شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۷ - May 6, 2006
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
يارانه مطبوعات نقدي پرداخت مي شود
عكس: جواد گلزار
000960.jpg
000927.jpg
گروه اجتماعي:سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات تهران صبح روز پنج شنبه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران به طور رسمي گشايش يافت.
به گزارش ستاد خبري سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها، محمدحسين صفارهرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در حاشيه اين بازديد خطاب به مسئولان نشريات گفت: گلايه هاي همكاران مطبوعاتي هميشه شنيدني است، اما رشد كمي نشريات مي بايست همراه با افزايش مطالب باشد.
صفارهرندي در ادامه و در رابطه با وضعيت كيفي و كمي نشريات موجود، افزود: اگر نشريات به سمت افزايش كيفيت و ارتقاء نسبي روي آورند، خوانندگان بيشتري جذب خواهند كرد، چراكه قصد نهايي مطبوعات بايد رسوخ يافتن در دل خوانندگان باشد.
وي خاطرنشان كرد: براي اين كه در حوزه مطبوعات، با نشرياتي مواجه نباشيم كه مجوز نشريه خود را اخذ كرده اما شمارگان پاييني دارند، مي بايست در بدو ارائه تقاضا براي اخذ مجوز از وزارت ارشاد، برآورد نسبي از توان مالي، فكري و ذوق سليقه نشريه مورد نظر براي جذب مخاطب و آگهي صورت پذيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن آرزوي موفقيت براي كليه نشريات شركت كننده در سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات اظهار اميدواري كرد:
در سال جاري از كليه نشريات تخصصي در حوزه هاي متفاوت حمايت جدي صورت  گيرد. گفتني است سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها تا ۲۲ ارديبهشت ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران داير است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه نمايشگاه به خبرنگاران گفت: مطبوعات بايد زير پوشش همه جانبه حمايت دولت قرار گيرند، اما بايد نحوه اين حمايت ها مشخص شود.
محمدحسين صفارهرندي، با بيان اين مطلب افزود: اين كه يارانه هاي اختصاصي دولت به مطبوعات به نفع آنان است و يا عناصر واسطه بيشترين بهره را از آن مي برند بايد با نظر كارشناسان بررسي و بهترين راهكار انتخاب شود. وي در ادامه تصريح كرد: در صورتي كه يارانه ها به شكل مناسب توزيع شود، مطبوعات با قيمت مناسب به مخاطبان عرضه خواهد شد.
وزير ارشاد در ادامه درباره ايجاد معاونت رسانه اي در وزارت ارشاد گفت: با توجه به گسترش رسانه هاي ديجيتال اينترنتي نظير خبرگزاري ها و وبلاگ ها، بحث ايجاد اين معاونت به صورت يك ايده مطرح شده و در صورت بررسي كارشناسي، مي تواند در ساختار وزارت ارشاد مطرح شده و معاونت مطبوعاتي فعلي را تحت پوشش قرار دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص آزادي بيان و مطبوعات در ايران تأكيد كرد: آزادي مطبوعات در دوره كنوني در مقايسه با دوران پيش از انقلاب بسيار متفاوت است. حوزه اي كه مطبوعات در زمان رژيم پهلوي حق ورود در اين عرصه را داشتند محدود بود اما امروز اين قلمرو وسيع شده و هيچ عرصه اي خالي از نقادي مطبوعات نيست. وزير ارشاد همچنين در خصوص سياست وزارت ارشاد درباره تخصيص يارانه بخش مطبوعات گفت: يك راه ابتدايي آن است كه يارانه را به پول نقد تبديل كرده و به اهالي مطبوعات داده شود و تلاش مي شود تا اين كار طي ۶ ماهه نخست سال اجرايي شده و يا تا پايان سال عملياتي شود.
مختارپور، معاون مطبوعاتي وزير ارشاد نيز در خصوص وضعيت آگهي هاي مطبوعات گفت: روند فعاليت رسانه بايد به نحوي باشد كه براي تأمين مالي نيازهاي خود پيش بيني كرده باشند، توقع اين كه نشريه اي با كمك هاي دولتي هزينه هاي خود را پوشش دهد، اشتباه است.
وي افزود: وزارت ارشاد پيشنهاد افزايش سهميه ارزي بخش مطبوعات را از ۲۵ ميليون دلار فعلي در بودجه سال ۸۵ به مجلس داد كه با آن موافقت نشد.
وي ادامه داد: طرح ساماندهي آگهي هاي بخش دولتي بر مطبوعات در حال اجراست تا مؤسسات دولتي آگهي هاي خود را تنها به نشريات پرتيراژ ندهند. وي افزود: افزايش تعرفه آگهي هاي دولتي از ديگر مواردي است كه در آئين نامه جديد به آن توجه شده و با تصويب در هيأت نظارت اجرايي مي شود. به گفته مختارپور، با تصويب اين آئين نامه، مؤسسات دولتي موظف هستند به ازاي دادن آگهي به نشريات پرتيراژ، به ۴ نشريه با تيراژ معدود نيز آگهي دهند تا همگان از تسهيلات اين بخش استفاده كنند.
برپايي كارگاه هاي آموزش روزنامه نگاري
كارگاه آموزشي روزنامه نگاري با حضور اساتيد روزنامه نگاري ايران در حاشيه برگزاري سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات برگزار مي شود.
اين كارگاه هاي تخصصي آموزش روزنامه نگاري به همت دفتر مطالعات و توسعه رسانه اي كشور و به ترتيب در روزهاي شنبه ،۱۶ دوشنبه ۱۸ و چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ماه و با برگزاري كلاس هاي تيترنويسي، عكاسي خبري و صفحه آرايي در مطبوعات محلي برگزار خواهد شد.
بنابراين گزارش تمامي روزنامه نگاران جوان، همكاران فعال در استان ها و علاقمندان به حوزه روزنامه نگاري مي توانند در اين كلاس ها شركت كنند.

نماينده سازمان بهداشت جهاني در گفت وگو با همشهري عنوان كرد:
مهارآنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در ايران
000798.jpg
گروه اجتماعي _ ليلا خاكسار: با اقدامات و همكاري دستگاه هاي اجرايي بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در كشور بطور كامل مهار شد.
رئيس سازمان دامپزشكي كشور ضمن اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر كشور از لحاظ اين بيماري مشترك دام و انسان در وضعيت مطلوبي قرار گرفته و بيماري كه مي توانست فاجعه ايجاد كند، با تلاش دستگاه هاي ذيربط از بين رفته است. وي همچنين گفت: به تازگي گروهي از سازمان بهداشت جهاني با سفر به كشورمان ضمن ارزيابي و تهيه گزارش در مورد بيماري آنفلوآنزاي پرندگان فقدان اين بيماري در ايران را تأييد كرده اند. حسيني همچنين افزود: امسال علاوه بر كنترل بهداشتي مرزهاي غربي كشور براي اولين بار مرزهاي شرقي نيز توسط اداره هاي دامپزشكي از حيث جلوگيري از نفوذ اين بيماري به كشور كنترل مي شود.
به دنبال اين خبر از سوي سازمان دامپزشكي كشور نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران در مصاحبه با همشهري گفت: آنفلوآنزاي پرندگان از بيماري هاي عفوني پرندگان است كه به وسيله ويروس نوع A آنفلوآنزا ايجاد مي شود و اين بيماري با مهاجرت پرندگان آبزي گسترش پيدا مي كند. به ويژه مرغابي هاي وحشي كه از عمده ناقلين طبيعي اين بيماري به شمار مي آيند.
دكتر مبشر شيخ همچنين افزود: ماكيان خانگي از قبيل مرغ ها و بوقلمون ها از جمله پرندگاني هستند كه در معرض آنفلوآنزا قرار مي گيرند. ويروس آنفلوآنزاي پرندگان به طور معمول شامل گونه هاي ديگر حيوانات بجز پرندگان و خوك ها نمي شود.
وي گفت:  براساس اطلاعات موجود انتقال ويروس آنفلوآنزا به انسان در سال ۱۹۹۷ در هنگ كنگ اتفاق افتاد.نماينده بهداشت جهاني در ايران در مورد وجود اين ويروس در ايران گفت: موارد اوليه تاييد شده در شمال ايران (مرداب انزلي) گزارش شد و مؤسسه دامپزشكي ايران، وزارت بهداشت و درمان و سازمان حفاظت از محيط زيست با همكاري WHO (سازمان بهداشت جهاني) و FAO (سازمان غذا و دارو ) همه توان خود را براي جلوگيري از گسترش بيماري به كار بسته اند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه وضعيت اين بيماري در حال حاضر در ايران به چه شكل است، گفت: به وسيله پايش انواع فعال و غيرفعال بيماري و انجام اقدامات ضروري در جهت پيشگيري از انتقال ويروس از طيور به انسان ها بيماري به شكل قابل توجهي مهار شده است.وي همچنين افزود: براي اطمينان از انجام اقدام كافي در محل و جهت آمادگي مقابله با بيماري و پاسخگويي به هنگام، هيأت مشتركي ازWHO و FAO در ۲۹ ژانويه تا ۳ فوريه ۲۰۰۶ از ايران بازديد كردند و آمادگي در سطح استان ها و مناطق را از لحاظ بهداشت انساني و حيواني مورد بررسي قرار دادند، گزارش نشان مي دهد كه ساز و كار مناسبي در محل وجود داشته و دستگاه هاي ذي ربط استاني آمادگي لازم را دارا بوده و به خوبي عمل مي كنند. اما هميشه جايي براي ارتقاي كمي و كيفي اقدامات وجود دارد.
حمايت از صنعت مرغداري
محمدرضا فرهمندنيا، مهندس دامپروري و يكي از اعضاي توليدكنندگان مرغ در كشور نيز در ارتباط با آنفلوآنزاي مرغي و نحوه اطلاع رساني رسانه ها در مورد آن اظهار نارضايتي كرده و معتقد است: وجود و خطر چنين بيماري هايي براي افراد جامعه انكارناپذير است. اما متاسفانه رسانه هاي ما برخوردي يك سويه دارند و تنها در مورد خطرات ورود آن اطلاع رساني كرده و به تعقيب خبر نمي پردازند. خبرهايي از اين نوع اگر به شكل دقيق و تا مراحل آخر اطلاع رساني نشوند، زيان هاي ديگري در پي دارند.
وي افزود: افرادي مانند ما در صنعت مرغداري ، به وسيله عدم اطلاع رساني ضررهاي بسيار زيادي را متحمل شده و در آستانه ورشكستگي قرار گرفته ايم. صنعت مرغداري به دليل سر و كار داشتن با موجود زنده كه نگهداري آن هر لحظه خطرات و هزينه هاي مختلفي را در بردارد، نيازمند حمايت جدي از سوي مسئولين بهداشتي كشور است. وي گفت: آنفلوآنزاي مرغي تا حد قابل توجهي كنترل و مهار شده و مرغداران در اكثر نقاط كشور به دنبال رعايت نكات بهداشتي و زدن واكسن اين بيماري هستند. اما دامنه تبليغات منفي همچنان از سوي واسطه ها ادامه دارد و اين تبليغات جز اينكه سود را تنها براي واسطه ها و دلالان و ورشكستگي را براي توليدكننده به همراه داشته باشد، نتيجه ديگري ندارد. مهندس فرهمندنيا همچنين افزود: گوشت مرغ در سبد غذايي مردم جايگاه خاصي دارد و چه بهتر كه مصرف كنندگان با داشتن اطلاعات بتوانند به شكلي راحت و با اطمينان از اين محصول استفاده كرده و توليدكنندگان نيز مورد هجوم واسطه ها قرار نگيرند.

افزايش حقوق معلمان از ارديبهشت ماه
گروه علمي و فرهنگي: وزير آموزش و پرورش با اشاره به توافق اين وزارتخانه با جهاد كشاورزي اعلام كرد: بر اساس اين توافق، ۱۰۰ هكتار زمين روستايي در هر منطقه به آموزش و پرورش اختصاص يابد.
فرشيدي در مراسم تقدير از معلمان نمونه شهرستان ورامين با اشاره به توافق انجام شده مبني بر برطرف كردن مشكلات تعاوني مسكن فرهنگيان در ادامه خبر داد: با افزايش ضريب حقوق معلمان به ،۴۴۶ حدود ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان تفاوت حقوقي معلمان را شاهد خواهيم بود.
وي اعلام كرد: افزايش حقوق سال جاري معلمان با محاسبه معوقه فروردين ماه در ارديبهشت پرداخت مي شود.
وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اين كه با اعمال ۵/۱۷درصد ضريب حقوقي و ادامه اين روند، افزايش فاصله حقوق معلمان با جامعه برطرف مي شود، تصريح كرد: به علاوه آموزش و پرورش تقاضاي پرداخت وام با كارمزد پايين را به مراجع ذيربط ارائه داده كه در صورت موافقت، مشكل مسكن فرهنگيان در كل كشور حل خواهد شد؛ در اين زمينه همچنين مقرر شده است تا ۶۰ هزار واحد مسكوني در اختيار فرهنگيان قرار گيرد.

۵۰ درصد ماماهاي كشور بيكارند
گروه اجتماعي: روز جهاني ماما با شعار اكنون دنيا بيش از هر زماني به ماما نيازمند است برگزار شد.
سيد شهاب الدين صدر رئيس سازمان نظام پزشكي كشور در همايش روز جهاني ماما از حضور ماماها در هيأت بدوي تجديد نظر و انتظامي سازمان نظام پزشكي خبر داد و گفت: عضويت ثابت ماماها در هيات انتظامي نيازمند اصلاح قانون جديد در مجلس است.
وي با اعلام خبر راه اندازي دوره دكتراي بهداشت باروري در كشور گفت: از جامعه ۱۷۰ هزار نفري سازمان نظام پزشكي، ۲۱ هزار نفر ماما هستند اين در حالي است كه ۶۷ هزار نفر پزشك عمومي، ۲۶ هزار نفر متخصص، ۱۹ هزار و ۱۵۰ نفر دندانپزشك، ۱۲هزار نفر داروساز و بالغ بر ۳ هزار نفر همكار علوم آزمايشگاهي عضو سازمان پزشكي هستند. اين آمار در حالي است كه ۵۰ درصد ماماهاي كشور بيكارند و در بسياري از مناطق دور افتاده در كشور از دريافت خدمات مامايي محروم هستند.
شهاب الدين صدر با اشاره به اينكه برنامه ريزي هاي ملي و تصميم گيري در حوزه سلامت جامعه بايد دستخوش تحول و تغيير شود گفت: بي توجهي و غفلت به جايگاه ماما واقعا جاي تاسف دارد و البته اين مسئله مربوط به امسال نيست و در سالهاي گذشته به وجود آمده اما اگر چه از دولت تازه تاسيس توقع نداريم كه همه مشكلات مزمن را يكباره حل كند اما توجه به نقش ماما در سلامت مادران بايد در اولويت برنامه ها باشد.
هنوز سازمانهاي بيمه گر از انعقاد قرارداد با ماما امتناع مي كنند در حالي كه با توجه به اهميت نقش ماما در سلامت مادران و نوزادان اين مسئله به هيچوجه به صلاح كشور نيست.صدر اضافه كرد: علاوه بر آن بايد زمينه ارتقاي علمي و تحصيلي ماماها در كشور تا مقطع دكترا فراهم باشد زيرا براساس قانون اساسي هيچ گروهي نبايد با بن بست در ادامه تحصيل مواجه شود.وي گفت: مسئله ديگري كه اكنون در شوراي عالي نظام پزشكي نيز در حال بررسي آن هستيم كيفيت اجراي طرح بيمه روستائيان و بكارگيري ماماها در اين طرح است كه مشكلات و انتقادهاي زيادي بر آن وارد است.دكتر صدر با اشاره به افزايش ميزان سزارين در برابر زايمان طبيعي، يادآور شد: اين رخداد زنگ خطري است كه بايد اصلاح شود چرا كه سزارين عوارض متعددي را براي مادر و نوزاد در بر دارد برخي كارشناسان اقتصادي افزايش ۳ برابر تعرفه زايمان را راهي براي وضعيت موجود پيشنهاد كردند.
مشكلات ماماها
ناهيد خداكرمي  دبير انجمن مامايي ايران درباره مشكلات ماماها در ايران در مصاحبه با ايسنا گفت: به مخاطره افتادن استقلال حرفه مامايي از مهمترين مشكلات كنوني جامعه مامايي در ايران است و اين در حاليست كه بنابر تعاريفي كه سازمان بهداشت جهاني و دستور العمل هايي كه وزارت بهداشت صادر كرده است، رشته  مامايي كاملا مستقل تعريف شده و مي تواند بدون نياز به سرپرست وظايف خود را انجام دهد. اموري كه در حيطه كاري ماماها قرار دارد شامل كليه مراقبت هاي عادي دوران بارداري، مشاوره هاي دوران بلوغ، تشخيص و درمان بيماريهاي شايع دستگاه تناسلي و مشكلات دوران پيري مي شود. دومين مشكل اين صنف عدم عقد قرارداد دفاتر خصوصي اداري و سازمانهاي بيمه با آنهاست. در تمام دنيا خدمت دهنده تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد و در واقع چه خدمت توسط پزشك انجام شود و چه ماما ولي در كشور ما اينگونه نيست. متاسفانه خانواده ها هم براي كوچكترين مشكلي به پزشك متخصص مراجعه مي كنند و اين موضوع از نظر اقتصادي پرهزينه است و هم وقت متخصصان به امور ساده تري كه از عهده ماما هم به راحتي بر مي آيد اختصاص مي يابد و عدم قرارداد بيمه ها با ماما به اين فرهنگ دامن مي زند.معضل بعدي اشتغال ماماهاست و اين در حالي است كه نيمي از جمعيت جهان ما را زنان تشكيل مي دهند و با برآوردهاي صورت گرفته به ۴۰ تا ۴۵ هزار ماما در كشور نياز داريم و ۳۰ هزار ماماي بيكار داريم و حدود ۱۰ الي ۱۵ هزار تن از ماماها جذب سيستم بهداشت و درمان شده اند و به كار خود مشغول هستند ولي بقيه آنها بيكارند.
زايمان طبيعي بهتر از سزارين
دكتر خداكرمي  افزايش آمار زايمان طبيعي را نسبت به سزارين از برنامه دولت دانست و گفت: با توجه به عوارضي كه سزارين بعد از زايمان به فرد تحميل مي كند و هزينه هاي بي مورد آن ،زايمان طبيعي هم به نفع مادر است و هم پزشكان و هم دولت و به همين دليل طبق برنامه ريزي دولت قرار است تا سال ۲۰۱۵ زايمان به روش سزارين به ۲۵ درصد كل زايمانها كاهش يابد كه اين ميزان هم در مقايسه با استانداردهاي دنيا زياد است و رسيدن به اين هدف همكاري همه جانبه اي را مي طلبد.

تأمين مسكن خانواده هاي ايثارگران طي امسال و سال آينده
فارس: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از تأمين مسكن خانواده هاي ايثارگراني كه تاكنون از تسهيلات مسكن استفاده  نكرده اند، طي امسال و سال آينده خبر داد.حسين دهقان افزود: هماهنگي با وزارت مسكن و شهرسازي انجام داديم و در قانون بودجه سال ۱۳۸۵ نيز اعتباراتي را پيش بيني كرديم كه طي امسال و سال آينده براي ايثارگراني كه تاكنون از تسهيلات مسكن استفاده نكردند، مسكن تهيه كنيم.وي اضافه كرد: تسهيلات مسكن ويژه ايثارگراني است كه به عنوان واجدالشرايط شناخته شده اند و در بنياد شهيد و امور ايثارگران براي آنها پرونده داريم.

پرهيز از هرگونه صف بندي در مواجهه با جوانان
ايسنا: رئيس سازمان ملي جوانان در نخستين نشست نمايندگان استاني اين سازمان بر ضرورت برقراري ارتباط با جوانان با ديدي تربيتي تأكيد كرد.حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اكبري افزود: ما به ديدگاه هاي سكولاريستي اعتقادي نداريم؛ از اين رو با ديدگاه تربيتي با جوانان ارتباط برقرارخواهيم كرد و در اين رابطه، منطق و رفتار ما بايد چنان تأثيرگذار باشد كه تمام جوانان به آن سمت جذب شوند؛ بنابراين لازم است كه بسيار هوشمندانه رفتار كنيم.وي در زمينه نگاه و رويكرد سازمان ملي جوانان به مسائل گفت: نگاه ما مبتني بر اصول و ارزشهاست؛ اما در مواجهه با جوانان صف بندي نخواهيم داشت؛ چرا كه همه آنها مخاطبان ما هستند و در اين راستا سازمان بايد زمينه را براي حضورجوانان و با جذب آنها زمينه هاي تأثيرگذاري شان را فراهم كند.به گفته وي اگر قرار باشد كه با سياست درهاي باز با جوانان برخورد كنيم، لازم است كه توان هدايت همه آنها را داشته باشيم؛ در غير اين صورت اين مراجعه كننده خواهد بود كه بر روند ارتباط تأثير مي گذارد.

ايرانيان مقيم خارج نمي توانند نام خارجي
براي فرزندان خود انتخاب كنند
ايلنا: مديركل امور سجلي و پژوهش ثبت احوال، گفت: كتاب فرهنگ نام و نامگذاري كه توسط ثبت احوال تدوين شده، خردادماه توزيع مي  شود.محسن اسماعيلي، مديركل امور سجلي و پژوهش ثبت احوال، گفت: اين كتاب حاوي پنج هزار نام ايراني و اسلامي است كه احتمال اضافه كردن اسامي نو و بديع به اين كتاب وجود دارد.وي افزود: هر اسم تازه  اي واجد الشرايطي، پس از بررسي و تأييد در كميته ثبت احوال، بر اسامي موجود در اين كتاب اضافه مي  شود.اسماعيلي، با تأكيد بر اينكه براساس قانون، خانواده  ها نمي  توانند براي فرزندان خود از اسامي خارجي استفاده كنند، تصريح كرد: ايرانيان مقيم خارج نيز نمي  توانند، اسامي خارجي براي فرزندان خود انتخاب كنند و نسخه  هايي از اين كتاب در اختيار نمايندگي  هاي خارج كشور قرار مي  گيرد.مديركل امور سجلي و پژوهش ثبت احوال يادآور شد: براساس قانون، انتخاب نام  هاي ايراني و اسلامي براي نوزادان مجاز است و ممنوعيتي براي انتخاب نام  هايي كه ريشه  اي ايراني دارند، وجود ندارد.

ايجاد ۲۲۵ روستا مهد در سه استان محروم
كشور با همكاري يونيسف
ايسنا: مديركل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي اعلام كرد: ۲۲۵ روستا مهد در سه استان محروم كشور با همكاري يونيسف در سال جاري احداث مي شود.جوادي افزود: بر اساس توافقنامه سال ۲۰۰۵- ۲۰۰۶ ميان سازمان بهزيستي و يونيسف طرح ارتقاي وضعيت كودكان در سه استان هرمزگان، آذربايجان غربي و سيستان و بلوچستان امسال اجرايي مي شود.وي تصريح كرد: طرح ايجاد روستا مهد در اين استان هاي محروم با كمك ۲۲۰ هزار دلاري يونيسف امسال اجرا مي شود.مدير كل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي خاطرنشان كرد: از جمله برنامه هاي ديگر در قالب طرح ارتقاي وضعيت كودكان ايران با همكاري يونيسف، «وارثيت مطلوب كودكان» ، پروژه ICD و سند ملي رشد و تكامل يكپارچه كودكان است.وي گفت: همچنين در پي رخداد حادثه زلزله در منطقه درود و بروجرد ۲۳ روستا مهد در مناطق آسيب ديده براي ۳ هزار كودك زير ۶ سال ساكن در اين مناطق ايجاد شده است.جوادي خاطرنشان كرد: در اين طرح يونيسف ۵۰ هزار دلار براي ايجاد تجهيزات آموزشي اختصاص داد و ۲۳ چادر از سوي جمعيت هلال احمر اهدا شد.مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي يادآور شد: پيش از اين ۱۵ روستا مهد در بروجرد و ۲ روستا مهد در درود وجود داشت كه سه روستا مهد در جريان زلزله بيش از ۵۰ درصد تخريب شد و هم اكنون به دليل هراس از رفتن زير سقف ها روستامهدها در چادر برگزار مي شود.

واريز نيمي از ديه هموفيلي ها تا پايان ارديبهشت
فارس: وكيل بيماران هموفيلي گفت: نيمي از اعتبار ديه هموفيلي ها به ارزش ۱۰ ميليارد تومان از سوي وزارت بهداشت پرداخت شده و در حساب بانكي واحد اجراي احكام شعبه ۱۰۶۰ است كه به مرور تا آخر ارديبهشت ماه به حساب بانكي بيماران واريز مي شود.علي صابري افزود: روند پرداخت نيمي از مبلغ ديه هر يك از ۹۷۴ بيمار هموفيلي كه حكم قضايي دارند آغاز شده و به مرور به حساب آنها واريز مي شود به طوري كه پيش بيني مي شود تا آخر اين ماه همه اين افراد نيمي از مبلغ ديه خود را دريافت كنند.وي ادامه داد: البته از زمان تشكيل پرونده تاكنون حدود ۱۳۰ نفر از بيماران هموفيلي قرباني خونهاي آلوده فوت كرده اند كه تعدادي از آنها جزو گروه ۹۷۴ نفري هستند كه راي دارند و در اين مورد اين افراد بايد وضعيت ورثه و افرادي كه مطابق قانون ديه بايد به آنان تعلق گيرد مشخص شود.

انسداد مرزهاي شرقي تا پايان پاييز
ايلنا: فرمانده نيروي انتظامي ، گفت: ميزان جرائم در فروردين  ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد كاهش يافته است.سردار اسماعيل احمدي  مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، گفت: در صورتي كه نرخ كاهش جرائم دو رقمي باشد، معجزه  اي در كاهش جرايم رخ داده است و اميدواريم تا پايان سال، با كاهش جرائم مواجه باشيم.وي، با تأكيد بر اهميت سخت  افزار در انجام ماموريت  هاي پليسي، افزود: دانش و توانايي انسان  هايي كه دانش و فناوري را مورد استفاده قرار مي  دهند، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و تحول انساني، هدف اصلي و از برنامه  هاي اساسي ناجا است.احمدي  مقدم، با اشاره به شهادت ۱۳۰ مامور پليس در سال گذشته در مبارزه با اشرار مواد مخدر، افزود: قاچاقچي به خاطر سود ناشي از قاچاق مواد مخدر خود را به خطر مي  اندازد و ما نيز ضريب ايمني ماموران خود را در انجام ماموريت  ها ارتقا مي  دهيم.وي درخصوص ارتقاي امنيت مرزهاي شرقي كشور، گفت: انسداد مرزها و تقويت يگان  هاي مرزي تا پايان پاييز، در دستور كار ناجا قرار دارد. قرارگاه شرق كشور فعاليت خود را آغاز كرده و هدف و تلاش ما انسداد مرز و ايجاد امنيت پايدار در آن نقاط است و در برقراري امنيت مردم را نيز مشاركت مي  دهيم.وي، در پاسخ به سئ۰والي مبني بر چگونگي تامين امنيت ورزشگاه در صورت ورود خانم  ها به اين محيط، تصريح كرد: هنوز اين بحث به نتيجه قطعي نرسيده است و تاكنون نيز درخصوص تامين امنيت ورزشگاه براي ورود خانم  ها با ناجا، بحثي مطرح نشده است.فرمانده نيروي انتظامي افزود: در هر مراسمي، منظور از تامين امنيت صرفاً امنيت فيزيكي نيست، بلكه حفظ امنيت اخلاقي مهم  تر از تامين امنيت فيزيكي است.احمدي  مقدم گفت: ناجا مجري قانون است و تا اين لحظه نيز از ناجا دعوت نشده درمورد ورود خانم  ها به استاديوم آزادي براي تماشاي مسابقات فوتبال، اظهارنظر كند.

افزايش ظرفيت دوره كارشناسي ارشد
گروه علمي فرهنگي: معاون حقوقي مجلس و پشتيباني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت:  افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در راستاي ماموريتهاي وزارت در برنامه توسعه چهارم كشور است.
دكتر حسيني با اشاره به سفر علاقه مندان به تحصيلات عالي به كشورهاي ديگر، گفت:   وزارت علوم درصدد مهيا كردن امكانات مورد نياز در دانشگاه هاي داخل كشور براي افزايش ۵۰درصدي ظرفيت پذيرش مقاطع كارداني و كارشناسي است.
وي با يادآوري افزايش ۱۱ درصدي ظرفيت پذيرش در مقطع كارشناسي ارشد در سال جاري، گفت:   اين اقدام وزارتخانه در راستاي برنامه توسعه چهارم و توسعه كمي آموزش عالي در كشور است.
دكتر حسيني اظهار كرد: در كنار اين توسعه كمي، نظارت ها افزايش مي يابد و شوراي گسترش سختگيرانه تر و با دقت بيشتر اقدام به افزايش رشته هاي جديد و ظرفيت هاي پذيرش دانشجو در دانشگاه ها خواهد كرد.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |