يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۸ - May 7, 2006
هشدار به انحصارهاي تازه در بورس
سهامداران جزء در بيانيه اي از ايجاد انحصار كارگزاران به شكلي تازه در بازار سرمايه ابراز نگراني كردند
001098.jpg
گروه بورس: كانون سهامداران حقيقي، متشكل از سهامداران كوچك بورس تهران، روز گذشته در اعتراض به روند فعلي شكل گيري شركت بورس اوراق بهادار بيانيه صادر كرد.
به گزارش همشهري، در اين بيانيه كه با عنوان «هشدار درباره ايجاد انحصار كارگزاران در شركت بورس» نوشته شده، آمده است: قانون جديد بازار اوراق بهادار با تاكيد بر جداسازي سياست گذاري و نظارت در قالب شورا و سازمان بورس و اجرا و عمليات در چارچوب شركت بورس اوراق بهادار و شركت سپرده گذاري مركزي و كانون ها، موكداً قصد رهاسازي بازار از عمده ترين نقصان آن در طول سال هاي گذشته را دارد. چنانچه در تدوين آئين نامه هاي حوزه نظارت و عمليات، در قالب سازمان بورس و شركت بورس، دقت كافي صورت گيرد، مي توان انتظار داشت كه ديگر در بازار سرمايه، مجري خود ناظر نبوده و فسادهاي مترتب به آن گريبانگير بازار سرمايه نباشد و تجربه تلخ سال هاي گذشته در بازار سرمايه را شاهد نباشيم.
در ادامه تأكيد شده است: تأكيد قانون گذار مبني بر ايجاد و تشكيل شركت بورس به صورت سهامي عام كه عمليات جاري بورس در آن شركت انجام خواهد پذيرفت، نشانه جهت گيري قانونگذار بر مردمي بودن آن شركت است و محدود كردن حداكثر سقف ۵/۲ درصدي سهام به صورت مستقيم و غيرمستقيم براي مالكيت سهام در اين شركت، توسط قانونگذار، حكايت از توجه قانون به ايجاد شرايطي است كه هيچ شخصيت حقيقي و حقوقي نتواند انحصار مديريت را در شركت بورس براي خويش ايجاد كند. بنابر اين ايجاد هرگونه انحصار در هيأت موسسه شركت بورس و اعطاي سهم ممتاز به هر گروهي در بازار سرمايه، از قبيل كارگزاران، از نگاه ما مردود و قابل پيگيري در مراجع ذي صلاح است. براساس شنيده ها و شواهد موجود،كارگزاران در حال مذاكره و پيگيري ايجاد انحصار مجدد در بازار سرمايه از طريق مالكيت يا كنترل شركت بورس اوراق بهادار هستند.
در ادامه آمده است: متأسفانه نوع عملكرد كارگزاران در طول سال هاي گذشته در بازار سرمايه، مويد اين واقعيت است كه حق و حقوقي براي ديگر عناصر بازار سرمايه قائل نيستند و همين موضوع باعث بروز مشكلات اساسي در بازار سرمايه در طول سال هاي گذشته شده است كه البته نمونه عملكرد انحصاري كارگزاران را به غير از انحصار در صدور مجوزهاي كارگزاري در طول سال هاي گذشته مي توان در نحوه تأسيس شركت سپرده گذاري مركزي (CDS) جست وجو كرد كه به رغم ثبت اين شركت به صورت سهامي عام حتي يك سهامدار حقيقي و جزء سهامدار آن نيست. آن هم شركتي كه به دليل تمركز عمليات مالي سهامداران در اين مجموعه، از اهميت بالايي برخوردار است و قطعاً مديريت آن بايد امين مردم باشد و البته در ادامه تصميمات شركت سپرده گذاري، متأسفانه شاهد هستيم نه تنها سهام اين شركت به صورت انحصاري توزيع شده است بلكه در آخرين مجمع فوق العاده با تصويب ۵ درصد سهام ممتاز با امتياز هر سهم ممتاز برابر با ۱۰ سهم به سازمان كارگزاران دايره انحصار را تنگ تر نيز كرده اند كه ما همين جا به رغم درخواست قبلي از هيأت مديره سازمان بورس، موكدا در خواست مي كنيم با توجه به ماده ۵۵ قانون، مبني بر حداكثر سقف ۵ درصدي هر سهامدار در شركت سپرده گذاري، ضمن تطبيق تركيب سهامداران با اين قانون و حذف سهام ممتاز سازمان كارگزاران، سهام مازاد ۵ درصد هر سهامدار شركت سپرده گذاري را به صورت پذيره نويسي به عموم مردم واگذار كنند كه قطعاً سهيم كردن مردم در اين شركت ها، احتمال انحصارات ايجاد شده را از ميان خواهد برد و تلاش براي ايجاد شفافيت مديران را بيش از پيش خواهد كرد.
در پايان اين بيانيه آمده است: كانون سهامداران حقيقي با تاكيد بر تأسيس شركت بورس به روش پذيره نويسي عمومي و مشاركت آحاد مردم در اين شركت، نگراني خود را از ايجاد انحصار در مديريت و تركيب سهامداري گروه كارگزاران در شركت بورس (سهام عام) و شركت سپرده گذاري و تصميمات مربوط به ماده ۵۷ قانون را اعلام مي كند و از مراجع ذي صلاح مانند هيأت مديره سازمان بورس و شوراي بورس و وزارت اقتصاد و مشخصاً وزير اقتصاد به عنوان نماينده دولت عدالت محور موكداً خواستاريم به نگراني موجود توجه كنند و در هنگام تهيه اساسنامه و آئين نامه هاي تأسيس اين شركت ها به نحوي توجه شود كه اين انحصار ايجاد نشود و افرادي كه سالها بر اركان اين بازار ايستاده اند و امتحان عملكرد خويش را پس داده اند آزمودن خطا است و بايد اولين گام در حاكم كردن قانون بازار اوراق بهادار را صحيح معماري كنيم تا بازاري شفاف و منصفانه و كارا را در آينده ايجاد كنيم.

قيمت سهام ۴۱ شركت دو درصد افزايش يافت
گروه بورس: افت قيمت دو درصدي ۴۶ شركت بورس ديروز در حالي روي داد كه قيمت هر سهم ۴۱ شركت دو درصد افزايش يافته بود.
به گزارش «همشهري» نيرو محركه، مواد اوليه داروپخش، حمل و نقل توكا، معادن منگنز، پتروشيمي آبادان، تهران شيمي، تولي پرس و كابل هاي مخابراتي شهيد قندي روز گذشته از جمله شركت هايي بودند كه سقف دو درصدي رشد قيمت را پركردند. طي دادوستدهاي اين روز قيمت هر سهم جوشكاب يزد، سيمان سپاهان، نفت پارس، چرخشگر، سيمان بهبهان، توكا فولاد، آهنگري تراكتورسازي، سرمايه گذاري صنعت نفت، سرمايه گذاري ساختمان، پيام، سيمان تهران، صدرا، سرمايه گذاري بهمن و بانك اقتصاد نوين با كاهش دو درصدي قيمت مواجه بود. در جريان دادوستدهاي ديروز بورس تهران فعالان اين بازار براي خريد سهام شركت هاي كابل هاي مخابراتي شهيد قندي، ايران ارقام، پارس خودرو، پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي آبادان و تولي پرس صف تشكيل دادند.
۱۷۵ نفر ديروز براي خريد ۵/۱ ميليون سهم كابل هاي مخابراتي شهيد قندي به ارزش ۳/۶ ميليارد ريال به كارگزاري ها مراجعه كردند همچنين روز گذشته ۱۲۵ نفر براي خريد يك ميليون سهم ايران ارقام به ارزش ۵ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. ۵۲۶ نفر نيز در مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي خريد ۵/۲ ميليون سهم پارس خودرو به ارزش ۴ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. ارزش دستور خريدهاي صادر شده براي سهام پتروشيمي اصفهان و پتروشيمي آبادان نيز روز گذشته هر كدام ۷/۳ ميليارد ريال برآورد شد.
در اين روز كاري دو شركت سرمايه گذاري غدير و سيمان فارس و خوزستان شركت هاي نخست جدول عرضه بودند. ۳ هزار و ۸۹ نفر ديروز ۲۲ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۹۰ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند. ۳۵۷ نفر هم يك ميليون سهم سيمان فارس و خوزستان به ارزش ۹/۴ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.

حساب هاي مالي ۳۵ درصد شركت ها نمره قبولي گرفت
ايسنا: گزارش هاي مورد قبول حسابرسي در سال ۸۴ بيش از ۳۵ درصد حجم گزارش ها را تشكيل مي داد كه نسبت به سال ۸۳ حدود هفت درصد رشد يافته است.
دكتر هوشنگ نادريان، رئيس سازمان حسابرسي توضيح داد: گزارش هاي مورد قبول حسابرسي در سال ۸۳معادل ۲۸درصد كل گزارش هاي حسابرسي بود، كه امسال به ۳۵ درصد افزايش يافته، گزارش هاي اظهارنظر نشده و مردود نيز از نظر حسابرسي مجموعا هشت درصد كل گزارش ها را تشكيل مي دهند. اين درصد سال گذشته ۹درصد بود كه يك درصد بهبود يافته،  ضمن اين كه اشكال گزارش ها در سال ،۸۳ به طور متوسط ۱۱ مورد در هر گزارش بود كه در سال ۸۴ به ۱۰ مورد كاهش يافت.
وي خاطرنشان كرد: عملكرد گزارش هاي حسابرسي در سال ۸۴ از سه جنبه بهبود يافته است؛ سرعت گزارش دهي يكي از اين موارد است. در سال ۸۴ براي اولين بار با هماهنگي كه با وزارت امور اقتصادي و دارايي و ساير دستگاه ها به عمل آمد قرار شد مهلت اضافي براي تهيه حساب ها و حسابرسي به شركت ها ارائه نشود و مهلت اوليه قانوني كه سه ماه براي هر شركت و دو ماه براي سازمان حسابرسي است براي اولين بار اجرا شد به طوري كه گزارش حسابرسي اكثريت قريب به اتفاق شركت ها در مردادماه ارائه شد و مجامع آنها نيز در همان ماه و شهريورماه برگزار شد.
نادريان با اشاره به بهبود سرعت گزارش دهي از سوي سازمان حسابرسي و شركت ها به بحث كيفيت گزارش هاي حسابرسي پرداخت و گفت: افزايش گزارش ها مورد قبول حسابرسي و از سوي ديگر كاهش گزارش هاي اظهارنظر نشده و مردود نشان دهنده بهبود كيفيت آنهااست. البته بايد پذيرفت گزارش هاي حسابرسي در ايران نسبت به دنيا بسيار عقب است، بنابراين دولت بايد اقدامات جدي را به عمل آورد كه روند رو به رشد گزارش هاي حسابرسي تسريع شود تا دستيابي به نقطه مطلوب استانداردهاي جهاني ميسر شود.
رئيس سازمان حسابرسي با بيان اينكه اين سازمان تنها تعداد محدودي از شركت هاي پذيرفته شده در بورس را حسابرسي مي كند، تصريح كرد: با توجه به تغييراتي كه در سازمان بورس اوراق بهادار تهران به وجود آمده است بايد از مسئولان اين سازمان پرسيد كه آيا برنامه اي براي اعمال تغييرات اساسي وجود دارد؟ زيرا لازمه پذيرفته شدن شركت ها در بورس شفاف و دقيق بودن حساب هاي آنها است.
وي خاطرنشان كرد: تقويت فرهنگ حسابدهي در كشور بايد مورد توجه قرار گيرد، براي تحقق اين منطق حضور قوي تر در مجامع تصميم گزار همانند كميسيون هاي مجلس و دولت فرهنگ حساب دهي را تقويت مي كند، در اين حالت شرايط شفافيت حساب ها ميسر خواهد شد.

مجامع سود آور تابستاني بورس
001101.jpg
گروه بورس: بالاترين سود عملكرد را براي توزيع در مجامع تابستاني، شركت هاي خودروسازي پذيرفته شده در بورس تهران به سهامدارانشان وعده داده اند.
به گزارش همشهري، سود پيش بيني شده اين شركت ها، سايپا و ايران خودرو امسال در مجموع از مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال فراتر خواهد رفت. در اين ميان سايپا ۲/۶ هزار ميليارد ريال و ايران خودرو ۴/۵ هزار ميليارد ريال از سود به دست آمده را بين سهامداران تقسيم خواهند كرد. فعالان بورس تهران با توجه به آن در خرداد ماه تا تيرماه هر سال بيش از ۲۵۰ شركت پذيرفته شده در تالارهاي مبادلات، مجامع عمومي سالانه خود را به برگزار مي كنند، اين دوره را فصل مجامع ناميده اند.
به جز خودروسازان بزرگ بورس تهران نام پنج شركت ديگر در فهرست شركت هايي كه بالاترين سود عملكرد را به سهامداران وعده داده اند ديده مي شود. در اين ميان سرمايه گذاري بانك ملي پيش بيني كرده امسال ۳/۲ ميليارد ريال سود به دست آورد. طبق روال معمول سهامداران در مجمع عمومي درباره ميزان تقسيم اين سود نظر و رأي خواهند داد.بانك پارسيان هم سود عملكرد خود را براي ارائه به مجمع عمومي صاحبان سهام ۱/۲ هزار ميليارد ريال پيش بيني كرده، گروه بهمن هم سود عملكردش را ۱‎/۹ هزار ميليارد ريال برآورد كرده،  دو شركت پتروشيمي خارك و اراك نيز در جمع ۷ شركت اول بورس از نظر سود عملكرد جاي دارند.اين دو شركت مي توانند در صورت تصويب مجمع عمومي بيش از ۳ هزار ميليارد ريال سود بين سهامدارن تقسيم كنند. در اين ميان سود عملكرد پتروشيمي خارك ۸/۱ هزار ميليارد ريال و سود عملكرد پتروشيمي اراك ۳/۱ هزار ميليارد ريال برآورده شده است.

افت دوباره شاخص بورس
001095.jpg
گروه بورس: معاملات سرمايه گذاري شاهد و ساختمان ايران روز گذشته در مجموع موجب شد شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران هفته جاري را با ۶/۱ واحد افت آغاز كند.
به گزارش «همشهري» در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي دو واحد كاهش يافت تا به ۹ هزار و ۲۱۳ واحد بازگردد، اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي ديروز با تغييرات جزئي، سير صعودي در پيش گرفت و به ۹ هزار و ۷۳۸ واحد نزديك شد.
در جريان معاملات ديروز اگرچه عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي باعث افت ۶/۱ واحدي شاخص صنعت شد و اين شاخص را به رقم ۷ هزار و ۴۶۲ واحد رساند، اما افزايش ۴ واحدي شاخص مالي حكايت از عملكرد مطلوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس داشت. در پايان معاملات اين روز شاخص مالي به ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد نزديك شد.
براساس اين گزارش معاملات روز گذشته بورس تهران افت ۶/۴ واحدي شاخص بازده نقدي و قيمت را به دنبال داشت. در اين روز شاخص سهام وسايل نقليه ۲/۳ واحد افت كرد، اما شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي با ۳۲ واحد افزايش مواجه شد.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۲
۳۳
۱,۶۸۶
نيرو محركه
۲
۵۰۰
۲۵,۵۴۶
توليدمواداوليه داروپخش
۲
۵۷
۲,۹۱۳
حمل و نقل توكا
۲
۱۲۰
۶,۱۳۱
معادن منگنز ايران
۲
۱۶۶
۸,۴۸۲
پتروشيمي آبادان
۲
۱۶۱
۸,۲۱۸
تهران شيمي
۱.۹۹
۱۲۷
۶,۴۹۸
تولي پرس
۱.۹۹
۱۱۱
۵,۶۸۶
پتروشيمي اصفهان
۱.۹۹
۱۵۹
۸,۱۴۸
معادن بافق
۱.۹۹
۸۱
۴,۱۶۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۹۹
۱۹۰
۹,۷۲۳
داروسازي زهراوي
۱.۹۹
۹۶
۴,۹۱۷
ملي سرب و روي ايران
۱.۹۹
۸۹
۴,۵۵۹
ايران ارقام
۱.۹۹
۳۴
۱,۷۴۳
فولاد كاويان
۱.۹۹
۱۸۹
۹,۶۶۳
قند اصفهان
۱.۹۸
۴۳
۲,۲۱۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۹۸
۵۹
۳,۰۳۴
فروسيليس ايران
۱.۹۸
۳۲
۱,۶۵۲
پارس خودرو
۱.۹۸
۵۶
۲,۸۸۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۹۸
۴۰
۲,۰۵۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۹۸
۳۹
۲,۰۱۱
كنتورسازي ايران
۱.۹۷
۴۳
۲,۲۲۳
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۹۷
۲۵
۱,۲۹۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۹۷
۹
۴۶۵
پارس الكتريك
۱.۹۷
۴۴
۲,۲۸۰
رايان سايپا
۱.۹۷
۵۹
۳,۰۵۸
داروسازي كوثر
۱.۹۷
۲۹
۱,۴۹۹
سرما آفرين
۱.۹۷
۳۳
۱,۷۱۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۱.۹۶
۲۳
۱,۱۹۸
قند شيروان قوچان وبجنورد
۱.۹۶
۲۳
۱,۱۹۴
سرمايه گذاري نيرو
۱.۹۶
۴۳
۲,۲۴۰
كمك فنر ايندامين
۱.۹۶
۴۰
۲,۰۷۷
كابل سازي ايران
۱.۹۶
۳۳
۱,۷۱۸
درين كاشان
۱.۹۶
۱۱
۵۷۱
نورد و لوله اهواز
۱.۹۵
۲۷
۱,۴۱۳
صنعتي آما
۱.۹۵
۲۴
۱,۲۵۷
بسته بندي ايران
۱.۹۵
۱۹
۹۹۳
توليد محور خودرو
۱.۹۴
۳۰
۱,۵۷۹
بانك پارسيان
۱.۹۴
۲۸
۱,۴۷۰
قند شيرين خراسان
۱.۹۳
۱۸
۹۴۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱.۹۳
۲۵
۱,۳۱۷
كف
۱.۸۲
۲۴۵
۱۳,۶۹۸
نفت بهران
۱.۷۵
۲۰
۱,۱۶۴
رينگ سازي مشهد
۱.۶۸
۱۲۷
۷,۶۹۴
داملران
۱.۶۷
۹۹
۶,۰۱۰
سينا دارو
۱.۵۸
۲۱
۱,۳۴۸
مهركام پارس
۱.۴۱
۲۲
۱,۵۷۹
سايپا شيشه
۱.۱۱
۲۵
۲,۲۷۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۸۶
۵۲
۶,۱۲۰
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۸۶
۳۳
۳,۸۶۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۷۴
۶۱
۸,۳۰۰
دارويي رازك
۰.۷۴
۲۳
۳,۱۵۰
شيميايي سينا
۰.۵۸
۱۱
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۳۶
۵
۱,۴۰۰
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰.۲۶
۳۶
۱۳,۶۶۵
تامين ماسه ريخته گري
۰.۱
۲
۲,۰۵۴
قند ثابت خراسان
۰.۱
۴
۳,۸۳۴
دارويي لقمان
۰.۰۴
۲
۵,۱۰۰
سايپاديزل
۰.۰۴
۴
۹,۲۱۱
سيمان شاهرود
۰.۰۱
۱
۹,۹۸۴
پتروشيمي اراك
۰
۰
۷,۵۰۲
داروسازي اسوه
۰
۰
۶,۵۰۵
پارس دارو
۰
۰
۲,۱۳۶
ايران مرينوس
۰
۰
۸,۰۰۵
داروسازي جابرابن حيان
۰
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۰
۵,۵۴۲
لبنيات پاك
۰
۰
۶,۲۸۴
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰
۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۰
۰
۲,۳۶۸
ايران ياساتايرورابر
۰
۰
۲۹۱
پارسيلون
۰
۰
۳,۸۲۹
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰
۰
۶۵۰
حق تقدم سراميك هاي صنعتي اردكان
۰
۰
۹,۶۵۳
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۴,۱۰۱
سايپا
۰
۰
۳,۲۹۹
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۹,۲۱۹
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۳۹۹
گروه صنعتي سپاهان
۰.۰۵-
۶-
۱۱,۲۰۲
سنگ آهن گل گهر
۰.۱۹-
۱۵-
۷,۷۳۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۵۸-
۹۰-
۱۵,۴۰۰
افست
۰.۹۱-
۳۰-
۳,۲۵۲
كمباين سازي ايران
۰.۹۳-
۱۸-
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۱.۰۷-
۲۰-
۱,۸۵۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۱۸-
۳۱-
۲,۶۰۰
صنعتي بهشهر
۱.۲۷-
۲۳-
۱,۷۸۶
سايپاآذين
۱.۲۹-
۴۷-
۳,۶۰۸
ايران خودروديزل
۱.۵۴-
۲۹-
۱,۸۵۰
نيروترانس
۱.۶۱-
۳۱-
۱,۹۰۰
نوسازي وساختمان تهران
۱.۶۲-
۱۸-
۱,۰۹۱
كارخانه فارسيت درود
۱.۷۷-
۳۷-
۲,۰۵۰
گلتاش
۱.۸۸-
۵۹-
۳,۰۷۳
ايران خودرو
۱.۹-
۱۴-
۷۲۳
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱.۹۲-
۸۴-
۴,۳۰۰
نورد آلومينيوم
۱.۹۲-
۵۳-
۲,۷۱۰
كاشي اصفهان
۱.۹۲-
۱۸-
۹۲۱
آبفر
۱.۹۳-
۱۸-
۹۱۶
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۹۵-
۳۷-
۱,۸۵۸
شيشه قزوين
۱.۹۵-
۳۸-
۱,۹۰۶
كربن ايران
۱.۹۵-
۱۵-
۷۵۳
آزمايش
۱.۹۵-
۲۷-
۱,۳۵۷
سخت آژند
۱.۹۶-
۳۵-
۱,۷۵۰
ماشين سازي نيرومحركه
۱.۹۶-
۵۲-
۲,۵۹۵
گازلوله
۱.۹۶-
۳۸-
۱,۸۹۹
مارگارين
۱.۹۶-
۱۹-
۹۴۸
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱.۹۷-
۲۹-
۱,۴۴۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹۷-
۲۶-
۱,۲۹۴
نيروكلر
۱.۹۷-
۱۷-
۸۴۸
آبسال
۱.۹۷-
۲۹-
۱,۴۴۶
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۹۷-
۳۹-
۱,۹۳۶
محورسازان ايران خودرو
۱.۹۷-
۲۱-
۱,۰۴۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۹۷-
۴۶-
۲,۲۹۲
ساختمان اصفهان
۱.۹۷-
۲۹-
۱,۴۴۵
شكر
۱.۹۷-
۲۹-
۱,۴۴۲
ليزينگ ايران
۱.۹۸-
۸۵-
۴,۲۱۱
صنعتي دريايي ايران
۱.۹۸-
۳۹-
۱,۹۲۶
كاشي پارس
۱.۹۹-
۱۷۸-
۸,۷۶۰
سيمان شرق
۱.۹۹-
۱۴۵-
۷,۱۴۲
سيمان تهران
۱.۹۹-
۳۳-
۱,۶۲۳
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۱.۹۹-
۴۷-
۲,۳۱۲
بانك كارآفرين
۱.۹۹-
۴۲-
۲,۰۷۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱.۹۹-
۹۱-
۴,۴۸۲
كارتن ايران
۱.۹۹-
۲۵۹-
۱۲,۷۳۰
داروسازي اكسير
۱.۹۹-
۷۸-
۳,۸۴۱
عمران و توسعه فارس
۱.۹۹-
۶۷-
۳,۲۹۵
شاهد
۱.۹۹-
۱۸۰-
۸,۸۴۹
داروسازي فارابي
۱.۹۹-
۲۲-
۱,۰۸۱
سرمايه گذاري بهمن
۱.۹۹-
۴۸-
۲,۳۶۴
بانك اقتصادنوين
۲-
۵۵-
۲,۶۹۸
سامان گستراصفهان
۲-
۳۴-
۱,۶۶۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۲-
۴۲-
۲,۰۶۳
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۲-
۷۴-
۳,۶۳۵
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲-
۸۴-
۴,۱۲۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۲-
۲۳۵-
۱۱,۵۴۲
سيمان بهبهان
۲-
۱۱۹-
۵,۸۴۵
چرخشگر
۲-
۲۸۷-
۱۴,۰۹۸
نفت پارس
۲-
۱۱۳-
۵,۵۴۱
سيمان سپاهان
۲-
۱۳۶-
۶,۶۶۵
صنايع جوشكاب يزد
۲.۸۶-
۲-
۶۸
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |