شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۳ - May 13, 2006
۲۸ روز تا جام جهاني
برانكو به دور دوم فكر مي كند
تيم ملي فوتبال ايران با روحيه آرماني
002352.jpg
گروه ورزشي : نوشتيم كه اردوي سوئيس در شهر اشپيتز براي بازگشت آرامش به تيم ملي و هماهنگي عاطفي بين بازيكنان بسيار مفيد واقع خواهد شد. دوربودن از اخبار حاشيه اي، تعصبات باشگاهي، نقل و انتقالات و... باعث خواهد شد تا روح يكپارچگي و هماهنگي بيشتر تقويت شود. البته در سوئيس نيز خبرنگاران خارجي تيم و بازيكنان را رها نمي كنند. شايد تيم ايران جزو استثنايي ترين تيمهاي شركت كننده در جام جهاني است كه در كوران اخبار سياسي جهان قرار دارد.
اما با برنامه ريزي برانكو، بازيكنان از گفتگوي سياسي با روزنامه ها و رسانه هاي خارجي منع شده اند تا در روحيه آنها تاثير نگذارد. هر خبرنگار خارجي مي تواند از فوتبال و تيم ملي سئوال كند، اما بايد مرز بين سياست و ورزش را رعايت كند.
برانكو تمام اين ترفندها را به كار مي برد تا ايران بتواند در سومين حضور خود به نتايج بهتري نسبت به دو دوره قبل دست پيدا كند. لژيونرهاي ايران نيز روز سي ام ارديبهشت به تيم ملي مي پيوندند. پنج روز قبل از پيوستن علي كريمي، مهدوي كيا، هاشميان، زندي و رحمان رضايي به تيم ملي برانكو بايد اسامي اصلي خود را به فيفا معرفي كند، به همين دليل وحيد هاشميان و علي كريمي اعلام كردند كه در آمادگي خوبي به سر مي برند و در خدمت تيم ملي خواهند بود. آسيب ديدگي زانوي هاشميان رو به بهبودي است و تمرينات پزشكي و بدني توأم او را در فرم خوبي قرار داده است. هاشميان پس از انجام ۲۹ بازي براي تيم  هانوفر در بوندس ليگا، يكي از اميدهاي خط حمله ايران به حساب مي آيد. علي كريمي نيز زير نظر پزشك تيم بايرن مونيخ آسيب ديدگي را كاملا پشت سرگذاشته و مي خواهد يكي از گلزنان جام جهاني باشد. او در سايت نظرخواهي ويژه  جام جهاني بيشترين آراء براي بهترين گلزن گروه D را بدست آورده است. در گروهي كه كريستانو رونالدو، دكو، فيگو، پائولوتا و بورگئي وجود دارند. علي كريمي اگر در فرم آرماني باشد، چهره تازه اي از خود در تاريخ جام جهاني به يادگار خواهد گذاشت.
اما خبرناگوار آسيب ديدگي مجتبي جباري در اردوي سوئيس بود او طي يك برخورد دچار پارگي مينسك زانو شد و احتمال رسيدن او به بازيهاي جام جهاني كه كمتر از يكماه باقي است نمي رود. ۲۸ روز تا آغاز مسابقات جام جهاني وقت باقي است و در اين فاصله برانكو بايد تيم اصلي خود را با دو يا سه بازيكن ذخيره اصلي بشناسند.
حذف جباري شايد شانس تيموريان را براي رفتن به جمع ۱۴ بازيكن اصلي و ذخيره بيشتر كند و رسول خطيبي نيز ضريب ماندنش در تيم بيشتر شود و يا معدنچي و كاظميان شانس بيشتري پيدا كنند. بازي دوستانه با بوسني و كرواسي دو مجراي عبور و صافي بازيكنان براي بازي و نشستن روي نيمكت خواهد بود.

حضور بانوان با حجاب اسلامي در مبارزه هاي جودو
گروه ورزشي:در اجلاس سالانه هيات رييسه كنفدراسيون جودو آسيا در شهر «جي جو» كره  جنوبي، محل برگزاري مسابقات قهرماني جوانان آسيا، با حضور بانوان باحجاب اسلامي در مسابقات آسيايي موافقت شد.همچنين مقرر شد تا لباس مخصوصي براي زنان جودوكار طراحي شده و براي تاييد به كنفدراسيون آسيا ارسال شود.به احتمال زياد بانوان ايراني در بازي هاي آسيايي دوحه شركت مي كنند.

رقابت هاي بيليارد قهرماني آسيا
كره جنوبي، قطر، ميانمار، سريلانكا و ويتنام در تهران
ايسنا: رئيس كميته  برگزاري مسابقات بيليارد قهرماني آسيا در تهران گفت: در فاصله  ۴۸ ساعت مانده به زمان آغاز مسابقات حتي يك ريال هم به فدراسيون بيليارد داده نشده است و ما با دست خالي در حال سپري كردن اين رقابت ها هستيم.
احمد كي نژاد اظهار كرد: رقابت هاي بيليارد قهرماني آسيا در دو قسمت اسنوكر و بيليارد انگليسي از روز يكشنبه ۲۴ ارديبهشت ماه در سالن بانوان مجموعه  ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود. اين در حالي است كه به غير از كمك هاي غيرنقدي سازمان تربيت بدني براي تهيه سالن و محل اسكان تيم هاي ميهمان هيچ پولي براي برگزاري رقابت هاي آسيايي به فدراسيون بيليارد داده نشده است.

دورخيز ملي پوشان وزنه برداري براي حضور
قدرتمندانه در مسابقات جهاني
گروه ورزشي: دبير فدراسيون  وزنه برداري  مي گويد: حضور مقتدر در مسابقات  جهاني  وبازي هاي  آسيايي  از اهداف  مهم  اين  فدراسيون  در سال جاري  است .
عبدالله  فلاحتي نژاد، با يادآوري  اينكه  مسابقات  قهرماني  جوانان  جهان  حدود ۲۰ روز ديگر در چين  برگزار خواهد شد، افزود: تلاش  مي شود تيم  ايران  با اقتدار و آمادگي  لازم  در اين  رقابت ها حاضر شود.
وي ، حضور در رقابت هاي  جهاني   وزنه برداري  دومينيكن  را مهم  ارزيابي  وابراز اميدواري  كرد ورزشكاران  اعزامي ايران  بتوانند چهره  خوبي  از خود در اين  مسابقات  به  نمايش  بگذارند.
فلاحتي نژاد، حضور مقتدر تيم  ايران  در مسابقات  وزنه برداري  جوانان  آسيا راكه  نيمه   اول  امسال  در كره  جنوبي  برگزار خواهد شد، ديگر هدف  اين  فدراسيون برشمرد.
دبير فدراسيون  وزنه برداري ، همچنين  از تلاش  فدراسيون  جهت  اعزام  تيم  مقتدر بزرگسالان  به  بازي هاي  آسيايي  دوحه   قطر كه  شهريورماه  امسال  برگزار مي شود، خبر داد. فلاحتي نژاد افزود: ورزشكاران  اعزامي ، با تلاش  خود خواهند توانست  نشان هاي  ارزشمندي  را براي  جمهوري  اسلامي ايران  به  ارمغان  بياورند.
وي  گفت : در حال حاضر، يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  بلغاري  تيم  ملي  وزنه برداري  بزرگسالان  ايران، در حال  آماده سازي  آنان  است .

محمد مشهدي آقايي:
مهم ترين مساله، ارتباط كارشناسان با فدراسيون كشتي
002358.jpg
گروه ورزشي:مسئول جديد روابط عمومي فدراسيون كشتي مي گويد: رسانه ها مي توانند بازويي توانمند براي كشتي كشور باشند و ارتباط تنگاتنگي را به وجود آورند. هدف ما استفاده از  نظرات مفيد كارشناسان و اصحاب رسانه است.
مهم ترين مساله موجود، ايجاد يك ارتباط مثبت بين كارشناسان و فدراسيون است كه قصد داريم اين كار از طريق روابط عمومي انجام شود.وي افزود: در اولين اقدام طي هفته  جاري نشستي با كارشناسان خواهيم داشت تا پس از گرفتن نظرات آنها به بررسي پيشنهادها در جهت ارتقاي فعاليت هاي موجود در كشتي بپردازيم.مشهدي آقايي ادامه داد: از ديگر برنامه هاي ما مي توان به تقويت سايت فدراسيون كشتي اشاره كرد و قصد داريم در بخش اطلاع رساني فعاليت بيشتري داشته باشيم.مسئول روابط عمومي فدراسيون كشتي در پايان خاطرنشان كرد:  اميدوارم با كمك دوستان و رسانه ها بتوانيم رسالتي كه بر عهده ما گذاشته شده را بر حسب وظيفه انجام دهيم و به كشتي كشور خدمت كنيم.

خوش آمدگويي فيلا به يزداني خرم
گروه ورزشي: تغيير رئيس فدراسيون كشتي ايران در سايت فدراسيون جهاني كشتي بازتاب داشت.سايت فيلا خبر تغيير محمدرضا طالقاني از رياست فدراسيون كشتي ايران را اعلام كرده است. همچنين فدراسيون جهاني از همكارهاي طالقاني با فيلا تشكر كرده و به محمدرضا يزداني خرم، جانشين طالقاني نيز خوش  آمد گفته است.

آغاز پيكارهاي جودو جوانان آسيا
گروه ورزشي: هفتمين دوره مسابقات جودو قهرماني جوانان آسيا از امروز با برگزاري مسابقات اوزان سبك در جزيره «جي جو» كره جنوبي آغاز مي شود.
در اين دوره از مسابقات ۱۶۸ ورزشكار متشكل از ۹۶ مرد و ۷۲ زن از بيست كشور حضور دارند و تيم ملي كشورمان هم با تركيب كامل به عنوان يكي از تيم هاي شركت كننده با رقباي آسيايي خود مبارزه خواهد كرد.
براساس قرعه كشي انجام شده در اولين روز بازي ها و در وزن منهاي ۵۵ كيلوگرم، «محمد جواني» نماينده كشورمان در اولين پيكار خود به مصاف جودوكاري از كشور ويتنام مي رود.در وزن منهاي ۶۰ كيلوگرم «الياس اكبري» با حريفي از كشور قرقيزستان پيكار مي كند و در وزن منهاي ۷۳ كيلوگرم «حميد قاسمي نژاد» با جودوكاري از مغولستان رو به رو مي شود.

پنجمين قهرماني اينترميلان درجام حذفي
002355.jpg
تيم فوتبال اينترميلان ايتاليا نيز بعد از ناكامي در رقابت هاي كالچو قهرمان جام حذفي ايتاليا شد.در ورزشگاه جوزپه مه آتزا شهر ميلان اينتر كه در ديدار رفت مقابل آث رم به تساوي يك بر يك رسيده بود، در بازي برگشت با تمام قدرت ظاهر شد و با پيروزي سه بر صفر اين جام را از آن خود كرد.در اين بازي كامبياسو در دقيقه ۶ ريكاردو كروز (۴۶) و مارتينز (۷۶) براي ميزبان گلزني كردند. اين پنجمين قهرماني اينتر در رقابت هاي جام حذفي ايتاليا به شمار مي رفت.

سويا با جام به اسپانيا بازگشت
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال سويا با پيروزي پرگل چهار بر صفر مقابل ميدلزبرو فاتح رقابت هاي اين دوره جام يوفا شد.در اين بازي كه در حضور ۳۵ هزار نفر برگزار مي شد سويا در يك بازي برتر نسبت به حريف انگليسي اش جام را به اسپانيا برد. لوئيز فابيانو در دقيقه (۲۶) انزومارسكا در دقايق ۸۴ و ۷۸ و فردريك كانو در دقيقه ۸۹ گل هاي تيم سويا را درون دروازه حريف جاي دادند.سويا با اين پيروزي دهمين تيمي بود كه از اسپانيا جام يوفا را از آن خود كرد.سويا روز پنج شنبه درحالي كه با استقبال گسترده مقامات محلي روبه رو شده بودند وارد فرودگاه سن پابلو سويا شدند. سپس با يك اتوبوس دوطبقه روباز تيم سويا به همراه جام قهرماني در خيابان هاي شهر به راه افتاد و در مسيري كه به ورزشگاه رامون سانچز ختم مي شد به ابراز احساسات هوادارانش پاسخ داد.

ليگ دسته اول فوتبال ايران
پگاه و پيكان صعود كردند
گروه ورزشي: رقابت  هاي مرحله مقدماتي ليگ دسته اول ايران پنج شنبه گذشته برگزار شد و تيم هاي پگاه گيلان و پيكان تهران به مرحله بعدي اين رقابت ها راه يافتند.پگاه با پيروزي يك بر صفر مقابل اكباتان با ۴۸ امتياز در صدر جدول قرار گرفت و به دور بعدي صعود كرد.در بازي ديگر اين گروه تراكتورسازي تبريز يك بر صفر هما را مغلوب كرد تا با اين تيم هم امتياز شود و طبق قانون دو تيمي كه در امتياز با هم برابر شوند بايد در يك بازي در زمين بي طرف وضعيت تيم صعود كننده را مشخص كنند.
تراكتورسازي با اين پيروزي به همراه تيم هما ۴۷ امتيازي شده اند.در بازي مهم گروه دوم نيز پيكان با پيروزي پرگل پنج بر صفر مقابل ماشين سازي به دور بعدي صعود كرد.

قهرماني ايران در وزنه برداري معلولان جهان
گروه ورزشي: چهارمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان و بزرگسالان معلولان جهان با قهرماني تيم هاي ايران به پايان رسيد.دراين مسابقات كه در شهر بوسان كره جنوبي برگزار شد، تيم هاي وزنه برداري جوانان و بزرگسالان معلولان و جانبازان ايران به ترتيب با ۶۸ و۶۴ امتياز عناوين قهرماني را كسب كردند.تيم هاي چين و مصر نيز در مجموع رقابت هاي دو رده سني پس از تيم ايران در رده هاي دوم و سوم قرار گرفتند.اسامي مدال آوران تيم هاي ايران در اين مسابقات به شرح زير است:
جوانان :مجيد فرزين، ابراهيم صادقي، هادي پاكدامن، حسن يعقوبي(طلا) سلمان گروسي، احسان طهماسبي (نقره) سعيد رسولي (برنز)
بزرگسالان : مرتضي دشتي، حمزه محمدي، سعيد بافنده، كاظم رجبي (طلا) امرالله دهقان(نقره) غلامحسين چلتوك كار، سعيد مختاريان(برنز)

رئيس سازمان تربيت بدني:
فينال جام حذفي فوتبال رفت و برگشت خواهد بود
گروه ورزشي: معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  بر برگزاري  ديدار نهايي  رقابتهاي  فوتبال  جام  حذفي  باشگاههاي  ايران  به  صورت  رفت  و برگشت ، تاكيد كرد.محمدعلي آبادي  درباره  ديدار پاياني  جام  حذفي  ميان  پرسپوليس  و سپاهان  گفت  كه  اجازه  نخواهد داد اين  ديدار تنها يك  مسابقه  و در يك  شهر باشد زيرا معتقد است  كه  برگزاري  در هر شهري ، مسايلي  در پي  خواهد داشت .وي  افزود: پس  از مرحله  نيمه  نهايي ، اين  فرصت  وجود داشت  كه  اين  ديدار با در نظر گرفتن  دستورالعمل  فيفا، به  صورت  رفت  و برگشت  برگزار شود اما اين  كار صورت  نگرفت .علي  آبادي  ادامه  داد: سازمان  تربيت  بدني  ابتدا قصد ورود به  اين  مساله  را نداشت  اما در چند روز اخير، تماسهاي  مردم  و علاقه مندان  و ارسال  طومار و... باعث  شد كه  از فدراسيون  فوتبال  بخواهيم  حتماً اين  مسابقه  را رفت  و برگشت  برگزار نمايد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |