چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۹ - May 31, 2006
آخرين آزمايش تا رسيدن به آلمان
امروز ايران و بوسني در ورزشگاه آزادي
شيوه دوم برانكو با آرايش تهاجمي
عكس : مجتبي جانبخش
005877.jpg
005784.jpg
گروه ورزشي- تيم ملي فوتبال ايران در دومين ديدار تداركاتي و آخرين بازي براي شناختن نفرات خود قبل از حضور در آوردگاه جام جهاني ۲۰۰۶ امروز به مصاف تيم بوسني و هرزگوين مي رود.
تيم ايران در اوسيك از آزمايش با كرواسي سربلند بيرون آمد و برانكو به ارزيابي تازه اي در مورد تيم ملي دست يافت. تيم ملي ايران بعدازظهر ديروز آخرين تمرين خود را تا پيش از مصاف با بوسني در ورزشگاه آزادي برگزار كرد.
در بازي امروز مهدي مهدوي كيا و فريدون زندي به دليل مصدوميت غايب خواهند بود. مهدوي كيا از ناحيه كمر و زندي از ناحيه كشاله ران با آسيب ديدگي روبرو شده اند. تيم ملي فوتبال ايران سال گذشته در تهران يك ديدار دوستانه را با تيم بوسني برگزار كرده بود كه در اين بازي به پيروزي رسيد. تيم فوتبال بوسني از جمله تيم هايي است كه نتوانست به رقابت هاي جام جهاني راه يابد. فدراسيون  فوتبال بوسني در سال ۱۹۹۲ تاسيس شد و چهار سال طول كشيد تا آنها به فيفا ملحق شوند. آنها روي پايه فوتبال يوگسلاوي بنا شده اند.
رهبري تيم فوتبال بوسني بر عهده بلازسليسكوويچ است كه از روز ۱۵ مي بازيكنان را براي دو بازي با كره جنوبي و ايران به اردويي در سارايوو فراخوانده بود.
بوسني پيش از ديدار با ايران در سئول به مصاف كره جنوبي رفت و در اين بازي دو بر صفر مقابل نماينده قاره آسيا شكست خورد. سليسكوويچ با فراخواندن ۵ بازيكن جديد جوان به اردوي بوسني سعي دارد تا نيروي تازه اي را در تيمش تزريق كند.
هاريس مدون جانين مهاجم ۱۹ ساله آزدالكمار هلند، پيتريليچ از مودريكا ماكسيما، ادين هوسيچ  هافبك، وله ترونويچ و نيكولا و اسيلايوويچ دو مدافع تازه وارد بوسني هستند.
در بين ۲۷ بازيكن بوسني كه به اردوي تيم ملي اين كشور دعوت شدند المير توليا دروازه بان صباباتري ايران در بين سه دروازه بان اين تيم ديده مي شود.
تيم بوسني داراي بازيكنان زيادي است كه در ليگ هاي اروپايي عضويت دارند. از جمله اين نفرات برجسته بايد زالاتان بايراموويچ از شالكه،سرگئي باربارز از لوركوزن، آلن ساكورو از گراز در خط مياني زالاتان موسليموويچ ازمسينا اشاره كرد. تيم بوسني در اين بازي حسن صالح حميدزيچ هافبك باشگاه بايرن مونيخ، سرگئي يا كاروليچ مهاجم زسكا صوفيه، ساسا بابك مدافع باشگاه استروين، ليتكس لوويچ هافبك و دلادن گوريچ را به همراه ندارد.
تيم بوسني در اين بازي با سيستم (۲-۴-۴) مقابل ايران بازي خواهد كرد. ايران در غياب زندي و مهدوي كيا از تيموريان و معدنچي استفاده خواهد كرد. برانكو در اين بازي برخلاف بازي با كرواسي به حمله مي رود تا در اين شكل نيز بازيكنان را آزمايش كند. ميرزاپور، كعبي، نصرتي، گل محمدي، رضايي، معدنچي (شجاعي)- نكونام، تيموريان، كريمي، دايي و هاشميان تيم را تشكيل خواهند داد. همه با هم به حمايت تيم خود در ديدار فردا مي رويم.
داور مالزيايي ديدار تيم هاي ايران و بوسني هرزگوين را قضاوت مي كند
صالح  سوبخدين  از مالزي  ديدار دوستانه  تيم هاي  ملي  ايران  و بوسني  هرزگوين  را قضاوت  خواهد كرد.
روابط عمومي فدراسيون  فوتبال  روز سه شنبه  اعلام  كرد: اين  ديدار را صالح  سوبخدين  به  عنوان  داور به  همراه  نادر جعفري  و جواد تقي  پور از ايران  قضاوت  خواهند كرد.
خداداد افشاريان  نيز به  عنوان  داور چهارم  و رضا غياثي  رئيس  كميته  داوران  فدراسيون  فوتبال  به  عنوان  ناظر داوري  اين  ديدار معرفي  شده اند.
فدراسيون  فوتبال  قرار است  در ابتداي  اين  بازي  از نادر جعفري  كمك  داور باسابقه  كشورمان  تجليل  به عمل  آورد.
اين  ديدار در جهت  آمادگي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  برگزار مي شود.

خبرهايي از كشتي
برزگر با ۷ كشتي گير به روسيه مي رود
گروه ورزشي- اسامي  كشتي گيران تيم منتخب باشگاه نفت براي حضور در رقابت هاي بين المللي جام اوماخانوف روسيه اعلام شد.
رقابت هاي كشتي آزاد جام اوماخانوف۲۷خرداد تا ۳ تير در شهر خاساويورت روسيه برگزار خواهد شد.نام «عليرضا حيدري» و عليرضا رضايي كشتي گيران اوزان ۹۶و۱۲۰ كيلوگرم كشورمان در فهرست ۷نفره تيم اعزامي  كشورمان به چشم نمي خورد.به گزارش ديروز روابط عمومي  فدراسيون كشتي، اسامي كشتي گيران اعزامي  به اين دوره از رقابت ها به شرح زير است:
۵۵كيلوگرم: محمد رضايي۶۰،كيلوگرم:سيدمراد محمدي، ۶۶كيلوگرم:حسن طهماسبي۷۴،كيلوگرم:علي اصغر بذري۸۴،كيلوگرم:مجيد خدايي۹۶،كيلوگرم:حميد سيفي، ۱۲۰كيلوگرم:فردين معصومي 
مدير تيم: منصور برزگر
مربيان: محسن كاوه، غلامرضا محمدي و يعقوب نجفي جويباري
داور: منصور كياني
سرپرست: سلطانعلي ترخاق
۶ كشتي گير به باكو اعزام مي شوند
در حالي كه پيش از اين حسن بهشتيان دبير فدراسيون كشتي خبر از لغو اعزام تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي به مسابقات جايزه بزرگ باكو را داده بود، روابط عمومي فدراسيون كشتي اعلام كرد كه مشكلات موجود رفع شده و تيم هاي ملي آزاد و فرنگي به اين مسابقات اعزام مي شوند.تيم ايران، سه نماينده در كشتي آزاد و سه نماينده در كشتي فرنگي سهميه دارد. مسابقات كشتي آزاد و فرنگي جايزه بزرگ باكو كه مرحله  نهايي جام هاي «گولدن گرند پري» فيلا ست، اوايل تيرماه در كشور آذربايجان برگزار مي شود.

اردونشينان واليبال منتظر ورود كياچ
005790.jpg
گروه ورزشي _ اردونشينان حاضر در مرحله سوم اردوي تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران ديروز در محل آكادمي ملي المپيك تست آمادگي جسماني دادند. وضعيت عمومي حاضرين كه براي بار دوم در آزمون آمادگي جسماني شركت كرده بودند قابل قياس با حضور پيشين نبود. بدن هاي بيدار و ساخته و پرداخته نشان از تلاش كادر فني تيم ملي و مربي بدنساز آن دكتر شوندي داشت.
با توجه به بازگشت تيم پيكان ،اردوي چهارم تيم ملي واليبال ايران از هفته آينده شكل اصلي خود را پيدا خواهد كرد. در اردوي تيم ملي واليبال از بازيكنان گرفته تا كادر فني همه چشم به ورود «ميلوراد كياچ» دوخته اند.
سرمربي اهل صربستان پس از توافق با فدراسيون واليبال قرار است رسماً از اردوي چهارم كار خود را با تيم ملي آغاز كند.
قهرمان باشگاههاي آسيا وارد ايران شد
پيكان قهرمان هفدهمين دوره واليبال باشگاههاي آسيا صبح امروز وارد تهران شد و مورد استقبال مسئولان واليبال و دوستداران اين رشته قرار گرفت. پيكان كه قبلاً در تهران يكبار قهرمان قاره شده بود اين بار در شهر هانوي و در محاصره حريفاني از شرق آسيا توانست ناب ترين مدال طلاي واليبال ايران را از باشگاههاي آسيا به ارمغان آورد.
بهترين هاي جام هفدهم باشگاه هاي آسيا
* امتيازآورترين بازيكن: نيشي نودايساكو (ژاپن)
* بهترين دفاع روي تور: محمد منصوري (ايران)
* بهترين اسپك: فانگ ينگ چائو (اندونزي)
* بهترين زننده سرويس: محمد محمدكاظم (ايران)
* بهترين توپگير: فرهاد ظريف (ايران)
* بهترين پاسور: هي جيونگ (چين)
* بهترين دريافت: سروپوم سوپاچاي (تايلند)
* باارزش ترين بازيكن: محمد سليماني (ايران)

سرپرست جديد فدراسيون پزشكي:
فدراسيون را با ۶۰۰ ميليون تومان بدهي تحويل گرفتم
گروه ورزشي- كرم الله علي مرادي سرپرست فدراسيون پزشكي ورزشي كه از ديروز رسماً فعاليت خود را آغاز كرد، گفت: اين فدراسيون را با ۶۰۰ ميليون تومان بدهي در اختيار گرفتم.وي پس از انجام مراسم معارفه اش كه ديروز با حضور كيومرث هاشميان معاون سازمان تربيت بدني در دفتر امور مشترك فدراسيون ها انجام شد، اضافه كرد: با اين حال چشم انداز روشني در بخش پزشكي، ورزشي براي اين فدراسيون ترسيم مي كنم.علي مرادي حاضر نشد در خصوص عملكرد رئيس قبلي فدراسيون و مسائل مالي موجود در فدراسيون صحبت كند.

پتروشيمي تبريز فاتح تور دوچرخه سواري آذربايجان
ايرنا: تيم  پتروشيمي  تبريز عنوان  قهرماني  بيست  و يكمين  دوره  تور دوچرخه سواري  آذربايجان  را بدست  آورد.اين  تيم  در پايان  نهمين  مرحله  اين  رقابت ها با زمان  ۸۷ ساعت  و ۵۹ دقيقه و ۵۶ ثانيه  بر سكوي  نخست  ايستاد.تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي با زمان  ۸۸ ساعت  و ۱۹ دقيقه  و ۳۷ ثانيه  عنوان  نايب  قهرماني  را بدست  آورد و رتبه  سوم  به  تيم  سوريه  با زمان  ۸۹ ساعت  و ۳۹دقيقه  و سه  ثانيه  رسيد.

احداث ۵۰۰ پايگاه ورزشي در روستاهاي كشور
گروه ورزشي- در پي امضاي تفاهم نامه همكاري با معاونت تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، فدراسيون ورزش روستايي و عشايري اقدام به راه اندازي ۵۰۰ پايگاه ورزشي در روستاهاي كشور مي كند.غلامرضا جعفري با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: در شروع كار در تابستان امسال قرار است با معرفي آموزش و پرورش پانصد كانون در سه رشته واليبال، هندبال و پينگ پنگ را در مدارسي كه حايز شرايط اوليه هستند داير كنيم.وي افزود: براي ايجاد هر كانون مبلغ دو ميليون ريال و مجموعاً يك ميليارد ريال هزينه خواهيم داشت. رييس فدراسيون ورزش روستايي و عشايري با اعلام اين كه در سال هاي آينده اين تعداد كانون دو برابر افزايش پيدا خواهد كرد گفت: اين پروژه در راستاي پركردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان و كميته استعداديابي طراحي شده است.

درخواست «برانكو ايوانكوويچ»
از مردم براي حضور در ورزشگاه آزادي
ايرنا: سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  از مردم  فوتبال  دوست  كشورمان  خواست  تا با حضور در ورزشگاه  در ديدار دوستانه  تيم هاي  ايران  و بوسني ، ملي پوشان  را براي  حضوري  موفق  در جام  جهاني  بدرقه  كنند.برانكو ايوانكوويچ  عصر روز سه شنبه  در حاشيه  آخرين  تمرين  تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  پيش  از ديدار با بوسني  هرزگوين  در گفت  وگو با خبرنگاران  افزود،چهارشنبه روز خداحافظي  و بدرقه  تيم  ملي  است .
اميدواريم  مردم  با حضور در ورزشگاه  آزادي ، مراسم  بدرقه اي  به يادماندني  را برگزار كنند.ما نيز در تلاش  هستيم  كه  نمايشي  خوب  به  همراه  نتايجي  ايده آل  را براي  مردم  در جام جهاني  به  ارمغان  آوريم .وي  در خصوص  وضع  آمادگي  مهدي  مهدوي كيا و فريدون  زندي  اظهار داشت : وضع  مصدوميت  اين  دو مي تواند مشكل ساز باشد، چرا كه  مصدوميت  آنان  سطحي  نيست ، اما ما اميدوار هستيم  با برطرف  شدن  مصدوميت  آنان ، اين  دو بازيكن  را در مسابقات  جام  جهاني  در اختيار داشته  باشيم .

تيم ملي كاراته ايران به تركيه دعوت شد
گروه ورزشي- تيم ملي كاراته ايران به مسابقات بين المللي تركيه با جايزه ۸۲هزار دلاري دعوت شد. در اين پيكارها كه طي روزهاي ۱۰ الي ۱۲ شهريورماه در شهر استامبول تركيه انجام خواهد شد به نفرات برتر ۳۰۰۰ دلار به نفرات دوم ۱۵۰۰ دلار و نفرات سوم مشترك ۷۵۰ دلار جايزه تعلق مي گيرد. همچنين جايزه نفرات برتر اوزان آزاد هم ۴۰۰۰ دلار اعلام شده است. اين مسابقات دقيقاً ۴۵ روز قبل از مسابقات جهاني فنلاند برگزار مي شود. فدراسيون كاراته ايران هنوز هيچ پاسخي به دعوت همتاي تركيه اي خود نداده است. تيم كاراته ايران خود را آماده حضور در دو رويداد بازيهاي آسيايي قطر و مسابقات جهاني فنلاند مي كند.

خبرهاي فوتبال جهان
فرانسه قهرمان جهان مي شود
گروه ورزشي _ آيا فرانسه قهرمان جهان در سال ۹۸ بار ديگر مي تواند اين عنوان را در آلمان تكرار كند؟
تيم فرانسه كه در مرحله مقدماتي با اقتدار به جام جهاني راه يافت با ستارگاني كه به تيم ملي بازگشتند قصد دارد اين عنوان را تكرار كند.
پاتريك ويرا هافبك اين تيم در اين باره مي گويد: فرانسه مي تواند به اين عنوان بزرگ در آلمان دست پيدا كند. ما مثل برزيل مدعي كسب اين عنوان نيستيم اما بازيكناني را در اختيار داريم كه توانايي كارهاي بزرگ را دارند.
تيم ملي فرانسه در جام جهاني ۲۰۰۲ حتي بدون به  ثمر رساندن يك گل مجبور به ترك جام شد.«ويرا» در اين باره افزود:  در حال حاضر همه چيز عوض شده است و جو بسيار مطلوبي بر تيم حاكم شده است و اين رمز موفقيت ما در آلمان خواهد بود.
005787.jpg
تيم ملي فرانسه در اولين ديدار خود در روز ۱۳ ژوئن در شهر اشتوتگارت به مصاف سوئيس مي رود.
آلمان در هراس رويارويي با آرژانتين
سپ ماير دروازه بان سابق تيم ملي آلمان در دو جام جهاني ۷۸ و ۷۴ پيش بيني كرد درصورت صعود تيم ملي آلمان به مرحله يك چهارم نهايي و برخورد با آرژانتين،  تيم ملي كشورش با شكست مقابل اين تيم از دور رقابت ها خارج مي شود.ماير همچنين پيش بيني كرد كه در اين جام برزيل براي ششمين بار جام قهرماني را به ريودوژانيرو خواهد برد.

نگاه
پيامدهاي مثبت تجليل از مديران گذشته ورزش
علي شاكري
تجليل و تقدير از زحمات چندين ساله مديران فدراسيون ها و ستادي سازمان تربيت بدني كه در جريان تغييرات مديريتي اخير جاي خود را به جانشينان تازه دادند، از جمله برنامه هاي پسنديده اي بود كه عصر روز دوشنبه به اجرا درآمد.
حتي غيبت تعدادي از دعوت شدگان به اين مجلس پرشكوه هم چيزي از ارزش هاي پنهان و آشكار آن نكاست.
برپايي اين مجلس درپي تغييرات چندهفته اخير پيامد ديگري نيز داشت و آن هم تعطيلي موقت جابجايي ها در فدراسيون هاي ورزشي تا پايان بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه بود.
نكته مهمي كه مي تواند موجبات ثبات و آرامش فدراسيون هايي را به همراه داشته باشد كه در انديشه حضور قدرتمند در اين بازيها و همچنين جبران مافات احتمالي كم كاري در ماههاي گذشته هستند.
ضمن به فال نيك گرفتن اين برنامه به مسئولان سازمان تربيت بدني توصيه مي كنيم كه در كنار تجليل و قدرداني از مديران سابق ورزش كشور از تجربه گرانسنگ آنان كه طي ساليان سال با هزينه سنگين بدست آمده غافل نشوند و با تشكيل اتاق فكر و يا هر عنوان ديگر استفاده لازم را ببرند. مطمئن هستيم كه بسياري از مديران بركنارشده قلبشان همچنان براي اعتلاي ورزش مي تپد و با نشان دادن راهكارهاي مناسب مي توانند پشتيبان و ياور مديران جديد تربيت بدني و جانشينان خود در فدراسيون هاي ورزشي باشند.

شمشكي نايب رئيس كنفدراسيون اسكي آسيا شد
گروه ورزشي- در چهل و پنجمين نشست فدراسيون بين المللي اسكي در ليسبون پرتغال عيسي ساوه شمشكي به عنوان نايب رئيس كنفدراسيون اسكي آسيا انتخاب شد.
رئيس فدراسيون اسكي ايران در اين رأي گيري اكثريت آراء را به خود اختصاص داد. در اين نشست همچنين شمشكي دوباره به عنوان عضو اصلي كميته اسكي روي چمن درآمد و عضويت دكتر علي طاهري در كميته ضد دوپينگ و پزشكي فدراسيون جهاني تمديد شد.

نور ميزبان مسابقات تكواندوي دانشجويان
يازدهمين دوره مسابقات قهرماني تكواندوي پسران دانشجوي مناطق يازده گانه دانشگاه آزاد اسلامي به ميزباني شهرستان نور برگزار مي شود. در اين دوره از مسابقات كه طي روزهاي دهم و يازدهم خردادماه انجام مي شود بيش از يكصد ورزشكار مطرح شركت دارند.

مهلت ثبت نام ليگ هاي تكواندو تمديد شد
گروه ورزشي- مهلت ثبت نام در ليگ هاي تكواندو به درخواست مديران باشگاه ها تا پايان خردادماه تمديد شد. به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو تاكنون تيم هاي هيأت تكواندو مازندران با دو نماينده، پارس كوپال اصفهان، هيأت تكواندو همدان، هلال احمر اروميه، آبفاي هرمزگان، هيأت تكواندو فارس، سارونه اروميه و شركت ملي حفاري ايران براي حضور در ليگ هاي مختلف در سال جاري آمادگي خود را اعلام داشته اند.

دبير كل كميته ملي المپيك:
بودجه فدراسيون ها تا ۴۰۰ درصد رشد داشته است
005781.jpg
گروه ورزشي _ بودجه سال جاري فدراسيون هاي ورزشي به ميزان ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
دبيركل كميته ملي المپيك با اعلام اين مطلب، هدف از تخصيص بودجه هايي كه براساس تفاهم نامه ميان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك با فدراسيون هاي ورزشي منعقد شده است را در راستاي ارتقاي ورزش كشور ارزيابي كرد.
علي كفاشيان در مورد كنترل بودجه تخصيص يافته به فدراسيون ها از سوي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك اظهار داشت: در طول هر ماه،هيأت هاي نظارت با ارزيابي كار فدراسيون ها، ميزان رشد و كاهش فعاليت آنان را رسيدگي كرده و در صورت منفي بودن ارزيابي عملكرد آنها را به سازمان تربيت بدني گزارش خواهد كرد.
وي در مورد فدراسيون هايي كه سهميه بازي هاي آسيايي قطر را ندارند گفت: اين فدراسيون ها در بعد توسعه و ارتقاي جايگاه خود حركت رو به جلو داشته باشند.

المپياد جهاني شطرنج
پيروزي مردان ايران برابر اسكاتلند
گروه ورزشي- در دور هشتم المپياد جهاني شطرنج در تورين ايتاليا تيم ملي شطرنج مردان ايران اسكاتلند را مغلوب كرد و تيم بانوان ايران با فيليپين به تساوي رسيد.در قسمت آقايان مرتضي محجوب و مرتضي دربان حريفان اسكاتلندي خود را شكست دادند و احسان قائم  مقامي و الشن مرادي با حريفان خود مساوي كردند.
در قسمت بانوان آتوسا پوركاشيان بازي را واگذار كرد،بازي پريدر با حريف فيليپيني خود مساوي شد و شيرين نوابي حريف خود را مغلوب ساخت.
در دور نهم تيم ملي مردان ايران با نروژ و تيم ملي بانوان با اندونزي روبرو مي شود.
در مسابقات آينده مرتضي محجوب به يك نورم استاد بزرگي نياز دارد تا به عنوان چهارمين استاد بزرگ بين المللي شطرنج كشورمان شناخته شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |