شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۳ - May 13, 2006
هشدار وزارت ارشاد به خانواده ها
مراقب مؤسسات هنري غيرمجاز باشيد
ليلا حاتمي در نمايي از فيلم حكم
002286.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: باز هم يك هشدار ديگر به علاقه مندان فعاليت هاي هنري به گوشمان رسيد. هشدار اين بار از سوي يك مرجع رسمي بود، وزارت ارشاد باز هم به خانواده ها و علاقه مندان به هنر گوشزد كرد مراقب افراد سودجو و فاقد صلاحيتي كه به برگزاري دوره هاي آموزش هنر اقدام مي كنند، باشند.
ظاهراً تعداد اين مراكز آنقدر زياد شده كه عملاً كنترل از دست معاونت امور هنري ارشاد خارج شده است تا آنجا كه به علاقه مندان گفته مي شود خودشان مراقب جان و مال خود باشند!
بسياري از آموزشگاه هاي غيرمجاز، از طريق چاپ آگهي در مطبوعات اقدام به جذب هنرجو مي كنند. متأسفانه بسياري بر اين باورند كه چاپ يك آگهي كوچك در روزنامه هاي رسمي، دليل بر موجه بودن فعاليت آن مؤسسه است در صورتي كه چنين اعتقادي از پايه غلط است. زيرا روزنامه ها براي چاپ يك آگهي كوچك و يا بزرگ، فرقي نمي كند،  مجوز آن موسسه را طلب نمي كنند و در اين ميان افراد سودجو از باور غلط خانواده ها سوءاستفاده كرده و با خرج چند هزار توماني ناقابل! خود را موجه جلوه مي دهند و تازه اين اول ماجراست. آنها با تبليغ آموزش خصوصي و نيمه خصوصي اقدام به اعزام مدرس به منازل مي كنند و در مواردي خسارات مادي و معنوي بسياري در پي مي آورند.
در حال حاضر نزديك به ۲هزار آموزشگاه هنري در سطح كشور به صورت قانوني فعاليت مي كنند.
اين آموزشگاه ها به تدريس كليه شاخه هاي هنري از قبيل موسيقي، سينما، تئاتر، فيلمبرداري،  فيلمنامه نويسي، بازيگري و ... مي پردازند و البته در اين ميان آموزشگاه هاي غيرمجاز تيرشان را بيشتر به سوي علاقه مندان به هنر هفتم يعني سينما نشانه مي گيرند.
آنها مي دانند بسياري از خانواده ها حاضرند سرمايه گذاري هاي كلاني در راه بازيگر شدن فرزندانشان انجام دهند و بسياري از نوجوان ها و جوان ها هم مي خواهند با صرف هزينه هاي زياد يك شبه، ره صد ساله بروند و تبديل به يك ستاره سينمايي محبوب شوند.
آنها با اين فرض كه سپري كردن دوره هاي دانشگاهي حداقل و در خوشبينانه ترين حالت در صورت قبولي در دانشگاه اگر منجر به اخذ مدرك كارداني شود، دو سال به طول مي انجامد و در مقاطع بالاتر اين بازه زماني به ۱۰سال هم مي رسد، اما طي يك دوره آزاد آموزش فعاليت هاي هنري، از جمله بازيگري، در دوره هاي فشرده! از سه ماه شروع مي شود و در نهايت شايد اندكي بيش از يك سال به طول بينجامد، آموزشگاه هاي خصوصي را ترجيح مي دهند. پاي صحبت بازيگران و هنرمندان قديمي سينما و تئاتر كه مي نشيني اغلب گله مي كنند از رشد قارچ گونه آموزشگاه هاي هنري؛ آموزشگاه هايي كه جوان هاي كم سن و سال را دچار توهم هنرمند بودن مي كند؛ هنري كه پشتوانه آن فقط پول است. آموزشگاه هاي آزاد هنري هزاران نفر را با انتظار يافتن شغل روانه بازار كار مي كنند و در اين ميان دانش آموختگان دانشگاه ها كه به طريق اصولي و آكادميك آموخته اند نيز در اين سيل جمعيت ديگر به چشم نمي آيند.
در اين بازار مكاره، ديگر تشخيص سره از ناسره مشكل است،  پس باز هم مراقب آموزشگاه هاي غيرمجاز و فاقد صلاحيت باشيد.

فرهنگسرا
تجليل از صدساله ها در فرهنگسراي سالمند
فرهنگسراي سالمند اقدام جالب توجهي كرده است؛ جشنواره اي با عنوان «به علاوه ۱۰۰» براي تجليل و تكريم سالمندان بالاي ۱۰۰ سال.
اين فرهنگسرا هدف از اين اقدام را پيروي از سيره نبوي در تكريم سالمندان عنوان كرده است و از علاقمندان خواسته است سالمندان صد ساله و بيشتر را تا تاريخ اول خرداد ماه به اين فرهنگسرا معرفي كنند. فرهنگسراي سالمند در خيابان ۱۷ شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام قرار دارد. ضمناً شماره ۹-۳۳۳۵۸۶۸۸ هم تلفن فرهنگسرا است.
عشق گمشده در فرهنگسراي بهمن
نمايش عشق گمشده به كارگرداني حسين ربيعي تا پايان ارديبهشت ماه در تالار مبارك فرهنگسراي بهمن به روي صحنه مي رود.
اين نمايش هر روز در سه سانس ۹ ، ۱۰ و ۱۴ اجرا شده و تماشاي آن، نه تنها براي عموم آزاد است بلكه رايگان هم هست. فرهنگسراي بهمن در ميدان بهمن است با شماره تلفن۵۵۰۵۱۳۸۷.
شكوه ارگ در فرهنگسراي نياوران
نمايشگاهي از عكس هاي ارگ قديم بم، قبل از هر گونه بازسازي از روز چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ماه در فرهنگسراي نياوران به نمايش در مي آيد. عكس ها حاصل كار «منصور شيخان» ، عكاس ۵۵ ساله مقيم آلمان است؛ مجموعه اي كه از سال ۱۳۵۴ تا كنون تهيه شده و پس از ۳۰ سال به نمايش گذاشته مي  شوند. نمايشگاه ياد شده تا پنجم خرداد ماه در نگارخانه شماره دو فرهنگسراي نياوران برپاست.

جشنواره
برگزاري جشنواره پيامبر اعظم (ص) در كرج
ايسنا: جشنواره پيامبر اعظم (ص) در دانشكده كشاورزي و منابع طبيعي كرج برگزار مي شود.
حجت الاسلام محمد روحي - مسئول نهاد نمايندگي رهبري اين دانشكده - گفت: جشنواره پيامبر اعظم (ص)، در ترم تحصيلي آينده در اين دانشكده برگزار مي شود و تمام تشكل هاي دانشگاهي در آن حضور خواهند يافت.
او درباره محورهاي اين جشنواره خاطرنشان كرد: سلسله همايش هايي با عنوان پيامبر اعظم (ص) از ديدگاه امام علي (ع) در نهج البلاغه، مولوي و حافظ و معرفي چهره جذاب پيامبر (ص) از ذهن و زبان شخصيت هاي برجسته معاصر مانند علامه طباطبايي، شهيد مطهري و اقبال لاهوري و ديگر انديشمندان و انتشار اين مطالب به صورت كتابچه، برپايي نمايشگاه آثار هنري اعم از گرافيك، شعر و متن ادبي، برگزاري مسابقه مقاله نويسي با عنوان «درد دل با حضرت رسول (ص)» و مسابقه خاطره نويسي با محور «چه فضيلتي از فضايل حضرت رسول (ص) بر روحيه شما تأثير گذاشته است؟» ، از برنامه هاي اين جشنواره هستند.
وي با اشاره به اين كه بهترين منبع براي آشنايي افراد با حضرت رسول (ص)، آشنايي با سخنان آن حضرت است، خاطرنشان كرد: تهيه سه حديث در طول هر هفته از پيامبر (ص)، متناسب با حال و هواي دانشجويي و برگزاري مسابقه كتابخواني، برنامه هاي ديگر اين جشنواره را تشكيل مي دهند.
طبق اعلام، برنامه هاي يادشده با حضور نظريه پردازان كشوري برگزار خواهند شد و مراسم اختتاميه نيز در ۱۵ اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.

دكه
دو نشريه فرهنگي- هنري
002289.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: شايد نام «توفيق» را شنيده باشيد. شايد هم آنهايي كه سن و سال بيشتري دارند، از خوانندگان اين نشريه طنز پرطرفدار بوده اند؛ نشريه اي كه ۵۰ سال به طور مداوم منتشر مي شد و سه نسل از خاندان توفيق در آن مديريت كرده اند. توفيق كه هفته نامه اي با شكل و شمايل روزنامه بود، طولاني ترين دوران انتشار را در بين مطبوعات طنز ايران داشت؛ از ۱۳۰۱ تا ۱۳۵۰.
حالا ۸۵ سال پس از انتشار نخستين شماره توفيق، تصوير روي جلدش، دوباره بر جلد ويژه نامه طنز فصلنامه «فرهنگ مردم» نشسته است. فرهنگ مردم در اين ويژه نامه كه شماره ۱۶ فصلنامه در سال چهارم انتشار آن است، مقاله طولاني و ارزشمندي از «منوچهر احترامي» درج كرده است كه نويسنده در آن به رديابي جلوه هاي فرهنگ مردم در كاريكاتورهاي روزنامه توفيق پرداخته است.
علاوه بر احترامي، ايرج افشار، عمران صلاحي، حميدرضا دالوند، مينو فطوره چي، محمدرفيع ضيايي و… نام هاي بزرگ ديگري در حوزه طنز در اين شماره فرهنگ مردم حضور دارند. طنز در اسرار التوحيد، ظرافت آلفته ها، لطيفه گونه اي از ادب شفاهي، قربانيان مظلوم لطيفه هاي مردم و … تعدادي از مطالب اين ويژه نامه اند. فرهنگ مردم در ۱۸۸ صفحه با قيمت ۱۳۰۰ تومان منتشر شده است.
ياد درگذشتگان در هنر موسيقي
002280.jpg
بالاي فهرست در صفحه اول «هنر موسيقي» شماره ۷۰ نوشته اند: «به شكر عنايت و به شهادت اين بهار، نهمين سال انتشار ماهنامه هنر موسيقي را آغاز كرديم» . البته گفتن هم دارد. در اين روزگار غدار، انتشار نشريه فرهنگي جدي، ۹ ماه هم كاري است كارستان وپيگيري مي خواهد، چه برسد به ۹ سال، اما به هر حال «هنر موسيقي» به صاحب امتيازي و مديرمسئولي مهدي ستايشگر، هنوز سرپاست. خدا را شكر، ۱۲ صفحه گلاسه خوش رنگ و لعاب . اول نشريه هم به آگهي اختصاص دارد، به علاوه سه صفحه از جلد كه نشان مي دهد مسئولان اين ماهنامه تخصصي، جادوي حيات را يافته اند.
هنر موسيقي ۶۴ صفحه است و شايد خلاقانه ترين صفحات آن، سه صفحه آخر نشريه باشد كه به نت هاي دو آهنگ جدايي از علي تجويدي و عروس گل ها، نوشته عباس شاپوري اختصاص دارد.علاوه بر اين، ياد درگذشتگان اخير حوزه موسيقي نيز در اين شماره هنر موسيقي جايگاه ويژه اي دارد. به ويژه مرحوم علي تجويدي كه گزارش تصويري مراسم يادبود او و همين طور عكس هايي از گذشته، در نشريه به خوبي به چشم مي آيند. علاوه بر تجويدي، منوچهر همايون پور، منصور ياحقي، عباس شاپوري، بهزاد رضوي نيا و جواد معروفي، اهالي رفته موسيقي اند كه در اين شماره هنر موسيقي حضور دارند.
بخش هاي ديگر هنر موسيقي به موسيقي پاپ، اپرا، موسيقي مدرن، موسيقي فيلم و مطالب ديگري در حوزه سازهاي مختلف و… پرداخته است.

جدول هاي اعداد
002340.jpg
002343.jpg
002346.jpg
002349.jpg
حل جدول شماره ۷۷
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.

تغيير نام فيلم جديد ييمو
002283.jpg
گروه ادب و هنر: احتمال تغيير نام فيلم جديد ژانگ ييمو بسيار زياد است. علت تغيير نام فيلم به نوع طبع و ذائقه تماشاگران غيرچيني برمي گردد و اين نكته اي است كه توزيع كنندگان فيلم به آن واقفند.
به نوشته سايت كونگ فو سينما، درام تاريخي جديد اين فيلمساز سرشناس چيني با نام «شهر زره طلايي» جلوي دوربين رفت. اما حالا سازندگان فيلم تصميم گرفته اند نام آن را «نفرين زره طلايي» تغيير دهند. آنها عقيده دارند تماشاگران خارجي با اين نام راحت تر كنار مي آيند و تشويق مي شوند كه به تماشاي فيلم بروند.
خود ژانگ ييمو هم عقيده دارد نام جديد فيلم رمز و راز بيشتري در دل خودش دارد و حال و هواي فيلم را بهتر منعكس مي كند. شركت مستقل فيلمسازي «فوكوس فيچرز» كه كار توزيع بين المللي كار تازه ييمو را به عهده دارد، هفته آينده در جشنواره كن نام قطعي فيلم را اعلام مي كند. فيلم ييمو در «بازار فيلم» جشنواره حاضر مي شود تا از حالا خريداران بين المللي خود را پيدا كند.
«شهر زره طلايي» كه ماه قبل در چين جلوي دوربين رفت، گونگ لي را در نقش محافظ دربار دارد كه دلباخته سلطان (با بازي چويون فت) مي شود. وقوع جنگ هاي داخلي اين دو را براي مدتي طولاني از يكديگر دور مي كند.
زماني كه اين دو بعد از سالها يكديگر را ملاقات مي كنند، شرايط تازه اي پديد آمده است. آخرين ساخته سينمايي ييمو «خانه خنجرهاي پران» هم اكنون روي پرده سينماهاي تهران است.

گرما در بازي هاي رايانه اي
002295.jpg
گروه ادب و هنر: فيلم سينمايي «گرما» راه خود را به دنياي بازيهاي ويدئويي باز مي كند. ساخته پرسروصداي مايكل مور كه سال ۱۹۹۵ تماشاگران سينما را شگفت زده كرد، تبديل به يك بازي كامپيوتري مي شود.
به نوشته خبرگزاري رويتر، بازي ويدئويي «گرما» تا اواخر سال آينده ميلادي وارد بازار ويدئويي خواهد شد. شركت سينمايي «رجشي اينترتينمنت» كه تهيه كننده فيلم است، اعلام كرد كه كار توليد بازي ويدئويي «گرما» شروع شده است. اين بازي هم به نوعي دنباله اي بر قصه نسخه سينمايي است و هم يك جور پيش درآمد. اما هنوز مشخص نيست كه اولين بازي ويدئويي «گرما» يك دنباله است يا يك پيش درآمد.
به گفته مسئولين رجنسي اگر ماجراهاي «گرما» يك دنباله بر قصه فيلم باشد، كاراكتر رابرت دنيرو در يك سري فلاش بك حضور خواهد داشت، چرا كه او در نسخه سينمايي فيلم هنگام يك سرقت بزرگ گلوله خورد و مرد!  در فيلم سينمايي دنيرو نقش مقابل آل پاچينو را بازي كرد. كاراكتر پاچينو در فيلم پليسي بود كه به دنبال سارق بزرگ بانكهاي شهر (يعني دنيرو) است.
دنيرو و پاچينو قرار است در بازي ويدئويي «گرما» به جاي كاراكتر هاي كامپيوتري خود صحبت كنند. هر دو بازيگر از اين كه قرار است با اين پروژه همكاري كنند احساس ذوق زدگي مي كنند. پاچينو مي گويد: گويندگي كردن براي يك بازي ويدئويي حكم يك كار تازه و متفاوت را دارد.

شروع معمولي شهر چيني ۳۶ در هند
002292.jpg
گروه ادب و هنر: دلهره سازان موفق هندي با يك درام دلهره آور جديد، انبوه تماشاگران سينما را هدف گرفتند. اما فيلم «شهر چيني ۳۶» با يك افتتاحيه معمولي شروع كرد.
به نوشته سايت هندي رديف، تازه ترين فيلم عباس و مستان ۲ برادر فيلمساز سرشناس سينماي اين كشور آسيايي، نتوانست در ۳ روز اول نمايش لقب يك كار پرفروش را بگيرد. اين در حالي است كه اكثر ساخته هاي قبلي آنها (هم چون «بازيگر» و «همراز» ) جزو كارهاي موفق و پرفروش سالهاي اخير سينما هستند.
شاهد كاپور، كارينا كاپور و آكشي كانا نقش هاي اصلي فيلم را _ كه صدرنشين جدول هفتگي فروش شد- بازي كرده اند. منتقدين سينمايي مي گويند عباس و مستان اين بار قصه خوبي را براي كار انتخاب نكرده اند و «شهر چيني ۳۶» تعليق خوب و جذاب ساخته هاي قبلي آنان را ندارد؛  با اين حال تحليل گران اقتصادي مي گويند كه فروش كلي فيلم به بالاي متوسط خواهد رسيد.
بقيه فيلم هاي جدول هفتگي اينها هستند: ۲- گنگستر (عمران هاشمي)، بالاي متوسط، ۳- ميترس آيشواريا راي)؛ كم فروش، ۴- دارنا ضروري هه (آميتاب باچان )، كم فروش، ۵- پياره موهان (ويويك اوبروي)، پايين متوسط، ۶- هومكو ديوانا كرگيه (آكشي كومار)، پايين متوسط، ۷- شادي سه پهله (آكشي كانا)، پايين متوسط.

برنامه
پرده
چند مي گيري گريه كني (كارگردان:  شاهد احمدلو)- استقلال، آستارا، بهمن، سروش، ايران، بلوار، فلسطين، مركزي، تهران، گلريز، شاهد، كانون، فردوسي
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني) سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري هفت ثمر: نمايشگاه نقاشي ۲۲ تا ۲۷ ارديبهشت/ مطهري، كوه نور، كوچه پنجم، پلاك ۲۵ / تلفن:۸۸۷۳۱۴۰۳
گالري سيحون: نمايشگاه چاپ و نقاشي طرلان رفيعي و ياشار صميمي مفخم/ تا ۲۱ ارديبهشت/ خيابان خالداسلامبولي، كوچه چهارم، شماره۳۰ / تلفن:۸۸۷۱۱۳۰۵
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي شهريار احمدي / ۲۲ تا ۲۸ ارديبهشت/ دروس، خيابان كماسايي، شماره۴۲ / تلفن:۲۲۵۴۱۵۸۹
نگارستان شاهد: نمايشگاه عكاسي و نقاشي بابك كماجي و سيما صفايي / تا ۲۳ ارديبهشت / وليعصر(عج)، چهارراه بزرگمهر، پلاك ۵۱۹/ تلفن:۶۶۹۶۹۶۲۶
نگارخانه شفق: نمايشگاه نقاشي مينا قويدل و نادر ياسمي/ تا۲۶ ارديبهشت / خيابان اسدآبادي، خيابان ،۲۱ پارك شفق/ تلفن:۸۸۵۵۴۰۱۶
تابلو
نمايشگاه نقاشي
نمايشگاه نقاشي هاي مصطفي دشتي روز گذشته در گالري  اثر افتتاح شد اين نمايشگاه به مدت يك هفته ادامه دارد و به طور همزمان براي اولين بار كتاب مجموعه آثار اين هنرمند در محل نمايشگاه عرضه مي شود. كتاب نقاشي هاي مصطفي دشتي در ۸۰ صفحه با صحافي شميز و تمام رنگي منتشر شده و شامل ۵۷ اثر اين هنرمند در فاصله سالهاي ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۴ است.

بازي
King of fighters : Maximum Impact
سيستم :PS2
سبك : مبارزه اي
002328.jpg
King of fighters يكي از عنوان هاي مشهور و پرطرفدار بازي هاي مبارزه اي دو بعدي است. Maximum Impact نسخه سه بعدي شده  اين سري از مبارزات است. در  اين نسخه تمامي افراد معروف سري حضور دارند و بازي، عليرغم سه بعدي شدن هنوز حال و هواي مبارزات كلاسيك دوبعدي را حفظ كرده است.مدل سازي سه بعدي شخصيت ها به خوبي كار شده و سبك كنترل بازي به خوبي، فنون خاص حالت مبارزه دوبعدي را در فضايي سه بعدي قابل اجرا مي كند. طراحي سه بعدي بازي بي نظير است و تمامي كاراكترها با جزئيات خوب و دقيق طراحي شده اند.
سبك بازي، قابل قياس با عنوان هاي مشهور مبارزه اي مثل تيكن يا Dead or Alive نيست بلكه همچنان همان سبك مبارزه اي و دوبعدي با قدرت هاي خارق العاده آنچناني را دنبال مي كند. Maximum Impact گزينه خوبي براي علاقه مندان به مبارزات دوبعدي كلاسيك است.
XIII
سيستم :‎/PS2 PC
سبك : اكشن _ ماجرايي اول شخص
002331.jpg
اين بازي با گرافيك نوآورانه اش بسيار مورد توجه منتقدان و بازيكنان قرار گرفت. در XIII شما به جاي گرافيك معمول بازي هاي ويدئويي و كامپيوتري، در واقع با يك كميك پويا مواجه هستيد. داستان بازي بسيار جذاب و درگيركننده است. فردي نيمه جان به كنار ساحل مي رسد و با كمك شخصي وارد يك كمپ ساحلي مي شود، در حالي كه خاطرات مبهمي  به ذهنش هجوم مي آورند. ناگهان عده اي ناشناس به كمپ حمله ور شده و ماجرا آغاز مي شود.
گرافيك بازي دقيقاً مثل يك كتاب كميك كار شده و در هر لحظه نكته جديدي مي توان در آن پيدا كرد. مراحل، تنوع بسيار خوبي دارند و ماجراها يكي پس از ديگري به وقوع پيوسته و از يكنواختي بازي جلوگيري مي كنند. مراحل، غير از نبردهاي رويارو، شامل مخفي كاري هم مي شوند. XIII يكي از به يادماندني ترين عنوان هاي دنياي بازي هاي كامپيوتري و ويدئويي است.
Man hunt
سيستم :‎/PS2 PC
سبك : اكشن _ ماجرايي سوم شخص
002334.jpg
يكي از خشن ترين بازي هاي تاريخ بازي هاي كامپيوتري، Man hunt است. در  اين بازي شما نقش فردي را داريد كه در دست يك جاني رواني گرفتار شده و بايد از چنگ او و افرادش به هر قيمتي بگريزد. در تمامي  مراحل، شما تحت نظارت كامل  اين فرد رواني هستيد كه حركات شما را فيلمبرداري مي كند.
در طول بازي، شما كنترل اوضاع را از دست  اين فرد خارج كرده و نهايتاً به حساب او خواهيد رسيد. كنترل بازي بسيار عالي است؛ خصوصاً در نسخه PC تركيب ماوس و صفحه كليد كنترلي بسيار عالي و خوب از آب درآمده و در تمام صحنه ها شما تسلط كامل بر اوضاع داريد.
سلاح هاي شما در بازي عبارتند از چوب، خنجر، ساطور يا شيشه شكسته. البته در طول بازي، سلاح هاي گرمي  نظير شات گان يا هفت تير هم گير خواهيد آورد. اصول بازي بر حركت مخفيانه و غافلگيركردن افراد دشمن است. شما به صورت هاي گوناگون مي توانيد دشمن را از پا درآوريد كه بستگي به سرعت عمل شما در غافلگيركردن دشمن دارد.
002337.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

اينترنت
افتتاح پايگاه اينترنتي دوبلورها
ايسنا: رئيس انجمن گويندگان و سرپرستان گفتار فيلم از بازگشايي رسمي پايگاه اطلاع رساني اين انجمن با هدف احيا و اعتلاي دوبله ايران و معرفي صاحبان صدا خبر داد. محمود قنبري گفت: از اين طريق به اطلاع همه دوستداران دوبله ايران مي رسانيم كه در گذشته هاي دور و نزديك چه كرده ايم، حال چه مي كنيم و در آينده چه خواهيم كرد.
قنبري در پايان اضافه كرد: برآنيم تا تك تك اعضاي اين حرفه را از آغازين روز حركت دوبله ، با بيوگرافي كامل و نمونه هايي از صدايشان معرفي كنيم و از كليه علاقه مندان، فرهيختگان، دلسوزان و يارانمان مي خواهيم كه در اين راه ياري مان دهند.
نشاني اين پايگاه اينترنتي www.iran-dubbing.com

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |