چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۵ - May 3, 2006
متهم به قتل در دادگاه:
پسر همسايه را به خاطر چكه ناودان كشتم
000390.jpg
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: مردي عصباني كه به خاطر ريزش آب ناودان، جوان همسايه را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان ايستاد و درخواست بخشش كرد. به گزارش همشهري، وقوع اين حادثه دلخراش صبح روز ۴ بهمن سال ۸۳ به اطلاع پليس رسيد، با حضور مأموران در صحنه جنايت مشخص شد فردي به نام محمد (۳۹ ساله) در پي اختلافات چند ساله با همسايه اش، دو تن از پسران همسايه به نام هاي اميد(۲۱ ساله) و داوود را با ضربات چاقو مجروح كرده است. اما پس از انتقال به بيمارستان، اميد در اثر شدت جراحات وارده جان باخته است. به اين ترتيب، شناسايي و دستگيري همسايه جنايتكار در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت.وي بلافاصله توسط مأموران انتظامي دستگير شد و به درگيري منجر به قتل اعتراف كرد.
محمد در بازجويي هاي نخستين مدعي شد در پي درگيري چندين ساله اي كه با همسايه شان داشته مرتكب جنايت شده است. وي درباره جزئيات حادثه به بازپرس پرونده گفت: از مدت ها قبل آب ناودان همسايه مان داخل خانه ما مي ريخت. چندين مرتبه در مورد اين موضوع با همسايه صحبت كرده بوديم اما هيچ فايده اي نداشت.
صبح روز حادثه برف آمده بود. داشتم برف هاي جلوي در خانه را پارو مي كردم كه داود از خانه شان بيرون آمد. از او پرسيدم شما برف ها را پارو نمي كنيد. او جوابي به من نداد تا اينكه در پي يك درگيري لفظي با هم دعوايمان شد. او داخل خانه شان رفت من هم عصباني به داخل خانه رفتم و يك چاقو برداشتم. وقتي بيرون آمدم، ديدم داود به همراه دوستش در حال رفتن به سر كوچه هستند. عصباني به طرفش حمله ور شدم. در همان لحظه اميد از خانه بيرون آمد و او را نيز با چاقو زدم. با اعترافات متهم به قتل و صدور كيفرخواست صادره از سوي دلداري - نماينده دادستان - متهم صبح ديروز در مقابل پنج قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ايستاد و به دفاع از خود پرداخت. وي با توجه به درخواست قصاص و ديه اولياي دم ضمن قبول اتهام قتل عمدي و مجروح كردن برادر مقتول، از دادگاه درخواست بخشش كرد. برپايه اين گزارش، قرار است حكم ظرف مدت قانوني صادر شد.

حريق در ايستگاه آتش نشاني
شين هوا: به دنبال قيرگوني بام يك ايستگاه آتش نشاني در شهر نيويورك آمريكا كه ديروز صورت گرفت، ده ها سيلندر گاز دچار حريق شد كه اين حادثه با انفجار يكي از سيلندرها همراه بود.بر اساس اين گزارش، چندين كارگر روز گذشته مشغول قيرگوني بام ايستگاه آتش نشاني بودند كه سهل انگاري آنان موجب ايجاد حريق در ساختمان اين محل شد. در همين حال يكي از سيلندرهاي حاوي گاز پروپان كه متعلق به كارگران بود منفجر شد ولي به كسي آسيبي نرسيد.
ماموران آتش نشاني با متوجه شدن از موضوع بلافاصله آتش را مهار كردند و بدين ترتيب ساختمان نيز خسارت جدي نديد.در حال حاضر موضوع تحت پيگيري پليس است.

قتل افسر آفريقايي در خانه اش
نيوز تواني فور: يك افسر ۳۱ ساله آفريقايي در خانه اش واقع در «الوك وايتني» كشته شد.
شواهد نشان مي دهد اين مرد به دست نامزدش به قتل رسيده باشد اما هنوز مدارك كافي در اين زمينه به دست نيامده است.بر اساس اين گزارش، جسد اين مرد به وسيله نامزدش كه مظنون به قتل است كشف شد.او نامزدش را با زن ديگري ديده بود و به نظر مي آيد انگيزه قتل هم در همين مسئله ريشه داشته باشد.
گفتني است، زن دومي كه در اين ماجرا حضور داشت مجروح نشده است.

پايان گروگانگيري ۵۵۰ ميليون توماني و كشته شدن آدم ربا
گروه حوادث:ماموران انتظامي قرارگاه استاني «ابوذر» واقع در شرق كشور موفق شدند، با به هلاكت رساندن يك آدم ربا، گروگان اصفهاني را آزاد كنند.
به گزارش همشهري، در اين حادثه، يكي از اشرار ريگي سيستان و بلوچستان كه با به گروگان گرفتن مردي در اصفهان، آزادي او را منوط به پرداخت ۵۵۰ ميليون تومان از سوي خانواده اش كرده بود در جريان تحقيقات پليسي شناسايي شد. بر اساس اين گزارش با شناسايي متهم و رديابي محل اختفاي گروگان در منطقه «چاه هاشم» توسط ماموران انتظامي استان سيستان و بلوچستان  سرانجام پليس در درگيري مسلحانه با اين شرور و تبادل آتش چند ساعته توانست با به هلاكت رساندن گروگانگير، فرد ربوده شده را  آزاد كند. اين در حالي بود كه از محل اختفاي گروگانگير، دو قبضه سلاح جنگي و مقادير قابل توجهي مهمات كشف و توقيف شد.
همچنين بررسي هاي صورت گرفته مشخص كرد: اين گروگانگيري تنها به واسطه متمول بودن خانواده گروگان برنامه ريزي و اجرا شده و ربطي به ساير گروگانگيري هاي مشابه شرق كشور كه اغلب به دليل تجارت قاچاق در اين منطقه رخ داده است، ندارد.

حكم قصاص مرد همسركش در ديوان عالي كشور تاييد شد
گروه حوادث: حكم اعدام مردي كه به خاطر سوءظن، همسرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود از سوي قضات شعبه ۳۷ ديوان عالي كشور تاييد شد.
به گزارش همشهري، ظهر روز ششم فروردين ماه سال ۸۳ مرد جواني به نام ظريف با حضور در پاسگاه انتظامي قلعه نو كرج، ماموران را در جريان قتل همسر ۲۶ ساله اش به نام زرمينه قرار داد.
او به ماموران گفت: هنگامي كه من و همسرم از روستاي جعفرآباد به سمت قلعه نو كرج مي رفتيم يك موتور سوار و راكب پشتش با ما تصادف كردند.
وقتي من به آنها اعتراض كردم آنها با چاقو به طرف من و همسرم هجوم آوردند. من هم از ترس فرار كردم و آنها با ضربات چاقو همسرم را به قتل رساندند و سپس متواري شدند. ماموران انتظامي وقتي با ادعاي عجيب مرد جوان روبه رو شدند، بلافاصله بازپرس ويژه قتل دادسراي كرج را در جريان وقوع قتل قرار دادند. ساعتي بعد ماموران و بازپرس ويژه قتل در صحنه حضور يافتند. آنها پس از بررسي صحنه جنايت و بررسي ادعاي ظريف متوجه ضد و نقيض گويي هاي وي شدند. آنها در ادامه با تحقيق از نزديكان و شاهدان اين زن و مرد پي بردند آنها از مدتها قبل با يكديگر اختلاف داشته اند و بارها زرمينه از سوي شوهرش تهديد به قتل شده بود. او به همسرش سوءظن داشت و تصور مي كرد او با مرد غريبه اي ارتباط دارد.
همچنين چند تن از شاهدان كه از دور در جريان قتل زن جوان بودند به ماموران و بازپرس ويژه قتل گفتند ظريف را در حالي كه چاقويي در دست داشت مشاهده كرده بودند كه همسرش را مورد ضرب و شتم قرار مي داد. اما در بازجويي ها مرد متهم به قتل به رغم تمام شواهد و مدارك با انكار دوباره قتل همسرش، آن را به گردن دو موتور سوار ناشناس انداخت.
با تكميل تحقيقات، متهم در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد. با اعتراض متهم به حكم مجازاتش ،پرونده به شعبه ۳۷ ديوان عالي كشور فرستاده و از سوي قضات اين شعبه نيز تاييد شد. هم اكنون پرونده براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي تهران فرستاده شده است.

آژير پليس ، آدم ربايي جوان بدنساز را ناكام گذاشت
000372.jpg
گروه حوادث:دختر جوان هنگامي كه چراغ گردان خودروي پليس را ديد ، با سر وصداي خود راز آدم ربايي جوان بدنساز را فاش كرد.
به گزارش همشهري بعد از ظهر دوشنبه ، ماموران گشت پليس كلانتري ۱۲۰ سيدخندان ، هنگام گشت زني در اتوبان صياد شيرازي به خودروي پيكاني كه در حاشيه اتوبان توقف كرده بود مشكوك شدند، اما هنگامي كه ماموران به خودرو نزديك شدند راننده جوان خودرو به سرعت بسته اي را به داخل شمشادهاي حاشيه اتوبان پرت كرد و قصد فرار داشت، اما ماموران پليس به سرعت در كنار خودروي او توقف كرده و به بازجويي از وي پرداختند.
در حاليكه ماموران پليس در حال بازجويي از جوان قوي هيكل بودند، آنها متوجه سر وصداي دختري شدند كه از داخل خودرو به گوش مي رسيد.
به اين ترتيب آنها به بازرسي خودرو پرداختند كه در روي صندلي عقب آن با دختر ۱۶ ساله اي روبرو شدند كه دست، پا و دهانش با چسب بسته شده بود.
ماموران پليس با بازكردن چسب ها ، راننده ۳۰ ساله به نام كاظم را به همراه دختر جوان به كلانتري منتقل كردند.
در بازجويي از دختر جوان، وي در حاليكه به شدت وحشت زده بود در توضيح حادثه به ماموران پليس گفت: ساعت ۸ شب پس از تمام شدن كلاس زبانم در ميدان ونك براي بازگشت به خانه مان در خيابان رسالت كنار خيابان ايستاده بودم كه ناگهان راننده خودرو جلوي من توقف كرد و سوار خودروي مسافركش شدم.
در ميان راه، به رفتارهاي راننده بسيار مشكوك شدم ، چرا كه چند مسافر ديگر كه در كنار خيابان ايستاده بودند نيز مقصد خودشان را رسالت اعلام كردند اما راننده هيچكدام را سوار نكرد، هنگامي كه به اتوبان رسيديم راننده جوان به بهانه تمام شدن بنزين كنار اتوبان توقف كرد و در اين هنگام از ماشين پياده شده و با چاقو به سمتم حمله ور شد و با تهديد دست ، پا و دهانم را بست.
دختر جوان افزود: در حالي كه به شدت ترسيده بودم متوجه آژير گردان خودروي پليس شدم كه به سمت ما نزديك مي شد، دعا كردم كه ماموران به موضوع مشكوك شوند و مرا نجات دهند كه در همين هنگام خودروي پليس نزديك خودروي مسافركش توقف كرد و من هم شروع به سرو صدا كردم كه مأموران متوجه ماجرا شده و مرا آزاد كردند.
سرهنگ بهروز رحيمي رئيس كلانتري ۱۲۰ سيدخندان روز گذشته با اعلام اين خبر افزود: باتوجه به اينكه حوزه استحفاظي اين كلانتري از چهار جهت به اتوبان ختم مي شود با دستور فرمانده انتظامي تهران بزرگ از چندي پيش گشت هاي ويژه اي را در اين اتوبانها براي جلوگيري از زورگيري و مزاحمت براي نواميس فعال كرديم كه شب دوشنبه ماموران گشت توانستند اين جوان را دستگير كنند. رئيس كلانتري ۱۲۰ سيدخندان افزود : در بازرسي خودروي اين مرد كه هيكل تنومندي دارد تعدادي چسب و چاقو كشف شد كه باتوجه به آنها احتمال مي دهيم كاظم مرتكب ربودن زنان و دختران ديگري نيز شده باشد.
سرهنگ رحيمي از زنان و دختراني كه به اين شيوه ربوده شده اند خواست با مراجعه به كلانتري ۱۲۰ سيدخندان و يا پايگاه چهارم پليس آگاهي شكايت خود را در اين زمينه مطرح كنند. رئيس كلانتري ۱۲۰ سيدخندان در ادامه از زنان خواست در مواقع تنهايي از سوار شدن به خودروي ناشناس خودداري كنند.

پرونده قتل كارمند بازنشسته در دادگاه كيفري
گروه حوادث: پرونده پسر۱۷ ساله اي كه متهم به قتل كارمند بازنشسته ارتش است، براي رسيدگي در اختيار قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان قرار گرفت.
به گزارش همشهري، عصر روز ۲۳ آبان ماه سال ۸۴ زماني كه ماموران گشت كلانتري ۱۴۶ اتوبان تهران- كرج در حال گشت زني در حوزه استحفاظي خود بودند، ناگهان متوجه خودرو پرايد مشكي رنگي شدند كه در كنار اتوبان متوقف شده بود.هنگامي كه ماموران به خودرو نزديك شدند در كمال ناباوري با پيكر خونين مردي روبه رو شدند كه بر اثر ضربات متعدد چاقو پشت فرمان خودرواش به قتل رسيده بود.
پس از حضور ماموران و بازپرس ويژه قتل در محل حادثه، مشخص شد جسد متعلق به فردي به نام محمد است كه بازنشسته ارتش است. موضوع به خانواده مقتول اطلاع داده شد و پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، خانواده وي تحت بازجويي قرار گرفتند.فرزندان مقتول در اظهاراتشان مدعي شدند چند روز قبل محمد پسر نوجواني را به خانه ما آورد و به او اجازه داد تا شب را در خانه استراحت كند. با اظهارات فرزندان مقتول شناسايي پسر جوان در دستور كار قرار گرفت تا اينكه سه روز بعد از كشف جسد پسري با خانه محمد تماس تلفني گرفت و حال پدرشان را جويا شد. همين امر باعث گرديد تا پليس با اخذ پرينت تلفن و رديابي تماس حاصل شده، پسر نوجوان را كه محسن نام داشت در يك شركت در شرق تهران شناسايي و دستگير كنند.محسن پس از دستگيري به قتل كارمند بازنشسته  ارتش اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را انتقامجويي عنوان كرد. بر پايه اين گزارش، پرونده اين جنايت براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان قرار گرفت و قرار است متهم نوجوان به زودي محاكمه شود.

نقشه مرگبار همسران مرد ۳ زنه براي قتل شوهر
گروه حوادث:همسران و پسر مرد سه زنه وقتي كه از رفتارهاي اين مرد به تنگ آمدند با طرح نقشه اي مرگبار وي را با شليك دو گلوله به قتل رساندند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس، هفته گذشته كارآگاهان دايره ويژه قتل آگاهي نقده از مرگ مرد ميانسالي با شليك دو گلوله در داخل خانه اش اطلاع پيدا كردند، كارآگاهان وقتي كه به قتلگاه اين مرد رفتند متوجه شدند وي در حالي كه مشغول استعمال مواد مخدر بوده با شليك گلوله از فاصله بسيار نزديك به قتل رسيده است.
در نخستين مرحله، كارآگاهان پليس به بازجويي از فرزند مقتول به نام «هدايت - ن» پرداختند كه وي در بازجويي هاي اوليه پرده از راز قتل پدرش برداشت.
اين جوان با اعتراف به شليك مرگبار به پدرش در توضيح ماجرا گفت: پدرم سه بار ازدواج كرده بود و به جز مادر من دو زن ديگر داشت، از مدتي قبل به خاطر رفتارهايش با او اختلاف پيدا كرده بوديم، تا اينكه روز حادثه هنگاميكه ديدم او در حال استعمال مواد مخدر است، عصباني شده و اسلحه اي را كه در خانه داشتيم برداشتم و به سمت او شليك كردم، در حالي كه او زخمي شده بود همسر سوم پدرم اسلحه را از من گرفت و او نيز تيري به سمت پدرم شليك كرد كه بر اثر آن پدرم جان باخت.با اظهارات اين جوان، كارآگاهان پليس، فرزند پدركش و سه همسر مقتول را دستگير كرده و براي بازجويي هاي فني و تخصصي به اداره آگاهي منتقل كردند، پليس اكنون در حال بررسي صحت و سقم ادعاهاي جوان درباره شليك دوم است.

شليك مرگبار به برادرزن
گروه حوادث:مرد جوان در پي اختلاف خانوادگي، برادر زنش را با شليك چند گلوله در چهارراه آپاداناي اصفهان به قتل رساند و متواري شد.
به گزارش همشهري، يازدهم ارديبهشت مردمي كه در حال عبور از خيابان  آپادانا بودند ناگهان صداي شليك گلوله هاي پي درپي را شنيدند. مردم وحشت زده به اين طرف و آن طرف دويدند. چند تن از كسبه محل با تلفن۱۱۰ تماس گرفتند و ماجراي شليك مرگبار را اطلاع دادند. با حضور مأموران مشخص شد پسر جواني به نام محسن در اثر شليك فرد ناشناسي به قتل رسيده است. بلافاصله موضوع به بازپرس پرونده اطلاع داده شد و با انتقال جسد به پزشكي قانوني، تحقيقات مقدماتي آغاز شد. يكي از كسبه محل به مأموران گفت مدت كوتاهي بود كه پسر جوان در اين مكان ايستاده بود و انگار انتظار مي كشيد. هنوز يك ساعتي از حضور وي نگذشته بود كه اين اتفاق افتاد. در ادامه تحقيقات، مشخص شد ضارب ناشناس بدون هيچ صحبتي به طرف مقتول شليك كرده و وي ظاهراً قرباني يك انتقام جويي شده است. در ادامه رديابي هاي پليس جنايي اصفهان با شناسايي هويت مقتول مشخص شد كه وي با دامادشان قرار ملاقات داشته است. بررسي هاي بعدي نشان داد كه وي از مدتي قبل با داماد خانواده به نام محمد اختلاف خانوادگي داشته است. بنابراين كارآگاهان مجيد را دستگير كرده و اسلحه وي ساعتي بعد در فاصله ۴۰۰ متري محل جنايت كشف شد. بر پايه اين گزارش، هم اكنون تيمي از كارآگاهان جنايي اصفهان در حال رديابي متهم به قتل هستند.

پس از گذشت ۴۷ روز قاتلان مرد ثروتمند دستگير شدند
زوج جواني كه به انگيزه سرقت اموال مرد پولداري كه از همسرش جدا شده بود وي را به قتل رسانده بودند با گذشت ۴۷ روز از وقوع جنايت دستگير شدند.
سرهنگ خوئيني، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران ،روز گذشته در تشريح اين حادثه گفت: ۲۴ اسفند ماه سال گذشته در حالي كه همسايه هاي منزلي در خيابان اميرآباد شمالي با احساس بوي تعفن از منزل «مرتضي» ، موضوع را به پليس اطلاع داده بودند ، كارآگاهان پليس به اين خانه رفته و با جسد متعفن مردي به نام مرتضي روبه رو شدند كه يك هفته قبل بر اثر خفگي با طناب به قتل رسيده بود ، مقتول مرد۵۵ ساله اي بود كه دست و پايش بسته شده و با طناب خفه شده بود.
به اين ترتيب تحقيقات پليس جهت شناسايي عاملان اين جنايت آغاز شد.
بررسي هاي پليسي نشان مي داد كه از زمان حادثه خودروي پژو ۲۰۶ سفيد مقتول نيز از داخل پاركينگ منزلش به سرقت رفته است.
با توجه به احتمال ارتباط اين سرقت با قتل، رديابي خودروي سرقتي در دستور كار پليس قرار گرفت تا اينكه سرانجام خودروي سرقتي دو هفته قبل در تهران شناسايي و توقيف شد.
اين در حالي بود كه نتايج تحقيقات به عمل آمده از راننده خودرو پژو ۲۰۶ حاكي از آن بود كه وي خودرو را با پرداخت ۴ ميليون تومان به زوج جواني به نام «مريم» و «علي» به صورت قولنامه اي خريداري و طبق توافق قرار شده است بقيه پول را در زمان ثبت سند پرداخت كند.
با اظهارات راننده پژو، تحقيقات پليسي ابعاد ديگري به خود گرفت تا اين كه بررسي هاي صورت گرفته مشخص كرد: «علي» و برادر «مريم» به نام «ابراهيم» از قبل با (مقتول)، ارتباط دوستي داشته و با توجه به اين كه از جدايي او و همسرش و وضعيت خوب مالي او اطلاع داشته، با طرح و نقشه قبلي تصميم به قتل و سرقت اموال «مرتضي» كه به صورت مجردي زندگي مي كرده است، گرفته اند.
كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي كه بررسي روي اين پرونده را بر عهده داشتند، در ادامه تحقيقات موفق شدند، در ۱۱ ارديبهشت ماه با شناسايي منزل «علي» و «مريم» در خيابان مولوي و منزل «ابراهيم» و همسرش «فريبا» ، متهمان را در منزلشان دستگير كنند.
با بازجويي از متهمان، آنها اعتراف كردند: روز جنايت به عنوان مهمان به منزل مقتول رفتيم و پس از بستن دست و پايش، او را به قتل رسانده و سپس خودرو پژو ۲۰۶ وي را به همراه سند آن به همراه مقاديري وجه نقد و چك از منزل وي سرقت كرديم.
در تحقيقات بعدي در خصوص اين پرونده مشخص شد همسران متهمان اصلي پرونده نيز از موضوع جنايت اطلاع داشته  و در فروش خودرو و اموال مسروقه با آنها همكاري كرده اند.
روز گذشته متهمان در بازجويي ها به ماموران گفتند در مجموع ۵/۷ ميليون تومان از طريق فروش خودرو و اموال مسروقه از منزل «مرتضي» به دست آورده اند.
دو متهم اصلي پرونده، به همراه همدستان خود به دادسراي جنايي تهران بزرگ منتقل شدند.

باند شلوار گشادها دستگير شدند
گروه حوادث:با تلاش مأموران انتظامي شهر بابك كرمان ۵ نفر از اعضاي باند موسوم به شلوار گشادها كه از رانندگان خودروها اقدام به اخاذي مي كردند دستگير شدند.
بنا به اين گزارش، راز فعاليتهاي اعضاي باند شلوارگشادها، هنگامي فاش شد كه ماموران پليس شهربابك اطلاع پيدا كردند تعدادي از جوانان يكي از روستاهاي اطراف محور شهر بابك _ سيرجان، با تشكيل باندي اقدام به اخاذي از رانندگان مي كنند، گزارشها حاكي از آن بود كه اعضاي باند در كنار جاده كمين كرده و سپس با نزديك شدن خودرو، به سمت آن سنگ پرتاب مي كنند و پس از توقف خودرو، اقدام به اخاذي از رانندگان مي كنند.با اين ترتيب تيم ويژه اي از كارآگاهان پليس مسئول پيگيري پرونده شدند كه در تحقيقات ابتدايي ۵ عضو باند دستگير شدند و تحقيقات براي دستگيري ساير اعضاي باند ادامه دارد.

قتل نوجوان ۱۷ ساله در جاجرود
000375.jpg
گروه حوادث: نوجوان ۱۷ ساله اي ديروز در درگيري با چهار پسر جوان در جاجرود به قتل رسيد.
به گزارش همشهري، عصر روز گذشته ماموران كلانتري ۲۰۶ بومهن در جريان فوت مشكوك جواني در بيمارستان سرخه حصار تهران قرار گرفتند. ماموران پس از حضور در بيمارستان متوجه شدند جسد متعلق به جوان ۱۷ ساله اي به نام محمد است كه به خاطر اصابت چاقو به پهلويش به قتل رسيده بود. ماموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند، مقتول ساعتي قبل در يك درگيري با دو برادر به نامهاي مسعود و محمود و دو نفر ديگر كه جواد و جعفر نام دارند در منطقه سعيد آباد جاجرود مجروح شده بود.
در ادامه افراد حاضر در نزاع شناسايي و از سوي ماموران دستگير شدند.
هم اكنون تحقيقات براي شناسايي انگيزه متهمان از قتل نوجوان ۱۷ ساله در دايره دهم پليس آگاهي ادامه دارد.

فاش شدن راز استاد قلابي
دختر ديپلمه در دانشگاه تدريس مي كرد
ايسنا: دختر جواني كه با ارايه مدارك جعلي كارشناسي ارشد و دكتري چند ترم در دانشگاه هاي آزاد خرم آباد و دانشگاه علمي كاربردي تدريس مي كرد؛ ديپلمه از آب درآمد.
مهندس بهرهي، رييس دانشگاه علمي كاربردي لرستان در اين خصوص گفت: اين استاد قلابي در ابتداي ترم دوم امسال كپي مدرك فوق ليسانس نرم افزار كامپيوتر از دانشگاه تهران با معدل ۲۰ را به دانشگاه ارايه كرد، او همچنين مداركي را ارايه داد كه نشان مي داد دانشجوي دكتري رشته كامپيوتر گرايش هوش مصنوعي دانشگاه صنعتي اميركبير است، به اين ترتيب وي به عنوان مدرس حق التدريس در دانشگاه استخدام شد.
وي افزود: با توجه به اينكه مدرسين حق التدريسي مراحل استعلام و تأييد مدارك را طي نمي كنند، وي بعنوان مدرس حق التدريس استخدام شد، اما به دنبال مشاجراتي كه وي در كلاس درس داشت، برخي افرادي كه وي را مي شناختند مراجعه كرده و گفتند كه اين دختر جوان را مي شناسند و با توجه به سن وي كه ۲۶ ساله بود  وي مورد سوءظن قرارگرفت، كه پس از استعلام از دانشگاههاي تهران و اميركبير، مشخص شد مدارك وي جعلي است و اين دختر داراي مدرك ديپلم است.
مهندس شاه كرمي، معاون آموزشي دانشگاه آزاد خرم آباد نيز در اين باره گفت: اين مدرس به صورت حق التدريسي دو ترم در اين دانشگاه تدريس كرده است، اما اين مساله در دست پيگيري است و توضيحات بيشتر پس از به نتيجه رسيدن تحقيقات ارائه خواهد شد.
بنا به اين گزارش اين دختر جوان مدتها با مدرك تحصيلي ديپلم براي مقاطع كارداني و كارشناسي دانشگاههاي آزاد و علمي كاربردي و برخي مراكز آموزش عالي خرم آباد تدريس كرده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |