يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۸ - May 7, 2006
به علت وجود زباله و ساخت و سازهاي غيرقانوني
وضعيت اسفناك حاشيه خزر
001044.jpg
001050.jpg
رشت - فرماندار شهرستان رشت از عدم تغيير كاربري اراضي كشاورزي، حريم راه ها و عدم توجه به فراهم كردن امكانات لازم براي گردشگري، به عنوان عمد ه ترين مشكل اساسي استان گيلان نام برد و خواستار توجه زيربنايي به اين مقوله شد.
زالفي در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: با وجود اقدامات خوبي مانند احداث آزادراه، راه آهن و سد شهر بيجار كه در استان انجام شده و در دست اجراست، برخي مشكلات اساسي وجود دارد كه بايد به صورت زيربنايي به آن توجه شود.
وي افزود: با وجود اينكه معتقديم اراضي كشاورزي بايد حفظ شود، اما در استان هاي گيلان و مازندران برخلاف ساير استان ها كه برخي از اراضي آنان كشاورزي است، تمامي اراضي اين دو استان  كشاورزي يا ملي است و عدم تغيير كاربري اراضي آنها مانع توسعه آنها شده است.
زالفي با تأكيد بر اين كه براي حل اين معضل بايد نگاه ويژه و خاصي به اين دو استان داشت پيشنهاد كرد ۵ درصد اين اراضي تحت نظر كميته ويژه اي در اختيار استاندار قرار بگيرد تا بتواند پروژه هاي مهم را اجرا كند . وي نتيجه گرفت: در غير اين صورت هيچ گونه سرمايه گذاري ديگري نمي تواند در استان اتفاق بيفتد.
فرماندار رشت از حريم راه ها به عنوان يكي ديگر از مشكلات استان گيلان نام برد و گفت: ما در استان كوچك و محدودي زندگي مي كنيم كه علاوه بر مشكلات زيست محيطي و كشاورزي، حريم راه ها نيز مانع توسعه آن شده است.
زالفي خاطرنشان ساخت: استان گيلان با داشتن جاذبه ها و پتانسيل هاي فراوان گردشگري، معدن و ثروتي براي كشور است كه مي تواند به قطب توريستي تبديل شود، اما وجود موانع مختلف و فراهم نكردن امكانات لازم، سبب شده تا ظرفيت هاي اين بخش بلااستفاده بماند.
وي با انتقاد از وضعيت اسفناك حاشيه خزر در استان گيلان به دليل وجود زباله، آلونك سازي و ساخت و سازهاي غيرقانوني گفت: در بخش گردشگري استان به خصوص در سواحل آن بايد با تعريف يك كانون مشخص حريم منطقه توريستي را براي اقدامات بعدي مهيا كرد.
فرماندار رشت يادآور شد: به رغم اقدامات انجام شده در بخش آب و راه روستايي در طول چندين سال گذشته، هنوز از حد متوسط كشوري عقب هستيم كه در اين مورد نيز بايد گام هاي اساسي تري برداشته شود.

عرضه چند نوع روغن زيتون تقلبي در بازارهاي گيلان
رشت - خبرنگار همشهري:  مديركل اداره استاندارد استان گيلان از شهروندان خواست از خريد و مصرف فرآورده هاي لبني و روغن زيتون فاقد علامت استاندارد براي حفظ سلامت و بهداشت خود و جامعه، خودداري نمايند.
مهندس يوسفي اضافه كرد: روغن زيتون با مارك اليزه و روغن زيتون با مارك دست چين و روغن زيتون با مارك سنتي رودبار از جمله روغنهاي بي نام و نشان و فاقد استاندارد است كه از اختلاط روغن زيتون و روغن گياهي وارد بازار شده است و پروانه بهداشتي آنها تقلبي است. استفاده از اين روغن ها براي سلامتي مضر و سرطان زا و غيرقابل مصرف است.
همچنين محصولات شركت آب آشاميدني چشمه گيلان طوس به دليل چسباندن مارك آب معدني و القاي شبهه در مصرف كننده توقيف و پرونده اين شركت به عنوان متخلف تحويل مراجع صلاحيت دار شد.

دادگستري استان يزد با زمين خواري مبارزه مي كند
يزد -رئيس دادگستري استان يزد با اشاره به اين كه درصدد هستيم ناهنجاريهاي اجتماعي را كاهش دهيم بر حل معضلات زمين خواري، شركت هاي هرمي و ناامني در بعضي از مناطق استان تاكيد كرد.
غلامحسين حيدري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اراذل و اوباش و كساني كه به نحوي مخل نظم و امنيت جامعه هستند برخورد جدي مي شود.وي گفت: در استان يزد حتي اگر يك مورد ناامني صورت بگيرد براي مسئولان قابل توجيه نيست.
وي افزود: بايد تمام سعي و تلاش خود را متوجه پيشگيري از وقوع جرم و تشكيل پرونده در دستگاه قضايي كنيم.
حيدري در ادامه گفت: متاسفانه تحت عنوان دارالعباده بودن يزد، مسائل اجتماعي و مفاسد اخلاقي و مفاسد اقتصادي آن كمتر مورد رسيدگي قرار گرفته است.

استاندار:
وضعيت پسته استان كرمان ساماندهي مي شود
001038.jpg
كرمان- استاندار كرمان گفت: برنامه هاي مهمي  براي ساماندهي وضعيت محصول پسته و توسعه صادرات استان كرمان داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس عبدالصمد رئوفي نژاد، در ديدار با اعضاي هيات مديره اتحاديه خشكبار كشور با بيان اينكه ۱۱ درصد از صادرات غير نفتي كشور مربوط به استان كرمان است، پسته را از محصولات استراتژيك و اساسي استان معرفي كرد و افزود: براي ساماندهي به وضعيت اين محصول در استان، تاكنون اقدامات اساسي فراواني صورت گرفته است.وي همچنين پديده خشكسالي را يك تهديد جدي براي كشاورزي و آب شرب استان كرمان ارزيابي كرد و گفت : در برخي از مناطق استان به ويژه در دشت هاي شمالي، عمق آب در سفره هاي آبي تا ۸۰ درصد كاهش يافته است.
در اين ديدار، همچنين رئيس اتاق بازرگاني استان كرمان در سخناني با اشاره به برگزاري همايش WTO در هشتم خردادماه در كرمان گفت: اين همايش به منظور آشنايي مردم و صادركنندگان با اثرات پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني برگزار مي شود.
محسن جلال پور ادامه داد:   در اين همايش، همچنين اثرات سوء پيوستن ايران به WTO در اقتصاد كشور و استان نيز مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

يزد ميزبان ۴ رقابت كشوري اسكواش
001035.jpg
يزد - رئيس هيات اسكواش استان يزد با اشاره به ميزباني استان يزد در چهار رقابت كشوري، مهم ترين نقيصه هيات را كمبود سالن هاي اختصاصي اسكواش بيان كرد.
علي اصغر حسيني در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: آموزش و حضور قدرتمند ورزشكاران يزدي در مسابقات كشوري از مهمترين سياست اين هيات در سال جاري است.
وي از عوامل پيشرفت اسكواش يزد را نگاه و استفاده عادلانه از امكانات ورزشي استان براي بانوان و آقايان دانست .
وي ابراز داشت:  خوشبختانه در اين راستا نيز حضور بانوان اسكواش باز يزدي در رقابت هاي كشوري و مقام هاي كسب شده، قابل تامل بوده است.

ممنوعيت صيد در درياچه «سدحنا» سميرم،
عامل شيوع بيماري ميكروبي
سميرم- رئيس  شبكه دامپزشكي  شهرستان  سميرم ، ممنوعيت  صيد و تراكم  ماهيان  در درياچه  سد حنا را علت  شيوع  بيماري  ميكروبي  و تلفات  ماهيان  ذكر كرد.
هزاران  ماهي  طي  چند هفته  اخير در درياچه  سد حنا تلف  شده  است .
دكتر حسام الدين  ضيايي رئيس  شبكه  دامپزشكي  شهرستان  سميرم   به  خبرنگار ايرنا، گفت : بعد از چهار بار نمونه گيري  و انجام  آزمايشها در استان  اصفهان  و تهران ، دو نوع  ميكروب  به  نامهاي  آئروموناس  و استرپتوكك  از ماهيها جدا شد.وي ، عامل  بوجود آمدن  اين  ميكروب  در درياچه  سد را ورود مدفوع  انسان ، دام  و پرندگان  و ماهي هاي  زينتي  رها شده  در درياچه  دانست .
وي  با اشاره  به  اينكه اين  منطقه  تحت  حفاظت  محيط زيست  است ، افزود: اجازه ندادن  و ممنوعيت  صيد، باعث  تراكم  ماهي  در سد شده  و تراكم  منجر به  انتقال  ميكروب  در بين  ماهيان  درياچه  گشته  است .وي  با اشاره  به  اينكه  اين  ميكروبها براي  انسان  خطري  ندارد، گفت : بايداجازه  صيد ماهي  سالم  داده  شود تا تراكم  پايين  بيايد و از سرعت  انتقال ميكروب  كاسته  شود.
طبق  آخرين  گزارش ها هنوز تلفات  ماهي ها ادامه  دارد و كارگران  مشغول  جمع آوري  ماهيان  تلف  شده  از اطراف  سد حنا مي باشند.

آب آلوده، دام هاي عشاير را تلف كرد
سمنان- بر اثر خوردن  آب آلوده  ۱۲۰ راس  دام  عشاير در چند روز گذشته  در منطقه «ستوه» در جنوب  شهرستان  شاهرود تلف  شدند.
روابط عمومي  امور عشايري  استان  سمنان  اعلام  كرد :اين  دامها به  عشاير فيروزكوه  تعلق  دارد كه  در حال  گذران  دوره  قشلاقي  در جنوب  شاهرود بودند و به  علت  استفاده  از آب فاضلاب  يك  معدن  در اين  منطقه  تلف  شدند.

كشف بيش از ۲ هزار ليتر الكل سفيد غيرمجاز در گيلان
رشت- مركز اطلاع رساني پليس گيلان اعلام كرد: بيش از ۲ هزار و ۱۰۰ ليتر الكل سفيد غيرمجاز در پليس راه استان كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت و به نقل از مركز اطلاع رساني پليس گيلان، مأموران پليس راه رشت - انزلي هنگام گشت زني در اين محور، به يك دستگاه خودرو وانت نيسان مشكوك شدند.اين گزارش حاكي است، پس از توقف و كنترل بار خودرو، تعداد ۱۰۶ گالن ۲۰ ليتري الكل سفيد طبي با آرم يكي از شركت هاي شهرستان خرم آباد كشف و ضبط شد.اين مركز مي افزايد: محمود- ش ۲۴ ساله راننده خودروي مورد نظر براي فرار از قانون مبلغ يك ميليون ريال رشوه به افسر پرونده پيشنهاد كرد كه با امتناع مأموران پليس تنظيم صورت جلسه در صحنه، متهم و خودرو و نيز اقلام مكشوفه براي سير مراحل قانوني به كلانتري حسن رود تحويل داده شد.

يك مركز غيرمجاز ترك اعتياد در ساري تعطيل شد
ساري - مركز اطلاع رساني  فرماندهي  انتظامي  مازندران  اعلام  كرد: دو نفر از شهروندان  نكايي  در منزل  شخصي  خود بدون  مجوز قانوني ، مركزي  با عنوان  خانه  بهبودي  ( ترك  اعتياد) داير نمودند و از افراد معتاد ۵۰ هزار تومان  براي ترك  اعتياد دريافت  مي كردند.
براساس  اين  گزارش  مامورين  اطلاعات  شهرستان  نكا با انجام  تحقيقات  لازم  اين  مركز را تعطيل  و پرونده  آنان در دست  بررسي  است .

ورود خاويار تقلبي از مرز آستارا به ايران
آستارا- رئيس  اداره  كنترل  كيفي  امور ماهيان  خاوياري  گيلان  گفت : طي  دو سال  گذشته  مقدار ۷۸ كيلوگرم  ماده اي  شبيه  خاويار كه  در جمهوري  آذربايجان  به  مسافران  ايراني  بعنوان  خاويار فروخته  شده  بود، كشف  شده است .
رئيس  اداره  كنترل  كيفي  و نظارت  بهداشتي  امور ماهيان  خاوياري  استان  گيلان در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا اضافه  كرد: اين  ماده  كه  منشأ گياهي  دارد به  شيوه هاي  مختلف  مانند مسافري  و قاچاق  وارد كشور شده است .
مظفر احمدي  افزود: ماموران  مسئول  اين  ماده  را به  نام  خاويار ضبط كرده اند اما آزمايش هاي  سلولي  و تركيبي  نشان  مي دهد كه  اين  ماده  فاقد منشا حيواني  بوده  و به  آن رنگ ، روغن  مخصوص  و اسانس  زده  شده  و اكثرا فاسد و خطرناك  مي باشد.
وي  اظهار داشت : اين  گونه  خاويار  تقلبي  به  بهاي  هر كيلوگرم  ۷۰۰ هزار تا دو ميليون  ريال  بفروش  مي رسد.اين  مسئول  از مسافران  ايراني  خواست  با توجه  به  مقررات  بهداشتي  و سخت گيري  هاي  قانوني  مربوط به  ورود و خروج  خاويار از خريد اين  گونه  مواد تقلبي  خودداري  كنند.

ايجاد موزه مردم شناسي در آباده
آباده- خبرنگار همشهري: با اعتبار اوليه ۶۰۰ ميليون ريال، كلنگ احداث موزه مردم شناسي در آباده در آينده نزديك در ضلع شرقي پارك شهر آباده به زمين زده مي شود.
احداث اين موزه در جذب گردشگران داخلي و خارجي به اين شهرستان تأثير خواهد داشت.

براي نخستين بار در كشور
استقرار وان زايمان در گنبد كاووس
گروه شهرستانها: زايشگاه نوساز و مجهز گنبد كاووس با هفده بخش جهت ارائه خدمات و با امكانات پيشرفته به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در زايشگاه ياد شده براي نخستين بار در كشور وان زايمان در آب كه جديد ترين روش زايمان در جهان به شمار مي رود، مستقر شده است. هزينه تجهيز و راه اندازي اين زايشگاه بيش از دو ميليارد ريال اعلام شده است.شهرستان گنبد كاووس داراي سه بيمارستان دولتي، دو بيمارستان خصوصي و يك بيمارستان وابسته به سازمان تأمين اجتماعي است.

افزايش بهاي بليت قطار اهواز - بندر امام
001053.jpg
اهواز - مديركل راه آهن ناحيه جنوب از افزايش قيمت بليت قطارهاي بخش خصوصي راه آهن به سبب بالا بودن هزينه ها خبر داد.
خاكپور در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: قطارهاي موجود در محور اهواز _ بندر امام مربوط به بخش خصوصي است و با توجه به افزايش ۱۰ درصدي نرخ بليت قطارهاي خصوصي، قيمت بليت اين محور نيز ۱۰ درصد افزايش يافته است.
در راه آهن سراسري كشور در بخش دولتي، قيمت بليت هيچ قطاري از سه سال پيش تاكنون افزايش نيافته است.
خاكپور يادآور شد: بخش دولتي قطارهاي راه آهن براي افزايش نرخ بليت بايد حتماً مجوز قانوني بگيرند.

زمينه همكاري هاي ارتباطاتي شيراز و دمشق اعلام شد
001047.jpg
001056.jpg
گروه شهرستانها: شيراز و دمشق در زمينه هاي توسعه مراكز ثابت و سيار و انتقال تكنولوژي و فناوري هاي مخابراتي (WLL)، همكاري خود را با امضاي تفاهم نامه اي آغاز كردند.
اين تفاهم نامه ميان وزارت ارتباطات و اطلاعات سوريه و كارخانجات مخابراتي ايران منعقد و امضا شد.
معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در همين زمينه به خبرنگاران گفت: ايران و سوريه در زمينه توسعه سيستم هاي راديويي ماكرويو، صنايع تغذيه، پشتيباني فني، آلپا و تجهيزات مكانيكي،  مهندسي و نگهداري شبكه هاي مخابراتي با يكديگر همكاري خواهند كرد.
عبدالمجيد رياضي افزود: همچنين همكاري در توليد سيستم هاي اينترنت با سرعت بالا، انتقال دانش فني در زمينه هاي نرم افزار و سيستم هاي ارتباطي و صنايع مخابراتي در سطح بازار منطقه اي دو كشور و كشورهاي منطقه خاورميانه از ديگر مفاد اين تفاهم نامه است.

مصدوم در ميدان ورزش،محروم از توجه مسئولان
كسي از وضعيت مظفري اطلاعي ندارد
مشهد- دبير هيات هندبال استان خراسان رضوي با ابراز بي اطلاعي در رابطه با وضعيت محمد علي مظفري  فردوسي، بازيكن سابق تيم ملي كه دچار سانحه شده است، گفت: نه تنها من بلكه رئيس هندبال استان هم از وضعيت چنين فردي اطلاع ندارد.
عبدالله كافي در گفت وگو با ايسنا افزود: در رابطه با چنين افرادي بايد اطلاع رساني شود و به الطبع اگر به هيات اطلاع رساني مي شد، هيات هم اين مسئله را پيگيري مي كرد اما، متاسفانه حتي خانواده اين ورزشكار هم نامه اي در اين زمينه به هيات ارسال نكردند.
كافي يادآور شد: نبايد از هيات توقعات زيادي داشت چرا كه هيات هيچ گونه بودجه اي در رابطه با كمك به چنين افرادي در اختيار ندارد و بايد خاطر نشان كرد كه حتي بودجه معمولي هيات امسال نسبت به سال گذشته كمتر شده است.
دبير هيات هندبال با اشاره به ملي بودن اين ورزشكار اذعان داشت: افرادي كه در سطح ملي مطرح مي شوند بايد به صورت ملي در رابطه با آنها تصميم گرفت، اين مسئله به طور حتم بايد زير نظر سازمان تربيت بدني انجام شود.
كافي با اشاره به عدم وجود مكان يا سازماني براي حمايت از ورزشكاران دچار حادثه در ميادين ورزشي، ادامه داد: سازمان تربيت بدني كشور بايد براي اين موارد بودجه اضطراري پيش بيني كند تا چنانچه موارد مشابه اتفاق افتاد، به چنين افرادي كمك  كند.
وي استمداد ورزشكاران ملي از بزرگترين شخصيت ورزشي كشور را بهترين راه براي حل مشكلات اينچنيني عنوان كرد و گفت: مهندس علي آبادي به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني تنها شخصي است كه مي تواند در اين رابطه تصميم گيري كرده و به ورزشكاران كمك كند. كافي ادامه داد: در غير اين صورت بايد براي كمك به چنين افرادي در انتظار عطوفت و مهرباني ديگران نشست تا از روي دلسوزي چنين ورزشكاراني را حمايت كنند چرا كه در برنامه كاري هيچ سازماني حمايت از چنين اشخاصي وجود ندارد.
دبير هيات هندبال استان خراسان رضوي افزود: تمام ورزشكاران به اجبار بيمه ورزشي مي شوند ولي در مواقعي كه به اين بيمه نياز پيدا مي كنند، هيچ ارگاني نيست كه به نياز آنها پاسخ دهد.

خط انتقال آب چاه نيمه به زابل ترميم شد
زابل - مدير شركت آب و فاضلاب شهري زابل گفت: بخش آسيب ديده خط انتقال آب چاه نيمه به زابل ترميم شد.
«هادي حسن پور» در گفت و گو با ايرنا افزود: شكستگي بخشي از اين خط ناشي از فرسودگي، باعث افت فشار آب طي هفته گذشته در زابل شده بود.
وي اظهار داشت: از سوي ديگر با توجه به گرم شدن هوا و نياز بيشتر مردم، افت فشار آب بخصوص در فصل تابستان طبيعي است.آب آشاميدني ساكنان سيستان و بخشي از مناطق زاهدان از چاه نيمه ها يا همان آبگيرهاي طبيعي ذخيره آب تأمين مي شود.

سد سهند در شهرستان هشترود به بهره برداري رسيد
تبريز - بهره برداري  از سد خاكي  سهند در شهرستان  هشترود، با حضور پرويز فتاح  وزير نيرو آغاز شد.
سد سهند كه  عمليات  ساخت  آن از سال  ۷۵ آغاز شده  بود، ۲۵۰ ميليارد ريال  هزينه  دربرداشته  است .سد سهند كه  از نوع  خاكي  با هسته  رسي  است  حدود يك  هزار و ۶۰۰ متر از سطح دريا ارتفاع  دارد و طول  و عرض  تاج  آن به  ترتيب  ۴۵۰ و ۱۰ متر مي باشد. سد سهند در ۲۶ كيلومتري  جنوب  غربي  شهرستان  هشترود برروي  رودخانه  قرنقوچاي  از سرشاخه هاي  رودخانه  قزل  اوزن  در حوضه  آبريز درياي  خزر ساخته شده  است .

بنياد كرمانشاه شناسي  تاسيس  مي شود
كرمانشاه- رئيس  شوراي  شهر كرمانشاه  گفت : بنياد كرمانشاه  شناسي  و معرفي  مشاهير استان  در كرمانشاه  تاسيس  مي شود.
هوشنگ  ورعي  در گفت  و گو با ايرنا افزود: با توجه  به  وجود آثار فراوان  و ارزنده  تاريخي  و باستاني  تاسيس  اين  بنياد براي  معرفي  آثار و مشاهير استان ،كرمانشاه  ضروري  است .
وي  گفت : اساسنامه  اين  بنياد در سه  ماه  آينده  تدوين  مي شود و اين  بنياد با فعاليت  اعضاي  شوراي  شهر و نخبگان  كرمانشاه  به  طور رسمي آغاز به  كار خواهد كرد.

هشدار شركت آب گلستان نسبت
به كمبود آب براي كشاورزان
گرگان - مدير امور بهره برداري  و نظارت  شركت  سهامي آب منطقه اي  گلستان  نسبت  به كمبود آب به  دليل  بارش هاي  ناكافي  براي  كشاورزان  هشدار داد.
مهندس  يحيي  لطفي  در گفت  وگو با ايرنا افزود: كشاورزان  گلستاني  به  علت  كم  آبي  استان  از توسعه  اراضي  خارج  از شبكه  سدها پرهيز كنند.
او اظهار داشت : كاهش  بارش هاي  جوي  در ماه هاي  اسفند و فروردين  سال  جاري ، موجب  كاهش  آورد رودخانه هاي  استان  شده  است .
وي  يادآور شد: ضرورت  دارد با توجه  به  حجم  موجود آب در پشت  سدهاي  استان، كشاورزان  جهت  تامين  آب مورد نياز خود به  امور توزيع  آب شهرهاي  محل  سكونت مراجعه  و به  عقد قرارداد بپردازند.
لطفي  گفت : از سوي  ديگر كشاورزان  به  رعايت  الگوي  كشت  استان  پايبند باشند و از كشت  محصولات  پرآب  نظير برنج  اجتناب  نمايند.

رتبه دوم كشوري براي پتروشيمي تبريز
تبريز- شركت پتروشيمي تبريز به دومين رتبه كشوري بين ۲۱ واحد توليد مواد پتروشيمي داخل كشور در عرضه محصولات پليمري در سال ۸۵ دست يافت.
روابط عمومي شركت پتروشيمي تبريز با اعلام اين مطلب اضافه كرده است:از آغاز سال جاري تاكنون مجتمع پتروشيمي تبريز ۲۶ هزار تن انواع فرآورده هاي پليمري به ارزش ۱۸۸ ميليارد ريال در اختيار صنايع پايين دستي قرار داده است.

عمليات اجرايي احداث تله كابين املش
به زودي آغاز مي شود
املش- نماينده مردم شهرستان هاي رودسر و املش گفت: عمليات اجرايي احداث تله كابين املش به زودي آغاز مي شود.
اسدالله عباسي در گفت وگو با فارس در رشت در خصوص به اجرا در آمدن طرح گردشگري در شهرستان املش افزود: در آينده نزديك عمليات اجرايي احداث تله كابين و همچنين بهره برداري فاز اول پارك آبي زر بيجار املش در نيمه نخست امسال آغاز مي شود.
وي خاطرنشان كرد: طرح هاي گردشگري در مناطق سرولات، جواهر دشت و قله رود رانوه نيز به اجرا در مي آيد.
عباسي در ادامه از پرداخت تسهيلات به سرمايه گذاران بخش خصوصي خبر داد و اذعان داشت: سرمايه گذاران بخش خصوصي كه آمادگي و تمايل براي احداث هتل هاي ۳ ستاره و ۵ ستاره را در اين مناطق داشته باشند از سوي سازمان گردشگري و ايرانگردي به آنها وام و تسهيلات يارانه اي پرداخت مي شود.

اجراي طرح خودكفايي برنج در مازندران
ساري - طرح خودكفايي توليد برنج با بكارگيري ۱۱۱ كارشناس ناظر مزرعه برنج در استان مازندران آغاز شد.
مهندس «علي فاتحي» معاون تحقيقات و آموزش سازمان جهاد كشاورزي استان در جلسه توجيهي طرح بكارگيري كارشناسان برنج در مزارع با اعلام اين مطلب افزود: اين كارشناسان به طور ميانگين ۷۰ هكتار را زيرپوشش دارند.

آموزش مهارت زندگي در ۳۴ مركز يزد
يزد - مديركل بهزيستي استان يزد گفت: آموزش مهارت هاي زندگي در ۳۴ مركز در حال اجراست.
جليل عفتي در گفت و گو با خبرنگار فارس از آموزش مهارت زندگي در ۳۴ مدرسه خبر داد كه با همكاري آموزش و پرورش در حال اجراست.
وي افزود: سال گذشته هزار نفر از آموزش هاي پيش از ازدواج و ۲۵۰۰ نفر از مشاوره ژنتيك بهره مند شدند.

شيك ميليون قرص متادون براي معتادان خوزستان
اهواز - رئيس اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: در سال گذشته يك ميليون و ۴۵۴ هزار و ۱۹ قرص متادون به مراكز دولتي و خصوصي براي معتادان ترك اعتياد و بيماران سرطاني تحويل داده شد.
دكتر خسرو دقايقي گفت: در سال گذشته ۱۷ قلم داروي مخدر به شكل آمپول و قرص به مراكز دولتي و خصوصي ترك اعتياد و بيمارستانها براي درمان معتادان و بيماران در سطح استان داده شد كه در حال حاضر بيش از ۳۰ مركز خصوصي و ۱۰ مركز دولتي اين داروها را دريافت مي كنند.

نيروگاه شهيد رجايي توسعه مي يابد
قزوين - مديرعامل نيروگاه شهيد رجايي قزوين گفت: با موافقت وزير نيرو كار مطالعات توسعه نيروگاه شهيد رجايي انجام مي شود.
به گزارش خبرنگار فارس، محمدحسن پورولي گفت: ۲۵ درصد تجهيزات و شرايط توسعه نيروگاه اعم از امكانات سوخت، پست، برق و زمين آن فراهم است و با توجه به حضور پرسنل با تجربه، زمينه لازم براي توسعه نيروگاه و اجرايي شدن فاز دوم مهياست.

يزدي ها به آلمان سنجد صادر مي كنند
يزد- مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت: از ۴۷۰ هكتار سطح زير كشت زيره در شهرستان هاي طبس و بهاباد حدود ۴۰۰تن زيره برداشت مي شود.
ابوالفضل وكيلي در خصوص گياهان دارويي كشت  شده در استان به ايسنا گفت: زعفران، كدوي تخمه كاغذي، خاكشير، رازيانه، شاطره از جمله گياهان دارويي كشت شده در استان يزد است.
وي افزود: سطح زير كشت زعفران در استان يزد ۵۷۵ هكتار است كه بيشترين آن در مناطق بهاباد و طبس كشت مي شود و توليد آن به ۲تن و۴۰۰ كيلوگرم مي رسد.
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان همچنين گفت: ميوه درخت سنجد به كشور آلمان صادر مي شود و سطح زير كشت آن در استان به ۲۳۰ هكتار مي رسد.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |