شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۷ - May 6, 2006
همايش كشوري تئاتر آغاز شد
دروازه كوچكي به روي جشنواره ماه
000858.jpg
گروه ادب و هنر _ سعيده امين: همايش كشوري تئاتر به عنوان مقدمه جشنواره بزرگ «ماه» از امروز آغاز به كار كرد. اين همايش مقدمه جشنواره ماه است كه يك هفته بعد از آن در تهران آغاز خواهدشد.
اين همايش از امروز، شانزدهم ارديبهشت به مدت سه روز به ميزباني حوزه هنري استان مركزي در شهر اراك برگزار مي شود.
كانون امام خميني(ره) و سالن اصلي فرهنگسراي آئينه ميزبان گروه هاي تئاتري ۱۵ استان كشور است. امير مرزبان رئيس حوزه هنري استان مركزي دبيري اين همايش را نيز برعهده دارد. او مي گويد: «اين همايش اولين بار است كه در كشور برگزار مي شود چون قرار است علاوه بر اجراي نمايش ها، جلسات نقد و بررسي آثار و همچنين workshop (كارگاه هاي تمريني) نيز برگزار شود كه اين كار در تاريخ همايش هاي تئاتري كشور بي سابقه است.»
وي مي افزايد: اين همايش بيشتر در حوزه تئاترهاي ديني است. ما چيزي به اسم نمايش ديني در كشور نداريم، آنچه را كه به نام تئاتر ديني در كشور برگزار مي شود صرفاً معطوف به قصه عاشورا و تاريخ  پردازي عاشورا است و مفاهيم عميق ديني به هيچ وجه به شكل نمايش اجرا نمي شود. نمايش هاي فعلي به هيچ وجه عمقي نيست و بيشتر حباب روي آب است. حوزه هنري براي عمق دادن به آنچه كه نمايش هاي ديني ناميده مي شود، تصميم گرفت تا متون الهام بخش مذهبي و حديث ها و خطبه هاي نهج البلاغه را به شكل يك متن نمايشنامه اي جذاب و قوي درآورده و آن را اجرايي كند. مرزبان مي گويد: «اين امر آسان نيست و كار زيادي را طلب مي كند، بنابراين ما تعدادي از كارشناسان علم حديث و عالمان به كتاب نهج البلاغه را گردآوري كرديم و ضمن دعوت از آنها براي حضور در كارگاه هاي تمريني جلسات نقد و بررسي، شرايط آموزش به گروه هاي تئاتري فراهم مي شود. آنها به نمايشنامه  نويس ها ياد مي دهند كه چطور يك متن تاريخي و يا حديث و خطبه را تبديل به يك نمايشنامه قوي با قابليت اجرايي كنند.» اين گروه هاي تئاتري از نخبگان تئاتري سراسر استان هاي كشور هستند كه در ۱۵ گروه از ۱۵ استان كشور در اين همايش حضور به هم رسانده و در جلسات نقد و بررسي و كارگاه هاي تمريني شركت مي كنند.قرار است ۸ گروه تئاتري براي جشنواره بزرگ ماه برگزيده شود.
مرزبان مي گويد: «جشنواره سراسري ماه كه گردهمايي گروه هاي منتخب سراسر كشور است از ۲۶ ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد. گروه هاي نمايشي شركت كننده در اين جشنواره قبلاً انتخاب شده اند، اما مسئولان جشنواره ۸ جايگاه را براي منتخبين همايش كشوري تئاتر خالي گذاشته اند. حضور مرتب در كلاس هاي آموزشي، اجراي خوب نمايش و ارتباط مناسب در كلاس ها از شرايط انتخاب ۸ گروه است. به عبارتي موفقيت در اين همايش دروازه  ورود به جشنواره سراسري ماه است.
در اين همايش ۱۶ گروه نمايشي از ۱۰ استان كشور حضور دارند. استان هاي چهارمحال و بختياري، كرمانشاه، مركزي،  بوشهر، بندرعباس، كهگيلويه و بويراحمد، گلستان، آذربايجان شرقي و اردبيل از جمله استان هاي شركت كننده در اين همايش هستند.
اين كار به ابتكار حوزه هنري استان مركزي با هدف ارزيابي آثار نمايش تئاتر هنرمندان موفق در جشنواره هاي كشوري، استاني و منطقه اي كه به كسب مقام رسيده اند و يا آثار نمايشي كه در مرحله داوري رد شده اند و يا در هيچ جشنواره اي شركت داده نشده اند، برگزار شده است به همين دليل يك كار تشويقي نيز محسوب مي شود. از طرفي قرار است هنر نمايشي ديني در كشور به بوته نقد گذاشته شده و كارگاه هاي ديني با حضور استادان و كارشناسان برگزار شود.

كتابخانه
يك فرهنگ فارسي ديگر
000861.jpg
گروه ادب و هنر: هر فرهنگ جديدي كه به بازار مي آيد، آدم حسابي ذوق مي كند، هر چند كه همه مي دانيم آدمي به همت دهخدا و كاري به گستردگي كار او، بعيد است كه ديگر تكرار شود.
«فرهنگ كامل فارسي» كار «غلامرضا انصاف پور» يكي از اين فرهنگ هاي نسبتاً تازه است كه توسط انتشارات «زوار» به بازار آمده است. غلامرضا انصاف پور كه بيشتر فعاليت هايش در حوزه تاريخ بوده است، داستان نويس هم هست. او فرهنگ فارسي اش را در ۱۳۳۶ صفحه با قلم ريز و بدون كمترين اتلاف كاغذ تدارك ديده است.ناشر در مقدمه كتاب ۱۸ مزيت مختلف اين فرهنگ را نسبت به فرهنگ هاي ديگر برشمرده است. از جمله اين كه «مولف هزاران واژه نوپيدا را كه طي ۱۲ سال اخير در كتاب هاي جديد يا در نوشتارهاي جديد يا از رسانه هاي گروهي يا به طور متفرق خوانده و شنيده و يادداشت كرده بود، همچنين هزاران واژه نو ديگر را كه در فرهنگ ها، به ويژه در درياي فرهنگ لغات و دايره المعارف عظيم دهخدا در مراجع دور و نه در برابر لغت مدخل مربوطش، بلكه در صفحات آن كتاب پراكنده بود، پيدا و يادداشت و تمامي را بر گنجينه اين فرهنگ افزود و هر يك را برابر واژه مدخل خود قرار داد.»اما اين فرهنگ يك حسن تكنولوژيك هم دارد. نرم افزار چند رسانه اي و كاملاً گوياي فرهنگ انصاف پور نيز تهيه شده و با قيمت ۷۰۰۰ تومان به بازار آمده است. در اين نرم افزار ۸۰ هزار واژه با امكانات جست وجوي پيشرفته و تصاوير مرتبط موجود است.
چاپ ششم فرهنگ فارسي انصاف پور در ۲۲۰۰ نسخه با قيمت ۸۹۰۰ تومان به بازار كتاب آمده است.

بازي
Super Black Bass Fishing
سيستم: DS
سبك: ماهيگيري
000891.jpg
يك بازي بسيار ساده و در عين حال سرگرم كننده در كنسول دستي DS . در اين بازي شما در هر مرحله با ساير ماهيگيران به رقابت مي پردازيد و بايد يكسري ماهي خاص را فقط در هر مرحله بگيريد و گرفتن ساير ماهيها از امتياز شما كم مي كند.فضاي بازي عكس هاي با زمينه ثابت هستند و گرافيك بصري بازي كارتوني و شاد است. گرفتن هر نوع ماهي بسته به عمق درياچه، سرعت آب و نوع قلاب به كار گرفته شده متفاوت است و شما واقعاً بايد مثل يك ماهيگير واقعي براي اين كار وقت و اعصاب بگذاريد.
عليرغم ظاهر ساده بازي، گرفتن ماهيها چندان هم كار ساده اي نيست و نياز به كمي تمرين دارد. استفاده از صفحه قابل لمس دستگاه نكته جالبي است كه در خود عمل ماهيگيري كمك بسزايي به شما مي كند. در انتهاي هر روز بازي سه نفر از ماهيگيران براي صعود به مرحله بعدي انتخاب مي شوند.
Space Rangers2: Rise of the Dominators
سيستم:pc
سبك: اكشن - استراتژي
000894.jpg
Space Rangers 2 در واقع مثل بازي Pirates است. در اين بازي شما در يك كهكشان هستيد و مي توانيد كارهاي مختلفي انجام دهيد. مي توانيد به حمل و نقل مسافر بپردازيد و يا با دزدان هوايي (نه دريايي) مبارزه كرده و آنها را نابود كنيد و يا خود يكي از آنها شده و از ديگر سفينه ها پول زور بگيريد.
گرافيك بازي بسيار خوشرنگ و به يادماندني است. نكته جالب توجه در اين بازي اينست كه با هر مرتبه انجام مجدد بازي كهكشان حالت جديدي به خود مي گيرد و در واقع شما با يك مسير ثابت در هر مرتبه مواجه نيستيد. حالت سه بعدي نبردها در اين بازي تجربه منحصر به فردي است كه در هيچ نمونه ديگري پيدا نخواهيد كرد. بازي به شدت سرگرم و معتاد كننده است به صورتيكه وقتي در آن تبحر پيدا كرديد ديگر نمي خواهيد از پاي آن بلند شويد و تا ساعت ها محكم به صندلي خود خواهيد چسبيد.
:Metal Gear 3 Subsistance
سيستم:۲ s P
سبك: اكشن ماجرايي سوم شخص
000897.jpg
بعد از مدتها انتظار سرانجام نسخه نهايي۳ Metal Gear با عنوان Subsistance وارد بازار شد. بازي همان۳ MGS است و تنها تفاوتي كه كرده (كه تفاوت مهمي محسوب مي شود) دوربين بازي است كه به حالت آزاد و در پشت سر Snake قرار دارد و به راحتي با آنالوگ راست مي چرخد. داستان بازي باز هم يكي از ابداعات هوشمندانه و پرپيچ و خم هيدئوكوجيما كارگردان پرآوازه است.
ماجرا در خصوص Big Boss است، كسي كه در واقع پدر Solid Snake نسخه هاي اول و دوم است. فراز و نشيب هاي بي نظير داستان و دموهاي باكيفيت و بسيار زيباي بازي هر بيننده اي را در جاي خود ميخكوب مي كند. دوربين جديد بازي به حدي كار را راحت و جذاب كرده كه انصافاً بازي ارزش بازي كردن مجدد را دارد.
بازي در غالب DVD 2 عرضه شده و DVD دوم شامل بازي شبكه اي MGS3 و مأموريت هاي جانبي بازي است. در نسخه ژاپني بازي يك DVD ديگر هم در بسته وجود دارد كه حاوي دموهاي كامل بازي به سبك فيلم سينمايي است و متأسفانه اين DVD سوم در نسخه انگليسي بازي حذف شده است. بازي همچنان يكي از شاهكارهاي PS2 به شمار مي آيد.
000900.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

جدول هاي اعداد ۷۲
000885.jpg
000888.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
از اين پس به صورت منظم هر سه نمونه سودوكو را تقديم شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.

دردسر تازه فيلم پر فروش هندي
000867.jpg
گروه ادب و هنر: «رنگ ده بستني» با يك مشكل تازه روبه رو شده است. مادر يكي از خلبان هاي هندي به نام آبيچيت گادجيل كه فرزندش در يك سانحه سقوط هواپيما كشته شد، مدعي شده كه قصه اين فيلم پرفروش بر اساس قصه زندگي آبيچيت ساخته شده است.
به نوشته سايت اينترنتي رديف، خانم گادجيل هنوز به دادگاه شكايت نكرده و ادعاي خود را فقط در رسانه هاي گروهي هند مطرح كرده است. پخش اين خبر، جنجال تازه اي در صنعت سينماي اين كشور آسيايي به راه انداخته است. عامرخان بازيگر اصلي فيلم و بقيه دست اندركاران فيلم هنوز واكنشي نسبت به اين موضوع نشان نداده اند. اما از آنجا كه رسانه هاي گروهي بحث پيرامون اين موضوع را به شدت دامن مي زنند، پيش بيني مي شود خيلي زود آنها سكوت خود را در اين رابطه بشكنند.
اعتراض خانم گادجيل در شرايطي در رسانه هاي گروهي منتشر مي شود كه شركت فيلمسازي يونايتد تلويزيون(UTV) تهيه كننده فيلم با انتشار يك آگهي تبليغاتي در مطبوعات، مدعي شده كه «رنگ  ده بستني» با يك فروش ۵۰۰ ميليون روپيه اي لقب دومين فيلم پرفروش كل تاريخ هند را پس از درام تاريخي «قدر» (با بازي ساني ديوي) به خود اختصاص داده است.
«رنگ ده بستني» كه ۳ ماه قبل به روي پرده سينماهاي هند رفت،  اولين محصول سال ۲۰۰۶ سينماي هند بود كه تبديل به يك كار پرفروش شد.

دنيس كوئيد شكايت خود را پس گرفت
000870.jpg
گروه ادب و هنر: آيا شكايت دنيس كوئيد از تهيه كنندگان «كوهستان بروك بك» خيالي بود؟ اين بازيگر ۵۶ ساله كه يك ماه قبل عليه شركت فيلمسازي «فوكوس فيچرز» به دادگاه شكايت كرده، شكايت خود را پس گرفت.
به نوشته آسوشيتدپرس، كوئيد كه در «كوهستان بروك بك» در نقش مكمل ظاهر شده، گفت بعد از آن كه با مسئولين شركت فوكوس به توافق رسيد، تصميم گرفت كه از شكايت قانوني خود صرف نظر كند. وي كه ماه قبل از دادگاه تقاضاي ۱۰ميليون دلار غرامت كرده بود، گفته بود كه تهيه كنندگان فيلم با اين ادعا كه در حال ساخت فيلمي كم خرج هستند، به وي دستمزدي پرداخت نكرده اند. اما حالا كه فيلم موفق به يك فروش بسيار خوب و بالا شده، بايد حقوق قانوني اش را به وي پرداخت كنند.
اما سخنگوي «فوكوس فيچرز» در اين ارتباط مي گويد:
«ما نمي دانيم چرا اين بازيگر شكايت خود را پس گرفت، همان طور كه هيچ وقت نفهميديم او براي چه عليه ما شكايت كرد! وي هنگام بازي در فيلم دستمزد خود را بر اساس قراردادي كه داشت دريافت كرد و هيچ طلبي از فوكوس فيچرز ندارد. در طول يك ماه گذشته ما هيچ مذاكره، بحث و يا توافقي با اين بازيگر نداشته ايم و قرار نيست چيزي به او بدهيم. اما از اين كه آقاي كوئيد شكايتش را پس گرفته خوشحاليم و برايش آرزوي موفقيت مي كنيم!»

ضرر شش ميلياردي كپي غير مجاز فيلم
000873.jpg
گروه ادب و هنر: ضرر ۶ ميليارد دلاري صنعت سينما در سال ۲۰۰۵ را چه كسي جبران خواهد كرد؟ اين ضرر عظيم مالي به واسطه فعاليت هاي سارقين ويدئويي در زمينه كپي غيرمجاز نوارهاي ويدئو، DVD و دريافت اينترنتي فيلم ها بوده است.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، اتحاديه سينماگران آمريكا(MPAA) در گزارش جديد خود با اعلام وضعيت بالا از رشد ۷۹ درصدي فعاليت هاي سارقين ويدئويي در مقايسه با سال ۲۰۰۴ ابراز نگراني كرده است. اتحاديه مي گويد كه دريافت غيرقانوني اينترنتي فيلم ها توسط كاربران و سارقين ويدئويي گسترش زيادي پيدا كرده و مي رود كه عنوان مهم ترين نوع سرقت ويدئويي محصولات سينمايي را از آن خود كند.
گزارش فوق همچنين در اين رابطه صحبت كرده كه سارقين ويدئويي در اروپا و آمريكا فعال تر از همكاران آسيايي خود بوده اند! اين اقدام جز آن كه باعث كاهش فروش بليت سينماها شده، در زمينه فروش DVD (كه چند سال اخير رونق خيلي خوبي پيدا كرده) هم تأثيرات منفي زيادي داشته است.
دان گليكمن -مدير اجرايي MPAA - در يك بيانيه گفت: «اين گزارش به ما كمك مي كند تا بتوانيم تحليل بهتر و دقيق تري از موضوع داشته باشيم و تلاش هايمان را براي مبارزه با پديده پردردسر سرقت ويدئويي، در جهت درست سازماندهي كنيم.»

برنامه
پرده
آتش بس (كارگردان: تهمينه ميلاني)-آفريقا، ايران،۱ پارس ،۱ بهمن ،۲ آسيا، قيام، المپيا
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ پايتخت، ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون قدس
زير درخت هلو (كارگردان: ايرج طهماسب) -استقلال، جوان ،۲ عصر جديد ،۳ گلريز ،۱ مركزي ،۱ بهمن ،۱ بلوار، آستارا، پيروزي، پيوند، ايران ،۲ جي ،۲ شقايق
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
نگارخانه بنفشه: نمايشگاه نقاشي محمود نيستاني و اميرمنصور حسين پور/ تا ۲۰ ارديبهشت/ ملاصدرا، نبش شيراز جنوبي، كوچه بهار، شماره ۵۰/ تلفن: ۸۸۰۳۴۲۴۷
نگارخانه هفت ثمر: نمايشگاه نقاشي مريم خزاعي/ تا ۲۰ ارديبهشت/ خيابان مطهري، كوه نور، كوي پنجم، شماره ۲۵/ تلفن: ۸۸۷۳۱۴۰۳
نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه نقاشي جلال الدين مشمولي/ تا ۲۰ ارديبهشت/ شهرك قدس، فاز ،۳ خيابان دوم، شماره ۱۱۶۵/ تلفن: ۸۸۰۸۳۳۲۷
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه عكس هاي محمدرضا لاهوتي/ بلوار كشاورز، نبش ۱۶ آذر، پلاك ۳۱۶/ تلفن: ۸۸۹۶۰۴۵۳
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي منوچهر صفرزاده(مش صفر)/ تا ۲۱ ارديبهشت/ دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
گالري كمال الملك: نمايشگاه نقاشي محسن فراهاني/ پاسداران، نبش گلستان سوم، شماره يك/ تلفن: ۲۲۵۶۵۴۳۴

چهره
تجليل از ابوالفضل پورعرب در شهرري
000864.jpg
فارس: در هفته بزرگداشت تئاتر روز يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ماه از «ابوالفضل پورعرب» بازيگر تئاتر و سينما در مجتمع ابوالفتوح رازي شهرري تجليل مي شود. «ابوالفضل پور عرب» فعاليت خود را در تئاتر را از سال ۱۳۵۹ آغاز كرد و نخستين بار در نقش كوتاهي در فيلم زخمه ظاهر شد. وي با فيلم «عروس» شناخته شد و در جشنواره پيونگ يانگ (۱۳۷۳) به خاطر ايفاي نقش در اين فيلم جايزه بهترين بازيگر مرد را گرفت.
همچنين توانست در پانزدهمين جشنواره فيلم فجر براي بازي در فيلم «مردي شبيه باران» جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد را از آن خود كند. او تاكنون در فيلم هاي متعددي ايفاي نقش كرده كه از ميان آنها مي توان به قرباني، نرگس، آواز تهران، رابطه پنهاني، مهاجران، سوء ظن، دو روي سكه، نيش و مرضيه اشاره كرد. آخرين حضور تئاتري وي كارگرداني نمايش «خسيس» نوشته مولير و حضور در فيلم «چند مي گيري گريه كني؟» در جشنواره بيست و چهارم فيلم فجر بود.

نمايشگاه
آيه هاي مصور در نگارخانه سوره
مهر: نمايشگاه آيه هاي مصور روز يكشنبه هفدهم ارديبهشت ماه جاري در نگارخانه سوره افتتاح مي شود. تصويرسازي داستان هاي قرآن كريم موضوع و بهانه اي است كه جمعي از دانشجويان آن را محور خلق نقاشي هاي خود قرار داده اند.
اين رشته از شاخه هاي متعدد تجسمي سابقه طولاني در ميان هنرمندان و تصويرگران داشته است. عهد عتيق و عهد جديد در نسخه هاي متعددي تصويرسازي شده است. قرآن كريم هم در قرون گذشته توسط نگارگران هرچند در قطع هاي كوچك و تعداد صفحات محدود تصويرسازي شده است.نمايشگاه آيه هاي مصور روز يكشنبه هفدهم ارديبهشت ماه در نگارخانه سوره افتتاح مي شود. علاقه مندان مي توانند براي بازديد به خيابان انقلاب، جنب سينما بهمن مراجعه كنند.

ادبيات
زني شبيه حوا در نقد كانون ادبيات
گروه ادب و هنر: يكصد و پنجاه و سومين نشست هفته كانون ادبيات ايران به نقد و بررسي مجموعه داستان «زني شبيه حوا» نوشته علي الله سليمي اختصاص دارد. به گزارش روابط عمومي كانون ادبيات ايران اين مجموعه داستان را عباس پژمان مترجم و نظريه پرداز ادبي و حامد يوسفي روزنامه نگار و جامعه شناس نقد و بررسي مي كنند. برپايه اين گزارش زني شبيه حوا اولين مجموعه داستان علي الله سليمي است. او پيش از اين نقدهاي ادبي خود را در مطبوعات منتشر مي كرد.
اين نشست روز دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ماه ساعت ۱۷ در محل كانون ادبيات ايران واقع درخيابان مفتح روبه روي مجموعه ورزشي شيرودي خيابان اردلان شماره ۳۱ برگزار مي شود.

فرهنگسرا
عكاسان خبري در فرهنگسراي دانشجو
نشست عكاسان آژانس عكس خبري دوربين نت فردا ۱۷ ارديبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در فرهنگسراي دانشجو برگزار مي شود.
در نشست فوق حسن سربخشيان (عكاس آژانس عكس A2)، رضا معطريان (دبير سرويس عكس روزنامه ايران و عكاس روزنامه شرق)، بهمن گيل آبادي (مدير شبكه راديويي جوان و داور دو دوره عكس عاشورا)، مجيد سعيدي (دبير سرويس عكس خبرگزاري فارس) و بهمن جلالي (عكاس باسابقه مطبوعات و استاد دانشگاه) حضور خواهند داشت و براي حاضرين سخنراني مي كنند.
كارگاه بازيگري در فرهنگسراي دانشجو
فرهنگسراي هنر در نظر دارد با همكاري فهيمه راستكار، بازيگر تئاتر و تلويزيون، كارگاه بازيگري راه اندازي كند. روابط عمومي فرهنگسراي هنر اعلام كرد اين كارگاه كار خود را از روز يكشنبه ۲۴ ارديبهشت آغاز مي كند و دوره اول فعاليت خود را به مدت ۱۷ هفته و تا روز ۱۹ شهريور به طور مستمر ادامه خواهد داد. آزمون انتخاب هنرجويان اين دوره روزهاي ۱۷ و ۱۸ ارديبهشت در سالن هنر- تجربه فرهنگسراي هنر برگزار مي شود.
تشكيل گروه كر در فرهنگسراي بهمن
بزرگترين گروه كر جنوب شهر تهران با هدف ارتقا و گسترش هنر ايراني و اسلامي و توانمندسازي نوجوانان و جوانان، در فرهنگسراي بهمن تشكيل مي شود. تمامي خانم ها و آقايان ۱۶ تا ۳۵ ساله تهراني پس از پذيرفته شدن در تست سنجش شنوايي موسيقي و گذراندن دو دوره سه ماهه آموزشي مي توانند عضو بزرگترين گروه كر شهر تهران شوند كه تست سنجش شنوايي براي اولين گام در جهت محك زدن داوطلب در توليد اصوات موسيقي انجام مي شود و به هيچ نوع پيشينه يا آموزش قبلي موسيقي نياز ندارد.اين گروه متشكل از ۲۵۰ نفر از آقايان و خانم ها خواهد بود.

ميزگرد
هنر قدسي در سراي اهل قلم
گروه ادب و هنر: ميزگرد پژوهشي «بررسي معراج نامه ها و هنر قدسي» به مناسبت سال پيامبر اعظم(ص) در سراي اهل قلم فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، به مناسبت سال پيامبر اعظم و همزمان با برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، ميزگرد پژوهشي «بررسي معراج نامه ها و هنر قدسي»فردا( ۱۷ ارديبهشت ماه) از ساعت ۱۷ در سراي اهل قلم برگزار مي شود.
در اين ميزگرد محمدمهدي هراتي، مجيد مهرگان و سيد عبدالمجيد شريف زاده از سلسله جلسات معاونت پژوهشي فرهنگستان هنر به ارايه آثار مصور و نسخ خطي معراج نامه خواهند پرداخت.
همچنين در اين برنامه حسن بلخاري به ايراد سخنراني مي پردازد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |