شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۷ - May 6, 2006
با صدور كيفر خواست از سوي نماينده دادستان
قضات دادگاه راز مرگ« باديگارد» را فاش مي كنند
000876.jpg
گروه حوادث -آزاده مختاري: با صدور كيفرخواست از سوي نماينده دادستان، پرونده مردي كه همسايه خود را كه محافظ اسبق يكي از مقامات دولتي بود به قتل رسانده است به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد.
كشف جسد
شامگاه بيست و سوم آبان سال ،۸۴ زنگ تلفن مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ به صدا درآمد، در آن سوي خط زني با صدايي لرزان از گروگانگيري همسرش توسط افرادي ناشناس خبر داد.زن در ادامه سخنانش به پليس گفت:  بعد از غيبت غيرعادي همسرم با تلفن همراه وي تماس گرفتم ولي به جاي وي زني پاسخگو شد و به من گفت كه همسرم را چند مرد به دليل اختلافات مالي گروگان گرفته اند و بعد از حل اختلافات همسرم به خانه باز خواهد گشت ولي تاكنون هيچ خبري از وي نشده و من بسيار نگران هستم.
به اين ترتيب پليس تحقيقات خود را بر روي اين ادعاي اين زن آغاز كرد. بررسي هاي اوليه نشان داد مرد ناپديد شده به نام ن-خ مدتي به عنوان محافظ يكي از مسوولين كشور فعاليت مي كرده ولي به دلايل مبهم از اين سمت بركنار شده است.
جست وجو براي يافتن مخفيگاه افرادي كه زن ادعا مي كرد همسرش را سوار بر خودرو زانتيايش ربوده اند توسط پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه يافت تا اينكه ۲۴ ساعت پس از اعلام خبر ناپديدشدن محافظ سابق، جسد وي در حوالي بزرگراه يادگار امام كشف شد.
خودرو زانتياي وي نيز چند روز بعد در حوالي ميدان تجريش توسط ماموران كلانتري ۱۰۱ پيدا شد.
پزشكي قانوني راز جنايت را فاش كرد
جسد ن - خ به دستور بازپرس كشيك ويژه قتل براي كشف علت مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت، آزمايشها بيانگر اين مطلب بود كه با ۲ آمپول كه يكي از آنها آمپول مرفين و ديگري آمپول هوا بود مرگ وي رقم خورده است.به اين ترتيب تحقيقات پليسي بر روي اين پرونده به كارآگاهان ويژه قتل آگاهي تهران سپرده شد. كارآگاهان ويژه قتل در اقدام بعدي كه براي روشن شدن راز اين جنايت انجام دادند فردي به نام كيارش را كه از آشنايان ن -خ بود بازداشت كردند.
كيارش در همسايگي آپارتمان اين مرد زندگي مي كرد و تحقيقات پليس نشان داد كه وي به دليل اينكه خانواده مقتول در كشور كانادا زندگي مي كردند براي ديدار وي به خانه او رفت و آمد مي كرده است.
به اين ترتيب كيارش مورد بازجويي قرار گرفت، اين مرد ۴۰ ساله در جريان تحقيقات پليس به افسر پرونده گفت:  شب حادثه به خانه ن-خ رفتم ولي بعد از چند ساعت خانه او را ترك كردم و نمي دانم چگونه وي از منزل خارج شده و جان سپرده است.  
در بررسي هاي بعدي پليس مشخص شد كيارش فرزند يك پزشك مشهور است و به اين ترتيب اين فرضيه مطرح شد كه وي به دليل تخصص پدرش آگاهي نسبي از چگونگي استفاده از داروهاي پزشكي دارد.
از آن جايي كه نتيجه پزشكي قانوني بيانگر اين مطلب بود كه فردي قبل از مرگ متوفي به وي دو آمپول تزريق كرده است، بدين ترتيب بار ديگر متهم تحت بازجويي قرار گرفت و اين بار ابعاد تازه اي از حادثه فاش شد.
كيارش به پليس جنايي گفت:«  شب حادثه بعد از مصرف يك قرص وضعيت جسمي ن -خ بهم ريخت، من براي بهبود وضعيت وي يك آمپول مرفين به وي تزريق كردم ولي در شرايط جسمي وي تغييري حاصل نشد، نگران شدم، قصد رساندن او را به بيمارستان داشتم به همين دليل او را به داخل خودرواش برده و به سمت بيمارستان حركت كردم ولي در ميان راه احساس كردم او مرده است، او را كنار اتوبان رها كردم و بعد از رسيدن به ميدان تجريش خودرواش را نيز پارك كرده و به منزل بازگشتم.  »
اعتراف به قتل همسايه
ادعاهاي اين متهم زماني دچار ضد و نقيض گويي شد كه پليس متوجه سرقت چند فقره چك متوفي از منزلش شد. سرقت اين چك ها و تزريق آمپول هوا به مقتول ديگر شكي جز وقوع يك جنايت براي پليس باقي نگذاشت.
چك هاي مسروقه در منزل كيارش درحالي كشف شد كه امضاء مقتول توسط وي جعل شده و مبالغي نيز بر روي چك ها نوشته شده بود ولي قبل از مراجعه متهم به بانك نامبرده بازداشت شده و ادامه اجراي نقشه اش ناكام مانده بود.
مرحله بعدي تحقيق پليس شناسايي زني بود كه همسر مقتول مدعي شده بود روز فقدان
ن -خ ،وي پاسخگوي تلفن همراه وي شده بود، ولي پليس سرنخي از اين زن به دست نياورد.
صفر خاكي نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران درخصوص آخرين اقدامات قضايي بر روي اين پرونده به همشهري گفت:  كيفرخواست كيارش به اتهام قتل عمدي ن -خ از سوي دادسرا صادر شده و براي رسيدگي قضايي به دادگاه كيفري استان ارسال شده است.

مرگ دلخراش كودك ۴ ساله در ميان شعله هاي آتش
گروه حوادث: در آتش سوزي مرگبار، در طبقه چهارم آپارتماني واقع در خيابان كارون يك كودك ۴ ساله جان باخت و مادر وي به شدت مجروح شد. به گزارش همشهري، ظهر روز چهارشنبه در حالي كه ساكنان ساختمان ۱۱۲ آپارتماني در خيابان كارون درحال استراحت بودند، ناگهان صداي فريادهاي زن جوان همسايه به گوش رسيد.
همسايه ها وحشتزده بيرون دويده و با شعله هاي آتش و دود كه از خانه زن ۲۰ ساله بيرون مي آمد، روبه رو شدند. موضوع سريعا به ماموران آتش نشاني اطلاع داده شد. دقايقي بعد، ماموران آتش نشاني در محل حادثه واقع در خيابان كارون، حضور يافتند اما كوچه به حدي باريك بود كه ماموران نتوانستند با ماشين هاي آتش نشاني وارد كوچه شوند ولي سرانجام، ماموران آتش نشاني وارد خانه شدند كه با پيكر نيمه سوخته زني ۲۰ ساله و جسد بي جان كودك ۴ ساله اش روبه رو شدند.
ساعتي پس از حادثه، با اطفاي حريق زن جوان كه دچار ۶۰ درصد سوختگي شده بود به بيمارستان سوانح و سوختگي انتقال يافت و پيكر بي جان فرزندش به پزشكي قانوني انتقال يافت.
بر پايه اين گزارش، هم اكنون تيمي از كارشناسان آتش نشاني درحال بررسي علت اصلي اين حادثه هستند.

«ركورد زني» عجيب يك راننده دنده عقب از مشهد تا تهران
گروه حوادث: يك راننده قصد دارد مسير ۹۳۵ كيلومتري مشهد - تهران را با دنده عقب طي كند و ركوردي در اين زمينه از خود به جاي بگذارد.
همايون پيراسته از دوازده سالگي رانندگي را آغاز كرده است و در رانندگي دنده عقب از آينه هاي استاندارد خودرو بهره مي برد. وي در رانندگي بدون دست نيز مهارت دارد و مي  تواند مسيرهاي طولاني و چند صد كيلومتري را بدون كمك دست رانندگي كند.
اين راننده قرار است در نيمه دوم تابستان امسال پس از زيارت مرقد مطهر امام هشتم شيعيان مسير مشهد تا تهران را با گذشتن از شهرهاي نيشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان، سمنان ، سرخه و گرمسار طي كند. تيم اجرايي اين برنامه اظهار اميدواري كرده اند كليه نهادهاي ذيربط خصوصا وزارت كشور، وزارت راه و سازمان تربيت بدني در انجام اين كار آنها را ياري كنند.

پيرزني تنها، در بومهن به قتل رسيد
گروه حوادث: جسد پيرزن ۷۰ ساله اي كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود صبح امروز در خانه اش در بومهن كشف شد.
به گزارش همشهري، مرد ميانسالي ساعت ۹ و ۵۵ دقيقه صبح امروز در تماس با مركز فوريت هاي پليسي از قتل مادرزن خود در بومهن خبر داد.
پس از اطلاع، گروهي از ماموران كلانتري ۲۰۶ بومهن براي بررسي موضوع در قتلگاه زن تنها حاضر شدند. محمد تورنگ مسئول مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي گفت: ماموران در تحقيقات اوليه خود پي بردند كه جسد متعلق به زن ۷۰ ساله اي به نام شهربانو است كه بر اثر اصابت ضربه هاي متعدد چاقو به بدنش به قتل رسيده است. داماد اين زن صبح امروز وقتي به خانه او آمد، با جسد او روبه رو شده و موضوع را به پليس اطلاع داد. هم اكنون ماموران دايره ويژه قتل پليس آگاهي و بازپرس كشيك قتل دادسراي جنايي تهران با حضور در محل جنايت تحقيقات خود را آغاز كردند.

فرار از دست پليس، مرد را روانه بيمارستان كرد
گروه حوادث : تعقيب و گريز پليس براي متوقف كردن يك خودرو به مجروح شدن راننده خودرو فراري انجاميد.
به گزارش همشهري، بعدازظهر چهاردهم ارديبهشت ماموران كلانتري خزانه هنگام گشت زني در خيابان ابريشم به يك دستگاه ۲۰۶ مظنون شدند، اما با صدور دستور توقف راننده خودروي گشت اقدام به فرار كرد، به اين ترتيب مشخصات خودروي مذكور به تمام واحدها اعلام شد و ماموران يگان امداد با مشاهده خودرو در خيابان فدائيان اسلام به تعقيب آن پرداختند كه راننده براي فرار از دست ماموران ناگهان با حركت به سمت عقب با دو دستگاه خودروي ديگر تصادف كرد. ماموران پس از شليك ۳ تير هوايي و شليك به لاستيك خودرو، سعي در متوقف كردن آن  داشتند ولي راننده سمج بازهم به فرار خود ادامه داد. در نهايت ماموران براي متوقف كردن خودرو، اقدام به شليك كردند كه تيري به كتف راست راننده اصابت كرد كه وي مجبور به متوقف كردن خودرو شد و بلافاصله جهت مداوا به بيمارستان اعزام شد.

جسد مرد مكانيك در خانه اش كشف شد
گروه حوادث: پليس جنايي تهران تحقيقات پليسي خود براي شناسايي عاملان قتل يك مرد ۴۰ ساله كه جسدش داخل خانه مسكوني اش كشف شد، آغاز كرد.
به گزارش همشهري، شامگاه چهارشنبه ساكنان خيابان باشگاه نفت، با تماس تلفني به مركز ۱۱۰ بيان داشتند بوي تعفن شديدي ساكنان اين واحد آپارتماني را آزار مي دهد. موضوع به ماموران تجسس كلانتري ۱۵۰ تهرانسر اطلاع داده شد و با حضور آنان، محل مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد بوي تعفن از آپارتماني كه متعلق به مرد ميانسالي است، به مشام مي رسد. بنابراين با دستور قضايي، ماموران كلانتري وارد خانه شدند و در كمال ناباوري با جسد صاحبخانه كه بهرام (۴۰ ساله) نام داشت روبه رو شدند.در ادامه تحقيقات از محل حادثه، مشخص شد بهرام كه يك مكانيك است در اثر اصابت شيء تيزي به پهلويش ۴ روز قبل جان باخته است.بر پايه اين گزارش، از آن جايي كه عامل يا عاملان جنايت به راحتي وارد خانه شده و ظاهرا هيچ سرقتي از محل صورت نگرفته، احتمال مي رود كه عامل يا عاملان جنايت، به انگيزه انتقام جويي وارد خانه شده و در يك فرصت مناسب دست به جنايت زده اند. با انتقال جسد به پزشكي قانوني، تيمي از كارآگاهان جنايي تهران درحال شناسايي عامل يا عاملان جنايت هستند.

آزمايش معلم فيزيك ۱۰ كشته برجاي گذاشت
پليس خبر: يك معلم بنگلادشي ۱۰۰ نفر را قرباني آزمايش فيزيك خود كرد.
به گزارش سايت «نيوكلارا» به دنبال انفجاري كه در يكي از دهكده هاي بنگلادش رخ داد و در آن ۱۰ نفر كشته و ۹۰ نفر مجروح شدند، پليس اين كشور تحقيقات گسترده اي را براي يافتن علت انفجار آغاز كرد ، اما بررسي ها نشان مي داد كه اين حادثه غمبار تنها به دليل آزمايش عجيب و غريب معلم فيزيك مدرسه روستا بوده است.بنا به اين گزارش، حادثه هنگامي اتفاق افتاد كه آزمايشگاه شخصي معلم فيزيك كه در حال ساخت يك موتور پمپ كم مصرف بود ناگهان منفجر شد.كارشناسان آتش نشاني استفاده از نوعي موتور نامرغوب و نامناسب براي ساخت اين پمپ را علت انفجار مي دانند .براساس اين گزارش، چهار نفر از قربانيان در دم كشته شدند و شش نفر ديگر در راه انتقال به بيمارستان جان باختند.

تنبيه مرگبار خواهر شوهر
گروه حوادث: تحقيق و بازجويي از زن جواني كه متهم به قتل يك دختربچه ۱۰ ساله است از سوي كارآگاهان جنايي تهران ادامه دارد.
به گزارش همشهري، شامگاه پنج شنبه مسئولان درمانگاهي در شهرري با تماس تلفني با مركز ۱۱۰ وقوع يك مرگ مشكوك را به ماموران اطلاع دادند. با حضور ماموران در درمانگاه فروزانفر مشخص شد ساعتي قبل پيكر بي جان يك دختربچه ۱۰ ساله به نام شريفه به اين درمانگاه انتقال يافته است. مسئولان درمانگاه در نخستين تلاش خود براي نجات اين دختربچه متوجه عدم وجود علايم حياتي شدند از طرفي آثار ضرب و جرح بر روي بدن وي كاملا مشهود بود.
در ادامه تحقيقات، ماموران تجسس كلانتري زن جواني كه شريفه را به درمانگاه آورده بود، تحت بازجويي قرار دادند.زهرا (۲۶ ساله) در بازجويي مقدماتي بيان داشت ، شريفه خواهر شوهرش است و مدت طولاني است كه با آنها زندگي مي كند. وي مدعي شد كه ساعتي قبل شريفه را در پي يك مشاجره لفظي با شلنگ و كابل مورد ضرب و جرح قرار داده كه در همان لحظه ناگهان متوجه شد شريفه بي هوش شده و او را به درمانگاه انتقال داد. به اين ترتيب، زهرا به عنوان نخستين مظنون در پرونده مرگ دختربچه ۱۰ ساله بازداشت و تحقيق از وي آغاز شد.

دختر خردسال، طعمه مادر و پدر سارق
000879.jpg
گروه حوادث:زن و مردي كه از كودك خردسال خود به عنوان طعمه براي فريب دختران خردسال استفاده مي كردند در زنجان دستگير شدند.
بنا به اين گزارش از مدتي قبل كارآگاهان پليس در جريان سرقت گوشواره و طلاجات دختران خردسال در يكي از مناطق اين شهرستان قرار گرفتند، با افزايش گزارشها تيم ويژه اي از كارآگاهان پليس اين شهرستان مسووليت يافتند با چهره نگاري سارقان كه زن و شوهر جواني بودند آنها را دستگير كنند.در حالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت فردي در تماس با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اعلام كرد زن و شوهري در حال سرقت گوشواره هاي دختر بچه اي هستند به اين ترتيب كارآگاهان پليس در محل حضور يافته و اين زن و شوهر و كودك ۷ ساله آنها را در حال سرقت دستگير كردند.
با انتقال متهمان به محل كلانتري و انجام بازجويي هاي پليسي آنها اعتراف كردند، از مدتي قبل تصميم به سرقت طلاهاي كودكان گرفتيم و براي اين كار دختر ۷ ساله امان را به عنوان طعمه قرار مي داديم، شيوه كارمان هم به اين صورت بود كه فرزندمان، كودكان خردسال و به ويژه دختربچه ها را فريب مي داد و آنها را به جاهاي خلوت مي كشاند و ما نيز اقدام به سرقت طلاهايشان مي كرديم.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |