شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۳ - May 13, 2006
سران اروپا و آمريكاي لاتين خواستار
وحدت و همكاري بيشتر شدند
002370.jpg
گروه سياسي خارجي: سران اتحاديه اروپا و آمريكاي لاتين و حوزه درياي كارائيب كه چهارمين گردهمايي سه روزه خود را روز پنج شنبه در شهر وين، پايتخت اتريش آغاز كردند خواستار وحدت و همكاري بيشتر بين دو قاره شدند. در نشست وين سران ۲۵ كشور عضو اتحاديه اروپا همراه روماني و بلغارستان از نامزدهاي عضويت در اين اتحاديه با سران ۳۳ كشور آمريكاي لاتين و حوزه درياي كارائيب حضور دارند.
به  گزارش  آسوشيتدپرس  از وين  ولفگانگ  شوسل  صدر اعظم  اتريش و ميزبان  اين  اجلاس  از همتايان  خود خواست  اختلافات  بزرگ  را كنار بگذارند و براي  مشاركت  سياسي  و اقتصادي  نزديكتر تلاش  كنند.
شوسل  گفت  به  طور حتم  ما در همه  زمينه ها ديدگاه  مشترك  نداريم  اما بايد براي  وحدت  و همكاري  بهتر تلاش  كنيم .
خوزه  مانوئل  باروسو رئيس  كميسيون  اروپا نيز از سران  كشورهاي  شركت كننده  در اين  اجلاس  خواست  در زمينه  ايجاد روحيه  مصالحه  و سازش  با يكديگر همكاري  كنند.
وي  افزود: كشورهاي  آمريكاي  لاتين  و حوزه  كارائيب  مي توانند به  عنوان شريكي  معتبر و قابل  اعتماد به  اروپا تكيه  كنند.
كوفي  عنان  دبير كل  سازمان  ملل  متحد كه  در اين  نشست  حضور دارد از شركت  كنندگان  خواست  به  مسئله  بي كاري  جوانان  به  عنوان  راهي  براي مبارزه  با فقر بيشتر بپردازند.
سران  كشورهاي  شركت  كننده  در پيش  نويس  بيانيه  اين  اجلاس  بر همكاري بهتر در زمينه  اصلاح  سازمان  ملل  متحد، مبارزه  با تروريسم، قاچاق مواد مخدر و مبارزه  با فقر تأكيد كردند.
در همين حال وزير امور خارجه اتريش روز پنج شنبه اعلام كرد نشست آتي سران اروپا آمريكاي لاتين در ليما پايتخت پرو برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از وين، اورسولا پلاسنيك وزير امور خارجه اتريش در پايان نشست وزراي خارجه كشورهاي اروپا، آمريكاي لاتين در وين اعلام كرد پنجمين نشست سران كشورهاي اروپايي و آمريكاي لاتين در سال دو هزار و هشت ميلادي بنا به پيشنهاد پرو در ليما برگزار خواهد شد.
در آن زمان اسلووني رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده خواهد داشت.

نگاه
برنده فشار بر حماس كيست؟
مترجم : نيلوفر قديري
سال گذشته جامعه جهاني «جميز ولفونسون» رئيس سابق بانك جهاني را مسئول ايجاد چارچوب اقتصادي فلسطين كرد و اين انتصاب بعد از عقب نشيني اسرائيل از غزه اميدواري هاي زيادي را به وجود آورد. اما هفته گذشته او استعفا داد و با اين كار همه اميدها به ياس تبديل شد. او كه بيشتر بانكدار است تا سياستمدار، حرف زيادي درباره دلايل كناره گيري اش به رسانه ها نزد. اما به خبرنگاري گفت، فشارها و تحريم مالي كنوني آمريكا و اسرائيل عليه دولت حماس در فلسطين نهادهاي دولتي و اجرايي را كه قرار است كشور فلسطين بر پايه آن ايجاد شود نابود مي كند. اين كار ۱۲ سال كار و ميلياردها دلار سرمايه گذاري جامعه جهاني براي ايجاد زيرساخت هاي كشور فلسطين را نابود مي كند. به گفته او، اين كار جامعه فلسطين را بيشتر در فقر فرو مي برد.
دولت جديد اسرائيل كه به تازگي كار خود را شروع كرده تصريح كرده است كه قصد دارد مرزهاي ميان اسرائيل و فلسطين را بار ديگر با شرايط خودش تعيين كند و قصد ندارد با دولت فلسطين به رهبري حماس مذاكره كند. اما رئيس سابق بانك جهاني هشدار مي دهد، شرايط كنوني به ايجاد يك كشور مستقل فلسطين منجر نخواهد شد.
او دليلي براي استعفا از سمت خود به عنوان مسئول ايجاد پايه هاي اقتصادي كشور فلسطين ارائه نكرد اما وقتي اتحاديه اروپا و آمريكا هرگونه تعامل مالي با دولت حماس را ممنوع مي كنند، ديگر وولفن سان كاري براي انجام دادن ندارد.
مطبوعات اسرائيل نوشته اند، تصميم وولفن سان در واكنش به اقدام آمريكا در مسدود كردن برنامه انگليس، اتحاديه اروپا و اتحاديه عرب براي پرداخت حقوق كارمندان دولت خودگردان فلسطين به صورت مستقيم به حساب هاي بانكي شان صورت گرفته است. در پي فشارهاي مالي آمريكا و اروپا به حماس، اتحاديه عرب به همراه انگليس و اتحاديه اروپا برنامه اي تدوين كردند كه به موجب آن حقوق كارمندان تشكيلات خودگردان به طور مستقيم به حساب هاي بانكي شان واريز شود. اما آمريكا با فشار اسرائيل حتي اين برنامه را هم مسدود كرد. مقامات وزارت دارايي آمريكا هشدار دادند كه هرگونه نقل و انتقال بانكي با تحريم واشنگتن روبه رو مي شود. چنين هشداري برنامه دولت هاي خاورميانه اي همچون ايران، قطر و عربستان را براي دادن دهها ميليون دلار كمك و پرداخت حقوق فلسطينيان را با مشكل روبه رو مي كند.آمريكا با اين كار در واقع جلوي پرداخت حقوق كساني كه خدمات آموزشي، درماني و ديگر خدمات اوليه را در كرانه باختري و غزه ارائه مي كنند را مي گيرد و نشان مي دهد به دنبال سرنگوني دولت فلسطين است؛ مگر اينكه حماس شرايط اعلام شده را بپذيرد. اگرچه حماس اكنون آتش بس يكجانبه را رعايت مي كند اما بعيد است كه زير بار تقاضاهاي آمريكا و اسرائيل برود.
اكنون اين پرسش وجود دارد كه حتي اگر تحريم ها و فشارهاي مالي آمريكا و اروپا به حماس نتيجه دهد، چه نتيجه اي به دست خواهد آمد؟ با ادامه اين فشارها طي دو سال سه چهارم جمعيت فلسطين در فقر فرو مي روند. اما واشنگتن به دنبال نتيجه اي سريعتر است. بعضي مقامات اسرائيلي و آمريكايي اميدوارند با فشار بر مردم فلسطين و فروپاشاندن دولت، طي چند ماه محمود عباس بتواند دولت را منحل كند و انتخابات جديد برگزار نمايد. عباس اخيراً به همه يادآوري كرد كه اختيار چنين كاري را دارد.
اما مشكل اينجاست كه عباس و حزب او فتح در انتخاباتي كه در چنين شرايطي برگزار شود نتايجي به مراتب ضعيف تر از انتخابات گذشته به دست مي آورد.
اگر حماس بار ديگر در يك انتخابات ديگر پيروز شود ديگر قدرتي نمي تواند او را جابه جا كند. راه ديگر بازگرداندن عباس و سپردن كنترل همه رده هاي حكومتي به او بدون برگزاري انتخابات است.
اما اين كار فقط مسخره كردن ادعاها و تعهدات قبلي بوش به دموكراسي است. فلسطيني ها در انتخابات اخير به خاطر ساختار فاسد و ناكامي هاي فتح به اين حزب رأي ندادند. در ماههاي اخير اعتبار فتح بيش از گذشته تخريب شده است. به نظر نمي رسد كه فتح در آينده نزديك از طريق انتخابات به قدرت باز گردد. اگر تصميم احزاب اسلامگرايي مانند فتح براي ورود به عرصه دموكراتيك سياست از سوي غرب ناكام گذاشته شود، برنده اصلي فتح نخواهد بود بلكه القاعده از اين جريان بيشترين سود را مي برد.
القاعده مدت هاست به حماس مي گويد كه ورود به عرصه سياست فايده اي ندارد. آمريكا با كارهايش اين گفته را ثابت مي كند؟
هفته نامه تايم

افشاي رسوايي جديد بوش
ضبط ميليونها مكالمه تلفني شهروندان آمريكايي
002373.jpg
نيويورك _ ايرنا: افشاي ضبط بيش از ۳۰۰ميليون مكالمه تلفني توسط دستگاه جاسوسي دولت جورج بوش، باعث فرياد اعتراض كنگره آمريكا شد.
نمايندگان كنگره آمريكا روز پنجشنبه از دولت بوش خواستند تا نسبت به ضبط اطلاعات مربوط به بيش از ۳۰۰ ميليون مكالمه تلفني پاسخ دهد.
دولت بوش با يك برنامه جاسوسي عليه مردم آمريكا بانك اطلاعاتي از مكالمات مردم آمريكا را بدون اجازه دادگاه از شركتهاي تلفني آمريكا گرفته است.
يواس اي تودي پرشمارگان ترين روزنامه آمريكا اين موضوع را فاش و به دنبال آن در كنگره آمريكا جنجال آفريد، جنجالي كه اين بار شايد بوش نتواند از آن خلاصي يابد.
جمهوريخواهان با افشاي اين رسوايي تازه، همان اندك اميد خود را براي پيروزي در انتخابات آبان ماه كنگره از دست دادند.
گزارش يواس اي تودي همچنين شانس ژنرال مايكل هيدن رئيس جديد سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) را براي كسب راي اعتماد از كنگره به حداقل رساند.
هيدن به عنوان رئيس سازمان امنيت ملي آمريكا مسئوليت اين گونه عمليات و شنود مكالمات تلفني مردم آمريكا را بدون اجازه دادگاه بر عهده داشته است.
بوش كه روز پنجشنبه به شدت دچار نگراني شده بود با پيامي به مردم آمريكا سعي كرد تا اعمال دولت خود را توجيه كند.وي در اين پيام به مردم گفت: دولت مكالمات داخلي مردم آمريكا را بدون اجازه دادگاه شنود نمي كند. اين اولين باري نيست كه بوش به مردم خود دروغ مي گويد.وي ادامه داد: ما در زندگي شخصي ميليونها مردم بي گناه آمريكا مداخله نمي كنيم.
يكي از سناتورهاي دمكرات آمريكا گفت كه از اين خبر شوكه شده است.
پاتريك ليهي از اعضاي ارشد كميته قضايي سنا ادامه داد: دولت مربوط به يك حزب نيست.
اين دولت آمريكا است، آنهايي كه اداره كشور را در دست دارند بايد به مردم آمريكا جوابگو باشند. سناتور آرلن اسپكتر از جمهوري خواهان و رئيس كميته قضايي سنا گفت كه او از شركتهاي مخابراتي دعوت مي كند تا در برابر هيات مسئول رسيدگي به اين مساله توضيح دهند.
وي ادامه داد كه در حال حاضر اطلاعات دقيق در اين مورد ندارند ولي اين روش برخورد خوبي با مكمل چهارم قانون اساسي آمريكا نيست.
شركتهاي بزرگ تلفن در آمريكا اعلام كردند كه قصد آنها اين بوده كه از حقوق شخصي افراد حمايت كنند ولي از طرفي دولت آنها را تحت فشار قانون گذاشته تا اين اطلاعات را در اختيار دولت بوش قرار دهند.
سناتور وين الارد گفت كه سازمان  امنيت ملي از اين بانك اطلاعاتي استفاده كرده تا فعاليتهاي تروريستي را مشخص كند.وي گفت كه كاخ سفيد به او گفته كه اطلاعات خصوصي افراد در اختيار دولت قرار نگرفته است.
ادوارد ماركي نماينده مجلس كه دمكرات است گفت نام سازمان امنيت ملي را بايد سازمان جاسوسي ملي قرار دهيم.

بودجه نظامي آمريكا براي سال ۲۰۰۷ تصويب شد
مهر: مجلس نمايندگان آمريكا با اكثريت آراء لايحه بودجه ۹/۵۱۲ ميليارد دلاري دفاعي اين كشور براي سال ۲۰۰۷ را كه ۵۰ ميليارد دلار آن به عمليات نظامي در عراق و افغانستان اختصاص دارد، تصويب كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در جلسه مجلس نمايندگان آمريكا، ۳۹۶ نماينده به لايحه بودجه ۹/۵۱۲ ميليارد دلاري وزارت دفاع (پنتاگون ) در سال ۲۰۰۷ رأي مثبت و تنها ۳۱ تن به آن رأي منفي دادند. از اين ميزان، ۵۰ ميليارد دلار براي عمليات نظامي اين كشور در عراق و افغانستان در نظر گرفته شده است. مجلس سنا بايد لايحه بودجه دفاعي را بررسي كند.

خالد مشعل: فتح و حماس بايد عليه اسرائيل متحد شوند
002379.jpg
ايسنا: خالد مشعل گفت: دو گروه فلسطيني فتح و حماس بايد به جاي مبارزه با هم، در مبارزه عليه اسرائيل متحد شوند.
به گزارش روزنامه  هاآرتص، رهبر سياسي حماس، در سخنراني در پايان كنفرانس دو روزه اي در دوحه (قطر) اظهار داشت: حماس در مسير آزادي فلسطين، عدم به رسميت شناختن اسرائيل و قبول راه جهاد و مقاومت، به فتح نزديك است.
مشعل با اشاره به درگيري هاي اخير ميان اين دو جنبش و كشته شدن سه تن از اعضاي دو طرف گفت: من از شما مي خواهم با نام خدا خونتان را حفظ و سلاح هايتان را به سينه دشمن نشانه رويد. ما برادريم. ما از لحاظ سياسي اختلاف داريم، اما دشمن نيستيم.
شركت كنندگان در اين كنفرانس با فرياد الله اكبر به مشعل پاسخ دادند.
مشعل هم چنين از فلسطينيان خواست تا در مواجهه با فشارهاي بين المللي به دولت حماس، صبور باشد.
مشعل گفت: مردم فلسطين مطمئن باشند كه كشورهاي عربي پشت آنها هستند. امروز كشورهاي عربي براي شما پول تهيه كردند، فردا به شما سلاح و نيرو مي دهند.
اين كنفرانس كه در آن روشنفكران اسلامي براي مباحثه درخصوص مساله فلسطين گردهم  آمده بودند، در بيانيه پاياني اش از تمام مسلمانان در هر جاي جهان خواست تا از برادرانشان در فلسطين به هر طريقي كه ممكن است، حمايت كنند.

حزب فضيلت در دولت عراق شركت نمي كند
002376.jpg
گروه سياسي خارجي: حزب فضيلت اسلامي به عنوان يكي از هفت حزب تشكيل دهنده ائتلاف يكپارچه شيعيان عراق رسماً از مشاركت در تشكيل دولت جديد عراق انصراف داد.
صباح ساعدي سخنگوي اين حزب گفت: ترجيح منافع شخصي و حزبي به جاي منافع ملي در ميان بعضي از احزاب ائتلاف و فراموش شدن مشكلات امنيتي و معيشتي مردم از عوامل اصلي خروج حزب فضيلت از روند سياسي و تشكيل دولت عراق است.
اما در همين حال گفته مي شود پس از آن كه مشخص شد وزير نفت عراق از اعضاي اين حزب نخواهد بود، حزب مذكور تصميم به خروج از مشاركت گرفت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه منابع پارلماني عراق اعلام كردند دليل عمده تأخير فعلي در معرفي اعضاي كابينه عراق مربوط به عدم توافق بر روي وزير نفت است.
تاكنون براي احراز اين پست سه نامزد جدي وجود دارد كه عبارتند از: حسين شهرستاني نماينده شيعه مستقل، ثامر الغضبان وزير سابق نفت و هاشم الهاشمي وزير كنوني نفت عراق.
در همين حال پس از آن كه مالكي موفق نشد كابينه خود را در جلسه چهارشنبه پارلمان معرفي كند،گفته شد كه وي اين اقدام را در روز دوشنبه آينده انجام خواهد داد. اما ديروز علي العضاض يك عضو مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق گفت وضعيت تمامي وزارتخانه ها تا روز شنبه (امروز) مشخص مي شود. وي بدون اين كه از نامزد مالكي براي پست هاي وزارت دفاع و كشور نام ببرد گفت نامزدهاي اين دو وزارتخانه كاملاً قطعي شده اند.
وي همچنين اظهار داشت وزارت دفاع نيز به حسين شهرستاني سپرده خواهد شد.
رويداد هاي ديگر
*ارتش آمريكا اعلام كرد چهار تفنگدار اين كشور كه با يك تانك از روي پلي در استان الانبار مي گذشتند بر اثر سقوط تانك به رودخانه غرق شدند. يك روز پيش از آن نيز انفجار بمب در مسير كاروان نيروهاي آمريكايي در جنوب بغداد منجر به قتل ۳ نظامي اين كشور شد.
ديروز همچنين دو نيروي امنيتي عراق در حمله مردان مسلح به پست بازرسي ارتش در كوي العدل كشته شدند.
در تكريت نيز حمله يك فرد مسلح منجر به قتل چهار سرباز عراقي شد.
* وزارت دادگستري عراق اعلام كرد به زودي ۲ هزار زنداني عراقي از زندانهاي نيروهاي اشغالگر در عراق آزاد مي شوند.
* شيخ عبدالمهدي كربلايي نماينده آيت الله سيستاني ديروز در نماز جمعه كربلا از نوري مالكي نخست وزير عراق خواست تا در انتخاب وزيران خود به گونه اي عمل كند كه مشكل امنيتي در اين كشور حل شود.
*جلال طالباني رئيس جمهور عراق گفت: كشف ۱۰۹۱ جسد فقط در عراق آن هم يك ماه آوريل (فروردين - ارديبهشت) بسيار شرم آور است.

وزير دفاع روسيه:
روسيه بيشتر از زمان جنگ سرد در معرض تهديد است
مسكو _ ايرنا: معاون  نخست  وزير و وزير دفاع  روسيه  گفت : روسيه  بيشتر از دوران  جنگ  سرد و زمان  حكومت  شوروي ، مورد تهديد قرار دارد.
سرگئي  ايوانف  ديروز در جمع  خبرنگاران  خطر تروريسم  بين المللي  و دسترسي  آن به  سلاح  كشتار جمعي  را مهمترين  تهديد عليه  روسيه  خواند.
وي  گفت : تروريست ها تلاش هاي  فراواني  براي  دستيابي  به  سلاح  كشتار جمعي مي كنند.
ايگور ايوانف  دبير شوراي  امنيت  روسيه  هم  ديروز با اشاره  به  شرايط جديد بين المللي  خواستار تغييراتي  در دكترين  نظامي  و نظريه  سياست  خارجي  كشورش  شد.وي  با استناد به  پيام  سالانه  پوتين  به  مجمع  قانونگذاري  فدرال  گفت : وضعيت  جهان  در حال  تغيير است  كه  اصلاحات  در دكترين  نظامي  روسيه  را طلب  مي كند.
نهادهاي  امنيتي  روسيه ، اعلام  كرده اند در سه  ماه  اخير در اين  كشور ۸۶ تروريست  شناسايي  شده  كه  ۷۴ نفر آنها دستگير و بقيه  كشته  شده اند.
در همين حال وزير امور خارجه  اسبق  روسيه  سياستهاي  آمريكا در عراق  و افغانستان  را اشتباه  و كوته  بينانه  خواند.
يوگني  پريماكف  رئيس  اتاق  بازرگاني  و صنايع  روسيه  روز جمعه  به  شبكه دوم  تلويزيون  دولتي  روسيه  گفت : سياست  آمريكا در عراق  با شكست  كامل  مواجه شده  است .

نوام چامسكي: برضرورت حفظ سلاح حزب الله تأكيد كرد
ايسنا: به گزارش پايگاه اينترنتي ايلاف، نوام چامسكي، از انديشمندان آمريكايي كه از برجسته ترين منتقدان سياست آمريكا است، بعد از ديداري دوساعته با سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان در جمع خبرنگاران گفت: سلاح حزب الله بايد به علت رويارويي با اقدامات خصمانه و تجاوزات احتمالي دشمن، در دست حزب الله لبنان باقي بماند.وي افزود: به منظور حفظ حل و فصل سياسي در منطقه و كاهش و ريشه كني خطرات و خشونت ها بايد اين سلاح حفظ شود چون ارتش لبنان قادر نيست به تنهايي در برابر تجاوزات دشمن بايستد.
چامسكي در ادامه آمريكا را به تلاش براي جلوگيري از حل ديپلماتيك درگيري هاي اعراب و اسرائيل و مسأله آوارگان فلسطيني متهم كرد.

انفجار لوله نفتي در لاگوس بيش
از ۱۵۰ نفر كشته بر جاي نهاد
ايرنا: تلويزيون لاگوس اعلام كرد: بيش از ۱۵۰نفر در انفجار روز يك خط لوله نفتي در لاگوس كشته شدند.به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاگوس، اين شبكه تلويزيوني بدون آنكه تصاويري از اين فاجعه نشان دهد، اعلام كرد: بيش از۱۵۰نفر در انفجار يك خط لوله نفتي در روستاي ايلادو، نزديك تاكوا بي در لاگوس كشته شدند.بر پايه اين گزارش، دود غليظي از مركز لاگوس، در حوالي بندر آپاپا، كه محل تجمع تاسيسات نفتي است، قابل مشاهده بود.
انفجارهاي متعدد خطوط نفتي در نيجريه اتفاق مي افتد و عامل آن نيز قاچاقچياني هستند كه به قصد سرقت مواد سوختي به حملات خرابكارانه در تاسيسات دست مي زنند.

ونزوئلا: آمريكا خود بزرگترين ناقض حقوق بشر است
فارس: معاون رئيس جمهوري ونزوئلا در واكنش به اظهارات آمريكا درباره عدم انتخاب اين كشور به عضويت كميسيون حقوق بشر، تأكيد كرد آمريكا در مقام اخلاقي نيست كه بتواند درباره سابقه حقوق بشر اين كشور قضاوت كند چرا كه خود بزرگترين ناقض حقوق بشر است.به گزارش آسوشيتدپرس از كاراكاس، «خوسه ويسنته رانخل» با اشاره به اظهارات «شون مك كورمك» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا كه در بيانيه اي از انتخاب نشدن ايران و ونزوئلا به عضويت شوراي تازه تاسيس حقوق بشر سازمان ملل ابراز خرسندي كرده بود، تاكيد كرد: «مك كورمك نبايد از اين امر سخن به ميان بياورد كه دولت هوگو چاوز از سابقه حقوق بشر مناسبي برخوردار نيست.»رانخل تصريح كرد: «دولت آمريكا از وجهه اخلاقي لازم براي هر گونه قضاوت درباره سوابق ونزوئلا برخوردار نيست.»

جاسوسي سازمان  اطلاعات  آلمان  از خبرنگاران
برلين- ايرنا: روزنامه  زوددويچه  سايتونگ  ديروز با استناد به  يك  گزارش  محرمانه  نوشت : سازمان  اطلاعات  فدرال  (ب .ان .د.)، در سطحي  به  مراتب  بيشتر از آنچه تاكنون  مشخص  بوده  است ، از خبرنگاران  جاسوسي  كرده  و آنها را به  روش غيرقانوني  در كار و زندگي  خصوصي  تحت  نظر و مراقبت  داشته  است .
اين  گزارش  محرمانه  از سوي  گرهارد شفر قاضي  سابق  ديوان  قضايي  فدرال به  كميته  كنترل  پارلماني  (پ .كا.گ .) مجلس  آلمان  ارايه  شده  است .
تحقيقات  شفر ثابت  مي كنند كه  سازمان  اطلاعات  فدرال  نه  تنها خبرنگاران  را به  طور فردي  تحت  نظر و مراقبت  داشته  بلكه  اين  سازمان  با استفاده  از خبرنگاران  به  دنبال  كسب  اطلاعات  از موضوعات  مورد علاقه  همكاران  آنها بوده است .
سازمان  اطلاعات  فدرال  به  ويژه  به  دنبال  كسب  اطلاعات  از فعاليت هاي  سردبيرهاي  مجله  اشپيگل  بوده  است .

رهبر محافظه كاران انگليس: بلر بايد برود
ايسنا: توني بلر در مقابل با درخواست جدي رهبر حزب محافظه كاران در پارلمان از وي مبني بر اينكه «كنار برود» و «خيلي سريع هم برود» سعي كرد موضوع صحبت را نسبت به سرنوشت سياسي اش تغيير دهد. به گزارش آسوشيتدپرس، ديويد كامرون، رهبر محافظه كاران كه حزبش با پيروزي چشمگير در انتخابات محلي قدرت تازه  اي يافته، توني  بلر، نخست وزير انگليس را در پارلمان به شدت تحت فشار قرار داد و گفت: نخست وزير حتي نمي خواهد اين موضوع را اعتراف كند كه حمايت هاي مردمي از حزبش را از دست داده است.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |