه راهنماي رشته هاي تحصيلي و ويژه نامه حاوي رشته هاي داراي شرايط خاص اقدام كنند.
داوطلباني كه در روز پنج شنبه ۱۴ ارديبهشت ماه موفق به دريافت كارنامه نشده اند مي توانند منحصراً در صبح و بعدازظهر روز جمعه براي دريافت كارنامه و ضمائم آن اقدام كنند.
كارنامه داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد مانند ساير آزمونها با صحت و دقت كامل تصحيح و به اطلاع داوطلبان رسيده است.
سازمان سنجش تمام مراحل تصحيح و كنترل كارنامه ها را با دقت و رعايت ضوابط اجرا كرده است و از صحت كليه كارنامه ها اطمينان كامل دارد.
با اين حال به كليه اعتراضات داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد رسيدگي خواهد شد. بنابراين داوطلبان بايد پس از دريافت كارنامه، اعتراضات كتبي خود را به همراه يك كپي از كارنامه براي رسيدگي به آدرس پستي سازمان سنجش ارسال كنند و از مراجعه حضوري به سازمان سنجش خودداري كنند.

با حضور ۵۰۰ مؤسسه مطبوعاتي
نمايشگاه مطبوعات فردا افتتاح مي شود
000285.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري: سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها با هدف ايجاد بستري مناسب براي تعامل بين مردم و نشريات و طرح مسائل مبتلابه نشريات روز ۱۴ ارديبهشت ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز به كار مي كند.
علاءالدين ظهوريان، مدير كل مطبوعات داخلي و رئيس سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها در يك نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران افزود: از ويژگي هاي عمده برگزاري نمايشگاه امسال، حضور و مشاركت تشكل هاي صنفي نسبت به دوره هاي قبل است كه زمينه آن در دوره هاي گذشته فراهم شده و امروز شاهد رشد و شكوفايي آن هستيم كه اهدافي كه وزارت ارشاد دنبال مي كند بدون مشاركت اين تشكل ها كمرنگ خواهد شد.
وي مشاركت تشكل هاي صنفي را يكي از نقاط قوت اين نمايشگاه ذكر كرد و گفت: تشكل هاي صنفي علاوه بر حضور فيزيكي، برگزاري نشست هاي جانبي و هم انديشي هاي حوزه مطبوعات را در حاشيه نمايشگاه هدايت خواهند كرد.
ظهوريان افزود: در اين نمايشگاه صرفاً خبرگزاري ها و مطبوعاتي كه از هيأت هاي نظارت مربوطه داراي مجوز رسمي هستند شركت دارند. وي تعداد نشريات داراي مجوز را قريب به ۳۳۰۰ نشريه و ۹ خبرگزاري غيردولتي ذكر كرد و گفت: بيش از ۵۰۰ مؤسسه در برگزاري نمايشگاه حضور دارند كه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
وي تعداد ۳۳۰۰ نشريه را شامل نشريات سراسري و استاني ذكر كرد و افزود: به لحاظ محدوديت فضاي فيزيكي نشريات استاني صرفاً در غالب ۳۰ استاني كه در نمايشگاه حضور دارند، مي باشد.
ايستگاه  خبرنگاران
رئيس برگزاري سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها گفت: تعاوني مطبوعات كشور ضمن شركت در نشست هاي جانبي، فضايي را براي حضور خبرنگاران جهت انعكاس اخبار نمايشگاه تحت عنوان «ايستگاه خبرنگاران» ساماندهي مي كند.وي افزود: امسال در نمايشگاه بر خلاف رويه سابق كه ويژه نامه مربوط به اخبار نمايشگاه منتشر مي شد،از انتشار آن خودداري شده و براي جلوگيري از صرف هزينه و تأكيد بر ضرورت مشاركت مطبوعات سعي شده كه اين مأموريت به همكاران مطبوعاتي نشريات محول شود و انتظارمان اين است كه نقطه تمركزشان بر مخاطب يابي باشد تا بتوانيم به دستاوردهاي قابل توجهي در برگزاري نمايشگاه نايل شويم.
ظهوريان در خصوص احزاب و تشكل هاي صنفي كه در حوزه كار خبرنگاري فعال هستند و در نمايشگاه حضور دارند گفت: انجمن روزنامه نگاران مسلمان، انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران، انجمن عكاسان مطبوعات، مجمع نويسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس، خانه كاريكاتور، انجمن نويسندگان و خبرنگاران ورزشي و تعاوني مطبوعات شركت دارند.
وي با اشاره به اين كه امسال جشنواره مطبوعات با نمايشگاه مطبوعات همزمان نمي باشد و به دوره ديگر موكول شده است گفت: امسال نمايشگاه مطبوعات در دل نمايشگاه كتاب برگزار مي شود كه براي جلوگيري از ازدحام بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات با يك روز تأخير افتتاح مي شود.
رئيس سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها در خصوص موضوعات و محورهاي كلي نشست هاي جانبي نمايشگاه گفت: امسال به دليل مزين شدن به نام پيامبر(ص) نشستي در اين خصوص و همچنين بحث هاي صنفي كار مطبوعات، موضوع تأثيرگذاري خبرگزاري ها در كار رسانه، نقش رسانه ها در بحث هسته اي كشور و موضوعات و مسائل صنفي كار مطبوعات و تعامل نشريات استاني با نشريات سراسري و ارتقاي كيفي آنها را بررسي خواهد كرد.
صدور كارت خبرنگاري
وي در خصوص صدور كارت هاي خبرنگاري توسط وزارت ارشاد گفت: در سال هاي گذشته بعضاً اين كارت ها براي همه خبرنگاران حتي آن دسته كه حضور فعالي در اين حوزه نداشته اند صادر مي شد كه جعل كپي آنها نيز بر اعتبار كارت هاي سايه انداخته بود. لذا به جهت جلوگيري از اين امر كه خبرنگاران را به عنوان يك صنف ببينيم كه بر حسب سوابق، تحصيلات و فعاليت در حوزه هاي مختلف كه به لحاظ كيفيت با تشكل هاي صنفي و مسئولين كار مطبوعات به نقطه اي برسيم كه كارت خبرنگاري در يك تراز خوبي از كيفيت صادر شود ضمن اين كه موسسات براي خبرنگاران خود كارت را صادر مي كنند ولي كارت هاي صادر شده از سوي وزارت ارشاد از درجه اعتبار بالاتر برخوردارند.

انتخابات شوراي مركزي كانون هاي
دانشجويي ۱۹ ارديبهشت برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: دبير شوراي هماهنگي كانون هاي دانشجويي دانشگاه تهران گفت: برخلاف سالهاي گذشته، انتخابات شوراي مركزي تمام كانون هاي دانشجويي در ۱۹ ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
فرزان روانبد، با بيان اينكه ۱۷ كانون مستقل و ۱۳ كانون زيرمجموعه در دانشگاه تهران فعاليت مي كنند،  اظهار كرد: كانون هاي پرديس هاي دانشگاه در حال افزايش هستند.
وي گفت: در نشست اخير كانون هاي فرهنگي هنري دانشگاه ها قرار شد كه تمام دانشگاه ها در يك زمان انتخابات شوراي مركزي كانون ها را برگزار كنند.
وي خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد كه تنها دانشگاه هاي تهران و اميركبير انتخابات خود را در ارديبهشت ماه برگزار مي كنند.
روانبد در مورد تعداد اعضاي هر كانون به ايسنا گفت: در انتخابات ۱۹ ارديبهشت ماه ۵ عضو اصلي و ۲ عضو علي البدل براي هر كانون انتخاب مي شوند و تنها كساني حق راي دارند كه عضو شوراي عمومي كانون ها باشند.
دبير شوراي هماهنگي كانون هاي دانشجويي و فرهنگي دانشگاه تهران در ادامه به بيان سير روند انتخابات شوراي مركزي كانون ها پرداخت و افزود: از ميان شوراي مركزي هر كانون يك عضو به عنوان دبير انتخاب و عضو شوراي دبيران كانون هاي دانشگاه مي شود و پس از آن نيز، از ميان اين دبيران يك نفر به عنوان دبير شوراي هماهنگي كانون هاي دانشگاه برگزيده مي شود.
وي با اشاره به مشكل كمبود بودجه در كانون هاي فرهنگي هنري دانشگاه، تصريح كرد: مديريت فرهنگي تا حد امكان نياز مالي كانون ها را برآورده مي كند.

صندوق سرمايه گذاري زنان تشكيل مي شود
گروه اجتماعي: نماينده  مردم  زنجان  و طارم  در مجلس  شوراي  اسلامي  گفت : بايد به توسعه  فكري  دكتر «محمود احمدي نژاد» رئيس  جمهوري، در خصوص  جايگاه  زنان  در جامعه  كمك  كرد.
«رفعت  بيات» دوشنبه شب  در آيين  تجليل  از بانوان  قهرمان  عرصه هاي  ورزشي  استان  زنجان  با اشاره  به  ديدگاه هاي  رئيس جمهوري  در خصوص  جايگاه  زنان  در جامعه ، بر ضرورت  فراهم  شدن  محيط هاي  مناسب  و آرام  جهت  انجام  كارهاي  ورزشي  و هنري  براي  زنان  تأكيد كرد.وي  از تصويب  دو طرح  مهم  بين المللي  در همين  خصوص  خبر داد و اين  طرح ها را ايجاد «مركز بين المللي  فرهنگي ، سياحتي ، ورزشي  و هنري» و «مجتمع  سياحتي - ساحلي» در مسير عبور رودخانه «قزل اوزن» براي  زنان  ذكر كرد.
بيات  گفت  : اين  طرح ها به عنوان  يك  كار منطقه اي  و نمونه   بين المللي  براي  زناني  كه  تمايل  دارند در محيطي  كاملا زنانه  فعاليت هاي  مختلف  فرهنگي  ، هنري  و ورزشي  داشته  باشند، اجرا خواهد شد.به گزارش ايرنا، وي  از زنان  خواست  در اين  مراكز بين المللي  سرمايه گذاري  كنند و بيشترين  سهامداران  اين  دو مركز را زنان  تشكيل  دهند.
نماينده  مجلس  هفتم  همچنين  با بيان  اين كه  از پارسال  به دنبال  تشكيل  صندوق  سرمايه گذاري  زنان  هستيم ، افزود: با تشكيل  اين  صندوق  زنان  سرمايه هاي  راكد خود را به  گردش  درآورده  و با تجمع  سرمايه هاي  كوچك ، كارهاي  اقتصادي  بزرگي  توسط  آنان  در كشور انجام  مي شود.وي  هدف  از تشكيل  اين  صندوق  را كاهش  سرمايه گذاري هاي  دولتي ، استفاده  از سرمايه هاي  زنان  و سرمايه گذاري  اقتصادي  و اشتغال  براي  اين  قشر ذكر كرد.مشاور استانداري  زنجان  در امور بانوان  نيز در اين  آيين  گفت : سلامت  روح  و جسم  زنان  به عنوان  تشكيل دهنده    نيمي  از جمعيت  جامعه  و تربيت كننده  نيم  ديگر جامعه  بايد مورد توجه  جدي  قرار گيرد.«فرزانه  آرام نيا» افزود: سلامت  و نشاط  اين  قشر از جامعه ، صحت  و شادابي  خانواده  و اجتماع  را تضمين  مي كند.

جزئيات بررسي تغيير نظام پذيرش دانشجوي پزشكي
گروه علمي فرهنگي: معاون آموزشي و امور دانشجويي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به بررسي تغيير نظام پذيرش دانشجوي پزشكي، از طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس خبر داد.دكتر محمدعلي محققي با اشاره به مطالعه دانشگاه علوم پزشكي تهران روي تغيير نظام پذيرش دانشجوي پزشكي، اظهار كرد: طرح دانشگاه علوم پزشكي تهران پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس است، البته اين طرح در مرحله كارشناسي قرار دارد.
وي با بيان اين كه اين روش در برخي كشورهاي آمريكايي و اروپايي رايج است، گفت: در اين روش دانشجويان در مقطع كارشناسي پذيرفته مي شوند و پس از طي اين دوره و بر اساس كارنامه در ساير گرايشها ادامه تحصيل مي دهند. دانشجويان در مقطع كارشناسي براي رشته هايي از جمله بيولوژي و علوم پزشكي پذيرفته مي شوند ولي پس از طي دوره كارشناسي در گرايشهاي خاص تحصيلي ادامه تحصيل مي دهند.
طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس
دكتر محققي با بيان اين كه اين طرح به شكل فعلي تاكنون در كشور اجرا نشده است، تصريح كرد: پيش از اين نيز طرح هاي مشابه اين طرح در كشور اجرا شده بود ولي اين طرحها بر اساس شرايط خاص آن زمان و با هدف تامين نياز روستاهاي كشور طي دو مرحله اجرا شد و ديگر ادامه پيدا نكرد.وي با بيان اين كه تحولات آموزش پزشكي در ابتدا به صورت آزمايشي و در مراكز علوم پزشكي كشور اجرا مي شود، تصريح كرد: اين طرحها در صورت اثربخش بودن بدون شك قابل توسعه و تعميم دادن به ساير مراكز علوم پزشكي كشور هستند.وي با بيان اين كه دانشگاه علوم پزشكي تهران مدتي است كه طرح پذيرش دانشجوي پزشكي در مقطع ليسانس را مورد مطالعه و بررسي قرار داده است، به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: در همين راستا وزارت بهداشت نيز با همكاري مركز مطالعات علوم پزشكي و فرهنگستان علوم پزشكي كشور اين طرح را بررسي كرده تا اگر با ذكر جزئيات اجرايي تدوين شود پس از طرح و تصويب در شوراي عالي برنامه ريزي اجرا شود.
وي با اشاره به اجرايي بودن اين طرح در كشور، اظهار كرد: شايد اجراي اين طرح با توجه به وضع موجود تحولاتي را در برخي جهات ايجاد كند، با اين حال به اين سهولت قابليت اجرايي ندارد، اما با اين حال مي تواند با تدبير و برنامه ريزي اصولي در آينده، تدريجاً جايگزين نظام فعلي پذيرش دانشجو در مقطع دكترا باشد.
طرح اصلاح آموزش پزشكي عمومي 
وي با اشاره به اجراي طرح اصلاح آموزش پزشكي عمومي  در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، خاطرنشان كرد: اين طرح با تصويب در شوراي عالي برنامه ريزي و با هدف ايجاد تحول آموزش پزشكي كشور اجرا مي شود و بر اساس ضوابط، مقررات و استانداردهاي آموزش پزشكي در دنيا و ضرورتهاي كشور تنظيم شده است. البته اين طرح نيز مرحله آزمايشي را طي مي كند و پس از انعكاس گزارش عملكرد آن به شوراي عالي برنامه ريزي در صورتي كه نسبت به سيستم آموزش پزشكي فعلي مزيت و برتري داشته باشد مي تواند جايگزين آن شود.وي افزود: طرح اجرايي در دانشگاه علوم پزشكي در چارچوب و مطالعه و بر اساس اصول آموزش پزشكي طراحي و اجرا شده است.

وزارت ارشاد ۸۵ را سال رجوع به قرآن اعلام كرد
فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم تجليل از طاهره صفارزاده - قرآن پژوه -گفت: سال جاري را سال رجوع زيبا تر و گسترده تر به قرآن قرار مي دهيم، چون احترام به قرآن احترام به پيامبر است.
محمدحسين صفارهرندي در محفل انس با قرآن كريم حوزه بسيج خواهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب كه «قرآن كتاب يادآوري و تنبه، تدبر و تامل است» بيان داشت: قرآن دعوت به نگريستن به دور و بر مي كند آن هم از موضع تدبر و تعمق درباره خودش.
وي با بيان اين مطلب كه از خاصيت ذكر بودن قرآن بايد بهره برداري هاي بيشتري صورت گيرد، ادامه داد: هر زمان كه در مقابل قرآن زانو مي زنيم، پله هاي زيادي از مسيرهاي انحرافي به مسير ثواب باز مي گردد. قرآن وسيله تصحيح و تطبق عمل ما با آرمان هاي ما است و از قرآن مي توان به عنوان زبان معيار نام برد.
وي با توجه به حضور صفارزاده و بانوان قرآن پژوه در اين مراسم ادامه داد: مايه  مباهات و غرور است كه بانويي ايراني به عنوان بانوي قرآن پژوه در جهان معرفي شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه به نقش فعال زنان در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي اشاره كرد و گفت: نقش برجسته زنان در هدايت هاي علمي و معنوي بر هيچ كس پوشيده نيست. در ادامه اين مراسم طاهره صفارزاده سه قطعه شعر قرائت كرد و لوح ياد بود خود را از وزير ارشاد دريافت كرد.

بازنگري محتواي درسي دانشگاه تربيت معلم
گروه علمي فرهنگي : رئيس دانشگاه تربيت معلم گفت: محتواي درسي دانشگاه تربيت معلم توسط متخصصان و اساتيد در حال بازنگري است.
محمدعلي برخورداري، با اشاره به اينكه مدتي است كه بازنگري محتواي درسي دانشگاه هاي كشور شروع شده است، افزود: تغيير در محتواي درسي دانشگاه ها به مرور زمان صورت مي پذيرد و يكباره نيست. وي در عين حال به فارس گفت: تغييرات در حال اجراي محتواي درسي دانشگاه ها به روز نيست چرا كه هنوز اطلاعات و ميزان آگاهي اساتيدي كه در حال تغيير مفاهيم آموزشي هستند، به روز نيست. رئيس دانشگاه تربيت معلم با بيان اينكه به زودي تمام دانشجويان دانشگاه تربيت معلم به كرج منتقل مي شوند، افزود: از ۷ دانشكده تربيت معلم، ۵ دانشكده به كرج منتقل شده اند و مابقي نيز به مرور زمان منتقل مي شوند.

فعاليت گلدكوئيست همچنان ادامه دارد
گروه اجتماعي- زهرا رفيعي: سخنگوي قوه قضائيه از كم شدن فعاليت شركت هرمي گلدكوئيست خبر داد.جمال كريمي راد در نشست هفتگي با خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اطلاع رساني رسانه ها و اقدامات قضايي قوه و همچنين قانوني كه اخيراً تصويب شده است از تمايل مردم به اين گونه شركت ها كاسته شده است، البته هنوز كساني هستند كه تمكيني از قانون در اين خصوص ندارند.
سخنگوي قوه قضائيه در مورد خبر ايجاد مركز جديد فيلترينگ با قابليت مشخص كردن فرد استفاده كننده از سايت هاي غيرمجاز گفت: چنين راهي نداريم كه بتوانند استفاده كنندگان را كنترل كنند. مسئولان سايت ها طبق قانون خود را كنترل مي كنند تا بر اساس قانون عمل كنند. اين موضوع در لايحه جرايم اينترنتي نيز درج شده است. وي در مورد نمره قوه قضائيه در اجراي فرمان ۸ ماده اي امام خميني(ره) گفت: همه دستگاه ها مسئول اجراي اين فرمان هستند. قوه قضائيه نيز با ايجاد امنيت اقتصادي به صورت فراگير در اين راستا حركت كرده است. قوه با همكاري با دستگاه هاي اجرايي در تحقق اين فرمان نمره خوبي گرفته است.
وي در مورد حادثه سيستان نيز گفت: افراد موثر و جانيان اصلي هنوز دستگير نشده اند، اما در اين پرونده نيز به مانند ساير پرونده ها افراد مشكوك دستگير شده اند و اين يك امر طبيعي است.
كريمي راد در خصوص بخشنامه اي كه اخيراً به زيرمجموعه قوه قضائيه در مورد محدود كردن مصاحبه مسئولان با خبرنگارانصار شده است گفت: بخشنامه اطلاع رساني براي ساماندهي مصاحبه همكاران در قوه قضائيه صادر شده است تا هر كس بر اساس جايگاه و محدوده مسئوليتش پاسخگو باشد و در مورد هر چيزي اظهارنظر نكند.

بخش دياليز بيمارستان تهران كلينيك در آستانه تعطيلي
ايسنا: مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي با اعلام اين خبر كه بخش دياليز بيمارستان تهران كلينيك در آستانه تعطيلي است، گفت: ۵۰ بيمار دياليزي بيمارستان تهران كلينيك بلاتكليف هستند.
هاشم قاسمي همچنين اظهار كرد: رئيس بيمارستان به بيماران اعلام كرده كه اين بخش تا پايان ارديبهشت ماه باز است. وي با بيان اين كه در سطح كشور ۳۰۱ بخش دياليز وجود دارد، افزود: از اين تعداد ۵۵ بخش دياليز مربوط به استان تهران است كه يكي از بخش ها در حال تعطيلي است.

افزايش ساعت كار تيم هاي عمليات مركز
مبارزه با مواد مخدر
ايلنا: مديركل مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي تهران گفت: ساعت كار تيم    هاي عمليات مركز مبارزه با مواد مخدر چهار ساعت افزايش يافته و تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد.
سرهنگ جواد كشفي، مديركل مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي تهران گفت: فعاليت تيم   هاي عمليات موادمخدر تا ساعت ۸ شب ادامه داشت، اما اخيراً ساعت كار آنان را تا ۱۲ شب افزايش داده  ايم.
وي افزود: تاريكي شب معمولاً پوشش مناسبي را براي حضور معتادان در سطح شهر فراهم مي  كرد كه حضور تيم  هاي عمليات مانع حضور معتادان در سطح شهر خواهد شد.
كشفي، با اشاره به كاهش تعداد معتادان در سطح شهر خاطرنشان كرد: پاكسازي نقاط آلوده از اولويت  هاي برنامه  اي ناجا در سال جاري است و بخش عمده  اي از توان ما به پاكسازي نقاط آلوده اختصاص مي  يابد.
به گفته وي، در سال جاري حدود سه هزار معتاد در تهران دستگير شده  اند كه تعدادي از آنان، حمل كننده مواد نيز بوده  اند.
مديركل مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي تهران افزود: مشكل ما در بازگشت مجدد معتادان، عدم نگهداري آنان توسط زندان  ها بوده است كه براساس جلسات اخير، معتادان چند روزي توسط سازمان زندان  ها نگهداري مي  شوند.

سهميه آموزشي فرزندان شهدا كمتر از ۳ درصد است
گروه اجتماعي: مديركل آموزش بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت: سهم فرزندان شهدا از سهميه هاي مصوب آموزشي كمتر از ۳ درصد است.
دكتر مهدي صحرايي در اولين گردهمايي فرزندان شاهد و ايثارگران شاغل به تحصيل با حضور مسئولان بنياد شهيد و هزار دانشجوي شاهد در شهرستان كرج افزود: تنها امتياز ويژه دانشجويان شاهد، جابه جايي است كه ۹۰ درصد مشمول اين جابجايي هستند و فقط ۵ درصد از سهميه قبولي در دانشگاه استفاده مي كنند. وي تصريح كرد: سياست هاي كلي آموزش عالي در جهت بومي سازي است، ولي به دليل اين كه اين امكان در حال حاضر همه گير نيست، اولويت به فرزندان شاهد داده شده است. صحرايي ضمن اشاره به ساير سياست هاي آموزش عالي گفت: سياست استاد مشاور يكي ديگر از سياست هاي كلي آموزش عالي براي تمام دانشجويان است كه آن هم به دليل ناممكن بودن در شرايط فعلي اولويت به فرزندان شاهد داده شده است.
وي تاكيد كرد: سياست بنياد شهيد در سال جديد در جهت تقويت بنيه  علمي فرزندان شاهد است و قرار است گزينش مشاوران اين طرح از ميان خود فرزندان شاهد صورت گيرد و اين به دليل وجود حس مشترك ميان استاد مشاور و دانشجو، نتايج مطلوبي را در تقويت بنيه علمي فرزندان شاهد در پي خواهد داشت.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |