چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۵ - May 3, 2006
سرپرست جديد فدراسيون كشتي :
كشتي را از وضعيت موجود نجات خواهم داد
000435.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: محمدرضا يزداني خرم سرپرست جديد فدراسيون كشتي ظهر ديروز در فدراسيون كشتي حاضر شد و با ذكر اين جمله كه من از قديم با ورزش كشتي آشنا هستم، عملاً هدايت اين فدراسيون را به عهده گرفت.
يزداني خرم كه مديريت موفقي در واليبال ايران داشته، در همان گام اول خيلي راحت حرف هايش را در فدراسيون كشتي زد.
او كه حالا مطالعات مقدماتي در مورد كشتي را انجام داده ديروز خطاب به همه آنهايي كه در اين فدراسيون جمع شده بودند گفت: براي كمك آمده ام و با هيچ كس هم تعارف نخواهم داشت. وي اضافه كرد: آنهايي كه به نفع كشتي باشند را حمايت مي كنم و آنهايي كه جواب مردم را خوب ندهند و به درد كشتي نخورند، عذرشان را خواهم خواست. اين سخنان يزداني خرم در حقيقت  نشان مي دهد كه او چندان هم از اوضاع كنوني اين ورزش بي خبر نيست و به خوبي مي داند كه دشمنان دوست نماي كشتي در ماهها و روزهاي اخير چه ضربات جبران ناپذيري به اين ورزش زده اند.
اتفاقاً مشكل اصلي كشتي كه طالقاني هم به سختي از آن ضربه خورد همين نكته بود كه او يا نمي دانست و يا نمي توانست دوستان و دشمنان كشتي را به خوبي از هم تفكيك كند و هرگز هم در صدد برنيامد تا حتي يك بار با اهل فن و كارشناسان واقعي كشتي همفكري و مذاكره اي براي رهايي از بحران هاي بوجود آمده داشته باشد. اما يزداني خرم خوشبختانه در دوره هفده ساله مديريتش در واليبال به خوبي نشان داده كه ضعفي در اين زمينه ندارد. پس بايد خوشبينانه به حوادث و رخدادهاي آتي كشتي نظر انداخت.
از نگاهي منطقي بايد پذيرفت كه يزداني خرم در همان ابتداي فعاليت خود در كشتي با مقاومت هايي روبه رو شود كه نمونه روشن آن در اظهارنظرهاي يكي دو روز اخير در رسانه ها كاملاً هويداست. تأسف  بيشتر از بابت رويش چنين اظهاراتي اين است كه اكثريت منتقدان وي به درستي از اهداف و توان سرپرست جديد كشتي آگاه نيستند و براي ارائه تحليل هاي خود نگاه مضطربشان عملاً به تهديد منافع شخصي شان در كشتي است. حال بايد از اين عده پرسيد كه تا چه زماني اين ورزش مظلوم بايد تاوان اغراض و مطامع بي پايان شما را پس بدهد!؟
وحشتناك تر اين كه در ميان نقدهاي به ظاهر دلسوزانه كه بعضاً از ديدگاه هاي كلان و ملي مطرح مي شود، كمتر صداقت وجود دارد و اگر اين گونه نيست پس چرا فردي كه توان مديريتي بالايي دارد و به عنوان مدير نمونه هم انتخاب شده است، هنوز مهر حكم انتصابش خشك نشده، مورد تهاجم قرار مي گيرد؟
مگر گفته نمي شد كه منجي كشتي فقط كسي مي تواند باشد كه بتواند با همفكري و مديريتش نفاق موجود در خانواده كشتي را برطرف ساخته و آبادي و آباداني را در اين فدراسيون برقرار سازد؟
ما امروز معتقديم كه يزداني خرم به دليل برنامه محور بودنش، انضباط مالي اش، مديريت دلسوزانه اش و اعتقادات مخلصانه اش اين توان را دارد كه به مشكلات موجود كشتي براي هميشه پايان دهد.
سخنان ديروز يزداني خرم
در فدراسيون كشتي
* من اهل كار و تلاشم و آمده ام كه كشتي را قهرمان جهان كنم و با مشكل بي پولي كشتي مقابله خواهم كرد و كشتي را از وضعيت موجود نجات خواهم داد.
* ما بايد در كشتي پهلوان پروري كنيم نه قهرمان پروري.
* مي گويند كه يزداني خرم مثل طالقاني سنت گراست و سنتي كار مي كند. بله من سنتي هستم، اما علمي كار مي كنم.
* از واليبال هيچ كس را به فدراسيون كشتي نمي آورم، زيرا كشتي به اندازه كافي افراد اهل فن، متخصص و نيروي كارآمد دارد.

صباباتري و الغرافه امروز در صباشهر
ايرنا: كميته مسابقات فدراسيون فوتبال ديروز اعلام كرد: به علت عدم موافقت كنفدراسيون فوتبال آسيا با برگزاري ديدار تيم هاي صباباتري و الغرافه قطر در ورزشگاه آزادي تهران، اين مسابقه امروز ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهيد درخشان (صباشهر، رباط كريم) برگزار مي شود.

كاظميان و معدنچي در اردوي پرسپوليس
ايرنا: جواد كاظميان و مهرزاد معدنچي ملي پوشان تيم پرسپوليس تهران از امروز در تمرينات اين تيم حضور پيدا مي كنند.
به گزارش سايت اينترنتي باشگاه پرسپوليس، اين دو بازيكن كه به علت حضور در اردوي تيم ملي، در تمرينات روزهاي گذشته اين تيم حضور نداشتند از امروز با بازيكنان پرسپوليس تمرين مي كنند.
طبق هماهنگي هاي به عمل آمده، اين دو ملي پوش تا بازي با نوژن ساري در اختيار تيم پرسپوليس خواهند بود.

مقام چهارم سواركار ايراني در مالزي
ايرنا: «علي  نيلفروشان» به  مقام  چهارم  مسابقات  بين المللي  پرش  با اسب  كه همزمان  با مسابقات  پرش  جام  جهاني  در مالزي  برگزار شد ، دست  يافت .
به  گزارش  روابط  عمومي  فدراسيون  سواركاري ، نيلفروشان  سواركار پرش  اسب  كشورمان  در اين  مسابقات  با اسب  سيلست  شركت  كرده  بود.
وي  جزو ۳۵ سواركار برتر جهان  است  كه  در مسابقاتي  كه  در نقاط  مختلف جهان  برگزار  شد با كسب  امتيازات  لازم  جواز حضور در فينال  مسابقات  پرش با اسب  جام  جهاني  را بدست  آورد.

حمايت قاطع كميته ملي المپيك از تيم ملي فوتبال
000441.jpg
مهر: كميته ملي المپيك درپي درخواست سازمان تربيت بدني مبني بر بسيج ملي براي افتخارآفريني تيم ملي فوتبال ايران درجام جهاني ۲۰۰۶ آلمان، با ارسال نمابري حمايت كامل خود را از تيم ملي اعلام كرد.
كميته ملي المپيك با ارسال نمابري به رسانه هاي گروهي حمايت قاطع خود را از تيم ملي فوتبال كشورمان در مسابقات جام جهاني آلمان اعلام كرد.
در اين نمابر آمده است: حضور تيم ملي فوتبال كشورمان در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان افتخاري مهم و ارزنده است كه به دنبال فعاليتهاي شبانه روزي و تلاشهاي متعهدانه و همه جانبه تمام دست اندركاران و همچنين حمايتهاي همه جانبه تمامي مردم عزيز كشورمان به دست آمده است.
حال تداوم اين موفقيت و حضور شايسته قهرمانان و نمايندگان فوتبال كشورمان در جام جهاني و كسب نتايج درخور و ارزنده جز با وحدت و حمايت گسترده و سراسري تمام جامعه ورزش كشور امكان پذير نخواهد بود.
با حمايت از اين عزيزان قطعا زمينه  اي مناسب فراهم خواهد شد تا بارديگر شاهد موفقيتهاي تيم ملي باشيم و چون رقابتهاي آسيايي پوسان و نيز رقابتهاي مرحله مقدماتي جام جهاني شاهد ارتقاي جايگاه فوتبال كشورمان در رده بندي جهاني باشيم.

تيرماه آخرين مهلت معرفي رشته هاي اعزامي به دوحه
تكليف رفتني ها را زودتر روشن كنيد
000438.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: در آخرين نشست اعضاي ستاد بازي هاي دوحه و رئيس و دبيركل كميته ملي المپيك با رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني تاريخ جديدي براي نهايي شدن رشته هاي اعزامي ايران به بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ قطر تعيين شده است. تاريخ جديد تيرماه اعلام شد، درحالي كه بارها مسئولان كميته ملي المپيك در آخرين ماه هاي سال وعده نهايي شدن را در پايان سال ۸۴ مي دادند. البته قبلا تكليف ۱۰ رشته مدال آور روشن شده بود و بسياري از اين رشته ها از ابتداي سال اردوهاي آماده سازي خود را شروع كرده اند، اما بيشترين مشكل حول محور رشته هايي دور مي زند كه پيرامون حضورشان حرف است و هنوز آنان كاملا نمي دانند كه رفتني هستند يا ماندني؟ تير ماه براي آخرين فرصت اين دسته از رشته ها اعلام شده است، رشته هاي در مرز مدال آوري و رشته هاي در حال توسعه با ميزان پيشرفت مناسب. اتفاقا بايد تكليف اين دسته از رشته ها زودتر مشخص شود تا آنان با در اختيار داشتن زمان مناسب تر و تصميم گيري سنجيده تر از ساير رشته ها عقب نمانند. آخرين ارزيابي كميته ملي المپيك برخلاف ارزيابي مركز توسعه ورزش قهرماني به واقعيت كنوني ورزش ايران نزديك تر بود و مي توان به درصد موفقيت هاي پيش بيني شده در آن دل بست.هرچند كه در مورد برخي از رشته هاي مدال آور در بازي هاي غرب آسيا اغراق هم شده بود. با نگاهي به سوابق حضور رشته هاي ورزشي در دوره هاي قبل مي توان تا حدودي موقعيت ورزش ايران را در ميدان پانزدهم ترسيم كرد، اما افزايش توان ورزش هاي رزمي چون كاراته، جودو و بخصوص تكواندو در چند سال اخير و بازگشت مجدد بوكس به عرصه بازي هاي آسيايي و از همه مهم تر خودباوري ورزش هاي گروهي به اميدواري ها به كسب نتايج بهتر نسبت به دوره هاي قبل مي افزايد. فراموش نكنيم كه در بازي هاي آسيايي دوحه شرايط آب و هوايي و تغذيه به سود ورزشكاران ايران خواهد بود كه همواره در شرق آسيا از اين بابت در رنج بودند و كاروان ورزشي ايران با استفاده از امكانات مطلوب اردويي در جزيره كيش با آب و هوايي مشابه با شهر دوحه موقعيتي ممتازتر از دوره هاي قبل در اختيار خود دارد. روشن شدن تكليف مابقي رشته هاي ورزشي به جز رشته هاي مدال آور مي تواند بر التهابات موجود خاتمه داده تا ورزش با آرامش به كسب موفقيت بيشتر تمركز كند.

رقابت هاي بيليارد قهرماني آسيا
مشكل ميزباني مرتفع شد
گروه ورزشي: در راه مسابقات قهرماني بيليارد آسيا در تهران، ميزهاي مخصوص نيز وارد شده است. اين ميزها از سنگاپور خريداري شده و سازمان تربيت بدني حمايت خوبي از فدراسيون در تمام زمينه ها انجام داده است. اين مسابقات كه به صورت مستقيم از صدا و سيما و شبكه هاي ورزشي آسيا پخش مي شود در دو بخش اسنوكر و بيليارد انگليسي برگزار مي شود. احمدكي نژاد رئيس ستاد برگزاري مسابقات بيليارد قهرماني آسيا اعلام كرد: با حمايت علي آبادي، هاشمي و عالمي، سالن بانوان مجموعه ورزشي آزادي براي برگزاري اين رقابت ها اختصاص يافت. اين مسابقات از بيست و سوم تا سي و يكم ارديبهشت انجام مي گيرد.

قدرت جسماني دختران ۲۵ ساله ايراني برابر
با زنان ۴۵ ساله سوئيسي
000423.jpg
ايرنا: رئيس  سازمان  تربيت  بدني  اعلام  كرد: ۷۰۰ ميليارد ريال  براي  توسعه  رشته هاي  ورزشي  امسال  به  فدراسيون ها اختصاص  يافته  است .
مهندس  محمد علي آبادي  در جلسه  هياتهاي  ورزشي  استان  اردبيل گفت : اين  ميزان  اعتبار اختصاص  يافته  يكهزار ميليارد ريال  كمتر از نياز پيش  بيني  شده  است .
وي  افزود: براساس  برآورد اوليه  نياز مالي  هر فدراسيون  ورزشي  ۲۰ ميليارد ريال  و هر هيات  ورزشي  استان ها نيز دو ميليارد ريال  و مجموع  اين  نيازها يك هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال  است .
وي  به  وجود نيم  متر سرانه  فضاي  ورزشي  در كشور اشاره  كرد و گفت : متوسط فضاهاي  ورزشي  در دنيا بيش  از دو و نيم  متر است  و ما بايد با ايجاد فضاهاي ورزشي  در اين  زمينه  به  حد مطلوب  برسيم .
وي  بيان  كرد: ظرفيت هاي  ورزشي  كشور خيلي  بيشتر از آن چيزي  است  كه  الان از آن استفاده  مي كنيم  و بايد با ايجاد فضاهاي  ورزشي  سهم  ناچيز ايران  از مدالهاي  رنگي  جهان  را افزايش  دهيم .
علي آبادي  افزود: سازمان  تربيت  بدني  بعلت  كمبود امكانات  ورزشي  متاسفانه نمي تواند همه  انتظارات  ورزشي  كشور را برآورده  كند ولي  اين  واقعيت  هم  وجود دارد كه  استعداد و علاقه  ورزشي  مردم  ايران  منتظر فراهم  كردن  شرايط است .
وي  با ابراز تاسف  از برابري  قدرت  جسماني  دختران  ۲۵ ساله  ايران  با زنان ۴۵ ساله  سوييس  گفت : توجه  به  ورزش  زنان  جزو برنامه هاي  حمايتي  سازمان  تربيت بدني  در چهار سال  آينده  خواهد بود.
وي  گفت : سازمان  تربيت  بدني  مصمم  است  تا در طول  يك  دوره  چهار ساله  معادل فضاهاي  ورزشي  موجود فضاي  ورزشي  براي  همه  گير كردن  ورزش  در جامعه  احداث كند.
رئيس  سازمان  تربيت  بدني  افزود: از اين  پس  اجازه  برگزاري  مسابقه  تيم هاي  ملي  با تيمهاي  ضعيف  و درجه  سه  خارجي  با پول  بيت المال  را نخواهم  داد و از اعزام  نفرات  همراه  بيش  از حد مجاز به  مسابقات  خارج  از كشور جلوگيري  خواهم كرد.

طي حكمي از سوي مهندس علي آبادي؛
رئيس شوراي برون مرزي تربيت بدني منصوب شد
ايرنا: معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني در حكمي، كيومرث هاشمي را به عنوان رئيس شوراي برون مرزي اين سازمان برگزيد.
در حكم مهندس علي آبادي براي كيومرث هاشمي آمده است:« به استناد بند الف ماده ۲ آيين نامه شوراي برون مرزي و به موجب اين ابلاغ به عنوان رئيس شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني منصوب مي شويد.» هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني سازمان تربيت بدني نيز هست.

تيم ملي واترپلوي ايران در مسابقات كاپ آسيا
گروه ورزشي: تيم ملي واترپلوي ايران در دومين دوره مسابقات كاپ آسيا كه نيمه دوم خرداد ماه در تاشكند ازبكستان برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.
نخستين دوره رقابت هاي واترپلوي كاپ آسيا، سال گذشته به ميزباني ايران در تهران برگزار شد كه طي آن تيم هاي قزاقستان، ايران و چين عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
طبق برنامه ريزي كنفدراسيون شناي آسيا، مسابقات كاپ آسيا هرساله دو بار در يكي از شش كشور برتر اين رشته در قاره آسيا برگزار مي شود.
تيم هاي ايران، ژاپن، چين، قزاقستان و سنگاپور در دومين دوره مسابقات واترپلوي كاپ آسيا كه در روزهاي ۱۵ تا ۲۲ خرداد در تاشكند برگزار مي شود، شركت مي كنند.

انتصاب مسئول تيمهاي ملي گلف
ايلنا: مسئول تيم  هاي ملي گلف براي حضور در مسابقات جهاني ژوهانسبورگ با صدور حكمي از سوي رئيس فدراسيون گلف، منصوب شد.
در حكم انتصاب مصطفي شهركي آمده است نظر به تجارب مديريتي و تخصصي جنابعالي در امر ورزش گلف بدين وسيله شما را به عنوان مسئول اردوهاي تيم ملي كه طبق برنامه تنظيمي اين فدراسيون برگزار خواهد شد،منصوب كرده لذا نتايج هر دوره را گزارش كنيد.
مضافا نظارت بر كار مربيان تيم هاي ملي و برنامه ريزي هاي مربوط به آموزش ها به عهده جنابعالي بوده و اميد است به نحو شايسته اي انجام گردد.

ملي پوشان سه رده سني بدمينتون معرفي شدند
ايرنا: با برگزاري  رقابت هاي  بدمينتون  انتخابي  نفرات  تيم هاي  بزرگسالان ، اميد وجوانان  ايران  برگزيده  شدند.
به گزارش  روابط عمومي فدراسيون  بدمينتون ، در بخش  بزرگسالان شش  بازيكن  انتخاب  شدند كه  عبارتند از: غلامرضا باقري ، نيكزاد شيري ، اميدكرمي ، علي  شاه  حسيني ، جلال  اسكندري  و اميد كنعاني  كه  از ميان  اين  نفرات چهار بازيكن  پس  از تست  آمادگي  جسماني  به  عضويت  تيم  ملي  درخواهند آمد.
در رده  سني  اميد هشت  بازيكن  انتخاب  شدند كه  شامل  شهرام  كرمي ، ياراپهلوان ، محمد يازرلو، امين  فتوت ، محمدرضا فلاحي ، سينا بيات ، مجيداصغري  و علي  صنعتگران  هستند كه  از ميان  اين  نفرات  چهار بازيكن  پس  ازتست  آمادگي  جسماني  برگزيده  خواهند شد.
در رده  جوانان  نيز هفت  بازيكن  انتخاب  شدند كه  عبارتنداز حسن  متقي ، سروش اسكندري ، مجتبي  كاظم  پور، سيدمهدي  رئوفي ، سامان  محمودزاده ، اشكان فصاحتي  و عرفان  شاه  حسيني  كه  از ميان  اين  نفرات  چهار بازيكن  پس  از تست آمادگي  جسماني  به  عضويت  تيم  ملي  درخواهند آمد.
نفرات  برگزيده  تيم  ملي  بدمينتون  كشورمان  در سه  رده  سني  به  عنوان  ملي پوشان  اين  رشته  انتخاب  و به  منظور شركت  در مسابقات  برون  مرزي  كه  در طول سال  در كشورهاي  مختلف  جهان  برگزار مي شود، اعزام  خواهند شد.

استراليا حريف تداركاتي تيم ملي واليبال ايران
000426.jpg
گروه ورزشي: با موافقت فدراسيون واليبال ايران و با درخواست استراليا نماينده اقيانوسيه براي انجام چند بازي تداركاتي به تهران مي آيد. استراليا كه پس از ناكامي در همگروهي با ايران براي راهيابي مسابقات قهرماني جهان در هند جواز صعود گرفت طي روزهاي ۲۶ تا ۳۱ خرداد چند بازي با تيم ملي ايران انجام خواهد داد. استراليا با وجود حضور در بازيهاي المپيك آتن به عنوان نماينده دو قاره آسيا و اقيانوسيه در سال هاي اخير همواره مغلوب تيم ملي ايران بوده است.
استراليايي ها سابقه دو دوره حضور در المپيك هاي ۲۰۰۰ سيدني و ۲۰۰۴ آتن را دارند و خود را همانند ايران آماده شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۶ ژاپن مي كنند.
ركوردي جديد در انتظار تهران
پس از قطعي شدن حضور شانزده تيم در سيزدهمين دوره بازيهاي واليبال جوانان آسيا در تهران چهار تيم ديگر هم متقاضي حضور در اين بازيها شدند.
اگر كنفدراسيون واليبال آسيا با حضور كشورهاي عراق، اردن، كويت و عربستان موافقت كند، بازيهاي تهران ركورد جديدي براي واليبال جوانان قاره خواهد بود. يكي از دلايل استقبال كشورها به انتخابي بودن اين رقابت ها براي شناسايي نمايندگان آسيا در مسابقات قهرماني جهان باز مي گردد.
كارخانه از صنام به پيكان رفت
مصطفي كارخانه سرمربي پيشين تيم هاي ملي واليبال بزرگسالان و جوانان ايران و مربي فصل پيش صنام ديروز رضايت نامه حضور در تيم پيكان را دريافت كرد. كارخانه كه از سال پيش موردتوجه باشگاه پيكان قرار گرفته بود، سرانجام با همكاري مسئولان سازمان هوافضا و محمد افتخاري مديرعامل باشگاه صنام پس از ۱۰ سال از تيمي كه همه افتخارات خود را با آن به دست آورده بود جدا شد. سرمربي سابق صنام قبلا قرار بود به عنوان سرمربي ،تيم پيكان را در مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا هدايت كند، اما باتوجه به تأخيري كه در راه جابه جايي او به وجود آمد براساس نظر حسين حسيني رئيس هيأت واليبال باشگاه پيكان به عنوان مدير فني با اين تيم به ويتنام خواهد رفت. كارخانه در فصل جاري ليگ برتر ايران سرمربي تيم پيكان خواهد بود.

حريفان بوكسورهاي ايران در دور اول جام احمد كومرت تركيه
گروه ورزشي: قرعه كشي مسابقات بين المللي بوكس جام احمد كومرت تركيه انجام شد و ملي پوشان ايران حريفان دور نخست خود را شناختند.در اين مسابقات ۱۹۷ بوكسور از ۳۹ كشور جهان در شهر استانبول تركيه به روي رينگ خواهند رفت.حريفان نمايندگان ايران در دور اول از اين قرارند :
۵۱ كيلوگرم: عمران اكبري با كويت
۵۴ كيلوگرم: دوجي با برنده تركيه و آذربايجان
۵۷ كيلوگرم: مهرداد حميديان با قزاقستان
۶۰ كيلوگرم: نورالدين چگيني با اوكراين و نوروزي با تاجيكستان
۶۴ كيلوگرم: هومن كرمي با اوكراين و مرتضي سيدوند با كره جنوبي
۶۹ كيلوگرم: رضا قاسمي با تركيه
۷۵ كيلوگرم: همايون اميري با مولداوي
۸۱ كيلوگرم: مهدي قرباني با تركيه
۹۱ كيلوگرم: علي مظاهري با مصر
۹۱+ كيلوگرم: روح اله حسيني با امارات و جاسم دلاوري با مولداوي

خبرهاي فوتبال جهان
وين روني و مشكل بزرگ انگليسي ها در جام جهاني
000429.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري:مصدوميت وين روني و احتمال غيبت او در رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ در حال حاضر مهم ترين خبري است كه فوتبال بريتانيا را تحت شعاع قرار داده است.
او در ديدار با چلسي در روز شنبه هفته جاري از ناحيه استخوان مچ پا دچار شكستگي شد و بايد ۶ هفته استراحت كند.
كارشناسان فوتبال انگليس معتقدند كه غيبت وين روني خط حمله انگليس را در جام جهاني با مشكل مواجه خواهد كرد.
علاوه بر روني در حال حاضر ۶ بازيكن ديگر نيز با اين مشكل مواجه هستند كه عبارتند از لدلي كينگ، مايكل اوون، اشلي كول، وين بريج، سول كمپل و ديويد بكام كه با آسيب ديدگي هاي كمتري روبه رو شدند.
در صورت نرسيدن وين روني، جو كول مهاجم ۲۴ ساله چلسي در جام جهاني جايگزين او مي شود. كول تاكنون ۲۸ بازي ملي در كارنامه خود به ثبت رسانده است.
امشب ديدار رفت فينال حذفي ايتاليا
ديدار رفت فينال جام حذفي ايتاليا امشب در رم پايتخت ايتاليا برگزار مي شود.
تيم هاي اينترميلان و آث رم بعد از پيروزي در برابر رقبا قدم به اين جام گذاشته اند.
اين دو تيم ايتاليايي كه در كالچو هيچ شانسي براي موفقيت ندارند براي قهرماني در اين جام معتبر انگيزه هاي زيادي دارند. روبرتو مانچيني درباره اين ديدار مي گويد: بازي با تيم رم كه خط حمله پرقدرتي دارد بسيار دشوار است و من اميدوارم بتوانم در رم به نتيجه مطلوب خود برسيم تا در ديدار برگشت مشكلي نداشته باشيم. در اين بازي تقابل آدريانو و استانكوويچ مهاجمان اينتر با مدافعان حريف ديدني خواهد بود.
حريف ايران جمعه به ميدان مي رود
تيم ملي مكزيك روز جمعه در يك ديدار دوستانه به مصاف تيم ونزوئلا مي رود.
در اين بازي مكزيك از تمامي بازيكنان خود سود مي برد تا در فاصله ۳۶ روز به آغاز رقابت هاي جام جهاني به آمادگي بيشتر برسد. تيم ملي مكزيك در اولين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني به مصاف ايران مي رود. اين بازي در مكزيكوسيتي پايتخت اين كشور برگزار مي شود.
دعوت اينزاگي به تيم ملي ايتاليا
000432.jpg
مارچلو ليپي سرمربي ايتاليا خوشبين است كه فرانچسكو توتي كاپيتان آث رم براي حضور در جام جهاني آماده مي شود.
وي افزود: تصميم نهايي را براي انتخاب بازيكنان ايتاليا در جام جهاني را در ۱۵ ماه مي خواهد گرفت.
در اردوي تمريني تيم ملي فوتبال ايتاليا بازيكنان تازه وارد مثل آلساندرو گامبريني و مانوئل پاسكوال از فيورنتينا، فرانكو سميولي از كيه وو، ماركو ماركيوني از پارما و فرانچسكو تاوانو از امپولي حضور داشتند و چندين بازيكن دوباره پس از مدت ها به تيم ملي فراخوانده شدند كه از اين جمله مي توان به فيليپو اينزاگي اشاره كرد.
فيليپو اينزاگي كه بعد از دو سال به تيم ملي ايتاليا دعوت شد با ابراز خوشحالي از اين موضوع گفت: اميدوارم بتوانم در آلمان براي تيم ملي ايتاليا مفيد باشم تا به همراه اين تيم به موفقيت برسم. آرزوي من قهرماني با ايتاليا در كسب عنوان بهترين گلزن جام است.

شرط بندي در تيراندازي طبق
موازين شرعي اشكال ندارد
گروه ورزشي: رئيس كنفدراسيون تيراندازي آسيا قبل از ترك تهران در كنفرانس مطبوعاتي اعلام داشت كه ايران مي تواند يكي از وزنه هاي سنگين تيراندازي آسيا باشد. شيخ سلمان الصباح كه به همراه دكتر اسداله حيدري رئيس فدراسيون تيراندازي پاسخگوي سئوالات خبرنگاران بود با اعلام اين مطلب گفت: سعي خواهد كرد كه با فراهم كردن زمينه حضور مسئولان ايران در كميته هاي مختلف كنفدراسيون آسيا روند پيشرفت اين رشته را در ايران سرعت ببخشد. در اين نشست رئيس فدراسيون تيراندازي ايران به بررسي مشكلات اين رشته ورزشي در ايران پرداخت و در گوشه اي از صحبت هاي خود اعلام كرد كه تيراندازي بر خلاف رشته هاي ديگر شرايط ويژه اي براي همگاني شدن دارد و ما تلاش داريم تا مردم با آشنايي هر چه بيشتر با اين رشته در اماكن و سالن هاي مجهز آشنا شوند.
وي افزود: اسلحه مهمات و ورزش تيراندازي گران است و همين امر باعث شده است تا كمتر به اين رشته ورزشي پرداخته شود. دكتر امير حيدري با اعلام اينكه تيراندازي يك ورزش ايراني و اسلامي است كه پيامبر اكرم(ص) بر آن تأكيد بسيار داشته اند گفت: با كسب اجازه از مراجع عظام مي توانم از همين جا اعلام كنم كه شرط بندي در رشته تيراندازي طبق موازين شرعي هيچ اشكالي ندارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |