شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۳ - May 13, 2006
روس ها هم بورس نفت تأسيس مي كنند
بورس نفت ايران، هنوز سردرگم
002319.jpg
گروه بورس: در حالي كه در داخل ايران، كار تاسيس بورس نفت به كندي و در ميان هياهوي سياسي به پيش مي رود، مقامات همسايه شمالي از تشكيل بورس نفت روسيه بر پايه روبل خبر مي دهند.
ظرف يك هفته اخير و در پي انتخاب مدير بورس نفت ايران فضاي فعاليت در اين حوزه به شدت سياسي شد تا در نهايت بار ديگر نحوه اداره و اجراي طرح تاسيس اين بورس در هاله اي از ابهام فرو رود. اما در اين شرايط و كمي دورتر از مرزهاي شمالي ايران و در مسكو ،آركادي دووركوويچ، رئيس بخش كارشناسان اقتصادي رياست جمهوري روسيه، روز پنج شنبه اعلام كرد ، مسكو از سال آينده به منظور تقويت واحد پولي اين كشور،بورس نفت روسيه را بر اساس روبل راه اندازي خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسكو، منابع خبري روسيه به نقل از دووركوويچ گزارش كردند ، اين بورس مبادله نفت خام و فرآورده هاي نفتي كه ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه، روز گذشته در پيامش به مردم روسيه خواستار تشكيل آن شده بود، احتمالاً از سال ۲۰۰۷ ميلادي شروع به كار خواهد كرد.
پوتين در اين پيام تاكيد كرد ، روبل بايد در مبادلات بين المللي به ويژه در معاملات مربوط به انرژي بيشتر مورد استفاده قرار گيرد و به همين دليل بايد بورس مبادلات نفت، گاز و كالاهاي ديگر در روسيه تشكيل شود. وي افزود ، روبل بايد در مبادلات جهاني نقشي فراگيرتر داشته باشد.
دووركوويچ تاكيد كرد، پس از گشايش بورس نفت، در مرحله بعد بورس گاز افتتاح خواهد شد. وي افزود: شركت «گاز پروم» كه انحصار صنعت گاز روسيه را در دست دارد آماده است تا ۵/۲ درصد از گاز مصرفي بازار داخلي روسيه را به روبل در اين بورس عرضه كند. در حال حاضر در مبادلات انرژي جهاني به ويژه در بازارهاي نفت لندن و نيويورك دلار به عنوان واحد پولي مرجع به كار مي رود.
اعتراض دوباره
اما درايران،رضا عطارزاده كه هفته پيش در نامه اي سرگشاده مهدي كرباسيان مدير جديد بورس نفت را به همكاري با يك حزب سياسي متهم كرده بود گفت: با توجه به اين  كه عده اي از تاسيس بورس نفت جلوگيري مي كنند، دستور رئيس جمهوري براي تشكيل اين نوع بورس در ايران لازم و ضروري است.
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس افزود: با توجه به اين كه ورود محصولات و فرآورده هاي نفتي و به خصوص نفت به بورس نفت رانت خواري را از بين مي برد و منافع عده اي را تامين نمي كند در نتيجه تشكيل بورس نفت در وضعيت كنوني با موانع بسياري روبه رو است.
در حال حاضر مشكلات بسياري بر سر مديريت اين بورس وجود دارد و حتي كميسيون انرژي مجلس در اين باره نيز وارد عمل شده است به طوري كه وزير نفت مديريت اين بورس را به هيأت مديره سپرد و از واگذاري مديريت اين بورس به يك فرد جلوگيري شد.
عطارزاده گفت: در حالي كه ايران اولين كشور در خاورميانه بود كه تصميم به تشكيل بورس نفت گرفت اما تأخيرات و موانع بسيار در اين باره موجب شد كه در كشورهاي قطر و بعضي از كشورهاي حاشيه شاهد راه افتادن اين بورس باشيم در حالي كه بورس نفت ايران هنوز راه نيافتاده است. وي تصريح كرد: رئيس جمهوري بايد براي تشكيل بورس نفت وارد عمل شود و براي راه اندازي هرچه زودتر دستوري صادر كند و كميسيون انرژي نيز بر همين موضوع تاكيد دارد.

آيين نامه واگذاري سهام نيروگاه ها روي ميز دولت
فارس: وزارت نيرو، آيين نامه واگذاري ۶۵ درصد سهام نيروگاه ها به مردم را براي تصويب به هيات دولت ارسال كرد.
محمد احمديان مديرعامل شركت توانير افزود: آيين نامه واگذاري ۶۵ درصد سهام نيروگاه ها به مردم پس از تاييدسازمان مديريت و برنامه ريزي و تصويب دولت، اجرايي مي شود، بنابراين شركت توانير از هم اكنون در حال تهيه فهرست نيروگاه هاي داراي اولويت براي واگذاري سهام آنهاست. وي تاكيد كرد: توانير قصد دارد نيروگاههاي سودده را براي واگذاري انتخاب و آنها را براي قيمت گذاري ارزيابي كند. شركت توانير علاوه بر تعيين سهم دولت در حال بررسي و تعيين سهم نيروگاههايي است كه قرار است سهام آنها واگذار شود. احمديان با اشاره به اين كه در حال حاضر ۷۰ نيروگاه در كشور فعال است، گفت: نيروگاه هاي قديمي كه سابقه احداث آنها به ۴۰ سال مي رسد مطمئناً نمي توانند در واگذاري سهام موفق باشند زيرا معمولاً نيروگاه هاي قديمي راندمان كمتري داشته و از نظر نيروي انساني با تورم نيرو مواجه هستند در حالي كه هزينه توليد برق نيروگاه هاي قديمي نيز گرانتر از نيروگاه هاي جديد است.

كاهش حجم و ارزش معاملات
گروه بورس : ارزش و حجم معاملات بورس تهران در هفته گذشته با افت مواجه بود.
به گزارش «همشهري» در اين هفته حجم معاملات با ۴۸ درصد افت به ۱۴۳ ميليون برگه سهم رسيد. ارزش معاملات نيز با ۳۲ درصد كاهش به ۵۴۵ ميليارد ريال نزديك شد.
اما گزارشهاي منتشر شده حاكي است: تعداد خريداران طي يك هفته گذشته در مجموع با ۲۸ درصد افزايش به ۱۴ هزار و ۶۱۷ نفر رسيده است. براساس اين گزارش فعالان بازار اين هفته به خريد بهاي شركت هاي حاضر در تالار اصلي اشتياق نشان دادند به طوري كه تعداد آن ها در اين تالار با ۴۰ درصد رشد مواجه شد و به ۱۱ هزار و ۱۵۲ نفر رسيد. اين افراد ۱۲۰ هزار برگه سهم به ارزش ۴۸۵ ميليارد ريال را دست به دست كردند كه نشان دهنده افت ۴۳ درصدي حجم و رشد ۴/۷ درصدي ارزش معاملات است در مقابل هفته گذشته در تالار خرمي همه چيز سيري نزولي داشت تعداد خريداران با سه درصد افت به سه هزار و ۶۵ نفر رسيد و حجم معاملات با ۶۶ درصد افت به ۲۳ هزار برگه كاهش يافت.
در اين هفته ارزش معاملات در تالار فردي با ۸۳ درصد كاهش به رقم ۵۹ ميليارد ريال رسيد. بنابراين گزارش در هفته گذشته تعداد ۵۶۵ برگه اوراق مشاركت با نرخ پايه يك ميليون ريال و به ارزش ۵۴۶ ميليون ريال در بورس تهران معامله شد.

شاخص با ۴/۳ واحد افت هفته را به پايان رساند
002325.jpg
گروه بورس: پرونده كاري يك هفته گذشته بورس تهران در نهايت با افت ۴/۳ واحدي شاخص كل قيمت سهام بسته شد.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس شاخص در پايان هفته گذشته رقم ۴ هزار و ۴۹۲ ريال را براي خود به ثبت رساند. در اين هفته شاخص عملكرد تالار فرعي ۱۴ واحد كاهش را تجربه كرد و به ۹ هزار و ۷۲۴ واحد بازگشت . اين در حالي بود كه شاخص عملكرد تالار اصلي فقط دو دهم واحد كاهش يافت و به ۹ هزار و ۲۱۵ واحد رسيد. برخلاف ساير شاخص هاي اصلي بورس كه تقريبا در اين هفته همگي روندي نزولي داشتند، شاخص مالي در اين مدت در مجموع ۱۸ واحد رشد كرد و به ۲۰ هزار و ۸۴۷ واحد رسيد كه اين نشان دهنده عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري طي يك هفته گذشته است.در مقابل شاخص صنعت با ۴ واحد كاهش اين هفته نشان داد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس چندان عملكرد مطلوبي نداشته اند. اين شاخص در پايان هفته رقم ۷ هزار و ۴۶۰ واحد را نشان مي داد. طي معاملات يك هفته گذشته بورس تهران شاخص قيمت و بازده نقدي ۵ واحد افت كرد و شاخص بازده نقدي يك واحد ديگر افزايش يافت. شاخص ميانگين موزون و ميانگين ساده ۵۰ شركت فعالتر بورس نيز اين هفته به ترتيب دو واحد و ۱۰۷ واحد افزايش يافتند.

۱۶۱ هزار سهم خصوصي شد
گروه بورس : در جريان معاملات هفته گذشته بورس تهران ۱۶۱ هزار سهم به ارزش ۵۸۶ ميليون ريال به بخش خصوصي واگذار شد.
به گزارش «همشهري» در اين هفته شركت مخابرات ۱۰۰ هزار سهم مخابراتي راه دور به ارزش ۷۴ ميليون ريال را در بورس تهران به فروش گذاشت.
همچنين سازمان خصوصي سازي ۴۱ هزار سهم قند نقش جهان به ارزش ۴/۱۱۲ ميليون ريال و ۱۳۶ برگه سهم نيرو محركه به ارزش ۲۳۱ هزار و ۲۰۰ ريال را به بخش خصوصي واگذار كرد.
سازمان توسعه و نوسازي معادن نيز ۲۰ هزار سهم سيمان هرمزگان به ارزش ۴۰۰ ميليون ريال را طي معاملات اين هفته در بازار سهام عرضه كرد.

زيان ۱۲۳ ميليارد دلاري در بورس دبي
ايرنا: سهامداران بازار مالي دبي تنها در يك هفته ۷۶ ميليارد درهم و بطور كلي در سال جاري ۱۲۳ ميليارد دلار زيان ديدند.
براساس گزارش منابع مالي امارات عربي متحده، ميزان سرمايه گذاري در بازار سهام دبي روز پنج شنبه نسبت به نخستين ماه سال جاري با ۲۹ درصد كاهش از ۴۲۳ ميليارد درهم، به ۳۰۰ ميليارد درهم كاهش پيدا كرد. همچنين ميزان سرمايه گذاري در بازار سهام دبي روز پنج شنبه نسبت به نوامبر سال گذشته كه شاخص بازار در اوج خود قرار داشت، با ۳۳درصد كاهش به ۱۵۱ ميليارد درهم رسيد.
ناظران بازار يكي از علل اصلي هجوم سهامداران را براي فروش سهام، رشد مصنوعي و ساختگي بازار در يك سال اخير به دليل پرداخت وام هاي عمده از سوي بانكهاي اين كشور براي خريد سهام مي دانند كه موجب افزايش چشمگير ارزش سهام شد. اما اكنون كه موعد بازپرداخت اين وامها فرارسيده است، سهامداران با مشاهده اندكي تنش در بازار اقدام به عرضه سهام خود مي كنند تا از زيان بيشتر جلوگيري كنند و به اين ترتيب بازار را دچار عدم تعادل مي كنند. آنچه در روزهاي اخير به سقوط شديدتر بازار سهام منجر شده، پيوستن موسسات سرمايه گذاري معتبر و بزرگ كه از پايگاه استوارتري برخوردار هستند و تاكنون ظاهرا شتابي براي فروش نشان نمي دانند، به جمع عرضه كنندگان سهام در بورس است.

حمايت بورس فلزات از افزايش عرضه آهن آلات
۵۴۲ ميليارد ريال نقدينگي به بورس فلزات سرازير شد
002322.jpg
گروه بورس : هفته گذشته جمعا ۶۴ هزار و ۸۰۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش ۵۴۲ ميليارد و ۹۷ ميليون و ۷۰۰ هزار ريال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، تالار اين بورس هفته گذشته شاهد ۹۸ هزار و ۸۶۰ تن عرضه و در مقابل ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا بود. اين در اين هفته ۵۹ هزار و ۲۶۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۲۵۶ ميليارد و ۲۳۹ ميليون و ۱۴۰ هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۴۵/۹۱ و ۲۷/۴۷ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.
در گروه محصولات مسي نيز ۲ هزار و ۹۶۰ تن انواع مس به ارزش ۲۱۳ ميليارد و ۱۰۵ ميليون و ۴۶۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۵۷/۴ و ۳۱/۳۹ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنين ۲ هزار و ۴۲۰ تن از انواع محصولات آلومينيومي نيز در اين هفته به ارزش ۶۷ ميليارد و ۴۴۳ ميليون و ۶۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۷۳/۳ و ۴۴/۱۲ درصد از كل معاملات را از آن خود كرد.
براساس اين گزارش، در اين هفته ۱۶۰تن شمش روي نيز به ارزش ۵ ميليارد و ۳۱۰ ميليون و ۴۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن به ترتيب ۲۵صدم و ۹۸صدم درصد از كل معاملات را از آن خود كرد.
استقبال
از سوي ديگر،نامه نگاري هاي اصناف معترض و پاسخ  صريح مسئولان بورس فلزات از جمله اتفاقات مهم هفته گذشته بود.در آخرين اظهار نظر روز گذشته دبيركل بورس فلزات تهران اعلام كرد: بورس فلزات تهران با توجه به افزايش شديد تقاضا و مصرف آهن آلات در كشور، از تصميمات اخير دولت براي افزايش عرضه در بازار داخلي و كاهش قيمت اين محصولات، استقبال و حمايت مي كند.
سيد علي اكبر هاشميان در گفت وگو با ايسنا گفت: مصوبه اخير دولت، مصوبه بسيار خوب و به جايي بود، زيرا با توجه به شرايط و اتفاقاتي كه در ابتداي امسال در بازارهاي جهاني و داخلي افتاد، لازم بود كه براي جلوگيري از افزايش شديد قيمت ها، اين مصوبه صادر شود تا شرايط عرضه آهن آلات به بازار داخلي تسهيل شده و ميزان عرضه براي جبران كسري، افزايش يابد.
وي افزود: براساس بودجه سال ،۸۵ حجم بودجه طرح هاي عمراني در سال جاري افزايش قابل توجهي يافته و با توجه به اين كه دولت مصمم است كه در ۶ ماهه اول سال، كل آن را هزينه و حتي پيشنهاد افزايش بودجه را به مجلس ارائه كند، بنابراين به محض اين كه مجريان طرح هاي عمراني، پول به دستشان برسد اقدام به خريد و تدارك نيازهاي خود مي كنند كه در راس آنها اقلامي مانند فولاد و سيمان قرار دارد.
دبيركل بورس فلزات تهران تاكيد كرد: براساس برآوردهاي انجام شده، در اثر عواملي مانند افزايش بودجه طرح هاي عمراني، بازسازي بافت هاي فرسوده شهري و روستايي، بازسازي ۵۰ هزار واحد مسكوني مناطق زلزله زده لرستان و افزايش تسهيلات بخش مسكن، در سال ۸۵ مصرف فولاد در كشور حدود ۲ ميليون تن بيش تر از سال هاي ۸۳ و ۸۴ خواهد بود.
وي گفت: با وجود آن كه فشار تقاضا در سه ماه آينده به بازار داخلي تحميل خواهد شد، اما امكان عرضه توليدكنندگان داخلي عملا ماهانه يك دوازدهم توليد سالانه آنهاست.
هاشميان اظهار داشت: علاوه بر شرايط داخلي، قيمت هاي جهاني فلزات هم عمدتا به دليل افزايش قيمت نفت و وابستگي صنايع ذوب به انرژي، رشد مداوم اقتصاد جهاني در سال هاي اخير، مصارف چين و بعضي اتفاقات حاشيه اي در بازارهاي جهاني، افزايش شديدي داشته است، به طوري كه در حال حاضر متوسط نرخ هاي جهاني فولاد حدود ۲۰ درصد از بازار داخلي بيش تر است.
دبيركل بورس فلزات تهران گفت: تا زماني كه تفاوت شديد قيمت هاي جهاني و داخلي فولاد از بين نرود، منجر به واردات و تامين كسري داخلي نخواهد شد، به همين دليل در مصوبه اخير دولت به چهار وزارتخانه پرمصرف تكليف شد كه نيازهاي آهن آلات و سيمان پروژه هاي خود را از خارج وارد كنند تا فشار تقاضاي آنها به بازار داخل تحميل نشود.
هاشميان افزود: بورس فلزات تهران با آگاهي از اين شرايط از ابتداي امسال با برگزاري نشست هايي با تصميم گيران و فعالان اصلي بازار و وزارتخانه هاي صنايع و معادن و بازرگاني و تبادل نظر و مشورت هاي لازم، گزارشي از وضعيت بازار و برخي پيشنهادها، تهيه و براي طرح در دولت به وزير صنايع و معادن ارائه كرد كه خوشبختانه اين پيگيري ها در نهايت منجر به مصوبه اخير دولت شد.
وي گفت: وظيفه اصلي بورس فلزات تهران و اصولا همه بورس هاي كالا در دنيا، فراهم كردن بستري قانونمند و شفاف براي تقابل عرضه و تقاضا و كشف قيمت هاي واقعي و هم چنين مانيتور كردن شرايط بازار براي تصميم گيران و فعالان است كه در اين راستا تاكنون نهايت تلاش و اهتمام را به عمل آورده ايم.
دبيركل بورس فلزات تهران تاكيد كرد: بر خلاف تصورات برخي افراد، بورس هيچ گونه دخالتي در افزايش يا كاهش قيمت ها نداشته و نخواهد داشت و لذا نبايد توقع داشت كه بورس به صورت دستوري قيمتي را به بازار ديكته كند بلكه كليه عرضه كنندگان و خريداران با توجه به صلاحديد خود و حسب شرايط بازار، تحت نظارت بورس به رقابت پرداخته و قيمت هاي واقعي كشف مي شود.
هاشميان درباره برخي ايرادات نسبت به نحوه عرضه محصولات فولاد مباركه در بورس فلزات گفت: فولاد مباركه بر اساس توافقنامه اي كه در ابتداي تاسيس بورس در وزارت صنايع و معادن امضاء شده است، مجاز بوده كه بخشي از محصولاتش را در تالار بورس عرضه كند و بخش ديگر را نيز به قيمت هاي كشف شده در بورس، به صورت مستقيم به توليدكنندگان و مصرف كنندگان كالاهاي خاص مانند خودروسازان عرضه كند و سپس اين معاملات را در اتاق پاياپاي بورس ثبت كرده و تحت تضمين بورس قرار دهد.

داد و ستد ۷ محصول در بورس كشاورزي
گروه بورس: هفته گذشته بورس كالاي كشاورزي ۶۸ هزار و ۹۶۵ تن كالا شامل برنج، جو، خرما، پسته، عدس، ذرت و كنجاله عرضه كرد كه براي ۱۹ هزار و۳۱۰ تن آن تقاضا وجود داشت. به گزارش روابط عمومي بورس كالاي كشاورزي، در هفته گذشته كل تقاضا به ارزش ۱۱ ميليارد و ۲۷۴ ميليون و ۳۰۰ هزار ريال در تالار معاملات به فروش رفت كه با توجه به حجم معاملات ۱۳ هزار و ۹۹۵ تن كالا در هفته ماقبل، حجم و ارزش كل معاملات تالار از رشد ۳۷ و ۳۴ درصدي نسبت به هفته قبل از آن برخوردار شد.

معرفي هيات داوري خصوصي سازي
مهر: هيأت وزيران در آخرين جلسه خود، اعضاي هيأت داوري موضوعات مورد اختلاف در خصوصي سازي را تعيين كرد. علي اكبر عرب مازار، هوشنگ نادريان، لطفعلي لطفعليان، عبدالعلي ميركوهي و ميرحسين عابدين كلهران به پيشنهاد مشترك وزراي امور اقتصاد و دارايي و دادگستري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي به مدت ۶ سال مطابق ماده ۹ قانون برنامه چهارم توسعه، عضو هيأت داوري موضوعات مورد اختلاف در خصوصي سازي خواهند بود. براساس ماده ۹ قانون برنامه چهارم توسعه ، رسيدگي، اظهارنظر و اتخاذ تصميم درباره شكايت اشخاص حقيقي و حقوقي از هر يك از تصميمات در واگذاري بخش خصوصي در صلاحيت هيئت داوري است.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۵۵۳,۷۷۴
۰.۳۵-
۸۶۱
آبسال
۴۱۸,۳۸۴
۱.۶۶-
۹۰۶
آبفر
۲,۷۴۷,۱۸۷
۲.۲۸-
۷۴۴
آزمايش
۱,۴۴۰,۵۲۵
۳.۹۴
۳,۷۸۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۷,۳۰۱
۰.۰۵
۱۵,۴۸۷
افست
۱۸,۶۸۳
۰.۴۲
۶,۸۳۷
البرز دارو
۵۶۳,۷۹۷
۰.۴۹-
۳,۲۸۳
الكتريك خودرو شرق
۱,۳۴۳,۷۶۷
۷.۴۶
۴,۸۷۸
ايران ارقام
۱۰,۳۵۵,۳۱۳
۱.۵۵
۳,۱۶۶
ايران خودرو
۱,۵۷۲,۵۶۹
۱.۸۳
۳,۷۱۱
ايران خودروديزل
۴۴۳,۳۳۵
۰.۲۳-
۲,۱۳۱
ايران مرينوس
۱۰۰
۰
۲,۳۶۸
ايران ياساتايرورابر
۴۹,۶۹۰
۲.۸۴-
۹,۳۸۶
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱۰,۷۵۶
۰.۰۸-
۲,۴۱۰
بانك اقتصادنوين
۱۵,۴۲۷,۵۸۵
۰.۱۹
۱,۵۵۳
بانك پارسيان
۱۰,۳۴۰
۰.۰۸-
۲,۳۵۶
بانك كارآفرين
۱۴۶
۰
۱,۲۳۳
بسته بندي ايران
۳۲۹,۲۷۶
۱.۵۷-
۶۳۵
بهپاك
۱,۳۱۲,۶۸۸
۲.۱۴
۴۶۸
پارس الكتريك
۱,۸۰۴
۰
۲,۸۲۵
پارس خزر
۱,۹۲۸,۹۶۷
۲.۵
۱,۶۸۳
پارس خودرو
۲۴,۴۳۶
۰.۲
۶,۵۱۷
پارس دارو
۱,۵۷۰
۰.۱-
۴,۰۱۹
پارس سرام
۸۰,۰۲۰
۰.۵۶-
۳,۵۵۲
پارس سويچ
۷۷,۷۶۹
۰
۲۹۱
پارسيلون
۱۱۸,۱۳۱
۰.۸۷
۱,۸۴۴
پاكسان
۱۲۰,۰۰۶
۱.۶۴
۸,۴۶۹
پتروشيمي آبادان
۱,۲۵۳,۵۵۵
۰.۰۴-
۹,۹۷۸
پتروشيمي اراك
۳۴,۴۶۰
۰.۱۸
۵,۵۸۹
پتروشيمي اصفهان
۹,۳۹۷
۰.۱۶-
۱,۲۴۴
پتروشيمي شيراز
۵,۳۶۰
۰
۷,۵۳۰
پتروشيمي فارابي
۷۴,۲۵۰
۰
۱,۴۶۹
پلي اكريل
۲۷۲,۱۴۵
۲.۰۳-
۱۳,۳۳۲
تامين ماسه ريخته گري
۲,۳۲۴
۰
۸,۰۹۱
تهران شيمي
۱۹۷,۰۹۷
۰.۵۵-
۱,۶۴۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۶,۱۹۹
۰.۲۳
۶,۳۸۹
تولي پرس
۳۲۲,۱۲۰
۱.۶
۹۹۷
توليد محور خودرو
۳۰
۰
۲۵,۰۴۶
توليدمواداوليه داروپخش
۶۰
۰
۹۲۶
توليدي گرانيت بهسرام
۶۷۰
۰.۰۳-
۵,۹۶۱
چرخشگر
۱,۷۵۰,۹۴۶
۰
۶۵۰
حق تقدم سراميك هاي صنعتي اردكان
۳,۱۶۵,۷۰۳
۱۳.۳۳-
۶۰
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱۲,۱۷۹
۰
۴,۹۶۳
حق تقدم سيمان ايلام
۲۹۴,۳۶۵
۰
۱,۲۰۰
حق تقدم شيشه همدان
۲۰,۰۶۹
۳.۸۳
۲۶۱
حق تقدم كف
۳,۱۹۲,۴۱۶
۳.۷۳
۸۳۰
حق تقدم نوسازي وساختمان تهران
۸۲,۷۰۰
۲.۶۲
۲,۹۴۱
حمل و نقل توكا
۷۳۸,۲۲۰
۰.۶۲-
۷,۷۵۴
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۲۷,۳۳۹
۰.۵۲
۷,۵۴۰
داروسازي اسوه
۵۰
۰
۱۲,۹۸۸
داروسازي اكسير
۱۷۰,۷۷۵
۰.۳۷
۸,۰۳۴
داروسازي جابرابن حيان
۵۱۰
۰
۶,۹۸۱
داروسازي روزدارو
۷,۴۹۳
۰.۵۳
۹,۶۲۱
داروسازي زهراوي
۴,۳۶۷
۰.۰۴-
۹,۰۲۳
داروسازي فارابي
۲۱۵,۶۱۴
۰.۸۱
۳,۰۸۳
داروسازي كوثر
۳۱۵
۰
۳,۰۳۹
دارويي امين
۵۵,۲۱۲
۰.۵۷
۸,۲۸۶
دارويي رازك
۱۱۳,۶۱۰
۴.۱۸-
۳,۷۰۶
دارويي لقمان
۷,۰۵۰
۰.۸۸
۷,۶۳۴
داملران
۵,۱۸۱
۰.۰۶
۱,۷۱۹
درين كاشان
۴۰,۹۹۲
۰
۱۲,۰۵۶
ذغال سنگ نگين طبس
۴۸۹,۹۴۷
۱.۹۴
۲,۳۲۵
رايان سايپا
۳۳۴,۱۱۱
۴.۶۵
۱,۳۳۴
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۹۴,۴۶۸
۰.۰۹-
۱,۱۵۳
رينگ سازي مشهد
۵۵۰
۰.۰۴-
۲,۳۳۷
ساختمان اصفهان
۱۵,۰۱۰
۰
۱۶,۲۴۳
سازه پويش
۱۸,۱۱۸
۰.۲۶-
۲,۷۴۵
سامان گستراصفهان
۱۴,۵۵۱,۰۰۵
۰
۴,۱۰۱
سايپا
۱۷,۰۱۰
۰
۱,۵۶۲
سايپا شيشه
۳,۴۱۴,۹۸۸
۳.۹۹
۱,۸۸۲
سايپاآذين
۶۸۸,۱۴۷
۰
۵,۰۹۸
سايپاديزل
۶۶۴,۶۶۳
۰
۱,۰۰۰
سپهر رنگ
۱,۵۶۲,۹۶۵
۱.۹۵
۱,۳۸۴
سخت آژند
۲۲,۳۵۰
۱.۳-
۱,۸۴۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۸,۵۴۱
۰.۲
۱,۴۷۳
سرما آفرين
۳۳۴,۸۰۴
۰
۱,۷۳۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱,۶۹۹,۶۲۰
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۲۶,۶۱۸
۰.۳۶-
۱,۰۹۸
سرمايه گذاري بهمن
۹۴,۸۱۳
۰.۵۴-
۹۲۸
سرمايه گذاري بوعلي
۲۷,۰۶۴
۰.۲۵
۲,۰۲۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۷۸۸,۳۶۴
۰.۹۳
۲,۸۹۷
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱۱,۹۴۴
۰.۱-
۹۶۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱,۱۱۸,۳۵۰
۰.۲۱-
۱,۹۲۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۸۶۵
۰
۸۸۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴۰۸,۰۹۴
۰.۳۲-
۴,۱۱۳
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱۵۴,۶۰۵
۰
۲,۱۷۴
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۲,۸۱۶,۷۳۲
۳.۲۲
۱,۷۳۸
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱,۵۸۰,۵۷۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۱,۰۳۶,۴۰۱
۰
۱,۸۹۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۶۵۰,۷۸۳
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳,۱۱۰
۰
۲,۱۰۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱,۹۱۲
۰.۰۵-
۲,۱۱۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۳,۵۴۶,۵۱۵
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱۳۷,۹۴۰
۰.۴۳
۹۳۶
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۷۹,۸۰۸
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۶,۷۷۴
۰.۱۹-
۱,۰۶۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۲۵۷,۶۹۶
۱.۲۶
۱,۱۸۸
سرمايه گذاري نيرو
۴۷,۵۳۴
۰.۲
۱۱,۲۳۰
سنگ آهن گل گهر
۲۰
۰
۲۴,۹۶۶
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۱,۶۰۷
۰
۴۹,۸۱۰
سيمان اروميه
۴۸,۲۱۵
۰
۱۱,۵۴۲
سيمان بهبهان
۲۹۵,۳۴۹
۱.۰۵-
۷,۲۱۰
سيمان تهران
۱,۰۱۰
۰
۱۱,۶۴۴
سيمان خاش
۲۲,۸۸۷
۰
۱۵,۳۰۱
سيمان خزر
۲,۳۶۰
۰.۰۵-
۵,۶۵۱
سيمان سپاهان
۱۰,۶۳۹
۰.۱۵
۹,۲۲۱
سيمان شاهرود
۲۴,۴۶۱,۶۷۰
۰
۸,۹۳۶
سيمان شرق
۴۱,۰۰۰
۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۸,۶۳۵
۰
۵,۹۳۸
سينا دارو
۱,۶۹۵,۲۹۶
۰.۳۹
۳,۳۰۸
شاهد
۹۰,۰۷۸
۲.۳۳
۱,۵۰۵
شكر
۵,۵۶۰
۰.۱۱-
۱,۸۰۹
شهد ايران
۸۹۹,۵۱۶
۲.۲۶-
۶,۰۱۶
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴۹۲,۱۳۰
۳.۷۵-
۶,۰۵۷
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۱,۰۱۰
۰
۱,۸۹۴
شيشه قزوين
۱,۱۲۰
۰.۰۹-
۳,۳۳۵
شيمي داروئي داروپخش
۴,۷۷۱
۰.۱
۳,۱۳۵
شيميايي سينا
۱۱۷,۱۴۶
۰.۶۶-
۶,۶۴۰
صنايع جوشكاب يزد
۱,۷۳۳
۰.۰۵
۹,۲۲۴
صنايع ريخته گري ايران
۱۴۳,۱۲۶
۳.۶۲
۳,۹۴۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۳۲۷,۸۴۳
۳.۹۷-
۲,۱۹۴
صنايع لاستيكي سهند
۹۹۷,۴۷۴
۰.۵۶-
۷۱۹
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱۱,۷۵۱
۰.۱۴
۱,۳۸۸
صنعتي آما
۲۴,۸۲۳
۰.۱۵-
۲,۶۲۶
صنعتي بهشهر
۱۹,۴۵۱
۰.۰۵-
۴,۲۹۳
صنعتي دريايي ايران
۱,۳۰۷
۰.۰۸-
۳,۹۱۶
عمران و توسعه فارس
۲۱۰
۰
۹۹۹
فارسيت اهواز
۱۸۰
۰
۲,۱۶۷
فرآورده هاي تزريقي ايران
۸۰۸,۷۲۷
۷.۴۲
۱,۸۴۷
فرآورده هاي نسوز آذر
۹۴,۰۹۹
۴.۶۴
۱,۴۶۵
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱۴,۳۱۴
۰.۳۷
۲,۹۹۴
فروسيليس ايران
۸۲,۹۹۴
۰.۸۵
۱,۱۸۳
فنرسازي خاور
۸۴۲,۶۴۱
۵.۶۵
۱,۸۴۰
فولاد كاويان
۴۰,۲۰۴
۵.۷۶
۱۰,۲۵۴
قند اصفهان
۲۶,۴۲۴
۰.۰۵-
۲,۰۵۱
قند ثابت خراسان
۱۲,۰۴۰
۱.۱۷
۱,۱۹۹
قند شيروان قوچان وبجنورد
۲۱,۲۰۱
۰.۶۲
۱,۴۵۵
قند شيرين خراسان
۳۰۹,۲۸۱
۵.۶۶
۲,۸۴۷
قندنقش جهان
۱۲۴,۵۸۶
۶.۵۵
۲,۲۰۰
كابل سازي ايران
۲,۲۶۱,۶۹۶
۵
۴,۳۷۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۶۳,۷۶۷
۲.۱-
۴,۴۷۳
كارتن ايران
۵,۶۵۷
۰.۰۲
۵,۱۳۶
كارخانجات داروپخش
۱,۱۷۰,۸۲۳
۲.۳۶-
۱,۴۳۸
كارخانجات صنعتي پيام
۶۹۳,۱۸۱
۲.۷۳
۱,۱۳۴
كارخانه فارسيت درود
۲۳,۰۸۲
۰.۶۹-
۲,۷۴۰
كاشي اصفهان
۲۲۰
۰
۱,۹۶۵
كاشي پارس
۲,۷۲۰,۵۹۲
۱.۵۷-
۱,۹۱۲
كربن ايران
۱۹۵,۱۶۱
۲.۷۱
۱,۳۲۹
كف
۳۴۳,۷۲۶
۰.۷۶-
۳,۲۸۵
كمباين سازي ايران
۲۰,۸۶۵
۳.۷۲
۲,۲۸۳
كمك فنر ايندامين
۶۸,۶۹۴
۲.۱۲
۲,۰۳۱
كنتورسازي ايران
۱۲,۵۷۷
۰.۴۶-
۳,۹۱۲
كيميدارو
۱,۵۲۸,۰۸۸
۳.۴۸-
۲,۵۵۵
گازلوله
۶۱۰
۰.۰۳-
۳,۳۹۸
گروه صنعتي سپاهان
۱,۱۶۶,۷۶۲
۳.۲۱
۳,۹۵۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۷,۰۵۶
۰.۱
۲,۰۸۷
گلتاش
۱۰۷,۴۵۴
۱.۷۳-
۳,۹۲۷
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۷۳,۵۹۸
۰
۲,۳۲۹
لاستيك دنا
۱۹,۴۳۶
۰.۰۲-
۵,۵۴۰
لبنيات پاك
۱۱۰
۰
۱۴,۶۵۷
لوله وتجهيزات سديد
۱,۲۷۷
۰
۱,۱۴۹
لوله وماشين سازي ايران
۲,۳۶۸,۰۶۰
۳.۰۷
۱,۴۹۹
ليزينگ ايران
۱۴۸,۷۰۴
۰.۱۱-
۱,۸۹۹
مارگارين
۸۴,۴۵۵
۷.۵۷
۲,۴۰۵
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۲۷۹,۵۰۰
۰.۱۱-
۱,۷۴۸
ماشين سازي نيرومحركه
۳۰۰,۹۲۷
۰.۲۷
۱,۴۵۶
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۳۱۷,۲۰۵
۱.۷۸
۱,۹۷۱
محورسازان ايران خودرو
۶۵,۵۰۰
۷.۵۹
۸,۸۱۷
معادن بافق
۷۷۴,۶۳۴
۷.۰۱
۶,۵۹۳
معادن منگنز ايران
۵۸۸,۱۵۸
۰.۰۵-
۶,۲۱۷
معدني و صنعتي چادرملو
۳,۱۵۲,۱۸۰
۳.۷۲
۵,۰۸۰
ملي سرب و روي ايران
۳,۴۷۱,۷۰۸
۵.۳۳
۱,۴۲۷
مهركام پارس
۴۲۴,۵۱۴
۵.۱۴
۲,۳۹۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۳۶۶,۷۹۴
۳.۴۱
۱۳,۹۷۴
نفت بهران
۷۴,۷۲۴
۱.۷۸-
۱۴,۱۱۶
نفت پارس
۱۲۵,۹۸۳
۳.۶۵-
۴,۲۲۱
نورد آلومينيوم
۱۰۹,۴۸۴
۱.۹۲
۵۷۲
نورد و لوله اهواز
۱۱۰,۵۶۶
۰.۰۵
۱,۹۳۱
نوسازي وساختمان تهران
۹,۴۰۷
۰
۱,۴۱۵
نوش مازندران
۷۹,۰۲۸
۰.۷۲
۱,۶۶۹
نيرو محركه
۲۰,۳۰۳
۰.۲۷-
۱,۸۷۳
نيروترانس
۱۰۲,۸۲۵
۴.۳۸-
۱,۲۵۷
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |