شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۷ - May 6, 2006
ريسك شاخص هاي بورس تهران براي دو هفته آينده
000882.jpg
گروه بورس: تصميم گيري براي سرمايه گذاري در بازار سهام به دلايل مختلف پيچيده تر از تصميم براي سپرده گذاري در بانك و يا خريد كالاهاي بادوام است.
يكي از اين دلايل آن كه، در بازار سهام نه تنها ممكن است سودي به دست نياوريد، بلكه حتي قسمتي از سرمايه اسمي اوليه خود را نيز از دست بدهيد.
اصولاً سرمايه گذاري يعني قبول زيان غير قطعي در برابر به دست آوردن سود غير قطعي.از همين رو در بازار سرمايه ،علاوه بر شاخص هايي كه نمايانگر سود احتمالي يك سهم هستند، بايد به شاخص هاي ديگري كه نمايانگر زيان احتمالي يا ريسك آن سهم هستند نيز توجه كرد.در يك بازار كارآمد هرچه ريسك يك سهم بيشتر باشد، بازده احتمالي آن سهم نيز بايد بيشتر باشد.بنابراين هركه به دنبال سود بيشتر است ناچار بايد ريسك بيشتري را براي سرمايه خود بپذيرد.
اگر كسي به اندازه اي كه در بازار سهام ريسك وجود دارد، حاضر به قبول ريسك نيست، مي تواند از سرمايه خود در بانك محافظت كند و به سود سپرده اكتفا كند.
در ايران به دليل نوپا بودن بازار سهام و آشنا نبودن سرمايه گذاران با مفهوم و اهميت ريسك در بازار، شاخص هاي ارزيابي ريسك سهام مانند شاخص هاي بازدهي سهام شناخته شده نيست.
در حالي كه در بازارهاي كارآمد همزمان به شاخص هاي ارزيابي بازدهي و ريسك سهام توجه مي كنند و روش هاي مختلفي براي ارزيابي و پيش بيني ريسك يك سهم ابداع شده كه برخي از آنها بيشتر مورد توجه است.بنياد توسعه فردا با مطالعه سه ساله بر روي روش هاي ارزيابي ريسك، يكي از جديدترين و رايج ترين آنها را بر روي بازار تهران بررسي كرده و پس از اصلاح و تطبيق با شرايط ايران به صورت هفتگي محاسبه و به سرمايه گذاران توصيه مي كند.
اين شاخص بيانگر ميزان سرمايه اي است كه هر سرمايه گذار بايد براي هر سرمايه گذاري خود به عنوان ذخيره نگهدارد تا در صورت خسارت، تبعات آن را جبران كند و يا كاهش دهد.اين ذخيره را مي توان براي هر سهم يا هر سبد سرمايه گذاري محاسبه كرد.
در ادامه، جدول ارزيابي ريسك سرمايه گذاري در هريك از گروه هاي صنعتي بورس تهران و نيز ريسك عمومي سرمايه گذاري در بورس تهران آمده است.به عنوان مثال ريسك سرمايه گذاري در بازار سهام تهران را مي توان براي دو هفته آينده با اطمينان ۹۵درصد در حد ۴۷/۲ درصد ميزان سرمايه گذاري در بورس دانست.يعني احتمال آن كه شاخص كل طي ۱۰ روز كاري آينده، بيش از ۴۷/۲ مقدار فعلي افت كند، ناچيز و قابل صرف نظر است.
بنابراين حد ذخيره در ۱۰ روز كاري آينده براي جبران خسارت احتمالي سرمايه گذاري هاي بزرگ در بورس ۴۷/۲ درصد سرمايه گذاري انجام شده است.

افت شاخص، رشد ارزش
كارنامه يك هفته فعاليت بورس تهران
گروه بورس : هفته گذشته ۸۰ ميليارد ريال نقدينگي به سوي بورس تهران سرازير شد تا ارزش كل داد و ستدها در بازار سهام براي اولين بار در سال جاري به ركوردهاي تازه اي دست يابد.
به گزارش همشهري، ارزش نقدينگي پرداخته شده در طول هفته گذشته، براي خريد سهام، در بورس تهران نسبت به دو هفته قبل ۷/۳۷ درصد بيشتر بود. در اين مدت به دليل انجام چهار داد و ستد بزرگ و جابه جايي هاي عمده در سبد دارايي هاي سرمايه گذاري غدير و زيرمجموعه هايش تعداد سهام مبادله شده نيز با ۷۸ درصد افزايش به رقم ۲۷۶ ميليون سهم رسيد اما باوجود رشد در تعداد و ارزش داد و ستدها، خريداران و متقاضيان كوچك سرمايه گذاري در طول هفته گذشته حاشيه نشين شدند تا بازار ازنظر تعداد خريداران افت ۵/۲۳ درصدي را تجربه كند، در اين هفته ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در صف خريد سهام ايستادند.
براين اساس در تالار اصلي ۸ هزار و ۲۰۰ نفر ۲۰۹ ميليون سهم عرضه شده را به ارزش ۴۵۲ ميليارد ريال به سبد دارايي هايشان افزودند و در تالار فرعي ۳ هزار و ۲۰۰ نفر براي ۶۷ ميليون سهم عرضه شده در تالارهاي مبادلات دستور خريد صادر كردند، ارزش كل دستور خريدهاي صادرشده در اين تالار در هفته گذشته ۳۵۰ ميليارد ريال برآورد شده است.
در اين هفته ۴۵۱ برگه اوراق مشاركت در مجموع به ارزش ۴۳۰ ميليارد ريال داد و ستد شد. سازمان هاي خصوصي سازي و توسعه معادن هم در مجموع ۲۶ هزار سهم سيمان هرمزگان و پتروشيمي آبادان را به ارزش ۵۰۵ ميليون ريال در بورس تهران فروختند.
عملكرد شاخص ها
هفته گذشته شاخص كل قيمت سهام ۱۸ واحد پايين آمد و بار ديگر در سطح پايين تر از رقم ۹۵۰۰ واحد جاي گرفت. در تالار اصلي شاخص عملكرد ۴/۱۳ واحد افت نشان داد و بر رقم ۹ هزار و ۲۱۵ واحد ثابت شد. در تالار فرعي شاخص با ۵/۳۱ واحد تنزل به رقم ۹ هزار و ۷۳۷ واحد قناعت كرد.
در اين هفته شاخص عملكرد گروه هاي مالي و صنعتي روندي نزولي را تجربه كرد، به طوري كه شاخص مالي ۵/۲۱ واحد منفي بود و شاخص صنعت ۸/۱۴ واحد افت كرد. شاخص قيمت و بازده نقدي نيز ۴۲ واحد پايين آمد. اين شاخص نشان دهنده عملكرد و ميانگين بازده بازار در دوره هاي مشخص است.
۴۵ روز
درهاي بورس تهران در ۴۵ روز نخست سال جاري ۲۶ روز به روي متقاضيان سرمايه گذاري باز بوده در اين مدت ارزش كل داد
و ستدهاي صورت گرفته در بازار سهام، چهار هزار و ۳۳۰ ميليارد ريال رسيد، ضمن اين كه در مدت يادشده ۹۴ ميليارد ريال اوراق مشاركت داد و ستد شده است.

فعالان بورس كشاورزي نقد را بر نسيه ترجيح دادند
ايلنا: هفته گذشته فعالان بورس كشاورزي ۱۳ هزار و ۹۹۵ تن انواع محصولات كشاورزي را داد و ستد كردند.
در هفته گذشته ۱۳ هزار و ۹۹۵ تن انواع محصول به ارزش ۲۲ ميليارد و ۵۱۴ ميليون و ۴۰۰ هزار ريال در تالار بورس كشاورزي مورد مبادله قرار گرفت كه نسبت به هفته قبل از نظر حجم با ۱۷۶ درصد و از نظر ارزش با ۱۰۰ درصد افزايش همراه بود.
بنابر اين گزارش، در اين مدت، بيش از ۵۷ هزار و ۴۲۰ تن انواع محصول كشاورزي شامل يك  هزار و ۳۷۰ تن برنج، ۸ هزار و ۷۴۰ تن جو دامي، ۱۰۰ تن پسته، يك  هزار تن عدس، ۲۵ هزار و ۶۴۰ تن ذرت و ۲۰ هزار و ۵۷۰ تن كنجاله در اين تالار عرضه شد كه در برابر آن در مجموع ۱۴ هزار و ۶۶۵ تن تقاضا در تالار عرضه شد.كل مبادلات انجام شده در اين هفته  وبورس كشاورزي به صورت نقدي مورد داد و ستد قرار گرفت.

رونق خريد و فروش سلف در بورس فلزات
گروه بورس: در دومين هفته فعاليت در ارديبهشت ماه ۱۱۹ هزار و ۷۴۵ تن انواع فولاد، آلومينيوم،  مس، كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن به ارزش ۶۷۰ ميليارد ريال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات ،  آمار كل معاملات اين بورس در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ۴۴ درصد و از نظر ارزش ۲۷ درصد افزايش را نشان مي دهد.در اين هفته ۱۱۶ هزار و ۶۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۴۹۴ ميليارد ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب۹۷ و ۷۴ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.از كل معاملات صورت گرفته در بورس طي هفته گذشته ۱۰۵ هزار و ۶۴۰ تن به ارزش ۴۴۴ ميليارد و ۵۸۱ ميليون ريال بصورت سلف و ۱۴ هزار و ۱۰۵ تن به ارزش ۲۲۵ ميليارد ريال بصورت نقدي داد و ستد شد.تالار بورس فلزات هفته گذشته شاهد ۱۴۸ هزار و ۹۵۵ تن عرضه و در مقابل ۲۲۶ هزار و ۵۹۰ تن تقاضا بود.

عرضه گندم دامي در بورس كشاورزي
مهر: دبير كل بورس كشاورزي گفت: به دليل مشكلات زياد موجود در ساختار توليد و فرآوري چاي، فعلا پذيرش اين محصول در بورس كشاورزي ممكن نيست.
احمد كبيري درمورد نقش بورس كالاي كشاورزي در تنظيم بازار محصولات اين بخش افزود: افزايش حجم داد و ستدها در بورس كشاورزي قطعاً مي تواند تاثير زيادي در تنظيم بازار محصولات كشاورزي داشته باشد.افزايش حجم كاركرد بورس موجب مي شود با توجه به ساماندهي بازار، قيمت ها در فضاي رقابت سالم و با نظارت تعيين شوند.
وي تعداد كالاهاي پذيرفته شده در بورس كشاورزي را ۱۲ كالا اعلام كرد و گفت: متاسفانه درمورد چاي به دليل مشكلات زياد موجود در ساختار توليد و فرآوري اين محصول، فعلا پذيرش آن در بورس كشاورزي ممكن نيست اما مابقي درخواست محصولات كشاورزي براي پذيرش در بورس بررسي خواهد شد.كبيري درمورد پذيرش گندم دامي در بورس كشاورزي، گفت: با توجه به سياست جديد دولت مبني بر دادن اجازه خريد و فروش گندم به كارخانه هاي آرد سازي، گندم و بويژه گندم دامي، جزء محصولات مورد بررسي براي ورود به بورس كشاورزي قرار خواهد گرفت.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۱۴۶,۵۷۲
۰
۱,۳۲۰
نيروكلر
۶۳,۳۹۱
۰.۷۵-
۱,۸۷۹
نيروترانس
۱۴۹,۴۹۷
۲
۱,۶۵۳
نيرو محركه
۲,۲۵۷
۰
۱,۴۱۵
نوش مازندران
۲۲۰,۵۷۲
۰.۸۸-
۱,۹۳۱
نوسازي و ساختمان تهران
۶۲۰,۳۹۳
۴.۲۹-
۵۶۰
نورد و لوله اهواز
۱۱۸,۱۰۷
۲.۱۲-
۴,۳۸۴
نورد آلومينيوم
۴۲,۱۱۴
۱.۰۴-
۱۴,۳۸۵
نفت پارس
۱۹۸,۳۲۷
۱.۳۶
۱۳,۴۵۳
نفت بهران
۵۳۸,۸۴۱
۴.۲۸
۲,۲۴۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱,۹۱۶,۷۵۴
۰.۸۳
۱,۳۲۷
مهركام پارس
۶,۴۷۱,۸۴۷
۳.۹
۴,۸۲۱
ملي سرب و روي ايران
۶۳۰,۱۶۱
۱.۴۵-
۶,۰۱۱
معادن منگنز ايران
۴۰,۵۰۱
۷.۵۹
۷,۹۸۹
معادن بافق
۲۰۲,۵۴۷
۳.۰۴-
۱,۹۷۵
محورسازان ايران خودرو
۳۷۳,۱۴۱
۰.۱۴-
۱,۴۷۰
مجتمع هاي توريستي و رفاهي آباد
۵۰۰
۰
۱,۷۸۵
ماشين سازي نيرومحركه
۱۴۸,۲۷۲
۳.۸۱
۲,۱۸۰
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱۱۵,۲۲۷
۰.۸۸-
۱,۹۳۷
مارگارين
۵,۶۰۰
۰
۱,۳۵۷
ليفت تراك سازي سهند
۱۴,۰۰۸
۰
۲,۲۶۳
ليزينگ صنعت و معدن
۳,۰۵۷,۴۹۱
۳.۳۳
۱,۴۷۱
ليزينگ ايران
۱۶,۰۳۱
۰.۳۵-
۱,۱۴۹
لوله وماشين سازي ايران
۲۴,۱۲۷
۰
۱۴,۶۵۹
لوله وتجهيزات سديد
۴۰,۷۷۶
۰.۹۸
۳,۰۶۲
لنت ترمز ايران
۲,۰۱۰
۰
۳,۶۸۷
لبنيات كالبر
۲,۴۴۶
۰
۵,۵۴۲
لبنيات پاك
۱۰۳,۲۱۲
۰.۵۷
۳,۶۷۹
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۲,۴۶۴
۰.۰۵-
۳,۷۳۰
گلوكوزان
۴,۵۳۴
۰.۱
۲,۰۸۷
گلتاش
۳۴۷,۲۹۴
۰.۱۶
۳,۸۲۹
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۵۰۰
۰
۳,۴۰۰
گروه صنعتي سپاهان
۱۷۵,۳۶۳
۱.۹۶-
۲,۶۴۷
گازلوله
۱۹,۱۰۳
۰.۲
۳,۹۳۵
كيميدارو
۲۰۹,۳۱۳
۱.۵۷
۱,۹۷۲
كنتورسازي ايران
۴۵۰
۰
۲,۱۹۷
كمك فنر ايندامين
۷۹۴,۱۴۱
۴.۱۷
۳,۲۸۲
كمباين سازي ايران
۳۴۶,۵۷۵
۱.۷
۱,۲۹۲
كف
۷۸,۴۷۷
۰.۷۷-
۱,۹۴۴
كربن ايران
۶۲۰
۰
۱,۹۶۵
كاشي پارس
۵۸,۷۹۸
۲.۱۷-
۲,۷۶۳
كاشي اصفهان
۱,۱۱۱,۰۷۸
۰.۰۹-
۱,۱۰۹
كارخانه فارسيت درود
۷۹۲,۸۳۸
۱.۲۲-
۱,۴۷۵
كارخانجات صنعتي پيام
۵,۸۲۹
۰.۱۲
۵,۱۳۱
كارخانجات داروپخش
۱,۰۸۸
۰.۱۱-
۴,۵۷۳
كارتن ايران
۱,۰۹۴,۲۱۶
۷.۵۵
۴,۰۷۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱۰۰,۵۵۵
۵.۹۹
۲,۰۳۷
كابل سازي ايران
۳,۵۳۲
۰.۰۶
۱,۵۵۶
قند مرودشت
۹۱۰
۰
۹۹۹
قند قهستان
۱,۰۱۰
۰
۱,۴۴۲
قند شيرين خراسان
۱,۵۹۴
۰.۰۹
۱,۱۷۵
قند شيروان قوچان و بجنورد
۴۳۲,۱۲۶
۰
۲,۰۵۲
قند ثابت خراسان
۴۴۳,۸۷۶
۲.۴
۱,۷۰۶
قند پارس
۲۲,۶۲۸
۲.۶۳
۹,۴۷۴
قند اصفهان
۲۵۰,۶۸۰
۳.۳۹
۱,۷۰۹
فولاد كاويان
۳۰,۵۲۰
۱.۸۹-
۱,۱۱۳
فنرسازي زر
۱۰۱,۳۱۸
۱.۷-
۱,۱۷۵
فنرسازي خاور
۱۴,۹۱۲
۰.۲۲
۱,۳۹۵
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱۵۱,۵۳۰
۳.۴
۱,۶۷۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۲۴۰
۰
۲,۱۶۷
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴,۵۸۹
۰.۱-
۳,۹۱۹
عمران و توسعه فارس
۶۶۷,۱۸۸
۰.۰۷-
۴,۲۹۶
صنعتي دريايي ايران
۶,۴۱۹
۰.۰۴-
۲,۶۳۱
صنعتي بهشهر
۶۳۹,۰۳۹
۰.۰۷
۱,۳۸۶
صنعتي آما
۹,۷۴۹
۰
۲,۵۴۰
صنايع مس شهيد باهنر
۵۷,۲۴۵
۱.۴۹-
۷۳۷
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴۹۴,۸۴۳
۶.۱۹-
۲,۳۲۷
صنايع لاستيكي سهند
۵,۲۸۵
۰.۲۱-
۳,۸۲۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۲,۸۲۰
۰.۰۸
۹,۲۱۹
صنايع ريخته گري ايران
۹۱,۵۴۵
۲.۴
۶,۸۰۱
صنايع جوشكاب يزد
۲۶,۷۲۱
۰.۰۳
۳,۱۲۷
شيميايي سينا
۹,۱۷۰
۰.۲۶-
۱,۸۹۵
شيشه قزوين
۲۸۴,۵۴۱
۱.۰۵
۶,۲۸۴
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۷۱۷,۴۷۱
۷.۳۵
۶,۰۶۸
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۱۷۱
۰
۱,۸۱۱
شهد ايران
۱۸,۹۴۷
۱.۱۵-
۱,۴۷۴
شكر
۵۵۰,۰۱۰
۲.۰۲-
۳,۳۶۲
شاهد
۲۰,۵۸۲,۴۵۲
۰.۸۳-
۵,۹۱۱
سينا دارو
۵۳,۰۰۰
۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۴,۰۰۲,۰۸۶
۰.۰۱-
۶,۸۴۷
سيمان كارون
۱,۱۲۷
۰
۸,۹۳۸
سيمان شرق
۲۱,۷۲۰
۰.۲۸
۹,۲۰۷
سيمان شاهرود
۳,۶۹۳
۰.۰۲-
۵,۶۵۴
سيمان سپاهان
۱۳,۵۱۰,۱۳۱
۰.۲۶-
۶,۱۳۴
سيمان داراب
۱۶۱,۸۸۲
۰.۵۸-
۷,۲۸۷
سيمان تهران
۱,۳۲۰
۰
۱۱,۷۷۷
سيمان بهبهان
۲۱۰
۰
۶,۵۹۴
سيمان بجنورد
۱,۰۵۰
۰.۰۱-
۶,۸۹۹
سيمان ايلام
۸,۹۷۱
۰.۰۱-
۲۴,۹۶۷
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۳۱,۷۸۵
۰.۰۷
۱۱,۲۰۸
سنگ آهن گل گهر
۵۶۶,۶۸۵
۰.۴۳-
۱,۱۷۱
سرمايه گذاري نيرو
۱۷۷,۶۲۳
۰.۴۷-
۱,۰۶۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۳۰۶,۳۹۱
۱.۱۸
۹۳۱
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱۸,۴۶۳,۳۲۵
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۵,۴۰۰
۰
۲,۱۱۲
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۷۱۶,۰۰۳
۲.۵۲-
۲,۱۰۵
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ)
۵۶۱,۲۵۸
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۶۴۰,۵۲۸
۰
۱,۸۹۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱,۱۴۹,۳۵۵
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاريسپه
۷۴۰,۸۷۶
۱.۸۸-
۱,۷۰۳
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ)
۴۸۷,۴۷۰
۱.۱۹
۴,۲۰۶
سرمايه گذاري توكافولاد (هلدينگ)
۱,۲۵۵
۰
۸۸۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱,۸۱۶,۴۲۳
۰.۴۱
۱,۹۲۸
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۲۵,۴۲۴
۰.۳۱-
۹۶۷
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱,۴۳۳,۶۶۶
۴
۲,۸۲۵
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۳۲
۰
۱,۱۵۱
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۷۹,۳۳۰
۰.۹۹
۲,۰۱۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ)
۱۳۹,۷۹۵
۰.۷۵-
۹۳۴
سرمايه گذاري بوعلي
۶,۰۹۷
۰.۲۷-
۱,۱۰۳
سرمايه گذاري بهمن
۲,۳۲۵,۸۹۸
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ)
۱۸,۵۰۷
۰.۴۱
۱,۴۷۰
سرما آفرين
۱۷,۷۰۱
۰.۴۳-
۱,۸۷۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۵۵۲,۴۶۵
۰
۱,۳۸۴
سخت آژند
۷۹۳,۹۶۸
۰
۵,۰۹۸
سايپاديزل
۴۲۶,۱۲۶
۲.۶-
۱,۸۰۹
سايپاآذين
۳۷,۲۱۹
۰.۹۶
۱,۵۵۷
سايپا شيشه
۹,۹۴۸,۶۵۹
۰.۰۵-
۴,۱۰۱
سايپا
۱,۴۹۳
۰.۰۷-
۲,۷۵۳
سامان گستر اصفهان
۴۵۲
۰.۰۹-
۲,۳۳۸
ساختمان اصفهان
۷۶,۳۸۰
۰
۱,۱۴۴
رينگ سازي مشهد
۱۸۸,۳۵۳
۱.۰۳
۱,۲۶۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱۵۹,۶۵۶
۰.۵۴
۲,۲۳۶
رايان سايپا
۱۲,۰۲۰
۲.۶۷
۱,۶۸۵
درين كاشان
۳,۸۱۸
۰.۳
۷,۵۶۷
داملران
۱۶۵,۹۶۳
۵.۶۹
۳,۸۳۰
دارويي لقمان
۱۴۳,۸۵۱
۴.۰۲
۸,۲۳۹
دارويي رازك
۲۳,۳۸۰
۰.۸۳
۲,۹۹۹
داروسازي كوثر
۵۲۸,۵۲۰
۰.۱-
۶,۹۸۴
داروسازي روزدارو
۴۵,۹۳۹
۱.۴۵-
۸,۰۰۵
داروسازي جابرابن حيان
۴,۰۵۸
۰.۰۱-
۱۲,۹۸۹
داروسازي اكسير
۱۵۸,۰۴۷
۴.۰۹-
۷,۵۰۲
داروسازي اسوه
۲۱۰
۰
۷,۶۱۲
داروپخش (هلدينگ)
۸۴۹,۶۹۶
۳.۶۳
۷,۷۴۵
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۲۱,۴۲۲
۰.۶-
۲,۸۵۶
حمل و نقل توكا
۶۶۷,۷۲۷
۰.۳۸-
۱,۰۶۳
حق تقدم موتورسازان تراكتورسازي ايران
۵,۱۴۰,۴۸۴
۰
۳۵۵
حق تقدم مجتمع هاي توريستي و رفاهي آباد
۵,۴۰۷
۰
۸,۲۰۰
حق تقدم سيمان شاهرود
۵۳۰,۵۹۹
۵.۴
۳,۴۸۴
حق تقدم سيمان سپاهان
۵,۰۲۰,۰۰۰
۰
۷۰
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵۶۲,۰۰۰
۷.۶۹-
۶۵۰
حق تقدم سراميك هاي صنعتي اردكان
۱,۳۴۹,۷۰۷
۰
۱,۰۳۶
حق تقدم رايان سايپا
۲۴۰
۰
۲۵,۰۴۶
توليد مواد اوليه داروپخش
۵۴,۵۸۶
۰.۳۱
۹۷۴
توليد محور خودرو
۱۹۷,۲۵۵
۱.۵۹-
۹,۰۹۳
توليد سموم علف كش
۴,۰۲۶
۰.۱۳
۶,۳۷۱
تولي پرس
۱۱۸,۳۲۸,۸۴۵
۰.۲۴-
۱,۶۵۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۷۹,۶۱۷
۰
۴,۰۵۴
تراكتورسازي ايران
۱,۸۸۰
۰.۲۱-
۱۳,۶۲۹
تامين ماسه ريخته گري
۱۹,۴۷۳
۰.۱۲-
۱,۶۲۲
پمپ سازي ايران
۱,۶۲۶
۰
۹۹۱
پشم بافي توس
۱,۴۶۲
۰
۷,۵۸۱
پتروشيمي فارابي
۳۱,۳۲۳
۰.۳۲-
۱,۲۴۷
پتروشيمي شيراز
۴۹,۹۲۸
۰.۳۲
۵,۵۷۵
پتروشيمي اصفهان
۱,۰۲۴,۸۲۵
۰.۰۲
۹,۹۸۳
پتروشيمي اراك
۱۹۵,۷۱۳
۲.۸۵
۸,۳۱۶
پتروشيمي آبادان
۲۰۱,۴۸۳
۱.۷۲-
۲۹۱
پارسيلون
۷۱,۵۴۱
۰.۱۸
۶,۵۰۵
پارس دارو
۱,۰۱۸,۰۲۹
۰.۳۷-
۱,۶۲۰
پارس خودرو
۳۱۳,۰۵۹
۱.۹۷
۴۵۶
پارس الكتريك
۵۵,۴۴۰
۱.۷-
۶۴۷
بهپاك
۱۱,۷۰۲
۰
۱,۲۳۳
بسته بندي ايران
۲۲,۵۳۸
۰.۰۸-
۲,۳۵۹
بانك كارآفرين
۱۲,۰۱۰,۳۹۴
۰.۱۳
۱,۵۴۹
بانك پارسيان
۷,۱۷۲
۰.۰۸-
۲,۴۱۲
بانك اقتصاد نوين
۳۴,۴۱۷
۱.۱۶
۹,۶۵۳
بازرسي فني و كنترل خوردگي تكين كو
۴۸,۰۰۰
۴.۱-
۲,۳۶۸
ايران ياساتايرورابر
۴۰,۶۹۴
۰.۸۴-
۲,۱۳۶
ايران مرينوس
۴۲۴
۰
۵,۸۶۵
ايران دارو
۸۹۱,۰۸۰
۱.۴-
۳,۶۵۵
ايران خودرو ديزل
۶,۱۶۹,۵۷۰
۱.۷۶-
۳,۱۳۲
ايران خودرو
۷۴۵,۲۷۱
۷.۵۴
۴,۴۷۰
ايران ارقام
۵۹۴
۰
۱,۳۸۶
ايتالران
۱۰۱,۴۵۰
۲.۱۸-
۳,۲۹۹
الكتريك خودرو شرق
۵,۵۳۶
۰.۵۸-
۱۵,۴۹۰
افست

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |