شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۳ - May 13, 2006
بازديد رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه كتاب
002397.jpg
گروه سياسي: رهبر معظم انقلاب اسلامي روز پنجشنبه از نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران بازديد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين بازديد سه ساعته از غرفه هاي مختلف نمايشگاه كتاب ديدن كردند و با ناشران مختلف گفتگو نمودند.
ايشان ضمن گفتگو با صاحبان غرفه ها در جريان جديدترين عناوين انتشار يافته كتاب ها و موضوعات آن ها، در جريان ميزان استقبال مراجعان از كتاب هاي عرضه شده قرار گرفتند. حسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز ايشان را همراهي مي كردند. نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه از روز سيزدهم ارديبهشت آغاز به كار كرد امروز شنبه به كار خود پايان مي دهد. امسال نيز مانند سالهاي گذشته استقبال زيادي از نمايشگاه كتاب تهران شد.

از سوي وزارت بهداشت ارائه مي شود
آموزش پيشگيري از ايدز در تمام استانهاي كشور
002367.jpg
گروه اجتماعي: تمام استان هاي كشور تحت آموزش پيشگيري از ايدز قرار مي گيرند رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اينكه گروه هدف بيماري ايدز جوانان هستند بايد اين آموزشها رابراي جوانان قابل دسترس كنيم» .
براساس آخرين آمار منتشر شده رسمي تعداد مبتلايان به ايدز در كشور ۱۳ هزار و ۴۰ نفر است اما آمارهاي غيررسمي خبر از ۶۰ هزار مبتلا به ايدز مي دهد.
در اين ميان رابطه معنادار ميان ايدز و معتادان تزريقي سبب شد تا آمار رسمي، ۳ ميليون و ۷۰۰ هزار نفري معتادان كشور تهديدي جدي براي شيوع ايدز بين جوانان قلمداد شود. گويا در اين باره گفت: «حداكثر سن اين مصرف كنندگان ۲۰ تا ۴۰ سال بود و ۲ تا ۴ درصد را خانمها تشكيل داده اند كه ضمن تزريق مواد مخدر رفتارهاي پرخطر نيز داشته اند.»
از سوي ديگر روند تغيير الگوي ابتلا به ايدز از مواد مخدر به روابط جنسي غير ايمن نيز سبب شده است آموزش جوانان در زمينه پيشگيري از ايدز جدي تر دنبال شود.
در حالي كه رشد معتادان تزريقي كشور ۳ برابر رشد جمعيت است و ۹۴ درصد موارد ابتلا به ايدز را مردان تشكيل مي دهند دكتر گويا ارائه آموزش پيشگيري از ايدز را تنها راه حل مطمئن براي جلوگيري از افزايش اين بيماري در كشور دانست.
وي تأكيد كرد: «اين آموزش ها در مناطق خطرخيز كه كانال رفت و آمد به خارج از كشور هستند جدي تر و دقيق تر ارائه شود».
به گفته وي در تمام استانها مراكزي تأسيس شده است كه به افراد مراجعه كننده، آموزش پيشگيري از بيماري ايدز را ارائه مي دهند.
گفتني است كه دكتر گويا ۲۰ روز قبل خبر از ارائه گزارش كامل «برنامه مبارزه با ايدز در كشور» به هيأت دولت داده بود.
وي گفته بود در اين گزارش همه ابعاد و زواياي برنامه مبارزه با ايدز در وزارتخانه و سازمانهاي مختلف تبيين و براساس آن بودجه درخواست مي شود.

تهران ۱۰ هزار امدادگر آماده عمليات دارد
ايرنا: معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر تهران گفت: ۱۰هزار امدادگر زن و مرد آماده عمليات در اين استان فعاليت دارند.
فروزش فيضي ديروز در حاشيه راهپيمايي امدادگران به مناسبت گراميداشت هفته هلال احمر به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: تمام آموزشهاي مورد نياز تكميلي از طريق كلاسهاي مختلف به اين امدادگران ارايه شده است. وي افزود: جمعيت هلال احمر استان تهران آمادگي دارد پاسخگوي هر ميزان تقاضا براي ارايه آموزشهاي امداد و نجات به شهروندان باشد. او گفت: آموزشهايي كه در هلال احمر به امدادگران ارايه مي شود در سطح بين المللي است. وي افزود: بخش عمده اي از امدادگران جوانان هستند كه اين نشانگر علاقه و توجه آنان و خانواده ها به موضوع امداد است. او اطلاع رساني هرچه بيشتر در راستاي ايجاد آشنايي خانواده ها با هلال احمر و آموزش مرتبط با امداد را ضروري دانست و گفت: هرچه آگاهي عمومي جامعه نسبت به اين موضوع بيشتر شود وضعيت امداد و نجات نيز بهبود مي يابد. وي در خصوص برنامه هاي هفته گراميداشت هلال احمر نيز گفت: برگزاري آيينهاي اين هفته فرصت خوبي است تا ضمن معرفي دستاوردهاي هلال احمر زمينه آشنايي بيشتر خانواده ها با مقوله امداد و نجات را فراهم آوريم.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش
آيين نامه انضباطي مدارس در حال بررسي
و تدوين مجدد است
فارس: دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه آيين نامه اجرايي مدارس در حال تغيير است، گفت: آيين نامه انضباطي مدارس نيز در حال بررسي و تدوين مجدد است.
بهرام محمديان افزود: آيين نامه انضباطي جديد مدارس گامي به جلو در جهت تربيتي  شدن هر چه بيشتر است. وي اضافه كرد: هم اكنون در آيين نامه انضباطي مدارس موضوعي به نام تنبيه بدني وجود ندارد و آموزش و پرورش نيز در اين جهت گام بر نمي دارد.
محمديان اظهار داشت: در آيين نامه انضباطي مدارس به موضوع تنبيه اشاره شده است اما اين تنبيه به معني زدن نيست بلكه آگاه كردن دانش آموزان است كه در بررسي آيين نامه انضباطي مدارس روي اين موارد تحقيق و پژوهش مي شود. وي ادامه داد: بايد از لحاظ روانشناختي و تربيتي بررسي شود كه آيا اخراج دانش آموز حتي به مدت يك روز، تنبه و آگاهي را براي دانش آموز ايجاد مي كند يا خير و تمام موارد مطرح شده در آيين نامه بر اساس پژوهش و تحقيق صورت گيرد.

اعتراض دكه داران مطبوعاتي اراك
به نحوه واگذاري كيوسك ها
ايرنا: حدود ۳۰ نفر از كيوسكداران  مطبوعاتي  اراك  ظهر جمعه  با اجتماع  در مقابل صحن  امامزاده  آمنه  خاتون  اين  شهر، نسبت  به  نحوه  واگذاري  كيوسك ها اعتراض كردند.
اين  عده  مدعي  شدند واگذاري  كيوسك هاي  مطبوعاتي  به  تعدادي  معدودي  از افراد صورت  مي گيرد و شاغلان  اين  صنف  تحت  فشار هستند. آنها با اعلام  نارضايتي  از وضعيت  موجود شغلي  خود، خواستار رسيدگي  سريع مسئولان  استان  مركزي  به  اين  مشكل  و تجديد نظر در واگذاري  اين  كيوسك ها شدند.
يكي از معترضان كه خواست نامش فاش نشود، گفت: طبق  چه  قانوني  بايد ۳۲ كيوسك  مطبوعاتي  در اختيار تنها دو نفر در اراك  باشد و آنان  براي  تمامي  افراد و عرضه كنندگان  نشريات  و مطبوعات  تصميم گيري  كنند. شهردار سابق  اراك  در اين باره  گفت : واگذاري  كيوسك هاي  مطبوعاتي  به فعالان  مطبوعاتي  براساس  مجوز شوراي  اسلامي  اين  شهر بوده  است  و طبق  اين  قرارداد در اين  كيوسك ها مي بايست  تنها روزنامه ، مجلات  و محصولات  فرهنگي  ارائه  شود.
رييس  شوراي  اسلامي  شهر اراك  در خصوص  اين  معضل  گفت : طبق  مصوبه  سال  گذشته  شوراي  شهر كه  به  شهرداري  اراك  ارسال  شده  است  شهردار اراك  موظف  شده  در كوتاهترين  زمان  نسبت  به ساماندهي  وضعيت  موجود كيوسك هاي  مطبوعاتي  وارد عمل  مي شد.
«علي  جعفر محصولي» افزود: درصورت  تعلل  بيشتر در اجراي  اين  مصوبه  از سوي شهردار اراك  ، اعضاي  شوراي  شهر با وي  برخورد مي كنند.
شهردار اراك  نيز در پاسخ  به  انتقادها در اين  خصوص  گفت : در راستاي  اجراي مصوبه  شوراي شهر اراك  مكاتباتي  با مراجع  قضايي ، انتظامي  و صاحبان  كيوسك هاي  عرضه  مطبوعاتي  صورت  گرفته  است . «سيداحمد لطفي» افزود: به رغم  اهتمام  شهرداري  براي  ساماندهي  وضعيت  توزيع كنندگان  و كيوسك داران  تاكنون  پاسخي  از سوي  هيچ يك  از مراجع  مذكور دريافت نشده  است .

سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات به كار خود پايان داد
نمايشگاه مطبوعات بين المللي مي شود
گروه اجتماعي: سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات ديروز درحالي به كار خود پايان داد كه بسياري از اهالي مطبوعات در پشت در سالن اجتماعات نمايشگاه بين المللي (محل برگزاري مراسم اختتاميه) ماندند.
در اين مراسم با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير ارشاد خبر بين المللي شدن و جدا شدن نمايشگاه مطبوعات از كتاب مطرح شد. در مراسم اختتاميه وزير ارشاد از شلوغي سالن عذرخواهي كرد و گفت: از سال آينده نمايشگاه به صورت بين المللي برگزار مي شود و حداقل نشريات كشورهاي مسلمان در نمايشگاه حاضر خواهند بود. مختارپور معاون مطبوعاتي وزير ارشاد نيز با اشاره به حضور چهارصد نشريه و خبرگزاري در اين دوره گفت: سال آينده نمايشگاه مطبوعات و كتاب به صورت جداگانه برگزار مي شود.در مراسم اختتاميه داودي معاون اول رئيس جمهور از مطبوعات خواست كه سياست هاي دولت را نقد كنند و افزود: «ما هرگز اجازه نمي دهيم با دلارهايي كه آمريكايي ها آن را اعلام كرده اند به كمك قلم زهرآگين روشنفكران وابسته مفاهيم ديني و اخلاقي ما را وارونه كنند.»
در پايان اين مراسم غرفه ها و نشريات برتر سيزدهمين نمايشگاه معرفي شدند. كميته انتخاب با توجه به ميزان پوشش اخبار نمايشگاه، غرفه آرايي، پاسخگويي به مراجعان، حضور مديران مسئول و مسئولان تحريريه، برنامه هاي جانبي، ارائه روش هاي خلاق براي جذب بازديدكنندگان، همكاري با ستاد برگزاري نمايشگاه، نظم و انضباط از نظر حضور به  موقع، ميزان حضور و استقبال بازديدكنندگان از غرفه و نتايج حاصل از نظرسنجي غرفه ها و مطبوعات برتر را انتخاب كردند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* در بازي زندگي گاهي براي «حفظ وضعيت» به «حذف واقعيت» رضايت مي دهيم.
* «رقابت» در زندگي بايد براساس «لياقت» باشد.
* چرا در زندگي خويش را «جايز الخطا» و «مجاز به مجازات» ديگران مي دانيم!
* «باورهاي» تجربه شده را دوباره تجربه نكنيم در خود «بارور» كنيم.

جانشين ناجا خبر داد:
تشكيل بانك اطلاعات بدحجابي
ايسنا: جانشين فرماندهي انتظامي كشور، با اشاره به تشكيل بانك اطلاعاتي درخصوص بدحجابي، گفت: در صورت تكرار بدحجابي، فرد خاطي به مراجع قضائي معرفي خواهد شد.
سردار حسن ذوالفقاري، در حاشيه  آئين توديع و معارفه فرمانده  انتظامي استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح ارتقاء انضباط اجتماعي، برخورد با پديده  بدحجابي را يكي از موارد طراحي شده در اين طرح عنوان كرد و اظهار داشت: اين طرح، رويكردي آموزشي و آگاه سازي براي كليه  اقشار جامعه دارد كه در همين راستا با پخش فيلم هاي مستند براي اولياء، دانشجويان و دانش آموزان و برگزاري جلسات توجيهي براي جوانان و والدين آنها، نسبت به از بين بردن بدحجابي در جامعه تلاش مي كنيم. سردار ذوالفقاري تأكيد كرد: نگاه نيروي انتظامي به مقوله  ارتقاي انضباط اجتماعي، آموزش، تذكر چهره به چهره و آگاه سازي و مصون سازي افراد جامعه و اقدامات غيرمستقيم است. وي نقش نهادهاي غيردولتي، صدا و سيما و رسانه ها و مطبوعات را در اين زمينه بسيار مهم ارزيابي و تصريح كرد: يكي از اقدامات مهمي كه در ارتباط با اطلاع رساني صورت خواهد گرفت، برگزاري جلسات كارشناسي در برنامه هاي مختلف صدا و سيماست.
جانشين فرماندهي انتظامي كشور با بيان اينكه، بايد توجه داشته باشيم كه مكان هاي عمومي و تفريحي حريم خصوصي افراد نيست، يادآور شد: با توجه به اين مسئله در طرح ارتقاي انضباط اجتماعي، اماكن عمومي، تالارهاي پذيرائي و باغ هائي كه برخي مراسم در آنجا صورت مي گيرد نيز مد نظر قرار خواهد گرفت. وي از اجراي طرح مذكور تا پايان سال جاري در سراسر كشور خبر داد و گفت: ضمن توجيه فرماندهان انتظامي استان ها، اين طرح را در مناطق نيز اجرا خواهيم كرد.

در هشتمين مجمع عمومي حزب اعلام شد:
مواضع جديد حزب مؤتلفه
گروه سياسي: «اگر مي خواهيم در صحنه سياسي حضور داشته و تأثيرگذار باشيم بايد آراي مردم را كسب كنيم، حزب مؤتلفه اسلامي در همين راستا اقدام به تأسيس معاونت طرفداران و تشكيلات كرده و در اجراي طرح پوسته شكني، قصد دارد با همه نيروها اعم از ديندار و بي دين و حتي مخالفان نظام كار كند. حزب مؤتلفه اسلامي مخالفان نظام را شهروند دانسته و نمي تواند از توجه به آنها غفلت كند.»
اين مهم ترين فراز گزارش محمدنبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي بود كه در هشتمين اجلاس مجمع عمومي حزب كه روز پنجشنبه گذشته تشكيل شد ارائه كرد. به گزارش همشهري در هشتمين اجلاس مجمع عمومي حزب مؤتلفه از دبيران كل احزاب اصول گرا و اصلاح طلب، سفيران كشورهاي اسلامي و شخصيت هاي فكري و سياسي جهت شركت در جلسه افتتاحيه دعوت شده بود كه دبيران كل احزاب شاخص اصلاح طلب (حزب كارگزاران، مشاركت، اعتماد ملي، مجمع روحانيون مبارز) در آن غايب بودند و تنها نمايندگان تقريبا ناشناخته اي از آنها در اين جلسه حضور يافتند كه در ميان اعضا و مدعوين جلسه نشستند.
صدوقي امام جمعه يزد شاخص ترين چهره جبهه اصلاحات بود كه در رديف نخست جلسه نشسته بود. محمدرضا باهنر، مرتضي نبوي، احمد توكلي، غيوري، دري نجف آبادي و سفراي كشورهاي لبنان، افغانستان، امارات متحده عربي، جمهوري آذربايجان و نماينده حماس چهره هاي شاخص جلسه افتتاحيه مجمع عمومي بودند.
استقبال از هشتمين مجمع عمومي حزب مؤتلفه چشمگير و نظم جلسه نيز قابل توجه بود هرچند كه جلسه مجري نداشت و پس از استقرار هيأت رئيسه آن و سخنراني ابوالفضل حاج حيدري و درحالي كه بسياري از حاضران به ويژه خبرنگاران از يكديگر در مورد نام افراد حاضر در هيأت رئيسه و به ويژه سخنران از يكديگر سئوال مي كردند، حميدرضا ترقي رئيس دفتر سياسي حزب و عضو هيأت رئيسه پس از سخنراني حاج حيدري كه مذهبي و در رثاي پيامبر اكرم(ص) بود، اقدام به معرفي افراد هيأت رئيسه و اعلام برنامه جلسه كرد.
سخنران افتتاحيه، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس بود كه بحث خود را به ضرورت وجود تحزب در كشور اختصاص داد. حداد شروع تاريخچه تشكيل حزب در ايران را از صدر مشروطه دانست و با ذكر مختصر تاريخچه احزاب در مقاطع مختلف سياسي به موضوع احزاب بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رسيد. رئيس مجلس از اين كه با وجود آزادي و دموكراسي موجود در نظام جمهوري اسلامي احزاب نيرومند و تعيين كننده اي در كشور وجود ندارند ابراز تأسف كرد و گفت: بايد سئوال كنيم كه چرا در ايران تحزب همه گير نشده و آيا مي توان با وجود روحانيت و ائمه جماعات باز هم حزب تشكيل داد؟
حداد عادل آنگاه به تجربه شش ساله خود در مجلس و مشكلاتي كه از ناحيه حزبي نبودن مجلس و نمايندگان دامنگير مسائل كلان كشور مي شود اشاره كرد و گفت: نماينده مجلس در حال حاضر حكم سربازي در خط مقدم جبهه را دارد كه عقبه پشتيباني كننده او بسيار ضعيف است.
حداد عادل پس از ذكر تجربه چندين ساله اش در فقدان نقش احزاب در تصميم گيري هاي كلان كشور چندجمله اي را هم به حزب مؤتلفه اختصاص داد و اين حزب را دولتي ندانست كه با دولتي بيايد و با دولتي برود.
توليد فكر استراتژي آينده حزب مؤتلفه
پس از سخنراني افتتاحيه، محمدنبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي گزارش عملكرد دوساله حزب و استراتژي آينده آن را تشريح كرد. وي دوران دبيركلي خود را دوران اتكا به سيستم به جاي شخص عنوان كرد كه با هدايت و تلاش هاي دبيركل سابق (عسگر اولادي) تدوين و اجرايي شده است.
نبي حبيبي ارتباط مستمر با مراجع و روحانيت، اطاعت از احكام ولايت فقيه، اهميت دادن به دانشجويان و دانشگاهيان را ازجمله شاخصه هاي عملكرد حزب در دو سال گذشته دانست و در مورد حضور بانوان در حزب مؤتلفه گفت: سال ۷۵ كل خانم هاي حزب دو درصد بود كه اين رقم تنها در سال ۸۳ به ۲۸ درصد رسيد و همچنان در حال افزايش است و حزب در بودجه هاي سال جاري اعتبارات مالي خاصي را براي بخش سازمان بانوان در نظر گرفته است.
وي سياست اصلي حزب در دو سال آينده را توليد فكر عنوان كرد و افزود: حضور در محافل بين المللي، كاهش تمركز در حزب، نقد ناصحانه دستگاه هاي اداره كننده كشور، تقويت جنبش نرم افزاري و نظريه پردازي، تقويت مباني كارشناسي اداره كشور، تقويت سيستم ارتباطي و شبكه رايانه اي، تشكيل بانك اطلاعات مديران و... از ديگر برنامه هاي آينده حزب است.
وي در خصوص مسائل مالي حزب نيز گفت: بسياري شايعه كرده اند كه منبع مالي حزب بي حساب و كتاب است درحالي كه ما مشكل طرح، برنامه و مدير نداريم ولي مشكل مالي داريم، هنوز نتوانسته ايم هفته نامه خود را به روزنامه تبديل كنيم.
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي در رابطه با روابط بين الملل حزب نيز گفت: در ارتباطات خارجي با سيدحسن نصرالله ملاقات سازمان يافته و تشكيلاتي در تهران و لبنان داشته ايم. با حزب بعث سوريه، حزب كمونيست چين و حزب بزرگ مالزي نيز ديدارهايي داشته ايم و قرارمان ارتباط با بي دين ترين و ديندارترين احزاب با حفظ مواضع خودمان است.
ديدار با سيدحسن خميني
اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با حضور در مرقد مطهر امام راحل ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي، با حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني ديدار كردند.
نوه امام راحل در اين ديدار گفت: در جامعه اي كه در آن تكثر ايده وجود دارد و براساس آن تشكل، گروه، جبهه و حزب تشكيل مي گيرد، نداشتن استراتژي باعث بروز مشكلات عديده اي مي شود كه يكي از آنها، اضمحلال فرهنگي است. سيد حسن خميني افزود: احزاب بايد طرح و برنامه هاي ايجابي داشته باشند نه اينكه تنها وظيفه خود را نقد حاكميت بدانند. وي موتلفه اسلامي  را حزبي دانست كه داراي استراتژي و برنامه اي هدفمند است و افزود: در مجموع احزاب كشور، حزب موتلفه اسلامي از معدود احزابي به شمار مي رود كه در جامعه ما داراي برنامه اي هدفمند است و كار حزبي را به معناي واقعي آن انجام مي دهد.

باشگاه احزاب
باهنر: نظارت بر انتخابات، جزء وظايف مجلس نيست
محمدرضا باهنر با حضور در غرفه ايسنا و سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات درباره نظارت مجلس شوراي اسلامي بر انتخابات شوراها اظهار داشت: نظارت بر انتخابات اصالتا جزء وظايف مجلس نيست.ما در مجلس سوم كه قانون شوراها را تصويب كرديم نظارت آن را مانند ساير انتخابات  بر عهده شوراي نگهبان گذاشتيم.وي افزود: اما تفسير شوراي نگهبان از اختيارت نظارتي اش بر انتخابات اين بود كه ما محصور هستيم و بايد انتخابات رياست جمهوري و مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي را نظارت كنيم.لذا چون اسم شوراها نيامده نظارت بر انتخابات آن را نخواهيم پذيرفت.به گزارش ايسنا رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به نگراني اصلاح طلبان از نظارت شوراها توسط شوراي نگهبان تصريح كرد: نبايد اين نگراني وجود داشته باشد.زيرا مهم قانون و نحوه نظارت بر شوراهاست، معناي ديگر اين نگراني اين است كه اگر ناظر، مجلس باشد به نفع اصلاح طلبان خواهد بود؛ در حالي كه از نگاه اصلاح طلبان مجلس هفتم همان اتهام به شوراي نگهبان وارد است، و به لحاظ فكري از نظر اصلاح طلبان، مجلس هفتم با شوراي نگهبان و قوه قضاييه فرقي نمي كند.لذا اين سياست راهبردي كه در قانون انتخابات شوراها مطرح است دست را بازتر گذاشته است.
حجاريان: بايد جنبش صلح طلبي را استارت زد
سعيد حجاريان، عضو جبهه مشاركت در ادامه سلسله نشست هاي «چه بايد كرد؟» در جبهه مشاركت در سخنراني با عنوان «كابوس كائوس، روياي كاسوس» ، با اشاره به وضعيت پرونده هسته اي كشورمان گفت: «در شرايط كنوني صحبت از چه بايد كرد، به نظر من صحبت از برنامه هاي درازمدت و حتي صحبت از اصلاحات در چشم انداز دو ساله يا پنج ساله هم نيست، بايد فكر دو ماه، سه ماه و يا شش ماه را كرد.»به گزارش ايسنا، وي خاطرنشان كرد: «از يك طرف، آمريكايي ها با متحدان اروپايي خود، دائما بر طبل جنگ مي كوبند و ايران كه از ابتدا گفته بودند كه جزء يكي از محورهاي شرارت است، را در تيررس قرار مي دهند و جابه جايي هاي نظامي در منطقه صورت مي گيرد.»اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت، با بيان اينكه «مي گويند جنگ زماني آغاز مي شود كه سياست به پايان رسيده باشد» ادامه داد:به عبارت ديگر جنگ ادامه سياست است به زباني ديگر جنگ و سياست مانند دو روي يك سكه اند كه با اندك لغزشي يك روي آن مي تواند نمايان شود.
بيادي: آبادگران جوان چراغ خاموش حركت مي كند
سخنگوي جمعيت آبادگران جوان گفت: جمعيت آبادگران جوان هنوز يك نهال است، بنابراين قرار است فعلا چراغ خاموش حركت كند.حسن بيادي، سخنگوي جمعيت آبادگران جوان كه در حاشيه كنگره حزب موتلفه اسلامي با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، افزود اين جمعيت، انتخابات آتي را در اولويت سوم قرار داده است و اولويت اولش كار و رصد كردن اهداف نظام است.به گزارش ايسنا، سخنگوي جمعيت آبادگران جوان در پاسخ به اين پرسش كه آيا با همفكران و خود آقاي مصباح يزدي براي انتخابات خبرگان صحبت كرده ايد و آيا از فهرست جامعتين حمايت مي كنيد؟ گفت: ما هنوز در اين زمينه صحبتي نكرديم؛ چون جمعيت تازه تاسيسي هستيم.بنابراين هيچ عجله اي نداريم.
قاليباف: برنامه اي براي ارائه فهرست در انتخابات شوراها ندارم
شهردار تهران در پاسخ به انتشار اخباري مبني بر برنامه ريزي وي و همفكرانش براي حضور در انتخابات شوراها گفت هيچ برنامه اي براي ارائه فهرست انتخاباتي در انتخابات شوراي شهر تهران ندارد.به گزارش فارس، محمد باقر قاليباف در نمايشگاه مطبوعات، اخبار انتشار يافته در اين زمينه را تكذيب كرد و افزود: من به هيچ وجه وارد بحث انتخابات شوراها نشده ام و در حال حاضر دغدغه ام، كار در شهرداري است.وي كارآمدي شهرداري تهران و عملكرد خوب در اين عرصه را مهم ترين موضوع دانست و خوب كاركردن در شهرداري را بهترين عمل سياسي خود در زمان فعلي عنوان كرد.قاليباف در پاسخ به اين سئوال كه آيا امكان دارد چهره اي سياسي مانند وي هيچ برنامه اي براي انتخابات شوراها نداشته باشد؟ اظهار داشت: عملكرد من در شهرداري بهترين برنامه است و معتقدم كارآمدي و خوب كاركردن مهم ترين ويژگي براي هر فرد است.

گفته مي شود...
دستگيري چهار بازرگان در آلمان
خبرگزاري فرانسه ادعا كرد: درپي تحقيقات ماموران گمرك آلمان در سه ايالت اين كشور، چهار مظنون به معاملات غيرقانوني با ايران بازداشت شدند. همزمان با اين بازداشت ها از ارسال سه «دستگاه جهت ياب كه قابليت استفاده نظامي نيز دارند» به ايران جلوگيري به عمل آمد.بنا به گزارش ماموران اداره گمرك در ايالت نوردراين وستفالن، در اين رابطه پرونده اي بر عليه يك پدر و پسر ايراني تشكيل شده است. پدر اين خانواده در شهر كلن آلمان از طريق دو شركت خود روابط نزديكي را با ايران از سال هاي پيش دنبال كرده است.روند رو به رشد بازداشت تجار ايراني در آلمان پديده اي خاص و چشمگيراست.
تحصن صنفي دانشجويان
مدتي است دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز در اقدامي اعتراض آميز نسبت به وضعيت نامساعد امكانات رفاهي و تحصيلي خود، دست به تحصن زده اند.دانشجويان اين دانشگاه در اقدامي نمادين سيني هاي غذاي خود را در محوطه دانشگاه چيده و از خوردن غذاي دانشگاه خودداري كرده و بسياري از دانشجويان با تعطيلي كلاس هاي درس حمايت خود را از اين تحصن صنفي اعلام داشتند.تعداد متحصنين حدود ۱۰۰ نفر است.
موافقت انگليس با سفير ايران
موحديان عطار سفير جديد ايران در انگليس خواهد شد.
بنابر اطلاعات رسيده، مراحل اجرايي اين كار طي شده و تنها تنفيذ سفارت موحديان عطار توسط ملكه انگليس باقي مانده است.
اقدام رواني روزنامه نگاران اندونزي
درحالي كه احمدي نژاد اخيرا به اندونزي سفر كرده است جاكارتا پست روزنامه صبح اندونزي كاريكاتوري از رييس جمهوري اسلامي ايران چاپ كرد... در اين كاريكاتور احمدي نژاد در حال نوشتن نامه به جورج بوش است كه اين نامه با جمله «شيطان بزرگ عزيز» آغاز مي شود.در اين كاريكاتور كه در صفحه ۷ اين روزنامه چاپ شده، پرچم جمهوري اسلامي ايران و پاكتي كه قرار است نامه در آن گذاشته و به آمريكا ارسال شود رسم شده است. اين كاريكاتور درحالي در روزنامه صبح جاكارتا چاپ شده كه رييس جمهوري اسلامي ايران سرگرم ديدار و مذاكره با مقامات اندونزيايي است.
نقشه جهان از ديد يك شركت نفتي
شركت تيس در نمايشگاه چند هفته قبل شركت هاي نفتي در تهران بروشوري تبليغاتي توزيع كرده است كه در نقشه منطقه در كنار كشور لبنان، عنوان اسراييل را درج كرده است.جالب آنكه مركز اين كشور، نيز به جاي بيت المقدس، اورشليم درج شده است. اين شركت در توضيح كار خود آورده است: شركت تيس مجموعه اطلاعات نفت و گاز و انرژي خاورميانه را در جهت معرفي شركت هاي فعال در بخش صنايع بالادستي و پايين دستي نفت و گاز و پتروشيمي و انرژي هاي نو دردست تدوين دارد.
عنان خواستار مبارزه با بيكاري جوانان در جهان شد
وين - ايرنا: كوفي  عنان  دبيركل  سازمان  ملل  متحد ديروز در وين  خواستار مبارزه با بيكاري  جوانان  در جهان  شد و گفت  كه  اين  موضوع  بايد در اولويت  نخست دولتها قرار گيرد. وي  كه  در نشست  رسمي سران  در گردهمايي  اتحاديه  اروپا و آمريكاي  لاتين  وكارائيب  سخن  مي گفت ، افزود: كار براي  جوانان  بهترين  راه  براي  آينده  روشن كشورها است . عنان  با اشاره  به  اينكه  جوانان  بين  ۱۵ تا ۲۴ سال  يك  چهارم  جمعيت  جهان را تشكيل  مي دهند، گفت : متاسفانه  نيمي از اين  تعداد فاقد شغلند. دبيركل  سازمان  ملل  همچنين  بيكاري  جوانان  در اروپا و آمريكاي  لاتين  را مشكلي  بزرگ  توصيف  كرد و گفت : حل  اين  معضل  نيازمند اصلاحات  و آموزشهاي بهتر، انعطاف  بازار كار و افزايش  ضمانتهاي  شغلي  است . وي  گفت  كه  مقابله  با بيكاري  نيازمند مشاركت  دولتها، اتحاديه هاي  كارگري و نهادهاي  مدني  است  و با اين  كار سازمان  ملل  نيز مي تواند نقش  خود را بهتر ايفا كند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |